Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Przemekm

Strony: [1] 2
1
Tabor kolejowy / Zmiana kabiny w EU07
« dnia: 27 Stycznia 2024, 17:38:10 »
Witam. Jak wygląda procedura zmiany kabiny w realnej siódemce? Czy jakieś urządzenia pozostają uruchomione czy trzeba wszystko wyłączyć i w drugiej kabinie uruchomić wszystko od zera?

2
Trasy / Manewrowo3 - próba ukończenia
« dnia: 24 Grudnia 2023, 01:19:19 »
Próbowałem przejechać manewrowo3 dzisiaj. Wszystko szło w zasadzie dobrze do momentu wyciągania połowy towara do odrzutu. Gdy tylko wjechałem lokomotywą za wykolejnicę koło nastawni dostałem polecenie zatrzymania się i wykonania odrzutu mimo, że ostatnie ciągnięte wagony nie wyjechały jeszcze nawet ze stacji. Pamiętam sprzed lat, że na pewno tak nie było. Zacząłem analizować plik z eventami i z torami. Jeśli dobrze rozumiem to co w nich jest to polecenie zatrzymania a potem odrzutu dostaniemy gdy tor zat32 będzie wolny. Ale przecież nie jest ponieważ nasz skład po nim jedzie. Ale podejrzana jest jedna rzecz. Kilka wagonów za lokomotywą znajdują się puste platformy, które są długie natomiast tor zat32 jest krótki i wydaje mi się, że mieści się on między wózkami platformy. Pytanie czy w takiej sytuacji symulator uzna ten tor za wolny mimo, że wisi nad nim platforma z kołami na sąsiednich odcinkach?
Kontynuowałem wyciąganie składu i cały czas było powtarzane polecenie zatrzymania się dopóki jechałem. Niestety nie wiedziałem, że teraz ten tor wyciągowy jest taki krótki i doszło do wykolejenia na końcu :( Także jak czas pozwoli to podmienię platformy na jakieś krótsze wagony i spróbuję jeszcze raz.
Kolejna dziwna rzecz to Gagar, który stoi w szopie na tym samym torze co my. W czasie gdy zbieram cysterny z gazem i węglarkę z bocznicy on wyjeżdża do stacji na tor przy peronie ale po jakimś czasie wraca do szopy wtedy gdy przyjeżdża na stację ten pierwszy długi towar. Wygląda tak, że on zjeżdża do szopy zamiast lokomotywy od towara. Stoi ona potem, aż do przyjazdu osobówki i sytuacja się powtarza.

3
Tabor kolejowy / SU46 - Napęd hydrostatyczny wentylatorów chłodnic
« dnia: 08 Czerwca 2023, 10:51:47 »
Witam
Poszukuję informacji na temat napędu hydrostatycznego wentylatorów chłodnic w Su46. Mam na myśli maksymalne obroty jakie osiągają wentylatory i temperaturę wody przy jakiej to się dzieje. Niestety mam tylko dostęp do książki Piątka i Żałopy o lokomotywach Sp45 i Su46 a tam nie ma słowa o tym napędzie.

4
Tabor kolejowy / Typ sprężarek na Eu07 i ET22
« dnia: 29 Kwietnia 2023, 07:34:06 »
Witam
Czy na Eu07 i Et22 są takie same sprężarki główne?

5
Pomoc doraźna / Skład z BHP wykoleja się przy poślizgu lokomotywy
« dnia: 13 Kwietnia 2020, 15:20:36 »
Witam
Skład o takim wpisie:
Cytuj
node -1 0 EU06-12 dynamic PKP\4E_V1 EU06-12 4E 0 headdriver 3 0 enddynamic

node -1 0 a54552 dynamic PKP\BHP_V1 505125-18065-1 BHP-A 0 nobody 3 44 Passengers enddynamic

node -1 0 a43839 dynamic PKP\BHP_V1 505125-18065-1 BHP-CD 0 nobody 3 27 Passengers enddynamic

node -1 0 a32274 dynamic PKP\BHP_V1 505125-18065-1 BHP-B 0 nobody 3 34 Passengers enddynamic

node -1 0 a61816 dynamic PKP\1XXA_V1 120A_GW_2 120A 0 nobody 3 43 Passengers enddynamic

node -1 0 a31844 dynamic PKP\1XXA_V1 120A_GW_2 120A 0 nobody 0 60 Passengers enddynamic

endtrainset

wykoleja się podczas gwałtownego rozruchu (600A) kiedy lokomotywa wpada w poślizg.
Skład umieszczony w pierwszej misji na Tarniowie prowadzony przez AI. Na Td dzieje się to samo. Wydaje mi się, że problem tkwi w wagonach Bhp i połączeniu stałym między ich członami. Cały zespół ma tylko krańcowe zderzaki normalne a połączenie między członami jest stałe. Po zmianie wpisów zderzaków między członami na zwykłe nie ma problemu. Wydaje mi się, że jest jakiś błąd w exe lub w wartościach opisujących zderzaki tego zespołu.
Pamiętam, że było zgłaszane przy innych okazjach zbyt łatwe wykolejanie się wagonów przy najechaniu. Możliwe, że problem nadal występuje.

6
Pomoc doraźna / Rozmowy radiowe na zewnątrz.
« dnia: 30 Marca 2020, 17:29:43 »
1. Czy da się jakoś włączyć rozmowy radiowe na zewnątrz lokomotywy np. pod F4? Na niektórych sceneriach przy manewrach trzeba wyjść spiąć lokomotywę, założyć końcówki, ustawić hamulce w wagonach a w tym czasie lecą ważne dla nas komunikaty których nie słychać.
2. Pod jakim klawiszem jest okienko transkrypcji radiowych?

7
W jaki sposób jest liczony parametr "compressorspeed" w pliku . fiz w przypadku gdy sprężarka jest napędzana mechanicznie z silnika diesla? Czy podana wartość jest dla biegu jałowego i mnożona przez obroty na kolejnych pozycjach?

8
Tabor kolejowy / Trzeci termometr w SP42
« dnia: 08 Sierpnia 2019, 18:50:53 »
Witam

W SM42 są w kabinie dwa termometry: wody chłodzącej i olej. A w SP42 jest jeszcze jeden. Temperaturę czego on pokazuje?

9
Witam

Podczas wykonywania manewrów w Wilisiu lokomotywy od pociągu osobowego i od pociągu z beczkami od Jarkawek zatrzymują się na torze null_0113. Tzn. jedna z nich, zależnie który z tych pociągów pierwszy przyjedzie na stacje. W związku z tym nie można ukończyć scenariusza. Problem powoduje event2 umieszczony w/w torze. Tor ten znajduje się w głowicy rozjazdowej i po najechaniu na niego lokomotywa otrzymuje polecenie Wait_for_orders i czeka do nieskończoności blokując dalszy przebieg scenariusza. Rozwiązanie to usnąć event2 z toru null_0113. Ja wstawiłem go do toru wilis_7kon (być może niepotrzebnie), teraz lokomotywy zjeżdżają na żeberko i można ukończyć misję.
Proszę zatem kogoś władnego do zmiany tego w plikach do następnej paczki całościowej.

Natomiast drugi problem a raczej wątpliwość dotyczy przejazdu przez Paszki Wielkie. Padła informacja na radiu że mam przelot. Zostałem skierowany na tor lewy patrząc w kierunku Macierzewa. Na semaforze wjazdowym A był sygnał Sr2 a na tarczy ostrzegawczej pod nim ToE sygnał Ot1. I teraz na semaforze obok którego miałem przejechać czyli D jest sygnał Sr3, a na semaforze przy torze prawym czyli E sygnał Sr1. Czy zatem na tarczy ToE nie powinno być sygnału Od2 informującego, że następny semafor zezwala na jazdę?


10
Tabor kolejowy / Amperomierz i woltomierz WN w SM31
« dnia: 17 Stycznia 2019, 21:11:58 »
Jakie są zakresy na podziałkach amperomierza i woltomierza WN w realnej SM31? Takie same jak w SM42 czy mają większe?

11
Pomoc doraźna / TEM2 gaśnie w czasie jazdy.
« dnia: 28 Grudnia 2018, 11:33:36 »
Witam

Podczas jazdy Tem2 a konkretnie SM48-092 już dwukrotnie zgasła podczas rozgrywki. Rzecz miała miejsce na scenerii Całkowo Retro Zima misja 3. Pierwszym razem zgasła podczas postoju na stacji Macierzewo w oczekiwaniu na odjazd z pociągiem powrotnym do Wilisia. Drugim razem na tej samej scenerii już w czasie powrotu z Macierzewa za przystankiem Macierzewo Jezioro. W tym drugim przypadku rozpędzałem skład. Po tym samoistnym zgaśnięciu nie można silnika uruchomić. AI również nie może go uruchomić chociaż widać pod F12, że próbuje. Status pojazdu wyświetlany w oknie F12 OK.  Zaznaczam, że wszystkie potrzebne urządzenia na pokładzie włączone. Podgrzewanie silnika też nic nie daje.

12
Tabor kolejowy / Ilość sprężarek w lokomotywach dwuczłonowych.
« dnia: 26 Grudnia 2017, 06:32:40 »
W EU07 mamy dwie sprężarki główne. Zatem mam 3 pytania:
1. Czy w ET41 są 4 sprężarki łącznie?
2. Jak jest w ET40 i ET42?
3. Czy cały układ pneumatyczny lokomotyw dwuczłonowych jest zdwojony (zbiorniki główne itd.) czy może producenci zastosowali oszczędności materiałowe skoro lokomotywy są nierozłączne w czasie normalnego użytkowania?

13
Tabor kolejowy / Operowanie nastawnikiem jazdy w spalinowozach.
« dnia: 06 Listopada 2017, 17:12:48 »
Witam

W jakiejś książce o ST44 czytałem, że przy wchodzeniu na kolejne pozycje należy na każdej zatrzymać się na kilka sekund aby silnik mógł wejść na obroty. Ma to zapobiec uszkodzeniu silnika. A jak to jest w przypadku innych lokomotyw np: su45, sm42 itp.? Można skakać po kilka pozycji albo od razu z 1 na ostatnią?

14
Tabor / ET40 - nie można wyłączyć przetwornicy (PC 08_13)
« dnia: 16 Listopada 2014, 07:16:09 »
Witam
Jak w temacie. Po naciśnięciu x przetwornica jednocześnie wyłącza się i włącza ponownie. W efekcie jest nadal słyszalna i można ponownie próbować ją wyłączyć. Bez rezultatu.
Dla większej jasności dodam, że jeśli wstawię do składu tylko jeden człon problem nie występuje.
Człony spięte sprzęgiem 55, w pierwszym obsada headdriver w drugim connected.
Sprawdzałem inne lokomotywy członowe np ET42 i problemu nie ma. Proszę o pomoc.

Regulamin, zakazy, pkt 14.
adsim

15
Symulator / Dodanie nowych obrazków na czas ładowania.
« dnia: 15 Kwietnia 2012, 10:41:57 »
Jak dodać nowe ekrany ładowania? Czy wystarczy tylko dodanie ich do folderu textures/logo czy trzeba jeszcze zmienić coś w innych plikach?

16
Proponuję w tym temacie wyrażać swoje opinie o zapowiedziach stacyjnych.
Będę pierwszy.
Białogard - uważam że na tej stacji są najładniejsze spośród tych które słyszałem. Dźwięk emitowany przed komunikatem przywołuje wspomnienie dawnej świetności PKP.
Wrocław Główny - koszmar. Ktoś silił się na nowoczesność, która nie nawiązuje w żaden sposób do tego co znamy z innych stacji. Sam dźwięk jest nieprzyjemny i po prostu brzydki. Jestem na NIE.

17
Tabor kolejowy / Operownie nastwnikiem jazdy w spalinowozach
« dnia: 01 Stycznia 2012, 12:50:19 »
Witam

Jak prawidłowo załącza się kolejne pozycje nastawnika jazdy w lokomotywach sm31, sm42, su4x.
Tzn. czy na każdej kolejnej pozycji trzeba się zatrzymać na kilka sekund, czy można przeskakiwać po kilka pozycji od razu?

Pozdrawiam

18
Symulator / System sterowania ruchem
« dnia: 04 Grudnia 2011, 07:52:16 »
Witam

Jak wiadomo scenariusze w sceneriach są sztywne i właściwie każdy przejazd danego scenariusza jest taki sam. W symulatorze mamy możliwość zmiany pojazdów w składzie, ale w sumie jest ona niewskazana ponieważ w wielu przypadkach powoduje to problemy z przejazdem scenariusza (przebiegi układane dla innego składu itd.) Jest wiele scenerii, które mają olbrzymi niewykorzystany potencjał (drawinowo, krzyżowa, l61. l61+144 i inne) na których ruch pociągów mógłby być o wiele większy, a przez to ciekawszy.
Potrzebny jest tylko system sterowania ruchem, który dynamicznie sterowałby ruchem na scenerii. Uważam, że nieodzowny w przypadku budowy jakiejkolwiek realistycznej scenerii.
Czy jest brane coś takiego pod uwagę, a jeśli tak to jak idą nad tym prace?

19
Tabor / Dźwiek wejścia na bezoporową
« dnia: 16 Listopada 2011, 14:45:55 »
Witam

W czasie wejścia na bezoporową w 4e jest odtwarzany dźwięk wejscie_na_bezoporow.wav. Ale w pliku .mmd nie ma wpisu tego dźwięku. W innych lokach elektrycznych jest tak samo. Czy można zmienić ten dźwięk na inny jakimś wpisem w .mmd? Czy jest on domyślny dla wszystkich loków i tylko podmiana pliku dźwiękowego na inny o tej samej nazwie wchodzi w grę?

20
Pomoc doraźna / ET42 zepsuła się na szlaku:(
« dnia: 04 Listopada 2011, 16:27:00 »
Witam

Napotkałem usterkę w/w lokomotywie.
1. Warunki w jakich zaistniała usterka:

Linia 546 misja EN57 gdzie kibel zamieniłem na skład ET42 + bhp-a+bhp-b.
Oto wpis:

node 900 0 ET42-015-A dynamic PKP\ET42_V1 ET42-015 ET42-A  0 headdriver 55 0 enddynamic
node 900 0 ET42-015-B- dynamic PKP\ET42_V1 ET42-015 ET42-B  0 connected 3 0 enddynamic
node 900 0 a40293 dynamic PKP\BHP_V1 505125-18065-1 BHP-A  0 nobody 3 50 Passengers enddynamic
node 900 0 a47901 dynamic PKP\BHP_V1 505125-18065-1 BHP-B  0 nobody 0 50 Passengers enddynamic

Prędkość składu ok. 50km/h

Podniesiony pantograf tylny, załączona przetwornica, sprężarka, ogrzewanie składu.
Skład wyluzowany

2. Wystąpienie usterki
W czasie jazdy z prędkością j/w na 0 pozycji nastawnika jazdy postanowiłem przejść na pozycję szeregową bezoporową.
Dałem 1 pozycję następnie poprzez dłuższe przytrzymanie Num+ chciałem ustawić nastawnik od razu na poz. 25.
W tym momencie wystapiła usterka:
-nastawnik doszedł tylko do poz. 19
-wybiło nadmiarowy
- skład zaczął powoli zwalniać jakby był lekko przyhamowany

Zatrzymałem skład i upewniłem się że kran hamulca jest na poz. jazda.

3. Inne objawy

-Po zbiciu nadmiarowego i nastawiania kolejnych pozycji skład nie rusza, a nastawnik dochodzi tylko do 19 pozycji.
- amperomierze wskazują 0. Sytuacja jest taka jakby ciągle była pozycja 0 na nastawniku mimo, że jest nastawiona inna.
- manometr cylindra hamulcowego wskazuje brak ciśnienia mimo że skład jest zahamowany (Num 8 na kranie hamulca). Przy hamowaniu hamulcem dodatkowym działa prawidłowo.

Po przejściu do drugiego członu i ponownym uruchomieniu lokomotywy dalej nie można ruszyć w żadnym kierunku. Objawy j/w. Nie można kontynuować jazdy.

Czy u kogoś wystąpił taki problem i czy jest jakieś rozwiązanie. Mi udało się tą usterkę spowodować 4 razy w taki sam sposób.
Jedyny wniosek to taki, że trzeba załączać pozycje po kolei bo przy dłuższym przytrzymaniu Num+ lok odmówi dalszej współpracy.

Pozdrawiam

21
Tabor kolejowy / Skoda 181/182 ukrotninie
« dnia: 17 Października 2011, 13:33:28 »
Czy lokomotywy skoda 181 i 182 mają sterowanie wielokrotne?

22
Symulator / Szum jadącego pociągu
« dnia: 13 Października 2011, 08:29:02 »
Witam

Jak wiadomo pociąg jadący w realu dla obserwatora stojącego np. na peronie generuje szum powstający poprzez toczenie się kół po szynach. Obecnie w Maszynie mamy tylko stukot kół na stykach, który nie brzmi zbyt realnie. Więc gdy mijamy na Maszynowym szlaku pociąg jadący z naprzeciwka powinien towarzyszyć mu hałas. Myślę, że wiadomo o co chodzi. Myślałem, co można z tym zrobić.
Kiedyś, przed PC2009 w plikach mmd niektórych lokomotyw (na pewno eu07) był wpis, niestety nie wiem jaki, który odpowiadał za taki szum kół zależnie od prędkości jazdy. Czym większa prędkość tym głośniejszy.
Obecnie (sprawdzałem w PC2009 i PC2010) nie udało mi się znaleźć tego wpisu.
Czy zostały tylko usunięte, czy nie są obsługiwane przez exe i jak wyglądał taki wpis?
Myślę, że za pomocą takiego wpisu dodanego w plikach mmd lokomotyw i wagonów oraz nagrania odpowiedniego dźwięku można uzyskać realny odgłos jadącego składu.

23
Pomoc w tworzeniu / Otwieranie istniejącej scenerii w edytorze Ra
« dnia: 06 Października 2011, 12:19:15 »
Chciałbym podejrzeć scenerię w edytorze Ra. Ale nie wiem jak załadować scenerie do programu. Czy da się? Głównie chodzi mi o zobaczenie nazw zwrotnic na scenerii.

24
Pomoc doraźna / Manometry w 6dg
« dnia: 10 Maja 2011, 21:59:04 »
Mimo że mam aktywne drugie stanowisko w 6dg to manometry nie działają na nim, tylko na pierwszym stanowisku. Zaznaczam, że mam zainstalowanego patcha do tej lokomotywy. Nie wiem jak było przed wgraniem go.

25
Wydaje mi się że przy ostatniej pozycji nastawnika w su45/46 słyszalna praca silnika nie odpowiada obrotom na obrotomierzu i tym co można słyszeć w realu. Tzn. słychać że silnik chodzi zbyt wolno. Natomiast dźwięk biegu jałowego jest ok. Jak można to przyspieszyć? Może jakiś wpis w mmd lub chk za to odpowiada.

26
Bieżące kolejowe / Podróż koleją z przesiadką - kupno biletu
« dnia: 03 Maja 2011, 11:39:06 »
Witam. Mam zamiar jechać pociągiem z przesiadką Regio -> TLK -> Regio. Moje pytanie czy na każdy pociąg muszę kupić bilet osobno w kasie danego przewoźnika czy można kupić jeden bilet na całą podróż np: w kasie PR. Jak to teraz jest bo pociągiem jechałem z 5 lat temu i wtedy nie było takich problemów.
Pozdro

Pisz poziomo, nie zostawiaj pustych linijek.
Krzysiek626

27
Symulator / Prowadzenie pociągów lokomotywami manewrowymi
« dnia: 20 Kwietnia 2011, 21:45:19 »
Witam
Jechałem SP42 w misji towos w Zwierzyńcu. Trasa jest w większości jednotorowa i bardzo kręta.Nie wiem jak innym ale mi prowadzenie pociągu po takiej trasie lokomotywą typu SM42/SP42/SM31 sprawia problem. Chodzi o bardzo ograniczoną widoczność do przodu. Jadąc tyłem do przodu jakoś można dać sobie radę, ale jazda we właściwym kierunku jest męcząca bo nie widać wskaźników i semaforów po lewej stronie. Z tego co wiem to w realu obsługa jest podwójna i pomocnik maszynisty obserwuje szlak po lewej stronie, więc nie ma problemu. Może warto by było rozwiązać to bo przecież pomocnika w symku nie ma. Np:
1. W czasie jazdy pokazywałyby się małe ikonki mijanych sygnałów/semaforów na dole ekranu. Oczywiście to trudne bo wymagałoby dużych zmian w symulatorze i sceneriach. (eventy itd.).
2. Łatwiejsze. Szybki skok na fotel pomocnika. Naciskając lewy przycisk myszy "teleportowałoby" nas na fotel pomocnika, a naciskając prawy powrót w mgnieniu oka na fotel maszynisty. Byłby wtedy łatwy i przyjemny dostęp do pola widzenia z obu stron lokomotywy.  Nie byłoby problemu z dostrzeżeniem sygnału czy semafora w czasie jazdy np. po łuku, no i jazda będzie bardziej realna.
Może warto coś takiego zaimplementować w kolejnej wersji symulatora.
Pozdrawiam

Pisz poziomo.
Krzysiek626

28
Bocznica / Linia 546 null track
« dnia: 02 Lutego 2011, 23:45:10 »
Witam

Na linii 546 w misji EU07 na końcu w Dzierżawie trzeba wjechać samą lokomotywą na tor z dwoma EP09.
Jak wjeżdżam na tą bocznice wyskakuje nulltrack. Dwa razy robiłem tą misje i dwa razy to samo. Co na to można poradzić?


Jesteś na tym forum długo i powinieneś wiedzieć jak należy zgłaszać swój problem. Dla przypomnienia zapoznaj się z poradnikiem jak prosić o pomoc i sformułuj swoje pytanie ponownie.
A najlepiej pobierz Service Pack1, patch SP1.1 i zapoznaj się z wątkiem, bo problem został już poruszony: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,15493.msg167011.html#msg167011 i nawet jest rozwiązanie.
Bocznica
libertyn89

 

29
Tabor / SU46_v2 pozycja "S" i "1" Nastawnika
« dnia: 20 Grudnia 2010, 22:56:57 »
Witam

Na pozycji "S" lok zaczyna jechać a po przejściu na pozycję "1" nie widać żadnej zmiany. Tak jakby to była martwa pozycja. W SU46_v1 jest inaczej. Czy tak jest w realu czy to błąd?

Pozdrawiam

30
Symulator / MotorParamTable w chk 4e
« dnia: 23 Października 2008, 17:09:35 »
Witam

To jest wpis z 4e:

MotorParamTable:
0 23.34 206  124  118   
1 42.12 826  124  165   
2 25.81 380  123  218   
3 27.89 558  129  324   
4 30.48 798  130  427   
5 25.26 742  131  555   
6 23.27 807  145  852   
END-MPT

Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć tak na "chłopski rozum" za co odpowiadaja poszczególne kolumny.

Strony: [1] 2