Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Krzysiek626

Strony: 1 ... 153 154 [155] 156 157 ... 159
4621
Cytat: "Interesant"
Cytat: "Krzysiek626"

Ktoś? Kto? co to za forma zwracania się na forum?

Sugestia pomylenia pojęć jest nie do przyjęcia.
Mogłem zacytować i pół książki ale nie o to przecież chodzi.

Nie chciałem dopisywać przekształtników  bo po co?
Problem dotyczy czy EP 08 ma przetwornice czy prądnicę napędzaną silnikiem. Dłubanie w tym temacie głębiej nie ma sensu.
Przetwornica - przetwarza
Przekształtnik - przekształca
Transformator - transformuje

Prądnica +silnik (Nie na wspólnym wale i wspólnej obudowie.) zamienia energię elektryczną w mechaniczną, a tą  znów w elektryczną. Każde z tych urzdzeń może działac oddzielnie.  To nadal jest tylko prądnica i silnik.
Dla mnie to nie jest, nie było i nie będzie żadnym z wymienionych wyżej urządzeń, chociaż spełnia podobną funkcję.
Pisząc w tym samym tonie co powyżej: Kto chce to zrozumie.
Na kolei - zgoda utarło się mówić przetwornica i niech tak pozostanie.
EOT


Kolego nie obraź się, ale w Twoim przypadku zacytowanie nawet 15 książek by nic nie dało, bo i tak nie widzisz różnicy, ale ostatni raz spróbuje.

W elektrotechnice i elektronice mamy do czynienia ze schematami.
Rozróżniamy dwa rodzaje:
a) Ideowy
b) Blokowy

Pewnie myślisz co to ma wspólnego z przetwornicą.
Otóż Ma.
W schematach ideowych masz rozrysowane wszystkie elementy w obwodach, natomiast w schematach Blokowych (w formie uproszczenia) rysujesz prostokąty i podpisujesz np. przetwornica.


Napisałęś po raz kolejny nie na temat.
Niestety muszę to potraktować jako zwykłą napaść. Usiłujesz się czepiać mojej wiedzy. Zapewniam że mam odpowiednią i radzę pohamować insynuacje.
To co napisałeś właśnie nijak się ma do poruszonego tematu i próbujesz go rozwlec.
Skąd wiesz co ja myślę  i na dokładkę się mylę. Piszesz kompletne bzdury na mój temat  I ja nie mam zamiaru tego tolerować. Nawet nie wiesz jakie mam wykształcenie!
Jeśli masz swoje zdanie to napisz i uzasadnij, a przestań komentować.

Dodam na koniec że znając i rozróżniając tranzystor od tyrystora schemat ideowy od blokowego ( mam z tym codziennie doczynienia ) twierdzę że prądnica napędzana czym kolwiek to tylko prądnica. POWTÓRZĘ :
w elektrowozie prądnica razem z napędzającą ją silnikiem, może być przetwornicą  i niech będzie. Ale tylko dlatego że jest taka trdycja  i tylko dlatego że spełnia funkcję przkształcenia  prądu stałego 3500V na 150V ( pomimo tego nie nazwiemy tego przekształtnikiem).

4622
Cytat: "Interesant"
Witam
Cytat: "Krzysiek626"
Panowie, spoko, nie ma się co irytować. Nie zależnie od sposobu działania urządzenie realizuje ten sam cel (obniża napięcie). Nazwa przetwornica dotycząca urządzeń do lokomotyw pochodzi z lat 50 i 60 kiedy elektronika półprzewodnikowa była w powijakch. Przejrzałem troszkę stron w necie. Wszyskie loki z symka mają przetwornice silnik elektryczny-prądnica.  Taki zespół można nazwać nawet transformatorem. W końcu zmienia napięcia.
 Jestem skłonny akceptować  takie nazewnictwo w slangu kolejowym.(także tramwajowym)

PS; Silniki asynchroniczne były stosowane jako transformatory, i wierz mi że mógł działać tylko jak się obracał. ( stacjonarne magnetofony serii
ZK 100 ZK200 Dama Pik, Aria)
 Dla mnie przetwornica to jednak urządzenie elektroniczne, zmieniające nie koniecznie napięcie ale także inne parametry napięcia wejściowego.
( Mariusz, pamiętasz maszynki sygnałowe  z SALME albo STROWGERA ?)
 A co do siódemek wyczytałem że wentylatory podpięte są do oporów rozruchowych i korzystają ze spatku napięcia jakie na nich występuje, i przetwornica też nie ma nic do tego.


Chyba ktoś tu myli dużo pojęć
Wszystkie urządzenia zmieniające charakterystykę:
a) prądową
b) napięciową
c) częstotliwościową
nazywamy przekształtnikami.

Do rodziny przekształtników zaliczamy:
-Prostowniki (Jednofazowe [Jedno- Dwu-połówkowe], Trójfazowe [Trój- Sześcio-Diodowe], Sterowane [tyrystorami], Niesterowane)
-Falowniki
-Transformatory (Toroidalne, Solenoidalne)

Przetwornica jest to przekształtnik zbudowany z zespołu kilku urządzeń.

Tak jak wcześniej opisana np.
P. Wirowa (Silnik Elektryczny + Prądnica) PROSZĘ NIE MYLIĆ Z TRANSFORMATOREM!!! chociaż że też jest zachowana seperacja galwaniczna obwodów.
P. Statyczna (Trafo + Elektronika)
itp.

Trzeba zapamiętać że nie każdy zasilacz jest prostownikiem, ale każdy prostownik jest zasilaczem.


Ktoś? Kto? co to za forma zwracania się na forum?

Sugestia pomylenia pojęć jest nie do przyjęcia.
Mogłem zacytować i pół książki ale nie o to przecież chodzi.

Nie chciałem dopisywać przekształtników  bo po co?
Problem dotyczy czy EP 08 ma przetwornice czy prądnicę napędzaną silnikiem. Dłubanie w tym temacie głębiej nie ma sensu.
Przetwornica - przetwarza
Przekształtnik - przekształca
Transformator - transformuje

Prądnica +silnik (Nie na wspólnym wale i wspólnej obudowie.) zamienia energię elektryczną w mechaniczną, a tą  znów w elektryczną. Każde z tych urzdzeń może działac oddzielnie.  To nadal jest tylko prądnica i silnik.
Dla mnie to nie jest, nie było i nie będzie żadnym z wymienionych wyżej urządzeń, chociaż spełnia podobną funkcję.
Pisząc w tym samym tonie co powyżej: Kto chce to zrozumie.
Na kolei - zgoda utarło się mówić przetwornica i niech tak pozostanie.
EOT

4623
Panowie, spoko, nie ma się co irytować. Nie zależnie od sposobu działania urządzenie realizuje ten sam cel (obniża napięcie). Nazwa przetwornica dotycząca urządzeń do lokomotyw pochodzi z lat 50 i 60 kiedy elektronika półprzewodnikowa była w powijakch. Przejrzałem troszkę stron w necie. Wszyskie loki z symka mają przetwornice silnik elektryczny-prądnica.  Taki zespół można nazwać nawet transformatorem. W końcu zmienia napięcia.
 Jestem skłonny akceptować  takie nazewnictwo w slangu kolejowym.(także tramwajowym)

PS; Silniki asynchroniczne były stosowane jako transformatory, i wierz mi że mógł działać tylko jak się obracał. ( stacjonarne magnetofony serii
ZK 100 ZK200 Dama Pik, Aria)
 Dla mnie przetwornica to jednak urządzenie elektroniczne, zmieniające nie koniecznie napięcie ale także inne parametry napięcia wejściowego.
( Mariusz, pamiętasz maszynki sygnałowe  z SALME albo STROWGERA ?)
 A co do siódemek wyczytałem że wentylatory podpięte są do oporów rozruchowych i korzystają ze spatku napięcia jakie na nich występuje, i przetwornica też nie ma nic do tego.

4624
Cytat: "youBy"
Cytat: "Krzysiek626"
To jak ma być napędzana prądnica?
Ja niewiem czy piątka ma prądnicę czy przetwornice, ale samochody  mają prądnice nie przetwornicę. Są tak samo sprzężone mechanicznie.

Przetwornica, jak sama nazwa wskazuje, co może nie każdy zauważył, służy do zamiany prądu o jakiś parametrach, na prąd o innych parametrach z wykorzystaniem energii mechanicznej, czyli (uwaga, to jest uproszczenie) energie elektryczna -> energia mechaniczna -> energia elektryczna. W samochodach są silniki spalinowe, czyli nie "zamieniamy prądu na prąd", tylko wykorzystujemy gotową energię mechaniczną silinka cieplnego.
Cytuj
Przetwornica to jedno urządzenie, a tu są dwa. Silnik i prądnica.
To o przetwornicy dwumaszynowej się widać nie słyszało. Przetwornice mogą być jednomaszynowe i dwumaszynowe. Jednomaszynowe mają wspólne uzwojenie, bodajże wirnika, ale pewien nie jestem, natomiast dwumaszynowe mają uzwojenia oddzielne, czyli są de facto silnikiem i prądnicą, czasem nawet zamkniętymi w jednej obudowie.


Nie nie słyszało się. ( to dziwnie swoją drogą brzmi)
cyt:
Przetwornica-urządzenie elektroniczne (!) do wytwarzania napięcia stałego lub zmiennego o innej wartości niż napięcie zasilające to urządzenie.
Koniec cyt.
lit: Encyklopedia Fizyki PWN

Jeżeli prądnicę 48V napędza mechanicznie silnik elektryczny to nadal jest to tylko prądnica i nic tego nie zmieni. Tym bardziej że w EP05 jest to dodatkowa działalność silnika wentylatora.
Przetwornice bynajmniej nie wykorzystują energii mechanicznej. Do przetwarzania wykorzystuje się najczęściej zasadę generacji drgań relaksacyjnych w układach z indukcyjnym elementem magazynującym energię.

Twoją definicję znalazłem również w Wielkiej Encyklopedi PWN tom 9
str 551 i nie mam zamiaru temu zaprzeczać. Tylko że w EP05 jest silnik i prądnica oddzielnie, nie na wspólnym wale. Nie są zamknięte w jednej obudowie.

4625
Cytat: "ET22_RULZ"
Cytat: "maly"

Tak wyglada prądnica na lokomotywie EP05


No i jak dla mnie to jest przetwornica, ponieważ silnik napędzający wentylator jest połączony mechanicznie z prądnicą.


To jak ma być napędzana prądnica?
Ja niewiem czy piątka ma prądnicę czy przetwornice, ale samochody  mają prądnice nie przetwornicę. Są tak samo sprzężone mechanicznie.
Przetwornica to jedno urządzenie, a tu są dwa. Silnik i prądnica.

4626
Publikacje / ED72 Light
« dnia: 06 Lipca 2006, 07:48:27 »
Cytat: "EU06_"
Ja właśnie sobie chciałem wypróbować te światła , ściągam nieoficjalną paczkę całościową , zainstalowałem wycieraczki - chodzą elegancko , instaluje światła i odpalam symka i wywala mnie , nie wiem dlaczego.

skąd masz ruchome wycieraczki, te tutaj to nieruchoma tekstura?!

4627
Na warsztacie / Kabina do SM42
« dnia: 05 Lipca 2006, 14:16:41 »
Cytat: "ROBO89"
czy ktoś może mi dać adres do ściągnięcia kabiny SM42???

Kabina jest w nie oficjalnej paczce całościowej Mariusza 1970, zmodyfikowanej przez Defilera.

4628
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 05 Lipca 2006, 12:49:38 »
Cytat: "Rahman"
Mam pewne pytanie dotyczące fizyki EP05: Otóż czy "piątka" w symku nie jest trochę za szybka? Do jazdy 160 km/h wystarczyła mi pierwsza pozycja bezoporowa i max. bocznik. Na ostatniej pozycji nastawnika lok bez problemu przekracza 160 km/h. Czy tak powinno być?


Jechałeś luzem czy ze składem?
Każdy pojazd ma zapas mocy potrzebny do rozpędzenia z pełnym obciążeniem. Jeżeli jechałeś luzem to naturalne jest że prędkości uzyskiwane są większe. Prędkość 160km/h to nie koniecznie jest prędkość maksymalna, możliwa do uzyskania dla loka. Jest to prędkość konstrukcyjna lub eksploatacyjna, a to nie to samo co można wycisnąć z loka.
Po za tym trzeba przestrzegać prędkości według wskazań konstruktora niezależnie od możliwości sprzętu. O ograniczeniach na trasie nie wspomnę.
Wszystkie loki w symku potrafią więcej: ET22 i EP09 ponad 200km/h troszkę mniej EU07 i 08. To samo EN57 i ED72.

4629
Bocznica / orygin
« dnia: 03 Lipca 2006, 10:26:54 »
Jest takie polecenie, w kilku sceneriach: <orygin>
W dość specyficznych momentach powoduje błędy w symulatorze.
Nie wszystkie karty potrafią wykonać to polecenie.
W związku z tym mam pytanie, czy jest sposób na obejście tego polecenia i zrealizowania potrzebnych przesunięć innym sposobem?
Drugie pytanie dotyczy zmiany wszystkich parametrów, obiektów scenerii
dotyczących położenia tych że. Chodzi o zmianę o pewien stały wektor dla wszystkich obiektów, czy jest to możliwe?

4630
Trasy / Jelitkowo - Nowy Sad
« dnia: 01 Lipca 2006, 09:01:06 »
Cytat: "czapka"
Jelitkowa bez trakcji nie dawałem bo myślałem że nie ma potrzeby.Jeżeli ktoś chce to wstawie te pliki.

Ja poproszę po to tu pisałem, jak dałeś scenerie z SN61 to bez tego pliku nie można jej wykonać. Przypomniałem soebie jescze coś w plikach bez trakcji prawdopodobnie zmieniony jest układ torowy, lub przynajmniej nazewnictwo torów. Inaczej przyporządkowane są eventy. Różnica nie polega więc tylko na powieszonych lub drutach. Do pełni potrzeba:
pitsiec-bt.scm
pitsiec2-bt.scm  
vi1.scm
vi2.scm

Pozdrawiam

4631
Publikacje / Co z ED72
« dnia: 30 Czerwca 2006, 23:34:00 »
A dziwne...
Tak samo dziwne jak to że  się pomyliłem...
Wystarczyło napisać  " że nie 74 tylko 71"    Napisałem w tym samym tonie co @czomo.
EOT

4632
Publikacje / Co z ED72
« dnia: 30 Czerwca 2006, 22:10:18 »
Cytat: "Czomo"
EN74 hmmmm nowy lok w MaSzynie pewnie jakiś fikcyjny??? a może chodziło o EN71??? jak tak to lepiej poprawić........ a może ED74???


Nie masz EN74 ? co najmniej dziwne.
Ale EN71 też dopiszę bo problem dotyczy loków z wieloma sekcjami i w trakcji ukrotnionej.

4633
Publikacje / Co z ED72
« dnia: 30 Czerwca 2006, 21:12:19 »
Cytat: "andrev1989"
Cytat: "Krzysiek626"
niekoniecznie, jest inny sposób: można też w następnych członach ED72 wpisać zamiast connected - nobody


Ostatnio jak powiedziałem jednemu użytkwnikowi, żeby wywalił linjkę TIME ze scenerii, ktoś mi powiedział, że lepszym sposobem jest nowe exe, więc...:)


Bo to jest tak, masz paczkę już działającą na starym exe taka ja w przypadku powyżej. Kolega dopisuje ED72 do sceneri i nie odpala. Wszystko inne działa. To najprościej zmienić wpisy na nobody.
Gdyby jednak wstawił nowe exe to to pewnie miałby kłopoty ze wszystkimi lokami jakie posiada, a przede wszstkim z EN57, EN74, ET41,
i dalszymi np. EU07+EU07. Musiałby zmieniać wpisy składów ( sprzęgi ).

W przypadku wymienionym przez Ciebie Ktoś miał co prawda kłopot z jedną scenerią ale w jego przypadku wydawało się że mniej pracy będzie z podmianą exeka.

Moją intencją  nie było zaprzeczanie Tobie, ale wskazanie że są przynajmniej dwa sposoby rozwiązania problemu. Jednak wybór należy do proszącego o radę. Przypominam że za każdym razem trzeba robić kopię zmienianego pliku!
Mam nadzieje  że jasno wytłumaczyłem tą pozorną sprzeczność.

4634
Publikacje / Co z ED72
« dnia: 30 Czerwca 2006, 20:04:32 »
Cytat: "andrev1989"
Cytat: "kacwro"
A ja mam problem :(, a właściwie 3...
1. Nie mogę podnieść pantografów
2. Otwierają się tylko 2 pierwsze pary drzwi
3. Nie mogę ruszyć.
Jednym słowem pociąg zachowuje się tak jakby pierwszy wagon był odłączony od pozostały, ale jest podłączony .... i co ja mam robić ?
Aha i jeszcze to:



Jest jedna rada: nowe exe.


niekoniecznie, jest inny sposób: można też w następnych członach ED72 wpisać zamiast connected - nobody

node -1 0 ED72-020ra dynamic PKP\eD72 eD72-020ra.bmp 6ba 0.0 headdriver 7 0 enddynamic
node -1 0 ED72-020sa dynamic PKP\ED72 eD72-020sa.bmp 6bs 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 ED72-020sb dynamic PKP\ED72 ed72-020sb.bmp 6bsb 0.0 nobody 7 0 enddynamic
node -1 0 ED72-020rb dynamic PKP\ED72 eD72-020rb.bmp 6bb 0.0 nobody 0 0 enddynamic

Łatwiej zmienić jaden wpis, niż do nowego exe przystosowywać resztę paczki.
Tak czy siak i tak, albo prędzej czy później nowe exe stanie się niezbędne.

4635
Trasy / Jelitkowo - Nowy Sad
« dnia: 30 Czerwca 2006, 11:50:36 »
Cytat: "andrev1989"
Ja mam natomiast inny problem: jadąc anglikiem z bohunami przed stacją Mięsiska Wielkie na semaforze kształtowym cały czas mam sygnał Sr1. Czekam, czekam, czekam i nic... Czy ma ktoś podobny problem?


Tak jest. niestety brakuje jakiegoś eventu.

4636
Trasy / Jelitkowo - Nowy Sad
« dnia: 30 Czerwca 2006, 10:58:56 »
Czapka napisał:
...dodałem dwa pliki to co jest teraz do ściągnięcia to cała trasa u mnie chula jak trzeba.Przed daniem na rapidshare przetestowałem żadnego błędu.

To niestety nie wszystko, zobacz czy masz jeszcze takie pliki jak poniżej

Bo skąd mam wziąć takie pliki:
pitsiec-bt.scm
pitsiec2-bt.scm
potrzebne do uruchomienia SN61?

Nie mam także plików:
vi1.scm
vi2.scm

Te już dodałeś
pitsiec.scm
pitsiec2.scm

Chodzi oczywiście o Jelitkowo z semaforami, niestety potrzebne są wszystkie. Jest jakaś możliwość udostępnienia wszystkich?

4637
Na warsztacie / Kabina do SM42
« dnia: 30 Czerwca 2006, 10:47:04 »
Cytat: "andrev1989"
Cytat: "tevo"
cały czas jest to samo zapomniałem wczoraj dodać że gdy wywala mnie z symka to jeszcze takie małe okno wyskakuje a w nim pisze
unrecognized command: time[/b]



Otwórz plik scenerii w notatniku i wywal ze scenerii linijke "TIME". Widocznie masz stare exe. które nie obsługuje tej komendy.

Ja poleciłbym nowe exe wgrać i sprawdzić. Ono akceptuje scenerie z tą komendą lub bez.

4638
Poszukuję, chcę zrobić / Re: Model SA106
« dnia: 25 Czerwca 2006, 22:48:40 »
Cytat: "Daras"
Czy ktoś miałby czas i chęci do wykonania modelu szynobusu SA106? Chętnie dostaczę zdjęcia przydatne przy tworzeniu i teksturki.

Czemu sam nie zrobisz?

4639
Tabor kolejowy / Cos chyba nie tak z EN57 :]
« dnia: 23 Czerwca 2006, 10:15:31 »
Cytat: "defiler"
rozumiem, ale taki uklad bylby bardzo klopotliwy dla mlodych userow, zauwaz, ze nawet majac takie uproszczenie jak "." "4" itp to mimo ze symek ma juz tyle lat, ciagle pojawiaja sie pytania " a jak ruszyc lokiem ? "
No ale troche zboczylem z tematu...


Symek powinien być wierny rzeczywistości. I nie powinien być dostosowany do młodych userów. To oni powinni poznać tajniki prowadzenia loka.

Co do hamulca ja też bym chciał żeby zasadniczy był na 2 klawiszach, tak jak pomocniczy. Ale nie jest.

4640
Pomoc w tworzeniu / Problem ze sterownikami nVidia-pomocy
« dnia: 22 Czerwca 2006, 22:06:31 »
Cytat: "andrev1989"
Cytat: "Karol19"
A jakie masz sterowniki do karty?

Dodano po 6 minutach:

 To pytanie do Ciebie andrev1989


6.13.10.2980- to chyba o te cyfry chodzi? Tylko nie mówcie, że jestem debilem, że tego nie wiem;) Tych sterów z płytki to nie pamiętam bo dawno, już płyteczki nie mam. Z tymi sterami chodzi mi w miarę płynnie i niech tak już zostanie:)


hehe o te cyferki chodzi. A nawet jakbyś nie wiedział to nikt nie powinien Ci mówić że jesteś debilem. Swoją drogą to bardzo stare stery masz.

4641
Pomoc w tworzeniu / Problem ze sterownikami nVidia-pomocy
« dnia: 22 Czerwca 2006, 21:52:44 »
Cytat: "andrev1989"
Cytat: "Krzysiek626"
Dobre  sterowniki powinieneś mieć na płytce CD do grafy. Ale sprawdź ich numery żeby niepotrzebnie robić to dwa razy.


O i tutaj się z Tobą nie zgodzę, ja musiałem instalować sterowniki ściągnięte z neta, bo te z płytki to za przeproszeniem tylko maściły używanie symulatora. Mam kartę taką samą jak Karol i na większości scenerii uzyskuję na szlaku od 10-20 fps i dla mnie to wystarczy:)

Nie musisz.
Adrian rzucasz takie hasło to napisz dokładnie numer tych sterowników z płytki co Ci muliły. Bo tak to rozmowa o d.. maryni. A odinstalowałeś stare? bo jak nie też już nie dobrze.
Kartę może masz taką samą, możliwe ale sterowniki na płytkach też niekoniecznie.  Żaden z Was nie podał dokładnego typu kart i numeru rev. karty a zależy dużo od biosu karty i okresu w którym została wyprodukowana. Tak samo zresztą płyty głowne. Ta sama płyta po roku produkcji zwykle bardzo odbiega już od pierwowzoru pomimo tej samej nazwy.

4642
Pomoc w tworzeniu / Problem ze sterownikami nVidia-pomocy
« dnia: 22 Czerwca 2006, 21:20:26 »
Cytat: "Karol19"
GeForce 2 MX/MX 400 64 bit producent to Gigabajt


Z tą kartą trudno będzie uruchomić płynnie symulator. Ale podstawowa sprawa te sterowniki co masz nie zadziałają. Jeżeli chcesz myśleć   żeby choć symulator zobaczyć to wymiana sterowników niezbędna. Dobre  sterowniki powinieneś mieć na płytce CD do grafy. Ale sprawdź ich numery żeby niepotrzebnie robić to dwa razy.

4643
Pomoc w tworzeniu / Problem ze sterownikami nVidia-pomocy
« dnia: 22 Czerwca 2006, 20:15:02 »
Cytat: "Karol19"
Żeby sprawdzić jaką masz wersje sterowników kliknij na ikonke nVidi(ja mam to w prawym dolnym rogu ekranu) kliknij na ekran nVidia i tam sprawdzisz będzie napisane:informacje o karcie graficznej nVidia i systemie na którym ona pracuje

Dodano po 1 godzinach 46 minutach:

 Czy może mi ktoś jeszcze coś na ten temat napisać?


No a jak nie ma ikonki? To co?
Sposób dla każdego:
Prawym przciskiem myszy klikamy na pulpit,
z rozwiniętego menu lewym przyciskiem zaznaczamy " właściwości "
w oknie które się pokaże klikamy lewym przyciskiem zakładkę u góry
 " ustawienia "
Na dole tego okna klikamy przwym przyciskiem myszy na  
" zaawansowane "
U góry następnego okna wybieramy kartę graficzną którą posiadamy u mnie jest to na przykład "Ge Force FX5700" klikając na zakłdkę z nazwą lewym przyciskiem myszy.
Dotarliśmy do celu: w oknie zobaczymy dane karty i sterownika , u mnie to: 4.14.10.53.04 uff.
To już wszystko.


Karol, jeżeli nie poszło została Ci tylko zmiana sterownika na starszy. Co do karty GF2 64mb to to jest za mało danych. Były karty MX400 i MX200
Ważny jest też producent karty ( nie chipsetu) np Asus, Gainward,  Winfast, Gigabyte, lub noname. Ważna jest też szyna pamięci która może być 128 lub 64 bit. 64 bit jest ta słabsza. Także dobrze jest znać taktownie rdzenia procesora graficznego i taktowanie pamięci ram karty graficznej. Na podstawie tych danych można spróbować określić sposób pomocy.

4644
Tabor kolejowy / Re: Cos chyba nie tak z EN57 :]
« dnia: 22 Czerwca 2006, 09:22:30 »
Cytat: "PaPiK Cargo S.A"
Witam wszystkich ktorzy to czytają. W ustawieniu hamulca w EN57 na elektropneumatyczny i inne (chociaz w symku tego nie ma) przy wlaczeniu pierwszej i jedynej pozycji hamowania pompuje tylko 0.2 MPa a w symku pompuje jak w EU07 czy ET22. Czy bedzie to poprawione ?? ja probowalem ale mi nie wychodzi  :[ Dziekuje za odpowiedz. A i jeszcze jedno gdy daje sie nastawnik do konca w EN57 (w symku) i potem wroce jedna pozycje to wraca na bocznik 2 a nie powinno, albo z rownoleglej na szeregowa terz wraca a nie powinno chodzi mi o amperomierz nie o sam nastawnik:]


Co do hamulca nie wiem.
Z nastawnikiem jest tak że powinieneś zawsze wrócić do pozycji "0".  Ponieważ wał jest jednokierunkowy, nie można wrócić na niższą pozycję o jeden czy dwa stopnie. Symulator jednak nie uwzględnia tego i myślę że tego  nikt nie naprawi. ( nie wiem czy jest sens, poprostu schodzisz do "0" i dajesz pozycję tą co planowałeś).

4645
Bieżące Symulatorowe / Kasuj_dat
« dnia: 16 Czerwca 2006, 08:40:55 »
Nie chciałem krytykować i zniechęcać. Tak mi się wyrwało jakoś.
Napisałem niedawno że start.exe mogłoby zawierać opcję wyboru exeka do wybranej traski. Dostałem odpowiedź że taki program już jest.-STV.
 O istnieniu programu wiedziałem i korzystam z niego bo daje wiele możliwości. Ale nie skojarzyłem że mogę wykorzystać go do swojego celu.
Mariusz Twój  bat działa znakomicie i jest wygodniejszy w użyciu niż STV ponieważ wszystkie możliwe ścieżki i kombinacje trasa- exek ma zapisane w sobie.

4646
Bieżące Symulatorowe / Re: Kasuj_dat
« dnia: 15 Czerwca 2006, 22:12:31 »
Cytat: "andrev1989"
Stworzyłem, a raczej przerobiłem DOSowską komendę Mariusza1970, dotyczącom kasowania plików tekstowych i dołączoną do paczki całościowej. Nowa komenda kasuje pliki o rozszerzeniu "dat". Niektóre osoby zapytają pewnie po co mi to? Ja odpowiem: nie chciało mi się męczyć z kasowaniem pojedyńczych plików dat (to znaczy plików do wykresów z haslera).

Oto link:
http://hyperupload.com/download/029b5a3799/kasuj_dat.bat.html

UWAGA! Plik umieścić w głównym katalogu MaSzyny. Pod żadnym pozorem nie umieszczać go w folderze DYNAMIC\PKP, gdyż dwukrotne kliknięcie spowoduje bezpowrotne usunięcie wpisów (całego pliku dynamic dat.) z właśnie tego pliku.


Wyłamałeś otwarte drzwi. wystarczy odznaczyć  w opcjach start.exe pozycję - zapis parametrów fizycznych do pliku. Pliki .dat nie pojawią się wkatalogu EU07.

4647
Na warsztacie / Prace nad HTV i STV
« dnia: 14 Czerwca 2006, 21:47:45 »
Cytat: "Dżyszla"
Cytat: "Krzysiek626"
Padło tu już kilka pomysłów, dorzucę coś jeszcze.
Czy w głównym oknie start.exe można dołożyć wybór  z którego EU07.exe odpali się wybrana trasa?

Powstało już kilka exeków które są wzajemnie niekompatybilne. Jest kiladziesiąt tras pisanych pod konkretne exeki. Możliwość skojarzenia
 trasy (SCN) z konkretnym exekiem powinna ułatwić uruchamianie tras z problemami.
Po pierwsze - ten wątek nie jest o start.exe
Po drugie STV ma taką opcję - można wskazać dowolny plik uruchomieniowy tuż przed samym odpaleniem symka. I taka opcja istaniała od samego początku.

Najciemniej jest pod latarnią. Dzięki

4648
Cytat: "Mike2029"
Witam.
Ściągnąłem z tej stronki symulatora EU07-424 i go zainastalowałem i nie chce sie włączyć po klinięciu na eu07.exe lub na start.exe wyskakuje mi konunikat ERROR o treści "Can't Create A GL Rendering Context"
Proszę pomocy co zrobić żeby zadzaiałała ta gra.

Mam system MILLENIUM i kartę graficzną NVIDIA RIVA2 TNT2 model 64 , może pod takim systemem lub pod taką kartą graficzną nie działa ta gra?

Z góry dziękuje za odpowiedzi.
pozdrawiam Mike


Z tą kartą graficzną sobie nie pojeździsz, bo jest za słaba. Minimum GF2MX400. Na dodatek masz zainstalowane stare sterowniki które nie pozwolą uruchomić symulatora. Gdy zainstalujesz już sterowniki (znajdź na tym forum o jakie chodzi ) To co prawda na rivie tnt2m64 odpalisz program to jednak nie można jeździć. (pokaz slajdów tak około 1 klatka na 10 sekund) Pozostaje zmiana karty :(

4649
Bieżące kolejowe / wypadek:(
« dnia: 12 Czerwca 2006, 23:35:16 »
Cytat: "oko"
"Mierzysz odległość od słupado słupa( nie trudne prawda?) Potem stperem mierzysz stoperem czas przejazdu loka od słupa do słupa ( nie trudne prawda?). I teraz parę obliczeń (No to może być kłopot, prawda?)
Przydałby się ktoś do pomocy ( powiedziałby start albo stop, no może szybciej policzy) No nie trzeba zaraz wskakiwać mechanikowi do kabiny."


Ej ej ej.... Czemu sie śmiejecie z niego. Ma chłopak racje. Prywaciarze nie Przestrzegaja ograniczeń, na własne oczy widziałem jak u mnie na przejeżdzie było okresowo 30km/h a oni 70km/h jechali kurde a dokładniej TEM2 z CTL z 5 cysternami. Do tego nie potrzebuje stoperu to chyba widac co nie???

Może było trochę ironii , ale 13 czy 14 latek piszący scenerie poradzi sobie bez trudu z oceną prędkości. Nawet siedząc w wagonie mając tylko zegarek i słupki kilometrażowe za oknem. Z nikogo się nie śmieje i nie mam zamiaru, ale właściwe pytanie brzmi, jak to zrobić a nie pytać czy ma prędkościomierz w oczach.
Swoją drogą to na mój gust jest wiele mitów i tu nie ma co gdybać.
i taki O.T. A propo mitów kiedyś słyszałem że praca na elektrowozie powoduje bezpłodność. Czy ktoś wie coś na ten temat?

4650
Bieżące kolejowe / wypadek:(
« dnia: 12 Czerwca 2006, 23:15:33 »
Cytat: "AIR"
Cytat: "CTL"
A mówienie że ktoś widział że pociąg jechał szybciej niż powinien to już bzdura totalna chyba że jakiś geniusz ma prędkościomierz w oczach.


nie jest takim dużym problemem zajrzeć do kabiny przejażdżającego pociągu i chociaż na kilka sekund spojrzeć na prędkościomierz na którym można zobaczyć położenie wskazówki i jeżeli jest w granicy godziny 12 albo nawet po (mówie o et22 i et41) to chyba nie jedzie 60km/h?  (tak jak powinien)

myśl sobie co chcesz ja nie raz taką sytuacje widziałem i swoje wiem


Mierzysz odległość od słupado słupa( nie trudne prawda?) Potem stperem mierzysz stoperem czas przejazdu loka od słupa do słupa ( nie trudne prawda?). I teraz parę obliczeń (No to może być kłopot, prawda?)
Przydałby się ktoś do pomocy ( powiedziałby start albo stop, no może szybciej policzy) No nie trzeba zaraz wskakiwać mechanikowi do kabiny.

Strony: 1 ... 153 154 [155] 156 157 ... 159