Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Celuś

Strony: [1] 2 3
1
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 22 Listopada 2022, 11:22:58 »
Zostaną opublikowane na forum po ukończeniu. Ewentualnie mogę w formie "early access" wstawić na kanał #budowa scenerii na mm - od razu będzie można wprowadzać poprawki czy dodatkowe wyjaśnienia jeśli coś będzie nieklarowane.

2
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 20 Listopada 2022, 19:18:33 »
Tl;dr:

Nagłe zakończenie projektu, wydanie stanu aktualnego tak jak jest, archiwizacja plików źródłowych, pożegnanie. Wszelkie informacje dotyczące paczki, instrukcje obsługi, znane błędy na dole, a poniżej lektura wyjaśniająca o co chodzi.

Lektura:

Decyzja jest pokierowania sytuacją panującą w społeczności symulatora. Brak perspektyw jego rozwoju, ilość dodatkowych prac jakie trzeba wykonać żeby dany projekt móc dalej go prowadzić, ograniczenia symulatora ale przede wszystkim - oporność części zespołu przed zmianami połączona z wrogością. W takich warunkach nie da się pracować. Brakuje wielu podstawowych elementów, wielu funkcjonalności, obecnie nie ma nawet jednej osoby która regularnie by rozwijała *.exe symulatora. Wewnętrzne podziały i błędnie zdefiniowane kierunki rozwoju, braki standardów; te problemy już kilka lat temu doprowadziły do znacznego zahamowania prac nad symulatorem, i wielokrotnie przyczyniały się do odejść wielu osób na przestrzeni kilkunastu lat. Tabor jest priorytetowany ponad scenerie. Braki nawet cienia chęci do pomocy nie tylko nad samymi sceneriami, ale też narzędziami do ich tworzenia powoduje, że te wychodzą raz na kilka lat, albo mają pełno mankamentów - począwszy od już układu torowego. O krzywych przejściowych i profilu pionowym mogliście nigdy nie słyszeć, ale na udostępnionych fragmentach będziecie mieli okazję się przekonać jak bardzo istotne są to elementy. A takich braków jest znacznie, znacznie więcej, w każdym "aspekcie" scenerii.
Próbowaliśmy coś w tym zmienić. Przygotowane zostało kilka poradników, kilkaset kilometrów scenerii, kilkaset modeli. Mimo to ani pomocy, ani aprobaty brak - nasze działania są marginalizowane, traktowane lekceważąco, krytykowane. Albo sytuacja jest tak jak kilka lat temu odwracana ogonem - to my spowalniamy rozwój, latami budujemy scenerie, i mamy czelność chcieć coś zmieniać. Na tym toksycznie konserwatywnym podejściu nie jest możliwe przeprowadzenie istotnych zmian. Kilka lat temu potraktowany w podobny sposób został Ra - odsuwanie się od jego osoby na przestrzenia lat doprowadziło do "konieczności" zastąpienia Rainsteda Starterem, ponieważ "nie dało się" wprowadzić istotnych funkcjonalności. Jest to fakt. Ale można było inaczej. Dokładnie tak samo jest w tej chwili i naszym przypadku.
Gdyby na racjonalnych argumentach i debatach się kończyło, to by się to inaczej potoczyło. Jednak zachowania poszczególnych osób są po prostu kuriozalne i nie do zaakceptowania. W 12 miesięcy jak bardzo się zmotywowałam do pracy, tak w 12 miesięcy rozwijanie symulatora zostało mi po prostu obrzydzone. Począwszy od krytykowania tego, że miałam "czelność" wyrażać opinię na temat innych projektów, poprzez marginalizowanie prowadzonych przeze mnie prac do "jakiejś tam kolejnej scenerii, boże, ta znowu o tej srakopiance", kończąc wyzywaniu mnie, czy nawet podważaniu tego czy w ogóle jestem kobietą w odpowiedzi na moje bronienie się.
I tak - mogłabym się tym nie przejmować i robić swoje w zaciszu. Lecz prędzej czy później takie dyskusje i tak zostałby przeprowadzone, ale już w momencie gdy projekty miałyby być wydawane, a zmiany wprowadzone. Już samo to, że w moim czy innych osób kierunku kierowane były słowa "Gówniarze, szczyle"... Doskonale prezentuje to sytuacja z ST44. Ostatnie kilka lat model tworzony był tak, że większość informacji jakie były publikowane to, że albo jest on tworzony od nowa, albo trzeba zrobić coś inaczej. Kolejne lata mijają a jedyne co słychać, to kłótnie o losowe kwestie na mm, oraz że każdy poświęca swój własny czas. Co ważne, pojawia się stwierdzenie, że każdy w swoim wolnym czasie dokłada własną cegiełkę do symulatora. W końcu gdy model zostaje sprowadzony z innego źródła, to dosłownie wybija szambo. Model jest krytykowany, autor jest krytykowany, osoby odpowiedzialne za sprowadzanie modelu do symulatora są wyzywane, podejmowane są wszelkie próby zatrzymania modelu. To jak jest w końcu z tymi cegiełkami? Każdy może, czy tylko wieloletni męczennicy?

Tl;dr dla całej lekturki, skierowane głównie do osób odpowiedzialnych za całe zamieszanie:

To, że tworzysz od lat dla symulatora nie daje żadnego immunitetu ani nie sprawia, że twoje zdanie jest ważniejsze. Najważniejszy jest postęp, a zachowania takie jak przedstawione wyżej prowadzą jedynie do jego wyhamowania. Postępując w ten sposób w imię własnych racji i dobra szkodzicie całemu projektowi, i każdemu docelowemu użytkownikowi symulatora. W ten sposób nie zachowują się osoby w kwiecie wieku. Nie tędy droga. Takie zachowania prowadzą i będą nadal prowadzić jedynie do odejść kolejnych osób.

Autorka posta nie zamierza brać udziału w dalszej dyskusji wynikającej z powyższego tekstu. Jedyne odpowiedzi jakich będę udzielać, to te bezpośrednio dotyczące scenerii bądź innych projektów.




Projekt i informacje z nim związane:

Z dniem 20.11.2022 projekt zatrzymał się na następującym stadium:

D29-91 (odcinek Kraków Zabłocie - Kraków Prokocim Osobowy)
- Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-94 (odcinek Kraków Płaszów - Podbory Skawińskie) - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-97 - Geometria pozioma, geometria pionowa;
D29-117 (odcinek Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona - Kalwaria Zebrzydowska) - Geometria pozioma, geometria pionowa
D29-98 - Geometria pozioma, geometria pionowa, wskaźniki, profile, teren, usrk;
D29-104 (odcinek Chabówka - Rabka Zdrój) - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, teren, wskaźniki, usrk;
D29-99 - Geometria pozioma, geometria pionowa, profile, teren, wskaźniki, usrk, sieć trakcyjna (odcinek Zakopane - Sieniawa, jedynie prowadzenie przewodu jezdnego oraz konstrukcje wsporcze);

Do paczki dołączone zostają dwa scenariusze dotychczas wykorzystywane przez autorów do testów - "Tatry - scenariusz demonstracyjny", oraz "Tatry - scenariusz deweloperski". Scenariusz demonstracyjny pozwala na przejechanie odcinka z Suchej Beskidzkiej do Zakopanego pociągiem 13413 "Tatry" z rozkładu 2011/2012, oraz pociągiem powrotnym (przesiadka na jedną z lokomotyw odstawioną na Spyrkówce w Zakopanem). Istnieje również możliwość przejażdżki osobowym 22120 w odwrotnej relacji. W plikach znajdują się również rozkłady dla innych pociągów - mądre głowy sobie skleją. Koniecznie należy nadmienić - brak jest eventów sterujących, przebiegi należy nastawiać sobie ręcznie pod klawiszem Tab (render pełny).Scenariusz deweloperski zawiera tylko jeden skład bez rozkładów. Wszystkie pliki są odpowiednio ponazywane i posegregowane, zwłaszcza w folderze /scenery. Dotyczy to również zestawu plików źródłowych, który zostanie wydany osobie, która byłaby zainteresowana ewentualnym dalszym rozwijaniem projektu. Powinno to w znaczący sposób zachęcić do pracy, gdyż myślę, że nawet osoba nie znająca struktury symulatora prędko byłaby się wstanie połapać co jest czym :).
W paczce znajduje się repack paczki sieci trakcyjnej autorstwa @bohunIC (oryginały wysięgników), @danniel (warianty wysięgników) oraz innych autorów (bramki, słupy, odłączniki, kotwy - autorów ciężko zidentyfikować). Paczka znajduje się w osobnych folderach "siec_trakcyjna_ph". Docelowo zestaw tych elementów, (po włączeniu w niego słupów, odłączników, naciągów, przewodów wzmacniajacych oraz LPNów), miał zostać opublikowany jako "placeholder" pod przyszłą publikację całkowicie nowej paczki sieci trakcyjnej, nad którą od roku pracę prowadzi @Blaclava, @JAN21, @KolejWPolsce, @Celuś. Paczkę tą cechować miało bezproblemowe pasowanie do siebie wszystkich elementów, brak wariantów łączonych (wszystko osobno, budowa z "klocków" - mniej plików), oraz w efekcie - możliwość banalnej wręcz podmiany w momencie wyjścia paczki pełnej. Nie wszystko jednak udało się z tego zakresu zrealizować. Pośród plików znaleźć można również pewne elementy z poprzedniej "próby" odtworzenia Zakopianki - mosty autorstwa @PEKAP i @Kolejarz.

Podziękowania:

Serdecznie dziękuję wszystkim którzy przez ostatnie 12 miesięcy pomagali w rozwoju projektu, począwszy od samego wprowadzenia mnie "w" Maszynę, po aktywną pomoc, poprzez testy. po dobre słowo. Dziękuję za mile spędzony czas i za wspólne rozwijanie symulatora. Nic ze sobą do grobu zabierać nie zamierzam, postaram się czynnie odpowiadać na pytania oraz nawet w pewnym stopniu wspomóc osoby zainteresowane ewentualnym rozwijaniem projektu. Sama jednak w opisanej wyżej sytuacji nie jestem w stanie dalej pracować. Zatem z nazwiska i za co:

- @Ra - Wysłuchiwanie mojego ględzenia i rozwijanie edytora;
- @JAN21 - Wprowadzenie do symulatora, aktywna pomoc przy projekcie, pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @GOPdriver - Wprowadzenie do symulatora;
- @Toprus - Tony materiałów historyczno-fotograficznych, testy, aktywna pomoc przy projekcie;
- @Balaclava - Możliwość wspólnej pracy przy projekcie infrastruktrukturalnym, wielokrotne otwieranie oczu w kontekście Blendera, pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @Kolejarz - Tony materiałów historyczno-filmowych, setki zdjęć i pomiarów;
- @KolejWPolsce - Możliwość wspólnej pracy przy projekcie infrastrukturalnym;
- @youBy - Wysłuchiwanie mojego ględzenia, i wprowadzenie istotnych zmian w exe (widoczky :DDD), pomoc merytoryczna przy tworzeniu poradników;
- @Stele - Niby tylko, ale aż - wyciągnięcie z szafy karłów do Chabówky;

Link do pobrania scenerii:

3
Tabor kolejowy / Odp: 81-717.3 i 81-714.3 - wątek zbiorczy
« dnia: 27 Października 2022, 08:22:16 »
Podczas przebudowy jeziorek, z toprusem uznaliśmy za dobry pomysł na kolejną próbę metra do szam. Nawet jak się nie uda, no to będzie przynajmniej bocznica do STP, i póki co tylko STP leży. Moim założeniem jest jedynie M1 na stan z 2010 roku - na inspiro na M2 nie ma co liczyć. Całość układana według map i śladów po budowie na powierzchni - lepiej się nie uda. O serię 81 napisałam do autora tego pojazdu do Trainz. Na ten moment odpowiedzi jeszcze nie uzyskałam. Podbij na PW na mm, opowiem Ci co i jak, i najwyżej się zaczynie po prostu rozwijać scenerię.

4
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytania o Łodzi Fabrycznej
« dnia: 16 Października 2022, 16:40:42 »
Ale na schemacie nastawnia ŁF znajduje się poza Widzewem.

https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php?title=Lokalne_Centra_Sterowania_w_Polsce

LCS w Widzewiu steruje zarówno stacją w Widzewiu jak i Łodzią Fabryczna. Ulokowany został w nastawni ŁW w rejonie stacji Łódź Widzew. Nastawnia ŁF znajduje się w rejonie stacji Łódź Fabryczna i w normalnych warunkach eksploatacji nie jest obsadzona.
Budynek nastawni ŁF znajduje się na terenie hali dworcowej. Lokomotywownia i tory odstawcze zniknęły, ponieważ przestały być potrzebne. Obecnie lokomotywownie w Polsce rozlokowane są znacznie rzadziej, ponieważ na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat uznano, iż nie jest to istotne aby ich siatka był gęsta, co się nie raz odbija echem, ale to osobny temat. Nie przyszykowano torów odstawczych z prostej przyczyny, na Łodzi Fabrycznej z docelowego założenia pociągi w większości biegu kończyć nie mają, lecz w zależności od tego jaka będzie sytuacja ruchowa po zakończeniu budowy tunelu średnicowego, większość pociągów zapewne bieg będzie kończyć na Łodzi Kaliskiej i tam będzie oporządzana. Obecnie jeśli zachodzi taka potrzeba, to składy zjeżdżają na Widzew.

5
Pomoc w tworzeniu / Odp: Nowa linia
« dnia: 09 Października 2022, 14:22:49 »
Twórz twórz, czekamy. Nikt tu za Ciebie nic nie zrobi. Chyba że za grubą sumkę ;).

6
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 08 Października 2022, 17:53:26 »
Exe czyta ANSI, a starter czyta te same pliki w celu ukazania informacji graczowi, więc tez musi być w ANSI. Jak zrobisz w exe żeby umiał w UTF-8 to i starter będzie można na UTF-8.

7
Chociażby łącznice odgałęziające się od CMK - Starzyny, Czarnca, Włoszczowa.

8
LEWA W GÓRE


9
Bocznica / Odp: 7 zip do pobrania.
« dnia: 27 Września 2022, 22:09:33 »

10
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 24 Września 2022, 18:04:36 »
Chabówka jako węzeł i otoczenie wygląda bardzo fajnie!
A otoczenia tu jeszcze ani grama - i właśnie w tym jest magia korzystania z odpowiednich narzędzi i chęci ich nauki. Sceneria się robi praktycznie sama, a do tego jest poprawnie wykonania techniczne zgodnie z rzeczywistością. Marzę, że kiedyś będzie to standardem ;)

11
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 24 Września 2022, 17:54:15 »
Ocena bardzo dobra. Screeny opisuję, a forum obcina, w dodatku te ograniczenia wagowe... Muszę sobie jakąś przyjaznąni prostą galerię wymyśleć, szkoda nerwów na załączniki.

Edit.: Się dowiedziałam że forum się z polskimi znakami nie lubi, poprawię potem.

12
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 24 Września 2022, 02:43:29 »
Aktualizacja pierwszego postu. Zakończyły się zasadnicze prace na połowie scenerii. Linie 98 i 99 są już w pełni przejezdne, w pełni osygnalizowane, dostosowane pod współpracę z AI i rozkładami jazdy. Teren pojawił się już na całej długości w/w odcinka, przygotowano krajobrazy odległe bazujące na danych NMT100 dla województwa małopolskiego (wykorzystano 2/3 jego powierzchni). Wstępnie pomalowane zostały również Tatry oraz kamieniołom w Osielcu. Na ten moment trwają prace mające na celu przygotowanie pierwszych fragmentów do dekorowania - niwelowane są wycieki terenu na tory, bądź lewitacje toru, modelowane i malowane są szczegółowe elementy terenu (ściany oporowe, mniejsze rowy). Rozpoczęło się układanie siatki dróg, o czym na bieżąco informować będzie gg. Wstawiono pomocnicze bryły budynków z cityGML. Powstają dedykowane perony i istotne obiekty inżynieryjne. Podbijam również pierwszy post - Chętnie przygarnę, i w razie potrzeby podszkolę, osoby zainteresowane pomocą przy dekorowaniu scenerii, oraz innych drobnych pracach w zależności od umiejętności i czasu dostępnego dla osoby zainteresowanej. Warto, każdy znajdzie zajęcie dla siebie, poszczególne czynności nie są zbyt specjalnie skomplikowane. Współpraca przy projekcie daje nowe umiejętności i możliwość dalszego rozwoju w kierunku rozwoju symulatora. Zachęcam gorąco, nawet jeśli nie przy tej konkretnej scenerii, to przy każdym innym takim projekcie. Przestrzegam jednak osoby zgłaszające się jedynie z myślą o pobraniu sobie unoffowej scenerii - zwłaszcza na początku, do pracy wydawany jest jedynie fragment scenerii do tych prac niezbędny ;).

baba za dużo gada, ale za to screeny dada:

13
Pomoc doraźna / Poważne problemy z exe
« dnia: 10 Września 2022, 20:35:43 »
Po kilku miesiącach problem mnie już na tyle denerwuje, że czas wywlec na forum. Sprawa wygląda następująco.

Problem:
Symulator w pewnych okolicznościach chwilę po uruchomieniu w towarzystwie przerywanego dźwięku i jednolicie kolorowego nieba wywala do pulpitu, bez żadnego chrashdumpa, albo wskazówki w logu.

Okoliczności:
0. Problem występuje od wersji 22.03 oraz początku dołączania doń exe z gałązki milka.
1. Operujemy na terenie autorskim, ciężkim terenie z NMT. Nie ważne jest ile go jest.
2. Problem występuje jedynie na starym trybie renderowania.
3. W logu brak informacji o zdarzeniu. Brak crashdumpa.
4. Problem występuje po ukończeniu zaczytywania scenerii z zaincludowanym terenem z plików *.scm. Po ich zakomentowaniu i ponownym uruchomieniu scenerii, tym razem z *.sbt problem nie występuje.
4a. Oddzielnym problem jest, iż w ostatnim czasie dopiero ponowne uruchomienie scenerii z sbt pozwala na symulację - za pierwszym razem kończy się to tak samo jak w pkt 4. Po drugim uruchomieniu, każde następne również jest sukcesywne, chyba że nastąpi zmiana w *.scn.

Informacje dodatkowe:
0. Problem występuje jedynie w kontekście terenu, nie mają na niego wpływy inne elementy scenerii, ani pojazdy.
1. Problem nie występował na ostatnim exe tmj.
2. Problem nie występuje w przypadku innych scenerii, nawet przy terenie do nowej części L61, mimo że powstawał dokładnie tą samą metodą.
3. Problem występuje nawet jeśli był obrabiany przez inną osobę, a mi podesłane zostały finalne scm i sbt.
4. Problem wydaje się nie występować u innych (testowane milek7, jan21, kolejarz).
5. Problemem wydaje się nie być w specyfikacja komputera. Dalsza symulacja - po załadowaniu, pkt 4a okoliczności - jest w pełni płynna.

Bardzo proszę o pomoc gdyż jeśli problem będzie się utrzymywał, to być może w ostateczności będę zmuszona zaprzestać prac nad scenerią. Proszę sobie darować porady o wymianie komputera - nie jestem w stanie teraz sobie nowego sprzętu zafundować, ale również jak w liście wyżej - wywalanie symulatora po załadowaniu w pewnych okolicznościach jest jedynym problem. Również w przyszłości, jeżeli problemu nie da się rozwiązać, może on występować u innych osób. Choć nie widzę sensu, załączam log - nic tam nie ma. Crashdumpa również brak.

Ed.: Sytuacja z punktu 4a napotakała mnie o dziwo na Td przed chwilą.

14
Pomoc w tworzeniu / Odp: Nanoszenie tekstur na modele w blenderze
« dnia: 11 Sierpnia 2022, 14:19:20 »
Nowa, pełnoprawna kabina do pes jest na ukończeniu.

15
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 08 Sierpnia 2022, 17:18:48 »
W najnowszych kompilacjach exe jest pod f12 suwak do 50km - stąd tak pięknie chociażby u mnie całe pasmo tatr widać :p

Edit - chociaż jeśli jakiś obiekt ma jakieś niefajne wpisane znikanie to może być problem. Bynajmniej przy odpowiednim ustawieniu dziwaczka teren nie znika.

16
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 02 Sierpnia 2022, 01:23:19 »
Sądząc po długości tras to pewnie będzie na "lepsze" (wydajniejsze) komputery.
Większość nowopowstających scenerii (bo niestety niektórzy nadal cenią sobie archaiczne metody) jest wymagająca. Infrastruktura kolejowa ubrana jest w teren z danych NMT, oraz otoczenie w jakości odpowiedniej dla 2022 roku.
A teraz pytanie z innej beczki, czy planowane jest odwzorowanie parowozowni w Chabówce?
Nie ta sceneria, Chabówka jest na "Zakopiance". Tak, jest, nie sposób pominąć czegoś co leży dosłownie 10m od szlaku...

17
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 01 Sierpnia 2022, 23:04:21 »
A że jan ma opanowanego SP do perfekcji, temu napisałam jak napisałam :)

18
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 10 Lipca 2022, 14:30:42 »
Czy przewidujecie dedykowane obiekty do trasy? Dworzec autobusowy w Sanoku jest dość nietypowy , wypadałoby go odtworzyć, tym bardziej że jest zaraz przy dworcu...
klimat z przełomu XX i XXI wieku.
Obiekty dedykowane jak przyjdą, to przyjdą, jeżeli nie ma jakiegoś krytycznego (Dworzec w Poznaniu, hala we wrocławiu), to można bez problemu odłożyć na kiedy indziej.

19
Na warsztacie / Odp: eu160
« dnia: 29 Czerwca 2022, 16:51:26 »
Teksturowanie nic nie ujawni, poza kolejnymi nieścisłościami.

20
Na warsztacie / Odp: eu160
« dnia: 29 Czerwca 2022, 13:53:24 »
Jak przy SU4210 było okej, to tu na dzień dobry w oczy się rzuca brak smootha, i definitywnie skopana geometria reflektorów, o wózkach nie wspominając, wyglądają bardzo podejrzanie.

21
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 27 Czerwca 2022, 21:09:46 »
Klapklaskklapklask, szampan i kwiaty za klejenie po bożemu i na porządnie. Jedyną uwagą jest brak obecności na budowa scenerii na mm, coby się wymieniać doświadczeniami, i się przydać do nowych poradników, no co 4 głowy to nie 3 ;).

22
Poszukuję, chcę zrobić / Normy/rysunki techniczne nastawni
« dnia: 19 Czerwca 2022, 15:48:21 »
Dobry dzień. Poszukuję rysunków technicznych znanych wszystkim "bocianich gniazd" (z czego tą widziałam gdzieś na forum, ale mi zginęła), oraz nieco starszych, znacznie przyziemnych bud, jednak też dosyć mocno rozpowszechnionych. Mile widziane również materiały do innych budowanych "masowo" obiektów.

23
Inne niekolejowe / Odp: EN57AL Malowanie opolskie
« dnia: 19 Czerwca 2022, 13:21:46 »
No też nie bliżej do AKŁ. Opolskie ALki, podobnie jak wcześniejsze (ale tylko właśnie te pierwsze) dostawy EN57AKM, jak i również ED72A dla woj. KP, Świętokrzyskiego i Małopolskiego to Mińsk Mazowiecki, więc one się znacznie różnią od tego co mamy w symulatorze - układ okien, drzwi, dachy, czoło. Najbliżej jest faktycznie do AKM, bo mamy te wspomniane jednostki, ale one się i tak znacząco różnią od reszty wspomnianych modernizacji z MM. Tak więc niestety wykonanie Opolskiej ALki jest na ten moment nie możliwe. No chyba, że na zły model, ale wtedy to nie na forum z tym ;)

24
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 13 Czerwca 2022, 19:58:27 »
U siebie nie potwierdzam, most siedzi twardo, niezależnie od niczego.

25
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 19 Maja 2022, 01:00:45 »
siema gurkuf narobiłam, niech zyje nmt1

Teren leży dla całej 99 + tyle ile widać w każdą stronę z Chabówki. Teraz pracę skupią się na dostosowywaniu terenu pod tory, bo to właśnie ten odcinek pójdzie jako pierwszy na odstrzał. W międzyczasie w tle zaciągają się kolejne kwadraty z geoportalu, i tworzą się kolejne gigabajty fragmenty terenu.

ps. Gorące podziękowania dla jana i jubaja za wyregulowanie rozpracowanie drawdistance, zapakowanie sterowania nim pod suwaczek pod F12, oraz korektę mgły

26
EN81, 308B. Relatywnie proste pudło, ma dwie osie symetrii, niczym lokomotywa, z tym, że tu dosłownie każda ćwiartka jest identyczna. Oba wózki są identyczne, z tym, że jeden z nich ma napęd. Pulpit jest identyczny jak w pojazdach serii SA13(?), klei się u stele, kwestia jego adaptacji. Zobaczymy jak będzie z dokumentacją, ponieważ mam szansę takową uzyskać, lecz to się jeszcze okaże.

27
Bocznica / Odp: Poszukuje ludzi do stworzenia scenerii
« dnia: 24 Kwietnia 2022, 22:49:40 »
Zapraszam na wspomniany kanał, to będzie można na spokojnie tam o wszystkim podyskutować.

28
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 24 Kwietnia 2022, 13:05:42 »
Dziękuję bardzo. Większość się niestety nie przyda, bo przedstawiają stan już po modernizacji. W dodatku sama posiadam komplety RTSów do każdego posterunku, i to na lata bliższe tym które odwzorowuję, także tutaj pomocy nie potrzeba. Ale mimo wszystko dziękuję ;). Najbardziej na ten moment przydadzą się zdjęcia z okresu od 2002 do 2012 roku. Mogą być poglądowe, ale nacisk stawiam na zdjęcia obiektów, które w tej chwili są po modernizacji lub po prostu wyburzone.

29
Na warsztacie / Odp: Zwardoń-Katowice
« dnia: 22 Kwietnia 2022, 00:16:52 »
Myślę że nie ma się co rzucać o drzewa, jak jest wiele, wiele, wiele innych elementów do poprawy ;)

30
Na warsztacie / Odp: Zwardoń-Katowice
« dnia: 21 Kwietnia 2022, 18:28:07 »
Zapraszam na mattermosta na kanał budowa scenerii, jeżeli Cię interesuje pomoc.

Strony: [1] 2 3