Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - M79r

Strony: [1] 2 3 4
1
Screeny / Odp: Poradnik tworzenia screenów
« dnia: 05 Czerwca 2025, 18:55:06 »
A mnie się podoba.
Każdy od czegoś zaczynał.
Przecież wy nie zrozumieliście o co mi chodzi. Zamiast robić niepotrzebne poradniki, powołując się na swój własny autorytet, którego nie ma, niech się zajmie albo samodoskonaleniem w tej kwestii żeby się ten autorytet faktycznie pojawił, albo najlepiej zajmie się czymś bardziej pożytecznym. W maszynie twórców nie ma pod sufit.

Napiszę tak...: skoro kolega @bismarck deklaruje, że ma 14 lat to weźcie to wszyscy pod uwagę. Innego wyjścia nie ma.
Regulamin forum, część 3: zakazy - Konto może założyć osoba, która ukończyła 16 lat. Osoba w wieku poniżej 16 lat może założyć konto pod warunkiem posiadania zgody lub aprobaty osoby sprawującej władzę rodzicielską lub opiekę.

2
Screeny / Odp: Poradnik tworzenia screenów
« dnia: 04 Czerwca 2025, 22:57:23 »
Niech będzie. Pal licho z tymi danymi osobowymi, bo swój rozum masz. Jezeli chodzi o moje screeny, to starczy, że w pracy muszę sie tlumaczyć z idiotyzmów. Ten poradnik jest bezcelowy calkowicie w tej formie; Instrukcja obsługi prtsrc to nieśmieszny zart, a te kąty to najdziwniejsze co dzisiaj zobaczyłem. Lepiej przeczytać sobie jakikolwiek poradnik w internecie, od osób które faktycznie znają się na fotografii. Poza tym to polecam zachowanie trochę pokory. Duże doświadczenie z maszyną może mieć ktoś kto siedzi w niej aktywnie od 2003 roku i zna każdą linijkę kodu, a to czy robisz ładne czy nieładne screeny pozostaw do oceny innym, bo pisanie o sobie że masz "doświadczenie w robieniu ładnych screenów" nie wzbudza podziwu tylko politowanie i przypomina psa który liże własne jajca. Moja opinia jest taka, że robisz niczym niewyróżniającą się średniawę i w tym momencie nie powinieneś się pchać przed szereg.

3
Screeny / Odp: Poradnik tworzenia screenów
« dnia: 04 Czerwca 2025, 21:36:19 »
Akurat z tym "pokaż swoje" to źle trafiłeś, bo mówisz to do osoby która robi jedne z lepszych screenów, jakie mam okazję widywać XD

4
Screeny / Odp: Poradnik tworzenia screenów
« dnia: 04 Czerwca 2025, 20:41:11 »
O czym ty solisz człowieku? Raz, że podajesz swoje dane osobowe na jakimś ogólnodostępnym forum w internecie, a dwa że potrzeba minimum samokrytyki i poczucia estetyki żeby zauważyć, że robisz najbardziej średnie skiriny jakie się da.

5
Na warsztacie / Odp: eu160
« dnia: 15 Kwietnia 2025, 18:21:53 »
Stan prac na 15.04.2025r.

W związku ze znacznym postępem prac nad modelem lokomotywy EU160 Griffin publikujemy dla was kolejne zdjęcia modelu, jak widać zmian zaszło wiele. Zostały dodane m.in. Kabina low-poly, sprzęgi, drzwi, szyby i drobniejsze detale. Powoli zbliżamy się do końca prac nad siatką w wersji High-Poly, która przejdzie redukcję pod wersję zdatną do użycia w symulatorach, w tym w MaSzynie 😁

Trzymajcie się ciepło i na (Ma)Szynach 😉
Zespół TPMS


6
Ale po co ci się dostawać na repozytorium? Jeżeli nie loguje cię na repozytorium danymi z forum, to najwidoczniej nie jest to miejsce dla Ciebie przeznaczone, tym bardziej jeżeli nie wiesz co to jest i jak z tego korzystać. 

@Piotr93 napisał, że pobierasz z pierwszego linku paczkę i zależności wymienione poniżej i rozpakowujesz w głównym folderze Maszyny, tak aby struktura katalogowa rozpakowywanych paczek się pokrywała. Tylko tyle i aż tyle.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 02 Lutego 2025, 20:10:05 »
To się wypowiem. Jako osoba zajmująca się naprawa, uruchomieniem i testami tych lokomotyw wiem że dużo przypadków awarii to nieudolność maszynioków.

8
Na warsztacie / Odp: eu160
« dnia: 24 Stycznia 2025, 22:20:17 »
W odpowiedzi na zapytanie użytkownika dave zewnętrzna bryła modelu griffina jest na ostatniej prostej do ukończenia. Od ostatniej aktualizacji widocznej na screenach doszły: kabina low poly, sprzęgi, a także elementy na czole lokomotywy. Ponadto poprawki dotknęły model zewnętrzny pudła, a także artefakty widoczne na powyższym screenie. Do ukończenia modelu High-Poly zostały nieliczne elementy, następnie w kolejce są teksturowanie, a także redukowanie do poszczególnych modeli LOD. Gdy tylko prace nad projektem dobiegną końca model zostanie przekazany twórcom symulatora MaSzyna, a także postaramy się dopiąć wszystko na ostatni guzik, aby model stanął na (Ma)Szynach 😉

Pozdrawiamy, zespół
Trainz Polish Modifications Studio

9
Inne niekolejowe / Odp: Pytanie o tytuł filmu
« dnia: 22 Grudnia 2024, 20:16:05 »
Sugeruję przejrzeć bloga https://motyw-kolejowy.blogspot.com/ gdzie autor dosyć szczegółowo opisuje każdy motyw kolejowy w polskiej kinematografii.

10
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - ICki Wolica - Sandomierz
« dnia: 16 Grudnia 2024, 18:00:36 »
O tak, czekałem na taki scenariusz i w końcu się doczekałem. Uważam to za dobry pomysł aby były pociągi pospieszne na całej długości trasy i to jak zostało już wspomniane - najlepiej aby było to w dwie strony. Wolica - Sandomierz oraz Sandomierz - Wolica. A jaka lokomotywa będzie obsługiwać.... sami możemy w starterze sobie pozmieniać wszystkie składy pod swoją epoke żeby uprzyjemnić jazdę.

11
Na warsztacie / Odp: SDR 19 - Reaktywacja
« dnia: 08 Listopada 2024, 06:58:24 »
Dokładnie tak jak Jakub pisze. Kolega może się nauczyć na czymś, czego nikt nie rusza, zanim dołączy do jakiegoś projektu. Natomiast obawiam się, komentarze osób torpedujących jego próby nauki mogą się skończyć tym, że się pożegna z forum i pójdzie sobie do TD2 albo Trainza.

12
Screeny / Odp: Galeria screenów.
« dnia: 15 Października 2024, 21:39:27 »
ET21-218 przejeżdża rankiem przez Biecz z pociągiem pospiesznym 33503 'Połonin' z Krakowa Głównego do Zagórza.
(15.10.1997)

13
Na warsztacie / Odp: Jastarnia
« dnia: 13 Października 2024, 15:34:10 »
Można powiedzieć że trasa na Hel już się robi. Inne stacyje też przewidujesz zrobić?

14
Publikacje / Odp: MaSzyna 24.06
« dnia: 25 Czerwca 2024, 19:54:06 »
Lista zmian

Wprowadzono:
  • scenerię realistyczną - Linia Kolejowa nr. 107 Zagórz - Łupków @JAN21, @Toprus, @lcddisplay, @gg, @DominiczekTS2009, @mati222, @Kawup, @Kermit, @szogun, @hanys, @M79r, @jakisrandomowynoob, @maciekt268, @ESK8
  • scenerię realistyczną - Cukrownia Glinojeck @JAN21, @Toprus, @lcddisplay, @Vanquish
  • dedykowaną kabinę do lokomotyw Siemens Eurosprinter @Miłosz Dorsz, @Sawi, @jakubg1, @hanys, @Mateusz Adamczyk, @loko, @x_Zielu
  • scenariusz "wrzosy_tme332130" Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy lub Dębica - Sandomierz Towarowy @matek123
  • paczkę elektrycznych zespołów trakcyjnych Pesa Elf w wersjach 27WE i 27WEb oraz EN76 w nowym schemacie malowania Kolei Śląskich @hanys, @Kermit, @DieselPower, @youBy, @Joachimowicz, @jakubg1
  • paczkę elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls w wersji Koleje Mazowieckie, Koleje Małopolskie, SKM Trójmiasto, Polregio Pomorskie @DieselPower, @Kermit, @hanys, @x_Zielu, @Hirek
  • paczkę elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57AKM po modernizacji w zakładach Newag w roku 2011 @RafaPolska424, @Kermit, @FORDAN, @Zefirek
  • elektryczny zespół trakcyjny EN71KM @Kermit, @hanys
  • paczkę tekstur wagonów pasażerskich 140A, 141A-10 i 113Aa @RafaPolska424
  • paczkę tekstur wagonów pasażerskich B84, B86 i G77 @DieselPower
  • paczkę tekstur czeskich wagonów pasażerskich YB @RafaPolska424
  • lokomotywę EP09-012 wyposażoną w system ERTMS/ETCS wraz z dedykowaną kabiną @Kermit, @Piterox1981
  • wagon 113Aa "RegioCafe" Polregio @x_Zielu, @DieselPower, @Sawi
  • paczkę wagonów cystern 434R, 435Ra, 437R, 438R, 440R, 443R @DieselPower
  • paczkę wagonów Fals (WAP) @DieselPower
  • paczkę tekstur węgierskich węglarek R462W @RafaPolska424
  • paczkę wagonów węglarek E06A @DieselPower
  • paczkę wagonów pasażerskich YB w różnych malowaniach przewoźnika České Dráhy @RafaPolska424
  • paczkę wagonów węglarek 430W i 430Wa @DieselPower
  • paczkę betonowych i drewnianych słupów średniego napięcia oraz budkę dróżnika 7A z Żelisławic @kawup
  • model stałej tarczy manewrowej @Toprus
  • model balonu na gorące powietrze @lcddisplay, @x_Zielu
  • nowe dźwięki hamulca Knorr w elektrycznych zespołach trakcyjnych EN57 @Kermit
  • model znaku kierunkowego na słupie betonowym @kawup
  • animowane modele pasażerów na peronach, możliwe do wstawienia na scenerii Bałtyk SKM1 @lcddisplay
  • statyczne i animowane modele kury @lcddisplay
  • dedykowane wnętrze dla czeskich wagonów B255 @RafaPolska424
  • model statyczny samochodu pod przykryciem @matek123
  • model wiaty peronowej ze stacji Koluszki @kawup
  • model kozła oporowego ze stacji Gdynia Chylonia @RafaPolska424
  • model czeskiego urządzenia stacjonarnego do ogrzewania pociągu @RafaPolska424
  • model tunelu kolejowego z miejscowości Łupków @lcddisplay
  • modele statyczne gołębia, wróbla i kruka @lcddisplay

Dekoracyjne modele statyczne autorstwa @lcddisplay:
  • łódki
  • rowery
  • ognisko
  • motocykl Jawa 250
  • stojaki na rowery
  • balon na gorące powietrze
  • chochoł
  • barierki
  • krowa i koń w różnych ubarwieniach
  • bocian

Modele dynamiczne:
  • autobus Scania Omnicity @koszowy
  • koparka Hanomag W350D @lcddisplay
  • ciężarówka Star 200 @Toprus
  • minibus Volkswagen T4 @lcddisplay
  • ludziki na hulajnodze @matek123, @Fuji8

Zaktualizowano:
  • animację nastawnika jazdy w EN57
  • fizykę hamulców EN57
  • kabinę do lokomotyw Traxx @Kermit, @Turbokibel, @jakubg1, @FORDAN, @Miłosz Dorsz

Dodano tekstury:
  • dla lokomotyw serii EU07, w tym: EU07-358'07, 4E-004'00, 303E-303'00;
  • dla lokomotyw serii ET22, w tym: ET22-895, ET22-1150;
  • dla lokomotyw serii ET25, w tym: ET25-001;
  • dla lokomotyw serii E186, w tym: E186-244;
  • dla lokomotyw serii ES64F4, w tym: ES64F4-158, ES64F4-201;
  • dla lokomotyw serii 181, w tym: 181 083, 181 100, 181 116;
  • dla lokomotyw serii 182, w tym: 182 155;
  • dla lokomotyw serii 183, w tym: 183.016-5;
  • dla lokomotyw serii 742, w tym: 742 280;
  • dla lokomotyw serii 751, w tym: 751.174-4;
  • dla lokomotyw serii 754, w tym: 754 050-3'07;
  • dla lokomotyw serii T448p, w tym: T448p-036, T448p-082, T448p-113, T448p-150;
  • dla lokomotyw serii SM42, w tym: SM42-633;
  • dla lokomotyw serii SU42, w tym: SU42-518;
  • dla lokomotyw serii SU46, w tym: SU46-020'94, SU46-036'95, SU46-039"99, SU46-041'99, SU46-044'95, SU46-047'96, SU46-029'23;
  • dla lokomotyw serii E6ACTa, w tym: E6ACTa-007'20, E6ACTa-007'21;
  • dla elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57, w tym: EN57-1508'06, EN57-1590'02, EN57-1806'01;
  • dla elektrycznych zespołów trakcyjnych 45WE, w tym: 45WE-007, EN90-009;
  • dla elektrycznych zespołów trakcyjnych 31WE, w tym: 31WE-027, 31WE-028, EN78-001, EN79-002;
  • dla elektrycznych zespołów trakcyjnych EN71, w tym: EN71-017;
  • dla lokomotyw serii M62, w tym: M62-1154, M62-1891, 628 178;
  • dla lokomotyw serii ST43, w tym: ST43-199'00;
  • dla lokomotyw serii ST44, w tym: ST44-282, ST44-1030;
  • dla lokomotyw serii ET21, w tym: ET21-218'97;
  • dla wagonów 408W, w tym: Eaos 0785;
  • dla wagonów 111AMM, w tym: 111AMM-20 78 314-6;
  • dla wagonów 168A, w tym: 31 51 84 78 065-6;
  • dla wagonów 111Arow, w tym: 31 51 84 78 030-0;

Niezależnie od powyższych w najnowszym wydaniu wprowadzono szereg poprawek w poszczególnych modelach, sceneriach czy scenariuszach, które zostały wykryte od czasu premiery poprzedniego wydania.


15
Mi się to wydaje absurdalne, że 8 lat po wielkim sukcesie, którym niby było opublikowanie Kaliskiej, nadal nie jest zintegrowana z paczką całościową. Ale ja się przecież nie znam, bo inni wiedzą lepiej, jak zadbać o rozwój symulatora.

Mi poprostu zalezy by ta scn znalazla sie w koncu w pc. Zeby jej juz tu nie kisic przez kolejne lata.
Też bym chciał, żeby ktoś napisał, jakie są dalsze plany na najbliższe lata... Ja mogę napisać, co bym chciał zrobić, ale zaraz znowu będzie kolejna krzywa akcja, że inni użytkownicy mają równie dobre pomysły i trzeba uwzględnić propozycje opisane na jakimś eu07.es albo yaazzo.net.

Są już ułożone tory do Ostrowa Wielkopolskiego od południa, więc chciałbym Ostrów Wielkopolski wydzielić i próbować podłączyć do LK272. No ale może niech się wypowiedzą zarządzający projektem, bo jak zaproponowałem prowizoryczne dostosowanie Kaliskiej do kierunków świata (gdy zrobiłem niebo z gwiazdami oraz ruch światła słonecznego w ciągu dnia), to zarządzający projektem stwierdzili "Kaliskiej obracać nie będziemy" (jak trzeba, to poszukam cytat, ale na szybko to nie znalazłem)...

16
Tabor kolejowy / Odp: CD163
« dnia: 04 Lutego 2024, 14:56:18 »
Żeby było widoczne. Proszę, oto link do wersji działającej, wraz z obowiązującą strukturą katalogową:

https://eu07.pl/userfiles/4091/163_dzia%C5%82aj%C4%85ca.rar

17
Linki:
mapka scenerii: https://eu07.pl/userfiles/8463/tom_schemat.jpg
galeria screenów: https://drive.google.com/drive/folders/1UhjK5SfBgSxjP085-vdi50J2JF50yCv6?usp=drive_link
Live ze scenerii nr 1: https://www.youtube.com/live/Clp-JEty1iE?si=fdvt90psCUmCtGyz
Live ze scenerii nr 2: https://www.youtube.com/live/Td5EZjjPAOA?si=5jBtXwdvtT2O6s1g


Zapraszam do Otwartych Testów scenerii Tomaszewo
Ważne:
- odznaczyć "zasilanie tylko pod siecią" oraz "możliwość złamania pantografu", gdyż na scenerii nie ma sieci trakcyjnej
- po aktualizacji zmieniającej coś w plikach terenu czy roślinności należy usunąć plik scenery/tomaszewo_xxx.stb

Pobierz paczkę ze scenerią: aktualizacja 2024-12-23
https://eu07.pl/userfiles/8463/tom_2024-12-23.7z
Instrukcja instalacji: archiwum należy wypakować w głównym katalogu z Symulatorem.


Scenariusze
1) Os 41220 z Boguszyc do Kaletnika (~125 minut)

2) IC 14109 z Kaletnika do Leosina (~75 minut)






Cześć,
od około dwóch lat samodzielnie pracuję nad kolejną swoją scenerią fikcyjną o nazwie -Tomaszewo-. Jest to osobna sceneria, zatem w przeciwieństwie do Wrzosów nie jest łącznikiem innej scenerii. Poziomem wykonania można ją porównać z Wrzosami, które wydałem parę lat temu. Odbiega zatem pod tym względem od projektów prowadzonych przez pozostałych kolegów (mówię o Bieszczadach, Całkowie v2, Cukrowni Glinojeck itd.) Sceneria jest płaska, natomiast w odróżnieniu od Wrzosów teren dookoła jest już nieco bardziej zróżnicowany. W załączniku wysyłam listę punktów na scenerii wraz z prędkościami na linii i kilometrażem.

Składa się z dwóch fikcyjnych linii kolejowych o łącznej długości ~145 km szlaku, w tym:
- 140 km linii typu magistralnego, dwutorowej, zelektryfikowanej, o prędkościach 100-160 km/h, wyposażonej w samoczynną dwukierunkową blokadę liniową 3/4 -stawną (typy SS/4SS).
- 5 km linii typu lokalnego, jednotorowej, zelektryfikowanej, o prędkościach 80-100 km/h która łączy stację końcową z ośrodkiem wypoczynkowym nad jeziorem.

Ostatnie ~10 kilometrów scenerii (podg. Korty - Leosin) to podział linii na 2 układy: podmiejski gdzie mamy 4 przystanki osobowe oraz dalekobieżny / towarowy gdzie nie mamy przystanków osobowych.

Układy torowe stacji na linii magistralnej były wzorowane na stacjach realnych: Tłuszcz, Tomaszów Maz., Kłomnice, Widzów Teklinów, Zduńska Wola, Wronki, Dąbrowa Górnicza, Nasielsk, Strzałkowo, Koluszki. Nie oznacza to odwzorowania stacji 1:1, a ich układy torowe posłużyły mi za wzór.

Elementy gotowe:
- układ torowy
- prawidłowo działające rezonatory SHP
- przypisane wskaźniki i semafory, TOP-y
- uruchomiona SBL
- teren oraz roślinność na większości scenerii
- układ drogowy i ruch aut, w tym ruch aut na przejazdach kolejowych wstrzymywany przez opuszczenie rogatek
- prawie przejazdy są obsługiwane automatycznie przez nadjeżdżający pociąg, na każdym przejeździe jest ruch aut (są 3 przejazdy w granicy posterunku, które muszą być obsługiwane ręcznie)
- większość modeli budynków na scenerii ma wersję z nocnym oświetleniem

Brakuje:
- sieć trakcyjna
- tekstury tabliczek dla SBL, TOP

18
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 22 Listopada 2023, 23:11:01 »
Będzie dopiero w grudniowej aktualizacji wraz z wersją retro szlaku Katowice - Sędziszów.

19
Uruchamianie Symulatora / Odp: Tablice PTI
« dnia: 08 Listopada 2023, 16:01:19 »
Upewnij się, że masz pozamykane eventy. Wstawiłem Twoje i brakuje w pierwszym endevent. Po poprawce oba na td działają.

include peronowe/tablica_2k_pti-tft38.inc monitor_san11 10 0 10 0 make:scripts/tablica_pti?peron=2&tor=1 make:scripts/tablica_pti?peron=2&tor=2 end
include peronowe/tablica_2k_pti-tft38.inc monitor_san12 10 0 20 0 make:scripts/tablica_pti?peron=2&tor=1 make:scripts/tablica_pti?peron=2&tor=2 end



event keyCtrl06 multiple 0 none sos_lcd_38205         endevent
event keyCtrl07 multiple 0 none sos_lcd_p1t2         endevent

event sos_lcd_38205 texture 0 monitor_san11a|monitor_san12a 1 make:scripts/tablica_pti?peron=1&tor=2&do="Wolica"&przez="Żerniki, Turów, Dębica, Wrzosy, Jerzynianka, Nurzec"&godzina="15:51"&numer="TLK38205" none endevent
event sos_lcd_p1t2 texture 0 monitor_san11a|monitor_san12a 1 make:scripts/tablica_pti?peron=1&tor=2 none endevent

Polecam na czas prób wyłączyć // wywoływanie zmian zasilania.

20
Na warsztacie / Odp: TLK 38205 Sandomierz - Wolica
« dnia: 02 Listopada 2023, 08:55:02 »
Ja się bardzo cieszę, że ktoś wreszcie się podjął zrobienia jakiegoś scenariusza. Nie mam nic przeciwko.

21
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 10 Września 2023, 14:56:20 »
Jest proste rozwiązanie, które chciałbym zaproponować. W przypadku usuwania z paczki taboru (ale również innych obiektów), należy do pliku tekstowego zapisać jakąś propozycję zamiany:stare=nowe
Dla pojazdów może to być układ:
(FIZ_0)|(tekstura_0)|(ładunek_0)|(ilość_0)=(FIZ_1)|(tekstura_1)|(ładunek_1)|(ilość_1)
Czyli poszczególne nazwy rozdzielamy pionową kreską (bo nie jest dopuszczalna w nazwach plików).

Następnie pozostaje kwestia odpowiedniej obsługi takich zamian poprzez starter, skrypt aktualizujący pliki SCN/SCM, czy nawet na poziomie EXE symulatora można takie zamiany obsługiwać (poszukiwanie zamiennika przy okazji logowania braku pliku). W ten sposób można by usprawnić aktualizowanie i dopasowanie do paczki wszelkich scenerii, które nie mają zapewnionej bieżącej konserwacji.

22
Cała organizacja tego projektu leży już od dobrych paru lat. Świeży i chętny programista nie wie nawet gdzie może znaleźć aktualny kod źródłowy, ponieważ powstał jakiś idiotyczny podział pomiędzy repozytorium tmj, a milka. Główne repozytorium praktycznie było aktualizowane raz na jakiś czas od święta.

Zobaczcie na ten przykładowy projekt: https://github.com/multitheftauto/mtasa-blue To multiplayer do gta san andreas. Gra ma prawie 20 lat bo została wydana w 2004 roku, a ten projekt gdzieś w 2006. Działa do dziś, rozwijany jest do dziś, ciągle przybywa nowych funkcji i developerów - Wiecie dlaczego? Bo to jest w jakiś sposób zorganizowane. Jest repozytorium, do którego nie ma uprawnień każdy, ale każdy może stworzyć pull request i po testach i sprawdzeniu przez doświadczonych programistów dana zmiana zostaje zaakceptwoana i dodana do gry lub odrzucna z podanym powodem czy sugestią poprawek.

Mało tego, oprócz normalnie dostepnego repozytorium mamy też tam instrukcje jak skompilować projekt, co jest potrzebne, jakie są ich wytyczne nt. kodowania, co robić, czego nie robić, dobre praktyki https://wiki.multitheftauto.com/wiki/PL/Kompilowanie_MTASA, https://github.com/multitheftauto/mtasa-blue/blob/master/CONTRIBUTING.md#contributors-guide i obszerna dokumentacja na wiki.

Tymczasem w MaSzynie mamy 3 różne repozytoria, przestarzałą i wybrakowaną wiki, brak jakichkolwiek instrukcji dla nowych programistów i atmosferę jak w obozie, każdy do każdego ma pretensje. Szary użytkownik nie może wyrazić swojej subiektywnej opinii na temat jakichś decyzji czy modeli, ponieważ zaraz wszyscy na niego lecą "nie podoba się?! To nie graj albo zrób lepsze".

Należy iść z duchem czasu i stworzyć oficjalnego discorda, gdzie byłaby administracja, wytypowani moderatorzy do zarządzania treścią na discordzie, a developerzy tak samo jak i w tamtym projekcie będą mieli wyróżnienie w postaci rangi na forum czy discordzie. Tam też każdy robi za darmo bo to projekt open source darmowy. Jedyną nagrodą jest wyróżnienie rangą na discordzie bo na foorum trzeba się mocno postarać i wpis do autorów. Przecież discord dzisiaj to najpopularniejszy środek komunikacji, niż jakiś mattermost czy irc.

23
Na warsztacie / Wyczerpy: testy chwilowe i nie tylko
« dnia: 22 Czerwca 2023, 23:06:34 »
Do pobrania w katalogu paczek chwilowych jest paczka linia61-230622.7z. Jest to nakładka na paczkę linia61-f2305.7z i zastępuje niektóre pliki z niej.

Paczka zawiera głównie obiekty z komórki Wyczerpy. Nie jest to jeszcze w pełni dokończone, ale połatałem dużo dziur w terenie i dodałem bryły CityGML. Tory są w końcu przypisane do linii kierunkowych, skorygowane jest położenie elementów sygnalizacji. Poza opracowaniem ostatnich dziur w terenie do zrobienia jest jeszcze mocowanie sieci trakcyjnej (np. błędne kąty obrotu naprężaczy), niektóre przęsła są zbyt długie. Oczekuję sugestii, co jeszcze by można w miarę prosto i szybko poprawić, zanim zabiorę się za inną okolicę. Teksturowanie pól oraz brył CityGML to na kiedyś indziej, jak już będę miał narzędzia do tego.

Edytor naliczył 30 godzin pracy od stanu z ubiegłego roku, ale on raczej zaniża czas, więc łącznie z testami można przyjąć orientacyjnie dwukrotnie więcej.

24
Na warsztacie / Scenerie realistyczne, etap prac f2305-f2308
« dnia: 30 Maja 2023, 17:35:20 »
Przechodzę z plikami zmian na system miesięcznych paczek, zgrupowanych w 3 etapy w ciągu roku. Plan jest taki, żeby paczki "01", "05", "09" zawierały nowe rzeczy (reorganizacja plików, wydłużenie tras, nowe misje). Kolejne paczki ("02", "06", "10") mają mieć przede wszystkim poprawione błędy w zakresie torów, sygnalizacji oraz przebiegu misji. Następnie ("03", "07", "11") będzie głównie uzupełnianie obiektów poza główną infrastrukturą (otoczenia, sieci trakcyjnej, torów bocznych), może się też zdarzyć reorganizacja wybranych misji. Na koniec cyklu ("04", "08", "12") przypadną poprawki detali wizualnych.

Teoretycznie stan stabilny powinien być osiągnięty w paczce linia61-f2304, ale nie miałem warunków, by przetestować misje. Przetestowałem dopiero teraz i przy okazji poprawiłem trochę drobiazgów, które się prześlizgnęły wcześniej. Paczki będą publikowane pod adresem https://rainsted.com/warsztat/MaSzyna_23.04/ — chyba że jakaś nowa paczka całościowa MaSzyny wprowadzi istotne zmiany. W tym wątku można zgłaszać błędy znalezione w paczkach od linia61-f2305 do linia61-f2308. Testowanie paczek z poprawkami będzie osobno — patrz Testy chwilowe.

Faza f2305 (zakończona) — nowe odcinki tras

* Przeniesienie testów na MaSzyna 23.04.
* Dodana trasa Katowice – Lubliniec – Kępno.
* Dodana trasa Katowice – Gliwice – Lubliniec.
* Dodana trasa Tarnowskie Góry – Fosowskie.
* Dodana LK146 po przeliczeniu do map (pozioma).

Faza f2306 — poprawki misji oraz infrastruktury

Proponowane zmiany:
* Skrypty sterujące dla LK181.
* Skrypty sterujące dla LK152.
* Skrypty sterujące dla LK272.
* Uruchomienie ruchu na LK146.
* Przegląd i korekty infrastruktury od Lublińca do Ozimka.
* Korekty kątów obrotu i wysokości rezonatorów SHP.

Misje i propozycje zmian:
* ir38121_kat — dodanie pociągów dekoracyjnych
* linia61_osobowy1 — dodać pośpieszny na LK146
* linia61_osobowy1a — uzupełnić ruch na LK131
* linia61_osobowy1b — ruch na LK131, zmiana roku na 2007?
* linia61_osobowy1c — ruch na LK131, zmiana roku na 2007?
* linia61_osobowy2 — korekta ruchu w Lublińcu na LK143
* linia61_tlk-1 — poprawić obsługę w Toszku
* linia61_tlk2 — dodatkowy ruch towarowych
* linia61_tlk38501 — przestawić przed Hanulin
* linia61_tlk83500 — dodatkowy ruch towarowych
* linia61_towarowy2 — obsługa priorytetu dla TLK
* linia61_towarowy3 — dodatkowy ruch na LK143
* linia61_towarowy4 — dodatkowy ruch
* l61+l144_lotos — analiza pod kątem użycia rozkładów
* l61+l144_towarowy_1 — reorganizacja pod rozkłady

Faza f2307 — uzupełnienie infrastruktury, przebudowa misji

Korekty infrastruktury:
* Poprawki ułożenia torów stacji Fosowskie.
* Bocznica północna w Lublińcu.
* Korekty profilu pionowego w Częstochowie Osobowej.
* Uzupełnienie sieci trakcyjnej w okolicy Gliwic.
* Uzupełnienie sieci trakcyjnej w okolicy Kępna.
* Uzupełnienie sieci trakcyjnej w okolicy Opola.

Misje i propozycje zmian:
* linia61_osobowy3 — dołączenie Opola
* linia61_pospieszny1 — dodanie Opola?
* linia61_regio — dodanie Opola?
* linia61_tlk26100 — uruchomić z rozkładami 2010
* linia61_towarowy1 — przystosować do rozkładów
* l61+l144_osobowy — dołączenie Opola, dodatkowy ruch
* l61+l144_pospieszny — usunąć trwałe opóźnienia
* l61+l144_tlk — dołączenie Opola
* l61+l144_spalinowy — przystosować do rozkładów?
* l61+l144_towarowy — dołączenie Opola
* tg180'07-11 — uruchomenie EZT Katowice – Kluczbork

Faza f2308 - poprawki otoczenia i błędów wizualnych

* Zakończenie dekorowania okolicy Kaliny (ściany lasów).
* Porządkowanie terenu w okolicy Kalet.
* Porządkowanie terenu w okolicy Wyczerpów.
* Korekta ścian lasu w Lublińcu (wchodzą na bocznicę).
* Korekta przejazdów w Lublińcu.

Po opublikowaniu tej paczki w sierpniu 2023 mam zamiar zabrać się za przebudowę sieci trakcyjnej. Do zrobienia będzie także integracja LK139 z północną częścią — da się to przejechać, ale skala braków tam wypadła mi poza świadomość. Niezależnie od tego mogą się pojawić paczki o innej nazwie, jeśli ich zakres będzie wychodził poza obszar określony paczką linia61-f2305.

25
Na warsztacie / Odp: Testy chwilowe: Lubliniec – Kluczbork
« dnia: 28 Maja 2023, 13:00:44 »
Świeża paczka linia61-f230528.7z. Dorzuciłem pliki LK132, żeby można było od Katowic do Lublińca przez Gliwice dojechać (ta trasa nie ma jeszcze ciągłości sieci trakcyjnej). Poprawiłem delikatnie "linia61_regio". Ale nie wiem, jak się przebić przez EZT utykające pomiędzy Lublińcem a Jawornicą, co się na wcześniejszych paczkach MaSzyny nie działo.

Na Tychy z Katowic zabudowe mam. Ale to może w następnej paczce. :)
Na razie trzeba zweryfikować przejezdność misji i poprawić jakieś drobne niedociągnięcia. Np. ktoś wpadł na genialny pomysł usunięcia tekstury używanej na daszki skrzynek i teraz się świecą na różowo... Są też usunięte tablice reklamowe i zegary...

26
Na warsztacie / Odp: Stan scenerii realistycznych na 2023-04
« dnia: 30 Kwietnia 2023, 12:48:05 »
Na koniec kwietnia 2023:
  • Zmiany w plikach zebrałem w paczce linia61-230427.7z, która jest nakładką na wcześniejsze, począwszy od linia61-f2208.7z. Nie istnieje jedna wspólna paczka całościowa zmian, ponieważ nadal testuję na 21.04, a w paczce linia61-230225.7z jest aktualizacja składów do 22.11, które z kolei nie są zgodne z 21.04. Doprowadzanie do zamieszania ze składami to jest coś, czego nie potrafię pojąć. Niestety, ze względu na zmiany struktury plików musiałem zmienić zawartość plików SCN (zwykle staram się tego unikać, dlatego nadal zachowana jest struktura plików pomiędzy Stradomiem a Kochanowicami).
  • Poprawiona jest infrastruktura pomiędzy Katowicami a Kluczborkiem, wstępnie przygotowana jest przejezdność do Kępna. Testowałem i poprawiałem głównie odcinek Lubliniec – Kluczbork, gdzie przygotowałem skrypty sterujące stacjami. Zmieniły się również pliki Lublińca, co było związane z wymianą przyległych blokad liniowych na LK143 — ze względu na posterunki odstępowe blokady są zrobione na izolacji, podobnie jak SBL. W misji "linia61_towarowy3" zrobiony jest przejazd osobowego Lubliniec – Kluczbork – Lubliniec i jedynie Kluczbork nie jest obsługiwany skryptem sterującym (z powodu skomplikowania stacji i nieprzeprowadzenia analizy pod kątem jej obsługi skryptem).
  • Ulepszony jest generator skryptów sterujących stacjami. Nadal wymaga ręcznych poprawek, np. w zakresie przebiegów przelotowych trzeba ustawić kod przebiegu wyjazdowego (a mógłby się określać sam). Do dodania jest również zamykanie semaforów poprzez zajęcie izolacji. Mogłoby się również wykonywać automatyczne grupowanie rozjazdów. Niemniej w podstawowym zakresie generator skryptów sterujących działa już przyzwoicie — na tyle, że nie będzie problemem przygotowanie podstawowych skryptów dla kolejnych stacji.
  • Ulepszony jest generator rozkładów z danych programu Timegraph. Działa podmiana nazw posterunków (ujednolicenie nazewnictwa), działa dodawanie informacji o szlaku, dane zapisywane do pliku rozkładu mają w miarę poprawny format. Wstępnie przygotowałem wyliczanie prędkości rozkładowej na podstawie kilometrażu stacji oraz czasu przejazdu. Czasem ostatnia linia ramki rozkładu się potrafi zepsuć.
  • W edytorze zostały zlokalizowane niespójności w obsłudze ścian lasu. Pozwoli to wznowić prace nad przygotowaniem terenu do uruchomionych torów. W ramach testów zostały skorygowane lasy w okolicy Kluczborka.

Chciałem na koniec kwietnia złożyć paczkę całościową, jednak nie byłem w stanie przetestować poprawności wszystkich misji, więc ostatnia paczka jest nadal bazą do testów i po wykryciu błędów mogą się pojawić kolejne paczki z poprawkami. Nie udało się póki co uruchomić misji na trasie Katowice – Kalety – Kluczbork, trzeba by jeszcze sprawdzić kompletność rozjazdów i dodać kilka skryptów sterujących stacjami. Trzeba też przygotować kilkanaście składów towarowych. Za to w związku z dojazdem do Kępna wzrósł teraz priorytet powieszenia sieci trakcyjnej na górnych torach w Kępnie.

Nie mam obecnie jednoznacznego kierunku dalszych prac. Do dopracowania w edytorze RSF jest kwestia łączenia torów na krawędziach komórek, bo czasem potrafi się to zachowywać nieprzewidywalnie. W dalszej perspektywie jest dopracowanie regulacji sieci trakcyjnej oraz optymalizacja danych wysokości terenu oraz konwersja tras z Open Rails. Zapewne będzie ulepszany ruch pociągów pomiędzy Katowicami a Kępnem.

27
Na warsztacie / Testy chwilowe: Lubliniec – Kluczbork
« dnia: 25 Kwietnia 2023, 15:53:17 »
Nie wiem, czy będzie zainteresowanie taką formą testów... Czasem po wprowadzeniu zmian wrzucam paczki pod adresem:
http://rainsted.com/warsztat/chwilowe/

Obecnie jest tam paczka linia61-230425.7z, która służy do testów zmian w skryptach sterujących stacjami od Lublińca do Kluczborka. Testuję misję "linia61_towarowy3", gdzie EN57 jako 46935 powinien przejechać przez Lubliniec, dojechać do Kluczborka, tam zmienić kierunek jazdy i wrócić do Lublińca. U mnie działa. Ponieważ inne misje chyba nie sięgają do Kluczborka, do przetestowania są pozostałe misje, w których coś wjeżdża do Lublińca albo z niego wyjeżdża. Zwracać uwagę głównie trzeba na sygnały podawane na semaforach. Błędne sygnały na To mogą wynikać z braku obsługi To w semaforze. Zakres testów obejmuje również wcześniejsze etapy, czyli przejezdność torów oraz ciągłość sieci trakcyjnej. Proszę nie zwracać uwagi na inne błędy w sygnalizacji (np. braki W6a, W13, sygnalizacji przejazdowej), źle stojące naprężacze, ani na otoczenie, gdyż na obecnym etapie testów nie mają one znaczenia.

Wymagane są podstawowe umiejętności w zakresie obsługi plików, aktualizacji składów, awaryjnego przepychania pociągów w razie korka itp. Paczka może wymagać wcześniejszego wgrania paczek linia61-f2208.7z, linia61-f2301.7z oraz linia61-230225.7z (składy z MaSzyna 22.11), spod adresu http://rainsted.com/warsztat/MaSzyna_21.04/. Przed wgraniem paczek zalecałbym zrobienie sobie kopii katalogu scenery. Nie testowałem na najnowszej paczce MaSzyny (nie mam miejsca na dysku).

W dalszej kolejności będę uruchamiał skrypty na trasie Tarnowskie Góry – Lubliniec, potem przejezdność trasy Katowice – Kluczbork. Chyba że mnie ktoś namówi na odgruzowanie trasy Kluczbork – Kępno.

28
Mając dużo wykresów ruchu z 2007 roku, zabrałem się w końcu za generowanie rozkładów. Dane oraz część rozkładów przygotował kolega @MW. Trasa Katowice – Kluczbork jest umiarkowanie przejezdna, wymaga to jeszcze trochę poprawek, co pewnie jeszcze zajmie parę tygodni. Również dorobione muszą zostać skrypty sterujące stacjami. Zasadniczo trasa jest składana z komórek, ale chyba jeszcze nie powstał plik SCN, który dołącza wszystkie potrzebne komórki. Dopracowanie wyglądu scenerii i szczegółów pewnie zajmie jeszcze bardzo dużo czasu.

W załączeniu wstępny zestaw rozkładów. Wymagają one jeszcze dopracowania szczegółów (parametry szlaków, prędkości, uzupełnienie mijanych posterunków, ujednolicenie nazw, ostateczna weryfikacja poprawności) — jest to jednym z celów uruchomienie sceneriusza.

Koncepcja sceneriusza

Start około 11:35 z rozkładami z 2007 roku.
  • Głównym pociągiem jest osobowy 46939 z Katowic (11:55) do Kluczborka (14:24). Z Kluczborka można następnie jechać jako 64942 w przeciwną stronę (14:30-17:32).
  • Można też wyruszać 64938 z Lublińca w stronę Katowic (11:37-13:32), następnie jechać jako 527 do Herbów Nowych (13:43-15:39, ewentualnie dalej na Wieluń).
  • Z Lublińca również wyjeżdża 46937 do Kluczborka (11:35-12:21), po dotarciu do Kluczborka można jechać jako 64940 do Katowic (12:30-15:32).
  • Pociągi osobowe będą mijać dużą liczbę pociągów towarowych: 988, 7480, 61784, 8001, 74760, 64366, 47663, 46181, 48781, 46361, 83160, 63180, 16881, 89380, 8988. Do rozważenia jest możliwość prowadzenia wielu z nich.
  • Pewnie jakieś pospieszne będą na odcinku Katowice – Chorzów Batory (73100, 36111, 83106, 38101), a coś przemknie poprzecznie przez Lubliniec (62102), jednak w tych godzinach nie ma sensownego pośpiesznego do prowadzenia.
  • Jako uzupełnienie mogą powstać dodatkowe misje na pominiętych odcinkach — w stronę Opola, Częstochowy, Kępna, Zduńskiej Woli, Żywca — jeśli coś ciekawego da się poskładać.
Rzeczy do ustalenia

Potrzebna mi będzie pomoc w opracowaniu następujących tematów:
  • Manewry w Katowicach pomiędzy 11:35 a 11:55.
  • Obsługa zmiany kierunku jazdy w Kluczborku (w którym miejscu kończy bieg pociąg i czy manewruje).
  • Obsługa zmiany kierunku jazdy w Katowicach.
  • Zestawienie składów pociągów (tekstury na 2007 rok).

29
Zagłosowałem za nowoczesnym taborem i nowymi sceneriami (scenariuszami), ale głównie zależałoby mi na przystępnych narzędziach, które umożliwiłyby tworzenie scenerii i scenariuszy. Można MaSzynę upiększać graficznie nawet do poziomu np. Unity, można dodawać jakieś bajery typu właśnie animowane wycieraczki, ale jak dalej będziemy jeździć po tym, co jest od X lat to bez sensu. Edytor z prawdziwego zdarzenia musi być. Przykład TD2, może i jest multum stacji, które nie trzymają żadnego poziomu, ale każdy coś tam próbuje i na 50 kwiatków wychodzi 5 porządnych stacji. Gdyby MaSzyna pozwoliła tworzyć scenerię coś na wzór TD2 czy Trainza, wiele osób zaangażowałoby się do pracy tutaj. Obecnie dla laików to czary mary, a i dla osób siedzących w temacie też jest wiele problemów i idzie to topornie.

30
Sorry, pisałem to już raz w innym wątku, ale to trzeba powtórzyć - Rainsted w żadnym wypadku nie jest trupem. Na prawdę, jak ktoś ma chęci się nauczyć, to da się to zrobić, a możliwości tego edytora są potężne. Uważam, że jak ktoś szuka "prostszego edytora", to po prostu chce pójść na łatwiznę, a trasa "wypluta" z takiego edytora nie byłaby zbyt realistyczna. Szkoda by było porzucać też włożone w niego lata pracy.

Edytor Rainsted mógłby zostać równie albo i nawet bardziej zaawansowany jak teraz, tylko tak jak napisałem - kluczowe jest zbudowanie normalnego UI i ew. poradnika, aby więcej osób mogło do tego usiąść i ogarnąć. Czy poświęcanie miesięcy/lat pracy i nauki ciężkiego, skomplikowanego narzędzia aby móc w ogóle zbudować jakąkolwiek podstawową trasę można nazwać "nie pójściem na łatwiznę"? Po co utrudniać sobie robotę, skoro można ją sobie ułatwić?
Oczywiście proszę nie odbierać mojego pisania jako jakiegoś biadolenia, bo bardzo się cieszę, że pomimo plotek symulator dalej żyje i ma się dobrze, i że nadal są osoby chętne do pracy przy nim. Tylko tak jak pisałem - uważam, że byłoby takich chętnych więcej, gdyby narzędzia były bardziej przyjazne i otwarte. Bo na upartego jak najbardziej da się wszystkiego nauczyć, ale nie każdy ma taką ilość czasu.

Strony: [1] 2 3 4