Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Michał Michalski

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odyseja Wąskotorowa - Cegielnia Nietążkowo
« dnia: 23 Stycznia 2024, 21:20:51 »
Postanowiłem trochę przysiąść do nauki Rainsteda i metodą "prób i błędów" wreszcie wykonać własną scenerię. Jako, że symulator Maszyna nie posiada żadnej wąskotorowej scenerii, uważam, że dobrym podejściem będzie wykonanie kilku scenerii stricte wąskotorowych. Projekt nazywam "Odyseją Wąskotorową"....

Na pierwszy ostrzał leci "Cegielnia Nietążkowo". Była to jedna z ostatnich cegielni, która wykorzystywała kolej do dowozu gliny do zakładu, choć już w swym kresie żywota jej praca ograniczała się jedynie do wwożenia materiałów nieopodal budynku.



Sceneria będzie posiadała ok. 800 metrów torów, choć obecnie zastanawiam się nad rozszerzeniem długości do pobliskiej kopalni piasku.
Obecne prace to głównie położenie torów, kierunkowych, niwelet... O stwierdzenie poprawności poprosiłem naczelnego konstruktora inż JAN21 - specjalistę od takich cudów. Jednakże może ktoś będzie szybszy z weryfikacją, zanim przejdę do poziomowania całej linii... Będe wdzięczny za wyłonienie błędów... :) Obecnie to wszystko w Rainstedzie i symulatorze wygląda tak, jak w załącznikach.

Pozdrawiam.

2
Na warsztacie / Odp: TLK 38205 Sandomierz - Wolica
« dnia: 02 Listopada 2023, 08:55:02 »
Ja się bardzo cieszę, że ktoś wreszcie się podjął zrobienia jakiegoś scenariusza. Nie mam nic przeciwko.

3
Na warsztacie / Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 15 Października 2023, 11:28:53 »
Przedstawiam scenariusz towarowy obejmujący odcinek Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.

Odcinek z Wolicy Tow. do Dębicy bazuje na przerobionych eventach i składach ze scenariusza pociągu intermodalnego. W Dębicy jest losowanie jazdy prosto do podg. Krapikowik lub jazda drogą okrężną przez Dębicę Towarową. Do wyboru są 2 wersje scenariusza: przejazd na całym odcinku (wrzosy_test_caly.scn) lub podzielony na część do Dębicy (wrzosy_test.scn) i od Dębicy (wrzosy_test_2.scn).
Należy się zastanowić przed uruchomieniem symulacji w jaki sposób zamierzamy pokonać trasę, ponieważ w scenariuszu wrzosy_test.scn eventy są tylko do Dębicy.

Pomoc w zestawieniach składów:  RafaPolska424, fuji8
Konsultacja dialogów : matfre96

Niektóre składy zostały zaczerpnięte z innych scenariuszy.


https://eu07.pl/userfiles/11222/Wrzosy_et22.7z

Potrzebne chętne 2 osoby do nagrania rozmów na RT (najlepiej kobieta i mężczyzna).

Cytuj
DR: 332130 zgłoś się do Dębicy

M: 332130 zgłasza się

DR: Proszę przygotować rozkaz S

M: Można dyktować

DR: Rozkaz pisemny S nr 15
dla pociągu numer  332130, data dzisiejsza
Działka czwarta: jazda drogą okrężną na odcinku Dębica – Krapikowik linią numer 395
Dyżurna Karpatka

M: Powtarzam:
Rozkaz pisemny S u mnie numer 1, u pani numer 15
dla pociągu numer  332130, data dzisiejsza
Działka czwarta: jazda drogą okrężną na odcinku Dębica – Krapikowik linią numer 395
Dyżurna Karpatka,  maszynista Wafel, godzina 11:00




4
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 17 Maja 2023, 00:12:31 »
Postępy przy drogach: Drogi Bieszczady Etap IV : odc. Czaszyn - Morochów   skończone.      

5
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 29 Kwietnia 2023, 23:34:05 »
Jestem z Sanoka i mogę ew. pomóc przy dekorowaniu . Bo jak na razie to pusto tam jest ( sceneria Bieszczady) , a przecież jest model dworca , który mozna by wykorzystać. Niestety nie wiem jak z kładką i dworcem autobusowym , bo to nowe obiekty.

6
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 19:51:24 »
Odkurzamy wątek :). Poniżej krótki spis naszych ostatnich prac i rzeczy, które udało nam się osiągnąć.

Toprus - aktualnie intensywnie prowadzone są prace dekoracyjne na odcinku Zagórz - Krosno. Mamy gotową roślinność (drzewa i krzewy) na całym kawałku szlaku do przystanku Krosno Polanka. Połowa Krosna wyposażona została już w zabudowę i detale miejskie, a część miasta również w (niefunkcjonalne) ulice. Między Krosnem i st. Nowosielce zostały wstawione drogi polne i lokalne, a przejazdy kolejowe są oznakowane dla aut. W Sanoku wstępnie rozpoczęto prace nad dekorowaniem okolic dworca. Trawy są w stanie częściowo lub w pełni gotowe na fragmentach Zagórz - Nowosielce, w okolicach przystanku Długie, w okolicach Beska, na części kawałka Milcza - Krosno. Cała linia 107 i odcinek linii 108 Jasło - Krościenko zostały wyposażone we wskaźniki i ograniczenia (jeszcze nie przypisane do torów). Na fragmencie N. Zagórz - Krosno zostały wstawione słupy teletechniczne.

mati222 - trwają prace nad podmienianiem budynków generowanych przez CityGML na modele z teksturami na odcinku Krościenko - Zagórz. Na razie gotowy jest fragment Krościenko - Ustrzyki.

Prawdopodobnie możecie się spodziewać wkrótce nowej paczki do pobrania, zawierającej to wszystko :)

7
Na warsztacie / Odp: Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« dnia: 23 Lutego 2023, 18:43:00 »
Mam ułozone tory i semafory od ZWK do KWK Halemba przez Makoszowy oraz Hajduki. W miare wypoiomowane przy pomocy profilow z PLKi. Tyle ze niestety w 3dsmax. Dlatego chętnie bym się przesiadł  na twoją wersję. Tyle tylko że nie predzej jak za dwa lata. Teraz robie intensywnie nad ZWK - Bydgoszcz. A nie chce tego rzucac, bo za dużo już czasu na ten odcinek poświeciłem.

8
Na warsztacie / Odp: Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« dnia: 23 Lutego 2023, 17:00:43 »
Jako autor pkt od 2 do 5 powiem ze nadal wprowadzane są poprawki pkt 8 jest w trakcie prac. Już od jakiegoś czasu myślałem nad ogłoszeniem tego nad czym pracuje tutaj ale ciągle to przekładałem, wiec może i dobrze ze kolega to ogłosił za mnie. Na pewno przydałaby się osoba która by ogarnęła teren w 3d i to najlepiej z podziałem na komórki - pisałem o tym na PW z Jan21 ale po ostatniej sytuacji chyba nic z tego. Wtedy można by zacząć dekorowanie pierwszych fragmentów. No i oczywiście przydałaby się osoby które porobiły by zdjęcia na  modele (mam sam tylko kilka jako podgląd bardziej  i do tego mieszkam zagranica ) i lub same modele,tym bardziej ze modernizacja L131 postępuje. Sceneria jest pokaźną i dobrze by było z pomocą ja choćby częściowo skończyć.

EDIT - kiedyś chyba to już wrzucałem https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=29831.0;attach=133005;image

9
Ah superowo, nie znając linii założyłem, że istnieje miejscowość Blaszki i tego nie poprawiłem. Tam miało być Błaszki. Muszę poprawkę Youbayowi wysłać.
W czwartek jadę do Warszawy dartem znowu przez ostrów, Kalisz, Łódź, czy coś nagrać?
Wróciłem z wawy Konopnicką. Mam nagraną całą linię od Łodzi do Ostrowa. Jak by ktoś potrzebował mam dźwiękowy zapis aż do WR nadodrza. Nagrałem też trasę gdzieś od zachodniej do Łodzi. Teraz wszystko muszę pociąć na odcinki. Nagrywałem Zoomem H2N. Siedziałem przy warsie, więc słychać przy okazji dartową przekładnię i falowniki bardzo wyraźnie.

10
Na warsztacie / Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« dnia: 19 Lutego 2023, 19:39:31 »
Dotarła do mnie informacja, że są użytkownicy MaSzyny, którzy nie wiedzą o postępach moich prac. Dlatego chciałbym w skrócie przedstawić stan z początku 2023 i perspektywę ewentualnych dalszych planów. Nie jestem autorem tych tras, pomagam tylko przy uruchomieniu ruchu, usunięciu błędów i poprawieniu szczegółów.

1. Linia 61 (Częstochowa – Fosowskie) oraz linia 144 (Fosowskie – Opole). W ubiegłym roku zakończyłem ostatecznie przeliczanie okolicy Ozimka do map, ustawiony jest też profil pionowy. Potrzebne jest ostateczne sprzątanie drobiazgów, bo np. po przełożeniu sieci trakcyjnej na drugą stronę toru nie spasowały się naprężania. W Ozimku dodałem bocznice huty, przygotowane około 2012 roku. Da się również dojechać do Opola, aczkolwiek tor wymaga jeszcze drobnych korekt i uzupełnienia sieci trakcyjnej oraz sygnalizacji. Zrobiony jest podział na komórki, z wyjątkiem odcinka Częstochowa – Kochanowice. Są skrypty sterujące stacjami.

2. W związku z dopasowaniem do map stacji Fosowskie (jeszcze niepełnym, ale wystarczającym), uruchomiona została przejezdność linii 144 od stacji Tarnowskie Góry. Profil pionowy wymaga jeszcze drobnej korekty, bo w Tarnowskich Górach się coś nie zgadza (o około 1m). Trasa podzielona na komórki.

3. Od Kalet przez Lubliniec do Kluczborka przejezdna jest linia 143. Ma profil pionowy i podział na komórki.

4. Od Herbów da się dojechać do Katowic. W większości przypadków są tylko tory, sieć trakcyjna jest przejezdna przynajmniej jednym torem, zapewne wymaga uzupełnienia braków. Jest profil pionowy i podział na komórki.

5. Od Katowic w stronę Opola są do Toszka przygotowane tory, wymagają dopracowania, przejezdność nie była sprawdzana. Teoretycznie powinno się dać przejechać przez Gliwice do Lublińca.

6. Od Katowic jest połączenie z profilem pionowym linią 139 do granicy ze Słowacją (na Słowacji nie ma prawidłowego profilu pionowego). Trzeba podzielić na komórki. Są skrypty sterujące stacjami od Czechowic-Dziedzic do Zwardonia.

7. Opracowałem też algorytmy przeliczenia scenerii "Kaliska", dzięki nim można przejechać od Zduńskiej Woli (albo Łodzi) do Częstochowy (i dalej do Katowic czy na Słowację). Nie ma tam profilu pionowego (jest poziomo). Teoretycznie istnieje już możliwość przeliczenia całości "Kaliskiej" do map (w tym odcinka do Ostrowa), jednak sceneria po przeliczeniu będzie wymagać ręcznych korekt.

8. Pomiędzy Herbami Nowymi a Kępnem jest ułożony tor linii 181 z profilem pionowym i częściowym otoczeniem. Do zrobienia jest podział na komórki, bo wydzielone zostało tylko Kępno, a pozostała część torów powinna być rozdzielona na kilka komórek. Skrypty sterujące stacjami są tylko dla stacji, na których wychodziły mijanki. Istnieje też potencjalna możliwość połączenia Kluczborka i Kępna torami linii 272.

9. Uporządkowałem też Manewrowo 3, czyli Suwałki (nazewnictwo rozjazdów, wysokości wstawienia napędów ustalone w 2017 roku). Niestety sceneria nie działa prawidłowo na paczce 21.04, mimo że w sterowaniu nic się nie zmieniło, a w 2015 roku wszystko śmigało idealnie.

Obecnie jestem na etapie tworzenia generatora blokad liniowych (zliczających pojazdy). Mam już dosyć ich ręcznego wstawiania i szukania błędów poprzez wielokrotne uruchamianie symulacji. A blokady liniowe są potrzebne do wygenerowania skryptów sterujących stacjami. Skrypty sterujące pozwolą finalnie zweryfikować i naprawić sygnalizację oraz nazewnictwo obiektów. Gdy już będzie działał ruch w oparciu o skrypty sterujące, mam zamiar wygenerować rozkłady pociągów z 2007 roku, ponieważ kolega MW wykonał olbrzymią pracę, aby odszukać i przygotować dane o ruchu. Po uruchomieniu pociągów rozważam zabranie się za przeróbkę sieci trakcyjnej, aby móc w końcu zlikwidować lewitujące mocowania sieci, a także za algorytmy generowania terenu z danych geodezyjnych.

Co do zasady, obiekty tras są podzielone na komórki. Komórka zwykle mieści się w prostokącie o bokach pomiędzy 8km a 16km. Wszystkie obiekty komórki mają współrzędne względem środka komórki. Aby złożyć trasę z komórek, trzeba wybrać jedną z nich jako środek, a pozostałe odpowiednio przesunąć wpisem origin. Wektory przesunięcia można wyliczyć z różnic pomiędzy środkami, a te są podane w komentarzu //$g. Niestety, nie udało mi się zrobić komórek dla scenerii fikcyjnych ani złożyć scenerii fikcyjnych w jakiś sensowny sposób, udający sieć kolejową. I raczej nie będę już do tego dążył, skoro powstał już znaczny kawałek sieci kolejowej z tras realistycznych (ponad 20 komórek i potencjalnie kolejne 20 po podzieleniu torów).

Komórki są porozkładane na podkatalogi na podstawie najmniejszego numeru linii kolejowej. Zwykle komórka ma 4 pliki:
— infrastruktura z podanym rokiem (ze względu na przebudowy torów na przestrzeni lat)
— teren — powierzchnia terenu oraz ściany lasu połączone z terenem
— reszta — infrastruktura nieistotna dla symulacji, zieleń
— citygml — bryły budynków z danych geodezyjnych.

Jeśli misja nie przebiega przez jakąś komórkę, ale istnieje potrzeba, aby wyjeżdżały z niej pociągi, można dołączyć tylko plik infrastruktury.

Niezależnie od komórek są utworzone skrypty sterujące stacjami. Obsługują one rezerwację torów, rezerwację blokad liniowych oraz podawanie sygnałów (od 2022 również Sz). Komórka może zawierać więcej niż jedną stację, a przedrostki stacji mogą być inne niż przedrostki nazwy komórki. Ze względu na potrzebę unikalności nazw, przedrostki stacji nie są zgodne z tymi na schematach.

Misje testowałem na paczce 21.04. Ze względu na duży zakres przeróbek nie chciałem dodatkowo mieszać sobie zmianą paczki na nowszą i sprawdzać, co tym razem przestało działać (a w poprzedniej paczce działało) ani szukać rozwiązań, jak mam to obejść.

Paczki z moimi zmianami można pobrać z rainsted.com/warsztat/, a szczegóły doczytać na stronach z dokumentacją zmian dla poszczególnych scenerii. Gdyby komuś się chciało przetestować i wskazać konkretne miejsca, gdzie można wprowadzić konkretne ulepszenia, to będę wdzięczny (chociaż mam już wstępną listę rzeczy do poprawiania).

Jeśli ktoś chciałby wesprzeć moje działania darowizną, to podam numery rachunków bankowych (niczego nie sprzedaję).

Przymierzam się do prowadzenia strimów, na których chciałbym pokazywać wprowadzane przeze mnie zmiany, obsługę edytora Rainsted itd., ale wymaga to jeszcze przygotowania logistycznego.

11
W takim razie przydało by się nagrać zapowiedzi stacyjne
Jakby ktoś chciał robić, to mam dźwięki gongu z Pabianic i Łasku.

Potrzebuję listę stacji i przystanków, żeby nagrać zapowiedzi.
To co @mk1991 powiedział + Sieradz Męka, Zduńska Wola Karsznice i jeszcze możesz Łódź Chojny nagrać.

A tak w ogóle to ktoś to nadzoruje, co w niej jest do zrobienia/poprawy?
- Podmiana przejazdów;
- Naprawienie błędu ze stonką w ŁK;
- Naprawienie tarcz zaporowych (miała być podmiana na ten model co jest w TD).

Korciło mnie jeszcze aby dorobić nowe tablice nazw peronów (szczególnie te paintowe), ale raczej odpuszczę, bo inaczej to nigdy nie pójdzie na pctga.

12
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 29 Stycznia 2023, 00:01:35 »
Mamy 189 roboczogodzinę i względem ostatniego raportu udało się ogarnąć:
-Dopoziomowanie torów na odcinku Sobniów - Zagórz
-Ssieć trakcyjną na odcinku Bobowa- Stróże - Jasło wraz z odnogą Gorlicką.
-Dużo różnych, różnistych poprawek
W najbliższych dniach prace będą skupiać się na rozwieszaniu sieci oraz wykańczaniu modeli nowej "trakcji". Co następne to zobaczymy, może jakiś scenariusz...

13
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 27 Stycznia 2023, 06:16:49 »
Widzę, że ostania aktualizacja jest z Aktualizacja 16.12.2021r. Z samej treści wynika dość sporo poprawek jest szansa na aktualizacje paczki?

14
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 21 Stycznia 2023, 23:27:52 »
Postęp prac nad otoczeniem w Bieszczadach.

15
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 18 Stycznia 2023, 16:31:49 »
Podobnie sie czeka na wyjazd towarowego z ow do lolech.
W realu tez sa postoje.

16
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 15 Stycznia 2023, 20:38:10 »
Dobry dzień. Pociąg 52106 ma problem z oznaczeniem przystanku, jeśli dobrze zrozumiałem. Przystanek w Ostrowie się nie liczy, niestety podpowiedź mówi "podczep się pod pociąg z przodu". Muszę to wrzucić, jakby zmienić kierowcę :) Jeszcze jedno pytanie: w rozkładzie jazdy brakuje niektórych znaków przystankowych, próbowałem je wstawić poprzez edytor tekstu, ale wygląda na to, że po setnym kilometrze nie zadziałało :(

17
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 31 Grudnia 2022, 00:34:20 »
Po około 4 roboczogodzinach w Rainstedzie, L96 i L104 są gotowe do poziomowania, dodatkowo L96 została wydłużona do Bobowej, a w międzyczasie powstał już cały brakujący teren. W skrócie mówiąc - do zakończenia prac zasadniczych nad całością projektu zostało wypoziomowanie oraz osygnalizowanie około 120km torów i rozwieszenie sieci trakcyjnej nad około 105km torów.

Edit: /07.01.2023/ Po 168 roboczogodzinach (sumarycznie) z prac zasadniczych zostało już tylko rozwieszenie sieci :) L96 i L104 zostały wypoziomowane, osygnalizowane i są technicznie w pełni zdatne do jazdy. Dodatkowo udało się nawiązać połączenie z Zakopianką. @Toprus i spółka mogą wchodzić z dekoracjami ;) Z mojej strony zostało tylko dopoziomowanie torów do warunków lokalnych, pomalowanie terenu, rozlanie wód, ustawienie różnorodnych podsypek i skończyć oraz od razu rozwiesić nową sieć, i zacząć długą przygodę z obiektami dedykowanymi (perony, dworce, nastawnie, mosty, wiadukty). Przy okazji jakby ktoś był chętny do modelowania to zapraszam do kontaktu :) 

Spodziewajcie się w niedalekiej przyszłości filmu/lajwa z przejazdu po całej trasie :>

18
Inne niekolejowe / Odp: Michał - wielki fan Kolei ♾️
« dnia: 28 Grudnia 2022, 23:16:12 »
Dziękuję za serdeczne myśli powodujące, że Michał dalej jest z nami. Dziękuję też osobom obecnym z nami na miejscu. Wiem że Egon Witczak był, czy ktoś ze społeczności był jeszcze? Proszę o kontakt, bo nie zdążyłem pogadać.

Tata Michała

19
Scenariusze nazywają się:
Lk61_cargo_254015
Lk61_cargo_424044
Lk61_regio_42304
Lk61_tlk_82202
Nie wiem jakim sposobem miało by ich braknąć w paczce, ale jeżeli jakimś cudem do tego doszło to należy pobrać ręcznie te pliki z repozytorium.

20
Moim zdaniem najtrudniejszą kwestią tego edytora jest ogarnięcię "kruczków", które mają istotny wpływ na jego używanie i tworzenie. Jego się da nauczyć, ale trzeba sobie dać czas, aby wszystkie umiejętności opanować. Prawdę mówiąc same chęci wystarczą, jeśli na początku nastawimy się, że przez pierwszy tydzień ułożymy mało. Potem gdy już nauczymy się schematu, to wszystko idzie z górki. Cały edytor rainsted opiera się na schemacie. JAN21 robił filmiki jak go używać. Dzięki nim i pomocy JAN21 na mm byłem w stanie podnieść swoje umiejętności w zakresie obsługi edytora rainsted.

21
Nie dziwię się, że ludzi do pomocy jest jak na lekarstwo. Edytor w Maszynie jest tak skomplikowany, że same chęci pomocy nie wystarczą. Mówię tu o sobie, aczkolwiek domyślam się, że takich osób którzy byliby chętni pomóc a nie potrafią jest wiele. Wiem, że Maszyna to dzieło bezpłatne, rozwijane przez hobbystów i oczywiście podziwiam tutejszych twórców. Ja zacząłem się ostanio bawić w TANE, z myślą odtworzenia nieistniejącej linii 414 i mimo, że jestem na etapie uczenia się trybu geodety, to jest to całkiem inna bajka. Może kiedyś będzie też prościej w Maszynie. Pozdrawiam i Wesołych Świąt wszystkim :)

22
Wszystko pobrałem w dobrej kolejności zainstalowałem ale gdy wybieram linie 61 nie widać rozkładów jazdy, pociągów towarowych i regio. Tylko widać jednego IC  z EP09 i wszystkie inne są SM42

23
Sytuacja analogiczna jak z Galicją, do końca jeszcze dużo, ludzi do pomocy jak na lekarstwo, a przyszłość niewiadoma..

Do waszej dyspozycji jest względnie gotowy szlak podg. Kucelinka - Małogoszcz. Mocno rozgrzebany natomiast jest cały Częstochowski węzeł, a samymi torami dysponuje odcinek Małogoszcz - Kielce - Sitkówka Nowiny.

Jeżeli ktoś jest chętny do dekorowania to Częstochowa jest wolna. Wszystkie inne rejony należy konsultować z @AIR.
Większość problemów w węźle Częstochowskim, wynika z integracji nowej L61 z tą od @Ra. Jeżeli znajdzie się parę osób zdatnych udekorować tego molocha, to pomyślę nad rozwodem i zrobi się całość na porządnie w jednym klocku.

Odwrotnie jak w przypadku Bieszczad - tutaj mile widziane będą raporty z błędów zauważonych podczas przejażdżek. W plikach składowych planuje dość duży chaos, przez co w momencie rozpakowywania powstaje dużo konfliktów identycznych plików. Będzie to w przyszłości uporządkowane do standardu analogicznego jak w Bieszczadach.

Sceneria posiada cztery przejezdne scenariusze - Dwa towarowe, Regio i IC.

Ostrzeżenie - sceneria BARDZO (trochę mniej niż poprzednia) wymagająca sprzętowo. Czas ładowania, zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu, jest bardzo długi i wymaga zmiany pory roku na wiosnę oraz ustawienia skalowania tekstur na 512. Po pierwszym załadowaniu można wrócić do dowolnej pory roku lub przywrócenia skalowania do poprzedniej wartości. - Dotyczy, w paczce nie został zawarty plik .sbt. Aktualizacje będą pojawiać się na bieżąco na repozytorium, a paczki całościowe będą składane na życzenie, nie częściej niż raz w miesiącu.
[/s]
Autorzy:
-Tory, teren, sygnalizacja - Jan21
-Tory w węźle Kieleckim, wsparcie psychiczne i masa poprawek - Celuś
-Dekoracje - AIR, Kuba_PL, Despero, Toprus
-Drogi, wskaźniki, poprawki - GG
-Słupy, druty i obiekty dedykowane - Kolej w Polsce

Link do pobrania: https://eu07.pl/userfiles/24889/czwk-l61-r2.rar
Link do poprawki: https://eu07.pl/userfiles/21553/l61_poprawka.rar
Link do repozytorium: https://eu07.pl/svn/czwk-l61/

Pozdrówki

Edit: Uwaga! Do działania wymagane są placeholdery drzew i krzaków, do pobrania stąd: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.0.html
Oraz ukiszona paczka sieci trakcyjnej, do pobrania stąd: https://eu07.pl/userfiles/23139/el_sieci_tra_mod-r4.7z
W pierwszej kolejności wypakowujemy sieć trakcyjną, a dopiero potem archiwum z trasą!

Prace wznowione. Paczki ciągle brak.

Do osób które mimo wszystko skądś zdobyły paczkę ze scenerią: Instalacja jest niezalecana, gdyż psuje działanie scenariuszy na podstawowej, paczkowej Linii 61.

24
Inne niekolejowe / Odp: Michał - wielki fan Kolei ♾️
« dnia: 24 Grudnia 2022, 00:03:15 »
Wieczny odpoczynek racz mu dać Panie✝️☦️

O śmierci współużytkownika forum czyta się jak o śmierci kogoś bardzo bliskiego... i to jeszcze o śmierci w tak młodym wieku. Pozostaje żyć w nadziei iż Pan Bóg przyjmie go do raju, i że tam jest dla niego lepiej.

Mimo iż nie mogę wiele, to obiecuję Panu, panie Jarosławie, że postaram się w godny sposób upamiętnić Michała, a także zaangażować do tego inne osoby.

Requiescant in Pace, Wiecznaja Pamiat'

25
Forum / Odp: Boże Narodzenie 2022
« dnia: 23 Grudnia 2022, 23:59:08 »

26
Forum / Odp: Boże Narodzenie 2022
« dnia: 23 Grudnia 2022, 23:40:35 »
Zdrowia szczęścia i radości i przyjemności oraz wiele wspaniałego taboru i map do Maszyny w przyszłym roku.

28
Inne niekolejowe / Michał - wielki fan Kolei ♾️
« dnia: 23 Grudnia 2022, 17:59:45 »
Witajcie

Piszę w sprawie mojego syna Michała (z jego konta michAL_57), jestem jego tatą. Wiedząc jak wiele dla niego znaczyło korzystanie i kontakt ze społecznością fanów kolei, uznałem to za swój obowiązek. Chcę napisać jak dużo dla osób z niepełnosprawnościami stanowią grupy nieformalne i cyfrowy świat rozwijany w ich ramach.

Podobny wpis wysłałem na td2.info.pl bo tam się ostatnio udzielał. Postanowiłem wysłać i tu, może wybaczycie. Symulator MaSzyna był dla niego ostatnio z pewnych względów niedostępny z uwagi na ograniczenia fizyczne, ale pamiętam czasy do 2021 r. gdy się nim delektował!

Michał ostatnio pisał na forum TD2 5 października. Jeszcze w piątek, 7-go, po napisaniu matury próbnej w liceum dłubał sobie coś w GIMPie i planował pomóc w jakiejś testowej scenerii... Miałem plany go w tym wesprzeć dołączając do projektu. Miał mieć dużo czasu gdy skończy szkołę w 2023 r.

W czerwcu dobił do 17 lat. Całe życie był osobą poważnie niepełnosprawną. Od zawsze kochał kolej i autobusy. Miał chorobę mięśniową, w ostatnim roku poruszał tylko palcami dłoni, a mimo to kończył kolejne klasy ze świetnymi wynikami, ostatnio z nagrodą premiera RP. Znał nieźle 3 języki obce. Nie pamiętam, by kiedykolwiek narzekał na swój stan.

Niestety po paru dniach, 9 października rano stracił świadomość i samodzielny oddech, którego już przez ostatnie 68 dni nie odzyskał. Wiadomo, płuca też potrzebują mięśni.

W piątek 16 grudnia zmarł.

Zawsze z podziwem patrzyłem na jego wysiłki i rzeczowe wyrażanie się, co możecie łatwo sprawdzić, mimo, że napisanie choćby jednego słowa to dla niego był wysiłek większy niż dla nas. Od ponad roku dużo korzystał z respiratora.

Bardzo związał się ze społecznością TD2 i korzystał z tego symulatora (wcześniej, jak pisałem z MaSzyny, dopóki dawał radę, zafascynowany realizmem). Robił to mimo, że z komputerowych akcesoriów mógł obsługiwać już tylko myszkę i znajdował się w pozycji półleżącej. Najwyraźniej oddałby dla możliwości zajmowania się koleją wszystko. Interesował się zarówno jazdą, jak i sterowaniem ruchem.

Mam w głowie różne myśli jak upamiętnić Michała. Oczywiście bardzo mi zależy by konto forumowe Michała pozostało widoczne, choć nie będzie używane. Pomyślałem sobie pewnego dnia, czy kiedyś wizerunek Michała nie trafiłby do symulatora - na peron, do wagonu lub nawet do lokomotywy?

Dziękuję za to, co robicie. Pomyślcie o Nim, kiedykolwiek usłyszycie gwizd lokomotywy. Może to właśnie on przejeżdża i Was pozdrawia?

Konto Youtube Michała to https://www.youtube.com/channel/UCM6oIBufXJHHwJJLk0Y6PRg
Profile TD2: https://td2.info.pl/profile/?u=23976

Misiek na pewno gdzieś tam jeździ ukochanymi "kiblami". Wiadomo skąd jego internetowa ksywka - michAL-57.

Pozdrawiam,
Jarek

PS: Ceremonia pogrzebowa jest planowana w Warszawie, 28 grudnia o godz. 12 w kościele Św. Franciszka z Asyżu, przy ul. Hynka 4, Warszawa Okęcie. Następnie udajemy się na cmentarz przy ul. Pawła Lipowczana.

PS: Zamiast kwiatów, których nie będzie gdzie złożyć przy urnie na cmentarzu, proponujemy darowizny wspierające chłopców takich jak Michał: https://www.parentproject.org.pl/darowizny
Jest możliwość kupić im kilka dni więcej i tym samym spełnić życzenie Michała. W tytule przelewu można coś do niego napisać.
Dotyczy to też osób nie mogących przyjechać, a zainteresowanych tematem.

29
Forum / Boże Narodzenie 2022
« dnia: 23 Grudnia 2022, 14:33:24 »

30
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 22 Grudnia 2022, 18:03:43 »
Cześć, idą święta więc trzeba nieco odkurzyć wątek :) Projekt oczywiście nie umarł tylko ciągle się rozwija. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zostały ułożone tory na linii 31 do samej Hajnówki (doszło 8 nowych stacji: Mordy, Niemojki, Platerów, Siemiatycze, Nurzec, Czeremcha, Witowo, Hajnówka). Na linii 55 i na stacji Siedlce została dodana sygnalizacja, ukresy i część wskaźników. Cała linia 55 została wypoziomowana zgodnie z wcześniej wprowadzonym profilem pionowym.

Kolejne prace w kontekście linii 55 skupią się na optymalizacji i dodaniu terenu, natomiast na linii 31 prace będą obejmować profil pionowy i wypoziomowanie torów.

Krótki opis załączonych screenów:
mapa22 – mapa całego projektu
Siedlce1 – st. Siedlce, widok z części pasażerskiej w kierunku Łukowa/Czeremchy
Siedlce2 – st. Siedlce, widok z części pasażerskiej w kierunku Mińska Maz.
Sokolow1 – st. Sokołów Podl., widok w kierunku Siedlec

Strony: [1]