Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Przemekm

Strony: [1] 2 3 ... 6
1
Tabor kolejowy / Zmiana kabiny w EU07
« dnia: 27 Stycznia 2024, 17:38:10 »
Witam. Jak wygląda procedura zmiany kabiny w realnej siódemce? Czy jakieś urządzenia pozostają uruchomione czy trzeba wszystko wyłączyć i w drugiej kabinie uruchomić wszystko od zera?

2
Trasy / Odp: Manewrowo3 - próba ukończenia
« dnia: 14 Stycznia 2024, 14:13:43 »
Dzięki. Może w końcu uda się ukończyć misję. Na chwilę obecną wygląda, że misja jest przejezdna jeśli się nie popełni nigdzie błędu.

3
Trasy / Odp: Manewrowo3 - próba ukończenia
« dnia: 14 Stycznia 2024, 09:18:02 »
Walki ciąg dalszy. Na bocznicy zakładów meblowych (ostatnie zadanie) aby podjechać z drugiej strony wagonów trzeba przejechać przez tor none293. Najechanie na niego powoduje wykolejenie z błędem w logu o końcu toru. Ustawienie na nim lokomotywy jako trainset również od razu po uruchomieniu symulacji powoduje wykolejenie również z błędem o końcu toru. Patrząc na wpis tego toru w scm wygląda normalnie. Nie widać, żeby były dziury na jego końcach. Nie wiem co może być z nim nie tak.

"Ja natrafiłem na taki problem, że podczas wpychania Eaosów na tor 20 (druga połowa towara z Ełka) to zaczynają się manewry innej lokomotywy które przestawiają rozjazdy po których jedziemy kończąc tym sposobem zabawę."
W tym zadaniu ostatnia ręczna zwrotnica przy placu ładunkowym jest ustawiona na tor 22. Trzeba ją przestawić ręcznie na tor 20 wtedy wszystko idzie dobrze. Wjazd na tor 22 powoduje uruchomienie manewrów lokomotyw z szopy. Wiem bo sam popełniłem ten błąd. Na tor 22 prawidłowo wjeżdżamy po powrocie z fabryki mebli dopiero na końcu misji.

4
Trasy / Manewrowo3 - próba ukończenia
« dnia: 24 Grudnia 2023, 01:19:19 »
Próbowałem przejechać manewrowo3 dzisiaj. Wszystko szło w zasadzie dobrze do momentu wyciągania połowy towara do odrzutu. Gdy tylko wjechałem lokomotywą za wykolejnicę koło nastawni dostałem polecenie zatrzymania się i wykonania odrzutu mimo, że ostatnie ciągnięte wagony nie wyjechały jeszcze nawet ze stacji. Pamiętam sprzed lat, że na pewno tak nie było. Zacząłem analizować plik z eventami i z torami. Jeśli dobrze rozumiem to co w nich jest to polecenie zatrzymania a potem odrzutu dostaniemy gdy tor zat32 będzie wolny. Ale przecież nie jest ponieważ nasz skład po nim jedzie. Ale podejrzana jest jedna rzecz. Kilka wagonów za lokomotywą znajdują się puste platformy, które są długie natomiast tor zat32 jest krótki i wydaje mi się, że mieści się on między wózkami platformy. Pytanie czy w takiej sytuacji symulator uzna ten tor za wolny mimo, że wisi nad nim platforma z kołami na sąsiednich odcinkach?
Kontynuowałem wyciąganie składu i cały czas było powtarzane polecenie zatrzymania się dopóki jechałem. Niestety nie wiedziałem, że teraz ten tor wyciągowy jest taki krótki i doszło do wykolejenia na końcu :( Także jak czas pozwoli to podmienię platformy na jakieś krótsze wagony i spróbuję jeszcze raz.
Kolejna dziwna rzecz to Gagar, który stoi w szopie na tym samym torze co my. W czasie gdy zbieram cysterny z gazem i węglarkę z bocznicy on wyjeżdża do stacji na tor przy peronie ale po jakimś czasie wraca do szopy wtedy gdy przyjeżdża na stację ten pierwszy długi towar. Wygląda tak, że on zjeżdża do szopy zamiast lokomotywy od towara. Stoi ona potem, aż do przyjazdu osobówki i sytuacja się powtarza.

5
Tabor kolejowy / SU46 - Napęd hydrostatyczny wentylatorów chłodnic
« dnia: 08 Czerwca 2023, 10:51:47 »
Witam
Poszukuję informacji na temat napędu hydrostatycznego wentylatorów chłodnic w Su46. Mam na myśli maksymalne obroty jakie osiągają wentylatory i temperaturę wody przy jakiej to się dzieje. Niestety mam tylko dostęp do książki Piątka i Żałopy o lokomotywach Sp45 i Su46 a tam nie ma słowa o tym napędzie.

6
Tabor kolejowy / Odp: Typ sprężarek na Eu07 i ET22
« dnia: 29 Kwietnia 2023, 12:46:50 »
Tak, to wiem. A czy część pneumatyczna jest taka sama?

7
Tabor kolejowy / Typ sprężarek na Eu07 i ET22
« dnia: 29 Kwietnia 2023, 07:34:06 »
Witam
Czy na Eu07 i Et22 są takie same sprężarki główne?

8
Wszystko się zgadza. Exe 20.01 a skład jest mojego autorstwa. Jak wyjdzie kolejna paczka to zobaczę czy bedą dalej jakieś problemy. Dzięki.

9
Jak dam prowadzić  AI to za każdym razem się wykoleja. Misja numer 1 w Tarniowie. I tak jak pisałem po zamianie:
Cytuj
BuffCoupl1. CType=Screw kB=9200 DmaxB=0.11 FmaxB=320 kC=4500 DmaxC=0.1 FmaxC=850 beta=0.58 AllowedFlag=67
BuffCoupl2. CType=Articulated AllowedFlag=-83

Na to:
Cytuj
BuffCoupl. CType=Screw kB=9200 DmaxB=0.11 FmaxB=320 kC=4500 DmaxC=0.1 FmaxC=850 beta=0.58 AllowedFlag=67

czyli dodaniu zderzaka z drugiej strony członu a i b nie ma problemu.
Jak jest połączenie sztywne miedzy członami to AI wykoleja ten skład przy rozruchu.




10
Log w załączniku

11
Pomoc doraźna / Skład z BHP wykoleja się przy poślizgu lokomotywy
« dnia: 13 Kwietnia 2020, 15:20:36 »
Witam
Skład o takim wpisie:
Cytuj
node -1 0 EU06-12 dynamic PKP\4E_V1 EU06-12 4E 0 headdriver 3 0 enddynamic

node -1 0 a54552 dynamic PKP\BHP_V1 505125-18065-1 BHP-A 0 nobody 3 44 Passengers enddynamic

node -1 0 a43839 dynamic PKP\BHP_V1 505125-18065-1 BHP-CD 0 nobody 3 27 Passengers enddynamic

node -1 0 a32274 dynamic PKP\BHP_V1 505125-18065-1 BHP-B 0 nobody 3 34 Passengers enddynamic

node -1 0 a61816 dynamic PKP\1XXA_V1 120A_GW_2 120A 0 nobody 3 43 Passengers enddynamic

node -1 0 a31844 dynamic PKP\1XXA_V1 120A_GW_2 120A 0 nobody 0 60 Passengers enddynamic

endtrainset

wykoleja się podczas gwałtownego rozruchu (600A) kiedy lokomotywa wpada w poślizg.
Skład umieszczony w pierwszej misji na Tarniowie prowadzony przez AI. Na Td dzieje się to samo. Wydaje mi się, że problem tkwi w wagonach Bhp i połączeniu stałym między ich członami. Cały zespół ma tylko krańcowe zderzaki normalne a połączenie między członami jest stałe. Po zmianie wpisów zderzaków między członami na zwykłe nie ma problemu. Wydaje mi się, że jest jakiś błąd w exe lub w wartościach opisujących zderzaki tego zespołu.
Pamiętam, że było zgłaszane przy innych okazjach zbyt łatwe wykolejanie się wagonów przy najechaniu. Możliwe, że problem nadal występuje.

12
Pomoc doraźna / Rozmowy radiowe na zewnątrz.
« dnia: 30 Marca 2020, 17:29:43 »
1. Czy da się jakoś włączyć rozmowy radiowe na zewnątrz lokomotywy np. pod F4? Na niektórych sceneriach przy manewrach trzeba wyjść spiąć lokomotywę, założyć końcówki, ustawić hamulce w wagonach a w tym czasie lecą ważne dla nas komunikaty których nie słychać.
2. Pod jakim klawiszem jest okienko transkrypcji radiowych?

13
W jaki sposób jest liczony parametr "compressorspeed" w pliku . fiz w przypadku gdy sprężarka jest napędzana mechanicznie z silnika diesla? Czy podana wartość jest dla biegu jałowego i mnożona przez obroty na kolejnych pozycjach?

14
Tabor kolejowy / Trzeci termometr w SP42
« dnia: 08 Sierpnia 2019, 18:50:53 »
Witam

W SM42 są w kabinie dwa termometry: wody chłodzącej i olej. A w SP42 jest jeszcze jeden. Temperaturę czego on pokazuje?

15
Chyba znalazłem odpowiedź na moje pytanie. Cytat ze strony http://www.transportszynowy.pl/sygnalizacjanast.php#sw
Cytuj
  Jeżeli tarcza ostrzegawcza stoi przy semaforze wjazdowym, to nazywa się ona tarczą ostrzegawczą przelotową i odnosi się ona do każdego semafora, do którego może dojechać pociąg na sygnał zezwalający na jazdę na semaforze wjazdowym. Tarcza ostrzegawcza przelotowa może być kształtowa lub świetlna.   

Zatem tarcza ToE powinna wskazywać Od2.
Załączam zmieniony plik events_lotos.ctr jeszcze nie przetestowany.

16
Załączam szkic sytuacji w Paszkach Wielkich. Czarna linia to nasz przebieg.

17
Witam

Podczas wykonywania manewrów w Wilisiu lokomotywy od pociągu osobowego i od pociągu z beczkami od Jarkawek zatrzymują się na torze null_0113. Tzn. jedna z nich, zależnie który z tych pociągów pierwszy przyjedzie na stacje. W związku z tym nie można ukończyć scenariusza. Problem powoduje event2 umieszczony w/w torze. Tor ten znajduje się w głowicy rozjazdowej i po najechaniu na niego lokomotywa otrzymuje polecenie Wait_for_orders i czeka do nieskończoności blokując dalszy przebieg scenariusza. Rozwiązanie to usnąć event2 z toru null_0113. Ja wstawiłem go do toru wilis_7kon (być może niepotrzebnie), teraz lokomotywy zjeżdżają na żeberko i można ukończyć misję.
Proszę zatem kogoś władnego do zmiany tego w plikach do następnej paczki całościowej.

Natomiast drugi problem a raczej wątpliwość dotyczy przejazdu przez Paszki Wielkie. Padła informacja na radiu że mam przelot. Zostałem skierowany na tor lewy patrząc w kierunku Macierzewa. Na semaforze wjazdowym A był sygnał Sr2 a na tarczy ostrzegawczej pod nim ToE sygnał Ot1. I teraz na semaforze obok którego miałem przejechać czyli D jest sygnał Sr3, a na semaforze przy torze prawym czyli E sygnał Sr1. Czy zatem na tarczy ToE nie powinno być sygnału Od2 informującego, że następny semafor zezwala na jazdę?


18
Dokładnie wygląda to tak że obraz jest płynny 60fps nie ma spowolnienia animacji ale co chwilę występuje przycięcie miarowo w równych odstępach czasu bez różnicy czy mijam inny pociąg. Np na trasie osobowy l61+144 w starym kiblu też się pojawiły po aktualizacji gdzie nie było najmniejszego problemu z płynnością.

Uruchomiłem exe 19.01. na paczce 18.12. Sceneria całkowo_sn61 ostatnia misja. Przy włączonym vsync widoczne rytmiczne szarpanie co ok 1s na exe z paczki grudniowej jak i na exe styczniowym. FPS Stabilny 30. Po wyłączeniu vsync na obu exekach brak rytmicznych szarpnięć  lecz przy przejeździe przez Wiliś można zauważyć rozciąganie w poziomie w nieregularnych odstępach czasu. Fps w samej stacji ok 30, po minięciu peronów 80 i więcej. Wszytko uruchomione na archaicznym sprzęcie z win XP, Athlon 2x 2,5GHZ, 3.5 GB RAM, GeForce 9800GT 512MB RAM. Wygląda na to, że vsync powoduje rytmiczne szarpanie, przynajmniej u mnie.

19
Tabor kolejowy / Amperomierz i woltomierz WN w SM31
« dnia: 17 Stycznia 2019, 21:11:58 »
Jakie są zakresy na podziałkach amperomierza i woltomierza WN w realnej SM31? Takie same jak w SM42 czy mają większe?

20
Pomoc doraźna / Odp: TEM2 gaśnie w czasie jazdy.
« dnia: 28 Grudnia 2018, 11:49:20 »
O tym nie wiedziałem. Przetwornicy nie miałem włączonej. Dzięki, zrobię trzecie podejście do tej lokomotywy.

21
Pomoc doraźna / Odp: TEM2 gaśnie w czasie jazdy.
« dnia: 28 Grudnia 2018, 11:41:27 »
Skład dwuwagonowy, temperatura otoczenia -14. Temperatura silnika w momencie zgaśnięcia 43 a wody chyba 39. Przegrzanie raczej nie. A może to zbyt niska temperatura pracy i następuje uszkodzenie silnika. Jest taka opcja już wprowadzona?

22
Pomoc doraźna / TEM2 gaśnie w czasie jazdy.
« dnia: 28 Grudnia 2018, 11:33:36 »
Witam

Podczas jazdy Tem2 a konkretnie SM48-092 już dwukrotnie zgasła podczas rozgrywki. Rzecz miała miejsce na scenerii Całkowo Retro Zima misja 3. Pierwszym razem zgasła podczas postoju na stacji Macierzewo w oczekiwaniu na odjazd z pociągiem powrotnym do Wilisia. Drugim razem na tej samej scenerii już w czasie powrotu z Macierzewa za przystankiem Macierzewo Jezioro. W tym drugim przypadku rozpędzałem skład. Po tym samoistnym zgaśnięciu nie można silnika uruchomić. AI również nie może go uruchomić chociaż widać pod F12, że próbuje. Status pojazdu wyświetlany w oknie F12 OK.  Zaznaczam, że wszystkie potrzebne urządzenia na pokładzie włączone. Podgrzewanie silnika też nic nie daje.

23
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 18.12 - problemy
« dnia: 14 Grudnia 2018, 12:48:07 »
Mam problem z cieniami. Przy ruszeniu kamerą cień pokrywa cały teren. Przy widoku z zewnątrz jest ok. Natomiast w lokomotywie zależnie od kąta patrzenia kamery cień na zewnątrz pokrywa cały widoczny teren lub nie. Czasami są w nim kwadratowe dziury oświetlone.

24
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Sceneria Realistyczna
« dnia: 18 Stycznia 2018, 14:37:01 »
Chodzi o Mielno w Zachodniopomorskim nad morzem z jednej i nad jeziorem Jamno z drugiej strony. To Mielno w którym parę lat temu Krzysio jadł zupę z miski. Jest tam ruch szynobusów tylko w sezonie letnim a trasa z Koszalina wiedzie przez Mścice.

25
Tabor kolejowy / Ilość sprężarek w lokomotywach dwuczłonowych.
« dnia: 26 Grudnia 2017, 06:32:40 »
W EU07 mamy dwie sprężarki główne. Zatem mam 3 pytania:
1. Czy w ET41 są 4 sprężarki łącznie?
2. Jak jest w ET40 i ET42?
3. Czy cały układ pneumatyczny lokomotyw dwuczłonowych jest zdwojony (zbiorniki główne itd.) czy może producenci zastosowali oszczędności materiałowe skoro lokomotywy są nierozłączne w czasie normalnego użytkowania?

26
Tabor kolejowy / Operowanie nastawnikiem jazdy w spalinowozach.
« dnia: 06 Listopada 2017, 17:12:48 »
Witam

W jakiejś książce o ST44 czytałem, że przy wchodzeniu na kolejne pozycje należy na każdej zatrzymać się na kilka sekund aby silnik mógł wejść na obroty. Ma to zapobiec uszkodzeniu silnika. A jak to jest w przypadku innych lokomotyw np: su45, sm42 itp.? Można skakać po kilka pozycji albo od razu z 1 na ostatnią?

27
Witam.
Stałem się posiadaczem Unidena ezi33xlt. Niestety na dołączonej antenie praktycznie nic nie łapie. Zamontowałem do niego teleskopową antenę 60cm i teraz zasięg na zewnątrz na poziomie chodnika oceniam na maks. 1.5 km. Czy to tak ma być? Rozumiem, że w pomieszczeniach są zakłócenia jednak na zewnątrz spodziewałem się zasięgu chociaż 3 razy większego.

28
Na stacji Suwałki doszło do wykolejenia lokomotywy pociągu towarowego. Na szczęście cysterny z gazem nie uległy rozszczelnieniu. Przyczyną wypadku był błąd maszynisty.

29
Na warsztacie / Odp: Opis logiczny scenerii - VD prace koncepcyjne
« dnia: 12 Stycznia 2017, 08:49:47 »
Witam

Czy opisana w tym wątku koncepcja jest jeszcze rozwijana?

30
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z patchem 16.05
« dnia: 08 Czerwca 2016, 18:03:32 »
Nie wiem czy tak jest tylko u mnie ale ST-44 chyba jest za mały.  Na wysokość jest tylko minimalnie wyższy od np. siòdemki. A powinien ròwnać się wysokością z bohunem. Ciekawe jak inne jego wymiary? Czy ktoś mógłby to potwierdzić?

Strony: [1] 2 3 ... 6