Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Przemekm

Strony: 1 2 [3] 4 5 6
61
Inne niekolejowe / Odp: No to teraz dla kierowcow...
« dnia: 08 Listopada 2011, 18:38:07 »
Citroen BX 1.9d kombi. Hydrauliczne zawieszenie idealne na nasze dziurawe drogi. Stały prześwit powoduje, że można nim przewieźć wszystko.
Auto ogólnie trwałe zwłaszcza silnik. 4,5l w trasie. Naprawy typowe tzn. rozrząd, klocki. Czasami szwankuje coś elektrycznego, centralny nie zamyka jednych drzwi, dmuchawa chodzi na full albo wcale. Niestety Citroen nie dba
o posiadaczy swoich produktów. O ile części mechaniczne są ogólnie dostępne (zunifikowane z innymi modelami Citroena i Peugeota) to do hydrauliki jakąkolwiek nową część dostać jest bardzo trudno. To plus brak mechaników ( w Kołobrzegu jest tylko jeden, który się podejmuje) powoduje, że dni hydrowozów są policzone.
Dlatego zaopatrzyłem się też w inny wóz.
MB 124 3.0d automat 1991r. Full opcja niczym nie ustępuje wyposażeniu aut dzisiaj dostępnych w salonach. Jakość wykonania imponująca. Nic nie trzeszczy, wszystko działa, brak oznak zużycia. 10l w mieście w trasie 7l. Automat trochę go spowalnia. Nie jest to rakieta mimo dużego silnika, ale teraz nie myślę już o korkach i wajchowaniu.
W tym aucie nie słucham radia bo muzyką dla uszu jest brzmienie 6-cylidrowego diesla. Jazda nim to dla mnie relaks:) Mam go dopiero 3 miesiące, więc oprócz tankowania nic przy nim nie musiałem jeszcze robić i mam nadzieje, że tak zostanie.

62
Pomoc doraźna / Odp: ET42 zepsuła się na szlaku:(
« dnia: 04 Listopada 2011, 17:21:25 »
Dzięki

Teraz już wiem o co chodzi.
Nie wiem jak, ale przypadkowo musiałem włączyć hamulec ED. Chyba przy naciskaniu Num- wskakuje mi też Num*.
Nie ma usterki tylko niedoszkolony maszynista prowadził.

Można zamknąć.

Zamknięto.
ABu

63
Pomoc doraźna / ET42 zepsuła się na szlaku:(
« dnia: 04 Listopada 2011, 16:27:00 »
Witam

Napotkałem usterkę w/w lokomotywie.
1. Warunki w jakich zaistniała usterka:

Linia 546 misja EN57 gdzie kibel zamieniłem na skład ET42 + bhp-a+bhp-b.
Oto wpis:

node 900 0 ET42-015-A dynamic PKP\ET42_V1 ET42-015 ET42-A  0 headdriver 55 0 enddynamic
node 900 0 ET42-015-B- dynamic PKP\ET42_V1 ET42-015 ET42-B  0 connected 3 0 enddynamic
node 900 0 a40293 dynamic PKP\BHP_V1 505125-18065-1 BHP-A  0 nobody 3 50 Passengers enddynamic
node 900 0 a47901 dynamic PKP\BHP_V1 505125-18065-1 BHP-B  0 nobody 0 50 Passengers enddynamic

Prędkość składu ok. 50km/h

Podniesiony pantograf tylny, załączona przetwornica, sprężarka, ogrzewanie składu.
Skład wyluzowany

2. Wystąpienie usterki
W czasie jazdy z prędkością j/w na 0 pozycji nastawnika jazdy postanowiłem przejść na pozycję szeregową bezoporową.
Dałem 1 pozycję następnie poprzez dłuższe przytrzymanie Num+ chciałem ustawić nastawnik od razu na poz. 25.
W tym momencie wystapiła usterka:
-nastawnik doszedł tylko do poz. 19
-wybiło nadmiarowy
- skład zaczął powoli zwalniać jakby był lekko przyhamowany

Zatrzymałem skład i upewniłem się że kran hamulca jest na poz. jazda.

3. Inne objawy

-Po zbiciu nadmiarowego i nastawiania kolejnych pozycji skład nie rusza, a nastawnik dochodzi tylko do 19 pozycji.
- amperomierze wskazują 0. Sytuacja jest taka jakby ciągle była pozycja 0 na nastawniku mimo, że jest nastawiona inna.
- manometr cylindra hamulcowego wskazuje brak ciśnienia mimo że skład jest zahamowany (Num 8 na kranie hamulca). Przy hamowaniu hamulcem dodatkowym działa prawidłowo.

Po przejściu do drugiego członu i ponownym uruchomieniu lokomotywy dalej nie można ruszyć w żadnym kierunku. Objawy j/w. Nie można kontynuować jazdy.

Czy u kogoś wystąpił taki problem i czy jest jakieś rozwiązanie. Mi udało się tą usterkę spowodować 4 razy w taki sam sposób.
Jedyny wniosek to taki, że trzeba załączać pozycje po kolei bo przy dłuższym przytrzymaniu Num+ lok odmówi dalszej współpracy.

Pozdrawiam

64
Częstotliwość wypadków na polskiej kolei znacząco wzrasta. A nadchodzi zima. Dojdą jeszcze usterki taboru i będzie znowu rozkład.

65
Odnośnie jakości. Jakiś czas temu zainteresowałem się dodatkami do gry Symulator Farmy 2009. Stron z dodatkami do tego jest dużo i pobierałem je z różnych źródeł. Biorąc pod uwagę to, co znam z forum Maszyny tzn. sposób publikacji dodatków i ich poziom jakościowy liczyłem na coś podobnego. Przeliczyłem się. Nawet dodatki z popularnych stron z dużą liczbą pobrań to w porównaniu z dodatkami Maszynowymi gnioty. Poczynając od braku proporcji wymiarów przez skopaną fizykę po brak instrukcji instalacji, która wcale nie była tam taka prosta w pewnych przypadkach. Dla mnie sposób oceny jakości i później publikacji jest właściwy, ponieważ otrzymujemy gotowy produkt a jedyne, co trzeba z nim zrobić to skopiować do właściwego folderu.



66
Tabor kolejowy / Skoda 181/182 ukrotninie
« dnia: 17 Października 2011, 13:33:28 »
Czy lokomotywy skoda 181 i 182 mają sterowanie wielokrotne?

67
Symulator / Odp: Szum jadącego pociągu
« dnia: 13 Października 2011, 09:06:09 »
Szkoda. Ale możne warto wprowadzić to w przyszłości.
Pozdrawiam

68
Symulator / Szum jadącego pociągu
« dnia: 13 Października 2011, 08:29:02 »
Witam

Jak wiadomo pociąg jadący w realu dla obserwatora stojącego np. na peronie generuje szum powstający poprzez toczenie się kół po szynach. Obecnie w Maszynie mamy tylko stukot kół na stykach, który nie brzmi zbyt realnie. Więc gdy mijamy na Maszynowym szlaku pociąg jadący z naprzeciwka powinien towarzyszyć mu hałas. Myślę, że wiadomo o co chodzi. Myślałem, co można z tym zrobić.
Kiedyś, przed PC2009 w plikach mmd niektórych lokomotyw (na pewno eu07) był wpis, niestety nie wiem jaki, który odpowiadał za taki szum kół zależnie od prędkości jazdy. Czym większa prędkość tym głośniejszy.
Obecnie (sprawdzałem w PC2009 i PC2010) nie udało mi się znaleźć tego wpisu.
Czy zostały tylko usunięte, czy nie są obsługiwane przez exe i jak wyglądał taki wpis?
Myślę, że za pomocą takiego wpisu dodanego w plikach mmd lokomotyw i wagonów oraz nagrania odpowiedniego dźwięku można uzyskać realny odgłos jadącego składu.

69
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 07 Października 2011, 16:52:40 »

70
Pomoc w tworzeniu / Otwieranie istniejącej scenerii w edytorze Ra
« dnia: 06 Października 2011, 12:19:15 »
Chciałbym podejrzeć scenerię w edytorze Ra. Ale nie wiem jak załadować scenerie do programu. Czy da się? Głównie chodzi mi o zobaczenie nazw zwrotnic na scenerii.

71
Pomoc doraźna / Odp: Manometry w 6dg
« dnia: 10 Maja 2011, 22:43:35 »
Mimo że mam aktywne drugie stanowisko w 6dg to manometry nie działają na nim, tylko na pierwszym stanowisku.
Jeżeli dobrze rozumiem, jesteś w "drugiej" kabinie, ale manometry działają tylko w "pierwszej" tak?

Tak właśnie.

72
Pomoc doraźna / Manometry w 6dg
« dnia: 10 Maja 2011, 21:59:04 »
Mimo że mam aktywne drugie stanowisko w 6dg to manometry nie działają na nim, tylko na pierwszym stanowisku. Zaznaczam, że mam zainstalowanego patcha do tej lokomotywy. Nie wiem jak było przed wgraniem go.

73
Wydaje mi się że przy ostatniej pozycji nastawnika w su45/46 słyszalna praca silnika nie odpowiada obrotom na obrotomierzu i tym co można słyszeć w realu. Tzn. słychać że silnik chodzi zbyt wolno. Natomiast dźwięk biegu jałowego jest ok. Jak można to przyspieszyć? Może jakiś wpis w mmd lub chk za to odpowiada.

74
Kołobrzeg – Krzyż. Faktycznie podróż tylko PR jest prawie połowę tańsza. Ale będę jechał 2h dłużej. Teraz kwestia tego ile jest warty mój czas:).

75
Bieżące kolejowe / Podróż koleją z przesiadką - kupno biletu
« dnia: 03 Maja 2011, 11:39:06 »
Witam. Mam zamiar jechać pociągiem z przesiadką Regio -> TLK -> Regio. Moje pytanie czy na każdy pociąg muszę kupić bilet osobno w kasie danego przewoźnika czy można kupić jeden bilet na całą podróż np: w kasie PR. Jak to teraz jest bo pociągiem jechałem z 5 lat temu i wtedy nie było takich problemów.
Pozdro

Pisz poziomo, nie zostawiaj pustych linijek.
Krzysiek626

76
Pomoc doraźna / Odp: Problemy z Paczką Całościową 2010
« dnia: 24 Kwietnia 2011, 21:12:09 »
Witam

Nie słyszę dźwięków podnoszenia i opuszczania pantografu w żadnym loku. Przykładowy wpis z 201e-zez.mmd:

pantographup: 07]patyk_gora.wav
pantographdown: et22_pantdown.wav

Wygląda na prawidłowy, nie modyfikowałem go a pliki dźwiękowe są w folderze sounds.



77
Symulator / Odp: Prowadzenie pociągów lokomotywami manewrowymi
« dnia: 20 Kwietnia 2011, 22:12:18 »
Skoro tak to muszę się przyzwyczaić. Wiele lat temu kiedy z Kołobrzegu odchodziły do Goleniowa dwu<>wagonowe osobówki ciągnięte przez SP42 zawsze była obsada podwójna na loku. Ale to było z 10 lat albo więcej temu. Teraz są szynobusy więc sądziłem że w kwestii obsady na manewrówkach nic się nie zmieniło.
P.S.
Jazda tamarą przodem do przodu;)  samemu to hardcore. Ciekawe czyja odpowiedzialność będzie w razie jakiegoś wypadku na przejeździe, jak mech w porę nie dostrzeże niebezpieczeństwa.

Pisz poziomo.
Krzysiek626

78
Symulator / Prowadzenie pociągów lokomotywami manewrowymi
« dnia: 20 Kwietnia 2011, 21:45:19 »
Witam
Jechałem SP42 w misji towos w Zwierzyńcu. Trasa jest w większości jednotorowa i bardzo kręta.Nie wiem jak innym ale mi prowadzenie pociągu po takiej trasie lokomotywą typu SM42/SP42/SM31 sprawia problem. Chodzi o bardzo ograniczoną widoczność do przodu. Jadąc tyłem do przodu jakoś można dać sobie radę, ale jazda we właściwym kierunku jest męcząca bo nie widać wskaźników i semaforów po lewej stronie. Z tego co wiem to w realu obsługa jest podwójna i pomocnik maszynisty obserwuje szlak po lewej stronie, więc nie ma problemu. Może warto by było rozwiązać to bo przecież pomocnika w symku nie ma. Np:
1. W czasie jazdy pokazywałyby się małe ikonki mijanych sygnałów/semaforów na dole ekranu. Oczywiście to trudne bo wymagałoby dużych zmian w symulatorze i sceneriach. (eventy itd.).
2. Łatwiejsze. Szybki skok na fotel pomocnika. Naciskając lewy przycisk myszy "teleportowałoby" nas na fotel pomocnika, a naciskając prawy powrót w mgnieniu oka na fotel maszynisty. Byłby wtedy łatwy i przyjemny dostęp do pola widzenia z obu stron lokomotywy.  Nie byłoby problemu z dostrzeżeniem sygnału czy semafora w czasie jazdy np. po łuku, no i jazda będzie bardziej realna.
Może warto coś takiego zaimplementować w kolejnej wersji symulatora.
Pozdrawiam

Pisz poziomo.
Krzysiek626

79
Trasy / Odp: Pomoc z misją manewrowo3
« dnia: 07 Marca 2011, 23:31:03 »
Zależy jakie masz lokomotywy. Nie podmieniałeś? PC09 to wiem, że masz, nie?

Mam PC09 z aktualizacjami i nic nie zmieniałem w składach.

80
Trasy / Odp: Pomoc z misją manewrowo3
« dnia: 07 Marca 2011, 22:00:43 »
A ja ostatnio 3x pod rząd przejechałem tę misję w całości przy składaniu PC :P.

Na ostatnim screenie widać, że loki które przyjechały z pociągami stoją na tym samym torze w szopie. U mnie każdy lok z tego miejsca cofał się na tor prowadzący do budynku i tam się zatrzymywał, a pierwszy gagar wjeżdżał do wewnątrz. Znaczy że loki prowadzone przez AI jeżdżą trochę jak chcą.

81
Trasy / Odp: Pomoc z misją manewrowo3
« dnia: 07 Marca 2011, 21:03:50 »
Witam

Ja wczoraj próbowałem 13 godzin. Moje i AI błędy uniemożliwiły to. Za szóstą próbą wykonałem wszystkie zadania ale w trakcie realizacji ostatniego jakiś gagarin wyjechał z szopy w perony, dostał drogę na wyjazd w kierunku Ełku, ale nie ruszył się już. Ja w tym czasie byłem z wagonami na bocznicy meblówki i czekałem pod tarczą na wjazd na stację. Ogólnie po 4h bezbłędnej jazdy gdzie brakowało na oko 10 min do końca błąd w scenerii uniemożliwił zakończenie. Zaznaczam że wszystko zrobiłem z należytą starannością. Ale kiedy będę miał znowu wolne spróbuję jeszcze raz. Chętnie służę radą i pomocą. Nie korzystam z gg ale może na PW pisz w czym problem.

82
Bocznica / Linia 546 null track
« dnia: 02 Lutego 2011, 23:45:10 »
Witam

Na linii 546 w misji EU07 na końcu w Dzierżawie trzeba wjechać samą lokomotywą na tor z dwoma EP09.
Jak wjeżdżam na tą bocznice wyskakuje nulltrack. Dwa razy robiłem tą misje i dwa razy to samo. Co na to można poradzić?


Jesteś na tym forum długo i powinieneś wiedzieć jak należy zgłaszać swój problem. Dla przypomnienia zapoznaj się z poradnikiem jak prosić o pomoc i sformułuj swoje pytanie ponownie.
A najlepiej pobierz Service Pack1, patch SP1.1 i zapoznaj się z wątkiem, bo problem został już poruszony: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,15493.msg167011.html#msg167011 i nawet jest rozwiązanie.
Bocznica
libertyn89

 

83
Tabor / Odp: SU46_v2 pozycja "S" i "1" Nastawnika
« dnia: 21 Grudnia 2010, 20:13:01 »
Dzięki za info. W takim razie zaraz dam po 12 garach w Całkowie:)

Zagadnienie omówione przejrzyście i wyczerpująco - zamykam.
Quark-t

84
Tabor / SU46_v2 pozycja "S" i "1" Nastawnika
« dnia: 20 Grudnia 2010, 22:56:57 »
Witam

Na pozycji "S" lok zaczyna jechać a po przejściu na pozycję "1" nie widać żadnej zmiany. Tak jakby to była martwa pozycja. W SU46_v1 jest inaczej. Czy tak jest w realu czy to błąd?

Pozdrawiam

85
Symulator / MotorParamTable w chk 4e
« dnia: 23 Października 2008, 17:09:35 »
Witam

To jest wpis z 4e:

MotorParamTable:
0 23.34 206  124  118   
1 42.12 826  124  165   
2 25.81 380  123  218   
3 27.89 558  129  324   
4 30.48 798  130  427   
5 25.26 742  131  555   
6 23.27 807  145  852   
END-MPT

Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć tak na "chłopski rozum" za co odpowiadaja poszczególne kolumny.

86
Symulator / Przekaźnik nadmiarowy
« dnia: 20 Października 2008, 19:14:41 »
Witam

Mam ochotę pobawić sie ustawianiem przekaźnika nadmiarowego w et21. W jaki sposób się do tego zabrać? Gdzie są zapisane wartości pradu przy których go wywala?

Dzięki z góry za sugestie

87
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejony EZT w Kołobrzegu.
« dnia: 16 Września 2007, 16:03:18 »
Miałem okazję obejrzec z bliska i podsłuchać co mówią kolejarze na ten temat.

Słyszałem dwie hipotezy.
1) Pierwszy wózek 3 członu patrząć od czoła na małym łuku toru przy peronie zablokował się i tak jak koła przednie samochodu spowodował zjechenie z szyn i dalej aż na peron.
2) wózek w jakiś sposób oderwał się z miejsca swojego mocowania i przesunął w tył członu o metr uderzając w znajdujące się po spodem urządzenia i zablokował skręcony i tak jak wyżej sciągnął człon 3 na peron.

Zauważcie że faktycznie wózek jest przesunięty na oko o metr w kierunku środka członu. Ale mógł się oberwać po uderzeniu w peron. Widziałem jak panowie w garniturach oglądali lewą szynę za tym członem w odległości kilku metrów.

88
Bieżące kolejowe / Towarowe w niedziele
« dnia: 13 Września 2007, 21:08:10 »
Witam

Mam takie dziwne pytanie.
Czy w niedziele prace przy pociagach towarowych trwają? Tzn. czy nastaje, niedziela mechy idą do domu i pociagi stoją do poniedziałku i wtedy jadą dalej czy ruch jest ciągły? Pytam się bo byłem kiedyś w sobote w koszalinie i na stacji była lokomotywa manewrowa zestawiała jakiś skład i o 17 pojechała do Kołobrzegu. Byłem następnego dnia tj. w niedziele i przez cały dzień nic sie nie działo składy jak stały tak stały, stąd moje pytanie.

89
Bieżące kolejowe / Cięzkie brutta w Trójmieście
« dnia: 03 Września 2007, 15:32:09 »
Witam

Czy ciężkie brutta z ET40, ET41 i ET42 mozna często spotkać w Trójmieście? Jeśli tak to na jakiej stacji sie najlepiej na nie zaczaić?

90
Publikacje / Trasa Drawinowo - Włodowice Zachodnie 160 km/h
« dnia: 08 Sierpnia 2007, 22:06:06 »
U mnie trasa właściwie działa ale jest jeszcze błąd w grabówku z odjazdem pospiech i wyprzedzaniem go przez ic. Oto screen:
Odjazd pospiechu z ep08 z grabówka

Jak widać w tym samym czasie z dwóch torów mamy pozwolenie na jazdę. Dalej te tory łączą się. Jeśli ic nas wyprzedzi i pierwszy przejedzie przez tą zwrotnice to pomomo zielonego światła na popprzednim semaforze po przejechaniu kilkudziesięciu metrów mamy stop i można tak czekać tu do nieskończoności;). Ja używam exe takiego jak w paczce mariusza /defilera. Czy ktoś spotkał sie z czymś podobnym. Wydaje mi sie że zamysłem autora było to żeby ic przejeżdzał pierwszy a pospiech po zwolnieniu odcinka jechał za nim. Teraz jazda pospiechem dalej jest tylko mozliwa wtedy gdy będziemy szybsi niz ic i pierwsi odjedziemy z grabówka. W tej sytuacji ic zatrzymuje sie pod tym semaforem i stoi

Strony: 1 2 [3] 4 5 6