Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - stone

Strony: 1 2 [3]
61
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 17 Października 2012, 19:22:34 »
Spokojnie. Może poprosił maszynistę o fotę. ;-)

Dokładnie. Maszynista zrobił zdjęcie i przekazał koledze. ;-)

62
Jeżeli na tym odcinku blokada jest dwukierunkowa, to widocznie maszynista postanowił po swojemu osygnalizować czoło, nomen omen na chwilę obecną niezgodnie z przepisami.

Zgodnie, czy niezgodnie... Ja tam się nie czepiam, że maszynista w jakiś tam sposób chce bardziej zadbać o swoje bezpieczeństwo. Gorzej jakby przy nieprzystosowanej po odebraniu "N" wyjechał z Pc1. Ostatnio słyszałem na radiu, że ktoś zarzucił mechowi, że na przystosowanej wyjechał z Pc2, to on odpowiedział, że będzie tak jeździł i koniec.

Sam jestem zwolennikiem stosowania przy każdym typie blokady Pc2 przy wyjeździe na tor lewy. Mam nadzieję że po Szczekocinach zostanie to zmienione. Może w jakiś specjalny sposób bezpieczeństwa nie poprawi, ale na pewno nie zaszkodzi.

63
Bieżące kolejowe / Odp: radołączność pociągowa
« dnia: 04 Października 2012, 14:02:12 »
Interesuje mnie, jak jest zorganizowana radiołączność pociągowa w naszym kraju, bo jak słyszę jest z tym różnie.
Można spotkać dwa różne kanały radiołączności pociągowej dla przeciwnych kierunków na tym samym szlaku

Z czymś takim się osobiście nie spotkałem, może na większych węzłach faktycznie jest coś takiego stosowane. Na pewno swego czasu (obecnie już nie) były 3 grupy wywołania selektywnego. Dwie dla maszynistów pojazdów kolejowych (1 i 2), kierunek parzysty i nieparzysty oraz dyżurni ruchu, grupa 3. Obecnie maszyniści obu kierunków są w grupie 1, natomiast dyżurni w grupie 3. Grupa 2 i jej przycisk na radiotelefonach typu Radmor (nie wiem jak jest na innych, na Pyrylandii jest chyba podobnie) jest nieaktywna. W związku z czym jest tutaj pewna nieścisłość z instrukcją Ir-5, bowiem ona nie uwzględnia 3 grup, a 2, nie precyzując że grupa wywołania selektywnego 2 wg instrukcji jest na przyciskach radiotelefonów grupą 3.

64
Bieżące Symulatorowe / Odp: Turów - Macierzewo TLK i kilka innych uwag
« dnia: 14 Września 2012, 17:36:29 »
Nie do końca. Dyżurny ruchu zgodnie z regulaminem dostępu do tras musi dać Tobie numer na zgłoszenie gotowości. Poza tym nie kierownik, a maszynista zgłasza gotowość pociągu do odjazdu. (w uzgodnieniu z kierownikiem).

To nawet nie wynika tyle z regulaminu dostępu, co z instrukcji Ir1. Rozdz. III, paragraf 14.

Zgodnie z tą instrukcją szczegóły głoszenia gotowości na niektórych stacjach mogą się nieco różnić i wynikać z RTS.

65
Bocznica / Odp: Nocny pociąg z mięsem
« dnia: 07 Września 2012, 08:54:49 »
@7play4game

w XIXw. jakoś nie było państwowych kolei, a podbijały dziki zachód i Europę. Dziś żyjemy w epoce socjalizmu i bez dotacji nikt sobie nie wyobraża funkcjonowania kolei. Tylko jak to się stało że w XIXw. tak było?

No właśnie, w XIX... Na początku XX wieku niemal we wszystkich krajach Europy znacjonalizowano towarzystwa i spółki kolejowe, by ta mogła się nadal rozwijać.

Kolej potrzebuje ogromnych nakładów finansowych, które zwracają się bardzo długo, wobec czego nie sądzę by prywatni inwestorzy tworzyli od 0 spółki kolejowe wraz z własnymi sieciami kolejowymi.

66
Bocznica / Odp: Nocny pociąg z mięsem
« dnia: 06 Września 2012, 11:26:39 »
No ale to można wcześniej pomyśleć.
@darek71wrc, koleją nie zarządzają ludzie po kierunkach kolejowych, tylko ekonomiści. Nikt, tam u góry, nie myśli o podróżnych, o tym w jakich warunkach będą podróżować, czy dojadą w jednym kawałku do celu. Liczy się tylko ekonomia, czyli czysty zysk. Ważne żeby pasażer zapłacił, a reszta traci znaczenie. Jest to banda darmozjadów, którzy ścigają się w nabijaniu swojej kabzy pieniędzmi pasażerów.

Gdyby koleją zarządzali prawdziwi ekonomiści, wiedzieliby że raz zniechęcony takimi warunkami pasażer nie pojedzie nigdy więcej pociągiem, opowie rodzinie i znajomym, ci zastanowią się 2 razy zanim wybiorą kolej.

No chyba że owi "ekonomiści" pasażera traktują jako zło konieczne, a prawdziwymi wpływami na które czychają są kwoty dotacji z ministerstwa, wedle zasady czy się w wagonie stoi, czy się leży, dotacja przewoźnikowi się należy...

67
Bocznica / Odp: Nocny pociąg z mięsem
« dnia: 06 Września 2012, 09:46:24 »
Myślimy, że chodzi o pewne przyziemne sprawy jak maksymalne obciążenie dla danej serii, długość peronów itp, no ale przecież MK-specjalista woli cisnąć z IC niż chwilę się zastanowić.

No ale to można wcześniej pomyśleć i w terminach zmiany turnusów, doczepienia wagonów kolonijnych złożyć na te dni do PLK rezygnację z rocznego i wykupić indywidualny w tych samych godzinach na większe brutto. Poza tym nie wiem czy przypadkiem ekspozytura zarządzania ruchem nie ma doraźnej możliwości, w porozumieniu z przewoźnikiem zwiększenia dopuszczalnego brutta pociągu (tego nie jestem pewien).

Co do długości peronów to widywało się sytuacje, że planowa rzeźnia była dłuższa niż najdłuższy peron na pewnych stacjach - 2, 3 ostatnie wagony stały już hen za wskaźnikiem W4. Inna kwestia, że były to pociągi składające się z 14, 15 wagonów.

68
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejne modernizacje truposzy.
« dnia: 19 Sierpnia 2012, 20:52:54 »
Koleje Śląskie jeżdżą na razie na średnicówce i do Wisły, nikt na nie psioczy i oby tak było dalej.

Zobaczymy co się stanie gdy KŚ zostaną monopolistą w Śląskim, wywalając PR za burtę. Zastanawiam się szczerze jak wtedy będzie wyglądała ta "nowa jakość". Gdy nie będzie mimo wszystko już "bo my jesteśmy nowi i fajni, a PR be..." Nie mówię, że ŚZPR był czymś dobrym. Był patologicznym zakładem, fatalne rozkłady, rozkomunikowania, kiepski tabor... Generalnie obym się mylił i "nowa jakość", była faktycznie "nową jakością", a nie w myśl dewizy: "jeśli nie może być lepiej, to niech będzie inaczej".

69
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« dnia: 12 Sierpnia 2012, 21:58:41 »
O, to takie są? :) Tak narzekają na Śląsk a jednak u nas to się podmiany głosi, a jak dyżurny/a nie pozwoli to grzecznie jadą.

Zależy jaka część Śląska, później w E1758 masz "odmowa jazdy, zerwano plombę z przycisku "zb", pociąg zatrzymany". Dyżurnemu podmianę drużyn powinien głosić odcinkowy, a nie maszynista... który często głosi to w momencie gdy świeci przelot a wjazd jest na główny zasadniczy i kolejka pociągów...

70
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« dnia: 12 Sierpnia 2012, 21:32:18 »
Od lata 2011 sprawdzany jest każdy przypadek wcj.Skończyło się babci sr..nie i wszelkie wykręty PLK nie pomogą ;)

Niech jeszcze wezmą się za "Brak zgody na przyjęcie składu przez obcego zarządcę", to już w ogóle kaplica...

Pierwszą rzeczą za którą powinno się wziąć są podmiany maszynistów na szlakach (nawet z przejazdami kolejowymi), w rozjazdach stacji, bądź nieuzgodnione z ISDR, gdy świeci przelot itp. Mówię tutaj o ruchu towarowym.

71
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie pociągu z Warszawy do Katowic
« dnia: 10 Sierpnia 2012, 18:32:12 »
Poprostu ludzkie oko zastępuje się ASDEK-ami i tyle co nie jest dobre.

Ale z tego co mi wiadomo taki ASDEK nie wykryje np. otwartych drzwi ładownej węglarki, czy wbitej w ładunek tarczy zaporowej nieomal dotykającej sieci trakcyjnej... Chociaż sam pamiętam przypadek, że węglarka przejechała sobie (na szczęście próżna) kilka stacji i parę posterunków dróżnika (wszędzie przelot był)...

Co do sygnałów. ISDR najczęściej na pulpicie widzi uproszczony sygnał (zielone jazda, czerwone stój, Tm i Sz białe), dlatego maszynista jak ma wątpliwości to zawsze może zawołać na radiu, bo dyżurny zazwyczaj nie wie co tam faktycznie w terenie piszczy.

Strony: 1 2 [3]