Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Konrad_74

Strony: [1] 2
1
Na warsztacie / Odp: Bestie z Woroszyłowgradu
« dnia: 07 Kwietnia 2024, 08:28:38 »
W paczuszce brakuje pliku kluczowego z torowiskiem, news.scm do ktorego odwoluje sie plik sceneri elektrocieplownia_dobreS.scn...

2
Tabor kolejowy / Pesa seria 218M
« dnia: 12 Listopada 2023, 00:53:33 »
Czesc. Od jakiegos czasu nie daje mi spokoju kwestia niekonsekwencji stosowania napedow w ramach tej serii. Pytanie do Was, czym, jakimi czynnikami to jest podyktowane, bardziej technicznymi czy ekonomicznymi (budzet zamawiajcego)?  Najstarsze SZT z tej serii oznaczone jako sa132 oraz najmlodsze sa134 jezdza na przekladniach hydromechanicznych od ZF, natomiast sa133 jest wyposazona w czystego hydraulika T211 od Voitha. Jakie sa roznice zasadnicze w budowie oraz dzialniu obu typow przekladni, wiem natomiast chcialbym sie dowiedziec co nieco odnosnie wad/zalet obu rozwiazan w eksploatacji i wlasciwosci trakcyjnych a porownanie bedzie chyba o tyle zasadne, ze mamy do czynienia z tym samym pojazdem i czy to one byly brane pod uwage w stosowaniu zmian konstrukcyjnych calej serii 218M czy bardziej chodzilo o koszta. Z krotkiej historii na wiki sa101/sa102 natomiast wyczytalem, ze w ramach modernizacji najpierw te pojazdy dostaly przekladnie hydromechaniczne Clarka a na koniec hydrauliczne Voitha i to ponoc te ostanie byly uwazane za najlepsze co moze byc istotna wskazowka.

3
Symulator / Odp: Licznik kilometrow
« dnia: 12 Listopada 2023, 00:32:34 »
Ok, myslalem, ze sobie jakos to ogarne samodzielnie z poziomu odpowiednich wpisow do MMD badz FIZ ale widze, ze to nie takie proste. Dzieki za wyjasnienie.

4
Tabor / 31we/45we perpetuum mobile...
« dnia: 10 Października 2023, 03:05:06 »
Czesc. Nie wiem od ktorej wersji ale wychodzi na to, ze w symku 31we oraz 45we sa w pewnym sensie niezalezne od sieci trakcyjnej. Konkretnie, zauwazylem w menu pod F12, ze ani nie pobieraja ani nie oddaja pradu do sieci. Nie zachodza zadne transfery pradow, caly czas jest na sztywno 3600V i to zarowno gdy sami tym pojazdem z kabiny ruszamy/hamujemy ED oraz gdy siedzac w kabinie innego pojazdu np na TD puscimy sobie wyzej wymienione jednostki za pomoca AI po torze obok. Widac wyraznie, ze 31we jako AI rozpedza sie a potem hamuje i kompletnie nie wplywa to na transfer pradow. Natomiast gdy tylko wrzuce jako AI 36We wszystko jest poprawnie, widze w swojej kabinie jak maleje napiecie w sieci gdy tenze rusza i zaraz potem skacze prawie pod 4000V gdy hamuje. Cos mi sie wydaje, ze ma to jakis zwiazek ze zjawiskiem, o ktorym napisalem niedawno tu:https://eu07.pl/forum/index.php/topic,35432.30.html bo wszystkie inne nowe EZTy pokazuja pod F12 zuzycie energii. Co prawda tylko z jednej glowicy napedowej ale jednak pokazuja a w przypadku 31we/45we, nie.

5
Symulator / Licznik kilometrow
« dnia: 09 Października 2023, 00:51:37 »
Od jakiego parametru i gdzie zaszytego zalezy zliczanie oraz zapisywanie w katalogu "kilometry" sumarycznego przebiegu danego typu pojazdu? Dziala to w Impulsach oraz Elfach, natomiast w innych wspolczesniakach z elektronicznymi wyswietlaczami juz nie. Np w Dragonie na panelu widac calosciowy przebieg ale w katalogu z ta lokomotywa nie tworzy sie podkartalog "kilometry", i za kazdym odpaleniem loka  przebieg sie resetuje. Szukalem w dokumentacji na naszej wiki ale nie potrafie nic konkretnego znalezc. Niby w opisie MMD jest parametr "distcounter" opisany jako licznik kilometrow ale przegrzebalem zawartosc MMD elfow oraz Impulsow i tam go nie znlazlem wiec wnioskuje ze za ta funcje odpowiada cos innego. Czyzby jakas zaleznosc wpisana w exe?

6
Tabor kolejowy / Odp: Impuls 31WE
« dnia: 09 Października 2023, 00:14:04 »
Dziekuje za wyjasnienie tego, Kroliku! Z tego wynika, ze ta seria 31we dla ZGZ, byla wyjatkiem. Chociaz gdy wejdzie sie na oficjalna strone Newagu to w aktualnym katalogu oferuja teraz Impulsa 2 w wersji 4x400kW oraz 4x500kW do wyboru. Wrzucilem na probe parametry silnikow oraz przekladni z 36we do jednego z ed78 i widac wyraznie duza roznice juz przy rozruchu a wydawaloby sie ze 1 czlon wiecej to niby niewiele. Zbieralo sie to do setki jakies 45 sek zamiast normalnie ok 30s a do 160 zajelo mu rozpedzanie ponad poltorej minuty zamiast 70sek dla klasycznego 31we.

7
Tabor kolejowy / Odp: Impuls 31WE
« dnia: 28 Września 2023, 06:04:33 »
 Mam nadzieje iz wybaczycie mi odgrzanie 9-cio letniego kotleta ale sprawa jest, uwazam istotna zarowno dla tego watku jak i dla naszych symulatorowych 31we. Otoz, grzebiac sobie za informacjami technicznymi odnosnie owych pojazdow natrafilem na takie "kwiatki": https://platformazakupowa.pl/transakcja/355621 https://www.platformazakupowa.pl/transakcja/287900 oraz https://platformazakupowa.pl/transakcja/213867, z ktorych wynikaloby iz conajmniej 31we jako seria ed78 dla Zachodniopomorskiego ma napedy TMF 50-29-4 plus GGM 275 SO/549 czyli te same z ktorych korzystaja 36wea oraz trzy i dwuczlony Pesy. Natomiast to: https://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/upload/20180119095438xk9p202pe1pj.pdf potwierdzaloby, ze conajmniej cala seria 31we dla Kolei Dolnoslaskich ma fabryczne TMF 59-39-4 plus Dosto-Getriebe var.200. To czyniloby z 31we/ed78 niejako podserie o zupelnie odmiennych parametrach trakcyjnych... PS. Teraz, przegladajac wyniki wyszukiwania podsuniete przez wujaszka Googla znalazlem jeszcze to z 2018 roku: https://platformazakupowa.pl/transakcja/172346. Wyglada na to, ze przy ktorejs z napraw zdecydowali sie na zmiane ukladow napedowych na slabsze. Ciekaw jestem, jak w takim razie wyglada ta kwestia z dolnoslaskimi 31we, obecnie...

8
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 16 Września 2023, 06:35:35 »
Od razu zaznaczam, ze nie jestem pewien czy to co zglaszam jest bledem. Otoz na EN76, podczas symulacji, gdy chce sobie wyswietlic spod F12 zuzycie energii to w czlonie A nie sa pokazywane zadne parametry, tylko z kabiny w czlonie D i to przy podniesionym pantografie na tymze czlonie. Teraz sedno, czy symulator pokazuje w czlonie D sumaryczna wartosc pobranej energii z obu glowic napedowych czy tez jest wlasnie blad i wyswetla sie tylko polowa wartosci dla calego EZTa w czlonie D? PS. Teraz sprawdzilem 31We i tam w obu kabinach pod F12 nie pokazuje w ogole zuzycia energi...

9
Tabor kolejowy / Odp: Naciski na os
« dnia: 20 Marca 2023, 06:31:48 »
Czyli, z tego co tu piszecie Panowie, wieksze znaczenie przy dopuszczalnosci danego pojazdu na szlak maja naciski na metr dlugosci torowiska niz same naciski na os. Dzieki za informacje.

10
Tabor kolejowy / Naciski na os
« dnia: 10 Lutego 2023, 00:46:21 »
Czesc, mam dzis do Was pytania donosnie naciskow na os w lokomotywach korzystajacych z naszej sieci kolejowej i zwiaznych z nimi dopuszczen do ruchu na poszczegolnych klasach lini. Wybaczcie mi prosze nieuniknione z mojej strony uproszczenia. Mamy jak wiadomo ogolnie cztery klasy lini z okreslonymi maksymalnymi naciskami na os:( A-16 ton, B-18 ton. C-20 ton i wreszcie D-22.5 tony). Z mapki dostepnej na stronie PLKi wynika ,ze przewazajaca wiekszosc naszych lini ma klase C aktualnie, tych magistralnych i pierwszorzedowych. I teraz chcialbym sie tutaj skupic na samym parametrze jednostkowego naciski na os, choc mam swiadomosc ze na ogolne oddzialywanie na tor ma duze znaczenie tez sposob zawieszenia silnika trakcyjnego jak i tez jego rodzaj ( asynchroniczne sa znacznie lzejsze, wiec nawet przy tramwajowym zawieszeniu nie oddzialywuja tak zle na tor jak szeregowe DC, ciezkie). Intryguje mnie glownie kwestia wspolczesnego czterosiowego taboru lokomotyw, ktorych masa znacznie przekracza obecnie 80 T i wynosi przewaznie 86-89 ton( nacisk na os 21.5 tony i wiecej). Czy te loki moga u nas i jedza normalnie po liniach klasy C, ewentualnie nizszych? Jak to w praktyce wyglada?
Takze ciekaw jestem starszego taboru Bo Bo, ktory tez wazy ponad 80 czyli 303E (83.5T), eu/ep05 (82.5T).

11
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 07 Kwietnia 2022, 10:42:24 »
Wtedy na bank mieli głębokie, kolejowe, celowo wlasnie do tego stosowane. Nie moge teraz tego za nic znalezc, ale byl pamietam opis calej mapy sieci tramwajowej w Budapeszcie, ktora miala sporo polaczen z siecia kolejowa i takie transporty nocami za pomoca m44/sm41 wcale nie byly rzadkoscia. Sa tez filmy na ktorych widac transport po sieci kolejowej zabytkowego taboru tramwajoweg podpietego tez chyba pod M44  do podbudapesztanskiego muzeum kolejnictwa. Oni zdaje sie w tramwajach w ogole stosowali kola typu kolejowego i szyny rowkowe m centrum miasta w asfalcie sa glebokie. Podobne rowiazanie zastosowano w Krlsruhe dla tramwaju dwusystemowego.


Proszę pilnować słownictwa.
Matek123

12
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 07 Kwietnia 2022, 09:23:33 »
SM41 z ciekawym skladem w samym centrum Budapesztu po torach tramwajowych. Jesli juz bylo, wybaczcie...

13
Bieżące Symulatorowe / Odp: Nastawnik w sm31
« dnia: 20 Marca 2022, 04:26:01 »
Podmienilem wpis nastawnika a localbrake wykreskowalem i teraz dziala elegancko, dziekuje :) Temat mozna zamknac.

14
Bieżące Symulatorowe / Odp: Nastawnik w sm31
« dnia: 20 Marca 2022, 01:49:19 »
To chyba jest jednak zaszyte w exe.. Podmiana wpisow w mmd spowodowala jedynie brak calkowity animacji nastawnika ale na fizyke jego pracy to nie wplynelo, co moglem podejrzec  pod F12. Nastawnik dzialal "po staremu" dalo sie zejsc tylko do 0 i nie przechodzil ponizej w tryb hamowania pomocniczego, natomiast nadal dalo sie hamowac nieistniejacym w kabinie pomocniczym FD1.

15
Bieżące Symulatorowe / Nastawnik w sm31
« dnia: 19 Marca 2022, 22:02:46 »
Czesc! Czy za dzialajacy hamulec pomocniczy w kole nastawnika na sm42 odpowiada jakis konkretny wpis w charakterystyce czy jest to zaszyte w exe? Chcialem sobie takowy dodac do sm31 ale po przejrzeniu dokumentacji na stronie odnosnie pliku fiz, nic takowego nie znalazlem.

16
Bieżące kolejowe / Odp: Pociagi o specjalnym przeznaczeniu
« dnia: 13 Stycznia 2022, 21:36:34 »
Te proby po upadku jedynie slusznie minionego systemu, pamietam. Najbardziej intryguje mnie to co napisano w tym artykule o latach 70tych.. Przejazdy vipow z predkosciami pod 200km/h. Jesli w ogole, to domyslam sie ze po CMK ale powiedzcie mi, czym? Niby ep05 miala proby pod Koninem robione i wg zapisow osiagnela 176km/h...

17
Bieżące kolejowe / Pociagi o specjalnym przeznaczeniu
« dnia: 13 Stycznia 2022, 09:27:51 »
Czesc.Czy pomoze mi ktos z Was zweryfikowac zawarte w tym: https://www.sektorkolejowy.pl/po-polskich-torach-jezdzil-juz-pociag-z-predkoscia-ponad-180-km-godz/?fbclid=IwAR1SVOz16bQDIQ1qykLBcPGCjyoDUmU_80faKmATaKV6Qn3CekmLPKAIc4E artykule informacje? Jesli w opisanych tutaj czasach faktycznie takowe sklady poruszaly sie po sieci PKP z takimi predkosciami to czym byly prowadzone, wg jakich wytycznych itp.?

18
Symulator / Odp: Diesel/el vs elektryki.
« dnia: 05 Grudnia 2021, 00:09:03 »
Strzelam brak bocznikowania. Kontrolka na pulpicie się zapala, ale siła pociągowa nie ulega zmianie.
Tak, i to juz tez kiedys bylo, pamietam, poruszane. Sprawdzilem teraz su-46 + 400t. Wlaczalem i wylaczalem w fiz dzialanie bocznikow. Nie wplynelo to kompletnie na nic , w obu przypadkach przy 100km/h sila pociagowa ok 49kN i dystans potrzebny na rozpedzenie 5km. Jedyne co w parametrach pod f12 pokazywalo moc pojazdu ok 1150 (bez bocznikow) i ok 1560 ( z bocznikami) ale nie przekladalo sie to zupelnie na zachowanie lokomotywy.

19
Symulator / Diesel/el vs elektryki.
« dnia: 04 Grudnia 2021, 04:11:51 »
Panowie, ja wiem iz temat symkowych spalinowek oraz ich "nieco oszukanych" fizyk byl juz walkowany ale...
Postawilem sobie na TD 10x 111a (400t) i zaprzegalem do rozruchu tegoz kolejno: BR285, 2x SP45 w ukrotnienu i na koniec eu07. Cel: rozbujac calosc najszybciej jak sie da do 120km/h, zanotowac dystans potrzebny na wykonanie tego zadania oraz sily pociagowe. I tak :BR285 (moc ciagla 2400kW)-120 lapie po ok 4,3 km i zachowuje sile pociagowa ok 65 kN przy tym, 2 ukrotnione sp-45 ( moc ciagla zestawu 2500kW) osiaga 120ke dopiero po 6,3 km przy 35kN, eu07 (moc ciagla 2000kW) potrzebowala3,9 km by rozbujac to do 120 i zachowanych 62 kN sily pociagowej. I teraz pytanie, co jest nie tak? BR285 i siodemka, przy mniej wiecej porownywalnych mocach, podobnie sobie ze skladem poradzily. Klasyczne sp-45 zdecydowanie sa za slabe, podobnie jest z reszta z pozostalymi klasycznymi diesel elektrykami w MaSzynie. Natomiast TRAXX zachwuje sie chyba w miare poprawnie. Wiec w czym jest problen, w fizykach konkretnych poajzdow czy EXE?

20
Tabor kolejowy / Odp: 36WEhd
« dnia: 13 Lipca 2021, 06:52:17 »
Z opoznieniem sporym, dziekuje Panowie za informacje. Sporo sie rozjasnilo w kwestii tych pojazdow.

21
Tabor kolejowy / Odp: 36WEhd
« dnia: 14 Maja 2021, 02:18:16 »
Tajemnica powolutku sie wyjasnia. Pozwole sobie podrazyc dalej w takim razie. Czy agregat pradotworczy jest tej samej mocy co w "klasycznej" hybrydzie z patykami - 36weh?

22
Tabor kolejowy / 36WEhd
« dnia: 13 Maja 2021, 06:46:41 »
Czy na tym:
filmiku, podczas rozruchu dobrze slysze falowniki oraz prace spalinowego agregatu pradotworczego? Czyzby pojazd ten byl pierwszym w Polsce SZT z przekladnia elektryczna? Probowalem wyszukac na temat zastosowanej w tym  Impulsie przekladni  ale artykuly, nawet na portalach kolejowych, milcza w tej kwestii...

23
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 05 Maja 2021, 20:10:49 »
W członie rb jednostek EN57 (klasyczne) nie odtwarzają się dźwięki tarcia wstawek.
Nie wiem jak w innych jednostkach z klockami.
Juz to zglaszalem pare postow wczesniej. Problem nie tyle dotyczy konkretnej kabiny RB, co zmiany kabiny do prowadzenia.  Gdy w starterze wybierzemy obsade maszynisty w kabinie czlonu RB i tak zaczniemy symulacje a nastepnie przejdziemy do kabiny A , analogicznie dzwieki okladzin zanikaja.

24
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 05 Maja 2021, 05:16:47 »
Panowie, w kibelkach klasycznych w kabinach czlonow RB nie odgrywa sie nowo dodany dzwiek hamowania wewnatrz. Przegladalem, te nowe includy sa identyczne, mimo to dzwiekow brak. Wychodzi na to, ze jest to wiekszy problem. Teraz sprawdzilem i gdy symulacje zaczniemy w kabinie czlonu RB ( w starterze ustawienie maszynisty w czlonie B ) a potem przejdziemy sobie do Ra, owe dzwieki analogicznie zanikaja..

25
Bieżące kolejowe / Odp: Predkosci na CMK
« dnia: 27 Grudnia 2019, 00:38:31 »
Dziekuje wam za szybki odzew. Tak, moj kolega powolywal sie na odczyt GPs z aplikacji smartfonowej. Jeszcze bralem pod uwage mozliwosc, iz pociag byl zestawiony z eu44 oraz samych wagonow z vmax 200 ale ostani post Macieja rozwiewa chyba wszelkie watpliwosci.  Swoja droga ciekaw jestem czy sa w ogole plany dopuszczenia u nas jazdy skladow wagonowych z vmax 200, skoro tabor niezbedny do tego od dluzszego czasu eksploatujemy.

26
Bieżące kolejowe / Predkosci na CMK
« dnia: 26 Grudnia 2019, 03:52:29 »
Pytanie do Was, z pozoru dla niektorych wydac sie moze smieszne, czy aktualnie na CMK prowadzone sa jakiekolwiek pociagi w zestawieniu "klasycznym" (lok+ wagony) z predkoscia powyzej 160 a do 200km/h?  Moj, dobry przyjaciel, niestety srednio obeznany z koleja, pare dni temu podrozowal z Warszawy do Krakowa, jak twierdzi napewno "skladem wagoanow z lokomotywa", i jego ponoc niezawodny GPS przez spora czesc trasy pokazywal predkosc 170 -180 km/h. Z tego co wiem, obecnie jedynie Pendolino moze tam poruszac sie do 200km/h i to niecalych 80 km trasy. Nic mi nie wiadomo na temat jakoby w Polsce eu44 ze skladem  wagonow Z1-Z2 mogly jezdzic rozkladowo z ta sama predkoscia.

27
Bieżące kolejowe / "Elfie" podwozie
« dnia: 25 Sierpnia 2019, 23:56:22 »
Czesc. Orientuje sie ktos moze jak jest masa calkowita (wraz z zestawami kolowymi), wozka tocznego 40ANb zastosowanego w serii Elfow, Pesy?

28
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 19 Sierpnia 2019, 02:59:50 »
Czesc. @Stele, z tego co zaobserwowalem to aktualna masa brutto skladu, ta podawana w trakcie symulacji w oknie rozkladu, ewidentnie wplywa na fizyke ruchu. Wartosci na kazdej stacji/przystanku pojawija sie losowe ale zawsze chyba w jakims rosadnym zakresie, czyli np jadac na exe z paczki to waha sie np tak miedzy 140 - 150 ton dla kibla. Czyli np na pierwszym przystanku po wymianie paserow sklad wazy 143t, na nastepnym 145 , potem znow spada do 140 itd.. Problem w tym ze na exe TMJ, tym  z12 -08 na tych samych sceneriach zawsze sa to wartosci z o wiele wyzszego zakresu, czyli np dla kibla na scenariuszu zmienia sie to w zakresie od prawie 180 do nawet 230 t. I wartosci te ewidentnie widac ze wplywaja na czas rozruchu. Jednostka wyraznie ma problemy z nabieraniem szybkosci. Aktualna symulowana masa pojazdu przeklada sie tez chyba na fizyke hamulcow bo przy hamowaniu tak przeciazonym skladem dostaje do cylindrow w kiblu 4 bary, zamiast normalnie 3,5.  Czy ktos moglby to sprawdzic i potwierdzic?
Ps. Znalazlem przyczyne tych roznic.. @TMJ w uaktualnieniu z 09-08 wydzielil do osobnego pliku defaultowe wartosci wag poszcegolnych ladunkow. Sciagnalem, wrzucilem do odpowiedniego katalogu i teraz jest ok, laduja sie te same zakresy wartosci dla obu galezi exe, takze moje oba posty nieaktualne.

29
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 18 Sierpnia 2019, 05:22:32 »
Jest problem na sceneriach/scenariuszach, w ktorych, chyba skrypt, steruje wymiana pasazerow na stacjach/przystankach.
Juz na stacji poczatkowej dostaje na poklad kibla taka ilosc ludzikow, ze masa brutto skladu siega maksymalnej ladownosci. Po zaliczeniu 2-3 kolejnych pojazd jest juz kompletnie przeciazony. Np na L053-poludnie pojedynczy en57 jedzie z masa brutto nawet ok 230 ton. Zakladajac, ze maksymalna pojemnosc en57, podawana w roznych zrodlach to miedzu 600 a 680 osob, sklad powiniem wazyc 174-180 ton brutto, maksymalnie.(liczylem dla MaSzynowego ludzika 80kg). Efekt jest taki, ze kibelek ledwo ciagnie i rozkladu nie za bardzo da sie utrzymac. W zasadzie to tak jakby ciagnac drugiego en57 na zimno. Nie pomaga tez podstawienie sie wiekszym skladem. Probowalem na Baltyku skm, zamiast jednego podstawic sie 2x en57. Efektem bylo analogiczne przepelnienie w obydwu jednostkach, pasazerowie nie rozlozyli sie na oba pojazdy.
Ps. Edytuje poniewaz moj post raczej do przeniesienia. Jezdzilem na exe @TMJ z 12 sierpnia... I opisane sytaucje jego sie tycza.. Na exeku paczkowym jest wszystko w porzadku. Przepraszam za zamieszanie.

30
Czy ktos zna moze link do zdjec, ktore pokazywaly EN57-1271 i EN57-840 po incydencie pod Jelesnia?

Strony: [1] 2