Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Celuś

Strony: 1 2 [3] 4
61
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problemy z terenem i jej stworzeniem
« dnia: 29 Maja 2022, 12:36:31 »
Domyślnie na podstawie terenu zapisanego w formacie *.scm tworzony jest plik binarny *.sbt, który umożliwia szybsze zaczytywanie scenerii (da się odczuć dopiero przy dużym i ciężkim terenie). Może się zdarzyć, że symulator korzysta cały czas ze starego sbt i nie utworzy sobie wtedy nowego a zatem nie pokaże Ci poprawionego/zmienionego terenu. Rozwiązanie podał Jan. Usuń stare sbt, i przy okazji najlepiej wyłącz sobie jego generowanie w *.ini, dopisując "file.binary.terrain no".

62
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 19 Maja 2022, 01:00:45 »
siema gurkuf narobiłam, niech zyje nmt1

Teren leży dla całej 99 + tyle ile widać w każdą stronę z Chabówki. Teraz pracę skupią się na dostosowywaniu terenu pod tory, bo to właśnie ten odcinek pójdzie jako pierwszy na odstrzał. W międzyczasie w tle zaciągają się kolejne kwadraty z geoportalu, i tworzą się kolejne gigabajty fragmenty terenu.

ps. Gorące podziękowania dla jana i jubaja za wyregulowanie rozpracowanie drawdistance, zapakowanie sterowania nim pod suwaczek pod F12, oraz korektę mgły

63
Bocznica / Odp: Bałtyk - SKM - Multi
« dnia: 08 Maja 2022, 20:43:49 »
działan't

64
EN81, 308B. Relatywnie proste pudło, ma dwie osie symetrii, niczym lokomotywa, z tym, że tu dosłownie każda ćwiartka jest identyczna. Oba wózki są identyczne, z tym, że jeden z nich ma napęd. Pulpit jest identyczny jak w pojazdach serii SA13(?), klei się u stele, kwestia jego adaptacji. Zobaczymy jak będzie z dokumentacją, ponieważ mam szansę takową uzyskać, lecz to się jeszcze okaże.

65
Bocznica / Odp: Poszukuje ludzi do stworzenia scenerii
« dnia: 24 Kwietnia 2022, 22:49:40 »
Zapraszam na wspomniany kanał, to będzie można na spokojnie tam o wszystkim podyskutować.

66
Bocznica / Odp: Poszukuje ludzi do stworzenia scenerii
« dnia: 24 Kwietnia 2022, 22:37:32 »
Zapraszam na kanał Budowa scenerii na mm, postaram się trochę opowiedzieć. Zasadniczo ludzi ciężko znaleźć, dopóki sam czegoś nie zaczniesz, tj tory bądź teren. Także zapraszam na kanał, bo do poradników jeszcze troszkę.

EDIT.: Doczytałam. Nie, absolutnie nie, nikt się nie zgodzi na budowę za pieniądze do darmowego symulatora, bo autorowi się nie chce/nie ma czasu. Taki post jest splunięciem w twarz wszystkim osobom które tworzą cokolwiek dla symulatora z własnych chęci.

67
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 24 Kwietnia 2022, 13:05:42 »
Dziękuję bardzo. Większość się niestety nie przyda, bo przedstawiają stan już po modernizacji. W dodatku sama posiadam komplety RTSów do każdego posterunku, i to na lata bliższe tym które odwzorowuję, także tutaj pomocy nie potrzeba. Ale mimo wszystko dziękuję ;). Najbardziej na ten moment przydadzą się zdjęcia z okresu od 2002 do 2012 roku. Mogą być poglądowe, ale nacisk stawiam na zdjęcia obiektów, które w tej chwili są po modernizacji lub po prostu wyburzone.

68
Na warsztacie / Odp: Zwardoń-Katowice
« dnia: 22 Kwietnia 2022, 00:16:52 »
Myślę że nie ma się co rzucać o drzewa, jak jest wiele, wiele, wiele innych elementów do poprawy ;)

69
Na warsztacie / Odp: Zwardoń-Katowice
« dnia: 21 Kwietnia 2022, 18:28:07 »
Zapraszam na mattermosta na kanał budowa scenerii, jeżeli Cię interesuje pomoc.

70
Na warsztacie / Odp: Zwardoń-Katowice
« dnia: 21 Kwietnia 2022, 17:58:10 »
Odległość odległością, ale to że wszystkie są ustawione kilometrami takie same... Zobacz sobie do wątku z Bieszczadami i podłap jak powinna wyglądać dobrze wykonana roślinność.

71
Na warsztacie / Odp: Zwardoń-Katowice
« dnia: 21 Kwietnia 2022, 17:00:15 »
Domyślam się że nie wiesz, dlatego zaoferowałam pomoc...

72
Na warsztacie / Odp: Zwardoń-Katowice
« dnia: 21 Kwietnia 2022, 16:39:38 »
Przede wszystkim upewnij się że wszystko jest okej z geometrią torów, nie ma błędów i wzrokowo i wyszukiwarką błędów. Teren osobiście bym wywaliła i zrobiła na nowo z NMT. Teren z SRTM jest po prostu zbyt niedokładny i nic nie oddaje, a zakopianka idealnie pokazuje jak duży potencjał ma ta metoda i ile można uzyskać. Zachęcam do obejrzenia poradników na kanale jana, w razie czego służę pomocą. W niedługim czasie uda się mam nadzieję wydać poradnik traktujący na ten temat. Więc najpierw teren na całości i jego spasowanie z torami, potem cała reszta, bo reszta to jest dosłownie "chwila".
Co do tego że dlubiesz sam - ja niestety pomocy innej niż merytoryczna nie jestem w stanie zaoferować, może bardziej przyszłościowo jak wyciągnie się linia 117 i 97. Jednak jak powiedziałam, mogę pomóc merytorycznie, oraz aby scenerię "wysprzątać" pod "nowożytne" techniki budowania scenerii ;)

73
Tabor / Odp: coś nie tak z patchem 22.03
« dnia: 19 Kwietnia 2022, 16:21:46 »
2. Odpaliłeś Rainsted.exe?

Rainsted w patchu został poprawiony i nie psuje już EZT, proszę nie wprowadzać w błąd.

74
Tabor / Odp: coś nie tak z patchem 22.03
« dnia: 19 Kwietnia 2022, 16:20:29 »
Wyczyść najlepiej wszystko co związane z maszyną i na spokojnie na nowo zainstaluj. Coś się po prostu nie pobrało, może w trakcie pobierania przerwało się połączenie z internetem. Pamiętaj, że nowe wydanie i patch instalujemy do nowego folderu, nie maszyny 21.04. Pamiętaj aby nie instalować na partycji systemowej, ani w podfolderze od \user.

75
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 14:43:00 »
Jak najbardziej za, idzie sie do przodu, nie do tyłu.

76
Symulator / Odp: Kabina pociągu SA133.
« dnia: 13 Kwietnia 2022, 16:06:38 »
Będzie, z czasem będzie, jak wszystko inne. Są prowadzone nad nią prace.

77
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 11 Kwietnia 2022, 15:50:51 »
Projekt żyje, nie był to jakiś zaawansowany pryma aprilisowy żart, jak ten z Bieszczadami (chociaż, czy tamten aby napewno też był?). Zakończyły się prace torowe. Ułożone i wyprofilowane są tory w całości od Krakowa Płaszowa do Zakopanego. Obecnie siły wkładam w teren, nad którym przewiduję, iż prace zajmą około 2-3 miesięcy. Udało się wypracować już w miarę działającą metodę i sposoby pracy z danymi NMT. Duże trudności sprawiają jedynie spasowywanie terenu z torami, i niwelowanie lewitujących torów. Jak się uda to przeskoczyć, to będzie z górki (dosłownie) :). Poniżej screeny z terenem z odcinka Zakopane - Sieniawa.

78
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 11 Kwietnia 2022, 08:33:25 »
Wina załączonego buforowania potrójnego, które powodowało mi takie migotanie tekstur. Z wyłączonym nie ma tego problemu.

79
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Kwietnia 2022, 17:18:52 »
W okolicach 10 kilometra łuk pionowy wyszedł kanciasto.

80
Pomoc doraźna / Odp: Addon do Blendera - problemy i życzenia
« dnia: 08 Kwietnia 2022, 21:06:04 »
To raczej do addona ogólnego niż edytora scenerii, więc napisze tutaj. Przydałoby się fajne narzędzie do rysowania dedykowanych peronów. Chodzi o możliwość zaimportowania scenerii (a najlepiej jej fragmentu, na przykład wpisanie nazwy torów i pytanie w jakiej odległości mają być zaimportowane tory na boki), a następnie wyprowadzenia z geometrii toru bazowego profilu peronu, które następnie będzie można edytować. Można też spróbować od razu generować podstawowe perony zgodnie ze standardami z różnych lat (stare, zmodernizowane, w takim okienku zawrzeć też odległość od osi toru i wysokość nad główką szyny), które następnie można byłoby edytować wedle własnych potrzeb. Bardzo przydatne przede wszystkim na peronach umieszczonych dziko - na prostej, krzywej przejściowej i łuku, a nawet i na załomie bo i tak się zdarza.

81
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 08 Kwietnia 2022, 19:53:41 »
Jeżeli 2015, to Suki+Elfy okej, tylko nie żółte czoła, chyba że któreś wtedy miało. Ale na pewno nie malowania Polregio (pomarańcz i szarość).

82
Pomoc doraźna / Odp: Problem z chodzeniem
« dnia: 28 Marca 2022, 20:35:34 »
No i małe sprostowanie - w maszynie jesteś jedynie kamerą, nie faktyczną postacią jak w TD2, TSW czy World of Subways ;)
Rozwiązaniem problemu jest wspomniane włączenie ignorowania sygnałów z pada, bądź jego odłączenie.

84
Symulator / Odp: Wpis w .mmd
« dnia: 13 Marca 2022, 18:35:51 »
Co Ci @Snajperek próbują przekazać koledzy to to, że na słyszane przez Ciebie podczas rozruchu dźwięki i w rzeczywistości i w symulatorze odpowiadają różne urządzenia, z których wydające się i nakładające na siebie dźwięki tworzą charakterystyczne WUUUU - tak jest też w symulatorze. Nie ma urządzenia "rozruch", i nie ma wydawanego przez niego dźwięku ;)

85
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 06 Marca 2022, 15:12:47 »
Przydałaby się - najlepiej ukryta dla mnie zaawansowanych - opcja wyboru toru na którym ma zostać podstawiony skład, w formie rozwijanej listy.

86
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytorski koncert życzeń
« dnia: 06 Marca 2022, 13:20:49 »
Tory w formie spline to pomysł pomylony, bo nie daje to absolutnie żadnej gwarancji poprawności geometrii. Według mnie, hybryda Td2+rainsted - tory w kawałkach, funkcje zaczerpnięte z obu edytorów dałyby bardzo dobry wynik pomiędzy dokładnością a intuicyjnością.

87
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytorski koncert życzeń
« dnia: 05 Marca 2022, 18:52:40 »
Koncert życzeń, część 1.
Myślę że należy działać w kierunku jak największego ułatwienia pracy z NMT. Z usprawnień, to przychodzi mi do głowy forma automatycznego dopasowywania kwadratów do siebie i torów (po widocznych zarysach nasypów/przekopów?). Na pewno usprawnienie poprawiania terenu pod torami (czasami ze względu na błędy w poziomowaniu, bądź utratę jakości terenu na skutek optymalizacji miejscami lewituje/tonie). Ja osobiście widziałabym to, jako narzędzie do generowania przekrojów poprzecznych od torów, które następnie automatycznie zaszywało się do terenu. Bardzo ułatwiłoby to pracę.

Koncert życzeń, część 2.
Drogi. Układanie w rainstedzie jest zbyt czasochłonne, i nie przyjemne. Kładzenie w miarę możliwości w formie spline. To samo chodniki, płotki.

Koncert życzeń, część 3.
Informacja o oddaleniu obiektu/elementu edytowanego obiektu od osi najbliższego toru. Pomoże przy zachowywaniu 15m na liniach zmodernizowanych, pomoże przy kładzeniu obiektów blisko torów, pomoże przy modelowaniu costumowych modeli peronów.

Koncert życzeń, część 4.
Narzędzie do zaznaczania mesha terenu w zależności od osi toru, a o ile możliwe, od razu decimejtowania.

88
Bocznica / Odp: Wie ktoś jak można zdobyć Spalinowóz Sp32
« dnia: 04 Marca 2022, 22:18:29 »
Należy zapłacić podatek od trumny z bipom

89
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 04 Marca 2022, 18:49:35 »
Trzeba zainwestować w lepszy sprzęt. Symulator nie będzie stał w miejscu, a scenerie nie będę specjalnie odchudzane, tylko ze względu na to, że kilka użytkowników ma słabszy sprzęt. Sama nie mam żadnego potwora, a 8 letni laptop z dosyć mocno wysłużonym HDD, i nie uważam się za osobę która powinna zrzucać winę na autorów czegokolwiek, z czym mój komputer ma problem, bo jest to oczywiste. Do paczki ze scenerią (tej z pierwszego postu co była przynajmniej, do najnowszej nie zaglądałam) jest dołączone readme ze wskazówkami co można ze scenerią zrobić we własnym zakresie, aby przyspieszyć jej działanie na gorszym sprzęcie.

90
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 28 Lutego 2022, 09:15:05 »
Spokojnie - posiadam na dysku pościągane (gdyby przepadły z internetu;) ) wszystkie filmy, z czego najwcześniejszy z 2010 roku, także ich wystarczy, chyba że @Kolejarz faktycznie posiadasz takie wcześniejsze niż 2010, to wtedy chętnie przytulę - wrzuć na youtuba najlepiej. Najbardziej potrzeba w tej chwili zdjęć - poglądowych sprzed 2010 (tylko proszę nie podsyłać zdjęć z internetu - te już mam) i na obiekty, zwłaszcza te których czas dobiega końca, czy to całkowicie czy w obecnej formie.

Strony: 1 2 [3] 4