Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - kawup

Strony: [1] 2 3 ... 5
1
Na warsztacie / Odp: Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: Dzisiaj o 09:59:53 »
Możliwość rozwieszania sieci i drutów, przyklejanie niektórych obiektów takich jak słupy sieci trakcyjnej czy semafory przy torach, przyklejanie wysięgników sieci trakcyjnej do bramek. Możliwość wstawienia obiektów z losową rotacją. Pędzle do obszarowego wstawiania małych obiektów z możliwością zrobienia listy aby losowo z niej wybierało. Dynamiczna konwersja drzewek z node na trójkąty i odwrotnie(?). Możliwość wstawiania ścian lasu. Możliwość przypisania semaforów do torów. Możliwość malowania terenu różnymi teksturami podłoża.
Pewnie by się jeszcze sporo znalazło czego można oczekiwać od dobrego edytora scenerii. Powodzenia!

2
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 25 Czerwca 2025, 21:02:33 »
Udekorzcie odcinek pod drutem (i dajcie jakąś łapuwe) to wam machnę sieciuche do Chabówki albo i dalej.

3
Bocznica / Odp: Beczki stalowe
« dnia: 22 Czerwca 2025, 00:34:27 »

4
Chciałbym tylko powiedzieć, że prace nad scenerią wciąż trwają. Pod linkiem TUTAJ wrzuciłem ostatnio sporo screenów. Powoli uwzględniam i realizuję zgłoszone przez Was poprawki. Dodatkowo doszło nam 31 kilometrów linii:
- linia 89 (~25 km) typu aglomeracyjnego Leosin - Korytowo Centrum
- linia 245 (~6 km) typu lokalnego Orzechowo - Podole

szczegółowy opis scenerii w pliku informacyjnym - https://eu07.pl/userfiles/8463/tom_opis.png

5
Screeny / Odp: Poradnik tworzenia screenów
« dnia: 04 Czerwca 2025, 20:41:11 »
O czym ty solisz człowieku? Raz, że podajesz swoje dane osobowe na jakimś ogólnodostępnym forum w internecie, a dwa że potrzeba minimum samokrytyki i poczucia estetyki żeby zauważyć, że robisz najbardziej średnie skiriny jakie się da.

7
Forum / test
« dnia: 26 Kwietnia 2025, 00:20:12 »
test
test
test
Cytuj
test

8
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 16 Kwietnia 2025, 02:37:38 »
po co komu kompatyblinosc wsteczna, trzeba sie rozwijac
bez sensu powiekszanie paczki praktycznie dwukrotnie zeby miec dwa warianty modeli (bo ktos sobie postanowi grac na starszym rendererze). Kropki z lightspotow czy ciemnota w nocy no to sie mowi poprostu trudno.

9
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Huta Katowice w maszynie
« dnia: 15 Kwietnia 2025, 14:51:58 »
Ile cenisz?
100zł netto za godzinę i można ruszać z tematem, ale ile godzin na to zejdzie, to ciężko stwierdzić.

10
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 14 Kwietnia 2025, 20:58:06 »
W sumie to mozna to exe wrzucic dla szerszej publicznosci cobyście mogli się zapoznać z tym co oferuje.
Wymagania: conajmniej Windows 10 i karta graficzna obsługująca DirectX 12.
(powiekszam bo juz dostaje spam priv ze nie dziala)
W zipie macie moją konfigurację (mam nadzieje ze o niczym nie zapomnialem). Poniżej garść screenów




https://eu07.pl/userfiles/24886/exe_d3d12.zip.zip

przepisania backendu podjął się @MichauSto (manul). Zrodla macie we wpisie wyzej, ta wersja exe ma tylko lekko zmieniony wybor renderera zeby dalo sie uruchamiac scenerie ze startera (renderer full odpala od razu renderer na nvrhi a nie opengl3.3)

Następnym krokiem aby moc to wrzucic do glownej paczki jest pozbycie się błędów, naprawienie deszczu/sniegu i czasem randomowych crashy.

11
Ale po co ci się dostawać na repozytorium? Jeżeli nie loguje cię na repozytorium danymi z forum, to najwidoczniej nie jest to miejsce dla Ciebie przeznaczone, tym bardziej jeżeli nie wiesz co to jest i jak z tego korzystać. 

@Piotr93 napisał, że pobierasz z pierwszego linku paczkę i zależności wymienione poniżej i rozpakowujesz w głównym folderze Maszyny, tak aby struktura katalogowa rozpakowywanych paczek się pokrywała. Tylko tyle i aż tyle.

12
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 05 Kwietnia 2025, 16:07:54 »
https://github.com/wls50/maszyna
NVRHI exe by @MichauSto źródła

13
Na warsztacie / Żnin
« dnia: 01 Kwietnia 2025, 22:26:00 »
Witam, przesyłam link do scenerii żnin. https://eu07.pl/userfiles/21553/znin-r2.rar
Pozdrawiam

14
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 10 Marca 2025, 19:56:38 »
Info: do kwietnia/maja prace nad srexe mogą zaliczyć significant spowolnienie rozwoju. Wszystko na rzecz tajnego/poufnego exe dx12/vk.

15
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 07 Marca 2025, 01:17:56 »
Super duper exe apdejt

Premabuła


Dzisiaj na appveyora trafiło pierwsze publiczne testowe exe z opcją animacji wycieraczek. Na razie nie obsługują one dźwięku (pracuję nad tym), ale sama animacja, programator i czytanie konfiguracji już działa.
Prezentacja:


Jak zaimplementować? A no tak:
W mmd: wipers_sw: - przelacznik wycieraczek (definiujemy jak każe pokrętło/programator)

Ogarnięcie fiza:
Dodajemy sekcje:
//     A    B    C    D    // A = suma bitowa wycieraczek; B = predkosc (jak dlugo zajmuje przejazd z jednej strony szyby na druga); C = interwal w S; D - zwloka zanim zacznie wracac w S
WiperList: Size=4 Angle=60
    0    1.0    0.0    0.5    // zadna wycieraczka nie pracuje (parametry tutaj B C D są dla powrotu, końca animacji)
    3    1.0    5.0    0.5    // obie wycieraczki na czole (1 i 2) pracujace wolno z interwalem 5 sekund (wychylona czeka 0.5 sekundy)   
    3    1.0    0.0    0.5    // obie wycieraczki na czole (1 i 2) pracujace wolno bez interwalu (wychylona czeka 0.5 sekundy)
    3    0.5    0.0    0.5    // obie wycieraczki na czole (1 i 2) pracujace szybko bez interwalu (wychylona czeka 0.5 sekundy)
endwl // pamietac o zakonczeniu listy gnoje

Animacja jest w osi Y.
Jak robić wpisy?
W mmd aby zdefiniować animację wycieraczki to obok wpisów od prefixów pantografów dodajemy wpis animwiperprefix:Wtedy exe będzie szukało wycieraczek po kluczy XXXXY_pZ gdzie XXXX to nasz zdefiniowany prefix, Y to numer kolejny wycieraczki (liczymy od 1 w górę), a Z to numer części wycieraczki. Nie trzeba definiować wszystkich jej elementów, można zdefiniować jedno ramie, które jest też piórem (w siódemkach takie bajery mamy chyba albo spotach)
Ilość wycieraczek definiujemy 10-tym wpisem w sekcji animations. Pamiętać należy aby zakończyć tą linijkę liczbą -1 - oznacza ona koniec wpisu.

Przykład:
Dla wpisu animwiperprefix: wiper_ exe szuka następujących submodeli
wiper_1_p1 - ramie 1 wycieraczki 1
wiper_1_p2 - ramie 2 wycieraczki 1
wiper_1_p3 - pióro     wycieraczki 1
wiper_2_p1 - ramie 1 wycieraczki 2
wiper_2_p2 - ramie 2 wycieraczki 2
wiper_2_p3 - pióro     wycieraczki 2

Wycieraczki z nieparzystymi numerami (1, 3, 5, 7) animują się po osi +Y
Wycieraczki z parzystymi numerami (2, 4, 6, 8) animują się odwrotnie (tj -Y)
Dzięki temu rozwiązaniu łatwiej będzie po ustawiać pivoty.

Ogólnie to najlepiej podpiąć pióro pod ramie nr. 1 - dzięki temu wycieraczka będzie leciała po szybie tak jak powinna.

Po zmianie kabiny, submodele wycieraczek z czoła A, przeskakują na czoło B (exe poprostu liczy je wtedy od tyłu)

Dzwiek:
Docelowo do dyspozycji w sekcji internaldata mamy wiperFromPark oraz wiperToPark (odpowiednio ruch wycieraczki z pozycji spoczynku do wychylenia, i drugi w drugą stronę). Aktualnie exe tylko wczytuje te dźwięki, lecz logiki ich odtwarzania jeszcze nie ma.

EXE standardowo na appveyorze (link w pierwszym wątku).

Dalsze plany? Podpiąć to do AI, żeby boty leciały na wycieraczkach w deszczu.

Czekam na zgłoszenia błędów i ewentualne propozycje co można by w tym bajzlu zmienić.

16
Na warsztacie / Odp: L-4268/LM-4268
« dnia: 04 Marca 2025, 19:11:58 »
Xd afera bo chłop se pokazał screena. Gdzie można wpłacać donejty na leczenie traumy?

17
Na warsztacie / Odp: L-4268/LM-4268
« dnia: 04 Marca 2025, 18:37:24 »
To moja kabina której miałeś nie wydawać i nigdzie pokazywać

18
Na warsztacie / L-4268/LM-4268
« dnia: 04 Marca 2025, 12:20:38 »
Siemka, od jakiegoś czasu grzebię przy flircie3 łka i trochę utknąłem w miejscu przez brak materiałów jak ktoś ma jakieś dźwięki, zdjęcia wnętrza, zdjęcia z zewnątrz na tekstury itp. To prosił bym o podesłanie.

19
Witam, jakiś czas temu dodałem pare drzewek między Jerzynianką a Nowa Ruda Podg. Postanowiłem ze nie będę kisił tego u siebie i dam to dla ludu, chciałbym to koniec końców wrzucić na TD jednak nie wiem dokładnie jak postąpić z takim przypadkiem. Dlatego pytam się o pomoc w stworzenia paczki by móc wrzucić to na TD.

Link do pobrania otoczenia:
https://eu07.pl/userfiles/27427/Jerzynianka%20-%20Podg.zip

AKTUALNY LINK
https://eu07.pl/userfiles/27427/Jerzynianka%20-%20Podg%20inc.zip

Instrukcja w najnowszym poście

Instrukcja Instalacji
1. Wgrywamy zawartość do głównego folderu maszyny,
2. Po instalacji szukamy wybranej symulacji z wrzosów do której chcemy dodać otoczenie w folderze /scenery,
Lista kompatybilnych scenariuszy:
3. Otwieramy ten plik za pomocną notatnika/notepad++ lub innego wybranego programu tekstowego
4. Dopisujemy linijkę include linia053_wrzosy/scm_wrzosy/wrzosy_Jerzynianka-Podg_otoczenie.scm end
5. Zapisujemy plik


W razie gdyby otoczenie się nie pojawiło usunąć plik .stb i zaleca się zmiane pory roku na wiosnę lub ustawienia skalowania tekstur na 512.   
Po załadowaniu można ponownie powrócić do pierwotnego ustawienia skalowania textur.

20
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - swego rodzaju dalszy rozwój
« dnia: 26 Lutego 2025, 19:10:17 »
Z janem jesteśmy dogadani, żeby tego JESZCZE nie implementować, bo na połowie komputerów to działa, a na drugiej połowie nie. W sumie to ankieta - czy implementować to w exe czy się wstrzymać.

21
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 12 Lutego 2025, 15:55:55 »
jest uznawany za niesprawny złom?
Nieopłacalny w dalszej eksploatacji.

22
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 01 Lutego 2025, 19:11:13 »
Od ponad 5 lat mam prawdziwą przyjemność (i piszę to bez ani grama sarkazmu) pracować w PKP IC i jak sięgam swoją pamięcią, to każdy przypadek niesprawnego środka trakcyjnego który mnie spotkał to była lokomotywa EP09. Szczytem była sytuacja, w której mój pociąg (prowadzony EP09) przejmował pasażerów z innego pociągu gdzie zdefektowała EP09, po czym ujechawszy 50 kilometrów "moja" EP09 również odmówiła posłuszeństwa. Dwa defekty jednego dnia.

Sentymenty na bok. Pociągi muszą jeździć punktualnie, w pełni wykorzystywać parametry linii i ciągnąć pociągi po 12-14 wagonów z prędkością 160 km/h bez ryzyka, że lokomotywa się rozkraczy po drodze i 1000+ podróżnych w pociągu będzie czekać w lesie 2-3 godziny na ratunek. Przewoźnik już od poprzedniego roku wszystkie pociągi jadące z Warszawy nad morze uruchamia lokomotywami serii EU160 / EU200 i Vectronami (co jest do potwierdzenia m.in. w ogólnodostępnych źródłach typu Vagonweb czy Bocznica.eu), co pozwala na zminimalizowanie ryzyka defektu wysłużonych lokomotyw i wykorzystanie w pełni parametrów linii (w tym jazdę pod nadzorem urządzeń ERTMS co znacząco zwiększa bezpieczeństwo).

Wraz z ostatnią EP09 odstawioną w krzaki przeleję sowitą darowiznę na Fundację Grupy PKP i strzelę korkiem bezalkoholowego szampana na Dworcu Centralnym.

23
Cześć, od jakiegoś czasu skrobie kabinę do ED160. Na początku miała iść na unoff, ale po rozmowie z Hanysem zostanie ona przygotowana pod wydanie z oficjalnym ED160 (model zewnętrzny robiony przez TMS). W związku z tym poszukuję zdjęć kabiny (w celach podglądowych, tekstury robię w S3DP). Głównie korytarza za kabiną, dołu pulpitu, boków - ogólnie wszystkiego ale z naciskiem na wymienione elementy. Poniżej zdjęcia na zachęte z tego jak to aktualnie wygląda.









A tu co posłużyło za referencje:
https://www.youtube.com/watch?v=IU69b1L8P74
https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/45414.jpg
https://ilostan.forumkolejowe.pl/foto/48801.jpg
https://elkgk.cba.pl/albums/userpics/10001/IMG_7657.JPG
https://www.rynek-kolejowy.pl//img/20210922115259f16.JPG

Prerefuję kontakt przez mattermosta :)

24
Na warsztacie / calkowo_drezyny
« dnia: 27 Stycznia 2025, 00:09:35 »
Siema,
Generalnie skleiłem taki ekscytujący i wielce wyczekiwany "scenariusz", nazywający się Całkowo_drezyny. Inspirowany Bieszczadzkimi Drezynami Rowerowymi oraz dodatkową atrakcją na Kolei Grójeckiej, pozwala nam na około 20-minutowy przejazd drezyną ręczną tam i z powrotem do Emilianowa. Możliwy jest również przejazd w kierunku Bold (Boldów?), ale tam nie mierzyłem czasu przejazdu. Granice oznaczyłem tarczami D1, ale w rzeczywistości nic nie stoi na przeszkodzie, aby wybrać się w potężną eskapadę do Macierzewa.

Więc no, jakby ktoś miał ochotę poklikać na przemian "+" i "-" przez bite 20 minut to zapraszam.

Link: https://eu07.pl/userfiles/27862/calkowo_drezyny.7z

25
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 09 Stycznia 2025, 15:18:09 »


Naprawiłem jeżdżące po ciemku boty i crash exe jesli ktos nie podmienil se abstractscreenrenderea. Ugułem pierdoły.
>>> skibidi ohio siudemka.exe free download 2025 (rizz tutorial included) <<<
https://eu07.pl/userfiles/24886/eu07-x64-Release-r8.exe

26
Na warsztacie / Odp: eu160
« dnia: 07 Stycznia 2025, 22:59:55 »
Stan prac na dzień 7.01.2025r.

Dawno nie prezentowaliśmy wam całokształtu, oto i on. Do poprawy są jeszcze drobne artefakty widoczne na pudle lokomotywy, ale to tylko kwestia czasu. Aktualnie zostały zakończone prace nad podwoziem lokomotywy i wózkami. Tak prezentuje się aktualna wersja modelu griffina:

Zdjęcie wysokiej rozdzielczości: https://i.imgur.com/WliAFx9.jpeg


27
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 06 Stycznia 2025, 20:51:56 »
Dzisiaj wlatują następujące featurki (zamówione przez Kermita):

Lampka aktywacja kabiny
W mmd wpis i-cabactived

Lampka działania JAKIEGOKOLWIEK kompresora w pojezdzie:
W mmd wpis i-compressorany

Na niskich prędkościach zwykłych haslerów prędkość 0 może zatrzymać się na losowej wartości z zakresu 0-5 przy normalnym zatrzymaniu i 0 do nawet 20 przy mocniejszym. (symulacja haslerów, w których silnik ma niskie opory)

Można teraz ustawić maksymalną prędkość jaką wyświetli prędkościomeirz analogowy w kabinie
Klucz MaxTachoSpeed w sekcji Cntrl. w pliku fiz pojazdu - jesli nie zdefiniowano tego pozostanie stara logika Vmax * 1.05

Można również ustawić prędkość, powyżej której uruchamiana jest blokada drzwi
Parametr DoorLockSpeed w sekcji Doors: w pliku fiz pojazdu

PR
EXE x64

Zapraszam do testowania i zgłaszania błędów/opinii w tym wątku :)

No i jakby kogoś interesowała aktualna todolista to proszę:

Bliska przyszłość
- światła długie do traxxowatych/vectronowatych
- dzwiek skladania/rozkladania lusterek
- lampka wentylatory wylaczone do AKMowatych (czekam na objaśnienie logiki)
- stany universali 0-9 w lowpoly (można będzie wtedy zaimplementować otwierane drzwi/okna opuszczane rolety itp)
- wskaźniki stanu hamulca dla nowszego taboru (te czerwono/zielone)

Daleka przyszłość
- losowanie stukotow w czasie rzeczywistym
- przełącznik oswietlenia sufit-0-podswietlenie pulpitu i 0-pulpit-sufit
- rozbicie hebelka od WS na podtrzymanie WS i Impuls załączania

Plany fantazyjne (możliwe że nigdy nie będą zrealizowane, albo będą dopiero gdy ogarnę jak działa każda linijka kodu w exe)
- dodanie formatu .mmd.json celem rozbudowy możiwości formatu
- dodanie wszystkich dźwięków z sekcji sounds z podziałem na wewnętrzne/zewnętrzne i dalej ze względu na wariant toru
- działające wycieraczki
- ośnierzanie się taboru zimą

28
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 04 Stycznia 2025, 23:32:12 »
Lud domaga się osobnych dźwięków przejazdu po mostach/tunelach/etc. oraz osobnego pakietu dźwięków (głównie silnika/stukotów) dla zewnętrznej kamery.

29
Na warsztacie / ER/EN75
« dnia: 03 Stycznia 2025, 23:11:02 »
Od pewnego czasu pracuję nad modelem flirta drugiej generacji . Projekt jest w fazie wstępnej, więc chętnie wysłucham uwag co do jego wyglądu.

30
Na warsztacie / Odp: eu160
« dnia: 30 Grudnia 2024, 20:37:44 »
W dniu dzisiejszym przedstawiamy wam efekt końcowy prac nad wózkiem lokomotywy Griffin.

Strony: [1] 2 3 ... 5