Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - kawup

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Na warsztacie / Odp: Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 15 Lipca 2025, 18:20:48 »
W pierwszym poście zapowiedziałem, że postaram się pokrótce przedstawić modele dedykowane, które powstały do scenerii. Zacznę więc od modeli, które znalazły swoje miejsce na stacji Strzebiń. Dla stacji Strzebiń powstało 6 modeli według poniższej listy:

1) Budynek dworca:
  • model podstawowy: 6241 trójkątów (0-300 m), LoD1: 3601 trójkątów (300-1000 m), LoD2: 1567 trójkątów (1000-2000 m),
  • rendery: klik: render1, klik: render2, klik: render3, klik: render4,
  • model posiada widok nocny,
  • model posiada wymienną teksturę tabliczki z oznaczeniem nastawni,
2) Kładka nad torami:
3) Tablica z nazwą stacji:
4) Magazynek obok dworca:
5) Budynek toalet:
6)   Nastawnia wykonawcza "Stb1":
  • model: 1311 trójkątów (maxdist 2000 m),
  • rendery: klik: render1, klik: render2,
  • model posiada widok nocny,
  • model posiada wymienną teksturę tabliczki z oznaczeniem nastawni.
Tablica z nazwą stacji, magazynek obok dworca oraz budynek toalet nie istnieją już w terenie (dwa ostatnie zostały rozebrane w marcu 2017 roku). Pozostałe budynki istnieją w terenie w mniej lub bardziej zmienionej formie.

I jeszcze kilka screenów z naturalnego środowiska tych modeli:
STBm1 – widok z kładki na dworzec z nastawnią dysponującą „Stb”, magazynek obok dworca i budynek toalet oraz tablicę z nazwą stacji
STBm2 – widok od strony drogi na kładkę, budynek toalet, magazynek obok dworca oraz fragment dworca
STBm3 – nastawnia wykonawcza „Stb1” na głowicy od strony Boronowa/Woźnik
STBm4 – widok nocny nastawni wykonawczej „Stb1”
STBm5 – widok nocny dworca z nastawnią dysponującą „Stb”
STBm6 – widok nocny kładki (w lewo perony/Boronów/Woźniki, w prawo Kalety)

2
Na warsztacie / Odp: L-4268/LM-4268 ponowne podejście.
« dnia: 14 Lipca 2025, 09:18:30 »
O jakich kwotach mówimy? Kilka lat temu się zrzucaliśmy na zakup modeli wagonów Gorlitz/Bautzen, wyszło wtedy 270 zł za zakup (~20 zł za osobę). Uważam, że samodzielne opłacanie takich rzeczy nie powinno mieć miejsca, a właśnie zrzutka po kilkanaście / kilkadziesiąt pln jest odpowiednią drogą do zakupu modeli.

3
Bocznica / :bemben:
« dnia: 11 Lipca 2025, 16:38:15 »

4
Na warsztacie / Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 09 Lipca 2025, 18:25:33 »
Cześć, pora pokazać co tam się aktualnie dzieje na warsztacie. Tematem opracowania jest nieistniejąca już linia kolejowa nr 197 Strzebiń – Woźniki Śląskie. Pierwotnie sceneria miała być poligonem wprawkowym przed poważniejszymi projektami ale była już na tyle zaawansowana, że postanowiłem ją dokończyć. Linia jest odwzorowana na stan z 1992 roku czyli na rok przed jej zamknięciem.

Historia linii
     Budowa linii rozpoczęła się w 1929 roku na podstawie ustawy Sejmu śląskiego i trwała do roku 1932. Wybudowano niespełna 14-kilometrowy odcinek od stacji Strzebiń do stacji Woźniki Śląskie. Linię ukończono budować w lipcu 1932 roku, a budowa pochłonęła ok. 5,5 mln ówczesnych polskich złotych. Na linii wybudowano trzy stacje: Strzebiń (miejsce odgałęzienia linii od obecnej linii 131), Psary Śląskie i Woźniki Śląskie, oraz jeden przystanek w Lubszy. Uroczyste otwarcie linii nastąpiło 2 sierpnia 1932 roku (wg niektórych źródeł 1 sierpnia). Na każdej ze stacji pociąg był witany przez oficjeli, mieszkańców a także uświetniany występami dzieci czy chóru. Linia miała być docelowo rozbudowana i połączyć Woźniki z Zawierciem. Niestety plany pokrzyżował wybuch wojny w 1939 roku. Planów dalszej rozbudowy linii nigdy nie zrealizowano. Głównym założeniem budowy tej linii kolejowej była chęć pobudzenia gospodarczego tych rejonów. Planowane było uruchomienie wydobycia złóż rud żelaza, cynku, ołowiu, węgla, wapnia oraz pozyskania drewna z okolicznych lasów.
     Na linii kolejowej kursowały pociągi osobowe z/do Tarnowskich Gór, Kalet a także rozpoczynające i kończące bieg w Strzebiniu przy przydworcowym peronie nazywanym „woźnickim”. Pociągi te nazywano potocznie „sierotami”. Obsługę trakcyjną zapewniały parowozy serii Od2, Ok1, Ok2, Ok22, Tr5, Ty2, Ty42, Ty45 oraz lokomotywy spalinowe SM30, SM41, SM42 i SP42. W czasach świetności, na linii kursowało 9 par pociągów osobowych składających się z 5 boczniaków i brankardu. Kursowały też składy towarowo-osobowe a także towarowe. Na linii, w 1987 roku, odbyło się pożegnanie trakcji parowej w lokomotywowni Tarnowskie Góry. Parowóz Ty45-217 przemierzył wówczas ostatni raz odcinek z Tarnowskich Gór do Woźnik Śląskich. W ostatnim okresie funkcjonowania linii, pociągi składające się z wagonów osobowych 101A (ryflaków) obsługiwały tarnogórskie SP42-127 i SP42-150. Prędkości na linii nie były imponujące co wynika z historycznych rozkładów jazdy. Średnie prędkości na linii na przestrzeni lat wyglądały następująco: w 1933 roku: 60 km/h, w 1935 roku: 35 km/h, w 1965 roku: 45 km/h, w 1980 roku: 45 km/h, w 1992 roku: 20 km/h.
     W końcowym okresie funkcjonowania linii, na stacjach Psary Śląskie i Woźniki Śląskie nie było sygnalizacji przytorowej. Na linii nie istniała blokada liniowa a ruch odbywał się bez zapowiadania pociągów. Na całej linii mógł znajdować się tylko jeden pociąg. Ruch był prowadzony na zasadzie wyjazdu ze Strzebinia i powrotu do Strzebinia. Przed wyjazdem pociągu ze stacji Strzebiń, kierownik wyprawianego pociągu pobierał od dyżurnego ruchu klucze od zwrotnic, które zwracał po powrocie. W wyjątkowych przypadkach, gdy zachodziła konieczność wyprawienia innego pojazdu po wyjeździe pociągu na linię, można było to zrobić dopiero po telefonicznym zgłoszeniu dyżurnemu ruchu stacji Strzebiń wjazdu pociągu z sygnałami końcowymi na stację Woźniki Śląskie. Pośród wielu przejazdów kat. D na linii, znajdował się jeden przejazd kat. A, który był zlokalizowany na szlaku Strzebiń – Psary Śląskie w km 5,531. Obsługa przejazdu została zawieszona jeszcze przed zamknięciem linii, dlatego w obrębie przejazdu obowiązywało ograniczenie prędkości do 15 km/h czołem pociągu.
     Początek lat 90 ubiegłego wieku to czas zamykania wielu linii kolejowych w Polsce. Nie inaczej było w przypadku linii 197. Ruch na linii zawieszono z końcem 1993 roku. Ostatnim dniem kursowania pociągów był 31 grudnia 1993 roku (niektóre źródła podają 25 września 1993 roku a następnie KKA). Od 1 stycznia 1994 roku na linię nie wyjechały już pociągi osobowe. Stacje Psary Śląskie i Woźniki Śląskie zamknięto 24 stycznia 1994 roku. Po tym czasie odbywały się okresowe inspekcje linii jak np. w 1997 roku. Linia została rozebrana w 2006 roku. Do dzisiaj można w terenie znaleźć pozostałości po tej linii – zabudowania stacyjne i perony, betonowe podkłady porzucone w rowach a w niektórych miejscach wciąż w miejscu przebiegu toru, płyty przejazdowe, słupki hektometrowe, przekładki szynowe itd.

Opis na podstawie:
1)   http://old.timer.pl/kolej/index.html
2)   https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=459&okno=przebieg
3)   https://forum.modelarstwo.info/threads/linia-kolejowa-nr-197-strzebi%C5%84-wo%C5%BAniki-%C5%9Al%C4%85skie.51940/

Sceneria

Odwzorowaniem w ramach projektu są objęte następujące linie:
- linia 131 od km 52,600 do km 55,900 (w zakresie stacji Strzebiń)
- linia 197 od km 0,000 do km 13,572 (cała linia)

Poglądową mapkę scenerii można zobaczyć tu: klik (mapa).

Torowisko, sieć trakcyjna oraz sygnalizacja zostały odwzorowane za pomocą Rainsted na podstawie archiwalnych ortofotomap oraz planów schematycznych posterunków. Teren został przygotowany na podstawie danych NMT-1. Profile pionowe linii 131 i 197 zostały opracowane i skorygowane na podstawie danych z wygenerowanego terenu (klik: profil linii 131, klik: profil linii 197). Urządzenia srk na stacji Strzebiń zostały odwzorowane na podstawie historycznych zdjęć urządzeń zewnętrznych oraz planu świetlnego i aparatu blokowego w nastawni dysponującej „Stb”. Wszystkie perony są modelami dedykowanymi. Modele peronów uwzględniają profil pionowy linii a także jego załomy. Sceneria posiada 15 odwzorowanych (i odrutowanych) linii energetycznych ze słupami w rzeczywistej ich lokalizacji.

Na potrzeby projektu powstało 19 modeli dedykowanych (nie uwzględniając peronów), które postaram się pokrótce przedstawić w kolejnych postach.

W pierwszej kolejności została skompletowana stacja Strzebiń. Jest to stacja na linii 131, od której odgałęziała się linia 197. Stacja posiadała 5 torów głównych (z czego 4 przyperonowe), jeden boczny i jeden wyciągowy. Przy torze bocznym zlokalizowany był magazyn z rampą. Na stacji istniały 3 perony z czego jeden (przy dworcu) był dedykowany do obsługi pociągów do/z Woźnik Śląskich (tzw. peron „woźnicki”). Na stacji funkcjonowały dwie nastawnie: dysponująca „Stb” zlokalizowana w przybudówce budynku dworca oraz wykonawcza „Stb1” zlokalizowana na głowicy od strony Boronowa/Woźnik. Obie nastawnie były wyposażone w mechaniczne urządzenia srk z sygnalizacją świetlną.

I jeszcze garść screenów ze stacji Strzebiń i okolic:
STB1 – widok na perony w kierunku Kalet, po lewej stronie peron „woźnicki” i dworzec z nastawnią dysponującą „Stb”, po prawej stronie tory linii 131
STB2 – widok na perony i dworzec od strony kładki w kierunku Boronowa
STB3 – widok ogólny na wieś, po prawej kościół Świętego Krzyża w Strzebiniu, nieco dalej szkoła podstawowa a wprawne oko wypatrzy nawet dworzec i linię kolejową
STB4 – widok na północną głowicę stacji w stronę Boronowa i Woźnik, do Boronowa (linia 131) prosto, tor do Woźnik odgałęzia się w prawo, w oddali nastawnia wykonawcza „Stb1”
STB5 – widok w kierunku południowym na odgałęzienie linii do Woźnik (na lewo)
STB6 – widok na linię do Woźnik tuż za stacją Strzebiń, w prawym dolnym rogu semafor wjazdowy do Strzebinia a w oddali po prawej góra Grójec (365 m n.p.m.), która obecnie jest rezerwatem przyrody

5
Na warsztacie / Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: 01 Lipca 2025, 09:59:53 »
Możliwość rozwieszania sieci i drutów, przyklejanie niektórych obiektów takich jak słupy sieci trakcyjnej czy semafory przy torach, przyklejanie wysięgników sieci trakcyjnej do bramek. Możliwość wstawienia obiektów z losową rotacją. Pędzle do obszarowego wstawiania małych obiektów z możliwością zrobienia listy aby losowo z niej wybierało. Dynamiczna konwersja drzewek z node na trójkąty i odwrotnie(?). Możliwość wstawiania ścian lasu. Możliwość przypisania semaforów do torów. Możliwość malowania terenu różnymi teksturami podłoża.
Pewnie by się jeszcze sporo znalazło czego można oczekiwać od dobrego edytora scenerii. Powodzenia!

6
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 25 Czerwca 2025, 21:02:33 »
Udekorzcie odcinek pod drutem (i dajcie jakąś łapuwe) to wam machnę sieciuche do Chabówki albo i dalej.

7
Bocznica / Odp: Beczki stalowe
« dnia: 22 Czerwca 2025, 00:34:27 »

8
Chciałbym tylko powiedzieć, że prace nad scenerią wciąż trwają. Pod linkiem TUTAJ wrzuciłem ostatnio sporo screenów. Powoli uwzględniam i realizuję zgłoszone przez Was poprawki. Dodatkowo doszło nam 31 kilometrów linii:
- linia 89 (~25 km) typu aglomeracyjnego Leosin - Korytowo Centrum
- linia 245 (~6 km) typu lokalnego Orzechowo - Podole

szczegółowy opis scenerii w pliku informacyjnym - https://eu07.pl/userfiles/8463/tom_opis.png

9
Screeny / Odp: Poradnik tworzenia screenów
« dnia: 04 Czerwca 2025, 20:41:11 »
O czym ty solisz człowieku? Raz, że podajesz swoje dane osobowe na jakimś ogólnodostępnym forum w internecie, a dwa że potrzeba minimum samokrytyki i poczucia estetyki żeby zauważyć, że robisz najbardziej średnie skiriny jakie się da.

11
Forum / test
« dnia: 26 Kwietnia 2025, 00:20:12 »
test
test
test
Cytuj
test

12
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 16 Kwietnia 2025, 02:37:38 »
po co komu kompatyblinosc wsteczna, trzeba sie rozwijac
bez sensu powiekszanie paczki praktycznie dwukrotnie zeby miec dwa warianty modeli (bo ktos sobie postanowi grac na starszym rendererze). Kropki z lightspotow czy ciemnota w nocy no to sie mowi poprostu trudno.

13
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Huta Katowice w maszynie
« dnia: 15 Kwietnia 2025, 14:51:58 »
Ile cenisz?
100zł netto za godzinę i można ruszać z tematem, ale ile godzin na to zejdzie, to ciężko stwierdzić.

14
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 14 Kwietnia 2025, 20:58:06 »
W sumie to mozna to exe wrzucic dla szerszej publicznosci cobyście mogli się zapoznać z tym co oferuje.
Wymagania: conajmniej Windows 10 i karta graficzna obsługująca DirectX 12.
(powiekszam bo juz dostaje spam priv ze nie dziala)
W zipie macie moją konfigurację (mam nadzieje ze o niczym nie zapomnialem). Poniżej garść screenów




https://eu07.pl/userfiles/24886/exe_d3d12.zip.zip

przepisania backendu podjął się @MichauSto (manul). Zrodla macie we wpisie wyzej, ta wersja exe ma tylko lekko zmieniony wybor renderera zeby dalo sie uruchamiac scenerie ze startera (renderer full odpala od razu renderer na nvrhi a nie opengl3.3)

Następnym krokiem aby moc to wrzucic do glownej paczki jest pozbycie się błędów, naprawienie deszczu/sniegu i czasem randomowych crashy.

15
Ale po co ci się dostawać na repozytorium? Jeżeli nie loguje cię na repozytorium danymi z forum, to najwidoczniej nie jest to miejsce dla Ciebie przeznaczone, tym bardziej jeżeli nie wiesz co to jest i jak z tego korzystać. 

@Piotr93 napisał, że pobierasz z pierwszego linku paczkę i zależności wymienione poniżej i rozpakowujesz w głównym folderze Maszyny, tak aby struktura katalogowa rozpakowywanych paczek się pokrywała. Tylko tyle i aż tyle.

16
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 05 Kwietnia 2025, 16:07:54 »
https://github.com/wls50/maszyna
NVRHI exe by @MichauSto źródła

17
Na warsztacie / Żnin
« dnia: 01 Kwietnia 2025, 22:26:00 »
Witam, przesyłam link do scenerii żnin. https://eu07.pl/userfiles/21553/znin-r2.rar
Pozdrawiam

18
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 10 Marca 2025, 19:56:38 »
Info: do kwietnia/maja prace nad srexe mogą zaliczyć significant spowolnienie rozwoju. Wszystko na rzecz tajnego/poufnego exe dx12/vk.

19
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 07 Marca 2025, 01:17:56 »
Super duper exe apdejt

Premabuła


Dzisiaj na appveyora trafiło pierwsze publiczne testowe exe z opcją animacji wycieraczek. Na razie nie obsługują one dźwięku (pracuję nad tym), ale sama animacja, programator i czytanie konfiguracji już działa.
Prezentacja:


Jak zaimplementować? A no tak:
W mmd: wipers_sw: - przelacznik wycieraczek (definiujemy jak każe pokrętło/programator)

Ogarnięcie fiza:
Dodajemy sekcje:
//     A    B    C    D    // A = suma bitowa wycieraczek; B = predkosc (jak dlugo zajmuje przejazd z jednej strony szyby na druga); C = interwal w S; D - zwloka zanim zacznie wracac w S
WiperList: Size=4 Angle=60
    0    1.0    0.0    0.5    // zadna wycieraczka nie pracuje (parametry tutaj B C D są dla powrotu, końca animacji)
    3    1.0    5.0    0.5    // obie wycieraczki na czole (1 i 2) pracujace wolno z interwalem 5 sekund (wychylona czeka 0.5 sekundy)   
    3    1.0    0.0    0.5    // obie wycieraczki na czole (1 i 2) pracujace wolno bez interwalu (wychylona czeka 0.5 sekundy)
    3    0.5    0.0    0.5    // obie wycieraczki na czole (1 i 2) pracujace szybko bez interwalu (wychylona czeka 0.5 sekundy)
endwl // pamietac o zakonczeniu listy gnoje

Animacja jest w osi Y.
Jak robić wpisy?
W mmd aby zdefiniować animację wycieraczki to obok wpisów od prefixów pantografów dodajemy wpis animwiperprefix:Wtedy exe będzie szukało wycieraczek po kluczy XXXXY_pZ gdzie XXXX to nasz zdefiniowany prefix, Y to numer kolejny wycieraczki (liczymy od 1 w górę), a Z to numer części wycieraczki. Nie trzeba definiować wszystkich jej elementów, można zdefiniować jedno ramie, które jest też piórem (w siódemkach takie bajery mamy chyba albo spotach)
Ilość wycieraczek definiujemy 10-tym wpisem w sekcji animations. Pamiętać należy aby zakończyć tą linijkę liczbą -1 - oznacza ona koniec wpisu.

Przykład:
Dla wpisu animwiperprefix: wiper_ exe szuka następujących submodeli
wiper_1_p1 - ramie 1 wycieraczki 1
wiper_1_p2 - ramie 2 wycieraczki 1
wiper_1_p3 - pióro     wycieraczki 1
wiper_2_p1 - ramie 1 wycieraczki 2
wiper_2_p2 - ramie 2 wycieraczki 2
wiper_2_p3 - pióro     wycieraczki 2

Wycieraczki z nieparzystymi numerami (1, 3, 5, 7) animują się po osi +Y
Wycieraczki z parzystymi numerami (2, 4, 6, 8) animują się odwrotnie (tj -Y)
Dzięki temu rozwiązaniu łatwiej będzie po ustawiać pivoty.

Ogólnie to najlepiej podpiąć pióro pod ramie nr. 1 - dzięki temu wycieraczka będzie leciała po szybie tak jak powinna.

Po zmianie kabiny, submodele wycieraczek z czoła A, przeskakują na czoło B (exe poprostu liczy je wtedy od tyłu)

Dzwiek:
Docelowo do dyspozycji w sekcji internaldata mamy wiperFromPark oraz wiperToPark (odpowiednio ruch wycieraczki z pozycji spoczynku do wychylenia, i drugi w drugą stronę). Aktualnie exe tylko wczytuje te dźwięki, lecz logiki ich odtwarzania jeszcze nie ma.

EXE standardowo na appveyorze (link w pierwszym wątku).

Dalsze plany? Podpiąć to do AI, żeby boty leciały na wycieraczkach w deszczu.

Czekam na zgłoszenia błędów i ewentualne propozycje co można by w tym bajzlu zmienić.

20
Na warsztacie / Odp: L-4268/LM-4268
« dnia: 04 Marca 2025, 19:11:58 »
Xd afera bo chłop se pokazał screena. Gdzie można wpłacać donejty na leczenie traumy?

21
Na warsztacie / Odp: L-4268/LM-4268
« dnia: 04 Marca 2025, 18:37:24 »
To moja kabina której miałeś nie wydawać i nigdzie pokazywać

22
Na warsztacie / L-4268/LM-4268
« dnia: 04 Marca 2025, 12:20:38 »
Siemka, od jakiegoś czasu grzebię przy flircie3 łka i trochę utknąłem w miejscu przez brak materiałów jak ktoś ma jakieś dźwięki, zdjęcia wnętrza, zdjęcia z zewnątrz na tekstury itp. To prosił bym o podesłanie.

23
Witam, jakiś czas temu dodałem pare drzewek między Jerzynianką a Nowa Ruda Podg. Postanowiłem ze nie będę kisił tego u siebie i dam to dla ludu, chciałbym to koniec końców wrzucić na TD jednak nie wiem dokładnie jak postąpić z takim przypadkiem. Dlatego pytam się o pomoc w stworzenia paczki by móc wrzucić to na TD.

Link do pobrania otoczenia:
https://eu07.pl/userfiles/27427/Jerzynianka%20-%20Podg.zip

AKTUALNY LINK
https://eu07.pl/userfiles/27427/Jerzynianka%20-%20Podg%20inc.zip

Instrukcja w najnowszym poście

Instrukcja Instalacji
1. Wgrywamy zawartość do głównego folderu maszyny,
2. Po instalacji szukamy wybranej symulacji z wrzosów do której chcemy dodać otoczenie w folderze /scenery,
Lista kompatybilnych scenariuszy:
3. Otwieramy ten plik za pomocną notatnika/notepad++ lub innego wybranego programu tekstowego
4. Dopisujemy linijkę include linia053_wrzosy/scm_wrzosy/wrzosy_Jerzynianka-Podg_otoczenie.scm end
5. Zapisujemy plik


W razie gdyby otoczenie się nie pojawiło usunąć plik .stb i zaleca się zmiane pory roku na wiosnę lub ustawienia skalowania tekstur na 512.   
Po załadowaniu można ponownie powrócić do pierwotnego ustawienia skalowania textur.

24
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 26 Lutego 2025, 19:10:17 »
Z janem jesteśmy dogadani, żeby tego JESZCZE nie implementować, bo na połowie komputerów to działa, a na drugiej połowie nie. W sumie to ankieta - czy implementować to w exe czy się wstrzymać.

25
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 12 Lutego 2025, 15:55:55 »
jest uznawany za niesprawny złom?
Nieopłacalny w dalszej eksploatacji.

26
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 01 Lutego 2025, 19:11:13 »
Od ponad 5 lat mam prawdziwą przyjemność (i piszę to bez ani grama sarkazmu) pracować w PKP IC i jak sięgam swoją pamięcią, to każdy przypadek niesprawnego środka trakcyjnego który mnie spotkał to była lokomotywa EP09. Szczytem była sytuacja, w której mój pociąg (prowadzony EP09) przejmował pasażerów z innego pociągu gdzie zdefektowała EP09, po czym ujechawszy 50 kilometrów "moja" EP09 również odmówiła posłuszeństwa. Dwa defekty jednego dnia.

Sentymenty na bok. Pociągi muszą jeździć punktualnie, w pełni wykorzystywać parametry linii i ciągnąć pociągi po 12-14 wagonów z prędkością 160 km/h bez ryzyka, że lokomotywa się rozkraczy po drodze i 1000+ podróżnych w pociągu będzie czekać w lesie 2-3 godziny na ratunek. Przewoźnik już od poprzedniego roku wszystkie pociągi jadące z Warszawy nad morze uruchamia lokomotywami serii EU160 / EU200 i Vectronami (co jest do potwierdzenia m.in. w ogólnodostępnych źródłach typu Vagonweb czy Bocznica.eu), co pozwala na zminimalizowanie ryzyka defektu wysłużonych lokomotyw i wykorzystanie w pełni parametrów linii (w tym jazdę pod nadzorem urządzeń ERTMS co znacząco zwiększa bezpieczeństwo).

Wraz z ostatnią EP09 odstawioną w krzaki przeleję sowitą darowiznę na Fundację Grupy PKP i strzelę korkiem bezalkoholowego szampana na Dworcu Centralnym.

27
Cześć, od jakiegoś czasu skrobie kabinę do ED160. Na początku miała iść na unoff, ale po rozmowie z Hanysem zostanie ona przygotowana pod wydanie z oficjalnym ED160 (model zewnętrzny robiony przez TMS). W związku z tym poszukuję zdjęć kabiny (w celach podglądowych, tekstury robię w S3DP). Głównie korytarza za kabiną, dołu pulpitu, boków - ogólnie wszystkiego ale z naciskiem na wymienione elementy. Poniżej zdjęcia na zachęte z tego jak to aktualnie wygląda.









A tu co posłużyło za referencje:
https://www.youtube.com/watch?v=IU69b1L8P74
https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/45414.jpg
https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/48801.jpg
https://elkgk.cba.pl/albums/userpics/10001/IMG_7657.JPG
https://www.rynek-kolejowy.pl//img/20210922115259f16.JPG

Prerefuję kontakt przez mattermosta :)

28
Na warsztacie / calkowo_drezyny
« dnia: 27 Stycznia 2025, 00:09:35 »
Siema,
Generalnie skleiłem taki ekscytujący i wielce wyczekiwany "scenariusz", nazywający się Całkowo_drezyny. Inspirowany Bieszczadzkimi Drezynami Rowerowymi oraz dodatkową atrakcją na Kolei Grójeckiej, pozwala nam na około 20-minutowy przejazd drezyną ręczną tam i z powrotem do Emilianowa. Możliwy jest również przejazd w kierunku Bold (Boldów?), ale tam nie mierzyłem czasu przejazdu. Granice oznaczyłem tarczami D1, ale w rzeczywistości nic nie stoi na przeszkodzie, aby wybrać się w potężną eskapadę do Macierzewa.

Więc no, jakby ktoś miał ochotę poklikać na przemian "+" i "-" przez bite 20 minut to zapraszam.

Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/calkowo_drezyny.7z

29
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 09 Stycznia 2025, 15:18:09 »


Naprawiłem jeżdżące po ciemku boty i crash exe jesli ktos nie podmienil se abstractscreenrenderea. Ugułem pierdoły.
>>> skibidi ohio siudemka.exe free download 2025 (rizz tutorial included) <<<
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r8.exe

30
Na warsztacie / Odp: eu160
« dnia: 07 Stycznia 2025, 22:59:55 »
Stan prac na dzień 7.01.2025r.

Dawno nie prezentowaliśmy wam całokształtu, oto i on. Do poprawy są jeszcze drobne artefakty widoczne na pudle lokomotywy, ale to tylko kwestia czasu. Aktualnie zostały zakończone prace nad podwoziem lokomotywy i wózkami. Tak prezentuje się aktualna wersja modelu griffina:

Zdjęcie wysokiej rozdzielczości: https://i.imgur.com/WliAFx9.jpeg


Strony: [1] 2 3 ... 5