Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ISDR

Strony: 1 [2] 3 4 5
31
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 08 Lutego 2012, 18:55:46 »
Przerobiłem tworzenie zieleni. Obecnie nazwy tekstur wczytywane są z osobnego pliku "zielen.txt". Przy braku tego pliku zostanie on pobrany przy aktualizacji. Edycja lokalnie pliku nie wpłynie na sugerowanie pobrania pliku.
Plik znajdziemy w folderze ze skryptami lub edytujemy poprzez przycisk "edytuj listę drzew". Można używać komentarzy.
Przykład pliku zielen.txt
Kod: ("zielen.txt") [Zaznacz]
[WYSOKIE_LISCIASTE]
l61_plants/#drzewo1
l61_plants/#drzewo2
l61_plants/#drzewo3
//l61_plants/#drzewo4
l61_plants/#drzewo6
l61_plants/#drzewo7
l61_plants/#drzewo8
l61_plants/#drzewo9
//l61_plants/#drzewo10
[WYSOKIE_IGLASTE]
l61_plants/#drzewo512h
l61_plants/#drzewo512i
//l61_plants/#drzewo512j
l61_plants/#drzewo512k
l61_plants/#drzewo512l
......

32
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 05 Lutego 2012, 22:48:23 »
@Benek wrzuc tego maxa jak masz. Ja nie mam teraz takiej mozliwosci. @pol102 zobacz sobie jak to wykombinowalem. Robi sie to w miare szybko, w wiekszosci kopiuj wklej. Export dziala lecz exe ma malego buga bo druty za szybko znikaja i cos jest nie tak z gruboscia linii.

33
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 05 Lutego 2012, 13:40:44 »
Czy można zrobić tak, by podczas aktualizacji pobierać sobie tylko po jednym, zaznaczonym przez nas skrypcie?
Poprawka aktualizatora na serwerze. Można odznaczyć plik którego nie chcemy pobrać z serwera.
Prosił bym także by powrócono do wyboru losowego drzewek. W poprzednich aplikacjach można było wpisać 10 różnych drzewek (swoich) i losowo się je umieszczało. Było to super narzędzie.
Nie bardzo wiem o chodzi. Obecnie można wybrać rodzaje drzew(liściaste/iglaste/wszystkie) a podczas zaznaczonej funkcji losowania drzew losowanie odbywa się tylko w tych grupach, które zaznaczone są checkboxami(wysokie/niskie/drzewa). Narzędzie te powinno wystarczyć aby losowało drzewa dowolnie.

Temat wstawiania roślinności jest dość popularny więc proponuję aby wczytywanie listy drzew była z osobnego pliku tekstowego(zostawiło by się w spokoju CreateTree.ms). Mogę zrobić aby w plik ten był pobierany tylko w przypadku braku pliku na dysku. Zmodyfikowanie tego pliku na waszych kompach nie spowoduje ściągnięcia tego z serwera. Developerzy zgodni?

34
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 22 Stycznia 2012, 11:10:50 »
Poprawka na serwerze.

35
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 19 Stycznia 2012, 17:59:55 »
Poprawka wrzucona. Sprawdź czy wszystko się eksportuje prawidłowo.

36
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 12 Stycznia 2012, 13:04:13 »
Poprawiono. Przy okazji sprawdźcie czy słupek obraca się prawidłowo do toru po wyeksportowaniu.

37
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 09 Stycznia 2012, 21:59:35 »
Inaczej exe wyrzuci błąd, że nie istnieje taki switch.

38
Forum / Odp: Mini baza modeli w Publikacjach
« dnia: 02 Stycznia 2012, 22:46:29 »
Podaj przykład choćby jednego takiego mega prawdziwego fachowca.
No to przykład z dzisiaj.
Chciałbym pogratulować koledze @krzaq awansu. Koledzy mamy wśród nas instruktora ruchu IZ Częstochowa.

EDIT
Wracając do tematu. Tworzenie modeli do scenerii zajmuje co najmniej 1/4 całego czasu od całości. Baza takich modeli by znacznie przyśpieszyła tworzenie.

39
Forum / Odp: Mini baza modeli w Publikacjach
« dnia: 02 Stycznia 2012, 22:22:50 »
bo raczej za wielu fachowców takich z prawdziwego zdarzenia raczej na forum nie mamy myślę.
Lepiej już nie myśl ;p

40
Forum / Odp: Mini baza modeli w Publikacjach
« dnia: 02 Stycznia 2012, 21:07:16 »
Test modelu dławika czy nastawni to nie test lokomotywy. Ładny/nieładny i wszystko.

41
Ale mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie chodzi mi o pivoty? W którym miejscu je ustawić?
Ustaw je tak jak w przypadku rezonatora. Ustawiany powinien być w maxie na środku toru.

42
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 22 Grudnia 2011, 22:16:43 »
Tak przeglądam plik export.scn i mam pytanko. Zastosowaliście model podsypki 0.6 0.9 0.9, który odpowiada wymiarom toru nowiutkiego. Na bocznicach i torach innych niż zasadnicze nie spotkacie takiego modelu podsypki a tym bardziej na takiej długości scenerii. Wczoraj obmierzyłem podsypki i wysokość wychodzi tak: nowy: ~0.6 , taki 15-letni: 0.3-0.4, ok 40-letni: ~0.1.
Może warto by było ujednolicić model podsypki bo wysoki jest nie wygodny. Np. na torach zamkniętych można by zmienić teksturę na jakieś zdewastowane tory i posadzić trawę. Najlepiej dać coś po środku i ewentualnie TexWidth zmienić na 1.0.
Wysoki(nowy) tor jest niepraktyczny. Chociaż wydaje mi się, że exe umie przejść z podsypki A do B tylko trzeba by wtedy kombinować ostro z terenem.

43
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 22 Grudnia 2011, 20:01:07 »
Chodzi Wam o 6-9-9? Ten model jest za wysoki.

44
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 22 Grudnia 2011, 09:53:29 »
Zmieniłem w skryptach na 10 czyli 2,5m od osi toru.

45
Screeny / Odp: z lini61, lecz nie tylko...
« dnia: 17 Grudnia 2011, 15:43:31 »
Stacja Herby Nowe. Widok w stronę podg Kalina a z prawej łącznica na Liswarte.

46
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 07 Grudnia 2011, 17:06:57 »
Mnie brakuje tego, że nie widać rozmiarów wstawianego obiektu. Poza tym nie mam uwag. Można łatwo ukształtować teren, szybko go modyfikować i przyklejać do jego powierzchni obiekty.
Pobierany automatycznie z pliku modelu?
Można utworzyć linie o rozmiarach obiektu i we wpisie ObjectProperties wpisać "ExportString"

47
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 06 Grudnia 2011, 19:44:22 »
Na poprzedniej stronie tego tematu opisywałem problem ze wstawieniem rozjazdu krzyżowego. Teraz mam dokładnie ten sam kłopot przy czym ściągnąłem brakujący plik o nazwie Anglik02 i wrzuciłem go do głównego katalogu skryptów i w dalszym ciągu wyskakuje błąd "No "rotate" function for undefined". Jak można temu zaradzić? Posiadam skrypty z podpisu kolegi @gfirlejczyk.
Problem jest najprawdopodobniej w wersji maxa którą używasz. Wspomniany plik anglik02.max zdaje mi się, że poprawiałem w wersji maxa 8 lub 9 więc na 7 nie będzie się wczytywał.
Przesiądź się na wersję 9 lub wyżej ponieważ skrypty używają niektórych funkcji które są dostępne tylko od tej wersji.

48
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 05 Grudnia 2011, 14:48:48 »
Napęd zwrotnicowy. Wszystkie elementy animowane.

49
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 01 Grudnia 2011, 14:05:37 »
@Benek, skoro pracujemy w tej samej "branży", to może chcesz trochę tekstur drzew i krzewów, które wyprodukowałem? Mam około 25 nowiutkich tekstur :)
Ja też poproszę jeśli można :).

50
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 01 Grudnia 2011, 14:00:56 »
Bo jak zmodyfikowałeś swój plik to wtedy aktualizacje uznają Twój za inny niż na serwerze, więc proponują aktualizację.
Jak dorobię te funkcje to wrzucę też inne poprawki.

51
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 28 Listopada 2011, 19:45:15 »
Więc zrobię te checkboxy aby można było wybierać duże, małe czy wszystko na raz ma brać pod uwagę przy losowaniu.

Cytuj
Czy gdzieś w skryptach definiuje się długości boków helperów? Obecne nie są do końca dobre.
W zakładce Modyfiy jest rozmiar ale tylko kwadrat można uzyskać.

52
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 28 Listopada 2011, 10:43:01 »
Cytuj
Chcę wstawić model lampy. Wybieram sobie lampę, ale ta ścieżka u góry nie zmienia mi się. Jak to zrobić, by działało?
Prawy przycisk myszy w dowolnym miejscu na scenerii.
Z tymi drzewami jako road to musiałbyś specjalnie przygotować tekstury. Szybciej plane zrobisz.

53
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 28 Listopada 2011, 10:38:19 »
OK, już sobie to zrobiłem. Poprawiłem te wpisy dodając # oraz dodałem checkboxy, żeby skrypt wiedział z jakiego zbioru ma losować drzewko. Niestety nie wiem jakiej funkcji użyć, by tylko można było zaznaczyć jednego checkboxa.
Fajnie, że poprawiłeś. Sprawdzę i dodam do aktualizacji.

Cytuj
Wiadomo, że na pierwszym planie będzie trawa, w tle drzewa niskie, a na samym końcu drzewa wysokie
Widziałeś w realu kiedyś taki las? :-) Sprawdź sam, że lepiej od razu wymieszać drzewa. Efekt jest dużo dużo lepszy. Ja robię tak, że mieszam drzewa a przed nimi dodaję więcej ilośći trawy. Z tyłu plane.

W tych skryptach można zmieniać wpis tekstury, niestety za późno się o tym dowiedziałem, po tym jak wsadziłem już 100 drzew :/ Da się hurtowo to zmienić? To znaczy zrobić tak, by max zaznaczały te same obiekty, a potem zmienił w nich parametr p1 - teksturę?
Można, zajrzyj tutaj http://eu07.pl/forum/index.php/topic,15733.0.html.

54
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 24 Listopada 2011, 20:58:01 »
Zaznacz i naciśnij "m".
Co do dds to faktycznie jest plugin.

EDIT
Kliknij też Customize->Viewport Configuration i zaznacz Smooth+Highlights abyś coś widział :)

55
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 24 Listopada 2011, 17:29:39 »
Jaką masz wersje 3ds-a? Na 3ds Max 9 można używać dds.

56
Pomoc w tworzeniu / Odp: Edycja modelu w 3ds-maxie
« dnia: 22 Listopada 2011, 09:57:03 »
Jeśli wiesz mniej więcej gdzie się znajduje ten zerowy flex to wokół tego miejsca zaznacz tory/ rozjazdy(wszystko co widoczne) i daj PPM->Hide Selection. Wtedy ukryjesz elementy prawidłowe a następnie zaznacz poprzez przeciągnięcie, miejsce gdzie są ukryte elementy. Wtedy powinny zaznaczyć się te niewidzialne(zerowe) flexy.
Jak usuniesz to PPM->Unhide All.

57
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Poszukuję kogoś kto zrobi scenerie
« dnia: 14 Listopada 2011, 19:30:48 »
Swoją drogą ciekawe, ile zajęło ISDRowi tworzenie około 35 km odcinka od Lublińca do Ozimka
@Benek napisał ile tylko to nie było cały czas. W miesiącu może 10 - 20 godzin(raz więcej raz mniej). Testy trwały prawie rok. Tak długo bo po prostu mi się średnio chciało. Najżmudniejsze i najdłuższe jest robienie modeli infrastruktury(w tym tekstury), trakcji oraz sprawdzanie tego. Najszybciej torowisko, wstawianie infrastruktury, drzewa.  W międzyczasie przerabiałem skrypty aby możliwe było jeszcze szybsze tworzenie scenerii. Gdybym pracował 8 godzin dziennie to co dwa miesiące mielibyśmy takie scenerie.
Linia Poznań - Szczecin ma dokładnie 213 kilometrów. Poza tym trzeba zrobić wiele fragmentów innych tras, które wychodzą ze stacji po drodze. Więc tworzenie takiej trasy zajmie ci co najmniej dwa lata. Ale próbuj :)
Życzę wytrwałości i aby Wam dyski nie padły:)

58
Bieżące Symulatorowe / Odp: Linia 61 + linia 144
« dnia: 07 Listopada 2011, 15:51:04 »
Na jakim sprzęcie?
Chociażby 1/4 użytkowników. Trasę zrobiłem aby wszyscy mogli korzystać.

ale trzeba jeszcze dokonać poprawek z przesuwaniem i łączeniem.
Powodzenia. Będziesz miał masę nulltraków.

59
Bieżące Symulatorowe / Odp: Linia 61 + linia 144
« dnia: 06 Listopada 2011, 20:50:00 »
Spróbuj ponownie przejechać misje. Takie coś nie powinno mieć miejsca ponieważ kibel za ostatnim rozjazdem w Fosowskim dostaje v=20km/h, co nie powinno wywołać za szybkiego zatrzymania. Prawidłowo kibel powinien zatrzymać się byś gdzieś na "wysokości" dworca. Gdyby sytuacja się powtórzyła zamień kibla na jakąś siódemkę z pulmanami.

EDIT
Bo aż się prosi żeby połączyć tą scenerie z wcześniejszą bohunową.
FPS = 4 :)

60
Publikacje / Sceneria Linia61 - Linia144
« dnia: 03 Listopada 2011, 18:35:13 »
Witam. Mam przyjemność zaprezentować Wam scenerię Linia 61 oraz Linię 144.

Cytat: readme.txt
--------------------------======== ISDR ========--------------------------

Po dwuletniej pracy oddaję w Wasze ręce scenerie L61+L144.
Jest ona przedłużeniem obecnej Linii61 od Lublińca do Fosowskich oraz posiada fragment linii
kolejowej nr 144 od Fosowskich do Ozimka.

Sceneria zawiera 3 misje:
- l61+l144_osobowy.scn
- l61+l144_pospieszny.scn
- l61+l144_towarowy.scn

--------------------------------------------------------------------------

Tabor, który należy pobrać:
wagon Z1 - http://eu07.pl/userfiles/9629/152a_dds.7z

--------------------------------------------------------------------------

Dziękuję poszczególnym osobom:

- bohunIC: świetna współpraca, zrobienie odcinka Ozimek - Fosowskie, a także wykonanie zdjęć obiektów;
- Benek: napisanie dwóch misji;
- adsim: wstępne testy, sugestie oraz pomoc w dostosowaniu do pc2010;
- krzaq: wstępne testy i sugestie.

Dziękuję za wyczerpujące testy poszczególnym osobom:  Benek, jacekst44, dymus, Patrykos, hunter, REWIZOR, EU07-457, Kacu, adsim, ZiomalCl, jochand, siodemkanaoporach, motonita2002, surgeon, szogun, jageer, MichałŁ, Marconi, Żuk, Sawi, ABu, Szociu, Mutopompka, Ra, Pendolino, Mati_An, EU40, Rozi, EP08_015, libertyn89, youBy, bohunIC, mechatronik, maacius, ShaXbee, Woku, Exe, sebalorek, Quark-t.

--------------------------------------------------------------------------

Pozdrawiam
ISDR


--------------------------======== Benek ========--------------------------

Pragnę podziękować następującym osobom za pomoc i współpracę przy pisaniu
scenariuszy L61+L144_osobowy oraz L61+L144_pospieszny:

- Amadeoen57: podesłanie nagrań radiotelefonicznych;
- Betatesterom i innym userom, którzy testowali scenariusze;
- Grzegorz KK: podesłanie nagrań radiotelefonicznych;
- ISDR: poprawki w scenariuszach uwzględniające przepisy kolejowe,
  testy, korekty, ogólnie: wielkie dzięki za bardzo dobrą współpracę;
- WSK: podrzucenie pomysłu z MK na szlaku;
- ZiomalCl: podesłanie nagrań radiotelefonicznych, wyjaśnienie wielu
  niejasności związanych z eventami;
- zwierzaqgdansk (użytkownik http://www.youtube.com/): udostępnienie
  ścieżki dźwiękowej z filmu:
  "Rozmowa/Ostrzeżenie mechaników na szlaku przed MK - Mocne Rp1 ".


Pewnie o kimś zapomniałem, więc przepraszam. Prace trwały 5 miesięcy, więc
nie sposób spamiętać wszystkich.
---------------------------------------------------------------------------

Opisy służb znajdują się w folderze inne/l61+l144.
Można też tam znaleźć SRJP dla EN57 (służba osobowa).
---------------------------------------------------------------------------


Przyjemnych służb życzy Benek :)
11.2011 r.


Wersja DDS - http://eu07.pl/userfiles/4220/priv-sceneria_l61_l144_pc2010_dds.rar
Wersja TGA - http://eu07.pl/userfiles/4220/priv-sceneria_l61_l144_pc2010_tga.rar

Pozdrawiam.


Strony: 1 [2] 3 4 5