Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Celuś

Strony: [1] 2 3 4
1
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 12:59:37 »
Chciałbym z tego miejsca podpytać o plany na linię 104 i łączenie waszego projektu z Zakopianką @Celu. Mając na względzie zamkniecie tematu Zakopianki, co dalej?

Co no, znajde czas, to się Chabówkę osieciuje, pociągnę do Sieniawy gdzie się obecnie sieć kończy, zacisnę zęby i docyzyluję teren i zrobię drogi, i w takim stanie to znowu zostanie, a dojdzie przynajmniej kolejna kompletnie przejezdna linia (99). Temat nie jest zamknięty, temat jest zamrożony (mówiąc ogólnie, bo wątek to tylko wątek).

2
Na warsztacie / Odp: Sceneria Tomaszewo
« dnia: 09 Stycznia 2024, 17:43:26 »
A mi się podoba fajne tylko jakaś mapkę wyrysuj jak to wygląda +/- jak możesz

3
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 18 Października 2023, 10:37:13 »
Wskrzeszasz wiarę w zranionym serduszku. Wygląda to bardzo ładnie i czysto, życzę pokładów wytrwałości w pracach.

4
Na warsztacie / Odp: Częstochowa: finalne porządkowanie
« dnia: 14 Sierpnia 2023, 16:45:10 »
Nie wiem dokładnie w czym jest problem, bo dokładnie w sposób wyżej opisany podzielona jest L61 janowska, czy zakopianka, co pozwala na właśnie wydzielenie w danym scenariuszu do załadowania tylko to czego ten scenariusz potrzebuje. To już funkcjonuje, to już działa, więc nie wiem w czym jest problem. Jeżeli chodzi o realne problemy z dzieleniem scenerii, to jedyną kwestią jest na ten moment teren, który potrzebuje żeby jego binarny zapis można było podpinać pod scenariusze - tak obecnie funkcjonują scmy. To je obecnie podpina się, a na ich podstawie generowany plik binarny unikatowy dla każdego scenariusza. W obliczu omawianej "modułowości" scenerii jest często bez sensu - jak mamy kilku trzy trasę, to zamiast trzech, trzeba mieć łącznie 6 wariantów sbt (1,2,3,1+2,2+3,1+2+3), zakładając że tak będą wyglądać scenariusze. To dlaczego sbt>scm było już wielokrotnie omawiane.

5
Bocznica / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 23:31:33 »
Ty też.

Wiadomość raportowana. Nic nie wnosi do tematu, ponadto wygląda jak niepotrzebny atak na drugiego użytkownika. Bocznica.
Benek

6
Na warsztacie / Odp: EN57-1767
« dnia: 08 Maja 2023, 13:41:32 »
Ale zanim, to popraw łączenia, bo już po tym screenie widać jak pasek wariuje na przejściu z czoła do boku.

7
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 30 Marca 2023, 10:46:23 »
Ciocia odwiedza i poprawia link do pobrania bo nie działał, zapraszam do pierwszego postu zainteresowanych. Z prawie nieistniejące życia projektu - rozpoczęły się prace przygotowawcze pod teren dla linii 97 (odcinek Skawina - Sucha Beskidzka), oraz dokończenie sieci trakcyjnej na obecnie "eksploatowanej" części scenerii. Pzdr.

8
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 02:24:24 »
Czuję się wywołana do tablicy, zatem spieszę z wyjaśnieniami.

Przytoczone stwierdzenie jak i wspomnienie o "wstępniaku" wywodzi się z pierwszego tomu poradników tworzonych przeze mnie oraz @JAN21. Pierwszy tom opisuje nie tylko takie zagadnienia jak scenerie w maszynie funkcjonują, czy z czego się składają, ale opisuje też ogólnie proces jej powstania (od razu w oparciu o metody dostępne dzisiaj) oraz nastawia do niego mentalnie. I właśnie z tego ostatniego elementu pierwszego tomu wywodzi się zdanie, iż "nie ma potrzeby, aby szary użytkownik się na to porywał".

I jest to jak najbardziej zdanie prawdziwe i poprawne. Gdyby każdy porywał się z motyką na słońce to zaraz byłoby ogłoszone setki projektów będących efektem porywania się z motyką na słońce. Założeniem więc tej części było zarówno zachęcić jak i ostrzec przed ukrytą złożonością procesu, który potencjalny twórca w euforii może uznać za prosty. Niestety z prawdą trzeba się mierzyć i nie można jej zatajać. Nie można też namawiać otwarcie to zajmowania się czymś, czego część nie będzie wstanie pielęgnować. I nie dotyczy to tylko scenerii, ale dowolnej profesji, nawet nie związanej z symulatorem.
Samo wywołanie tutaj tej lektury uważam trochę za niechlubne, bowiem nie została ona oficjalnie wydana, jedynie udostępniona osobom które go potrzebowały w danym momencie, wraz ze szkicami innych części. Do publikacji całości pewnie jeszcze minie trochę czasu, o ile się go doczekam, bo zaraz zostanę zapewne obrzucona błotem - bo jakim prawem prawię takie głupoty.

A prawię (a w zasadzie prawiłam, bo długo nie zaglądałam do worda) takie głupoty bo dość mam osobiście dość patrzenia jak powstają kolejne wrzoski, kaliskie i inne trupiaszki, a Ra straszny bo trzeba się nauczyć. Jednocześnie miałam też dość wysłuchiwania, że skoro to takie łatwe, to czemu rzeście gówniarze nic nie wydali.
Po pierwsze dlatego, że j/w - w większości stoi na otoczeniu i nikogo nie ma do pomocy, a do kłótni każdy. Ogarnięcie torów, sieci i terenu korzystając z "gówniarskich" metod, jak się umie to i nawet tygodnie. Klejenie reszty - wieki.
Po drugie - bo oprócz scenerii to by wartało te magiczne metodki opatentować, opisać, dorobić parę assetów żeby to miało ręce i rogi, ubłagać Ry żeby mimo wszystko dorobił ficzery żeby z aktualizacji na aktualizację było coraz mniej strasznie.
A czy koniec końców dojdzie to do skutku? Nie wiadomo, z postu na post osobiście mi się chce już tylko śmiać, czytając kolejne całkowicie omijające sedno problemu wypowiedzi. Jak pisałam już przy zakopiance - jak będzie potrzeba to i może się w coś zaangażuję, natomiast na pewno nie w taki sposób jak wcześniej. Na to już nie mam ochoty.

Niestety zamiast ukończonych nowych scenerii, garści dobrych poradników i materiałów, wprowadzania innowacji jest gnojenie. Gnojenie tłumaczone tym, że każdy może rozwijać symulator jak tylko może. Niestety kończy się to tym, że jeździmy taborem w 4K z dowaloną siatką pełnym ficzerów po płaskich jak stół pustyniach rzucających o ścianę na łukach (do tego stopnia że raz powstał wątek o to jak to "wyłączyć") z jakimiś nitkami nad głową i drzewem co 40m. Czy to jest, cyt. eu07.pl "Maszyna stawia na jakość"? Czy może "Maszyna pozwala się wyrzyć każdemu niespełnionemu artyście a jak ktoś chce broń boże wprowadzić porządek to niech spada do unoffiarzy"? Bo niestety w taką stronę to zeszło. I schodzi co kilka lat gdy tylko ktoś próbuje coś zmienić. W odpowiedzi krzyk, płacz, gorzkie żale. Głupi był Ry, głupia jestem ja, głupi będzie X w przyszłości, wszyscy są debilami. A potem czyta się jak to pasażerowie nie ruszają nawet mięśniem (słynny cytat steam), maszyna wygląda jak MSTS (cytat fb), czy że nie scenerie wyglądają tak jak wyglądają (wszędzie co jakiś czas). Ważniejsza teksturka kolejnego czegokolwiek czy przypudrowanie F11 kolejnego potworka.

Z takim tokiem rozumowania radziłabym się zastanowić czy pilot jest jeszcze potrzebny skoro las kabacki już o skrzydła łoskocze.

9
Miało być zrobione na Zakopiance czy Bieszczadach ale niestety track environment czy jak to się nazywało, czyli właśnie zmienia dźwięku toru nie tylko na mostach czy w tunelach, ale też w zależności od charakterystki okolicy (głośniejsze huczenie w górach chociażby) - ale niestety od dawna to w exe nie działa.

10
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 22 Stycznia 2023, 12:28:32 »
Lepiej zapobiegać, niż leczyć. Dodatkowy krok żadnej różnicy to nie robi, a potencjalnie zapewnia idiotoodporność.

11
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 22 Stycznia 2023, 04:40:23 »
W pierwszym poście pojawiła się nowa, poprawiona paczka. Podczas instalacji proszę przeczytać disklejmery znajdujące się pod linkiem. Podkreślam raz jeszcze - przed instalacją należy usunąć pliki .sbt związane ze scenerią.
1) Usuń plik .sbt
2) Pobierz paczkę gdzie jest plik .sbt
3) Rozpakuj paczkę
4) Ponownie skasuj .sbt

F**k logic :|

Dodam, że wywalając .sbt z paczki oszczędzamy 200 MB...
Nie wiem gdzie wyczytałeś punkt 4. Instrukcja kończą się na trzecim. Dołączając plik sbt do paczki oszczędzamy godziny czasu ładowania, zwłaszcza dla użytkowników że slabyszm sprzętem. To nie jest kolejnt plejn z pierdzikołkiem tworzony 30 lat notatnikiem.

12
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 21 Stycznia 2023, 12:25:14 »
W pierwszym poście pojawiła się nowa, poprawiona paczka. Podczas instalacji proszę przeczytać disklejmery znajdujące się pod linkiem. Podkreślam raz jeszcze - przed instalacją należy usunąć pliki .sbt związane ze scenerią.

13
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 20 Stycznia 2023, 15:40:31 »
Toć mówię - są nadal błędy w ścieżkach, będzie nowa paczka.

14
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 20 Stycznia 2023, 11:36:20 »
Proszę nie wprowadzać w błąd, po raz już kolejny. No nie - Teren, domy, tory oraz USRK są (w paczce) na całej długości pomiędzy Zakopanem a Suchą Beskidzką, z siecią trakcyjna od Zakopanego do Sieniawy. Nadal jednak są po prostu błędy w ścieżkach, co powoduje że nie są one zaczytywane. Po wgraniu poprawki z wyżej, część osób nie usuwa sbt, przez co poprawione pliki nie mają szansy uczestniczyć we wsztywaniu scenerii. Poprawiona paczka powinna się pojawić dzisiaj, bądź jutro.

15
Bocznica / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 16 Stycznia 2023, 23:41:55 »
I zakopianki nie ma :(

16
Bocznica / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 11 Stycznia 2023, 19:46:29 »
Głosujcie na celusie, to będzie zakopianka xD

17
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 29 Grudnia 2022, 21:06:58 »
Należy usunąć po wrzuceniu powyższych plików z folderu scenery plik >nazwascenariusza<.sbt (plik binarny terenu), i pozwolić aby wygenerował się on na nowo, tym razem z uwzględnieniem poprawionych plików.

18
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 16 Grudnia 2022, 01:35:16 »
Nie została opublikowana w takim stanie, proszę nie wprowadzać w błąd.

Usterką jest niepoprawna ścieżka w plikach zbiorczych terenu. Rozwiązanie na gorąco, to podmienić pliki l98_ter.scm oraz l99_ter.scm w folderze scenery/tatry/teren, na te umieszczone w załącznikach do tego posta. Poprawioną paczkę całościową scenerii zamieszczę w wolnej chwili.

Ed. 14:33 - jeszcze jedna poprawka, podmieniono załącznik.

19
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 22 Listopada 2022, 11:22:58 »
Zostaną opublikowane na forum po ukończeniu. Ewentualnie mogę w formie "early access" wstawić na kanał #budowa scenerii na mm - od razu będzie można wprowadzać poprawki czy dodatkowe wyjaśnienia jeśli coś będzie nieklarowane.

20
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 20 Listopada 2022, 19:18:33 »
Tl;dr:

Nagłe zakończenie projektu, wydanie stanu aktualnego tak jak jest, archiwizacja plików źródłowych, pożegnanie. Wszelkie informacje dotyczące paczki, instrukcje obsługi, znane błędy na dole, a poniżej lektura wyjaśniająca o co chodzi.

Lektura:

Decyzja jest pokierowania sytuacją panującą w społeczności symulatora. Brak perspektyw jego rozwoju, ilość dodatkowych prac jakie trzeba wykonać żeby dany projekt móc dalej go prowadzić, ograniczenia symulatora ale przede wszystkim - oporność części zespołu przed zmianami połączona z wrogością. W takich warunkach nie da się pracować. Brakuje wielu podstawowych elementów, wielu funkcjonalności, obecnie nie ma nawet jednej osoby która regularnie by rozwijała *.exe symulatora. Wewnętrzne podziały i błędnie zdefiniowane kierunki rozwoju, braki standardów; te problemy już kilka lat temu doprowadziły do znacznego zahamowania prac nad symulatorem, i wielokrotnie przyczyniały się do odejść wielu osób na przestrzeni kilkunastu lat. Tabor jest priorytetowany ponad scenerie. Braki nawet cienia chęci do pomocy nie tylko nad samymi sceneriami, ale też narzędziami do ich tworzenia powoduje, że te wychodzą raz na kilka lat, albo mają pełno mankamentów - począwszy od już układu torowego. O krzywych przejściowych i profilu pionowym mogliście nigdy nie słyszeć, ale na udostępnionych fragmentach będziecie mieli okazję się przekonać jak bardzo istotne są to elementy. A takich braków jest znacznie, znacznie więcej, w każdym "aspekcie" scenerii.
Próbowaliśmy coś w tym zmienić. Przygotowane zostało kilka poradników, kilkaset kilometrów scenerii, kilkaset modeli. Mimo to ani pomocy, ani aprobaty brak - nasze działania są marginalizowane, traktowane lekceważąco, krytykowane. Albo sytuacja jest tak jak kilka lat temu odwracana ogonem - to my spowalniamy rozwój, latami budujemy scenerie, i mamy czelność chcieć coś zmieniać. Na tym toksycznie konserwatywnym podejściu nie jest możliwe przeprowadzenie istotnych zmian. Kilka lat temu potraktowany w podobny sposób został Ra - odsuwanie się od jego osoby na przestrzenia lat doprowadziło do "konieczności" zastąpienia Rainsteda Starterem, ponieważ "nie dało się" wprowadzić istotnych funkcjonalności. Jest to fakt. Ale można było inaczej. Dokładnie tak samo jest w tej chwili i naszym przypadku.
Gdyby na racjonalnych argumentach i debatach się kończyło, to by się to inaczej potoczyło. Jednak zachowania poszczególnych osób są po prostu kuriozalne i nie do zaakceptowania. W 12 miesięcy jak bardzo się zmotywowałam do pracy, tak w 12 miesięcy rozwijanie symulatora zostało mi po prostu obrzydzone. Począwszy od krytykowania tego, że miałam "czelność" wyrażać opinię na temat innych projektów, poprzez marginalizowanie prowadzonych przeze mnie prac do "jakiejś tam kolejnej scenerii, boże, ta znowu o tej srakopiance", kończąc wyzywaniu mnie, czy nawet podważaniu tego czy w ogóle jestem kobietą w odpowiedzi na moje bronienie się.
I tak - mogłabym się tym nie przejmować i robić swoje w zaciszu. Lecz prędzej czy później takie dyskusje i tak zostałby przeprowadzone, ale już w momencie gdy projekty miałyby być wydawane, a zmiany wprowadzone. Już samo to, że w moim czy innych osób kierunku kierowane były słowa "Gówniarze, szczyle"... Doskonale prezentuje to sytuacja z ST44. Ostatnie kilka lat model tworzony był tak, że większość informacji jakie były publikowane to, że albo jest on tworzony od nowa, albo trzeba zrobić coś inaczej. Kolejne lata mijają a jedyne co słychać, to kłótnie o losowe kwestie na mm, oraz że każdy poświęca swój własny czas. Co ważne, pojawia się stwierdzenie, że każdy w swoim wolnym czasie dokłada własną cegiełkę do symulatora. W końcu gdy model zostaje sprowadzony z innego źródła, to dosłownie wybija szambo. Model jest krytykowany, autor jest krytykowany, osoby odpowiedzialne za sprowadzanie modelu do symulatora są wyzywane, podejmowane są wszelkie próby zatrzymania modelu. To jak jest w końcu z tymi cegiełkami? Każdy może, czy tylko wieloletni męczennicy?

Tl;dr dla całej lekturki, skierowane głównie do osób odpowiedzialnych za całe zamieszanie:

To, że tworzysz od lat dla symulatora nie daje żadnego immunitetu ani nie sprawia, że twoje zdanie jest ważniejsze. Najważniejszy jest postęp, a zachowania takie jak przedstawione wyżej prowadzą jedynie do jego wyhamowania. Postępując w ten sposób w imię własnych racji i dobra szkodzicie całemu projektowi, i każdemu docelowemu użytkownikowi symulatora. W ten sposób nie zachowują się osoby w kwiecie wieku. Nie tędy droga. Takie zachowania prowadzą i będą nadal prowadzić jedynie do odejść kolejnych osób.

Autorka posta nie zamierza brać udziału w dalszej dyskusji wynikającej z powyższego tekstu. Jedyne odpowiedzi jakich będę udzielać, to te bezpośrednio dotyczące scenerii bądź innych projektów.

Projekt, informacje z nim związane, oraz link do pobrania można znaleźć w pierwszym poście!

21
Pomoc doraźna / Odp: Instalacja EN57AKM.
« dnia: 04 Listopada 2022, 22:32:55 »
Jest starter którym wstawisz ich nawet i 100 w 10 sekund.

22
Tabor kolejowy / Odp: 81-717.3 i 81-714.3 - wątek zbiorczy
« dnia: 27 Października 2022, 08:22:16 »
Podczas przebudowy jeziorek, z toprusem uznaliśmy za dobry pomysł na kolejną próbę metra do szam. Nawet jak się nie uda, no to będzie przynajmniej bocznica do STP, i póki co tylko STP leży. Moim założeniem jest jedynie M1 na stan z 2010 roku - na inspiro na M2 nie ma co liczyć. Całość układana według map i śladów po budowie na powierzchni - lepiej się nie uda. O serię 81 napisałam do autora tego pojazdu do Trainz. Na ten moment odpowiedzi jeszcze nie uzyskałam. Podbij na PW na mm, opowiem Ci co i jak, i najwyżej się zaczynie po prostu rozwijać scenerię.

23
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 23 Października 2022, 23:08:13 »
Nie ważne gdzie występowały, my ich stosować nie będziemy - szkoda czasu. Lepiej jeżeli jest coś co trzyma wymiar i będzie łatwe do wymiany w przyszłości. Dodatkowo aby uprościć wymianę powstaje jeszcze paczka przejściowa właśnie na tych wysięgnikach. Docelowa paczka będzie zawierała przede wszystkim wysięgniki z dokumentacji, w przyszłości powstaną dodatkowe warianty jeśli to co w dokumentacji nie będzie wystarczać. "my wimy co robimy"
Edit.: Sprawdziłam szlaki w Częstochowie, i niczego nienormalnego nie zauważyłam. Inny kąt montowania rur wysięgników rurowych ze sobą niż na innej linii nie czyni wysięgników wyjątkowymi, po prostu tak się majstrom zmontowało. Jeśli Cię interesują konkretne konstrukcje, to pisz na pw, sobie pogadamy czy to wyjątkowe czy nie ;)

24
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 20 Października 2022, 15:48:42 »
@matek123: Rozumiem, a jak ten mechanizm automatycznych pór roku działa?

@JAN21: Rozumiem, czyli nic w temacie wiedeńki ani 155-ki nie dzieje. Wolałem zapytać, bo myślałem, że przez te dwa lata były jakieś zmiany o których nie było mowy w wątku. Co do wiedeńki to jeżeli będziecie się nią zajmować pamiętajcie, że przed modernizacją cała trasa posiadła charakterystyczne stalowe słupy, które na torze w kierunku Katowic były bardziej rdzawe i wyblakłe, a w stronę Częstochowy na drugim torze były bardziej szare i ciemno rdzawe. Te słupy chyba były montowane w latach 80-tych, ale nie jestem pewien czy tak było, gdyż pewien jestem, że w większości pierwotne słupy stawiane podczas elektryfikacji w latach 1955-1956 stały w trochę innym miejscu, ale mogę się mylić.
Również na linii kolejowej nr 155 są trochę inne słupy trakcyjne, których konstrukcja pochodzi z lat 60-tych (1964-1965 rok?) i są to trochę wydłużone słupy betonowe i metalowe, na których mogłaby wisieć dodatkowa linia, bynajmniej tak mi się wydaje patrząc po ich konstrukcji.
Chciałbym też zauważyć, że należałoby wymienić wysięgniki w nowszych słupach trakcyjnych, gdyż te starego typu nie pasują, a rozumiem, że tutaj będzie sceneria już po modernizacji z 2014 roku.

Co do obsługi połączeń Częstochowa - Włoszczowa/Kielce chciałbym zauważyć, że w okolicach 2010-2011 roku kiedy województwo śląskie i świętokrzyskie zakupiły ELFy w różnych wariantach to w przypadku świętokrzyskiego po pojawieniu się EN96 te praktycznie zastąpiły EN57 na tej trasie i były w zasadzie jedynym i częstym gościem nie rzadko mijając się z garścią różnych pociągów na Rakowie. Od niedawnego czasu nie pamiętam od kiedy pojawiły się Impulsy EN63A, które obecnie obsługują wspólnie połączenia między Częstochową, a miastami kolei herbsko-kieleckiej. Mimo tego parę dni temu widziałem klasycznego EN57 podstawionego na peron kielecki z którego miał chyba obsłużyć pociąg do Kielc, ale nie sprawdzałem szczegółów kiedy byłem na Osobowej.

Gwarantuję Ci, że każdy autor każdej scenerii realistycznej o tym wszystkim wie, bo research "Co? Kiedy? Gdzie? Jak" jest podstawą do odtworzenia nawet zmodernizowanego szlaku. Jeśli chodzi o wysięgniki rurowe bądź konstrukcje wsporcze, to sprawa nie jest taka prosta, ponieważ modeli po prostu nie ma. Są wysięgniki rurowe (można je ujrzeć między innymi na Bałtyku) ale są dosyć brzydkie i przede wszystkim nie wymiarowe. Prace nad paczką sieci, którą notabene między innymi ja czy jan prowadzimy, nie zakończyły się; a w niej właśnie pojawi się zestaw wysięgników rurowych, zarówno starych jak i występujących po modernizacjach. Jeszcze trochę to jednak potrwa, więc wymiana tam gdzie będzie taka potrzeba nastąpi już zapewne po wydaniu scenerii, jeśli prace nad nią wyprzedzą wydanie sieci.

25
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytania o Łodzi Fabrycznej
« dnia: 16 Października 2022, 16:40:42 »
Ale na schemacie nastawnia ŁF znajduje się poza Widzewem.

https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php?title=Lokalne_Centra_Sterowania_w_Polsce

LCS w Widzewiu steruje zarówno stacją w Widzewiu jak i Łodzią Fabryczna. Ulokowany został w nastawni ŁW w rejonie stacji Łódź Widzew. Nastawnia ŁF znajduje się w rejonie stacji Łódź Fabryczna i w normalnych warunkach eksploatacji nie jest obsadzona.
Budynek nastawni ŁF znajduje się na terenie hali dworcowej. Lokomotywownia i tory odstawcze zniknęły, ponieważ przestały być potrzebne. Obecnie lokomotywownie w Polsce rozlokowane są znacznie rzadziej, ponieważ na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat uznano, iż nie jest to istotne aby ich siatka był gęsta, co się nie raz odbija echem, ale to osobny temat. Nie przyszykowano torów odstawczych z prostej przyczyny, na Łodzi Fabrycznej z docelowego założenia pociągi w większości biegu kończyć nie mają, lecz w zależności od tego jaka będzie sytuacja ruchowa po zakończeniu budowy tunelu średnicowego, większość pociągów zapewne bieg będzie kończyć na Łodzi Kaliskiej i tam będzie oporządzana. Obecnie jeśli zachodzi taka potrzeba, to składy zjeżdżają na Widzew.

26
Pomoc w tworzeniu / Odp: Nowa linia
« dnia: 09 Października 2022, 14:22:49 »
Twórz twórz, czekamy. Nikt tu za Ciebie nic nie zrobi. Chyba że za grubą sumkę ;).

27
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 08 Października 2022, 17:53:26 »
Exe czyta ANSI, a starter czyta te same pliki w celu ukazania informacji graczowi, więc tez musi być w ANSI. Jak zrobisz w exe żeby umiał w UTF-8 to i starter będzie można na UTF-8.

28
Jeszcze 5 tych wątków załóż, i jeszcze o więcej poproś to może się uda.

29
Chociażby łącznice odgałęziające się od CMK - Starzyny, Czarnca, Włoszczowa.

30
LEWA W GÓRE


Strony: [1] 2 3 4