Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - prof_klos

Strony: [1]
1
Bieżące kolejowe / Odp: Obniżanie norm bezpieczeństwa.
« dnia: 01 Sierpnia 2018, 16:42:23 »
Bo są przyzwyczajeni do jazdy gdzie nie muszą nic obserwować. Kabinówka ma właśnie tą wadę że maszynista zaczyna wozić ze sobą smartfona.
Powtórzę jeszcze raz: poproszę o argumenty do dwuosobowej obsady. Czy ktoś zaprzeczy że zdarzały się wypadki z powodu winy drużyny trakcyjnej z powodu niewłaściwej obserwacji szlaku?

2
Bieżące kolejowe / Odp: Nielegalne kasy biletowe w Gdańsku
« dnia: 16 Marca 2018, 19:19:14 »
Kacper, nie widzę ani jednego powodu, aby te informacje podawać na eu.07! To temat polityczno gospodarczy z naciskiem na polityczny.

Zgadzam się. Czasem jak przeglądam różne wątki w tym dziale to się zastanawiam czy jestem na forum MaSzyny czy na infokolej.pl

3
Bieżące kolejowe / Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« dnia: 12 Października 2017, 20:58:26 »
Raczej po prostu skręcili na słabe śruby, ewentualnie zbyt słabo. Pamiętać należy że to nie śruba przenosi obciążenie tylko dociska jeden element do drugiego.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Zakup ET40 przez PHU Lokomotiv
« dnia: 12 Października 2017, 02:05:02 »
40 stoją na uszkodzone przekładnie główne. Pościnało śruby na przekładniach i teraz próbują to naprawić. Docelowo chcą dać śruby o wyższej klasie wytrzymałości. Lotos bardzo ale to bardzo intensywnie je eksploatuje…

5
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie dwóch wagonów TLK Pogoria
« dnia: 08 Października 2017, 16:15:31 »
Jasółki szepczą, że szkoleniowiec na autoryzacji usrk, przełożył rozjazd pod tym pociągiem.
Ile w tym prawdy? Nie wiem. Trochę dziwne przy utwierdzonej drodze przebiegu.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Skład jadący po nieużytkowanych torach.
« dnia: 07 Września 2017, 19:11:48 »
Jeśli nie słyszałeś niczego, a na tej linii nie ma żadnego wiaduktu, to są trzy tezy:
- zmyślasz
- przywidziały Ci się te trzy światła np. z lampami
- pomyliłeś miejscowości.

7
Bieżące kolejowe / Odp: EW51
« dnia: 05 Września 2017, 20:37:05 »
Z tego co wiem to EW51 jest własnością Stacji Muzeum (d. Muzeum Kolejnictwa w Warszawie). Gdzieś również czytałem, że EW51 był kompletny (szyby, całe wnętrze) kiedyś w PRLu (jakieś chyba lata 60 ale do końca nie wiem), a teraz wygląda jak wygląda.

8
Bieżące kolejowe / Odp: Stanął w Tłuszczu i skończył pracę.
« dnia: 02 Września 2017, 22:21:25 »
Z rozkładu wynika, że powinien trasę przejechać w 11h i 50minut. Wszystko było na styk i po opóźnieniu godzinnym strzeliło mu 12h, to zakończył pracę. A zmiennika pewnie w ogóle miało nie być, bo liczyli, że przejedzie te 12h bez problemów.

9
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek Smętowo - 30.08.2017
« dnia: 02 Września 2017, 20:22:55 »
To tak skład techniczny wjechał na tor 32 i zatrzymał się przed semaforem L. W celu przepuszczenia IC Pogoria. Trochę odległości od semafora L do rozjazdu 24 jest. Skład jak się staczał to zawrotnej prędkości nie miał. Może po prostu nie wyhamował i przerznął semafor, po czym próbował się ratować cofając.   

10
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek Smętowo - 30.08.2017
« dnia: 02 Września 2017, 14:37:12 »
Użycie sygnału ALARM w systemie Radio-Stop było by tutaj najbardziej wskazanym działaniem! Pytanie, czy maszynista STK powiadomił o swoim problemie dyżurnego ruchu? Wówczas ten mógłby użyć RS. Zakładam, że EP07-395 prowadziła "Pogorię" z V 120 km/h i nie sądzę, aby skład miałby szansę się zatrzymać po RS, ale na pewno efekt uderzenia w S200 nie byłby taki dramatyczny. Tak na prawdę EP07 "otarła się" o sześcioosiową ważącą 115 t maszynę S200, bo gdyby S200 stała dalej, to EP07 odbiła by się od niej i zapewne "położyłaby się" i w następstwie tego nabiegające wagony narobiły by tragicznego bałaganu... Czy RS w S200 działał? - to jest dopiero pytanie! No i jeszcze jedno: cofanie też powinno być uzgodnione z dyżurnym, ale tutaj jest to skomplikowane, bo nie wiadomo, czy był czas na rozmowy z dyżurnym i czy maszynista STK wiedział o "Pogorii". Myślę, że STK zorientował się w sytuacji widząc zielony semafor na torze obok i zaczął przytomnie cofać. Z drugiej strony gdyby dyżurny wiedział o całym incydencie to jak pisałem wyżej użyłby RS. Pamiętajmy, że przy V 120 km/h pociąg przemierza 100 m w 3 sekundy.



11
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek Smętowo - 30.08.2017
« dnia: 02 Września 2017, 11:51:37 »
Na forum SSC wyczytałem następujące wyjaśnienie tego wypadku:
Sytuacja wyglądała następująco - od wjazdu składu STK na tor do przelotu 54170 mija 4 minuty, skład STK wjechał na tor celem przepuszczenia pospiesznego. Skład STK wjeżdża na tor, przelot dla 54170 podany i STK zaczyna się staczać na tor którym ma przejechać na przelocie 54170. Maszynista STK wiedząc że zjeżdża na tor po którym miał przejechać pośpieszny zahamował skład i zaczął cofać - tutaj popełnia błąd, gdyż wiedząc że będzie wyprzedzany przez pośpiecha i że znajduje się na jego torze powinien niezwłocznie nadać sygnał Radio-stop. Ale wówczas wyszło by na jaw to, że przejechał S1 i miał by przez to wyciągnięte konsekwencje, próbował więc schować się znów do tyłu, niestety nie zdążył. Jakby mu się udało to sprawa by prawdopodobnie nigdy nie wyszła na jaw, nie byłoby żadnego wypadku.

Pozostaje jeszcze jedno pytanie - gdyby maszynista STK nadał sygnał Radio-Stop to czy 54170 zdążył by się zatrzymać przez najechaniem? Czy w takiej sytuacji próba wycofania składu nie była decyzją rozsądniejszą? Te parę metrów sprawiło że lok. 54170 walnęła w STK jedynie bokiem.

Chronologicznie:
1. STK wjeżdża na tor 32 od strony Tczewa.
2. 4 minuty później podany jest przelot po torze nr 2 dla poc. 54170.
3. STK z toru 32 stacza się / przejeżdża na tor 2, na rozprucie rozjazdu 24.
4. STK staje w skrajni toru 2 i powoli cofa.
5. 54170 prawym bokiem uderza o lokomotywę STK.
6. Lokomotywa i 7 wagonów ryje po tłuczniu prawie całą długość peronów stacji Smętowo.

Jest to wciąż zakładana wersja wydarzeń, należy oczekiwać raportu komisji. Mam nadzieję, że będzie on publiczny.

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=142080698&postcount=4769

12
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 03 Marca 2017, 21:05:48 »
Zapaliłem świeczkę.

13
Bieżące kolejowe / Odp: Szczekociny 2012
« dnia: 03 Marca 2017, 20:58:17 »
Niech im ziemia lekką będzie.

14
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 17 Lutego 2017, 12:54:44 »
Nie widzę w tym nic śmiesznego. Często można spotkać elektryczny wóz na torze bez sieci. Powodów odstawienia jest dużo a po co ma blokować tor.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Kupili naszą 424!
« dnia: 28 Lutego 2016, 21:58:37 »
Złoty Internet Explorer za najszybszą reakcję w kraju. O sprzedaży było już wiadomo 2-3 tygodnie temu ;)

16
Bieżące kolejowe / Odp: Kupili naszą 424!
« dnia: 28 Lutego 2016, 21:56:56 »
Ja tam bym się ucieszył. W końcu jakiś oryginalny materiał na tex. Na różową SM03 ciągle czekam. ;)

17
Bieżące kolejowe / Odp: Kupili naszą 424!
« dnia: 28 Lutego 2016, 21:53:28 »
W kwiatki. A potem przerobią na ET07-1500 100 900 ;)

18
Bieżące kolejowe / Odp: Kupili naszą 424!
« dnia: 28 Lutego 2016, 21:50:50 »
Już tak nie przeżywaj, nie ma o co. Pomalują ją jak będą chcieli, nawet na różowo.

19
Tabor kolejowy / Odp: Wagony typu 601W
« dnia: 20 Września 2012, 18:53:59 »
No tak, węgiel czuł dyskomfort...

Strony: [1]