Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Niebugoclaw

Strony: [1] 2 3 ... 45
1
Tabor kolejowy / Odp: ET22 wentylatory silników trakcyjnych
« dnia: 20 Lipca 2019, 06:35:40 »
Maszyniści wyłączają często jedną z przetwornic żeby było ciszej. U siebie w pracy ścigamy o to ludzi.
W czasie jazdy rozumiem, ale jaki jest sens stać na dwóch przetwornicach?
Na chwilę obecną na jednej EU07 mamy wprowadzony pilotażowo system rejestracji pracy urządzeń/obwodów online
Mam nadzieję, że w pierwszej kolejności porządnie wygłuszono kabinę :)

2
Ja w pracy używam bananka UV-5R. N-O naprawdę przyzwoite, niejednokrotnie na manewrach przegania Motki czy nawet stacjonarnego Radka. Jedyny minus to jak @biovital1 napisał wyżej, lubi trzeszczeć wśród różnych zakłóceń w kabinie.

3
Ponieważ w symulatorze nie przewidujemy usterek silnika spalinowego, ograniczę się jeszcze do paru zależności:
- przekaźnik temperatur PT rozłączy nam jazdę w przypadku, gdy temperatura oleju wzrośnie do 90 stopni, lub temperatura wody do 85 stopni.
- termostat wody Tc steruje sprzęgłem wentylatora w zakresie 70-80 stopni.
- ręcznie możemy załączyć wentylator z pulpitu przy każdej temperaturze, ale jeżeli jest już uruchomiony, to załączenie go z pulpitu spowoduje jego wyłączenie.

4
Odniosę sięz odpowiedziami do SM42:
1/ jaki jest 'normalny' poziom cisnienia oleju w czasie pracy silnika?
Prawidłowo na biegu jałowym 0,4-0,5MPa. Na obrotach znamionowych rośnie nawet do 0.6MPa.
2/ jaki jest poziom cisnienia 'nabijany' przez pompe w przypadku gdy silnik nie jest uruchomiony?
W zależności od temperatury oleju przy 20 st C i poniżej ciśnienie może wzrosnąć do 0,5MPa, przy ciepłym silniku osiąga minimalne 0,15MPa.
3/ jaka jest predkosc zmiany cisnienia, tak w gore jak i w dol? Na wspomnianych filmach w przypadku SM42 wyglada to na ok. 0.05 / sekunde (wartosc 0.25 osiagana jest w 5 sekund od zera, 0.5 w ~10 sekund)
Mniej więcej.
4/ jak wyglada kwestia zaleznosci miedzy cisnieniem oleju i zalaczaniem silnika, tzn czy jest jakis okreslony poziom cisnienia oleju ponizej ktorego silnik sie nie uruchomi, albo cos w ten desen?
Książkowo przekaźnik ciśnienia oleju zwiera się przy 0,15MPa. Dodatkowo rozruch silnika spalinowego jest uzależniony od temperatury oleju (min. 25 stopni - wtedy woda ma temperaturę ok. 35 stopni).

5
Bieżące kolejowe / Odp: Ciekawy przypadek w węglarce
« dnia: 23 Listopada 2017, 00:28:45 »
Patrząc ostatnio jak chłopaki w Nysie pojechali to i nawet 6 wagonów od końca bez hamulca jest spoko :P

6
Bieżące kolejowe / Odp: Ciekawy przypadek w węglarce
« dnia: 19 Listopada 2017, 22:59:44 »
Jeżeli nie był to ostatni lub przedostatni wagon to wyłącza się w nim hamulec i wagon może w takim stanie jechać :)

7
Bieżące kolejowe / Odp: Prędkość wykonywania manewrów
« dnia: 13 Listopada 2017, 00:44:04 »
Dlatego, że są precyzyjne. Powtarzanie legend o jakiejś tolerancji, to zwykłe pierniczenie. Żadna instrukcja nie potwierdza tej legendy.
A lok po rewizji na "grubych butach"? Raz jadąc takim wozem "pod kreskę" zdziwiłem się mocno, że przyjechałem do stacji zwrotnej o 10 min szybciej niż zwykle na odcinku 120km. Poza tym Haslery mają chyba dopuszczenie błędu ok. 1-2% właśnie ze względu na grubość obręczy.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek Smętowo - 30.08.2017
« dnia: 30 Sierpnia 2017, 23:52:04 »
Podobno stoczył się za semafor i zatrzymał, dlatego zniszczenia są stosunkowo niewielkie.

9
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek Smętowo - 30.08.2017
« dnia: 30 Sierpnia 2017, 23:39:18 »
Podobno STK stojący na boku pominął semafor i wjechał w bok IC.

10
Symulator / Odp: Rozerwanie składu
« dnia: 12 Lipca 2017, 22:42:15 »
Rozerwało ci ET41...;) To ciekawe
... ale nie odcięte od rzeczywistości :) Tutaj co prawda ruski jamnik:

11
Bieżące kolejowe / Odp: Czas jazdy skrócony?
« dnia: 12 Lipca 2017, 22:32:12 »
Rozkłady jazdy tworzone są w taki sposób, aby dać maszyniście mały zapas. Stosując "normalną" jazdę, tzn. niezbyt szybkie rozruchy i hamowanie z wykorzystaniem pełnej drogi hamowania powinniśmy mieścić się w standardowym czasie jazdy. W przypadku opóźnienia lub na żądanie dyżurnego ruchu stosujemy skrócony czas jazdy, czyli jazda "pod kreskę", stosujemy dynamiczny rozruch i hamujemy np. z połowy drogi hamowania (jeżeli nie stwarza to zagrożenia przejechania semafora lub wskaźnika) używając większego ciśnienia w cylindrach hamulcowych.

12
Bieżące kolejowe / Odp: Oznaczenie tajemniczego towaru
« dnia: 25 Czerwca 2017, 13:41:38 »
W liczniku (górna liczba) umieszcza się numer (typ) substancji i rodzaj zagrożenia, a w mianowniku numer identyfikacyjny materiału. Mogę powiedzieć tylko tyle, że obecność ochrony raczej wyklucza, że przewożono "zwykłe" substancje żrące.

13
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 20 Maja 2017, 14:27:40 »
Tak, ten joystick to właśnie pulpit. Po odłączeniu USB ekran przestaje wirować.

14
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 20 Maja 2017, 14:22:18 »
Oprócz pulpitu i myszki nie mam nic podłączone. W załączeniu log.

15
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 20 Maja 2017, 14:06:32 »
Mam pytanie jak obecne exe C++ jest dostosowane do PoKeys55? Czy nadaje się ono do regularnego użytku do podłączonego pulpitu? Zauważyłem, że zaznaczeniu w Rainsted informacji zwrotnych do PoKeys, mamy w kabinie "symulację pijanego maszynisty", tzn. kamera lata w koło bez ingerencji myszki.

16
Screeny / Odp: Poradnik hamowania
« dnia: 14 Maja 2017, 15:10:38 »
@EU40 kwestia jest również tego, że niestety lokomotywy pociągowe i manewrowe na PKP mają podkręcone regulatory ciśnienia do ok. 5,2-5,3atm. O ile na wagonach typu Ea znacznie ułatwia to obsługę hamulca, to na nowszych zaworach powoduje często przeładowanie zaworów i późniejsze niewłaściwe zachowanie hamulców.

17
Screeny / Odp: Poradnik hamowania
« dnia: 14 Maja 2017, 14:38:35 »
@EU40 uważasz, że w dzisiejszych czasach nie da się przeładować wagonów? Naprawdę nie wiele trzeba. W wagonach czeskich z hamulcem DAKO wystarczy pozostawić zawór w położeniu napełniania dłużej niż parę sekund.

18
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 02 Maja 2017, 00:14:40 »
@tmj grafikę mam GeForce'a 950. Spojrzałem teraz, na exe od milka problem nie występuje.

19
Bocznica / Odp: Exe c++ aktualnosci, changelog itp
« dnia: 01 Maja 2017, 23:24:02 »
Proszę o usunięcie.

20
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 01 Maja 2017, 23:25:17 »
Bez shaderów.

21
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 01 Maja 2017, 23:05:32 »
Przepraszam, jeżeli problem był już opisany na jednej z 75 stron, ale nie mam czasu, żeby każdą przejrzeć. Czy ktoś jeszcze spotkał się na wersji 64 bitowej z problemem ze smugami świateł? Mianowicie po załączeniu w porze nocnej reflektorów, oświetla się cała sceneria łącznie z kabiną, a nie tylko smuga przed lokomotywą.

22
Tabor kolejowy / Odp: Radiotelefon RADMOR i procedura radiostop
« dnia: 01 Maja 2017, 18:22:36 »
3 tony nasłuchu odpowiadają trzem przyciskom wywoływania selektywnego (ZEW1-3). Drzewiej działało to w ten sposób, iż mikrofon odkładano do kosza siatką do wewnątrz, co powodowało wyciszenie głośnika. Żeby np. dyżurny ruchu mógł nawiązać kontakt z maszynistą, przed rozpoczęciem wywoływania naciskał odpowiedni przycisk selektywny, co powodowało wyłączenie wyciszenia głośnika w każdym radiotelefonie operującym na danym ustawieniu nasłuchu. I tak: na tonie 1 nasłuchu pierwotnie operowali maszyniści pociągów nieparzystych, na tonie 2 pociągi parzyste, a na tonie 3 dyżurni ruchu. W późniejszym okresie zrezygnowano z podziału na pociągi parzyste i nieparzyste i ton 1 obowiązywał wszystkie pociągi. Przykładowo, dyżurny ruchu chcąc wywołać maszynistę pociągu nieparzystego naciskał pierwszy przycisk wywoływania selektywnego i rozpoczynał rozmowę, co powodowało odblokowanie się dźwięku we wszystkich radiotelefonach nastawionych na ton 1. Maszynista chcąc wywołać dyżurnego ruchu naciskał trzeci przycisk wywoływania. Obecnie odeszło się od tego systemu, dlatego ważnym jest, aby mikrofon odkładać do kosza siatką do przodu, by nie wyciszyć głośnika. Natomiast przyciski wywoływania selektywnego obecnie służą raczej do budzenia maszynistów i wnerwiania dyżurnych, gdy mijamy tarczę ostrzegawczą wskazującą sygnał Os1 ;) Przyciski wywoływania selektywnego mają jeszcze jedną oczywistą funkcję - testowania radiostopu na kanale 10 (na kolibrach kanał 0). W zależności od odbiornika, załączenie radiostopu możemy uzyskać różnymi kombinacjami tonów. Dla przykładu w Szczecinie wystarczy nacisnąć ZEW 3.

23
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 13 Marca 2017, 11:36:20 »
Bedziesz myslal nad przejsciem do prywaciarza ?
Prywaciarz prywaciarzowi nie równy. U jednego zarobisz więcej, u drugiego możesz być stratny. Nie mniej jednak, jeśli ktoś ceni sobie stałą pracę, ze stałymi godzinami i gwarancją, że codziennie będzie w domu to Cargo lub spółki pasażerskie są dobrą opcją - przynajmniej na początek. Praca maszynisty niestety jest sezonowa. Raz u jednego przewoźnika jest robota, u drugiego tym czasem zastój. Miną dwa lata i sytuacja się odwraca. Nie zawsze będziesz miał pracę u jednego przewoźnika w swoim regionie, ale zawsze wtedy możesz przenieść się do innego bo maszynistów potrzeba w każdej spółce.

24
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 07 Marca 2017, 00:30:54 »
Jeśli ktoś chce iść na maszynistę tylko dla pieniędzy, to najlepiej sobie odpuścić na samym początku. Ja przez okres szkolenia w Cargo dostawałem przez ponad 2,5 roku od 1300 do 2200 zł. Niektórzy brali kredyty, żeby wyżyć za tą "zapomogę", a rezygnowali ze wcześniejszej pracy gdzie zarabiali na poziomie średniej krajowej. Dlatego trzeba bardzo chcieć to robić, bo niejednemu po spojrzeniu na pierwszy "kwit" zrzedła mina i już chciał się zwalniać. Należy również pamiętać, że praca w tej samej spółce co ktoś inny nie oznacza, że zarabia się tyle samo ;) W każdym zakładzie jest inaczej. Ja na start jako maszynista ept i spt dostałem ok. 3300 na rękę przy normie godzin. Przy zrobieniu dwóch dodatkowych służb można już zahaczyć o "czwórkę". Wiadomo, że prywaciarz zarobi więcej, nawet przy normie godzin, ale to już sobie trzeba skalkulować, gdzie się chce iść. Wielu prywaciarzy nie prowadzi systemu szkoleń i przyjmują tylko ludzi z papierami, więc większa szansa zrobienia uprawnień jest u byłych i obecnych spółek "grupy".

25
Tabor kolejowy / Odp: Zakładanie sprzęgu.
« dnia: 22 Lutego 2017, 00:53:49 »
Usunięto zbędny cytat.
Dość ciekawa sytuacja tym bardziej, że za podłączenie sprzęgu WN odpowiada drużyna trakcyjna. W tym wypadku pomocnik/maszynista musiał się mocno zapomnieć ;)

26
Tabor kolejowy / Odp: P5 i modernizacja EP07
« dnia: 15 Lutego 2017, 14:46:04 »
sprężarki śrubowe.
Chyba tłokowe?

27
Tabor kolejowy / Odp: Zakładanie sprzęgu.
« dnia: 13 Lutego 2017, 12:25:47 »
Zawsze łączymy pałąkiem od lokomotywy. Nawet, gdy sprzęgamy dwa loki to pałąk idzie od pierwszego. Taka niepisana zasada.

28
Na warsztacie / Odp: Kaliska
« dnia: 27 Stycznia 2017, 14:58:54 »
Na Włókniarzu udało mi się dojechać do Pabianic. Dalej S1 na wyjeździe pomimo dania sygnału "odjazd". Exe next 4 z paczki. Poza tym zróbcie coś z tym napięciem, podstacje chyba nie wyrabiają przez tyle składów i napięcie waha się od 2 do 3kV.

29
Bieżące Symulatorowe / Odp: Scenariusze zdarzeń UTK
« dnia: 27 Stycznia 2017, 11:36:31 »
Najpierw trzeba by zrobić symulator, który spełniałby wymogi UTK :P

30
Tak samo ciekawą teorią jest, że fale radiowe mają podobno lepszą propagację w warunkach deszczowych :P

Strony: [1] 2 3 ... 45