Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Krzysiek626

Strony: 1 ... 156 157 [158]
4711
Bieżące Symulatorowe / Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« dnia: 03 Marca 2006, 18:29:10 »
Symek niestety nie chodzi na wszystkich sterownikach Nvidii więc cóż można
powiedzieć, jest niezoptymalizowany. Natomiast wytłumaczenie fenomenu tego parametru to generalnie niska jakość tekstur w symku, a parametr ten wydaje się dotyczyć ustawienia ich jakości. Więcej jakości z tych tekstur się nie wyciśnie więc ustawienie tego parametru mało zmienia.
Tu jeszcze jeden problem bo Symek używa opengla a parametr ten u mnie wybitnie ma wpływ w directX (poprawia jakość tekstur ale nie wydajność)
Wspomnę o najnowszych sterownikach Nvidii które w zakładkach oferują optymalizację sterowników do poszczególnych tytułów gier, co świadczy że temat nie jest prosty. Na stronie nvidii można znaleźć dokumentacje i komentarz do sterowników.

Co do podanych przez Ciebie kodów: Przyznam że nie znam się na tym i nie mogę na ten temat się wypowiadać, trzeba niewątpliwie je optymalizować, tyle wiem. Tu niech się wypowiedzą inni.

4712
Bieżące Symulatorowe / Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« dnia: 03 Marca 2006, 11:23:27 »
Pytałeś czysto teoretycznie, więc takie są odpowiedzi.
Każdy program komputerowy powoduje liczenie, przesyłanie i magazynowanie danych. Od wydajności każdego podzespołu komputera zależy jego wydajność. Nic nie odbywa się tylko w ram czy w grafie itp.
Ale o tym pewnie wiesz.
Pytałeś więc masz wtym jakiś cel, uznałem że chcesz podnieść wydajność.
Sądząc po ilości chętnych zajęcia się tym wątkiem rozważania teoretyczne mają niewielki sens. Publikując natomiast konfigurację komputera pewnie
otrzymałbyś więcej rad.

ShXbee napisał:
 
Fizyka muli bardziej niz grafika, chociaz w wypadku ATI ktorych sterowniki w wiekszym stopniu obciazaja CPU bywa roznie.

Myślę że to zależy od równowagi między ilością fizyki a ilością tekstur.
Stąd rozbieżna wydajność  Symka w różnych sceneriach.

4713
Bieżące Symulatorowe / Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« dnia: 03 Marca 2006, 10:15:36 »
Są wszystko żerne.
Ram, Zasoby karty graficznej i procesor. Takze twardy dysk.
Dołożenie samego ramu skutkuje do pewnego stopnia. Potem
"wąskie gardło" robi się w procesorze lub karcie graficzneej.

pozdrowienia

4714
Bieżące Symulatorowe / Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« dnia: 02 Marca 2006, 19:38:43 »
Potestowałem sobie i wniosek jest nijaki.
Defaultowo u mnie 31. Ilość klatek jeżeli się zmienia to nie zauważalnie.
Maksimum mogę ustawić własnie 128.
Testowałem w scn.całkowo
Pytałeś o teorię więc tak:
Teoretycznie duża ilość przydzielonej pamięci powinna zwiększyć prędkość czytania danych, bo odbywa się z ramu (to czytanie i zapis), w innym przypadku czytanie odbywa się z twardego dysku ( z pliku wymiany ) a to niestety trwa wolniej. Wynika z tego że należy mieć jak najwięcej ramu.
W biosie płyt głównych można ustawić wpisanie do pamięci ram danych biosu karty graficznej
co również skraca czas korzystania z tych danych.

Pozdrawiam

4715
Bieżące Symulatorowe / Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« dnia: 02 Marca 2006, 18:54:36 »
A gdzie podejrzałeś ile jest?
W tym samym miejscu powinna być możliwość ustawienia.
Mam GF FX5700 i tą opcję mam na karcie sterownika Nvidii.
Jest też podobnie brzmiąca opcja w biosie płyty głównej, ale to można podejrzeć dopiero wchodząc do biosu. No może są jeszcze jakieś programy do podglądu biosu z poziomu windows

4716
Bieżące Symulatorowe / Ustawiwnie max. pamięci na tekstury
« dnia: 02 Marca 2006, 16:09:04 »
A ile możesz ustawić najwięcej?
Ja mam 128Mb czyli tyle ile ma karta i jest to połowa mojego ramu.

4717
Tabor / Ganz w trakcji ukrotnionej
« dnia: 24 Lutego 2006, 16:31:18 »
Ciekawy problem. U mnie dwa Ganze śmigają ponad setkę. To chyba nie możliwe, przecież oba powinny korzystać z tej samej fizyki.
Tak a propo może tak trzy Ganze razem.
Sprawdź jeszcze wpisując dwa takie same SNy np. SN61-086.

4718
Na warsztacie / Próbka traski do ściągnięcia :)
« dnia: 21 Lutego 2006, 09:13:49 »
Ostani post Barta dodał mi odwagi, więc napiszę.
Ukazują się coraz częściej trasy sprawiające kłopot przy uruchomieniu.
Autorzy tras (niektórzy) używają zmodyfikowanych plików lub wpisów których nie uświadczysz w oryginalnej paczce Symka.  Zainstalowanie takiej nieautoryzowanej paczki powoduje często rozwalenie już zainstalowanych plików. (podmienia wpisy i pliki oryginalne). Jestem pełen podziwu dla każdego kto potrafi napisać trasę!!! Ale nie potrafię zrozumieć jak można nie pomyśleć że napisana trasa MUSI odpowiadać wymogom programu (powinna być kompatybilna).
Więc może tak:
1. Kolega pozbędzie się z trasy modeli które nie odpowiedzialnie zamieścił ( a może ukradł ).   może nie jest za późno.
2. Proponuję publikację tras pisanych razem z ich środowiskiem.
( publikacja całej działającej paczki).
3. Kiedyś trasy umieszczało się w dziale download, ktoś to testował i było ok.
Może warto do tego wrócić nawet w przypadku tylko projektów tras. (Takich jak ta w tym wątku)

Pozdrawiam wszystkich.

4719
Na warsztacie / Próbka traski do ściągnięcia :)
« dnia: 19 Lutego 2006, 16:52:10 »
1. Pierwsza trasa którą nie poterafię uruchomić. (abnormal)
2. Czy ktoś potrafi rozpakować wszystkie trasy do jednego folderu EU07?
    Oczywiście tak żeby wszystkie działały.
3. Czy taki folder to byłaby paczka całościowa?
4. Teraz wiadomo dlaczego nie ma takiej paczki.

4720
Publikacje / Sceneria w pięć minut ;-)
« dnia: 26 Grudnia 2005, 10:09:03 »
Bardzo trudny wybór. Chyba jednak otoczenie, stacyjce przyda się infrastruktura. Co do przedłużenia misji to to pomysł z wyłączonym z ruchu torem jest rewelacyjny. Włocławek-Kutno, przez kilka lat ograniczenie prędkości a od bodaj trzech zamknięty tor zachodni. Taki skansen w środku Europy.

4721
Publikacje / Sceneria w pięć minut ;-)
« dnia: 25 Grudnia 2005, 23:27:31 »
Cytat: "Mateu"
Cytat: "Krzysiek626"
Działa! niczego mi nie brakuje i żadnych abnormali. Wstawiłem składy i jeżdżę sobie.
Pozdrawiam i dzięki z te kilka kilometrów frajdy.


 Hyh, bo spakowalem caly swoj katalog scenery i models/pkp :D


I dzięki Ci za to. Przy braku całościowej paczki uwzględniającej wszystkie tekstury, pojazdy i inne elementy symka to świetne rozwiązanie.

4722
Publikacje / Re: Problem z trasą linia 546 z En57
« dnia: 25 Grudnia 2005, 22:36:19 »
Cytat: "alf77"
Pozostałe trasy działają OK, a ta z EN po załadowaniu się z licznymi błęndami nie działa tzn. nie da się ruszyć składem (wiem jak się rusza).
ote]
Zmieniłem skład EN57 w pliku Trasa546_EN57.scn na inny (choć pewnie można zmienić coś innego)
teraz można już ruszyć.
A swoją drogą to przerżnąłem prawie wszystkie czerwone, tak ciemno w tej misji. Semaforki wyskakują tak nagle....
pozdrawiam

4723
Publikacje / Trasa w góry na Mazury
« dnia: 25 Grudnia 2005, 21:44:42 »
Smutne...., dżwięk SN61 jak męczy się odjeżdżając z dwoma bipami
z Kołobrzegu w stronę Szcecina. I zmiana biegu. To były dżwięki.....
to tak jak dopinać się siódemką do wagonów mając 300A. ( ktoś tu na forum tak kiedyś napisał)  Taka magia dżwięku.
pozdrawiam.

4724
Publikacje / Linia 546
« dnia: 25 Grudnia 2005, 14:25:38 »
Mnie pomogło. Wywal całkiem tą linijkę :

time 12:11 6:00 21:50 endtime

Przed zamknięciem edytora zapisz zmiany w pliku scn.
Zrób kopię zapasową przed zmianą wpisu!

4725
Publikacje / Linia 546
« dnia: 25 Grudnia 2005, 13:49:56 »
W pliku scn należy postawić dwa ukośniki:


//time 12:11 6:00 21:50 endtime

pozbędziesz się błędu.
Unrecognized command: time
 To rozwiązanie  jeżeli nie masz nowego exeka.
Plików scn jest 5 więc linjkę trzeba poprawić w każdym z nich.
Pzdrowienia.

4726
Publikacje / Sceneria w pięć minut ;-)
« dnia: 25 Grudnia 2005, 00:51:19 »
Działa! niczego mi nie brakuje i żadnych abnormali. Wstawiłem składy i jeżdżę sobie.
Pozdrawiam i dzięki z te kilka kilometrów frajdy.

4727
Publikacje / Trasa w góry na Mazury
« dnia: 25 Grudnia 2005, 00:45:19 »
Jest takie miejsce, jedziesz GANZEM a tu po lewej koń. Z jeźdzcem i masz rację bo wypisz wymaluj - Roman!
To znaczy nie przewidziało mi się.
Pozdrawiam w tę piękną noc wigilijną!
Kurczę jak ja lubię SN61.
Czy to jeszcze gdzieś jeździ?

4728
Publikacje / Trasa w góry na Mazury
« dnia: 24 Grudnia 2005, 15:38:59 »
Czy widział ktoś konia?
Bo ja widziałem, czy to koń który mówi?
Dziś przecież wigila.
TRaska Ładuje się bez błędów.
Wesołych Świąt! (Przy Symku, no może ciut przesadziłem)

4729
Publikacje / Sceneria w pięć minut ;-)
« dnia: 21 Grudnia 2005, 20:29:39 »
Paczka z strasą dla mnie nie przydatna. Pierwszą wersję odpaliłem bez problemu. Krótka ale klimatyczna więc niecierpliwie czekałem na dalsze wersje. i niestety.
Event2 "sprezarkowo_f_sem_info" does not exist
Event2 "lineinfo:spr-w5-l" does not exist
Event2 "lineinfo:spr-w5-k" does not exist
Event1 "baltyk_s_s1" does not exist
InitTracks OK
InitEvents
Event "sprezarkowo_f_s10" does not exist
albo brakło mi cierpliwości albo......?
To pierwsza trasa z którą ma kłopot.

4730
Bocznica / Szynobus PESA?
« dnia: 03 Sierpnia 2005, 09:04:57 »
Taki szynobus stał 2-08-2005r na stacji Bydgoszcz Główna.  Był to EN81-001. Z tego co widziałem prowadzono testy, pojazd wykonywał manewry. Widziałem go o 15 niestety nie dysponuje dobrą fotką choć jakąś udało się wykonać. Może ktoś to widział i sfotografował.  EN81-001 pojedzie do Krakowa po testach w Poznaniu.

4731
Bieżące Symulatorowe / trakcja
« dnia: 29 Marca 2005, 14:48:09 »
Witam wszystkich. Może się mylę ale tam gdzie dotąd jeździłem ( jako pasażer) słupy trakcji elektrycznej na przystankach osobowych są między torami a nie na peronach. Tym bardziej nie są na krawędziach peronów. Jedynie perony posiadające dwa tory bywają ze słupami stojącymi na peronie (w środku) ale te zwykle podtrzymują wiaty, odciągi lub konstrukcje bramowe. Sprawa dotyczy wszystkich tras i pomimo innych błedów które sie pojawiają to ten dotyczący osprzętu a przecież to symulator. Maszyną interesuję sie ponad dwa lata. Cieszy mnie każda nowa trasa.

Strony: 1 ... 156 157 [158]