Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Niebugoclaw

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 45
61
Bieżące kolejowe / Odp: Kilka pytań do mechaników i historii ep 08
« dnia: 25 Czerwca 2016, 11:08:11 »
Teoria swoje a praktyka swoje :) Są takie miejsca, że trzeba zmniejszyć pobór prądu na pociągu towarowym, bo wyjeżdżając z odgałęzienia, gdzie ciągnąc mamy 2800V po przejeździe przez "żabę" na podg nagle robi się 3500 :) Łuki też niezłe powstają. Dlatego nie należy sugerować się wskaźnikami, bo tak jak pisałem wyżej, na większości bezprądówek można śmiało ciągnąć (czasami nie ma wyjścia, jak znajduje się ona na stromym wzniesieniu a ciągniemy ciężkie brutto), a czasami na zwykłej żabie potrafi nam ładny łuczek przeskoczyć :)

62
Bieżące kolejowe / Odp: Kilka pytań do mechaników i historii ep 08
« dnia: 25 Czerwca 2016, 09:45:36 »
Na taborze z rozruchem oporowym przejechanie przez większość bezprądówek nie robi problemu, nawet na woltomierzu nie skacze napięcie ani nie powstaje łuk, wszystko zależy jak napięcie pomiędzy podstacjami jest wyrównane. Ze znajomości szlaku wiadomo na której bezprądówce się wyrzucić, a na której można ciągnąć ;) Czasami trzeba się wyrzucać na niektórych "żabach" nieoznaczonych wskaźnikami "We", jeżeli występują na nich skoki napięcia.

63
Tabor kolejowy / Odp: Przekaźnik nadmiarowy przetwornicy - film
« dnia: 24 Maja 2016, 14:56:00 »
Błądzisz synu ale błądzić jest rzeczą ludzką. Prądnice przetwornic w tych przypadkach mają wzbudzanie własne bocznikowe i dodatkowo regulator napięcia do stabilizacji jego wartości.
Faktycznie, mój błąd. Patrząc na schemat ET22 zasugerowałem się tym uzwojeniem:
podczas, gdy obok po niskiej stronie było uzwojenie wzbudzenia idące do regulatora :)

64
Tabor kolejowy / Odp: Przekaźnik nadmiarowy przetwornicy - film
« dnia: 23 Maja 2016, 11:58:27 »
Dokładnie, widać to na amperomierzu i woltomierzu NN, ładowanie znika dopiero, jak prądnica przestanie dawać odpowiednie napięcie.

65
Tabor kolejowy / Odp: Przekaźnik nadmiarowy przetwornicy - film
« dnia: 23 Maja 2016, 00:23:38 »
Nie rozumiem jak w obwodzie mogłabybyć jakaś ilość prądu. Znaczy wystarczjąca do wykonania pracy w postaci obrotu silnika sprężarki - elektrony lecą z prędkością światła (?). Tam chyba nie ma kondensatorów.
Wystarczy, że po wyłączeniu przetwornic wirnik prądnicy dalej wiruje i co za tym idzie wytwarza napięcie, które z kolei jeszcze przez chwilę zasila silniki sprężarek.
Skąd zasilane jest wzbudzenie prądnicy przetwornicy. Z baterii akumulatorów?
Na EU07 z akumulatorów, a na ET22 z 3kV w szeregu z silnikiem przetwornicy.

66
Screeny / Odp: Poradnik hamowania
« dnia: 17 Maja 2016, 20:04:47 »
A porpos przeładowywania przewodu głównego, to nic nie pobije kranu H14K1 :P
Z poczciwymi "dziadkami" spotkałem się jedynie na SM03 i SM30 :) Co do przeładowania - mnie się zdarzyło, więc staram się nawet nie dawać na nich fali, tylko od razu w jazdę. Chociaż od jakiegoś czasu te składy przejęły od nas koleje czeskie. Zmieniając nieco temat - ciekawostką po ostatniej zmianie w Cw-1 jest powrót do "długiej lokomotywy" i nastawianiu hamulców w pociągach towarowych na szybkodziałające.

67
Screeny / Odp: Poradnik hamowania
« dnia: 16 Maja 2016, 22:31:08 »
To daj teraz w uderzeniowe na składzie węglarek z zaworami DAKO :)

68
Tabor kolejowy / Odp: SM42 i regulacja wzbudzenia
« dnia: 18 Kwietnia 2016, 23:24:56 »
Jazda manewrowa jest przydatna nie tylko na górkach rozrządowych. Dużym plusem jest to, że mamy wtedy wyłączony czuwak aktywny :) Często też używa się j. m. do zrzucenia bocznika, żeby nie schodzić nastawnikiem do zera.

69
Symulator / Odp: Jak czytać prędkości rozkładowe?
« dnia: 12 Kwietnia 2016, 16:04:08 »
Chyba, że ograniczenie dotyczy przekroczonego iloczynu, ograniczonej widoczności na przejeździe kolejowo-drogowym lub usterki ssp, wtedy obowiązuje tylko dla czoła pociągu ;)

70
Te wskaźniki "W26c" to największa bzdura, jaką słyszałem po Szczekocinach. Zamiast wydać pieniądze na modernizację i naprawę urządzeń srk. lepiej, PLK miałaby wydać na dziesiątki tysięcy kawałków blachy, która ma informować maszynistę o tym, że znajduje się na torze przeciwnym do zasadniczego, jakby to nie wynikało ze znajomości szlaku i rozkładu jazdy. Mam nadzieję, że nie ujrzę nigdy tych wskaźników na żywo :)

71
Tabor / Odp: Luzowanie składu
« dnia: 31 Marca 2016, 12:25:05 »
<rotfl>Nieszczelny skład. Szmata, gumki i wycieczka wzdłuż składu<rotfl>.
Gumki sobie zostaw na później :P Skład ma być szczelny po próbie szczegółowej i "młotek" ma tego dopilnować ;)

72
Obecnie nie ma żadnego przepisu mówiącego o zakazie Sz na podg. Nie mniej jednak po Szczekocinach komisja zaleciła wyłączenie sygnałów zastępczych na posterunkach odgałęźnych. Moim skromnym zdaniem jest to na tyle nie trafiony pomysł, że powinni od razu wyłączyć Sz na sem. wyjazdowych na wszystkich stacjach, żeby miało to ręce i nogi. No ale tak to jest, że gdy giną ludzie to niekompetencję szeregowych pracowników i organów nadzorczych zezwalających po cichu na omijanie przepisów i nie stosowanie się do procedur przez podwładnych tuszuje się masą nowych (niekiedy idiotycznych) paragrafów i zarządzeń...

73
Tabor / Odp: Luzowanie składu
« dnia: 30 Marca 2016, 12:07:43 »
Ta praktyka z liczeniem czasu popełniania w zależności ilości osi była wykorzystywana na zaworach typu Knorr H14K1, ponieważ tam fala nie odbijała samoczynnie, tak jak na Oerlikonach. W praktyce na długim składzie towarowym np. 42 węglarki trzymam rękojeść w położeniu popełniania do momentu odbicia fali, na krótszych składach w zależności daję krótką falę, lub samą jazdę. Oczywiście mimo odbicia fali, wagony dalej hamują, na oko wiem, kiedy mniej więcej wyluzują, zazwyczaj po wyrównaniu ciśnienia przez kran.

74
Bocznica / do usunięcia
« dnia: 25 Marca 2016, 22:25:06 »
do usunięcia

75
Bocznica / do usunięcia
« dnia: 25 Marca 2016, 22:25:30 »
bocznica

76
Bocznica / do usunięcia
« dnia: 25 Marca 2016, 22:28:25 »
bocznica

78
Bocznica / Do usunięcia
« dnia: 25 Marca 2016, 22:24:37 »
bocznica

79
Tabor / Odp: Ukrotnienie i odrzucanie
« dnia: 22 Marca 2016, 09:44:50 »
Toczące wagony możesz zahamować num1 z widoku zewnętrznego lub wyłączyć im hamulec co połączy pg z atmosferą i zahamuje. Nie pamiętam jakim klawiszem niestety.
Nie PG z atmosferą, tylko odetnie zasilanie zaworu rozrządczego i połączy cylinder ze zbiornikiem pomocniczym :) Wyluzować wagon możemy za pomocą Num6, natomiast wyłączyć/włączyć hamulec poprzez Ctrl+Num6. Hamulec ręczny w wagonie kręcimy OIDP za pomocą Ctrl+Num1 / Ctrl+Num7.

80
Bieżące Symulatorowe / Odp: Przycisk piasecznicy
« dnia: 19 Marca 2016, 15:05:24 »
Niebugoclaw, co proponujesz z nastawą hamulca? Zwykły switch czy jest tam wymagany jakiś szczególny dźwięk?
Zwykły switch. Poza tym zawór hamulca dodatkowego FD1 również jest pozbawiony dźwięku, przydałoby się jakiś syk podpiąć :)

Skoro już o piasecznicy to trzeba dodać, że piach usypuje się, również przy hamowaniu nagłym jak i przy zrzucaniu baterii,
nie dając wcześniej nastawnika kierunku na pozycje 0. Stąd te charakterystyczne kupki piachu na żeberkach.
Odnośnie sypania przy zrzucaniu baterii - myślę, że kolega @maciekb_19 wystarczająco opisał temat - piach nie ma prawa sypać się przy wyłączonych bateriach :) Trochę go tylko poprawię: odcięcie H908 (czyli ZOC) nie powoduje "zwalenia" powietrza z PG, odpowiada za to elektrozawór od SHP, który po utracie zasilania zwala z PG. Kupki piasku na żeberkach występują bardziej z tego powodu, że przy uruchamianiu przed popełnieniem PG czasami zapomina się, że lok. jest na kierunku (i na ET22 jest załączony hebelek od piasecznic), poza tym przy sprawdzaniu CA i radiostopu z tych samych powodów. Takie uzależnienie występuje wśród znanych mi lokomotyw na ET22, EU06, EU07, EP08, ET41. Na SM42, SM31 i ET42 nie występuje, a na "laptopach" (201em i ek) jest uzależnione od prędkości.

81
Bieżące Symulatorowe / Odp: Przycisk piasecznicy
« dnia: 17 Marca 2016, 17:16:09 »
Przydałoby się jeszcze poprawić dźwięk przełącznika nastawienia rodzaju hamulca (P-O-T). W rzeczywistości nic tam nie syczy :P

82
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 27 Lutego 2016, 22:15:38 »
Finansowo na pewno lepiej wychodzi maszynista, odpowiedzialność podobna w obu przypadkach, tylko tutaj dochodzi jeszcze większe ryzyko urazów lub śmierci. Jako pracownik kolei przy naborze może zostać to uwzględnione, tzn. gdyby mieli do wyboru Ciebie, a gościa, który nie miał wcześniej styczności z koleją. Na pewno dużym plusem jest znajomość elektryki, nie musisz mieć zdanego egzaminu zawodowego, grunt żeby mieć średnie. Jeżeli pracujesz na PLK, to węgiel i wysługa będzie Ci się liczyć od początku pracy u przewoźnika (mowa tu o spółkach grupy PKP i PR).

83
Bieżące kolejowe / Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« dnia: 26 Lutego 2016, 16:53:27 »
Wiadomo, że P4 lub P5 jest niezbędne. Jednak jakość takich napraw w niektórych zakładach pozostawia wiele do życzenia. Dla przykładu lokomotywom ET42 postój w krzakach nie zrobił dobrze, do tego wykonanie tylko podstawowego poziomu P4 lub P5 sprawiło, że często występują na nich różne usterki, z którymi większość maszynistów nie potrafi sobie poradzić.

84
Bieżące kolejowe / Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« dnia: 26 Lutego 2016, 16:10:11 »
Poziom P5+M się szykuje? Czy tylko walną farbą na to truchło i pójdzie w Polskę?

85
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 28 Stycznia 2016, 20:52:25 »
To się nazywa zamknięcie antywłamianiowe okna :P

86
Jak zrobisz - będzie :)

87
Rainsted / Odp: Rainsted zawiesza się przy uruchamianiu.
« dnia: 22 Stycznia 2016, 16:33:15 »
Udało mi się odgrzebać jakąś starą paczkę, skopiowałem i zaktualizowałem do najnowszej wersji. Działa poprawnie, dziękuję za pomoc.

88
Rainsted / Rainsted zawiesza się przy uruchamianiu.
« dnia: 22 Stycznia 2016, 14:53:26 »
Po ostatniej aktualizacji Rainsted nie reaguje na próbę odpalenia go, a przy uruchamianiu go z katalogu zawiesza się również explorer.exe. Win XP SP3, pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło. Jest jakiś sposób, żeby to naprawić?

89
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 19 Listopada 2015, 16:14:40 »
Świetne rozwiązanie, dodatkowo maszynista robi za wyłącznik szybki w razie zwarcia :P

90
Bieżące Symulatorowe / Odp: Przeciągające sie hamowanie
« dnia: 15 Listopada 2015, 16:04:46 »
Na takich składach hamuje się głównie pierwszym stopniem hamowania (upuszczamy 0,5atm), maksymalnie 1 atmosferę, a luzujemy używając fali do momentu, aż "odbije" nam w przewodzie głównym. Inna sprawa jest na węglarkach słowackich z zaworami Dako tam w ogóle nie używa się fali, bo bardzo łatwo się przeładowują.

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 45