Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Konrad_74

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: Bestie z Woroszyłowgradu
« dnia: 07 Kwietnia 2024, 08:28:38 »
W paczuszce brakuje pliku kluczowego z torowiskiem, news.scm do ktorego odwoluje sie plik sceneri elektrocieplownia_dobreS.scn...

2
Tabor kolejowy / Pesa seria 218M
« dnia: 12 Listopada 2023, 00:53:33 »
Czesc. Od jakiegos czasu nie daje mi spokoju kwestia niekonsekwencji stosowania napedow w ramach tej serii. Pytanie do Was, czym, jakimi czynnikami to jest podyktowane, bardziej technicznymi czy ekonomicznymi (budzet zamawiajcego)?  Najstarsze SZT z tej serii oznaczone jako sa132 oraz najmlodsze sa134 jezdza na przekladniach hydromechanicznych od ZF, natomiast sa133 jest wyposazona w czystego hydraulika T211 od Voitha. Jakie sa roznice zasadnicze w budowie oraz dzialniu obu typow przekladni, wiem natomiast chcialbym sie dowiedziec co nieco odnosnie wad/zalet obu rozwiazan w eksploatacji i wlasciwosci trakcyjnych a porownanie bedzie chyba o tyle zasadne, ze mamy do czynienia z tym samym pojazdem i czy to one byly brane pod uwage w stosowaniu zmian konstrukcyjnych calej serii 218M czy bardziej chodzilo o koszta. Z krotkiej historii na wiki sa101/sa102 natomiast wyczytalem, ze w ramach modernizacji najpierw te pojazdy dostaly przekladnie hydromechaniczne Clarka a na koniec hydrauliczne Voitha i to ponoc te ostanie byly uwazane za najlepsze co moze byc istotna wskazowka.

3
Tabor kolejowy / Odp: Impuls 31WE
« dnia: 28 Września 2023, 06:04:33 »
 Mam nadzieje iz wybaczycie mi odgrzanie 9-cio letniego kotleta ale sprawa jest, uwazam istotna zarowno dla tego watku jak i dla naszych symulatorowych 31we. Otoz, grzebiac sobie za informacjami technicznymi odnosnie owych pojazdow natrafilem na takie "kwiatki": https://platformazakupowa.pl/transakcja/355621 https://www.platformazakupowa.pl/transakcja/287900 oraz https://platformazakupowa.pl/transakcja/213867, z ktorych wynikaloby iz conajmniej 31we jako seria ed78 dla Zachodniopomorskiego ma napedy TMF 50-29-4 plus GGM 275 SO/549 czyli te same z ktorych korzystaja 36wea oraz trzy i dwuczlony Pesy. Natomiast to: https://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/upload/20180119095438xk9p202pe1pj.pdf potwierdzaloby, ze conajmniej cala seria 31we dla Kolei Dolnoslaskich ma fabryczne TMF 59-39-4 plus Dosto-Getriebe var.200. To czyniloby z 31we/ed78 niejako podserie o zupelnie odmiennych parametrach trakcyjnych... PS. Teraz, przegladajac wyniki wyszukiwania podsuniete przez wujaszka Googla znalazlem jeszcze to z 2018 roku: https://platformazakupowa.pl/transakcja/172346. Wyglada na to, ze przy ktorejs z napraw zdecydowali sie na zmiane ukladow napedowych na slabsze. Ciekaw jestem, jak w takim razie wyglada ta kwestia z dolnoslaskimi 31we, obecnie...

4
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 23.07 problemy.
« dnia: 16 Września 2023, 06:35:35 »
Od razu zaznaczam, ze nie jestem pewien czy to co zglaszam jest bledem. Otoz na EN76, podczas symulacji, gdy chce sobie wyswietlic spod F12 zuzycie energii to w czlonie A nie sa pokazywane zadne parametry, tylko z kabiny w czlonie D i to przy podniesionym pantografie na tymze czlonie. Teraz sedno, czy symulator pokazuje w czlonie D sumaryczna wartosc pobranej energii z obu glowic napedowych czy tez jest wlasnie blad i wyswetla sie tylko polowa wartosci dla calego EZTa w czlonie D? PS. Teraz sprawdzilem 31We i tam w obu kabinach pod F12 nie pokazuje w ogole zuzycia energi...

5
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 07 Kwietnia 2022, 09:23:33 »
SM41 z ciekawym skladem w samym centrum Budapesztu po torach tramwajowych. Jesli juz bylo, wybaczcie...

6
Bieżące kolejowe / Odp: Pociagi o specjalnym przeznaczeniu
« dnia: 13 Stycznia 2022, 21:36:34 »
Te proby po upadku jedynie slusznie minionego systemu, pamietam. Najbardziej intryguje mnie to co napisano w tym artykule o latach 70tych.. Przejazdy vipow z predkosciami pod 200km/h. Jesli w ogole, to domyslam sie ze po CMK ale powiedzcie mi, czym? Niby ep05 miala proby pod Koninem robione i wg zapisow osiagnela 176km/h...

7
Bieżące kolejowe / "Elfie" podwozie
« dnia: 25 Sierpnia 2019, 23:56:22 »
Czesc. Orientuje sie ktos moze jak jest masa calkowita (wraz z zestawami kolowymi), wozka tocznego 40ANb zastosowanego w serii Elfow, Pesy?

8
Pomoc doraźna / Odp: Maszyna 19.08 - problemy
« dnia: 19 Sierpnia 2019, 02:59:50 »
Czesc. @Stele, z tego co zaobserwowalem to aktualna masa brutto skladu, ta podawana w trakcie symulacji w oknie rozkladu, ewidentnie wplywa na fizyke ruchu. Wartosci na kazdej stacji/przystanku pojawija sie losowe ale zawsze chyba w jakims rosadnym zakresie, czyli np jadac na exe z paczki to waha sie np tak miedzy 140 - 150 ton dla kibla. Czyli np na pierwszym przystanku po wymianie paserow sklad wazy 143t, na nastepnym 145 , potem znow spada do 140 itd.. Problem w tym ze na exe TMJ, tym  z12 -08 na tych samych sceneriach zawsze sa to wartosci z o wiele wyzszego zakresu, czyli np dla kibla na scenariuszu zmienia sie to w zakresie od prawie 180 do nawet 230 t. I wartosci te ewidentnie widac ze wplywaja na czas rozruchu. Jednostka wyraznie ma problemy z nabieraniem szybkosci. Aktualna symulowana masa pojazdu przeklada sie tez chyba na fizyke hamulcow bo przy hamowaniu tak przeciazonym skladem dostaje do cylindrow w kiblu 4 bary, zamiast normalnie 3,5.  Czy ktos moglby to sprawdzic i potwierdzic?
Ps. Znalazlem przyczyne tych roznic.. @TMJ w uaktualnieniu z 09-08 wydzielil do osobnego pliku defaultowe wartosci wag poszcegolnych ladunkow. Sciagnalem, wrzucilem do odpowiedniego katalogu i teraz jest ok, laduja sie te same zakresy wartosci dla obu galezi exe, takze moje oba posty nieaktualne.

9
Symulator / EL100
« dnia: 26 Lutego 2019, 23:23:50 »
Czesc. Intryguje mnie kwestia zrodel, na podstawie ktorych byla tworzona kabina do naszej maszynowej Ep01. Probowalem odszukac w sieci jakichkolwiek zdjec, planow badz szkicow owej kabiny ale chyba jestem kiepskim eksploratorem..

Strony: [1]