Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - stone

Strony: 1 [2] 3
31
Taka checklista w programie to porażka jest. Jej uruchomienie powinno odpalać czerwonego koguta i dzwonek w Kozłowie i Psarach...

Tutaj dochodzimy do konkluzji że nawet najnowocześniejsze urządzenia SRK w skrajnych przypadkach nie zapobiegną katastrofie. Wszystkie te systemy da się obejść (wiadomo, żeby nie wstrzymywać ruchu, ew. powodować jak najmniejsze utrudnienia). Jednak w przypadku obejścia tych wszystkich urządzeń pracownik obsługi musi być pewny że urządzenia działają nieprawidłowo a jeździe pociągu nic nie zagraża.

Zawsze możemy też wrócić do najbezpieczniejszego systemu prowadzenia ruchu, którego nie da się zbytnio obejść - berła...masz to jedziesz.

32
Niedawno rozmawiałem ze znajomym na jednym LCSie i tak gadaliśmy odnośnie RS i mi w prost powiedział, że to testują na początku każdej służby.

No ale moment. Bo mamy pewną nieścisłość w instrukcji Ir-5: par. 19, punkty 4 i 5:

4. Sprawdzenia prawidłowości działania systemu "Radio-stop" w radiotelefonach stacjonarnych na posterunkach ruchu dokonuje zarządca infrastruktury.

5. Sprawdzenia prawidłowości działania radiotelefonu i instalacji systemu "Radio-stop"na pojazdach kolejowych z napędem dokonuje użytkujący dany pojazd.

Teraz tak, co się kryje pod pojęciem "zarządca infrastruktury". Dyżurny ruchu? Czy może kompetentna osoba zajmująca się radiołącznością (monter radiowy)? Bo w przypadku pojazdu kolejowego z napędem jest to jasno określone. Może tutaj zagłębić będzie się trzeba w regulaminy techniczne, ew. instrukcje obsługi radiotelefonów stacjonarnych na posterunkach?

33
Czyżby zamki tam zostały jeszcze po jakiejś modernie?
Na większości nowych rozjazdów na stałę montuje się sponozamki aby dyżurny nie musiał latać z tysiącem spon i zamków na rozjazdy.

No i tutaj nie musiał tachać tego tałatajstwa i jeszcze nie zabezpieczył...

Co do raportu. Gdyby któraś z 5 osób bezpośrednio związanych z ruchem tych pociągów zareagowała prawidłowo do zderzenia najprawdopodobniej by nie doszło. Ponadto można mówić też o ogromnym pechu, bo maszynista ET22 najprawdopodobniej użył "Radiostopu" tylko nie na tym kanale na którym powinien (to do końca nie zostało potwierdzone względu na zniszczenia sprzętu i fakt że nikt w rejonie nie odebrał takiego sygnału). Co więcej gdyby któryś z uczestników wydarzenia dzień wcześniej zareagował prawidłowo (incydent z jazdą pociągu nie tam gdzie trzeba, cofanie bez zachowania procedur, zatajenie faktu przez dyspozytora) to do katastrofy też by pewnie nie doszło, ISDR ze Starzyn zostałby odsunięty od czynności najprawdopodobniej do wyjaśnienia...

34
Bieżące kolejowe / Odp: Dwa pociągi na jednym torze.
« dnia: 28 Lutego 2013, 20:47:16 »
Przecież ten człowiek tam zatrudniony, za coś odpowiada. Jest nie potwierdzona informacja, że osobowy miał zielone światło. Ale jak na tym torze znalazł się pociąg sieciowy? Czy mógł sieciowy wjechać na sygnał zastępczy?

Skończyła komisja prace i opublikowała raport (biuletyn)? Dajcie może sobie spokój z oceną tego co się tam stało na podstawie szczątkowych informacji które docierają przez ogólnodostępne media...

35
Symulator / Odp: Jaki to sygnał
« dnia: 28 Lutego 2013, 20:24:48 »
Sygnał wątpliwy. Stanąć i zażądać komisji.

Według mnie wystarczy rozkaz pisemny na pominięcie... Teraz do wszystkiego to komisję chcą wzywać...

36
Pani dyżurna wywołała następny pociąg, i kolejnemu mechanikowi zadała podobne brzmiące pytanie. Odpowiedź mechanika była następująca "Ja jestem normalna kolej pani dyżurna. ja nie potrzebuje, bo jestem normalna kolej".

Ale czego nie potrzebuje? Zgody dyspozytora czy rozkazu pisemnego (jak utknął to pewnie jazda na tor zamknięty)? Bo jeśli zgody dyspozytora (tylko, nie rozkazu), to gość ma poniekąd rację bo sciągnięcie teraz utkniętego pociągu to jest w niektórych przypadkach jakaś paranoja...

37
Wg mnie osobiście to wina dyżurnych ruchu... spowodowała ten wypadek.

Według mnie bezpośrednią przyczyną katastrofy było czołowe zderzenie się pociągów...

38
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 16 Lutego 2013, 19:35:20 »
Oczywiście, że się da. Należy zaopatrzyć się w litra dobrej czystej.
Po litrze to nawet kierunkowego nie przestawi, chociaż prawdopodobniejsze że uśnie po wypiciu połowy. Chyba że działamy ekonomicznie i aplikujemy ćwiarę co służbę, jakby nie było wyjdzie taniej.

Proponuję misję z osobowym i seta po każdym zatrzymaniu w peronie.

39
Jest to czasowe zamknięcie linii kolejowych. Nie jest to likwidacja fizyczna, rozbiórka. Bez obaw, te linie nadal będą istnieć.
Spokojnie, parę lat "pokwitną" to i problem rozbiórki sam się rozwiąże ;)

Dokładnie. Z autopsji znam że zagospodarowane zostanie wszystko, od sieci trakcyjnej, przez budynk i ich wyposażenie, elementy urządzeń SRK, podkłady kolejowe - aż do tłucznia. Jeden przedsiębiorca z regionu kolejowym tłuczniem usypał sobie drogę do swojej firmy i zrobił fajny i równy parking - trafienie do niego nie było problemem, pod sam jego zakład prowadziła utwardzona droga od linii kolejowej do jego zakładu ;)

40
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 13 Lutego 2013, 20:36:25 »
Może tylko częściowo kolejowy, ale dobre:
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/pijany-taksowkarz-jechal-po-torach-zablokowal-ruch-pociagow,306097.html
Ale miał S2 ;-D

To nie jest zablokowanie, tylko wykolejenie. Nawet widać że już wjazdowy podany. Myślę że powinna zebrać się komisja i przeprowadzić dochodzenie, czy zawinił maszynista, czy może kwestia w infrastrukturze.

41
Symulator / Odp: Podsumowanie trasy - punktacja, ocena pracy
« dnia: 04 Lutego 2013, 20:16:53 »
Ale to jest lekka abstrakcja, bo przykładowo jakiś pociąg czeka na wjazd, inny wyjeżdża i obserwuję w oknie ten wyjeżdżający i czasem nie zauważę na pulpicie od razu, że wjeżdżający przeżnął S1 i maszynista szybciej wciśnie radio-stop ;](...)

Oczywiście masz rację. Bardziej realne jest jednak wywołanie rs - oczywiście nie w przypadku przerżnięcia S1 o 5 metrów, niż gdyby symulacja miała się wyłączyć...

Rozprucie zwrotnicy dla ISDRa powinno już np być mocnym argumentem do zwrócenia uwagi "co jest grane..." ;)

42
Symulator / Odp: Podsumowanie trasy - punktacja, ocena pracy
« dnia: 01 Lutego 2013, 21:14:41 »
Ktoś (nie pomnę dokładnie, ale zgaduję, że był to @SKP) proponował przerywanie symulacji w momencie przejechania S1, albo popełnienie innego niegodziwego występku. ;-)

Może nawet nie tyle przerywanie symulacji co np zaimplikowanie wywołania "Radiostopu" przez ISDR który zauważył że przerżnęliśmy...

43
Symulator / Odp: Podsumowanie trasy - punktacja, ocena pracy
« dnia: 01 Lutego 2013, 15:35:32 »
Z racji tego ze jest to symulator to za przejechanie S1 to sie chyba komisja zwolywac a nie pkt. karne ;)

44
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 25 Stycznia 2013, 11:38:41 »
No pan z rowerem na pewno boki zrywał...

45
Proszę nie pokazujcie tego specom od węgla, bo już żaden pociąg w pewnych rejonach normalnie nie przejedzie...

46
Może to amator otwierania wagonów? :>

Biorąc pod uwagę fantazję to raczej amator otwierania puszek/butelek.

47
było nią niezatrzymanie się maszynisty Przewozów Regionalnych przed znakiem stopu.


48
Bieżące kolejowe / Odp: Nietrzeźwy nastawniczy
« dnia: 13 Stycznia 2013, 14:16:06 »
Robił chłopaczek na jakiejś drewnianej linii, to i czas trzeba sobie jakoś zorganizować...przecież telewizji na nastawni oglądać nie wolno.

49
Bieżące Symulatorowe / Odp: Wymarzony scenariusz
« dnia: 08 Stycznia 2013, 20:44:06 »
Trudny profil (góry, doły, szkody górnicze etc), masa organiczeń, brutto ponad 3200 i nieprzewidziane zdarzenia ruchowe - czyli jakaś standardowa śląska linia kolejowa. Tego mi brakuje ;)

50
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe malowanie EP08-007
« dnia: 08 Stycznia 2013, 20:36:58 »
Czekam na jutrzejszą relację na żywo z TVP Info/ TVN 24 z powrotu tej maszyny do macierzy (vide Dreamliner).

51
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 07 Stycznia 2013, 20:35:34 »
Nie wiedziałem, że drezyna służy do przewozu wołowiny.

Póki co bydło, wołowina to dopiero jak z rzeźni wyjadą :D

52
"...lub maszynista przejechał obok opuszczonego semafora"

Autentyczny tekst odnośnie dzisiejszego incydentu. To świadczy o naszej kolei. Taka duża stacja i semaforki sobie na pastwę losu zostawione. Biedne, wyblakłe, opuszczone...

53
Bieżące kolejowe / Odp: Skanery & Policja
« dnia: 16 Listopada 2012, 20:32:02 »
No właśnie, przez użycie Radiostopu do tragedii raczej nie dojdzie, niemniej może spowodować to spore utrudnienia w ruchu kolejowym i jeśli na liniach w tamtym rejonie ktoś będzie się tym magicznym guzikiem bawił to obsługa ruchowa i trakcyjna może kiedyś zbagatelizować faktyczne jego użycie, aczkolwiek są odpowiednie procedury dotyczące wdrożenia tejże.

54
Bieżące kolejowe / Odp: Skanery & Policja
« dnia: 16 Listopada 2012, 18:47:26 »
Można wsadzić skaner między iglicę a opornicę Jeśli wytrzyma, jest możliwość zablokowania rozjazdu :)

Ewentualnie odpowiednio długą anteną zewrzeć toki szynowe na SBL, wtedy pociąg się zatrzyma :D

55
Bieżące kolejowe / Odp: Żarty bez zahamowań
« dnia: 11 Listopada 2012, 11:11:42 »
Szkoda, że dziennikarze w szczegółowy sposób nie opowiedzieli jak samemu spowodować nadanie sygnału "radiostop". Chociaż podejrzewam że niejeden debil na podstawie tego artykułu poszpera w necie i znajdzie. Nie zdziwiłbym się gdyby teraz jeden z drugim gimbus jako hobby miał zatrzymywanie pociągów radiostopem.

56
Pomoc doraźna / Odp: ln61_towarowy1
« dnia: 03 Listopada 2012, 10:09:39 »
Też mi się zdarzyło coś podobnego. "Pershing" złapał defekt i za nic nie chciał się ruszyć, blokując szlak.

57
Bieżące kolejowe / Odp: Śmierć przy próbie kradzieży węgla.
« dnia: 27 Października 2012, 12:06:05 »
Niestety są linie kolejowe na Śląsku gdzie pociągi otwierane są niemal codziennie. Po odzyskaniu przez Polskę niepodległości pociągi z węglem były specjalnie chronione a ich obsługa miała pełne prawo używać ostrej amunicji w stosunku do napastników. Może warto wrócić do tamtych czasów?

58
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« dnia: 23 Października 2012, 21:22:08 »
Dziwi mnie tylko, że nikt nie zabezpieczył rozjazdów przed takimi akcjami.
O ile tor był zamknięty OIDP rozjazdy powinny być zamknięte w położeniu nie kierującym na niego. Problem w tym, że jeśli pracowały jako ochronne w innych przebiegach to mimo niejeżdżenia w określone położenie- były obracane. A by co chwilę zakładać i ściągać żelastwo ze zwrotnicy to musiałby być zwrotniczy na pełny etat i zakładać tam i z powrotem.

Z tego co ja pamiętam to przy zamknięciu toru szlakowego nie trzeba zamykać rozjazdu zamkami/sponami tak by nie kierowały na ten tor. Przecież spowodowałoby to ogromne utrudnienia przy realizowaniu innych przebiegów, tak jak powiedziałeś. Ponadto miałbyś wyprawić roboczy, to biegałbyś z zamkiem/sponą? Ja przynajmniej w Ir1 nie znalazłem paragrafu który by obligował do założenia tychże urządzeń (może gdzieś w odmętach któregoś z paragrafów to faktycznie jest...?) Stosuje się przede wszystkim zamknięcia pomocnicze i tabliczki ostrzegawcze na urządzeniach SRK. Do tego w tym przypadku zastanawiam się, czy za rozjazdem kierującym na ten zaorany tor była tarcza D1, skoro ten kibel sporą drogę jednak przebył tam gdzie nie było toru już... A D1 to w przypadku zerwania toru imho podstawa.

59
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« dnia: 20 Października 2012, 19:20:09 »
Niestety tak wygląda u nas utrzymanie infrastruktury. Brak ludzi, pieniędzy prowadzi do tego że jeździ się na sygnały zastępcze. Żaden normalny ISDR gdy ma wybór sygnał zezwalający albo zastępczy nie będzie mrugał przecież.

Pomijam już kwestię, że czasami używanie sygn. zastępczego wiąże się z imho nadmiernymi procedurami, co powoduje dodatkowy stres, a i w przypadku sporego natężenia ruchu może prowadzić do błędów.

60
Bieżące kolejowe / Odp: Powrót serii ET42 na polskie szlaki
« dnia: 19 Października 2012, 20:24:41 »
Przez to, że wszystkie trafiły do Tarnowskich Gór ostatnio na G.Ś. trudno spotkać coś innego. To wydaje się nieprawdopodobne, ale na mojej stacji łatwiej trafić ET42 niż ET22. Kilka dni temu w stacji miałem cztery czy pięć naraz.

Za niedługo u nas (Górny Śląsk) wszyscy będą się rzucać na ET22 i 41 (tych widuje się coraz mniej na rzecz rusów), tak jak to było na początku z ET42 (wszyscy rzucili się na te maszyny) - mówię tutaj oczywiście o kwestiach focenia. Bardzo trudne staje się obecnie złapanie zielonej ET22...

Widać teraz że decyzja o nieeksploatowaniu serii ET42 była najprawdopodobniej niesłuszna.

Strony: 1 [2] 3