Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Sebeq

Strony: [1]
1
Bieżące Symulatorowe / Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« dnia: 09 Sierpnia 2023, 04:48:04 »
Ten post jest odpowiedzią na powracające wciąż żądania, żeby przyznać innej osobie stanowisko administratora. Jest to prezentowane przez część osób aktywnych w projekcie jako panaceum na wszelkie problemy z którymi od dłuższego czasu boryka się projekt MaSzyny w sferze zarządzania.

Faktem jest, że w ostatnim okresie część członków administracji zrezygnowała ze stanowiska, a moja aktywność jest niewielka. Nie jestem jednak skłonny nominować nowych administratorów, zarówno ze względu na ostatnie doświadczenia z przyznawaniem dostępów osobom które nadwyrężyły nasze zaufanie, jak i moje przekonanie że żonglowanie rangami nie wprowadzi realnej zmiany jakościowej.

Podnosi się argument że nowa administracja miałaby ożywić projekt, jednak w jaki sposób miałoby się to wydarzyć? Przecież nie jest wymagane aprobata od administratora, żeby poprawiać błędy, tworzyć nową zawartość czy wprowadzać zmiany w exe.

W celu uregulowania tej sytuacji, chciałbym zaproponować pewne zmiany w funkcjonowaniu projektu. Niezmiennie od początku mojej aktywności jestem przeciwnikiem specjalnych stanowisk, ukrytych działów, limitu postów w działach, czy innych rozwiązań ograniczających transparentność (i co za tym idzie, ilość afer związanych z dostępem do ukrytej treści i wycieków stamtąd) jak i uniemożliwiających pełne zaangażowania nowych osób bez zbędnych przeszkód.

Proponuję więc:
- Zlikwidowanie działów niepublicznych (deweloperów, betatesterów, repozytorium, promocji, webmasterów, promotorów). Nie pełnią one istotnej funkcji, poza możliwością bycia punktem niezdrowych konfliktów. Należałoby tu zrobić przegląd zawartych w nich treści i wyciągniecie tego co możemy wykorzystać (są odpowiednie zgody itd.) do działów publicznych. Reszty, skoro i tak nie można wykorzystać niech zostanie jedynie w czeluściach archiwum serwera, bez ogólnego dostępu.
- Utworzenie zespołu składającego się z kilkunastu osób z doświadczeniem w projekcie, którego głównym zadaniem byłaby akceptacja zmian wprowadzanych na repozytorium symulatora. Nie wiązałoby się to z żadnymi dodatkowymi benefitami czy dostępem.
- Wprowadzenie przejrzystej procedury wprowadzania zmian na repozytorium, w formie zbliżonej do obecnego testu dodatków. Zmiany wymagałaby akceptacji przez powyższy zespół, np. przez aprobatę N jego członków.
- Zespół mógłby w jakiś sposób dodawać nowych członków, np. przez nominację przez N jego członków i następnie głosowanie większością.
- Dodawanie treści na mediach społecznościowych również przechodziłoby proces aprobaty tak samo jak dla zmian repo, zaakceptowany post wstawiany byłby na platformę przez administrację/moderację, ale to byłaby czynność jedynie techniczna.
- Aktualizacji repozytorium po zaakceptowaniu zmian dokonywałaby również administracja, moderacja i wyznaczone przez nią osoby, ale to byłaby czynność jedynie techniczna. Docelowo powinno zostać opracowane narzędzia które to zautomatyzują.
- Wprowadzony zostałby stały cykl wydawniczy paczki, w którym terminy byłyby ściśle określone, np. miesięczne czy kwartalne. Zawierałyby stan repozytorium na dany dzień, bez osobnej fazy wydawniczej, testów, przesuwania terminów bo coś się nie załapało, itd. Publikacją paczki zajmowała by się administracja i moderacja (w obecnej sytuacji pewnie ja), do momentu przygotowania narzędzi które będą to robić automatycznie.
- Administracja i wyznaczeni przez nich moderatorzy czuwaliby nad zachowaniem kultury wypowiedzi. Zasadniczym wyzwaniem jest niedopuszczenie do eskalacji wszelkich dymów i zatrzymanie ich na samym początku. Jeżeli regulamin jest w tych kwestiach niewystarczająco jasny, może warto wprowadzić dodatkowy CoC.

Oczywiście to tylko wstępny zarys propozycji. Jeżeli opinia społeczności byłaby pozytywna, to trzeba przygotować uszczegółowione zasady, w szczególności w zakresie sposobu akceptacji, głosowania/aprobaty N osób, sposobu nominacji nowych członków, sposobu wyboru początkowych członków zespołu itd. Zachęcam do propozycji w tym zakresie.

2
Forum / Odp: Sytuacja związana z Szogun Studio
« dnia: 20 Lutego 2023, 11:56:21 »
Nie chcę tutaj wchodzic w spory typu kto i co robił i kto winien, jednak Ci o których tutaj napisano, już do tego się odnieść nie mogą, bo są zbanowani. Tak więc moim zdaniem, czy nie lepiej by było, aby pierwszego postu nie było? Nie wiem, tak sobie tylko luźno myślę... Z mojego punktu widzenia, kogoś, kto był daleki w tych sporach, to wygląda to tak średnio...

3
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 13 Września 2022, 21:16:32 »
3E/1-56 ECCO (bok + przód + skos)

https://eu07.pl/userfiles/1053/et21_ecco.7z

4
Kilka nowych dragonów.

5
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 13 Sierpnia 2022, 14:16:32 »
Jeżeli nie ma, to na razie tylko proponuję co najwyżej odjazdy dla pasażerskich, bo to nie wymaga ingerencji w eventy. Resztę może kiedyś w przyszłości. Obecnie trzeba rozwiązać konflikty z modelami z paczki i wydać, żeby nie skisło na wieki.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Jazda na przednim pantografie.
« dnia: 08 Sierpnia 2022, 21:31:54 »
Tak mowi Pismo Swiete.

7
Bocznica / Odp: Kabina ed160
« dnia: 06 Sierpnia 2022, 11:23:48 »
Witam proszę nauczyć się korzystać z wyszukiwarki google


Post nic nie wnosi do tematu.
Bocznica

8
Na warsztacie / Odp: Ankieta - Całkowo v2
« dnia: 27 Lipca 2022, 21:15:20 »
Wersja finalna będzie jak zakończy się dostosowywanie do paczki całościowej. Autor zdecydował, że nie będzie elektryfikowana i niech taka pozostanie. Wystarczy zobaczyć ile scenerii jest "pod drutem".

9
Pomoc doraźna / Odp: Czułość myszy
« dnia: 25 Lipca 2022, 19:16:56 »
https://wiki.eu07.pl/index.php/Plik_konfiguracyjny_EU07.INI#mousescale_.5B3.2_0.5.5D Tylko starter może nadpisywać, jak wyjdziesz za jego widełki.

10
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 25 Lipca 2022, 00:16:49 »
Dziś prezentuje SM42-2159 w klasycznych zielonych barwach , oraz rodzynka w postaci kioska 6Dg-139 należącego do Cargounit pracujący dla Lotos Kolej i Dragona Natrixa 026 pracujący dla T&C

PL-LOTOS 6Dg-139 - bok / kawałek drugiego / czoło / tabliczka / detale
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-LOTOS_6Dg-139_CARGOUNIT.rar - Aparat
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-LOTOS_6Dg-139_CARGOUNIT.zip - Telefon
PL-TLOK SM42-2159 - bok x2 / przód / tył / tabliczka / detale
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-TLOK_SM42-2159.rar - Aparat
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-TLOK_SM42-2159.zip - Telefon
PL-ZPK E6ACTad-026 - bok x2 / przód
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-ZPK_E6ACTad-026.rar - Aparat



11
Pomoc doraźna / Odp: Zoom kamery bardzo wysoka
« dnia: 15 Lipca 2022, 12:35:28 »
Raczej ten użytkownik już nie odpowie. :P

12
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 11 Lipca 2022, 00:11:24 »
Dziś prezentuje SM42-2079 oraz 3 maszyny robocze

PL-CTLL SM42-2079 - bok x2 / przód / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-CTLL_SM42-2079.rar - Aparat
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-CTLL_SM42-2079.zip - Telefon
PL-TRKK PR275 Nr.17 - bok / przód skos / tył skos / wózek / tabliczka / detale
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-TRKK_PR275_Nr.17.zip
PL-TRKK PT-800 Nr.11 - bok / przód skos / tył skos / detale
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-TRKK_PT-800_Nr.11.zip
PL-TRKK ZT-250 BM nr.10 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-TRKK_ZT-250_BM_nr.108.zip

13
Symulator / Odp: Problemy s polskimi literkami
« dnia: 22 Czerwca 2022, 23:06:17 »
Język klawiatury ustaw na polski.

14
Bieżące Symulatorowe / Odp: Dlaczego w SM42 znajduję się obrazek?
« dnia: 21 Czerwca 2022, 10:47:55 »
Taka była wola autora. Na obrazkach znajdują się panie mniej, lub bardziej ubrane. Tam gdzie nie miały żadnych ubrań, zostały podmienione parę lat temu.

15
Pomoc doraźna / Odp: Problem z EW60 w MaSzynie
« dnia: 12 Czerwca 2022, 21:53:51 »
Ale po co w ogóle ruszać w ogóle temat EW60, toż to stary trup. Już lepiej zamiast bawić się w mmd można nowy model zrobić :P
To zrób, bo MaSzyna jest jedynym symulatorem, w którym można pojeździć tym pojazdem z jakkolwiek oddaną fizyką i możliwościami trakcyjnymi. Ocena dodatku/części do programu symulującego pojazdy szynowe wyłącznie poprzez wygląd na screenach jest smutne. Ładne obrazki to sobie można zrobić w programie do robienia obrazków.

16
Na warsztacie / Odp: ST44 Nowy model
« dnia: 04 Czerwca 2022, 11:53:53 »
Sorki że się wcinam w wątek, ale coraz częściej widzę zdanie "i tak to zaraz pójdzie do kosza, bo jest o milimetr przesunięte niż w oryginale". Z takim podejściem nic nigdy nie będzie. Ja rozumiem próbę dojścia do perfekcji, ale przy tak zaawansowanych projektach i z takim a nie innym dostępem do materiałów, trzeba pójść na kompromis i trochę improwizować (robić na oko).

Ja też do Maszyny robię różne dodatki (głównie dźwiękowe) i to co było kiedyś a jest teraz - niebo a ziemia - bo pojawiły się materiały. A co było 6 lat temu? W stosunku do dziś było prawie nic. A mimo wszystko udało się stworzyć modyfikacje, one też zaczęły wymuszać zmiany w EXE, które w głównej mierze wprowadzał @tmj i teraz to pączkuje. EXE daje już duże możliwości, a nowe materiały stwarzają kolejne szanse na produkowanie coraz to lepszych dodatków, co przekłada się na fajniejszą zabawę. Warto zobaczyć na to co tworzy @youby z @turbokiblem i wielu innych autorów.

Stąd też @Sawi nie przejmuj się tymi milimetrami, nie przejmuj się brakiem materiałów. Sam pamiętasz kiedy wysłałem Ci rysunki, były jakie były, udało się to fartem wyciągnąć, coś już jest. Uda się stworzyć model, potem ktoś dojdzie do innych rysunków i nic nie będzie przekreślało Twojej pracy, a poprawki zawsze będzie można wprowadzić. A użytkownicy Maszyny czekają na dobrą zabawę :-)

17
Bocznica / Odp: Nie działa klawiatura w MaSzynie
« dnia: 03 Czerwca 2022, 16:29:18 »
Ale to ty dzwonisz...

18
Pomoc doraźna / Odp: Sygnał Osp1 w Maszynie
« dnia: 03 Czerwca 2022, 15:37:13 »
Ok, ok. Miałem na myśli rzeczywistość.

19
Pomoc doraźna / Odp: Sygnał Osp1 w Maszynie
« dnia: 03 Czerwca 2022, 15:27:51 »
Szukajka w skryptach znalazła tylko kilka przejazdów na l61-tlk z szansą 10%.

20
Rainsted / Odp: Problem z dodawaniem modów przez Rainsted
« dnia: 30 Maja 2022, 19:18:16 »
A jak dodać mody do MaSzyny?
Jakie dodatki? Sposób dodania zależy od tego, co chcesz dodać.

21
Symulator / Odp: konwertowanie z trainz 2009 do Maszyny
« dnia: 30 Maja 2022, 18:05:44 »
Kilanziom, Wujek 082, samplaire i TRS2006 zgodzili się na konwersję wszystkich swoich assetów. Nadal wypada jednak poinformować autora o swoich planach.
Potrzebujesz programu o którym Sawi napisał. Go musisz załatwić od trainzowców, bo to ichne narzędzie. Nim konwertujesz mesh im do obj. Tekstury bierzesz 1:1, tylko maski alfy musisz wrzucić w jeden plik z diffuse. Nie mam pojęcia jak z mapami pod szadery nowych trainzów. Na oczy nie widziałem dodatku w tej technologii. Z kabinami jest więcej zabawy, bo każdy knefelek jest osobnym modelem z transformem definiowanym w osobnym konfigu i trzeba macierze z palca przepisywać.
Masz model, masz teksturę, dalej to dostosowanie pojazdu do maszyny, tak jakbyś go zrobił samodzielnie od zera. Jak oczekujesz pomocy w tym aspekcie, to dogadaj się z autorem by wszystko było klarowne i rób publicznie, a nie do szuflady, byśmy mieli jakiś pożytek jako społeczność z czasu poświęconego na naukę.

22
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 08 Maja 2022, 19:10:56 »
Dobry. Przedstawiam zdjęcia kolejnej siódemki tak jakby totalnie tutaj ich nie było wystarczająco EU07-030 w malowaniu z dużym logiem na czole. Paczka zawiera oba boki i oba czoła po dwa razy + jakieś tam detale.

PL-PKPIC EU07-030  - 2 boki + 2 czoła + detale (stan na luty 2022) {Rezerwacja Dla Sebeq}
Link: https://eu07.pl/userfiles/25840/PL-PKPIC%20EU07-030-r2.zip

23
Na warsztacie / Odp: Linia nr 7
« dnia: 14 Lutego 2022, 13:51:14 »
Skoro układ torowy jest przed modernizacją, to może warto, żeby otoczenie było też na stan scenerii?

24
Na warsztacie / Odp: Linia nr 7
« dnia: 14 Lutego 2022, 08:52:24 »
A patrzyłeś na jakie lata ta sceneria wygląda?

25
Na warsztacie / Odp: Linia nr 7
« dnia: 13 Lutego 2022, 21:40:13 »
Cytuj
Na razie projekt stanął w miejscu z uwagi na teren
Możnaby zaimportować scm do blendera i ogarnąć teren z ręki jako model. Dalej tylko eksport do scm/t3d (zależy  co powinno się tam znajdować) i include w scn.

26
Na warsztacie / Odp: Linia nr 7
« dnia: 13 Lutego 2022, 21:24:18 »
Mógłbym pomóc przy dekorowaniu peronów, budowie stacji Lublin Główny, zalesianie.

Strony: [1]