Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Konrad_74

Strony: [1]
1
Tabor kolejowy / Pesa seria 218M
« dnia: 12 Listopada 2023, 00:53:33 »
Czesc. Od jakiegos czasu nie daje mi spokoju kwestia niekonsekwencji stosowania napedow w ramach tej serii. Pytanie do Was, czym, jakimi czynnikami to jest podyktowane, bardziej technicznymi czy ekonomicznymi (budzet zamawiajcego)?  Najstarsze SZT z tej serii oznaczone jako sa132 oraz najmlodsze sa134 jezdza na przekladniach hydromechanicznych od ZF, natomiast sa133 jest wyposazona w czystego hydraulika T211 od Voitha. Jakie sa roznice zasadnicze w budowie oraz dzialniu obu typow przekladni, wiem natomiast chcialbym sie dowiedziec co nieco odnosnie wad/zalet obu rozwiazan w eksploatacji i wlasciwosci trakcyjnych a porownanie bedzie chyba o tyle zasadne, ze mamy do czynienia z tym samym pojazdem i czy to one byly brane pod uwage w stosowaniu zmian konstrukcyjnych calej serii 218M czy bardziej chodzilo o koszta. Z krotkiej historii na wiki sa101/sa102 natomiast wyczytalem, ze w ramach modernizacji najpierw te pojazdy dostaly przekladnie hydromechaniczne Clarka a na koniec hydrauliczne Voitha i to ponoc te ostanie byly uwazane za najlepsze co moze byc istotna wskazowka.

2
Tabor / 31we/45we perpetuum mobile...
« dnia: 10 Października 2023, 03:05:06 »
Czesc. Nie wiem od ktorej wersji ale wychodzi na to, ze w symku 31we oraz 45we sa w pewnym sensie niezalezne od sieci trakcyjnej. Konkretnie, zauwazylem w menu pod F12, ze ani nie pobieraja ani nie oddaja pradu do sieci. Nie zachodza zadne transfery pradow, caly czas jest na sztywno 3600V i to zarowno gdy sami tym pojazdem z kabiny ruszamy/hamujemy ED oraz gdy siedzac w kabinie innego pojazdu np na TD puscimy sobie wyzej wymienione jednostki za pomoca AI po torze obok. Widac wyraznie, ze 31we jako AI rozpedza sie a potem hamuje i kompletnie nie wplywa to na transfer pradow. Natomiast gdy tylko wrzuce jako AI 36We wszystko jest poprawnie, widze w swojej kabinie jak maleje napiecie w sieci gdy tenze rusza i zaraz potem skacze prawie pod 4000V gdy hamuje. Cos mi sie wydaje, ze ma to jakis zwiazek ze zjawiskiem, o ktorym napisalem niedawno tu:https://eu07.pl/forum/index.php/topic,35432.30.html bo wszystkie inne nowe EZTy pokazuja pod F12 zuzycie energii. Co prawda tylko z jednej glowicy napedowej ale jednak pokazuja a w przypadku 31we/45we, nie.

3
Symulator / Licznik kilometrow
« dnia: 09 Października 2023, 00:51:37 »
Od jakiego parametru i gdzie zaszytego zalezy zliczanie oraz zapisywanie w katalogu "kilometry" sumarycznego przebiegu danego typu pojazdu? Dziala to w Impulsach oraz Elfach, natomiast w innych wspolczesniakach z elektronicznymi wyswietlaczami juz nie. Np w Dragonie na panelu widac calosciowy przebieg ale w katalogu z ta lokomotywa nie tworzy sie podkartalog "kilometry", i za kazdym odpaleniem loka  przebieg sie resetuje. Szukalem w dokumentacji na naszej wiki ale nie potrafie nic konkretnego znalezc. Niby w opisie MMD jest parametr "distcounter" opisany jako licznik kilometrow ale przegrzebalem zawartosc MMD elfow oraz Impulsow i tam go nie znlazlem wiec wnioskuje ze za ta funcje odpowiada cos innego. Czyzby jakas zaleznosc wpisana w exe?

4
Tabor kolejowy / Naciski na os
« dnia: 10 Lutego 2023, 00:46:21 »
Czesc, mam dzis do Was pytania donosnie naciskow na os w lokomotywach korzystajacych z naszej sieci kolejowej i zwiaznych z nimi dopuszczen do ruchu na poszczegolnych klasach lini. Wybaczcie mi prosze nieuniknione z mojej strony uproszczenia. Mamy jak wiadomo ogolnie cztery klasy lini z okreslonymi maksymalnymi naciskami na os:( A-16 ton, B-18 ton. C-20 ton i wreszcie D-22.5 tony). Z mapki dostepnej na stronie PLKi wynika ,ze przewazajaca wiekszosc naszych lini ma klase C aktualnie, tych magistralnych i pierwszorzedowych. I teraz chcialbym sie tutaj skupic na samym parametrze jednostkowego naciski na os, choc mam swiadomosc ze na ogolne oddzialywanie na tor ma duze znaczenie tez sposob zawieszenia silnika trakcyjnego jak i tez jego rodzaj ( asynchroniczne sa znacznie lzejsze, wiec nawet przy tramwajowym zawieszeniu nie oddzialywuja tak zle na tor jak szeregowe DC, ciezkie). Intryguje mnie glownie kwestia wspolczesnego czterosiowego taboru lokomotyw, ktorych masa znacznie przekracza obecnie 80 T i wynosi przewaznie 86-89 ton( nacisk na os 21.5 tony i wiecej). Czy te loki moga u nas i jedza normalnie po liniach klasy C, ewentualnie nizszych? Jak to w praktyce wyglada?
Takze ciekaw jestem starszego taboru Bo Bo, ktory tez wazy ponad 80 czyli 303E (83.5T), eu/ep05 (82.5T).

5
Bieżące Symulatorowe / Nastawnik w sm31
« dnia: 19 Marca 2022, 22:02:46 »
Czesc! Czy za dzialajacy hamulec pomocniczy w kole nastawnika na sm42 odpowiada jakis konkretny wpis w charakterystyce czy jest to zaszyte w exe? Chcialem sobie takowy dodac do sm31 ale po przejrzeniu dokumentacji na stronie odnosnie pliku fiz, nic takowego nie znalazlem.

6
Bieżące kolejowe / Pociagi o specjalnym przeznaczeniu
« dnia: 13 Stycznia 2022, 09:27:51 »
Czesc.Czy pomoze mi ktos z Was zweryfikowac zawarte w tym: https://www.sektorkolejowy.pl/po-polskich-torach-jezdzil-juz-pociag-z-predkoscia-ponad-180-km-godz/?fbclid=IwAR1SVOz16bQDIQ1qykLBcPGCjyoDUmU_80faKmATaKV6Qn3CekmLPKAIc4E artykule informacje? Jesli w opisanych tutaj czasach faktycznie takowe sklady poruszaly sie po sieci PKP z takimi predkosciami to czym byly prowadzone, wg jakich wytycznych itp.?

7
Symulator / Diesel/el vs elektryki.
« dnia: 04 Grudnia 2021, 04:11:51 »
Panowie, ja wiem iz temat symkowych spalinowek oraz ich "nieco oszukanych" fizyk byl juz walkowany ale...
Postawilem sobie na TD 10x 111a (400t) i zaprzegalem do rozruchu tegoz kolejno: BR285, 2x SP45 w ukrotnienu i na koniec eu07. Cel: rozbujac calosc najszybciej jak sie da do 120km/h, zanotowac dystans potrzebny na wykonanie tego zadania oraz sily pociagowe. I tak :BR285 (moc ciagla 2400kW)-120 lapie po ok 4,3 km i zachowuje sile pociagowa ok 65 kN przy tym, 2 ukrotnione sp-45 ( moc ciagla zestawu 2500kW) osiaga 120ke dopiero po 6,3 km przy 35kN, eu07 (moc ciagla 2000kW) potrzebowala3,9 km by rozbujac to do 120 i zachowanych 62 kN sily pociagowej. I teraz pytanie, co jest nie tak? BR285 i siodemka, przy mniej wiecej porownywalnych mocach, podobnie sobie ze skladem poradzily. Klasyczne sp-45 zdecydowanie sa za slabe, podobnie jest z reszta z pozostalymi klasycznymi diesel elektrykami w MaSzynie. Natomiast TRAXX zachwuje sie chyba w miare poprawnie. Wiec w czym jest problen, w fizykach konkretnych poajzdow czy EXE?

8
Tabor kolejowy / 36WEhd
« dnia: 13 Maja 2021, 06:46:41 »
Czy na tym:
filmiku, podczas rozruchu dobrze slysze falowniki oraz prace spalinowego agregatu pradotworczego? Czyzby pojazd ten byl pierwszym w Polsce SZT z przekladnia elektryczna? Probowalem wyszukac na temat zastosowanej w tym  Impulsie przekladni  ale artykuly, nawet na portalach kolejowych, milcza w tej kwestii...

9
Bieżące kolejowe / Predkosci na CMK
« dnia: 26 Grudnia 2019, 03:52:29 »
Pytanie do Was, z pozoru dla niektorych wydac sie moze smieszne, czy aktualnie na CMK prowadzone sa jakiekolwiek pociagi w zestawieniu "klasycznym" (lok+ wagony) z predkoscia powyzej 160 a do 200km/h?  Moj, dobry przyjaciel, niestety srednio obeznany z koleja, pare dni temu podrozowal z Warszawy do Krakowa, jak twierdzi napewno "skladem wagoanow z lokomotywa", i jego ponoc niezawodny GPS przez spora czesc trasy pokazywal predkosc 170 -180 km/h. Z tego co wiem, obecnie jedynie Pendolino moze tam poruszac sie do 200km/h i to niecalych 80 km trasy. Nic mi nie wiadomo na temat jakoby w Polsce eu44 ze skladem  wagonow Z1-Z2 mogly jezdzic rozkladowo z ta sama predkoscia.

10
Bieżące kolejowe / "Elfie" podwozie
« dnia: 25 Sierpnia 2019, 23:56:22 »
Czesc. Orientuje sie ktos moze jak jest masa calkowita (wraz z zestawami kolowymi), wozka tocznego 40ANb zastosowanego w serii Elfow, Pesy?

11
Symulator / en96
« dnia: 24 Kwietnia 2019, 06:35:01 »
Witam. Tak w ramach wstepnego oswajania sie z "nowym", odpalilem sobie na TD "Elfika". 160 ke zalapal dopiero po zrobieniu calego okrazenia. Tak ten pojazd zachowuje sie w rzeczywistosci? Wydaje sie to byc troche dlugo jak  na 1600 kW przy jego 82 tonach wagi.

12
Symulator / EL100
« dnia: 26 Lutego 2019, 23:23:50 »
Czesc. Intryguje mnie kwestia zrodel, na podstawie ktorych byla tworzona kabina do naszej maszynowej Ep01. Probowalem odszukac w sieci jakichkolwiek zdjec, planow badz szkicow owej kabiny ale chyba jestem kiepskim eksploratorem..

13
Bieżące Symulatorowe / Charakterystyka eu07
« dnia: 19 Lutego 2015, 01:10:41 »
  Witajcie. Z racji pojawienia się w nowej paczce zmienionych charakterystyk silników dla siódemek mam pytanie skierowane, przede wszystkim, do osób na co dzień użytkujących tych maszyn w ramach swojej pracy zawodowej. Jak zachowanie obecnych wirtualnych ma się do realnych?
 Z informacji dotyczących siódemek wynika, że powinna być w stanie poprowadzić, po torze płaskim, skład pudeł o masie do 700t ze swoja max prędkością konstrukcyjną, 125 km/h.  Zrobiłem kilka prób w symku, na prostym odcinku toru, zapinając na hak 16 pudełek z pasażerami ważący 680t.  Po przejechaniu ok 16 km, skład udało mi się rozpędzić jedynie do ok 118 km/h i dalej w zasadzie, prędkość już nie chciała przyrastać. Symulację odpaliłem na domyślnym napięciu, bodajże, 3,6 kv.
Składy nieco lżejsze, też aktualnie trudno jest rozbujać nawet do 120 i trwa to bardzo długo. Wszystkie próby przeprowadzone na standardowej eu07 (przełożenie 18:79). Symulatorowa 7-ka osłabła wyraźnie. Pytanie czy tak to wygląda w rzeczywistości? Podobno większość tych maszyn nie "trzyma" parametrow fabrycznych. Czy moglibyście podać jakieś przykłady z praktyki w jakim mniej więcej czasie, jakiej masy składy, w jakich warunkach można rozpędzić do 120 km/h?

14
Tabor / BCM dla SU46
« dnia: 09 Lutego 2010, 22:43:52 »
Witam. Jest ktoś z Was w stanie podać najlepszą wartość BCM dla su46, przy obecnym, 917 KB, exe?
Tak coś mi się wydaje, że nawet przy pełnych cylindrach, słabiutko hamuje...


Strony: [1]