Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Celuś

Strony: [1] 2 3
1
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 23:04:11 »
Wręcz przeciwnie, wszystko na miejscu, i wszystko się tym bardziej by zgadzało. Tylko i wyłącznie dajesz kolejną podstawkę twierdzeniom z załącznika.

2
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 22:47:07 »
Skąd mamy wiedzieć, że nie odstawi z powrotem jakiejś głupoty?

Będąc moderatorem - osobą która powinna stać wzorem i aktywnie uczestniczyć w rozwiązywaniu konfliktów - zamykając wcześniej ten wątek skutecznie pozbawiłeś swoich argumentów jakiejkolwiek sprawczości. "Ja mówie nie, zamykam, gońcie się". Póki co to Ty odstawiłeś głupotę, więc proszę - nabierz wody w usta i wreszcie zamilknij, bo mniej wnosić się nie da.

3
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 12:59:37 »
Chciałbym z tego miejsca podpytać o plany na linię 104 i łączenie waszego projektu z Zakopianką @Celu. Mając na względzie zamkniecie tematu Zakopianki, co dalej?

Co no, znajde czas, to się Chabówkę osieciuje, pociągnę do Sieniawy gdzie się obecnie sieć kończy, zacisnę zęby i docyzyluję teren i zrobię drogi, i w takim stanie to znowu zostanie, a dojdzie przynajmniej kolejna kompletnie przejezdna linia (99). Temat nie jest zamknięty, temat jest zamrożony (mówiąc ogólnie, bo wątek to tylko wątek).

4
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 18 Października 2023, 10:37:13 »
Wskrzeszasz wiarę w zranionym serduszku. Wygląda to bardzo ładnie i czysto, życzę pokładów wytrwałości w pracach.

5
Na warsztacie / Odp: Częstochowa: finalne porządkowanie
« dnia: 14 Sierpnia 2023, 16:45:10 »
Nie wiem dokładnie w czym jest problem, bo dokładnie w sposób wyżej opisany podzielona jest L61 janowska, czy zakopianka, co pozwala na właśnie wydzielenie w danym scenariuszu do załadowania tylko to czego ten scenariusz potrzebuje. To już funkcjonuje, to już działa, więc nie wiem w czym jest problem. Jeżeli chodzi o realne problemy z dzieleniem scenerii, to jedyną kwestią jest na ten moment teren, który potrzebuje żeby jego binarny zapis można było podpinać pod scenariusze - tak obecnie funkcjonują scmy. To je obecnie podpina się, a na ich podstawie generowany plik binarny unikatowy dla każdego scenariusza. W obliczu omawianej "modułowości" scenerii jest często bez sensu - jak mamy kilku trzy trasę, to zamiast trzech, trzeba mieć łącznie 6 wariantów sbt (1,2,3,1+2,2+3,1+2+3), zakładając że tak będą wyglądać scenariusze. To dlaczego sbt>scm było już wielokrotnie omawiane.

6
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 30 Marca 2023, 10:46:23 »
Ciocia odwiedza i poprawia link do pobrania bo nie działał, zapraszam do pierwszego postu zainteresowanych. Z prawie nieistniejące życia projektu - rozpoczęły się prace przygotowawcze pod teren dla linii 97 (odcinek Skawina - Sucha Beskidzka), oraz dokończenie sieci trakcyjnej na obecnie "eksploatowanej" części scenerii. Pzdr.

7
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 02:24:24 »
Czuję się wywołana do tablicy, zatem spieszę z wyjaśnieniami.

Przytoczone stwierdzenie jak i wspomnienie o "wstępniaku" wywodzi się z pierwszego tomu poradników tworzonych przeze mnie oraz @JAN21. Pierwszy tom opisuje nie tylko takie zagadnienia jak scenerie w maszynie funkcjonują, czy z czego się składają, ale opisuje też ogólnie proces jej powstania (od razu w oparciu o metody dostępne dzisiaj) oraz nastawia do niego mentalnie. I właśnie z tego ostatniego elementu pierwszego tomu wywodzi się zdanie, iż "nie ma potrzeby, aby szary użytkownik się na to porywał".

I jest to jak najbardziej zdanie prawdziwe i poprawne. Gdyby każdy porywał się z motyką na słońce to zaraz byłoby ogłoszone setki projektów będących efektem porywania się z motyką na słońce. Założeniem więc tej części było zarówno zachęcić jak i ostrzec przed ukrytą złożonością procesu, który potencjalny twórca w euforii może uznać za prosty. Niestety z prawdą trzeba się mierzyć i nie można jej zatajać. Nie można też namawiać otwarcie to zajmowania się czymś, czego część nie będzie wstanie pielęgnować. I nie dotyczy to tylko scenerii, ale dowolnej profesji, nawet nie związanej z symulatorem.
Samo wywołanie tutaj tej lektury uważam trochę za niechlubne, bowiem nie została ona oficjalnie wydana, jedynie udostępniona osobom które go potrzebowały w danym momencie, wraz ze szkicami innych części. Do publikacji całości pewnie jeszcze minie trochę czasu, o ile się go doczekam, bo zaraz zostanę zapewne obrzucona błotem - bo jakim prawem prawię takie głupoty.

A prawię (a w zasadzie prawiłam, bo długo nie zaglądałam do worda) takie głupoty bo dość mam osobiście dość patrzenia jak powstają kolejne wrzoski, kaliskie i inne trupiaszki, a Ra straszny bo trzeba się nauczyć. Jednocześnie miałam też dość wysłuchiwania, że skoro to takie łatwe, to czemu rzeście gówniarze nic nie wydali.
Po pierwsze dlatego, że j/w - w większości stoi na otoczeniu i nikogo nie ma do pomocy, a do kłótni każdy. Ogarnięcie torów, sieci i terenu korzystając z "gówniarskich" metod, jak się umie to i nawet tygodnie. Klejenie reszty - wieki.
Po drugie - bo oprócz scenerii to by wartało te magiczne metodki opatentować, opisać, dorobić parę assetów żeby to miało ręce i rogi, ubłagać Ry żeby mimo wszystko dorobił ficzery żeby z aktualizacji na aktualizację było coraz mniej strasznie.
A czy koniec końców dojdzie to do skutku? Nie wiadomo, z postu na post osobiście mi się chce już tylko śmiać, czytając kolejne całkowicie omijające sedno problemu wypowiedzi. Jak pisałam już przy zakopiance - jak będzie potrzeba to i może się w coś zaangażuję, natomiast na pewno nie w taki sposób jak wcześniej. Na to już nie mam ochoty.

Niestety zamiast ukończonych nowych scenerii, garści dobrych poradników i materiałów, wprowadzania innowacji jest gnojenie. Gnojenie tłumaczone tym, że każdy może rozwijać symulator jak tylko może. Niestety kończy się to tym, że jeździmy taborem w 4K z dowaloną siatką pełnym ficzerów po płaskich jak stół pustyniach rzucających o ścianę na łukach (do tego stopnia że raz powstał wątek o to jak to "wyłączyć") z jakimiś nitkami nad głową i drzewem co 40m. Czy to jest, cyt. eu07.pl "Maszyna stawia na jakość"? Czy może "Maszyna pozwala się wyrzyć każdemu niespełnionemu artyście a jak ktoś chce broń boże wprowadzić porządek to niech spada do unoffiarzy"? Bo niestety w taką stronę to zeszło. I schodzi co kilka lat gdy tylko ktoś próbuje coś zmienić. W odpowiedzi krzyk, płacz, gorzkie żale. Głupi był Ry, głupia jestem ja, głupi będzie X w przyszłości, wszyscy są debilami. A potem czyta się jak to pasażerowie nie ruszają nawet mięśniem (słynny cytat steam), maszyna wygląda jak MSTS (cytat fb), czy że nie scenerie wyglądają tak jak wyglądają (wszędzie co jakiś czas). Ważniejsza teksturka kolejnego czegokolwiek czy przypudrowanie F11 kolejnego potworka.

Z takim tokiem rozumowania radziłabym się zastanowić czy pilot jest jeszcze potrzebny skoro las kabacki już o skrzydła łoskocze.

8
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 22 Stycznia 2023, 12:28:32 »
Lepiej zapobiegać, niż leczyć. Dodatkowy krok żadnej różnicy to nie robi, a potencjalnie zapewnia idiotoodporność.

9
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 22 Stycznia 2023, 04:40:23 »
W pierwszym poście pojawiła się nowa, poprawiona paczka. Podczas instalacji proszę przeczytać disklejmery znajdujące się pod linkiem. Podkreślam raz jeszcze - przed instalacją należy usunąć pliki .sbt związane ze scenerią.
1) Usuń plik .sbt
2) Pobierz paczkę gdzie jest plik .sbt
3) Rozpakuj paczkę
4) Ponownie skasuj .sbt

F**k logic :|

Dodam, że wywalając .sbt z paczki oszczędzamy 200 MB...
Nie wiem gdzie wyczytałeś punkt 4. Instrukcja kończą się na trzecim. Dołączając plik sbt do paczki oszczędzamy godziny czasu ładowania, zwłaszcza dla użytkowników że slabyszm sprzętem. To nie jest kolejnt plejn z pierdzikołkiem tworzony 30 lat notatnikiem.

10
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 21 Stycznia 2023, 12:25:14 »
W pierwszym poście pojawiła się nowa, poprawiona paczka. Podczas instalacji proszę przeczytać disklejmery znajdujące się pod linkiem. Podkreślam raz jeszcze - przed instalacją należy usunąć pliki .sbt związane ze scenerią.

11
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 20 Stycznia 2023, 15:40:31 »
Toć mówię - są nadal błędy w ścieżkach, będzie nowa paczka.

12
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 20 Stycznia 2023, 11:36:20 »
Proszę nie wprowadzać w błąd, po raz już kolejny. No nie - Teren, domy, tory oraz USRK są (w paczce) na całej długości pomiędzy Zakopanem a Suchą Beskidzką, z siecią trakcyjna od Zakopanego do Sieniawy. Nadal jednak są po prostu błędy w ścieżkach, co powoduje że nie są one zaczytywane. Po wgraniu poprawki z wyżej, część osób nie usuwa sbt, przez co poprawione pliki nie mają szansy uczestniczyć we wsztywaniu scenerii. Poprawiona paczka powinna się pojawić dzisiaj, bądź jutro.

13
Bocznica / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 11 Stycznia 2023, 19:46:29 »
Głosujcie na celusie, to będzie zakopianka xD

14
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 16 Grudnia 2022, 01:35:16 »
Nie została opublikowana w takim stanie, proszę nie wprowadzać w błąd.

Usterką jest niepoprawna ścieżka w plikach zbiorczych terenu. Rozwiązanie na gorąco, to podmienić pliki l98_ter.scm oraz l99_ter.scm w folderze scenery/tatry/teren, na te umieszczone w załącznikach do tego posta. Poprawioną paczkę całościową scenerii zamieszczę w wolnej chwili.

Ed. 14:33 - jeszcze jedna poprawka, podmieniono załącznik.

15
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 22 Listopada 2022, 11:22:58 »
Zostaną opublikowane na forum po ukończeniu. Ewentualnie mogę w formie "early access" wstawić na kanał #budowa scenerii na mm - od razu będzie można wprowadzać poprawki czy dodatkowe wyjaśnienia jeśli coś będzie nieklarowane.

16
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 20 Listopada 2022, 19:18:33 »
Tl;dr:

Nagłe zakończenie projektu, wydanie stanu aktualnego tak jak jest, archiwizacja plików źródłowych, pożegnanie. Wszelkie informacje dotyczące paczki, instrukcje obsługi, znane błędy na dole, a poniżej lektura wyjaśniająca o co chodzi.

Lektura:

Decyzja jest pokierowania sytuacją panującą w społeczności symulatora. Brak perspektyw jego rozwoju, ilość dodatkowych prac jakie trzeba wykonać żeby dany projekt móc dalej go prowadzić, ograniczenia symulatora ale przede wszystkim - oporność części zespołu przed zmianami połączona z wrogością. W takich warunkach nie da się pracować. Brakuje wielu podstawowych elementów, wielu funkcjonalności, obecnie nie ma nawet jednej osoby która regularnie by rozwijała *.exe symulatora. Wewnętrzne podziały i błędnie zdefiniowane kierunki rozwoju, braki standardów; te problemy już kilka lat temu doprowadziły do znacznego zahamowania prac nad symulatorem, i wielokrotnie przyczyniały się do odejść wielu osób na przestrzeni kilkunastu lat. Tabor jest priorytetowany ponad scenerie. Braki nawet cienia chęci do pomocy nie tylko nad samymi sceneriami, ale też narzędziami do ich tworzenia powoduje, że te wychodzą raz na kilka lat, albo mają pełno mankamentów - począwszy od już układu torowego. O krzywych przejściowych i profilu pionowym mogliście nigdy nie słyszeć, ale na udostępnionych fragmentach będziecie mieli okazję się przekonać jak bardzo istotne są to elementy. A takich braków jest znacznie, znacznie więcej, w każdym "aspekcie" scenerii.
Próbowaliśmy coś w tym zmienić. Przygotowane zostało kilka poradników, kilkaset kilometrów scenerii, kilkaset modeli. Mimo to ani pomocy, ani aprobaty brak - nasze działania są marginalizowane, traktowane lekceważąco, krytykowane. Albo sytuacja jest tak jak kilka lat temu odwracana ogonem - to my spowalniamy rozwój, latami budujemy scenerie, i mamy czelność chcieć coś zmieniać. Na tym toksycznie konserwatywnym podejściu nie jest możliwe przeprowadzenie istotnych zmian. Kilka lat temu potraktowany w podobny sposób został Ra - odsuwanie się od jego osoby na przestrzenia lat doprowadziło do "konieczności" zastąpienia Rainsteda Starterem, ponieważ "nie dało się" wprowadzić istotnych funkcjonalności. Jest to fakt. Ale można było inaczej. Dokładnie tak samo jest w tej chwili i naszym przypadku.
Gdyby na racjonalnych argumentach i debatach się kończyło, to by się to inaczej potoczyło. Jednak zachowania poszczególnych osób są po prostu kuriozalne i nie do zaakceptowania. W 12 miesięcy jak bardzo się zmotywowałam do pracy, tak w 12 miesięcy rozwijanie symulatora zostało mi po prostu obrzydzone. Począwszy od krytykowania tego, że miałam "czelność" wyrażać opinię na temat innych projektów, poprzez marginalizowanie prowadzonych przeze mnie prac do "jakiejś tam kolejnej scenerii, boże, ta znowu o tej srakopiance", kończąc wyzywaniu mnie, czy nawet podważaniu tego czy w ogóle jestem kobietą w odpowiedzi na moje bronienie się.
I tak - mogłabym się tym nie przejmować i robić swoje w zaciszu. Lecz prędzej czy później takie dyskusje i tak zostałby przeprowadzone, ale już w momencie gdy projekty miałyby być wydawane, a zmiany wprowadzone. Już samo to, że w moim czy innych osób kierunku kierowane były słowa "Gówniarze, szczyle"... Doskonale prezentuje to sytuacja z ST44. Ostatnie kilka lat model tworzony był tak, że większość informacji jakie były publikowane to, że albo jest on tworzony od nowa, albo trzeba zrobić coś inaczej. Kolejne lata mijają a jedyne co słychać, to kłótnie o losowe kwestie na mm, oraz że każdy poświęca swój własny czas. Co ważne, pojawia się stwierdzenie, że każdy w swoim wolnym czasie dokłada własną cegiełkę do symulatora. W końcu gdy model zostaje sprowadzony z innego źródła, to dosłownie wybija szambo. Model jest krytykowany, autor jest krytykowany, osoby odpowiedzialne za sprowadzanie modelu do symulatora są wyzywane, podejmowane są wszelkie próby zatrzymania modelu. To jak jest w końcu z tymi cegiełkami? Każdy może, czy tylko wieloletni męczennicy?

Tl;dr dla całej lekturki, skierowane głównie do osób odpowiedzialnych za całe zamieszanie:

To, że tworzysz od lat dla symulatora nie daje żadnego immunitetu ani nie sprawia, że twoje zdanie jest ważniejsze. Najważniejszy jest postęp, a zachowania takie jak przedstawione wyżej prowadzą jedynie do jego wyhamowania. Postępując w ten sposób w imię własnych racji i dobra szkodzicie całemu projektowi, i każdemu docelowemu użytkownikowi symulatora. W ten sposób nie zachowują się osoby w kwiecie wieku. Nie tędy droga. Takie zachowania prowadzą i będą nadal prowadzić jedynie do odejść kolejnych osób.

Autorka posta nie zamierza brać udziału w dalszej dyskusji wynikającej z powyższego tekstu. Jedyne odpowiedzi jakich będę udzielać, to te bezpośrednio dotyczące scenerii bądź innych projektów.

Projekt, informacje z nim związane, oraz link do pobrania można znaleźć w pierwszym poście!

17
Tabor kolejowy / Odp: 81-717.3 i 81-714.3 - wątek zbiorczy
« dnia: 27 Października 2022, 08:22:16 »
Podczas przebudowy jeziorek, z toprusem uznaliśmy za dobry pomysł na kolejną próbę metra do szam. Nawet jak się nie uda, no to będzie przynajmniej bocznica do STP, i póki co tylko STP leży. Moim założeniem jest jedynie M1 na stan z 2010 roku - na inspiro na M2 nie ma co liczyć. Całość układana według map i śladów po budowie na powierzchni - lepiej się nie uda. O serię 81 napisałam do autora tego pojazdu do Trainz. Na ten moment odpowiedzi jeszcze nie uzyskałam. Podbij na PW na mm, opowiem Ci co i jak, i najwyżej się zaczynie po prostu rozwijać scenerię.

18
Infrastruktura kolejowa / Odp: Pytania o Łodzi Fabrycznej
« dnia: 16 Października 2022, 16:40:42 »
Ale na schemacie nastawnia ŁF znajduje się poza Widzewem.

https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php?title=Lokalne_Centra_Sterowania_w_Polsce

LCS w Widzewiu steruje zarówno stacją w Widzewiu jak i Łodzią Fabryczna. Ulokowany został w nastawni ŁW w rejonie stacji Łódź Widzew. Nastawnia ŁF znajduje się w rejonie stacji Łódź Fabryczna i w normalnych warunkach eksploatacji nie jest obsadzona.
Budynek nastawni ŁF znajduje się na terenie hali dworcowej. Lokomotywownia i tory odstawcze zniknęły, ponieważ przestały być potrzebne. Obecnie lokomotywownie w Polsce rozlokowane są znacznie rzadziej, ponieważ na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat uznano, iż nie jest to istotne aby ich siatka był gęsta, co się nie raz odbija echem, ale to osobny temat. Nie przyszykowano torów odstawczych z prostej przyczyny, na Łodzi Fabrycznej z docelowego założenia pociągi w większości biegu kończyć nie mają, lecz w zależności od tego jaka będzie sytuacja ruchowa po zakończeniu budowy tunelu średnicowego, większość pociągów zapewne bieg będzie kończyć na Łodzi Kaliskiej i tam będzie oporządzana. Obecnie jeśli zachodzi taka potrzeba, to składy zjeżdżają na Widzew.

19
Pomoc w tworzeniu / Odp: Nowa linia
« dnia: 09 Października 2022, 14:22:49 »
Twórz twórz, czekamy. Nikt tu za Ciebie nic nie zrobi. Chyba że za grubą sumkę ;).

20
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 08 Października 2022, 17:53:26 »
Exe czyta ANSI, a starter czyta te same pliki w celu ukazania informacji graczowi, więc tez musi być w ANSI. Jak zrobisz w exe żeby umiał w UTF-8 to i starter będzie można na UTF-8.

21
Chociażby łącznice odgałęziające się od CMK - Starzyny, Czarnca, Włoszczowa.

22
LEWA W GÓRE


23
Bocznica / Odp: 7 zip do pobrania.
« dnia: 27 Września 2022, 22:09:33 »

24
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 24 Września 2022, 18:04:36 »
Chabówka jako węzeł i otoczenie wygląda bardzo fajnie!
A otoczenia tu jeszcze ani grama - i właśnie w tym jest magia korzystania z odpowiednich narzędzi i chęci ich nauki. Sceneria się robi praktycznie sama, a do tego jest poprawnie wykonania techniczne zgodnie z rzeczywistością. Marzę, że kiedyś będzie to standardem ;)

25
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 24 Września 2022, 17:54:15 »
Ocena bardzo dobra. Screeny opisuję, a forum obcina, w dodatku te ograniczenia wagowe... Muszę sobie jakąś przyjaznąni prostą galerię wymyśleć, szkoda nerwów na załączniki.

Edit.: Się dowiedziałam że forum się z polskimi znakami nie lubi, poprawię potem.

26
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 24 Września 2022, 02:43:29 »
Aktualizacja pierwszego postu. Zakończyły się zasadnicze prace na połowie scenerii. Linie 98 i 99 są już w pełni przejezdne, w pełni osygnalizowane, dostosowane pod współpracę z AI i rozkładami jazdy. Teren pojawił się już na całej długości w/w odcinka, przygotowano krajobrazy odległe bazujące na danych NMT100 dla województwa małopolskiego (wykorzystano 2/3 jego powierzchni). Wstępnie pomalowane zostały również Tatry oraz kamieniołom w Osielcu. Na ten moment trwają prace mające na celu przygotowanie pierwszych fragmentów do dekorowania - niwelowane są wycieki terenu na tory, bądź lewitacje toru, modelowane i malowane są szczegółowe elementy terenu (ściany oporowe, mniejsze rowy). Rozpoczęło się układanie siatki dróg, o czym na bieżąco informować będzie gg. Wstawiono pomocnicze bryły budynków z cityGML. Powstają dedykowane perony i istotne obiekty inżynieryjne. Podbijam również pierwszy post - Chętnie przygarnę, i w razie potrzeby podszkolę, osoby zainteresowane pomocą przy dekorowaniu scenerii, oraz innych drobnych pracach w zależności od umiejętności i czasu dostępnego dla osoby zainteresowanej. Warto, każdy znajdzie zajęcie dla siebie, poszczególne czynności nie są zbyt specjalnie skomplikowane. Współpraca przy projekcie daje nowe umiejętności i możliwość dalszego rozwoju w kierunku rozwoju symulatora. Zachęcam gorąco, nawet jeśli nie przy tej konkretnej scenerii, to przy każdym innym takim projekcie. Przestrzegam jednak osoby zgłaszające się jedynie z myślą o pobraniu sobie unoffowej scenerii - zwłaszcza na początku, do pracy wydawany jest jedynie fragment scenerii do tych prac niezbędny ;).

baba za dużo gada, ale za to screeny dada:

27
Pomoc doraźna / Poważne problemy z exe
« dnia: 10 Września 2022, 20:35:43 »
Po kilku miesiącach problem mnie już na tyle denerwuje, że czas wywlec na forum. Sprawa wygląda następująco.

Problem:
Symulator w pewnych okolicznościach chwilę po uruchomieniu w towarzystwie przerywanego dźwięku i jednolicie kolorowego nieba wywala do pulpitu, bez żadnego chrashdumpa, albo wskazówki w logu.

Okoliczności:
0. Problem występuje od wersji 22.03 oraz początku dołączania doń exe z gałązki milka.
1. Operujemy na terenie autorskim, ciężkim terenie z NMT. Nie ważne jest ile go jest.
2. Problem występuje jedynie na starym trybie renderowania.
3. W logu brak informacji o zdarzeniu. Brak crashdumpa.
4. Problem występuje po ukończeniu zaczytywania scenerii z zaincludowanym terenem z plików *.scm. Po ich zakomentowaniu i ponownym uruchomieniu scenerii, tym razem z *.sbt problem nie występuje.
4a. Oddzielnym problem jest, iż w ostatnim czasie dopiero ponowne uruchomienie scenerii z sbt pozwala na symulację - za pierwszym razem kończy się to tak samo jak w pkt 4. Po drugim uruchomieniu, każde następne również jest sukcesywne, chyba że nastąpi zmiana w *.scn.

Informacje dodatkowe:
0. Problem występuje jedynie w kontekście terenu, nie mają na niego wpływy inne elementy scenerii, ani pojazdy.
1. Problem nie występował na ostatnim exe tmj.
2. Problem nie występuje w przypadku innych scenerii, nawet przy terenie do nowej części L61, mimo że powstawał dokładnie tą samą metodą.
3. Problem występuje nawet jeśli był obrabiany przez inną osobę, a mi podesłane zostały finalne scm i sbt.
4. Problem wydaje się nie występować u innych (testowane milek7, jan21, kolejarz).
5. Problemem wydaje się nie być w specyfikacja komputera. Dalsza symulacja - po załadowaniu, pkt 4a okoliczności - jest w pełni płynna.

Bardzo proszę o pomoc gdyż jeśli problem będzie się utrzymywał, to być może w ostateczności będę zmuszona zaprzestać prac nad scenerią. Proszę sobie darować porady o wymianie komputera - nie jestem w stanie teraz sobie nowego sprzętu zafundować, ale również jak w liście wyżej - wywalanie symulatora po załadowaniu w pewnych okolicznościach jest jedynym problem. Również w przyszłości, jeżeli problemu nie da się rozwiązać, może on występować u innych osób. Choć nie widzę sensu, załączam log - nic tam nie ma. Crashdumpa również brak.

Ed.: Sytuacja z punktu 4a napotakała mnie o dziwo na Td przed chwilą.

28
Pomoc w tworzeniu / Odp: Nanoszenie tekstur na modele w blenderze
« dnia: 11 Sierpnia 2022, 14:19:20 »
Nowa, pełnoprawna kabina do pes jest na ukończeniu.

29
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 08 Sierpnia 2022, 17:18:48 »
W najnowszych kompilacjach exe jest pod f12 suwak do 50km - stąd tak pięknie chociażby u mnie całe pasmo tatr widać :p

Edit - chociaż jeśli jakiś obiekt ma jakieś niefajne wpisane znikanie to może być problem. Bynajmniej przy odpowiednim ustawieniu dziwaczka teren nie znika.

30
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 02 Sierpnia 2022, 01:23:19 »
Sądząc po długości tras to pewnie będzie na "lepsze" (wydajniejsze) komputery.
Większość nowopowstających scenerii (bo niestety niektórzy nadal cenią sobie archaiczne metody) jest wymagająca. Infrastruktura kolejowa ubrana jest w teren z danych NMT, oraz otoczenie w jakości odpowiedniej dla 2022 roku.
A teraz pytanie z innej beczki, czy planowane jest odwzorowanie parowozowni w Chabówce?
Nie ta sceneria, Chabówka jest na "Zakopiance". Tak, jest, nie sposób pominąć czegoś co leży dosłownie 10m od szlaku...

Strony: [1] 2 3