1
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 22 Stycznia 2023, 12:28:32 »
Lepiej zapobiegać, niż leczyć. Dodatkowy krok żadnej różnicy to nie robi, a potencjalnie zapewnia idiotoodporność.
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Nie wiem gdzie wyczytałeś punkt 4. Instrukcja kończą się na trzecim. Dołączając plik sbt do paczki oszczędzamy godziny czasu ładowania, zwłaszcza dla użytkowników że slabyszm sprzętem. To nie jest kolejnt plejn z pierdzikołkiem tworzony 30 lat notatnikiem.W pierwszym poście pojawiła się nowa, poprawiona paczka. Podczas instalacji proszę przeczytać disklejmery znajdujące się pod linkiem. Podkreślam raz jeszcze - przed instalacją należy usunąć pliki .sbt związane ze scenerią.1) Usuń plik .sbt
2) Pobierz paczkę gdzie jest plik .sbt
3) Rozpakuj paczkę
4) Ponownie skasuj .sbt
F**k logic :|
Dodam, że wywalając .sbt z paczki oszczędzamy 200 MB...
@matek123: Rozumiem, a jak ten mechanizm automatycznych pór roku działa?
@JAN21: Rozumiem, czyli nic w temacie wiedeńki ani 155-ki nie dzieje. Wolałem zapytać, bo myślałem, że przez te dwa lata były jakieś zmiany o których nie było mowy w wątku. Co do wiedeńki to jeżeli będziecie się nią zajmować pamiętajcie, że przed modernizacją cała trasa posiadła charakterystyczne stalowe słupy, które na torze w kierunku Katowic były bardziej rdzawe i wyblakłe, a w stronę Częstochowy na drugim torze były bardziej szare i ciemno rdzawe. Te słupy chyba były montowane w latach 80-tych, ale nie jestem pewien czy tak było, gdyż pewien jestem, że w większości pierwotne słupy stawiane podczas elektryfikacji w latach 1955-1956 stały w trochę innym miejscu, ale mogę się mylić.
Również na linii kolejowej nr 155 są trochę inne słupy trakcyjne, których konstrukcja pochodzi z lat 60-tych (1964-1965 rok?) i są to trochę wydłużone słupy betonowe i metalowe, na których mogłaby wisieć dodatkowa linia, bynajmniej tak mi się wydaje patrząc po ich konstrukcji.
Chciałbym też zauważyć, że należałoby wymienić wysięgniki w nowszych słupach trakcyjnych, gdyż te starego typu nie pasują, a rozumiem, że tutaj będzie sceneria już po modernizacji z 2014 roku.
Co do obsługi połączeń Częstochowa - Włoszczowa/Kielce chciałbym zauważyć, że w okolicach 2010-2011 roku kiedy województwo śląskie i świętokrzyskie zakupiły ELFy w różnych wariantach to w przypadku świętokrzyskiego po pojawieniu się EN96 te praktycznie zastąpiły EN57 na tej trasie i były w zasadzie jedynym i częstym gościem nie rzadko mijając się z garścią różnych pociągów na Rakowie. Od niedawnego czasu nie pamiętam od kiedy pojawiły się Impulsy EN63A, które obecnie obsługują wspólnie połączenia między Częstochową, a miastami kolei herbsko-kieleckiej. Mimo tego parę dni temu widziałem klasycznego EN57 podstawionego na peron kielecki z którego miał chyba obsłużyć pociąg do Kielc, ale nie sprawdzałem szczegółów kiedy byłem na Osobowej.
Ale na schemacie nastawnia ŁF znajduje się poza Widzewem.
Chabówka jako węzeł i otoczenie wygląda bardzo fajnie!A otoczenia tu jeszcze ani grama - i właśnie w tym jest magia korzystania z odpowiednich narzędzi i chęci ich nauki. Sceneria się robi praktycznie sama, a do tego jest poprawnie wykonania techniczne zgodnie z rzeczywistością. Marzę, że kiedyś będzie to standardem ;)