Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - M79r

Strony: [1] 2 3 4
1
Mi się to wydaje absurdalne, że 8 lat po wielkim sukcesie, którym niby było opublikowanie Kaliskiej, nadal nie jest zintegrowana z paczką całościową. Ale ja się przecież nie znam, bo inni wiedzą lepiej, jak zadbać o rozwój symulatora.

Mi poprostu zalezy by ta scn znalazla sie w koncu w pc. Zeby jej juz tu nie kisic przez kolejne lata.
Też bym chciał, żeby ktoś napisał, jakie są dalsze plany na najbliższe lata... Ja mogę napisać, co bym chciał zrobić, ale zaraz znowu będzie kolejna krzywa akcja, że inni użytkownicy mają równie dobre pomysły i trzeba uwzględnić propozycje opisane na jakimś eu07.es albo yaazzo.net.

Są już ułożone tory do Ostrowa Wielkopolskiego od południa, więc chciałbym Ostrów Wielkopolski wydzielić i próbować podłączyć do LK272. No ale może niech się wypowiedzą zarządzający projektem, bo jak zaproponowałem prowizoryczne dostosowanie Kaliskiej do kierunków świata (gdy zrobiłem niebo z gwiazdami oraz ruch światła słonecznego w ciągu dnia), to zarządzający projektem stwierdzili "Kaliskiej obracać nie będziemy" (jak trzeba, to poszukam cytat, ale na szybko to nie znalazłem)...

2
Tabor kolejowy / Odp: CD163
« dnia: 04 Lutego 2024, 14:56:18 »
Żeby było widoczne. Proszę, oto link do wersji działającej, wraz z obowiązującą strukturą katalogową:

https://eu07.pl/userfiles/4091/163_dzia%C5%82aj%C4%85ca.rar

3
Na warsztacie / Sceneria Tomaszewo
« dnia: 09 Stycznia 2024, 15:58:36 »
Linki:
mapka scenerii: https://eu07.pl/userfiles/8463/tom_schemat.jpg
galeria screenów: https://drive.google.com/drive/folders/1UhjK5SfBgSxjP085-vdi50J2JF50yCv6?usp=drive_link
sceneria do pobrania: pobierz scenerię


Cześć,
od około dwóch lat samodzielnie pracuję nad kolejną swoją scenerią fikcyjną o nazwie -Tomaszewo-. Jest to osobna sceneria, zatem w przeciwieństwie do Wrzosów nie jest łącznikiem innej scenerii. Poziomem wykonania można ją porównać z Wrzosami, które wydałem parę lat temu. Odbiega zatem pod tym względem od projektów prowadzonych przez pozostałych kolegów (mówię o Bieszczadach, Całkowie v2, Cukrowni Glinojeck itd.) W załączniku wysyłam listę punktów na scenerii wraz z prędkościami na linii i kilometrażem.

Składa się z dwóch fikcyjnych linii kolejowych o łącznej długości ~145 km szlaku, w tym:
- 140 km linii typu magistralnego, dwutorowej, zelektryfikowanej, o prędkościach 100-160 km/h, wyposażonej w samoczynną dwukierunkową blokadę liniową 3/4 -stawną (typy SS/4SS).
- 5 km linii typu lokalnego, jednotorowej, zelektryfikowanej, o prędkościach 80-100 km/h która łączy stację końcową z ośrodkiem wypoczynkowym nad jeziorem.

Ostatnie ~10 kilometrów scenerii (podg. Korty - Leosin) to podział linii na 2 układy: podmiejski gdzie mamy 4 przystanki osobowe oraz dalekobieżny / towarowy gdzie nie mamy przystanków osobowych.

Układy torowe stacji na linii magistralnej były wzorowane na stacjach realnych: Tłuszcz, Tomaszów Maz., Kłomnice, Widzów Teklinów, Zduńska Wola, Wronki, Dąbrowa Górnicza, Nasielsk, Strzałkowo, Koluszki. Nie oznacza to odwzorowania stacji 1:1, a ich układy torowe posłużyły mi za wzór.

Obecnie jest ona na następującym etapie:
- gotowy układ torowy, przypisane wskaźniki i semafory, TOP-y
- uruchomiona SBL
- teren oraz roślinność na większości scenerii
- układ drogowy i ruch aut, w tym ruch aut na przejazdach kolejowych wstrzymywany przez opuszczenie rogatek
- wszystkie przejazdy są obsługiwane automatycznie przez nadjeżdżający pociąg, na każdym przejeździe jest ruch aut
- większość modeli budynków na scenerii ma wersję z nocnym oświetleniem

Brakuje:
- sieć trakcyjna
- tekstury tabliczek dla SBL, TOP
- SHP
- dopracowanego otoczenia (roślinność, modele otoczenia)
- scenariuszy

Sceneria jest płaska, natomiast w odróżnieniu od Wrzosów teren dookoła jest już nieco bardziej zróżnicowany.

Link do galerii screenów na moim dysku: https://drive.google.com/drive/folders/1UhjK5SfBgSxjP085-vdi50J2JF50yCv6?usp=drive_link

Przedstawiam również rozkłady jazdy. Dla pociągu pospiesznego / ekspresu przejazd całej scenerii wyniesie około 70 minut, a dla pociągu osobowego 115 minut.
Pociąg pospieszny:
_________________________________________________________________________
[ Rodzaj i numer pociagu                            | EIE5401            ]
[ Kategoria                                         | EIC                ]
[ Nazwa pociągu                                     | Premium            ]
[___________________________________________________|____________________]
[                                                   | Kaletnik           ]
[ Relacja pociagu                                   | Leosin             ]
[___________________________________________________|____________________]
[ Wymagany % ciężaru hamującego                     | 148%               ]
[___________________________________________________|____________________]
[ Seria i obciążenie lokomotywy                     | EP09 335           ]
[___________________________________________________|____________________]
[ 187.700  | 130 | KALETNIK                         2  13.55   | 1       ]
[          |     |      R2,R307,UZS,H,SS            2  14.00   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 196.600  |     | Młynów_podg                      2    |     | 6       ]
[          |     |      R2,H,RT,PP                  2  14.06   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 198.800  |     | Emilianowo_stth                  2    |     | 1       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Tm,PP            2  14.07   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 203.600  |     | Tomaszewo                        2    |     | 3       ]
[          |     |      R2,UZS,RT,H,PP              2  14.10   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 208.100  |     | Czerepy_podg                     2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Tm,SS            2  14.12   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 216.950  | 140 | Komnice                          2    |     | 5       ]
[          |     |      R2,H,RT,SS                  2  14.17   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 232.250  |     | Witnica_stth                     2    |     | 8       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZSM-Rp,SS           2  14.25   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 246.550  |     | Sadkowice_podg                   2    |     | 6       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  12.31   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 250.700  |     | Grabina                          2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  14.33   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 255.900  |     | Lipka_pb                         2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  14.35   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 263.400  | 120 | Rypinek_Brzesk_podg              2    |     | 4       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,PP            2  14.39   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 267.000  |     | RYPINEK                          2  14.41   | 2       ]
[          |     |      R2,R307,UZS,RT,H,SS         2  14.42   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 278.050  | 140 | Kaczyce                          2    |     | 7       ]
[          |     |      R2,H,RT,4SS                 2  14.49   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 291.300  | 160 | Orzechowo_Miasto                 2    |     | 5       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZSM-O,4SS           2  14.54   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 297.050  |     | ORZECHOWO                        2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,UZS,RT,H,4SS             2  14.56   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 307.750  |     | Borkowice                        2    |     | 5       ]
[          |     |      R2,H,RT,4SS                 2  15.01   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 314.150  |     | Korty_podg                       2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Le,4SS           2  15.03   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 324.798  |     | Leosin_LeB                       2    |     | 4       ]
[          |     |      R2,H                        2  15.07   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 326.702  | 120 | LEOSIN                           2  15.09   | 2       ]
[          |     |      R2,R307,UZS,RT,H            2    |     |         ]
[__________|_____|__________________________________2__________|_________]

Pociąg osobowy:
_________________________________________________________________________
[ Rodzaj i numer pociagu                            | ROJ41308           ]
[ Kategoria                                         | Os                 ]
[ Nazwa pociągu                                     | Regio              ]
[___________________________________________________|____________________]
[                                                   | Leosin             ]
[ Relacja pociagu                                   | Kaletnik           ]
[___________________________________________________|____________________]
[ Wymagany % ciężaru hamującego                     | 138%               ]
[___________________________________________________|____________________]
[ Seria i obciążenie lokomotywy                     | 36WEa 260          ]
[___________________________________________________|____________________]
[  91.151  | 120 | LEOSIN                           2  13.50   | 3       ]
[          |     |      R2,R307,UZS,RT,H,4SS        2  14.00   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[  89.243  |     | Leosin_LeB                       2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H                        2  14.02   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[  86.660  |     | Leosin_Jerzyce                   2  14.03.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  14.04   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[  84.880  |     | Leosin_Zawodzie                  2  14.05.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  14.06   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[  82.910  |     | Leosin_Zachodni                  2  14.08   | 2       ]
[          |     |      po                          2  14.08.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[  80.950  |     | Stary_Leosin                     2  14.10.5 | 2       ]
[          |     |      po                          2  14.11   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 208.100  |     | Korty_podg                       2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Le,4SS           2  14.13   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 307.750  | 160 | Borkowice                        2  14.16   | 4       ]
[          |     |      R2,H,RT,4SS                 2  14.17   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 302.050  |     | Nowa_Zimnica                     2  14.20.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  14.21   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 297.050  |     | ORZECHOWO                        2  14.24.5 | 3       ]
[          |     |      R2,UZS,RT,H,4SS             2  14.25.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 291.300  |     | Orzechowo_Miasto                 2  14.29   | 3       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZSM-O,4SS           2  14.30   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 282.300  |     | Byczyna                          2  14.34.5 | 4       ]
[          |     |      po                          2  14.35   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 278.050  |     | Kaczyce                          2  14.38   | 3       ]
[          |     |      R2,H,RT,SS                  2  14.39   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 275.550  | 140 | Kaczyce_Fabryczne                2  14.41.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  14.42   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 272.600  |     | Grabowiec                        2  14.44.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  14.45   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 267.000  |     | RYPINEK                          2  14.49   | 4       ]
[          |     |      R2,R307,UZS,RT,H,PP         2  14.50   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 263.400  | 120 | Rypinek_Brzesk_podg              2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  14.52   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 261.300  |     | Rypinek_Miasto                   2  14.53.5 | 2       ]
[          |     |      po                          2  14.54   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 255.900  |     | Lipka_pb                         2    |     | 3       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  14.57.5 |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 254.800  | 140 | Grabina_Las                      2  14.58.5 | 1       ]
[          |     |      po                          2  14.59   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 250.700  |     | Grabina                          2  15.01.5 | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  15.02   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 247.050  |     | Sadkowice                        2  15.05   | 2       ]
[          |     |      po                          2  15.05.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 246.550  |     | Sadkowice_podg                   2    |     | 1       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  15.06   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 240.050  |     | Chrusty                          2  15.09.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  15.10   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 237.500  |     | Kamienna_Wola                    2  15.12.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  15.13   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 233.150  |     | Witnica_Miasto                   2  15.16   | 3       ]
[          |     |      po                          2  15.17   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 232.250  |     | Witnica_stth                     2    |     | 1       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Rp,SS            2  15.18   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 224.950  |     | Wielichowo                       2  15.21.5 | 4       ]
[          |     |      po                          2  15.22   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 222.650  |     | Brody                            2  15.24   | 3       ]
[          |     |      po                          2  15.24.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 216.950  |     | Komnice                          2  15.28   | 3       ]
[          |     |      R2,H,RT,SS                  2  15.29   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 213.350  |     | Tomaszewo_Wschodnie              2  15.31.5 | 2       ]
[          |     |      po                          2  15.32   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 208.100  |     | Czerepy_podg                     2    |     | 3       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Tm,PP            2  15.35   |         ]
[          |_____|----------------------------------2----------|---------]
[ 207.120  | 130 | Tomaszewo_Zalew                  2  15.36   | 1       ]
[          |     |      po                          2  15.36.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 203.600  |     | Tomaszewo                        2  15.39   | 2       ]
[          |     |      R2,UZS,RT,H,PP              2  15.40   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 201.200  |     | Grodzisk                 2  15.42   | 2       ]
[          |     |      po                          2  15.42.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 198.800  |     | Emilianowo_stth                  2    |     | 2       ]
[          |     |      R2,H,RT,ZS-Tm,PP            2  15.44   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 196.600  |     | Młynów_podg                      2    |     | 1       ]
[          |     |      R2,H,RT,SS                  2  15.45   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 196.000  |     | Młynów                           2  15.46   | 1       ]
[          |     |      po                          2  15.46.5 |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 192.000  |     | Kaletnik_Śródmieście             2  15.49.5 | 3       ]
[          |     |      po                          2  15.50   |         ]
[          |     |----------------------------------2----------|---------]
[ 187.700  |     | KALETNIK                         2  15.54   | 4       ]
[          |     |      R2,R307,UZS,H               2    |     |         ]
[__________|_____|__________________________________2__________|_________]

Plan na najbliższe miesiące mam następujący:
1) publikacja pierwszej wersji scenerii w dziale zamkniętym, poprawienie błędów, wywieszenie sieci trakcyjnej, napisanie scenariuszy, dobudowanie otoczenia w miejscach gdzie go brakuje
2) etap "otwatych testów" w tym wątku i dalsze poprawki
3) publikacja poprzez dorzucenie scenerii do repozytorium

4
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 22 Listopada 2023, 23:11:01 »
Będzie dopiero w grudniowej aktualizacji wraz z wersją retro szlaku Katowice - Sędziszów.

5
Uruchamianie Symulatora / Odp: Tablice PTI
« dnia: 08 Listopada 2023, 16:01:19 »
Upewnij się, że masz pozamykane eventy. Wstawiłem Twoje i brakuje w pierwszym endevent. Po poprawce oba na td działają.

include peronowe/tablica_2k_pti-tft38.inc monitor_san11 10 0 10 0 make:scripts/tablica_pti?peron=2&tor=1 make:scripts/tablica_pti?peron=2&tor=2 end
include peronowe/tablica_2k_pti-tft38.inc monitor_san12 10 0 20 0 make:scripts/tablica_pti?peron=2&tor=1 make:scripts/tablica_pti?peron=2&tor=2 end



event keyCtrl06 multiple 0 none sos_lcd_38205         endevent
event keyCtrl07 multiple 0 none sos_lcd_p1t2         endevent

event sos_lcd_38205 texture 0 monitor_san11a|monitor_san12a 1 make:scripts/tablica_pti?peron=1&tor=2&do="Wolica"&przez="Żerniki, Turów, Dębica, Wrzosy, Jerzynianka, Nurzec"&godzina="15:51"&numer="TLK38205" none endevent
event sos_lcd_p1t2 texture 0 monitor_san11a|monitor_san12a 1 make:scripts/tablica_pti?peron=1&tor=2 none endevent

Polecam na czas prób wyłączyć // wywoływanie zmian zasilania.

6
Na warsztacie / Odp: TLK 38205 Sandomierz - Wolica
« dnia: 02 Listopada 2023, 08:55:02 »
Ja się bardzo cieszę, że ktoś wreszcie się podjął zrobienia jakiegoś scenariusza. Nie mam nic przeciwko.

7
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 10 Września 2023, 14:56:20 »
Jest proste rozwiązanie, które chciałbym zaproponować. W przypadku usuwania z paczki taboru (ale również innych obiektów), należy do pliku tekstowego zapisać jakąś propozycję zamiany:stare=nowe
Dla pojazdów może to być układ:
(FIZ_0)|(tekstura_0)|(ładunek_0)|(ilość_0)=(FIZ_1)|(tekstura_1)|(ładunek_1)|(ilość_1)
Czyli poszczególne nazwy rozdzielamy pionową kreską (bo nie jest dopuszczalna w nazwach plików).

Następnie pozostaje kwestia odpowiedniej obsługi takich zamian poprzez starter, skrypt aktualizujący pliki SCN/SCM, czy nawet na poziomie EXE symulatora można takie zamiany obsługiwać (poszukiwanie zamiennika przy okazji logowania braku pliku). W ten sposób można by usprawnić aktualizowanie i dopasowanie do paczki wszelkich scenerii, które nie mają zapewnionej bieżącej konserwacji.

8
Cała organizacja tego projektu leży już od dobrych paru lat. Świeży i chętny programista nie wie nawet gdzie może znaleźć aktualny kod źródłowy, ponieważ powstał jakiś idiotyczny podział pomiędzy repozytorium tmj, a milka. Główne repozytorium praktycznie było aktualizowane raz na jakiś czas od święta.

Zobaczcie na ten przykładowy projekt: https://github.com/multitheftauto/mtasa-blue To multiplayer do gta san andreas. Gra ma prawie 20 lat bo została wydana w 2004 roku, a ten projekt gdzieś w 2006. Działa do dziś, rozwijany jest do dziś, ciągle przybywa nowych funkcji i developerów - Wiecie dlaczego? Bo to jest w jakiś sposób zorganizowane. Jest repozytorium, do którego nie ma uprawnień każdy, ale każdy może stworzyć pull request i po testach i sprawdzeniu przez doświadczonych programistów dana zmiana zostaje zaakceptwoana i dodana do gry lub odrzucna z podanym powodem czy sugestią poprawek.

Mało tego, oprócz normalnie dostepnego repozytorium mamy też tam instrukcje jak skompilować projekt, co jest potrzebne, jakie są ich wytyczne nt. kodowania, co robić, czego nie robić, dobre praktyki https://wiki.multitheftauto.com/wiki/PL/Kompilowanie_MTASA, https://github.com/multitheftauto/mtasa-blue/blob/master/CONTRIBUTING.md#contributors-guide i obszerna dokumentacja na wiki.

Tymczasem w MaSzynie mamy 3 różne repozytoria, przestarzałą i wybrakowaną wiki, brak jakichkolwiek instrukcji dla nowych programistów i atmosferę jak w obozie, każdy do każdego ma pretensje. Szary użytkownik nie może wyrazić swojej subiektywnej opinii na temat jakichś decyzji czy modeli, ponieważ zaraz wszyscy na niego lecą "nie podoba się?! To nie graj albo zrób lepsze".

Należy iść z duchem czasu i stworzyć oficjalnego discorda, gdzie byłaby administracja, wytypowani moderatorzy do zarządzania treścią na discordzie, a developerzy tak samo jak i w tamtym projekcie będą mieli wyróżnienie w postaci rangi na forum czy discordzie. Tam też każdy robi za darmo bo to projekt open source darmowy. Jedyną nagrodą jest wyróżnienie rangą na discordzie bo na foorum trzeba się mocno postarać i wpis do autorów. Przecież discord dzisiaj to najpopularniejszy środek komunikacji, niż jakiś mattermost czy irc.

9
Na warsztacie / Wyczerpy: testy chwilowe i nie tylko
« dnia: 22 Czerwca 2023, 23:06:34 »
Do pobrania w katalogu paczek chwilowych jest paczka linia61-230622.7z. Jest to nakładka na paczkę linia61-f2305.7z i zastępuje niektóre pliki z niej.

Paczka zawiera głównie obiekty z komórki Wyczerpy. Nie jest to jeszcze w pełni dokończone, ale połatałem dużo dziur w terenie i dodałem bryły CityGML. Tory są w końcu przypisane do linii kierunkowych, skorygowane jest położenie elementów sygnalizacji. Poza opracowaniem ostatnich dziur w terenie do zrobienia jest jeszcze mocowanie sieci trakcyjnej (np. błędne kąty obrotu naprężaczy), niektóre przęsła są zbyt długie. Oczekuję sugestii, co jeszcze by można w miarę prosto i szybko poprawić, zanim zabiorę się za inną okolicę. Teksturowanie pól oraz brył CityGML to na kiedyś indziej, jak już będę miał narzędzia do tego.

Edytor naliczył 30 godzin pracy od stanu z ubiegłego roku, ale on raczej zaniża czas, więc łącznie z testami można przyjąć orientacyjnie dwukrotnie więcej.

10
Na warsztacie / Scenerie realistyczne, etap prac f2305-f2308
« dnia: 30 Maja 2023, 17:35:20 »
Przechodzę z plikami zmian na system miesięcznych paczek, zgrupowanych w 3 etapy w ciągu roku. Plan jest taki, żeby paczki "01", "05", "09" zawierały nowe rzeczy (reorganizacja plików, wydłużenie tras, nowe misje). Kolejne paczki ("02", "06", "10") mają mieć przede wszystkim poprawione błędy w zakresie torów, sygnalizacji oraz przebiegu misji. Następnie ("03", "07", "11") będzie głównie uzupełnianie obiektów poza główną infrastrukturą (otoczenia, sieci trakcyjnej, torów bocznych), może się też zdarzyć reorganizacja wybranych misji. Na koniec cyklu ("04", "08", "12") przypadną poprawki detali wizualnych.

Teoretycznie stan stabilny powinien być osiągnięty w paczce linia61-f2304, ale nie miałem warunków, by przetestować misje. Przetestowałem dopiero teraz i przy okazji poprawiłem trochę drobiazgów, które się prześlizgnęły wcześniej. Paczki będą publikowane pod adresem https://rainsted.com/warsztat/MaSzyna_23.04/ — chyba że jakaś nowa paczka całościowa MaSzyny wprowadzi istotne zmiany. W tym wątku można zgłaszać błędy znalezione w paczkach od linia61-f2305 do linia61-f2308. Testowanie paczek z poprawkami będzie osobno — patrz Testy chwilowe.

Faza f2305 (zakończona) — nowe odcinki tras

* Przeniesienie testów na MaSzyna 23.04.
* Dodana trasa Katowice – Lubliniec – Kępno.
* Dodana trasa Katowice – Gliwice – Lubliniec.
* Dodana trasa Tarnowskie Góry – Fosowskie.
* Dodana LK146 po przeliczeniu do map (pozioma).

Faza f2306 — poprawki misji oraz infrastruktury

Proponowane zmiany:
* Skrypty sterujące dla LK181.
* Skrypty sterujące dla LK152.
* Skrypty sterujące dla LK272.
* Uruchomienie ruchu na LK146.
* Przegląd i korekty infrastruktury od Lublińca do Ozimka.
* Korekty kątów obrotu i wysokości rezonatorów SHP.

Misje i propozycje zmian:
* ir38121_kat — dodanie pociągów dekoracyjnych
* linia61_osobowy1 — dodać pośpieszny na LK146
* linia61_osobowy1a — uzupełnić ruch na LK131
* linia61_osobowy1b — ruch na LK131, zmiana roku na 2007?
* linia61_osobowy1c — ruch na LK131, zmiana roku na 2007?
* linia61_osobowy2 — korekta ruchu w Lublińcu na LK143
* linia61_tlk-1 — poprawić obsługę w Toszku
* linia61_tlk2 — dodatkowy ruch towarowych
* linia61_tlk38501 — przestawić przed Hanulin
* linia61_tlk83500 — dodatkowy ruch towarowych
* linia61_towarowy2 — obsługa priorytetu dla TLK
* linia61_towarowy3 — dodatkowy ruch na LK143
* linia61_towarowy4 — dodatkowy ruch
* l61+l144_lotos — analiza pod kątem użycia rozkładów
* l61+l144_towarowy_1 — reorganizacja pod rozkłady

Faza f2307 — uzupełnienie infrastruktury, przebudowa misji

Korekty infrastruktury:
* Poprawki ułożenia torów stacji Fosowskie.
* Bocznica północna w Lublińcu.
* Korekty profilu pionowego w Częstochowie Osobowej.
* Uzupełnienie sieci trakcyjnej w okolicy Gliwic.
* Uzupełnienie sieci trakcyjnej w okolicy Kępna.
* Uzupełnienie sieci trakcyjnej w okolicy Opola.

Misje i propozycje zmian:
* linia61_osobowy3 — dołączenie Opola
* linia61_pospieszny1 — dodanie Opola?
* linia61_regio — dodanie Opola?
* linia61_tlk26100 — uruchomić z rozkładami 2010
* linia61_towarowy1 — przystosować do rozkładów
* l61+l144_osobowy — dołączenie Opola, dodatkowy ruch
* l61+l144_pospieszny — usunąć trwałe opóźnienia
* l61+l144_tlk — dołączenie Opola
* l61+l144_spalinowy — przystosować do rozkładów?
* l61+l144_towarowy — dołączenie Opola
* tg180'07-11 — uruchomenie EZT Katowice – Kluczbork

Faza f2308 - poprawki otoczenia i błędów wizualnych

* Zakończenie dekorowania okolicy Kaliny (ściany lasów).
* Porządkowanie terenu w okolicy Kalet.
* Porządkowanie terenu w okolicy Wyczerpów.
* Korekta ścian lasu w Lublińcu (wchodzą na bocznicę).
* Korekta przejazdów w Lublińcu.

Po opublikowaniu tej paczki w sierpniu 2023 mam zamiar zabrać się za przebudowę sieci trakcyjnej. Do zrobienia będzie także integracja LK139 z północną częścią — da się to przejechać, ale skala braków tam wypadła mi poza świadomość. Niezależnie od tego mogą się pojawić paczki o innej nazwie, jeśli ich zakres będzie wychodził poza obszar określony paczką linia61-f2305.

11
Na warsztacie / Odp: Testy chwilowe: Lubliniec – Kluczbork
« dnia: 28 Maja 2023, 13:00:44 »
Świeża paczka linia61-f230528.7z. Dorzuciłem pliki LK132, żeby można było od Katowic do Lublińca przez Gliwice dojechać (ta trasa nie ma jeszcze ciągłości sieci trakcyjnej). Poprawiłem delikatnie "linia61_regio". Ale nie wiem, jak się przebić przez EZT utykające pomiędzy Lublińcem a Jawornicą, co się na wcześniejszych paczkach MaSzyny nie działo.

Na Tychy z Katowic zabudowe mam. Ale to może w następnej paczce. :)
Na razie trzeba zweryfikować przejezdność misji i poprawić jakieś drobne niedociągnięcia. Np. ktoś wpadł na genialny pomysł usunięcia tekstury używanej na daszki skrzynek i teraz się świecą na różowo... Są też usunięte tablice reklamowe i zegary...

12
Na warsztacie / Odp: Stan scenerii realistycznych na 2023-04
« dnia: 30 Kwietnia 2023, 12:48:05 »
Na koniec kwietnia 2023:
  • Zmiany w plikach zebrałem w paczce linia61-230427.7z, która jest nakładką na wcześniejsze, począwszy od linia61-f2208.7z. Nie istnieje jedna wspólna paczka całościowa zmian, ponieważ nadal testuję na 21.04, a w paczce linia61-230225.7z jest aktualizacja składów do 22.11, które z kolei nie są zgodne z 21.04. Doprowadzanie do zamieszania ze składami to jest coś, czego nie potrafię pojąć. Niestety, ze względu na zmiany struktury plików musiałem zmienić zawartość plików SCN (zwykle staram się tego unikać, dlatego nadal zachowana jest struktura plików pomiędzy Stradomiem a Kochanowicami).
  • Poprawiona jest infrastruktura pomiędzy Katowicami a Kluczborkiem, wstępnie przygotowana jest przejezdność do Kępna. Testowałem i poprawiałem głównie odcinek Lubliniec – Kluczbork, gdzie przygotowałem skrypty sterujące stacjami. Zmieniły się również pliki Lublińca, co było związane z wymianą przyległych blokad liniowych na LK143 — ze względu na posterunki odstępowe blokady są zrobione na izolacji, podobnie jak SBL. W misji "linia61_towarowy3" zrobiony jest przejazd osobowego Lubliniec – Kluczbork – Lubliniec i jedynie Kluczbork nie jest obsługiwany skryptem sterującym (z powodu skomplikowania stacji i nieprzeprowadzenia analizy pod kątem jej obsługi skryptem).
  • Ulepszony jest generator skryptów sterujących stacjami. Nadal wymaga ręcznych poprawek, np. w zakresie przebiegów przelotowych trzeba ustawić kod przebiegu wyjazdowego (a mógłby się określać sam). Do dodania jest również zamykanie semaforów poprzez zajęcie izolacji. Mogłoby się również wykonywać automatyczne grupowanie rozjazdów. Niemniej w podstawowym zakresie generator skryptów sterujących działa już przyzwoicie — na tyle, że nie będzie problemem przygotowanie podstawowych skryptów dla kolejnych stacji.
  • Ulepszony jest generator rozkładów z danych programu Timegraph. Działa podmiana nazw posterunków (ujednolicenie nazewnictwa), działa dodawanie informacji o szlaku, dane zapisywane do pliku rozkładu mają w miarę poprawny format. Wstępnie przygotowałem wyliczanie prędkości rozkładowej na podstawie kilometrażu stacji oraz czasu przejazdu. Czasem ostatnia linia ramki rozkładu się potrafi zepsuć.
  • W edytorze zostały zlokalizowane niespójności w obsłudze ścian lasu. Pozwoli to wznowić prace nad przygotowaniem terenu do uruchomionych torów. W ramach testów zostały skorygowane lasy w okolicy Kluczborka.

Chciałem na koniec kwietnia złożyć paczkę całościową, jednak nie byłem w stanie przetestować poprawności wszystkich misji, więc ostatnia paczka jest nadal bazą do testów i po wykryciu błędów mogą się pojawić kolejne paczki z poprawkami. Nie udało się póki co uruchomić misji na trasie Katowice – Kalety – Kluczbork, trzeba by jeszcze sprawdzić kompletność rozjazdów i dodać kilka skryptów sterujących stacjami. Trzeba też przygotować kilkanaście składów towarowych. Za to w związku z dojazdem do Kępna wzrósł teraz priorytet powieszenia sieci trakcyjnej na górnych torach w Kępnie.

Nie mam obecnie jednoznacznego kierunku dalszych prac. Do dopracowania w edytorze RSF jest kwestia łączenia torów na krawędziach komórek, bo czasem potrafi się to zachowywać nieprzewidywalnie. W dalszej perspektywie jest dopracowanie regulacji sieci trakcyjnej oraz optymalizacja danych wysokości terenu oraz konwersja tras z Open Rails. Zapewne będzie ulepszany ruch pociągów pomiędzy Katowicami a Kępnem.

13
Na warsztacie / Testy chwilowe: Lubliniec – Kluczbork
« dnia: 25 Kwietnia 2023, 15:53:17 »
Nie wiem, czy będzie zainteresowanie taką formą testów... Czasem po wprowadzeniu zmian wrzucam paczki pod adresem:
http://rainsted.com/warsztat/chwilowe/

Obecnie jest tam paczka linia61-230425.7z, która służy do testów zmian w skryptach sterujących stacjami od Lublińca do Kluczborka. Testuję misję "linia61_towarowy3", gdzie EN57 jako 46935 powinien przejechać przez Lubliniec, dojechać do Kluczborka, tam zmienić kierunek jazdy i wrócić do Lublińca. U mnie działa. Ponieważ inne misje chyba nie sięgają do Kluczborka, do przetestowania są pozostałe misje, w których coś wjeżdża do Lublińca albo z niego wyjeżdża. Zwracać uwagę głównie trzeba na sygnały podawane na semaforach. Błędne sygnały na To mogą wynikać z braku obsługi To w semaforze. Zakres testów obejmuje również wcześniejsze etapy, czyli przejezdność torów oraz ciągłość sieci trakcyjnej. Proszę nie zwracać uwagi na inne błędy w sygnalizacji (np. braki W6a, W13, sygnalizacji przejazdowej), źle stojące naprężacze, ani na otoczenie, gdyż na obecnym etapie testów nie mają one znaczenia.

Wymagane są podstawowe umiejętności w zakresie obsługi plików, aktualizacji składów, awaryjnego przepychania pociągów w razie korka itp. Paczka może wymagać wcześniejszego wgrania paczek linia61-f2208.7z, linia61-f2301.7z oraz linia61-230225.7z (składy z MaSzyna 22.11), spod adresu http://rainsted.com/warsztat/MaSzyna_21.04/. Przed wgraniem paczek zalecałbym zrobienie sobie kopii katalogu scenery. Nie testowałem na najnowszej paczce MaSzyny (nie mam miejsca na dysku).

W dalszej kolejności będę uruchamiał skrypty na trasie Tarnowskie Góry – Lubliniec, potem przejezdność trasy Katowice – Kluczbork. Chyba że mnie ktoś namówi na odgruzowanie trasy Kluczbork – Kępno.

14
Mając dużo wykresów ruchu z 2007 roku, zabrałem się w końcu za generowanie rozkładów. Dane oraz część rozkładów przygotował kolega @MW. Trasa Katowice – Kluczbork jest umiarkowanie przejezdna, wymaga to jeszcze trochę poprawek, co pewnie jeszcze zajmie parę tygodni. Również dorobione muszą zostać skrypty sterujące stacjami. Zasadniczo trasa jest składana z komórek, ale chyba jeszcze nie powstał plik SCN, który dołącza wszystkie potrzebne komórki. Dopracowanie wyglądu scenerii i szczegółów pewnie zajmie jeszcze bardzo dużo czasu.

W załączeniu wstępny zestaw rozkładów. Wymagają one jeszcze dopracowania szczegółów (parametry szlaków, prędkości, uzupełnienie mijanych posterunków, ujednolicenie nazw, ostateczna weryfikacja poprawności) — jest to jednym z celów uruchomienie sceneriusza.

Koncepcja sceneriusza

Start około 11:35 z rozkładami z 2007 roku.
  • Głównym pociągiem jest osobowy 46939 z Katowic (11:55) do Kluczborka (14:24). Z Kluczborka można następnie jechać jako 64942 w przeciwną stronę (14:30-17:32).
  • Można też wyruszać 64938 z Lublińca w stronę Katowic (11:37-13:32), następnie jechać jako 527 do Herbów Nowych (13:43-15:39, ewentualnie dalej na Wieluń).
  • Z Lublińca również wyjeżdża 46937 do Kluczborka (11:35-12:21), po dotarciu do Kluczborka można jechać jako 64940 do Katowic (12:30-15:32).
  • Pociągi osobowe będą mijać dużą liczbę pociągów towarowych: 988, 7480, 61784, 8001, 74760, 64366, 47663, 46181, 48781, 46361, 83160, 63180, 16881, 89380, 8988. Do rozważenia jest możliwość prowadzenia wielu z nich.
  • Pewnie jakieś pospieszne będą na odcinku Katowice – Chorzów Batory (73100, 36111, 83106, 38101), a coś przemknie poprzecznie przez Lubliniec (62102), jednak w tych godzinach nie ma sensownego pośpiesznego do prowadzenia.
  • Jako uzupełnienie mogą powstać dodatkowe misje na pominiętych odcinkach — w stronę Opola, Częstochowy, Kępna, Zduńskiej Woli, Żywca — jeśli coś ciekawego da się poskładać.
Rzeczy do ustalenia

Potrzebna mi będzie pomoc w opracowaniu następujących tematów:
  • Manewry w Katowicach pomiędzy 11:35 a 11:55.
  • Obsługa zmiany kierunku jazdy w Kluczborku (w którym miejscu kończy bieg pociąg i czy manewruje).
  • Obsługa zmiany kierunku jazdy w Katowicach.
  • Zestawienie składów pociągów (tekstury na 2007 rok).

15
Sorry, pisałem to już raz w innym wątku, ale to trzeba powtórzyć - Rainsted w żadnym wypadku nie jest trupem. Na prawdę, jak ktoś ma chęci się nauczyć, to da się to zrobić, a możliwości tego edytora są potężne. Uważam, że jak ktoś szuka "prostszego edytora", to po prostu chce pójść na łatwiznę, a trasa "wypluta" z takiego edytora nie byłaby zbyt realistyczna. Szkoda by było porzucać też włożone w niego lata pracy.

Edytor Rainsted mógłby zostać równie albo i nawet bardziej zaawansowany jak teraz, tylko tak jak napisałem - kluczowe jest zbudowanie normalnego UI i ew. poradnika, aby więcej osób mogło do tego usiąść i ogarnąć. Czy poświęcanie miesięcy/lat pracy i nauki ciężkiego, skomplikowanego narzędzia aby móc w ogóle zbudować jakąkolwiek podstawową trasę można nazwać "nie pójściem na łatwiznę"? Po co utrudniać sobie robotę, skoro można ją sobie ułatwić?
Oczywiście proszę nie odbierać mojego pisania jako jakiegoś biadolenia, bo bardzo się cieszę, że pomimo plotek symulator dalej żyje i ma się dobrze, i że nadal są osoby chętne do pracy przy nim. Tylko tak jak pisałem - uważam, że byłoby takich chętnych więcej, gdyby narzędzia były bardziej przyjazne i otwarte. Bo na upartego jak najbardziej da się wszystkiego nauczyć, ale nie każdy ma taką ilość czasu.

16
Może i mój dorobek w tym symulatorze jest zerowy, ale napiszę to, co jest oczywiste i było poruszane już wielokrotnie wcześniej. Tak szczerze. Jak słyszę o jakichś algorytmach przeliczania, porównywania, kombinowania cudowania i nie wiadomo jakich "specjalnych czynności"... Dla mnie i wielu wielu innych użytkowników tego symulatora sprawa jest banalnie prosta: zamiast pakować taką ilość energii i wiedzy w pudrowanie trupa, czy nie lepiej jest po prostu zbudować od podstaw porządny, normalny edytor tras? Gwarantuję Wam, że mając do dyspozycji dobre narzędzie, symulator pękałby od nawału chętnych do budowania. A obecnie ich liczba jest bliska zeru, a wynika to tylko i wyłącznie z starego, skomplikowanego i absolutnie nieprzyjaznego dla userów edytora, którego umiejętność obsługi na rozsądnym poziomie ma może kilka osób. Tym sposobem mamy miliony skórek, coraz nowszy tabor, dobrą fizykę, coraz lepsze dźwięki, ale co z tego, skoro NIE MA GDZIE tym jeździć? Przemyślcie ten temat, bo to jest chyba jeden z największych hamulców tego symulatora blokującego go przed dalszym rozwojem. 

17
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady WIP - do pobrania
« dnia: 17 Marca 2023, 23:04:25 »
Nie trzeba wykorzystywać zdjęcia, można namalować.

18
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady WIP - do pobrania
« dnia: 15 Marca 2023, 00:06:20 »
Nowa paczucha do pobrania. Dokładne informacje i link w pierwszej wiadomości. Bierzcie i jedzcie z tego wszyscy.

san_t4625 i tar_t698 . Wykoleja.
W nowej paczce na 100% naprawione

19
Na warsztacie / Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« dnia: 19 Lutego 2023, 19:39:31 »
Dotarła do mnie informacja, że są użytkownicy MaSzyny, którzy nie wiedzą o postępach moich prac. Dlatego chciałbym w skrócie przedstawić stan z początku 2023 i perspektywę ewentualnych dalszych planów. Nie jestem autorem tych tras, pomagam tylko przy uruchomieniu ruchu, usunięciu błędów i poprawieniu szczegółów.

1. Linia 61 (Częstochowa – Fosowskie) oraz linia 144 (Fosowskie – Opole). W ubiegłym roku zakończyłem ostatecznie przeliczanie okolicy Ozimka do map, ustawiony jest też profil pionowy. Potrzebne jest ostateczne sprzątanie drobiazgów, bo np. po przełożeniu sieci trakcyjnej na drugą stronę toru nie spasowały się naprężania. W Ozimku dodałem bocznice huty, przygotowane około 2012 roku. Da się również dojechać do Opola, aczkolwiek tor wymaga jeszcze drobnych korekt i uzupełnienia sieci trakcyjnej oraz sygnalizacji. Zrobiony jest podział na komórki, z wyjątkiem odcinka Częstochowa – Kochanowice. Są skrypty sterujące stacjami.

2. W związku z dopasowaniem do map stacji Fosowskie (jeszcze niepełnym, ale wystarczającym), uruchomiona została przejezdność linii 144 od stacji Tarnowskie Góry. Profil pionowy wymaga jeszcze drobnej korekty, bo w Tarnowskich Górach się coś nie zgadza (o około 1m). Trasa podzielona na komórki.

3. Od Kalet przez Lubliniec do Kluczborka przejezdna jest linia 143. Ma profil pionowy i podział na komórki.

4. Od Herbów da się dojechać do Katowic. W większości przypadków są tylko tory, sieć trakcyjna jest przejezdna przynajmniej jednym torem, zapewne wymaga uzupełnienia braków. Jest profil pionowy i podział na komórki.

5. Od Katowic w stronę Opola są do Toszka przygotowane tory, wymagają dopracowania, przejezdność nie była sprawdzana. Teoretycznie powinno się dać przejechać przez Gliwice do Lublińca.

6. Od Katowic jest połączenie z profilem pionowym linią 139 do granicy ze Słowacją (na Słowacji nie ma prawidłowego profilu pionowego). Trzeba podzielić na komórki. Są skrypty sterujące stacjami od Czechowic-Dziedzic do Zwardonia.

7. Opracowałem też algorytmy przeliczenia scenerii "Kaliska", dzięki nim można przejechać od Zduńskiej Woli (albo Łodzi) do Częstochowy (i dalej do Katowic czy na Słowację). Nie ma tam profilu pionowego (jest poziomo). Teoretycznie istnieje już możliwość przeliczenia całości "Kaliskiej" do map (w tym odcinka do Ostrowa), jednak sceneria po przeliczeniu będzie wymagać ręcznych korekt.

8. Pomiędzy Herbami Nowymi a Kępnem jest ułożony tor linii 181 z profilem pionowym i częściowym otoczeniem. Do zrobienia jest podział na komórki, bo wydzielone zostało tylko Kępno, a pozostała część torów powinna być rozdzielona na kilka komórek. Skrypty sterujące stacjami są tylko dla stacji, na których wychodziły mijanki. Istnieje też potencjalna możliwość połączenia Kluczborka i Kępna torami linii 272.

9. Uporządkowałem też Manewrowo 3, czyli Suwałki (nazewnictwo rozjazdów, wysokości wstawienia napędów ustalone w 2017 roku). Niestety sceneria nie działa prawidłowo na paczce 21.04, mimo że w sterowaniu nic się nie zmieniło, a w 2015 roku wszystko śmigało idealnie.

Obecnie jestem na etapie tworzenia generatora blokad liniowych (zliczających pojazdy). Mam już dosyć ich ręcznego wstawiania i szukania błędów poprzez wielokrotne uruchamianie symulacji. A blokady liniowe są potrzebne do wygenerowania skryptów sterujących stacjami. Skrypty sterujące pozwolą finalnie zweryfikować i naprawić sygnalizację oraz nazewnictwo obiektów. Gdy już będzie działał ruch w oparciu o skrypty sterujące, mam zamiar wygenerować rozkłady pociągów z 2007 roku, ponieważ kolega MW wykonał olbrzymią pracę, aby odszukać i przygotować dane o ruchu. Po uruchomieniu pociągów rozważam zabranie się za przeróbkę sieci trakcyjnej, aby móc w końcu zlikwidować lewitujące mocowania sieci, a także za algorytmy generowania terenu z danych geodezyjnych.

Co do zasady, obiekty tras są podzielone na komórki. Komórka zwykle mieści się w prostokącie o bokach pomiędzy 8km a 16km. Wszystkie obiekty komórki mają współrzędne względem środka komórki. Aby złożyć trasę z komórek, trzeba wybrać jedną z nich jako środek, a pozostałe odpowiednio przesunąć wpisem origin. Wektory przesunięcia można wyliczyć z różnic pomiędzy środkami, a te są podane w komentarzu //$g. Niestety, nie udało mi się zrobić komórek dla scenerii fikcyjnych ani złożyć scenerii fikcyjnych w jakiś sensowny sposób, udający sieć kolejową. I raczej nie będę już do tego dążył, skoro powstał już znaczny kawałek sieci kolejowej z tras realistycznych (ponad 20 komórek i potencjalnie kolejne 20 po podzieleniu torów).

Komórki są porozkładane na podkatalogi na podstawie najmniejszego numeru linii kolejowej. Zwykle komórka ma 4 pliki:
— infrastruktura z podanym rokiem (ze względu na przebudowy torów na przestrzeni lat)
— teren — powierzchnia terenu oraz ściany lasu połączone z terenem
— reszta — infrastruktura nieistotna dla symulacji, zieleń
— citygml — bryły budynków z danych geodezyjnych.

Jeśli misja nie przebiega przez jakąś komórkę, ale istnieje potrzeba, aby wyjeżdżały z niej pociągi, można dołączyć tylko plik infrastruktury.

Niezależnie od komórek są utworzone skrypty sterujące stacjami. Obsługują one rezerwację torów, rezerwację blokad liniowych oraz podawanie sygnałów (od 2022 również Sz). Komórka może zawierać więcej niż jedną stację, a przedrostki stacji mogą być inne niż przedrostki nazwy komórki. Ze względu na potrzebę unikalności nazw, przedrostki stacji nie są zgodne z tymi na schematach.

Misje testowałem na paczce 21.04. Ze względu na duży zakres przeróbek nie chciałem dodatkowo mieszać sobie zmianą paczki na nowszą i sprawdzać, co tym razem przestało działać (a w poprzedniej paczce działało) ani szukać rozwiązań, jak mam to obejść.

Paczki z moimi zmianami można pobrać z rainsted.com/warsztat/, a szczegóły doczytać na stronach z dokumentacją zmian dla poszczególnych scenerii. Gdyby komuś się chciało przetestować i wskazać konkretne miejsca, gdzie można wprowadzić konkretne ulepszenia, to będę wdzięczny (chociaż mam już wstępną listę rzeczy do poprawiania).

Jeśli ktoś chciałby wesprzeć moje działania darowizną, to podam numery rachunków bankowych (niczego nie sprzedaję).

Przymierzam się do prowadzenia strimów, na których chciałbym pokazywać wprowadzane przeze mnie zmiany, obsługę edytora Rainsted itd., ale wymaga to jeszcze przygotowania logistycznego.

20
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 30 Stycznia 2023, 19:23:47 »
Jak obstawiam limit świateł dynamicznych też podchodzi pod renderer?
Podobno da się ten limit zdjąć, ale przy obecnym renderze to się zemści ekstremalnie na wydajności.
Cytuj
Co do automatycznego rozwieszania drutów, to czy taki system nie ułatwiłby roboty w jakikolwiek sposób, chociażby na długich odcinkach?
Można pomyśleć nad automatycznym rozwieszaniem drutów po implementacji "typów sieci", gdy do narysowania druta będą potrzebne tylko współrzędne "łapek" trzymających kabelki, a reszta będzie określana w pliku definiującym typ sieci trakcyjnej.

21
Na warsztacie / Odp: Pomysły na rozwój exe
« dnia: 30 Stycznia 2023, 18:58:41 »
Jak obstawiam limit świateł dynamicznych też podchodzi pod renderer?

Co do automatycznego rozwieszania drutów, to czy taki system nie ułatwiłby roboty w jakikolwiek sposób, chociażby na długich odcinkach?

23
Na warsztacie / [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 23 Listopada 2022, 22:22:28 »
Zanim pobierzesz, uważnie przeczytaj treść posta aby uniknąć niepotrzebnych błędów. W przypadku problemów, przed zgłoszeniem ich, najpierw zapoznaj się z wątkiem!

W związku z niepewną przyszłością naszych projektów, spowodowaną ostatnimi perturbacjami (w zasadzie o tym co nas drażni, można przeczytać w oświadczeniu @Celuś (https://eu07.pl/forum/index.php/topic,34215.msg562088.html#msg562088)), udostępniamy Wam do dyspozycji "rozgrzebaną" scenerię - Bieszczady '00.  W niedalekiej przyszłości pojawi się także L61 i Cegielnia. Przed nami jeszcze dużo pracy, więc chcieliśmy ten czas oczekiwania trochę skrócić, a przy okazji zabezpieczyć Was przed nagłym anulowaniem prac.

Na szlaku do Łupkowa możemy już podziwiać otoczenie bliskie dokończenia, jednak nie w stanie finalnym. Reszta scenerii w większości składa się z gołego terenu i automatycznie wstawionych budynków. Potencjalne osoby chętne do dekorowania prosimy o w miarę wierne odwzorowanie okolic torów w oparciu o filmy cab/rearview oraz mapy. Pozostało bardzo dużo do zrobienia, a jedna czy dwie osoby z ograniczonym czasem nie dają rady.

Ważne - nie jest to faza testów, więc prosimy nie pisać wiadomości na temat błędów, a raczej na temat własnych odczuć i "cobymożna zrobić lepiej". Jesteśmy w pełni świadomi wszystkich błędów - brakujących tekstur, latających trawek, braku czy lewitujących dróg lub torów zanikających w terenie.
Sceneria na ten moment posiada dwa zaprogramowane scenariusze: TMZ11781 i Południe. Na pozostałych rozjazdami i semaforami sterujemy sami poprzez mapę. Zaleca się rozstawienie składów w magazynie według własnych preferencji. W Starterze możemy wybierać z kilku różnych miejsc ustawienia początkowego składu, głównie na linii 107.
Ostrzeżenie - sceneria BARDZO wymagająca sprzętowo. Czas ładowania, zwłaszcza przy pierwszym uruchomieniu, jest bardzo długi i wymaga zmiany pory roku na wiosnę lub ustawienia skalowania tekstur na 512. Po pierwszym załadowaniu można wrócić do dowolnej pory roku lub przywrócenia skalowania do poprzedniej wartości. - Nie dotyczy, w paczce zawarty został plik .sbt, po jego usunięciu należy zastosować powyższą metodę. Aktualizacje będą pojawiać się na bieżąco na repozytorium, a paczki całościowe będą składane na życzenie, nie częściej niż raz w miesiącu.

Autorzy:
-Tory, teren, sygnalizacja - Jan21
-Dekoracje - Toprus , Jakisrandomowynoob, maciekt269, mati222, Kermit, DominiczekTS2009, Kolej w Polsce (Kawup)
-Drogi - GG
-Słupy i druty - Toprus, Kolej w Polsce
-Tablice relacyjne - M79r
-Komunikaty radiowe - Hanys, Szogun

Link do pobrania: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r7.rar
Alternatywny serwer: Gógle dysk

Uwaga! Do działania wymagana jest paczka zależności: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_zaleznosci-r3.rar

Oraz Hotfix naprawiający dziurę w torowisku na Linii 107: https://eu07.pl/userfiles/21553/Hotfix_Galicja_R7.rar


Kolejność wypakowywania dowolna, ważne żeby po instalacji, w Starterze/Rainstedzie wybrać załączony plik .EXE jako ten domyślny.

Pozdrówki

Edit: /01.12.2022/ Pierwszy scenariusz w mocnej wersji beta. Trochę poprawek i innych dupereli. Do pobrania pod tym samym linkiem. Poprawka do scenariusza: https://eu07.pl/userfiles/21553/scenery-r5.rar
Edit: /16.01.2023/ Do pobrania pod tym samym linkiem co zawsze, najnowsza wersja zawierająca dodatkowo: Linię 96, Linie 104, Linie 110, oraz przedłużenie Linii 108 od Jasła do Stróż. Linie są w stanie "surowym, zasadniczym" co oznacza, że są przejezdne przez użytkownika, oraz przez AI (przy ręcznym sterowaniu, lub gdy ktoś napisze scenariusz), lecz nie zawierają jakościowych dekoracji i wizualnie wymagają jeszcze trochę dopieszczenia. Linia 104 kończy się za Rabką-Zaryte, aby dojechać do Chabówki należy pobrać Zakopiankę, wszystkie niezbędne zależności powinny się bez problemu wczytać.
Edit: /14.03.2023/ Paczucha do pobrania stąd: https://eu07.pl/userfiles/21553/bieszczady-r2.rar (podmienić wszystkie pliki). Drugi szybszy link: DyskGugle.kom
Zawiera ona:
-dekoracje na znacznej większości odcinka linii 96 obejmowanego przez naszą scenerię (Stróże - Grybów - Ptaszkowa - Nowy Sącz), w tym pięknie udekorowany Nowy Sącz z ZNTK i lokomotywownią!
-sieć trakcyjną na części linii 96 oraz na całości zelektryfikowanego odcinka linii 108
-nowe dekoracje na linii 108 (Besko, Sanok, Zagórz, Ustrzyki i Krościenko)
Za dekoracje w większości odpowiada @Toprus oraz @maciekt269
-scenariusz pół-dobowy "Bieszczady_Poludnie" (w wersji WIP), pozwalający nam na przejazd wieloma różnymi składami, w tym ponad 7 godzinna służba jako maszynista pociągu Osobowego na trasie Zagórz - Krościenko - Zagórz - Łupków - Zagórz. Scenariusz będzie na bieżąco ]

Edit: /01.05.2023/ Paczka do pobrania stąd:
https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r4.rar
Zależności: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_zaleznosci-r3.rar
SBT dla scenariusza "Galicja_południe": https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_poludnie.rar

Edit: /08.07.2023/ Paczka do pobrania stąd:
https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r5.rar
Zależności stare, SBT zawarte w paczce

Edit: /26.08.2023/ Paczka do pobrania stąd:
https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r6.rar
Zależności stare, SBT zawarte w paczce

Edit: /27.01.2024/ Paczka do pobrania stąd: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r7.rar Alternatywny serwer: Gógle dysk
Zależności stare, SBT zawarte w paczce


Edit: /28.01.2024/ Hotfix do ostatniej paczki, naprawiający dziurę w torowisku na Linii 107: https://eu07.pl/userfiles/21553/Hotfix_Galicja_R7.rar

Scenariusz Galicja_poludnie_1.0 zawiera tylko Linie 107 oraz węzeł Zagórski. Scenariusz Galicja_poludnie zawiera całą mapę w pełnej krasie.

W paczce dodatkowo został zawarty plik .sbt, gdyż czas ładowania całego projektu z plików .scm przekracza 40minut.

Pobieramy tylko i wyłącznie najnowszą paczkę!

24
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 20 Listopada 2022, 19:18:33 »
Tl;dr:

Nagłe zakończenie projektu, wydanie stanu aktualnego tak jak jest, archiwizacja plików źródłowych, pożegnanie. Wszelkie informacje dotyczące paczki, instrukcje obsługi, znane błędy na dole, a poniżej lektura wyjaśniająca o co chodzi.

Lektura:

Decyzja jest pokierowania sytuacją panującą w społeczności symulatora. Brak perspektyw jego rozwoju, ilość dodatkowych prac jakie trzeba wykonać żeby dany projekt móc dalej go prowadzić, ograniczenia symulatora ale przede wszystkim - oporność części zespołu przed zmianami połączona z wrogością. W takich warunkach nie da się pracować. Brakuje wielu podstawowych elementów, wielu funkcjonalności, obecnie nie ma nawet jednej osoby która regularnie by rozwijała *.exe symulatora. Wewnętrzne podziały i błędnie zdefiniowane kierunki rozwoju, braki standardów; te problemy już kilka lat temu doprowadziły do znacznego zahamowania prac nad symulatorem, i wielokrotnie przyczyniały się do odejść wielu osób na przestrzeni kilkunastu lat. Tabor jest priorytetowany ponad scenerie. Braki nawet cienia chęci do pomocy nie tylko nad samymi sceneriami, ale też narzędziami do ich tworzenia powoduje, że te wychodzą raz na kilka lat, albo mają pełno mankamentów - począwszy od już układu torowego. O krzywych przejściowych i profilu pionowym mogliście nigdy nie słyszeć, ale na udostępnionych fragmentach będziecie mieli okazję się przekonać jak bardzo istotne są to elementy. A takich braków jest znacznie, znacznie więcej, w każdym "aspekcie" scenerii.
Próbowaliśmy coś w tym zmienić. Przygotowane zostało kilka poradników, kilkaset kilometrów scenerii, kilkaset modeli. Mimo to ani pomocy, ani aprobaty brak - nasze działania są marginalizowane, traktowane lekceważąco, krytykowane. Albo sytuacja jest tak jak kilka lat temu odwracana ogonem - to my spowalniamy rozwój, latami budujemy scenerie, i mamy czelność chcieć coś zmieniać. Na tym toksycznie konserwatywnym podejściu nie jest możliwe przeprowadzenie istotnych zmian. Kilka lat temu potraktowany w podobny sposób został Ra - odsuwanie się od jego osoby na przestrzenia lat doprowadziło do "konieczności" zastąpienia Rainsteda Starterem, ponieważ "nie dało się" wprowadzić istotnych funkcjonalności. Jest to fakt. Ale można było inaczej. Dokładnie tak samo jest w tej chwili i naszym przypadku.
Gdyby na racjonalnych argumentach i debatach się kończyło, to by się to inaczej potoczyło. Jednak zachowania poszczególnych osób są po prostu kuriozalne i nie do zaakceptowania. W 12 miesięcy jak bardzo się zmotywowałam do pracy, tak w 12 miesięcy rozwijanie symulatora zostało mi po prostu obrzydzone. Począwszy od krytykowania tego, że miałam "czelność" wyrażać opinię na temat innych projektów, poprzez marginalizowanie prowadzonych przeze mnie prac do "jakiejś tam kolejnej scenerii, boże, ta znowu o tej srakopiance", kończąc wyzywaniu mnie, czy nawet podważaniu tego czy w ogóle jestem kobietą w odpowiedzi na moje bronienie się.
I tak - mogłabym się tym nie przejmować i robić swoje w zaciszu. Lecz prędzej czy później takie dyskusje i tak zostałby przeprowadzone, ale już w momencie gdy projekty miałyby być wydawane, a zmiany wprowadzone. Już samo to, że w moim czy innych osób kierunku kierowane były słowa "Gówniarze, szczyle"... Doskonale prezentuje to sytuacja z ST44. Ostatnie kilka lat model tworzony był tak, że większość informacji jakie były publikowane to, że albo jest on tworzony od nowa, albo trzeba zrobić coś inaczej. Kolejne lata mijają a jedyne co słychać, to kłótnie o losowe kwestie na mm, oraz że każdy poświęca swój własny czas. Co ważne, pojawia się stwierdzenie, że każdy w swoim wolnym czasie dokłada własną cegiełkę do symulatora. W końcu gdy model zostaje sprowadzony z innego źródła, to dosłownie wybija szambo. Model jest krytykowany, autor jest krytykowany, osoby odpowiedzialne za sprowadzanie modelu do symulatora są wyzywane, podejmowane są wszelkie próby zatrzymania modelu. To jak jest w końcu z tymi cegiełkami? Każdy może, czy tylko wieloletni męczennicy?

Tl;dr dla całej lekturki, skierowane głównie do osób odpowiedzialnych za całe zamieszanie:

To, że tworzysz od lat dla symulatora nie daje żadnego immunitetu ani nie sprawia, że twoje zdanie jest ważniejsze. Najważniejszy jest postęp, a zachowania takie jak przedstawione wyżej prowadzą jedynie do jego wyhamowania. Postępując w ten sposób w imię własnych racji i dobra szkodzicie całemu projektowi, i każdemu docelowemu użytkownikowi symulatora. W ten sposób nie zachowują się osoby w kwiecie wieku. Nie tędy droga. Takie zachowania prowadzą i będą nadal prowadzić jedynie do odejść kolejnych osób.

Autorka posta nie zamierza brać udziału w dalszej dyskusji wynikającej z powyższego tekstu. Jedyne odpowiedzi jakich będę udzielać, to te bezpośrednio dotyczące scenerii bądź innych projektów.

Projekt, informacje z nim związane, oraz link do pobrania można znaleźć w pierwszym poście!

25
Na warsztacie / Odp: 6Dh-1
« dnia: 03 Listopada 2022, 18:14:51 »
Pozwolę sobie zadać jedno ważne pytanie, co się stało z twoimi poprzednimi projektami, czyli kolejno: kabiną E6ACTa, kabiną SA134, kabiną Vectrona, M62BF, Skodą 163 i kabiną EU44? Tak pytam, bo mam takie podejrzenie, że ten projekt skończy się równie szybko co poprzednie, wyżej wspomniane. Moim zdaniem pierwszym błędem, który popełniasz jest to, że najpierw robisz na mniej więcej ze zdjęć i rysunków model, a dopiero potem prosisz o materiały. Powinno to się działać na odwrót, żeby to miało ręce i nogi i chociaż zbliżone wymiary i elementy do realnego pojazdu.

26
Tabor kolejowy / Odp: Jakaś rączka między oknami czołowymi kabiny EN57
« dnia: 05 Października 2022, 20:52:31 »
Otwierasz szafkę nad oknem i przewijasz rolkę z taśmą z predefiniowanymi relacjami dla danego zakładu.

27
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 24 Września 2022, 02:43:29 »
Aktualizacja pierwszego postu. Zakończyły się zasadnicze prace na połowie scenerii. Linie 98 i 99 są już w pełni przejezdne, w pełni osygnalizowane, dostosowane pod współpracę z AI i rozkładami jazdy. Teren pojawił się już na całej długości w/w odcinka, przygotowano krajobrazy odległe bazujące na danych NMT100 dla województwa małopolskiego (wykorzystano 2/3 jego powierzchni). Wstępnie pomalowane zostały również Tatry oraz kamieniołom w Osielcu. Na ten moment trwają prace mające na celu przygotowanie pierwszych fragmentów do dekorowania - niwelowane są wycieki terenu na tory, bądź lewitacje toru, modelowane i malowane są szczegółowe elementy terenu (ściany oporowe, mniejsze rowy). Rozpoczęło się układanie siatki dróg, o czym na bieżąco informować będzie gg. Wstawiono pomocnicze bryły budynków z cityGML. Powstają dedykowane perony i istotne obiekty inżynieryjne. Podbijam również pierwszy post - Chętnie przygarnę, i w razie potrzeby podszkolę, osoby zainteresowane pomocą przy dekorowaniu scenerii, oraz innych drobnych pracach w zależności od umiejętności i czasu dostępnego dla osoby zainteresowanej. Warto, każdy znajdzie zajęcie dla siebie, poszczególne czynności nie są zbyt specjalnie skomplikowane. Współpraca przy projekcie daje nowe umiejętności i możliwość dalszego rozwoju w kierunku rozwoju symulatora. Zachęcam gorąco, nawet jeśli nie przy tej konkretnej scenerii, to przy każdym innym takim projekcie. Przestrzegam jednak osoby zgłaszające się jedynie z myślą o pobraniu sobie unoffowej scenerii - zwłaszcza na początku, do pracy wydawany jest jedynie fragment scenerii do tych prac niezbędny ;).

baba za dużo gada, ale za to screeny dada:

28
Tabor / Odp: Wszystko stoi ( prawie )
« dnia: 16 Września 2022, 20:49:45 »
Wyłącz "tryb testowy". W debugu jest problem z ze zbiciem SHP albo czuwaka.

29
Publikacje / Odp: Oficjalny Maszynowy Warsztat Ziela
« dnia: 11 Września 2022, 21:14:20 »
[11.09.2022] Wjeżdża też 183 719 w okleinie 70 Lat PKP Cargo International (dawne AWT):
https://eu07.pl/userfiles/28235/183%20719%20Final.7z

30
Na warsztacie / Odp: ST44 Nowy model
« dnia: 04 Czerwca 2022, 11:53:53 »
Sorki że się wcinam w wątek, ale coraz częściej widzę zdanie "i tak to zaraz pójdzie do kosza, bo jest o milimetr przesunięte niż w oryginale". Z takim podejściem nic nigdy nie będzie. Ja rozumiem próbę dojścia do perfekcji, ale przy tak zaawansowanych projektach i z takim a nie innym dostępem do materiałów, trzeba pójść na kompromis i trochę improwizować (robić na oko).

Ja też do Maszyny robię różne dodatki (głównie dźwiękowe) i to co było kiedyś a jest teraz - niebo a ziemia - bo pojawiły się materiały. A co było 6 lat temu? W stosunku do dziś było prawie nic. A mimo wszystko udało się stworzyć modyfikacje, one też zaczęły wymuszać zmiany w EXE, które w głównej mierze wprowadzał @tmj i teraz to pączkuje. EXE daje już duże możliwości, a nowe materiały stwarzają kolejne szanse na produkowanie coraz to lepszych dodatków, co przekłada się na fajniejszą zabawę. Warto zobaczyć na to co tworzy @youby z @turbokiblem i wielu innych autorów.

Stąd też @Sawi nie przejmuj się tymi milimetrami, nie przejmuj się brakiem materiałów. Sam pamiętasz kiedy wysłałem Ci rysunki, były jakie były, udało się to fartem wyciągnąć, coś już jest. Uda się stworzyć model, potem ktoś dojdzie do innych rysunków i nic nie będzie przekreślało Twojej pracy, a poprawki zawsze będzie można wprowadzić. A użytkownicy Maszyny czekają na dobrą zabawę :-)

Strony: [1] 2 3 4