Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - stone

Strony: [1] 2 3
1
(...)Akcja niezła (...)

Szczególnie dla pasażerów którzy dotarli do Bielska z około 7 godzinnym opóźnieniem. Swoją drogą jakoś tak dziwnie często dzieje się, że po niemal każdej burzy są na szlakach przerwy w ruchu...

2
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 16 Czerwca 2014, 12:41:58 »
Przecież to normalne, że taki nr na słupie sie w końcu pojawi. Kumpel maszynista mi to kiedyś tłumaczył, że te cyfry to oznaczają datę wbicia słupa w ziemię, ten by wynikało został wbity 24, kwietnia. Niestety nie wiem czemu PKP Energetyka nie pisze też roku... Może się wstydzą że słupy takie stare są?

3
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 15 Marca 2014, 09:23:59 »
Pojęcie skrajni opanowane do perfekcji.

4
Czy w tym kraju już na prawdę kierowcy samochodów/autobusów/ciężarówek mają wodę zamiast mózgu i pakują się pod pociągi?

Czy w tym kraju ludzie muszą formułować wnioski nie mając żadnych konkretnych informacji? Twój post został raportowany. Bocznica.
Benek

5
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 09 Marca 2014, 20:24:15 »
Już myślałem że to wskaźnik miejsca uszkodzonego SHP do To, semafora na szlaku, co ujęte jest w wydruku ostrzeżeń doraźnych :D

6
Tabor kolejowy / Odp: Prawa końcówka w czasie manewrów?
« dnia: 17 Lutego 2014, 22:23:29 »
Czyli w Class 66 powinno się świecić odwrotnie,

Dlaczego odwrotnie? Tam jest kabina po lewej to lewe światło powinno świecić przy manewrach i z tym się już parokrotnie spotkałem.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Powtórka z Pragi - 27we i EN57-AKM
« dnia: 17 Lutego 2014, 22:20:18 »
Bardzo prawdopodobne. Na AKMach zrzut baterii to niemal podstawowy sposób radzenia sobie z usterkami ;) Tłumaczyłoby to dlaczego mu końcówki zgasły. Ewentualnie wyłączył aktywację kabiny.

Czyli wychodzi na to że odblaskowe blachy z towarowych bardziej bezpieczne i niezawodne?

8
: TY DEBILU NIE SWIRUJ TAK BO PODSTACJE W********I!

A może chodziło o to, że mimo w łóżku mu nie szło to był w stanie nawet podstację wypier*olić?

Bocznica filozofie.
Benek

9
Według mnie likwidacja połączenia jest bez sensu ponieważ w weekendy przyjeżdża całkiem sporo ludzi jak na nasz rejon.

Prawda jest taka że w naszym kolejowym świecie to niestety żaden argument... Podam przykład: pociąg Interregio (no niby połączenie komercyjne, ale jednak) "Szyndzielnia" w moim regionie, obłożenie miał świetne niemal cały tydzień. W studenckie piątki i niedziele potrzebna była druga jednostka. Obecnie kursuje tylko od piątku do niedzieli... Niestety frekwencja nie jest obecnie żadnym wyznacznikiem. A w przypadku podanego przykładu regularnie obserwowałem liczbę podróżnych, a często sam korzystałem, więc nie zmyślam. Często znalezienie miejsca siedzącego było niemal niemożliwe...

10
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna w TVP! (program: Jak to działa?)
« dnia: 18 Stycznia 2014, 12:42:36 »
Prowadzący stwierdził, że da się mechanicznie zmienić zwrotnicę przy +30*C oraz -30*C, lecz chyba nie wiedział, że przy -30*C zamarza i człowiek idzie z pochodnią i musi grzać.

Z tym zamarzaniem to nie tak do końca... Niemniej rozjazdy na bombach, te na pędniach, czy z napędami elektrycznymi w zderzeniu z różnicami temperatur generalnie zachowują się podobnie, bowiem w przypadku usterki zamknięcia nastawczego rodzaj napędu nie ma aż takiego znaczenia. I tak samo rozjazd na bobmach może stanąć i tak samo z supernowoczenym napędem elekrycznym. Oczywiście domyślam się że to skrót myślowy, bo wiadomo że w napędach elektrycznych z izolacjami czy bez może się zepsuć jeszcze sporo innych rzeczy. Rozjazd z filmu jest konstrukcją najprostszą, ale stwierdzenie że działają zawsze i każdej temperaturze no hmmm... Nie jest do końca prawdą.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Makieta kolejowa w szkole w Łodzi
« dnia: 12 Grudnia 2013, 20:03:05 »
Jakiś czas temu spotkałem na LCSie dziewczynę, która szkoliła się na dyżurną ruchu. Pod okiem opiekuna (dyżurnego) robiła wszystko od kierowania ruchem po odbieranie telefonów, a na koniec była oceniana jak sobie radzi i jak stres wpływa na jej działania. Nie wyobrażam sobie, żeby praktyki zawodowe polegały tylko na "obserwowaniu". Równie dobrze jak szkoliliśmy "licencjatów" można było ich olać i kazać im się tylko przyglądać. Tylko, że później to oni mieli samodzielnie jeździć. Fakt nie każdy od razu był wpuszczany za stery ale i tak najważniejsza była praktyka, a nie samo "paczenie".
Obecnie każdy który się szkoli na ISDRa, przed szkoleniem stricte pod autoryzację (czyli po egzaminie) ma tzw. "staż stanowiskowy" na którym pod ścisłym nadzorem dyżurnego powinien wykonywać pewne czynności (większość). Żadne szkolenie teoretyczne nie odda specyfiki pracy na posterunku - jeżdżących w czasie rzeczywistym pociągów, usterek, konieczności wprowadzenia obostrzeń itp. Nawet najlepszy teoretyk jak pierwszy raz usiądzie na fotelu dyżurnego może przy pierwszej niestandardowej sytuacji mieć ogromny problem. Dlatego to przeszkolenie jest tak ważne dla kandydata. Obecnie jednak bardzo często wszystko zależy od dyżurnego na którego trafi się na zmianie - część osób z wiadomych względów nie chce dawać obsługiwać - nawet pod nadzorem - urządzeń żółtodziobom.

12
Bieżące kolejowe / Odp: EP09 ze składem towarowym
« dnia: 26 Listopada 2013, 21:22:50 »
(...)tylko starego typu "szlakowa" czyli że jak pociąg nie dojedzie do następnej stacji nie ma szans wyprawić innego.

Na zastępczy możesz ;)

13
Bieżące kolejowe / Odp: Dyskusja na temat wygody wypadku w Kozerkach
« dnia: 02 Października 2013, 19:45:13 »
Nawet nastawnie wykonawcze nie mają centralek z kanałami pociągowymi. Powinni mieć przynajmniej nasłuch i czerwony przycisk. Ile czasu minie jeżeli nastawniczy nie ma jak sygnałem lub przestawieniem wajchy możliwości zapobiec wypadkowi. Telefon do dyżurnego, on odbiera, dopiero po chwili wali RS-a....

Kwestia opracowania procedur. Bo często na nastawni wykonawczej radiotelefon stacjonarny jest, tylko że z kanałami drogowym i zabezpieczenia. Radiostop i tak jest plombowany/rejestrowany, więc da się dojść do tego kto użył (zakładając że nie był to "mikol" mający radio i znający podstawy z zakresu radiołączności kolejowej).

14
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 26 Września 2013, 21:59:37 »
l053_całkowo cargo part2 - odstawianie maszyny w Sandomierzu - coś się semafory gryzą (na prawym S12).

Ot tarcze manewrowe nieuzależnione od niczego :-)

15
Bieżące kolejowe / Odp: Incydent w Opolu Głównym
« dnia: 26 Września 2013, 21:57:25 »
Na stacji Opole Główne pociąg 26102/3 został przyjęty na tor zajęty, na którym stał już pociąg przewozów regionalnych 63124.

Jeśli miał podyktowane "O" z ograniczeniem prędkości do 20km/h to nie widzę problemów.

16
Bieżące kolejowe / Odp: Pomocnik maszynisty
« dnia: 03 Września 2013, 21:54:50 »
Może w innych ośrodkach trochę lżej traktują niż u mnie we Wrocławiu.
W Katowicach jest zupełnie inaczej. Na badaniach wstępnych dostałem tylko dwie wybrane kartki, na okresowych już nie miałem tej książki wcale. Widocznie wszystko zależy od lekarza.

No chyba musi zależeć, bo ja miałem własnie w Katowicach i na okresowych kilka stron z książeczki trzeba było odczytać. Do tego dno oka, wodzenie wzrokiem za palcem (nie znam się więc nie wiem co jest celem tego badania), ponadto tablice na ścianie do odczytania.

Na wstępnych w książeczce pomyliłem 7 z 1 (chciałem szybko mieć to zgłowy), skończyło się na tym że musiałem odczytać dodatkowo 5 stron ;)

Temat z pierwszego postu się wyczerpał.
Zamykam.
Rozi

17
No to więc nawet jak by maszynista chciał zobaczyć ewentualne zagrożenie to by musiał wyjść z lokomotywy pod warunkiem, że czułby takie zagrożenie.

No ale jak ma nie czuć takiego zagrożenia skoro wjeżdża na odstęp na czerwonym - czyli z założeniem że tam faktycznie może znajdować się pociąg...

18
Jazda na sygnał zezwalający jest gwarancją zabezpieczonej drogi przebiegu.
Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie kwestia zabezpieczania drogi przebiegu sygnałami manerowymi przy rozkazie lub Sz. Jest to możliwe i można stosować, czy przepisy zabraniają takich praktyk?

Oczywiście, że stosuje się "utwierdzenie" tarczami. Stawiasz przebieg manewrowy i wygaszasz tarczę, w przypadku przebiegów utwierdzanych, w przypadku zamykanych "stawiasz pod prąd", ewentualnie jak się da to dajesz manewrowy na wyjazdowym i na tym samym mrugasz Szta.

Oczywiście zakładając że masz urządzenia z utwierdzanymi / zamykanymi przebiegami manewrowymi - przekaźniki, komputerowe itp.

Ponadto jazda na sygnał zastępczy w ramach możliwości powinna być zabezpieczona w możliwie jak największy sposób. Przykładowo gdy sygnał zezwalający się nie wyświetla, ale przebieg się utwierdza na przekaźnikach to oczywistym jest że obsłużysz przycisk semafora - a nie wyłączysz tylko napięcie nastawcze - podstawowy sposób zgodnie z instrukcją. W mechanicznych zaś jeżeli jest możliwość użyjesz bloku Pu.

19
Co ma zrobić maszynista, jeśli stwierdzi, że został skierowany na inny tor?

A co ma zrobić jeśli nie zostanie poinformowany o jeździe na sygnał zastępczy - odmówić jazdy? Czy w przypadku gdy jest poinformowany o jeździe na sygnał zastępczy, ale bez podania przyczyny czy toru także ma odmówić jazdy, żądać uzupełnienia informacji, komisji?

Ponadto w przypadku wyjazdów także należy podawać numer toru? Czy należy podać również kierunek w którym świeci się zastępczy? Np. "Wyświetle zastępczy w kierunku Koziej Wólki na tor nr 2 z powodu..."? W przypadku jazdy na tor lewy przy przystosowanej blokadzie maszynista ma zostać powiadomiony - w związku z wcześniejszym zarządzeniem o jeździe właśnie na tor lewy - to gdy jedzie na sz ma dostać jeszcze informację że "na tor lewy nr 2" np.?

Kolejna kwestia - przy jeździe na rozkaz pisemny maszynista nie musi być poinformowany na który tor wjeżdża - a sposób zabezpieczenia ruchu zazwyczaj ten sam.

No i ostatnia wątpliwość: w jaki sposób określać przyczynę podania sygnału zastępczego: np. "brak przebiegu zorganizowanego na tor...", "usterka urządzeń srk", "wjazd na tor częściowo zajęty" - czy takie podanie sprawy jest wyczerpujące, czy maszynista może żądać szczegółowego określenia usterki?

20
Panie mechaniku jedziemy na Szta na tor 3, bo albo któryś przekaźnik mi nie działa w przekaźnikowni, może jest kabel uszkodzony gdzieś, chociaż może i to wina zestyków przycisku na pulpicie. Ale proszę zachować ostrożność.... Podsumowując: semafor nie chce się postawić ;)

Albo: "mechaniku właśnie wyświetliłem zastępczy, ale na który tor to się okaże, albowiem nie mam kontroli położenia kilku rozjazdów...

21
Ciekawe dlaczego w przewozach towarowych PLK nie robi takich problemów. Troszkę mi tu "pachnie" jakimś niezdrowym układem...

Poczekajmy na konkrety. Szczegółowej przyczyny odrzucenia wniosków przez PLK nie znamy. Niemniej rację przyznaję, w przewozach towarowych ta konkurencja jakoś działa - przewoźnik jeśli złoży wniosek na trasę (bo wygrał przetarg, ma zlecenie) zazwyczaj je dostaje, niemniej ruch towarowy rządzi się trochę innymi prawami - niewiele jest pociągów które faktycznie jeżdżą wg rozkładu jazdy który skonstruowano. Zazwyczaj przed, albo po planie...

Jak będą konkrety, bez snucia domysłów i oskarżania o korupcję, proszę napisać do administracji. Otworzymy wątek.
Rozi

22
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 10 Kwietnia 2013, 17:45:57 »
Widzę, że zimowałeś w gagarinie na trzynastym ;)

Zamiast zaprosić kolegę na nastawnię na kawę, to go trzymałeś w stacji ;)

MaSzyna zbliża kolejarzy, heheheh.

23
Tak gwoli wyjaśnienia. Jak się używa trybu pełnoekranowego to zegar w zasadzie pokaże się zawsze. Ruszając myszką może zniknąć, poruszenie myszką przywraca. Jeśli nie ma trybu pełnoekranowego, czyli jest tryb okienkowy. Wtedy zegara niema, gdyż w tym miejscu jest pasek nazwy okna. Zmiana rozdzielczości nic nie da, bo pasek nazwy okna zawsze będzie zakrywał. Jak @stone nie używa trybu pełnoekranowego, to nie może widzieć zegara.
Jeżeli mamy włączony tryb okienkowy to tak samo po kliknięciu F2, nie widać górnej linijki.

Ok, sprawdziłem teraz. Dzięki użyciu trybu pełnoekranowego wyświetla się zegar. Niemniej jednak w pewnych przypadkach zdarzało się że pojawił się mimo że trybu pełnoekranowego nie używałem. Co mnie trochę intryguje.

24
Wiemy o tym. Nie raz, nie dwa tak jest podczas użycia trybu pełnoekranowego.

Ja nie używam trybu pełnoekranowego.

25
Uruchamianie Symulatora / Zegar nie wyświetla się po wciśnięciu F1
« dnia: 04 Kwietnia 2013, 20:40:39 »
Witam,

Na wstepie proszę nie bić, że wątek oczywisty, był milion razy - przeszukałem trochę forum, użyłem szukajki i podobnego wątku nie znalazłem. Otóż po użyciu przycisku F1 nie zawsze wyświetlany jest zegar z aktualną godziną w symulatorze. Niestety nie odkryłem jeszcze zależności od scenerii i typu pojazdu (szczerze mówiąc swego czasu takowy zegar nie był mi w ogóle potrzebny). Co może być przyczyną tego że np. na linii 61 + 144 w misji z osobowym w EN57-20xx zegar wyświetla się, natomiast gdy wrzuciłem skład wagonowy z EU07, tenże zegar pojawić się nie chce?

Wiecie co może być grane? Z góry dzięki za odpowiedź.

26
Wydział zamówień / Odp: Most łukowy
« dnia: 31 Marca 2013, 16:28:49 »
Dwa tego typu mosty (nie wiem czy dokładnie o takie konstrukcje Ci chodzi) które kojarzę:

-most w Nowej Cerekwi:
http://d.naszemiasto.pl/k/r/92/3b/4ded2050597bf_g1.jpg

-w Racławicach Śląskich:
http://d.naszemiasto.pl/k/r/bd/ab/4ded202d24ef5_g1.jpg

Oba mosty znajdują się na obecnie nieeksploatowanych liniach kolejowych, z tym że na Raławickim można było spotkać tabor kolejowy w ostatnich latach za sprawą imprezy kolejowej: Koleją po pograniczu polsko-czeskim. Na w/w focie "Śląsk", w nastepnym roku była SM42 w malowaniu Cargo.

27
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 28 Marca 2013, 17:14:44 »
No to mikole zaliczaki - wiele szlaków tylko towarowych stoi przed wami otworem. :-)

28
Nigdy nie twierdziłem, że znam wszystkie instrukcje, oko jak widzę też, więc proszę pohamować wypowiedzi o pozjadanych rozumach. Wytyka się nam niekompetencję, może zamiast tego wskażecie jakie postępowanie jest wg Was właściwe? Jak według tego nowego 

Nic nikomu nie wytykam. Po prostu patrząc na ton niektórych wypowiedzi i obrzucanie się przez niektórych błotem w tym wątku można odnieść takie wrażenie...

Co do samego zarządzenia. Niestety prawda jest taka że jak to zazwyczaj bywa wydaje się zarządzenia, które dopiero zostaną zweryfikowane przez życie. Jak się kilkanaście pociągów porozrywa w głowicach dużych stacji co spowoduje spore utrudnienia, to może ktoś to rozpatrzy ponownie. Niestety zaczynamy się uwsteczniać bo po to jest w takim razie cała gama wskaźników i sygnałów, skoro mam powtarzać na co zezwoliłem, przez radiotelefon? To ja mam pomysł pomysł racjonalizatorski - w przypadku jazdy na tor lewy ISDR powinien podawać z okna nastawni sygnał ręczny ("Jazda po torze lewym, w kierunku przeciwnym do zasadniczego"), przez podniesienie lewej ręki, machanie chorągiewką trzymaną w lewej ręce, bądź świeceniem latarką trzymaną w lewej ręce (sygnał nocny). :-)

29
Zapewniam Cię, że 90% maszynistów wywołuje posterunek, gdy tylko widzi tarczę na stój bądź jakiekolwiek inne odstępstwo od normy. Celem kolei jest to, by pociąg dojechał do stacji docelowej zgodnie z rozkładem i jazdy - i leży to w interesie dyżurnych ruchu, jak i maszynistów.

No właśnie niestety z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że te 90% niestety nie jest normą. Inaczej - w ruchu pasażerskim jest normą, w ruchu towarowym już niestety nie zawsze. Pomijając oczywiście fakt jazdy pociągów 300, albo więcej minut przed planem (rozkładem), czy po (na to ISDR i maszyniści nie mają wpływu).

Ja to widzę z boku tak, dyżurni ruchu udają bogów

Ale widzisz to z boku na podstawie tego wątku? To że niektórzy udają że pozjadali wszelkie rozumy nie znaczy że tak jest. Nawet jeśli ktoś zna wszystkie instrukcje, przepisy, zarządzenia, regulaminy (a takiej osoby nie ma, mimo że niektórzy mogą się takimi określać), to życie i nietypowe sytuacje które się zdarzają często weryfikują w/w przeświadczenie (no chyba że ktoś jest tak zadufany w sobie że wszystko zwala na innych nie dostrzegając swoich błędów).

Generalnie polecam wrzucić na luz, ewentualnie zastosować kilkuminotową sesję zgniatania zielonej piłeczki huehuehue.

30
do zasadniczego – stosować następującą procedurę postepowania:
 1) Dyżurny ruchu, informuje maszynistę radiotelefonem o każdym przypadku skierowania pociągu na tor lewy w kierunku przeciwnym do zasadniczego, który ma obowiązek potwierdzenia otrzymanej informacji.
świ
Ja proponuję rozwinięcie czerwonego dywanu i dostarczenie maszyniście (za pisemnym podpisem) poświadczenia o jeździe na tor lewy przy przystosowanej blokadzie. Druk potwierdzenia ozdobić odpowiednią pieczęcią, zalakować i wręczyć przy dźwięku fanfar...

A tak serio. Ciekawe czy szanowni racjonalizatorzy przewidzieli sytuację usterki radiotelefonu stacjonarnego na posterunku, bądź w lokomotywie. Jeśli maszynista nie potwierdzi odbioru informacji o jeździe na tor lewy mam użyć radiostopu?

Inna kwestia że raczej w ramach informacyjnych i grzecznościowych taką informację się podawało, a już niemal zawsze przy jeździe na Sz na lewy.

Strony: [1] 2 3