Co ma zrobić maszynista, jeśli stwierdzi, że został skierowany na inny tor?
A co ma zrobić jeśli nie zostanie poinformowany o jeździe na sygnał zastępczy - odmówić jazdy? Czy w przypadku gdy jest poinformowany o jeździe na sygnał zastępczy, ale bez podania przyczyny czy toru także ma odmówić jazdy, żądać uzupełnienia informacji, komisji?
Ponadto w przypadku wyjazdów także należy podawać numer toru? Czy należy podać również kierunek w którym świeci się zastępczy? Np. "Wyświetle zastępczy w kierunku Koziej Wólki na tor nr 2 z powodu..."? W przypadku jazdy na tor lewy przy przystosowanej blokadzie maszynista ma zostać powiadomiony - w związku z wcześniejszym zarządzeniem o jeździe właśnie na tor lewy - to gdy jedzie na sz ma dostać jeszcze informację że "na tor lewy nr 2" np.?
Kolejna kwestia - przy jeździe na rozkaz pisemny maszynista nie musi być poinformowany na który tor wjeżdża - a sposób zabezpieczenia ruchu zazwyczaj ten sam.
No i ostatnia wątpliwość: w jaki sposób określać przyczynę podania sygnału zastępczego: np. "brak przebiegu zorganizowanego na tor...", "usterka urządzeń srk", "wjazd na tor częściowo zajęty" - czy takie podanie sprawy jest wyczerpujące, czy maszynista może żądać szczegółowego określenia usterki?