Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MaciejZ

Strony: [1]
1
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 19 Stycznia 2024, 10:02:44 »


Śledziłem kilka takich projektów, ale tylko tutaj to występuję.

Wiadomo kto przychodzi i robi zamęt. U kogo Maszyna jest solą w oku? Wystarczy przeczytać puentę z ostatniego postu Wingera. Osobiście jeśli mam się wypowiedzieć  to odstręcza mnie od Simrail ta księżycowa aura stworzona przez wyprane kolory bez życia, wszystkiego co jest na scenerii. 

2
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 15:46:52 »
Sami skończycie przepychanki, czy trzeba pomóc? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

3
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 15:36:01 »
Skoro niezadowoleni z MaSzyny uwazaja, że jest źle, jak problem? Adieu!
Ja tam zostaję. Mi tam sie wszystko podoba. Kto ze mną?

4
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 12:21:35 »
Balaclava rzeźbi edytor scenerii do blendera, to może wreszcie symulator odżyje.
Za kilka lat, jak będzie gotowy, to może odżyje. Jakbym nie robił na raz w dwóch projektach, pewnie byłby szybciej, a tak to po 8 godzinach nie zawsze się chce. No i nie będzie to żaden kombajn, a może tylko trochę mniejszy żart niż edytor z exe. Główną motywacją jest raczej chęć podniesienia umiejętności z zakresu matematyki i programowania aniżeli ratowanie MaSzyny - to można będzie raczej uznać za efekt uboczny.

5
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 11:17:06 »
Przestarzalej technologii nie przeskoczycie. Musicie sie z faktem pogodzic, ze babuszka MaSzyna nie nadaje sie do rozwoju w obecnej formie. Szkoda czasu tworcow. Latwiej zrobic cos od zera, niz probowac wyprostowac MaSzyne. Bardzo sie ciesze, ze powstaly inne projekty, w tym komercyjne. Tworza to ludzie, ktorzy na MaSzynie zjedli zeby. To wiele mowi o tym, ze MaSzyna sie nie nadaje do rozbudowy. Tak wiec dajcie sobie spokoj ;) Serio.
Takie same słowa padły jak jeszcze działaliśmy z chłopakami w TD2, że w takiej formie jakiej jest to tylko pudrowanie trupa. No ale spotkaliśmy się wtedy z publicznym linczem, wykluczeniem z tworzenia projektu dalej, pomimo chęci wzięcia projektu na własne barki i przeorania go do góry nogami, by w przyszłości mógł być rozwijany na każdej płaszczyźnie. I takim sposobem jelenie się produkują i będą pakować kolejne modele, tworzyć milion osobnych programów, a baza jak jest kaszalotem, tak dalej będzie.

I to samo jest tutaj. Baza jest jaka jest, swego czasu pamiętam, że przy przepisywaniu exe kilka osób wspomniało w tym i ja, że może by to przerzucić na jakiś cywilizowany silnik ala Unity, to wielki raban się zrobił. A dzisiaj te same osoby albo pracują na Unity w SimRail, TD2, albo "grają" w tamte gry i tam się angażują.
Podstawowe pytanie. Na jakiej podstawie twierdzicie że MaSzyna upada? Dyskusja potoczyła się w kierunku paniki z powodu funkcji, jak jedna z wielu. Podstawą MaSzyny są twórcy, gdyż bez ich ciężkiej pracy, nie osiągnelibyśmy poziomu na jaki, moim zdaniem doszliśmy. Jeżeli ktoś traktuje Naszego Symka jako maszynkę do trzepania kasy, pisząc o komercjalizacjach, powinien zastanowić się nad tym, czy trafił na odpowiednie forum.
Moim skromnym, temat wątku jest prowokacją w celu samozniszczenia MaSzyny od środka.
Uszanuję każdą władzę, realizującą podstawowy cel.
Ilu tak naprawdę masz twórców i co tak naprawdę robią (z całym szacunkiem do ich pracy, niech każdy robi na co ma ochotę)? Milion tekstur i praktycznie nic więcej. Ktoś nagrał czymś lepszy dźwięk czegoś? Święto lasu. Od wieczny problem to brak map i koniec kropka. Może tu być administratorem Elon Musk, a programistą jakiś hindus z nieskończoną ilością czasu, jak nie zmieni się sposób budowania i tworzenia scenerii to nikt temu projektowi nie pomoże.

6
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 07 Lutego 2023, 15:00:08 »
Co do głównej tematyki wątku - zgadzam się jak najbardziej, jednak no, jakąś wizję/dalsze plany chyba trzebaby wysnuć.
Co do strony na FB - napisz do kogoś zarządzającego (chociażby mnie) na mattermoście, przez wiadomość prywatną na forum albo po prostu tutaj i opisz te pomysły, przedyskutujemy i być może zrealizujemy  wszak każda pomoc w rozwijaniu projektu jest mile widziana.

7
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 07 Lutego 2023, 11:39:16 »
L61 czeka od pół roku na pomoc w dekoracjach i dedykach i jakoś nikomu nie chętno a by był kawał dobrej scenerii

8
Rail Polska wije się na łuku.

9
Jeśli dobrze pamiętam, to ta funkcja jedynie podbijała w górę runningnoise. Mi chodzi o mix nagranych efektów wad torowiska z biblioteką efektów dzięki której można by zmieniać posiadane dźwięki w miarę zapotrzebowania. Dla przykładu na przejeździe kolejowym znika cała atmoswera torowiska, zostaje jedynie bieg samych kół, tak jak w tramwaju. Posłuchajcie tego samego tramwaju w mieście i poza nim na torowiskach z normalną podsypką i tak dalej.

10
Wczoraj jechałem tą linią kiedy wracałem Dartem z Warszawy do Wrocławia i słuchając torowiska od stacji Łask aż po Ostrów WLKP wy słyszałem bardzo specyficzne runningnoise, takie bardzo zabrudzone nie dość że dodatkowym szumem, to takim dzwonieniem jak by wietrznych dzwonków albo sypiących się pieniędzy. Dodatkowo stukot kół jest tam inny. Bardziej ostry, twardy, nawet przy niskich prędkościach. Sama trasa jest bardzo wyczuwalna, wstrząsy są tak duże jak na polnej drodze w niektórych miejscach, a przy niektórych łączeniach szyn Dart aż przysiadał. W związku z tym, przydała by się opcja dedykowania osobnego runningnoise dedykowane dla konkretnego typu torowiska, albo prościej scenerii. Stukot kół może być filtrowany w specyficzny sposób, można by zrobić presety, które exe stosowało by przy użyciu odpowiednich wpisów w pliku odnoszącym się do torowiska. Dźwięk runningnoise i outernoise wagonów można by miksować z dedykowanym szumem dla takiego torowiska czy scenerii. To taka moja propozycja, ale ta sceneria jest dla mnie bardzo klimatyczna właśnie ze względu na takie odczucia i dźwięki.

11
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 15 Stycznia 2023, 10:37:59 »
Brałem udział w play testach i żadna z moich uwag (i nie tylko moich) nie zastała wzięta pod uwagę. Żeby było śmieszniej, straciłem możliwość wypowiadania się na forum  SimRaila bez jakiejkolwiek podanej przyczyny.
Tak mi podziękowano za testy.
A czego się spodziewałeś, jak w moderacji siedzi część osób co w TD2 - metody uciszania takie same :D

Co do samego symulatora, miałem okazję pograć w Playtest i mam mieszane uczucia. Wiem, że kilka osób stąd jest zaangażowanych w projekcie, część osób, które znam osobiście również i wypowiadanie się negatywnie nie jest dla mnie komfortowe. Więc może najpierw zacznę od plusów:
- pomysł na samą rozgrywkę, tak jak wyglądało to w Playtestach, że wchodzimy na pociągi, które jeżdżą już po mapie i przejmujemy od AI - petarda, zawsze mamy generowany ruch, nie ma graczy a chcesz po dyżurować np. nocą? Elegancko, pociągi jeżdżą jak w ISDR,
- graficznie również na plus, przytemperowałbym niektóre kolory, bo większość rzeczy jest za jaskrawa, zbyt czysta, świeci się okropnie, ewidentnie ktoś to przejaskrawił wszystko, a suwaczki w ustawieniach niewiele pomagają. Natomiast modele pojazdów - fajnie to wygląda, widać, że się przyłożono,
- dyżurowanie bez osobnych programów, komunikacja również wewnątrz gry - super,
- dużo osób narzeka na optymalizację nawet na lepszych sprzętach, u mnie stabilnie, wszystko na full na RTX2060, Ryzen 3700x, żadnych przycięć. Może kwestia tego, że dużo osób ma już po prostu syf na tych swoich maszynach?

I chyba to by było na tyle z plusów, lecimy minusy:
- nie grywalny pulpit kostkowy na czas Playtestu, pełno dziwnych błędów na SCSie,
- brak urozmaicenia, manewrów, rozłączania składów, ładunków dla wagonów itp. przepuszczamy pociągi z lewej na prawą i odwrotnie. Szał, jak puścimy pociąg przez tor dodatkowy,
- pełno bugów graficznych, przenikających roślinności i lewitujących, przewodów NN/WN przechodzących pod siecią trakcyjną, spadające samochodów z wiaduktów, wjeżdżające na przejazd pomimo zamkniętych zapór, pełno dziur w obiektach - brak kolizji i wpada się pod ziemię,
- niepoprawna praca SSP,
- zbugowane AI na dyżurkach, nie radziło sobie z większą ilością pociągów,
- za długie scenariusze w EA, w realu jak mam służbę, gdzie jadę ciurkiem ponad 3h woła o pomstę do nieba, a gdzie siedzenie tyle przed ekranem... przydałoby się coś krótszego,
- podczas Playtestu wyłapano multum błędów na takim krótkim odcinku trasy, nawet nie chce wiedzieć, ile jest na całym aż do Warszawy...
- miasta, wsie, lasy i pola, widać że to wszystko generowanie, od tak żeby było, zero zróżnicowania, kilka charakterystycznych obiektów, reszta kopiuj/wklej, kompletnie nie czuć klimatu Polski. Screeny i filmy na Fb/YT robione w najlepszych miejscach. Innych takich miejsc na pewno nie spotkacie nigdzie indziej,
- generalnie zero jakieś rozrywki i zabawy, mamy symulatory gdzie można porządnie pojeździć/po dyżurować, tutaj chociażby na Playtest nie wiem jaki był cel. Ot tak zasiadasz za kołem i lecisz bez konkretnego celu. Lepiej się bawiłem pierwszy raz w TD2 gdy były tylko stacje Buk, Cis, Grab, Ligota, z trzema budynkami na krzyż, lokomotywa EU07 i kwadratowy Impuls, niż w SimRailu, serio.
- projekt, który chce mieć status symulatora i równolegle tworzony jest symulator również szkoleniowy, a tutaj pełno merytorycznych błędów, wręcz nakazów łamania obowiązujących przepisów kolejowych, od wymuszania jazdy na złym oświetleniu czołowym, po złe wskazówki do jazdy na zastępczy, czy na semaforach z podwyższeniem prędkości, razi to po oczach fest.
- wrzucenie do jazdy Elfa 1 to też pomyłka, ta maszyna to strup do jazdy, szczególnie z tym zadajnikiem jazdy i hamowania. Prościej kiblem się jeździ niż tym cudem, a jeszcze lepiej byłoby jakiegoś Impulsika wrzucić.

Ogólnie to co pokazano na Playtest, można było zrozumieć, było widać, że zgłaszane błędy w mniejszym/większym stopniu były eliminowane, mimo wszystko się zawiodłem. Taki długi czas był hype, nakręcanie obserwatorów, a wyszło trochę (tak jak ktoś pisał na Steam) jak z Cyberpunkiem. Chwalenie się zdjęciami, jaki ma się ogrom ludzi i studio, a lepsze efekty osiąga kilku zapaleńców grzebiących w czymś w wolnej chwili.

Branie teraz 150zł za EA to gruba przesada, po prostu odblokowano dalszą część trasy, po której można było się spodziewać, że będzie zbugowana jak jej wcześniejsza część w Playtest. A wyszło w sumie jeszcze gorzej, bo błędy wróciły, a na szlakach pusto, nic nie jeździ, z nikim się nie miniecie.
Jakaś drobna opłata pokroju 20zł Supportera tak jak w TD2 miała by sens - udostępnić jeszcze edytor i gracze sami zbudowali by na tej bazie fajny projekt. trasy, stacje, posterunki.
Środowisko kolejowe jest jakie jest, pełno dzieci, którym pokażesz Pendolino i wyrzucą każdy (nie przez siebie zarobiony) pieniądz, mimo wszystko apeluję, szanujmy swoje oszczędności i czas. Gdyby społeczność tworzącą MaSzynę wesprzeć taką kwotą, mielibyśmy tutaj bezkonkurencyjny produkt.

12
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 15 Stycznia 2023, 02:37:30 »
Witajcie.
Niestety ale dno kompletne. To nie jest symulator tylko gra.
Brałem udział w play testach i żadna z moich uwag (i nie tylko moich) nie zastała wzięta pod uwagę. Żeby było śmieszniej, straciłem możliwość wypowiadania się na forum  SimRaila bez jakiejkolwiek podanej przyczyny.
Tak mi podziękowano za testy.
Grafika na wysokim poziomie ale dźwięki i fizyka leżą na dnie. 
Dwa lata oczekiwań i zrobiono gówno. Gdyby nie grafika, to porównałbym to do Maszyny sprzed 10-ciu lat - na korzyść oczywiście Maszyny.
W trybie pojedynczego maszynisty zero życia na szlaku. W trybie multi się nie wypowiem, gdyż wejście na serwer w moim przypadku graniczy z cudem. Zero wsparcia od strony dewelopera aby ten problem rozwiązać.  Lepiej zablokować konto na forum niż się wypowiedzieć.

Reasumując - wydałem ponad 130zł za grafikę i nic poza tym.  Play testy działały lepiej... Do tego dopiero po zakupie poinformowano o wczesnym dostępie. Po chłopsku wcisnęli niedopracowane demo za kasę i chcą zgłaszania błędów. Szkoda, że zgłaszane błędy mieli w dupie w fazie testów.
Moim zdaniem porażka.   

13
Moderatore, a ja mam takie pytanie. Na jakiej podstawie te punkty za używanie słowa "burdel"? Bo słownik twierdzi że, to nawet wulgaryzm nie jest. W zaistniałej sytuacji jestem wybitnie skonsternowany.

14
WWW / Język rosyjski
« dnia: 10 Grudnia 2022, 22:04:03 »
Witam.
Od pewnej pory gdy wchodzę na stronę eu07.pl i wybieram język rosyjski, wyskakuje mi komunikat, że "język rosyjski nie jest dostępny" - pomimo, że menu górne nadal zostaje po rosyjsku. ;p W związku z niniejszym proszę o poprawienie tego, ewentualnie o zmianę komunikatu na odpowiedni językowo, czyli na "Русский язык недоступен" (Russkij jazyk niedostupien)

Pozdrowienia od Rosjanina polonisty, miłośnika komunikacji i fana Maszyny od 2009. roku... Życzę powodzenia w dalszym rozwoju...

PS. Gdy po raz pierwszy przyjechałem do Polski i wsiadłem do przedziału EN57 to akurat mocno mi się skojarzyła z tym symulatorem - poczułem się trochę jak w wirtualnej rzeczywistości. :)

15
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady WIP - do pobrania
« dnia: 06 Grudnia 2022, 13:24:49 »
Muszą, całe te odległe tereny ważą mniej niż jeden kawał terenu dokładnego, a ja nie mam zamiaru siedzieć pół roku i analizować którą górę będzie widać z którego miejsca :)

16
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 21 Listopada 2022, 11:47:39 »
Gdyby na racjonalnych argumentach i debatach się kończyło, to by się to inaczej potoczyło. Jednak zachowania poszczególnych osób są po prostu kuriozalne i nie do zaakceptowania.
Czyje zachowania?

Począwszy od krytykowania tego, że miałam "czelność" wyrażać opinię na temat innych projektów, poprzez marginalizowanie prowadzonych przeze mnie prac do "jakiejś tam kolejnej scenerii, boże, ta znowu o tej srakopiance", kończąc wyzywaniu mnie
Kto?

Już samo to, że w moim czy innych osób kierunku kierowane były słowa "Gówniarze, szczyle"...
Kto kierował?

Tl;dr dla całej lekturki, skierowane głównie do osób odpowiedzialnych za całe zamieszanie:
"Osób odpowiedzialnych" - czyli kogo?

Ja wiem, że rzucać oskarżenia jest bardzo łatwo, natomiast nie wyobrażam sobie prowadzenia jakiejkolwiek dalszej dyskusji w tym wątku bez wskazania konkretnych osób odpowiedzialnych za niepowodzenie projektu "Zakopianka". Od razu zasygnalizuję, że nie dostaliśmy (my - administracja czy moderatorzy) żadnej wiadomości czy raportu od Ciebie w tej sprawie. A myślę że powinniśmy dostać, skoro padały wyzwiska, słowa poniżania czy inne zachowania nie do zaakceptowania. Tak więc ponawiam pytanie - kto? Uprzejmie proszę o odpowiedź, nawet w formie prywatnej wiadomości.

17
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 06 Sierpnia 2022, 07:36:23 »
@bve2 masz rację, przydało by się, realniej by wyglądało... @Jan21 wiem że bawi się w zmiany tekstur terenu, więc może coś wymyśli :D

A to przy okazji jeszcze screen ;)


18
Ciepły, jesienny dzień. Dziś na janiszewskiej szopie, służba na osobowym 55415 z Janiszewa do Jarkawek. Na ten pociąg przydzielona została SM42-982 ze względu na dwie odstawione z powodu awarii SU45 oraz SU42. Skład pociągu składa się z dwusekcyjnej Bipy, ciepły dzień więc ogrzewanie na składzie nie będzie potrzebne a i pociąg lekki to i stonka sobie poradzi. Skład z naszą lokomotywą stoi na grupie postojowej więc idziemy rozpocząć naszą służbę. Po drodze wstępuję na Janiszewski dworzec, wita mnie zapach dworcowych tostów, kilka gołębi i garstką podróżnych. Wychodząc z dworca, zmierzam na moją lokomotywę i pociąg. Stoi od rana wygaszona więc uruchamiam, sprężarka bije powietrze, rewident, próba hamulca, za chwile kierownik z dokumentacją pociągową przyjdzie a w peronie pobrać tylko rozkaz i możemy jechać. Tarcza podana, ruszamy powoli, stonka cała wibruje, uchylam okna, do kabiny wpada świeże i rześkie powietrze zmieszane z delikatnym zapachem spalin z naszej lokomotywy. Na peronie 1 czeka na nas już spora grupka pasażerów, na 2 peronie jeszcze więcej ludzi. No tak, zaraz pospieszny do Białegostoku wjedzie. Chwila postoju w peronie i słyszę świst hamowania, pospieszny dzisiaj planowo jak w zegarku. Ciekawe czy my planowo dojedziemy do Jarkawek ? Zawyły opory na sąsiednim peronie, to białostocka siódemka z pospiesznym, ciągnie kitę wagonów, zielonych, nawet wars i na końcu dwie czerwone jedynki. Teraz nasza pora na odjazd, kierownik podaje sygnał odjazd, kręcę nastawnikiem, z komina lecą spaliny, gwiżdże turbina, w kabinie wibracje jeszcze większe. Spora droga przed nami... mijamy Janiszew Zachodni, Janiszew Górny, lecimy rozkładową do Macierzewa, mijając wioski, leśne widoki ze złotymi koronami od liści. Macierzewo wita nas ciepłownią, po dłuższej jeździe od Janiszewa to dopiero kolejna cywilizacja, szybka wymiana pasażerów w peronie i jedziemy dalej, z magistrali dwutorowej zjeżdżamy na linię jednotorową, prędkość szlakowa 60 kmh potem 70 czyli już spokojniejsza jazda. Zaczynają się wiejskie klimaty, witają nas jeziora, lasy, zagajniki, pola uprawne a gdakanie kur, muczenie krów staje się od tej pory naszą muzyką. Na kolejnych przystankach i stacjach kręcą się wędkarze, młodzież wraca do domu ze szkół bo już pora popołudniowa.... I tak sobie spokojnie jedziemy do Jarkawek. Wspaniały klimat z dawnym taborem...

19
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 13 Lutego 2022, 00:51:42 »
Szanowni,
Bardzo dziękuję za aktywność w wątku. Etap otwartych testów uważam za zakończony.

Wątek zamykam.

20
Pomoc w tworzeniu / Odp: ED160 - Ponowne podejście do tematu
« dnia: 06 Lutego 2022, 20:10:12 »
Projekt zawieszony do momentu uzyskania większej ilości materiałów. Chcesz żeby projekt był kontynuowany? Podeślij materiały, wszystko się przyda.

21
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 25 Stycznia 2022, 11:45:44 »
Kolejne dedyk mosty się robią

22
Na warsztacie / Odp: Wrzosy - otwarte testy
« dnia: 18 Stycznia 2022, 00:26:37 »
Rev230 / 18.01.2022 r.
Zmiany względem rev219:
- dodane i poprawione transkrypcje nagrań RT oraz megafonów
- poprawki RJ
- poprawki przypisania W4 (AI powinno zatrzymywać się bardziej przepisowo)
- przypisane "zwr_koniec.inc" co urealni jazdę AI po scenerii


W pierwszym poście link.

23
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 19 Października 2021, 22:48:31 »
Jednym słowem - Unity, nie ważne na czym to odpalisz i tak będzie za słabe. Moim zdaniem, tylko dla bajerków typu ładnie błyskające się szyny, kamyczky w 3d i trójwymiarowe drzewa, jest to gra nie warta świeczki. Trochę pracy i podobne szejderki, bajerki można mieć w Maszynie, no może poza ładnie omalowanym terenem i drzewami. Może w przyszłości optymalizacja się poprawi, ale wątpie. Unity to Unity i od zawsze był problem z wydajnością na tych silnikach. Dowali się tyle tekstur wagonów i loków co w Maszynie to podejrzewam, że nawet na najlepszym sprzęcie do gier to to nie ruszy przy sensownej ilości klatek.

24
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 21.04 - problemy
« dnia: 11 Października 2021, 15:46:49 »
Wina modelu, który już ma z 10 lat.

25
EIC Fregata.

26
Inne niekolejowe / Odp: Train Life A Railway Simulator
« dnia: 17 Sierpnia 2021, 18:17:33 »
Oczywiście, co nie zmienia faktu, że reklamowanie produktu jako „maksymalnie realistyczny” z „pociągami odwzorowanymi zgodnie z pierwowzorami” jest scammerstwem. :v

27
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 17 Czerwca 2021, 14:25:58 »
Gdy w 2004 odpaliłem Quark'a i ruszyłem z miejsca EU07 to cieszyłem się jak dziecko... Lokomotywa nie miała szyb, kabina była bez textur, za oknem pustynia, ale radość była WIELKA.
@MaciejZ: masz dużo racji, że widoczki widoczkami (to podobało mi się np. w MSTS), ale fizyka to podstawa, bo jeśli jej nie ma to jazda czymkolwiek jest totalnie nudna i nie ma tego fajnego FUN'u oraz realizmu.

28
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 10 Czerwca 2021, 09:27:37 »
Dysonans samochodów „classic” do nowoczesnej scenerii wynika z prostych przyczyn, braku modeli dla nowoczesnych aut.

Prezentuje się bardzo ciekawie, widać ,że autor dał trochę serca swojej scenerii.
Jedyne zastrzeżenia z przedstawionych screenow to powtarzalność rozwiązań. Uważam, ze kolejki do „każdego” paczkomatu na scenerii to lekka przesada.

Podsumowując, dobra robota.

29
Na warsztacie / Odp: Linia053_Wrzosy
« dnia: 09 Czerwca 2021, 13:32:21 »
Jako że jestem coraz bliżej końca to wrzucę trochę screenów, które przedstawiają różne detale na scenerii. Postarałem się aby przy każdym posterunku, stacji czy przystanku trochę posiedzieć nad dekoracjami i otoczeniem aby podczas postoju użytkownik mógł sobie po scenerii "polatać" i trochę ciekawych rzeczy pooglądać :)

Screeny: LINK

30
Po godzinie 20.00 zgłoszono pożar hali wachlarzowej byłej lokomotywowni w Bielsku-Białej.
Statusu lokomotywowni chyba raczej nigdy nie miała. Była to dawna parowozownia przekształcona w oddział naprawy żurawi kolejowych. Lokomotywy SP42 z Krakowa Płaszowa i Trzebini zjeżdżały tam na obrządzanie po obsłudze kalwaryjskich składów. Najbardziej potrzebowały wody do zasilania wytwornicy pary. Tuż przed ukończeniem elektryfikacji linii do Kalwarii Lanckorony w ok. 1990 roku niespodziewanie pojawił się parowóz z Chabówki do planowej obsługi niektórych tamtejszych pociągów. Od wielu lat nie był w Bielsku-Białej widywany, gdyż pełną obsługę zapewniały tandemy SP42 a linię do Cieszyna zelektryfikowano w 1983 roku. Ostatni raz wjechałem lokomotywą (SM42) na teren byłej parowozowni w sierpniu 2001 w celu odstawienia tam wstępnie sformowanego składu parowozów, które zabraliśmy razem z kolegami z sekcji utrzymania z Czechowic-Dziedzic z bielskiej wystawy stałej taboru kolejowego (istniała ok. 6-lat). W kolekcji równoległej do peronu 1a było kilka parowozów wąskotorowych oraz Pt47, Ty51, Tkt3 i OIDP krótko Ty42-19.

Strony: [1]