Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - kawup

Strony: 1 [2] 3 4 5
31
To nie lepiej w takich miejscach użyć ściany lasu? Ma lepszą teksturę od tradycyjnych drzew i moim zdaniem lepiej się by wtapiało i mniej się rzuca w oczy mimo wszystko.

32
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 16 Sierpnia 2023, 21:54:06 »
Siema,
obecnie sytuacja wygląda tak, że odcinek Nowy Sącz - Stróże ma roślinność prawie skończoną, w niektórych miejscach brakuje trawek. Sam Sącz ma już prawie skończone dekoracje (brakuje trochę ZNTK i peronów). Scenariusza nie ma, ale sceneria jest w pełni przejezdna, można sobie ustawiać semafory i rozjazdy przez mapkę i się pobawić, dać wycisk ET41 bądź siódemce.

Na odcinku Jasło - Stróże zamierzam na dniach zacząć wstawiać pierwsze drzewka, ale zanim to będzie jakkolwiek wyglądało, to jeszcze trochę potrwa. Dekoracje zacznę na samych stacjach.

33
Jeżeli mamy pozbyć się rang, to wypadało by chociaż wprowadzić system reputacji, żeby mimo wszystko, dało się wyróżnić użytkowników z większym stażem i doświadczeniem do których można zwracać się o pomoc. Bo tak to wszystko zginie w gąszczu szarych nicków i nie będzie wiadomo kogo lepiej się słuchać.

34
Nigdzie nie powiedziałem że tak nie będzie
Napisałeś że nie chcesz aprobaty X osób, żeby poprawić 5 pikseli na teksturze. Więc chcesz mieć dostęp i możliwość wprowadzania zmian na repozytorium samemu, bo jak inaczej? Osoby bez stanowiska tego przecież mieć nie będą, więc dla równości wszyscy powinni wprowadzać zmiany zgodnie z procedurą.

Jak będziesz to ty, bo w końcu zaczniesz wchodzić tu częściej niż raz w miesiącu, to powiedzmy, że przeżyjemy.
Nie zanosi się na to. Ale istnieje takie pojęcie jak samorząd, o czym jest ten wątek.

Nie udajmy że ranga i dostęp do repozytorium to jakiś zaszczyt, który ma motywować ludzi. Trzeba zminimalizować próg wejścia do projektu, usunąć ukryte działy służące do kiszenia zasobów, i przy okazji usunąć specjalne stanowiska z większym dostępem, żeby zmniejszyć ilość awantur. To projekt potrzebuje ludzi, a nie ludzie projektu.

35
Tak, młodego człowieka nie zmotywujesz już tym, że patrz, może i nic nie dostaniesz w zamian, ale przynajmniej poświęcisz na to dużo swojego wolnego czasu.
Nie przypominam sobie żebym jako 12-latek miał jakiekolwiek motywacje rangowe w tym 2017 roku, tylko chciałem fajną siódemkę zrobić. Za to w momencie dostania rangi się dowiedziałem o działach zamkniętych, zachłysnąłem się dostępem do nich i zacząłem się po facebookach elfem chwalić, wówczas siedzącym w WBT czy tam WD.

36
przestarzałą i wybrakowaną wiki, brak jakichkolwiek instrukcji dla nowych programistów i atmosferę jak w obozie, każdy do każdego ma pretensje.

Tak jak Jakub wspomniał, Wiki jest aktualnie najbardziej uporządkowanym i dla niektórych aspektów (choćby chory system obslugi przezroczystości) nawet jedynym źródłem informacji o działaniu symulatora. Od dłuższego czasu czułem, że nie będę mógł ciągnąć w nieskończoność rozwoju maszyny w pewnych aspektach a chciałem zapewnić w miarę ponadczasowe źródło podstawowej wiedzy o strukturze symulatora. O ile można powiedzieć, że dział teoretyczny, przynajmniej w zakresie moich zainteresowań tj. modeli, scenerii i struktury plików jest w zasadzie kompletny, to zabrakło chęci i czasu na stworzenie strony praktycznej tj. poradników dla początkujących.
Myślę że było by to kluczową rzeczą do przyciągnięcia nowych deweloperów. Czasem trzeba na prawdę niewiele - jakiś czas temu napisała do mnie na FB pewna osoba, zadała łącznie kilkanaście pytań a teraz widzę że co parę dni wrzuca nowe modele do testu i są to konkretne, potrzebne i dobre jakościowo assety. To wystarczyło. Trzeba tylko pamiętać, że to wymaga poświęcenia własnego czasu, bez gwarancji że przyniesie to owoce. No cóż, nie każdy się w tym odnajdzie, ale jak nie będziemy probować, to nikt nowy już tu nie przyjdzie tworzyć i nie pomogą żadne reformy administracyjne.

Na temat organizacji części biurokracyjnej i administracyjnej zdania nie mam.

37
Od strony technicznej, docelowo najprawdopodobniej postawiony zostałby interfejs do gita, i zostałyby utworzone repozytoria:
- strony głównej eu07.pl (zostałaby przeniesiona na generator hugo, zmiana plików aktualizowałaby treść strony)
- posty na mediach społecznościowych (dodawanie pliku oznaczałoby nowy post, który zostałby dodany przez wyznaczone osoby (lub automatycznie, ale nie sprawdzałem jeszcze czy to jest możliwe))
- repozytorium symulatora (w tym celu repozytorium zostałoby zmigrowane do gita, oraz zostałby postawiony serwer git-as-svn żeby dalej dało się korzystać z narzędzi svn)
- repozytorium exe (zostałoby przeniesione z mojego githuba, na którym jest obecnie aktualna gałąź)
Zmiany mogłyby być proponowane przez każdego użytkownika utworzeniem pull request, po aprobacie N członków zespołu byłby automatycznie mergowane.

38
Kilka osób narzeka tutaj na wiki, że jest zła. Przecież rok-dwa temu została gruntownie przebudowana i zaktualizowana przez Balaclavę! Co tam jest nie tak? Uważam ją za najlepsze źródło informacji o symulatorze.

39
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 08 Sierpnia 2023, 23:17:47 »
Jednej kwestii zrozumieć nie mogę.
Jeden admin zrezygnował bez ostrzeżenia. Drugi wchodzi se raz na pół roku.
Dlaczego żaden z nich nie chce mianować swojego następcy ?
Jeszcze bym rozumiał, gdyby nie było tu żadnego pretendenta do tej funkcji, ale takowy jest, a nawet jest takowych dwóch !

Jakub jako repozytorzysta stara się jak może aby to ciągnąć. Miłosz Dorsz jako moderator również spisuje się bardzo dobrze.

Chłopaki mają z nas wszystkich chyba największą wiedzę o samym symulatorze. Prawda jest taka, że nikogo bardziej kompetentnego na to stanowisko nie ma.

Mówię to jako zwykły szary użytkownik symulatora. Mam gdzieś nasze kosy z przeszłości, co było to było, trzeba spojrzeć na to co jest teraz.

Jakub ma konkretny plan działania, aby ruszyć ten wóz na przód, ale tego nie zrealizuje bo nie ma władzy. Miłosz Dorsz jest rozsądny i podejmuje jako moderator sprawiedliwe decyzje. Choć ma dużą władzę to jednak coś tu jest nie tak. Moderator powinien być tylko wsparciem dla admina, a nie odwalającym za admina całą robotę.
Jeśli robi to wszystko, co administrator, to powinien mieć rangę administratora.

Czy zgodzicie się ze mną w tej kwestii ? Czy jedyny administrator podejmie w tej sprawie decyzję ?

Jakubie i Miłoszu, macie moje pełne poparcie !

40
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 08 Sierpnia 2023, 22:47:40 »
MaSzyna 23.07. No okej, ale żadnych testów nie było! Nie mamy logotypów, nie mamy changelogu. Nikt, nawet ja jako Wydział Repozytorium nie otrzymałem żadnej informacji o zbliżającej się paczce. Cytując siebie z wątku z testami 23.04:

Cytuj
Ręce opadają...

Zamiast przyspieszać wydawanie paczek poprzez zmniejszenie znacznych odstępów czasu między kolejnymi etapami, to przyspieszamy proces od razu puszczając paczkę bez żadnych przygotowań. Cyk pyk jako tako i fajrancik.

To po prostu wygląda mi na jakiś sabotaż.

To po kolei. Po pierwsze, ktoś może zarzucić że przecież chciałem żeby MaSzyna była wydawana co trzy miesiące, to jest. No tak, ale nie od zaraz! Matek wyjaśnił sytuację, że przegapił hotfixa do testu, i jakimś cudem nie trafił do wątku. Ale we wspomnianym wątku już dawno pojawiła się informacja, że repo zostało otwarte, i że teraz już nie ma sensu robić hotfixa, tylko poczekać aż nazbierają się nowości i wtedy szykować na spokojnie kolejnego patcha z publicznymi testami. Uważam, że to właśnie od tego momentu (2024) MaSzyna mogłaby przejść na cykl cotrzymiesięczny. Ale Milek postanawia nagle bez absolutnie żadnej komunikacji z kimkolwiek wydać nową wersję BEZ nowych dodatków, które niedawno były zapowiedziane na oficjalnym profilu MaSzyny na Facebooku, z informacją, że pojawią się one "w kolejnej wersji symulatora".

Trzeba na spokojnie usiąść, poważnie porozmawiać, a nie lecieć na hura. Ta sytuacja tylko potwierdza, że potrzebujemy lepszej komunikacji z administracją, bo takie zagrania tylko psują odbiór symulatora.

41
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 07 Sierpnia 2023, 21:16:42 »
Zaczyna się wydziwianie ze Steamem... Na Steam jedynie oficjalna paczka powinna trafiać. Resztę jak ktoś będzie chciał niech sobie pobierze ze strony Maszyny jako "dodatki".
Na Steam jest zakładka 'Warsztat' skąd pobiera się dodatki do danych gier - dział publikacje/na warsztacie można by przenieść tam. :)

42
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 23:46:43 »
Cytuj
Ktoś mógłby się zapytać, ale przecież już przeskrobał? No cóż, Miłosz Dorsz też raz przeskrobał i stracił rangę dewelopera po "zabawie" poprzez wysypywanie serwerów zarówno MaSzyny jak i Train Drivera 2 za pomocą wysyłania specjalnie przygotowanych załączników na Mattermoście. I co? Teraz jest moderatorem. Więc jak najbardziej się da.
To jednak inny kaliber sprawy, więc mocno średni argument moim zdaniem. Hirek za mocno nadwyrężył zaufanie.
A moim zdaniem nie :)
Oraz malutkie pytanko - czy jako moderator, czyli (mając na uwadze aktualną sytuację administracyjną) przedstawiciel najwyżej postawionej rangi na ten moment, mógłbyś się ustosunkować do reszty przytaczanych propozycji, a nie tylko zawetować powrót Hirka do łask, czyli jedynego aktywnego użytkownika, który biegle umie robić paczki i patche?

43
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 23:41:12 »
Hirek za mocno nadwyrężył zaufanie.
Fakt faktem ze przeskrobałem i to mocno, ale taka przerwa dala trochę do myślenia szczerze. Za bardzo się poczułem w swojej roli i namieszałem zapominając o reszcie społeczności forum. Mimo wszystko - co mnie nie zabije to mnie wzmocni.

44
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 20:52:01 »
Też mnie dziwi to, czemu wiele scenerii nie ma w paczce pomimo, że są przejezdne (czyli nie ma wykolejeń oraz działa drut), grywalne oraz nie straszą torami lewitującymi w pustce, zwłaszcza, że jest ta niedokończona L61. Nie rozumiem czemu scenerie przejezdne mimo tego nadal nie są dodane chociażby pod postacią dodatku na stronie głównej do pobrania oddzielnie. Kiedyś pamiętam był przycisk "dodatki" i tam mogłyby się znaleźć scenerie, które mają większe mankamenty (w/w braki w przejezdności oraz duże ubytki w dekoracjach). Scenerie które wymagają jedynie dopieszczenia wizualnego powinny trafiać do paczki całościowej.

Co do regularnych wydań oraz testów publicznych, to na moje są to problemy powiązane ze sobą. Regularne wydawanie paczek pokazałoby, że "coś się dzieje", bo to co się dzieje na testach jest ukryte dla większego grona osób. Wydawanie publicznych paczek testowych sprawiłoby, że byłoby widać "że coś się dzieje". Jak dla mnie regularność wydawania nowych wersji jest mniej znacząca i to co jest ważne, to jej zawartość. Moim zdaniem ważniejsze jest właśnie zdjęcie limitu 30 wiadomości oraz tworzenie w/w publicznych paczek testowych. Jedna tylko uwaga, że pierwsza paczka testowa powinna zostać wydana po uzbieraniu się konkretnej ilości zawartości, a każda kolejna po naprawie większości jak nie wszystkich znalezionych wcześniej błędów.

Jeszcze na koniec taka uszczypliwość co do "wymierania forów" to radzę nie wnioskować tego bazując tylko na Maszynowym forum :)

45
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 19:07:39 »
Odnośnie publicznych testów paczek, to ja bym był też za zniesieniem ograniczenia 30 wiadomości na teście dodatków. Gadanie o pijawkach mnie nie przekonuje, bo to jest miłe, przynajmniej dla mnie, jak ludzie dają pół zainteresowania o to co człowiek robi. Oprócz tego to takie otwarcie testu dodatków by dało więcej testerów - teraz nie ma ich w ogóle, bo limit 30 wiadomości jest jednak spory i nikomu nie chce się pisać tyle po forum, dodatkowo jeżeli jesteśmy w tym momencie historii internetu, w którym fora są raczej na wymarciu. To, że nie ma testerów skutkuje tym, że nie ma ruchu w teście dodatków, a to że nie ma ruchu w teście dodatków skutkuje tym, że niektórzy twórcy mogą się, raz - zdemotywować, przez co symulator stoi w miejscu, bo nie warto jest zrobić nic, dwa - nie rozwijać się w twórczości, bo nie wiedzą na co zwracać uwagę. W tym momencie test dodatków działa w ten sposób, że według mnie na jedno by wyszło jakby go zlikwidować całkowicie i wszystko pchać od razu na repozytorium.

46
Forum / Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 18:07:36 »
Cześć. Znowu ta sama dyskusja o nieaktywności administracji... Ileż można? Otóż tym razem w porozumieniu z kilkoma innymi użytkownikami forum przygotowaliśmy nieco bardziej dojrzały opis problemu, plan naprawy i chcemy przedstawić korzyści płynące z tego.

Oczywiście dla tych co nie śledzili tematu, krótkie przypomnienie: Członków administracji, która wchodzi regularnie przynajmniej raz na tydzień mamy obecnie zero. W przeciągu ostatniego roku odeszło kilku aktywnych administratorów: Stele, AtapiCl, MaciejM. Został tak na dobrą sprawę tylko Milek7, oraz właściciele serwera, którzy w bezpośredni sposób nie odpowiadają za stan symulatora: iwan i Winger.
Problem z Milkiem7 jest taki, że wchodzi rzadko. Nie interesują nas powody: inne projekty, być może rodzina, czy praca. Chodzi o to, że jedyna osoba odpowiedzialna bezpośrednio za stan MaSzyny nie jest responsywna. Oznacza to, że w kwestiach, które tylko administratorzy mogą rozwiązać bądź podjąć działanie, często dochodzi do wielotygodniowych opóźnień. Powoduje to kilka implikacji, o których poniżej.

Obecnie po raz kolejny borykamy się ze stagnacją w kwestii wydawania paczek całościowych. 5 stycznia 2023 pojawił się wątek mojego autorstwa z paczką 23.01 do testów. Ponieważ nie mam dostępu do serwera, byłem zmuszony podzielić paczkę na trzy części i wrzucić ją do uploadu. Niestety, pojawiło się kilka dziwnych błędów przez źle skonwertowane tekstury. 21 stycznia @Turbokibel napisał do Milka z prośbą o pomoc. Miesiąc później Milek zrobił drugą paczkę do testów. Wyszło parę błędów, i długo, długo nic. Dopiero 18 marca pojawiła się kolejna paczka do testów od Milka. Wyszło kilka błędów, i tutaj faktycznie po miesiącu dopiero sam musiałem poprawić parę błędów, których naprawienie zajęło 10 minut. Tu nie ma winy administracji. 22 kwietnia pojawił się instalator do testu, i dzień później wydana została MaSzyna 23.04. Pod koniec cyklu wydawniczego tempo było faktycznie dobre, i to pochwalam. Niestety, mimo planowanego patcha, i nawet paczki z patchem do testów udostępnionej w beta 26 maja, ślad po Milku się urwał. Żadnych nowinek, żadnych nowych testów, NIC, przez bite niemal 2 miesiące. Dopiero ja sam musiałem otworzyć repo, a patch nigdy się nie pojawił.

Ponadto, nie dostałem nigdy żadnej podpowiedzi od Milka na temat porad dotyczących samodzielnego składania paczki, pomimo pytań. Oznacza to, że gdybym chciał zrobić kolejną paczkę, musiałbym borykać się z tymi samymi problemami związanymi z problematyczną konwersją tekstur. A jako że tylko on może złożyć kompletną paczkę i wrzucić ją na serwer zamiast podzielić ją na kilka części, jesteśmy uzależnieni od jego dobrej woli. A biorąc pod uwagę jego nieaktywność, raczej nieprędko pojawi się kolejna paczka. Której tworzenie będzie zajmowało kolejne pół roku, bo paczki do testów będą pojawiały się co miesiąc, zamiast co np. tydzień, kiedy już garść wykrytych błędów będzie naprawiona. A co do prędkości wykrywania błędów, o tym też będzie za chwilę.

No dobra, koniec tego gadania. To jakie masz propozycje na naprawienie tego problemu, mądralo?

Zacznijmy od podsumowania zmian, które będą według mnie pozytywnie wpływały na ogólny odbiór symulatora:
- Kwartalne wydawanie paczek.
- Publiczne testy paczek.
- Dodanie do paczki bazowej scenerii na warsztacie.
- W dalszej kolejności, wydanie na Steama.

A teraz po kolei każdy z tych punktów, z uzasadnieniem i pomysłem wdrożenia:

Kwartalne wydawanie paczek według mnie byłby trafionym pomysłem. MaSzyna przez większość swojego życia doczekiwała się zazwyczaj mniej więcej corocznych aktualizacji. O ile dawniej miało to sens, gdyż pobieranie paczek całościowych ważących wiele gigabajtów w dobie ówczesnego internetu potrafiło trwać dniami, o tyle dziś świat jest inny. Znaczna większość gier, głównie publikowanych na Steam, otrzymuje comiesięczne, bądź nawet częstsze aktualizacje, które nie są aż tak duże, ale pozwalają sprawić wrażenie, że projekt wciąż jest wspierany. MaSzyna miała przez krótką chwilę szansę na poprawę tej sytuacji dzięki Hirkowi, który zadeklarował się wypuszczać paczki kwartalne. Niestety, z powodu dość niefajnego przyznajmy się zachowania szybko został z tej funkcji wyrzucony.
Sam pomysł jest jednak według mnie dużym krokiem w dobrą stronę. Dzięki kwartalnemu wydawaniu paczek użytkownicy będą mieli poczucie, że cały czas tworzone są nowe dodatki, i będą mogli lepiej ocenić tempo ich tworzenia. Ponadto potencjalni deweloperzy widząc, że ich praca nie będzie musiała czekać cały rok na ukazanie się oficjalnie, mogą być bardziej skłonni do tworzenia dodatków. Wydawanie paczek co trzy miesiące zwiększy także przewidywalność wydań, ponieważ obecnie nigdy nie wiadomo, kiedy pojawi się kolejna paczka. Niestety, z tylko jedną osobą, która jest w stanie wydawać paczki, na pokładzie i to w dodatku taką, na której kompletnie nie możemy polegać, nie możemy osiągnąć tego celu. Potrzebujemy więcej osób, które będą w stanie zarządzać tym procesem i będą miały odpowiednie uprawnienia do np. tworzenia instalatorów. Nie wnikam w sposób wyboru tych osób, aczkolwiek na pewno ktoś musi zostać administratorem/WR+dostęp do serwera, aby ten cel mógł zostać osiągnięty.
Chcę jeszcze zaznaczyć, że 3 miesiące to przykładowy odstęp - jednak uważam, że jest on optymalny. Zbyt krótki okres między kolejnymi paczkami spowoduje, że będzie dużo paczek z kuriozalnie małą ilością zmian, i będzie trzeba nad nimi poświęcić zbyt dużo pracy. Z kolei zbyt długi okres (>6 miesięcy) spowoduje, że aktualizacje wciąż będą pojawiać się rzadko, co stoi w sprzeczności ze wspomnianym celem sprawienia wrażenia, że cały czas coś się dzieje.

Publiczne testy paczek to pomysł, który już jakiś czas temu podrzuciłem w wydziale beta. Obecnie tylko zamknięte grono (betatesterzy i deweloperzy) może testować całe paczki. Uważam to za błąd. Obecnie tylko kilka osób z tego grona aktywnie testuje paczki, przez co ilość wykrywanych błędów jest mniejsza. Dla porównaniu, w wątku MaSzyna 23.04 - problemy od jego utworzenia w ciągu 48 godzin użytkownicy symulatora zgłosili 6 błędów, a w wątku z testami nowej paczki całościowej w tym samym okresie liczba tych błędów wyniosła 0. Dopiero po czterech dniach zgłoszony został pierwszy błąd. Aby więc zmniejszyć ilość błędów w finalnym wydaniu proponuję przeniesienie tych testów dla ogółu - NIE w Teście Dodatków, tylko w Publikacjach, ewentualnie w dziale Na Warsztacie. Post z takim testem nie różniłby się dużo od postu z faktyczną aktualizacją - główną różnicą byłby dodany napis u góry, który informowałby o tym, że jest to paczka testowa, może zawierać błędy, pobierasz na własną odpowiedzialność, zapraszamy do zgłaszania błędów w tym wątku. Takie wątki pojawiałyby się na kilka tygodni przed faktyczną aktualizacją, aby mieć czas na naprawienie zgłoszonych błędów. Wersji testowych mogłoby być więcej niż jedna, a mogłyby być one numerowane np. MaSzyna 23.12-pre1, pre2 itp. Jako bonus, możliwość samodzielnego podsyłania naprawionych plików dawałaby furtkę do otrzymania rangi Betatester/Deweloper.

Dodanie do paczki oficjalnej scenerii na warsztacie - Co tu dużo mówić. ZAJ@*$#&STE scenerie marnują się i gniją na warsztacie. Drawniowo od rana/do wieczora, Całkowo 2, Kaliska, Bieszczady... Setki kilometrów pięknie udekorowanych szlaków, marnuje się i czeka na warsztacie. Problem jest wielowarstwowy. Po pierwsze, nie każdy ma świadomość, że te scenerie w ogóle istnieją. Pobieranie MaSzyny nie wymaga kontaktu z forum. Wchodzisz na stronę główną, klikasz link i masz. Nawet nie jesteś świadom, ile dobrego Ciebie omija. Gdyż żeby znaleźć te scenerie, trzeba wiedzieć, że:
- takie scenerie istnieją,
- można znaleźć je na forum,
- trzeba szukać w dziale Na warsztacie,
- musisz wiedzieć, która wersja jest najbardziej aktualna. Czasem jest ona w pierwszym poście, ale czasem nie (Kaliska).
- Jeśli najbardziej aktualna wersja jest na repozytorium scenerii (co też musisz wiedzieć), musisz założyć konto na forum i pobrać oraz nauczyć się obsługi programu takiego jak Git, czy TortoiseSVN.
- Jeśli repozytorium scenerii jest dostępne tylko dla deweloperów, no cóż... You're out of luck.
- Sam proces instalacji również nie jest prosty. W szczególności jeśli potrzeba jakichś plików z repo, itp...
Na przykład na repo Kaliskiej znajduje się aktualna wersja, w przeciwieństwie do tego co jest napisane w pierwszym poście (tam jest link do wersji z 2021 roku, ale nie ma linku do repo).
No dobra, ale ktoś może powiedzieć, "Te scenerie są niedokończone, mogą się zepsuć!!!". Widzę rozwiązanie tego problemu - oznaczenie scenerii w starterze jako eksperymentalna. Co prawda, mogą zawierać błędy, ale na pewno uruchomienie takiej scenerii i praca nad nią przebiegałaby dużo sprawniej na wspólnym repo zamiast wielu oddzielnych. Co więcej, uświadomienie większej liczby osób o tym, że są scenerie w trakcie prac i że dużo zostało już zrobione, zwiększyłoby szanse na znalezienie osób chętnych do pomocy przy takich dużych projektach. Niektóre bardziej dokończone scenerie (Całkowo 2) można nawet wydać jako całkowicie funkcjonalne scenerie, a te, które faktycznie mają zbyt krytyczne błędy, można oznaczyć w opisie scenerii jako "sceneria nieprzejezdna", bądź też wstrzymać się z jej wydawaniem. Zresztą, w paczce mamy fragment Linii 61 z gołymi torami i siecią trakcyjną pozbawiony jakiegokolwiek terenu, więc jak najbardziej się da.

Na koniec, Wydanie na Steam. Strona została założona 23 lutego 2019, jako coming soon. Projektem zarządza oczywiście Milek, który przez trzy i pół roku nie zrobił absolutnie nic. Taka wydmuszka może odstraszać, a na pewno nie powinno to tyle zajmować. Wspólnie z Hirkiem stwierdziliśmy, że można by było założyć nowy produkt o nazwie MaSzyna na Steam, dodając np. 2023 na końcu, żeby widniało jako aktualne. Z tego co widzę, że ma chęci, więc warto spróbować. Pozwoli to zwiększyć zasięgi i niejako konkurować z innymi symulatorami, również dostępnymi na Steam.
Ktoś mógłby się zapytać, ale przecież już przeskrobał? No cóż, Miłosz Dorsz też raz przeskrobał i stracił rangę dewelopera po "zabawie" poprzez wysypywanie serwerów zarówno MaSzyny jak i Train Drivera 2 za pomocą wysyłania specjalnie przygotowanych załączników na Mattermoście. I co? Teraz jest moderatorem. Więc jak najbardziej się da.
Korzyści płynące z wydania MaSzyny na Steam nie ograniczają się jednak do potencjalnego zwiększenia jej popularności, ale także potencjalnego aktualizowania gry bezpośrednio z repozytorium, chociaż kwartalne aktualizacje automatyczne do najnowszego wydania wraz z integracją wersji beta również są dobrym pomysłem.

Dajcie znać, co o tym sądzicie? Czy któreś z tych planów mają szansę na realizację? Czy macie jakieś pytania na temat moich pomysłów? Jakie mogą być według Was wady lub uargumentowane głosy przeciwko niektórym, albo wszystkim opisanym tutaj zmianom? Prosiłbym w miarę możliwości o wyrażenie opinii uwzględniając perspektywę szarego użytkownika.

47
Dorobiłem kolejne obiekty. Rozważam zrobienie jeszcze dwóch słupków przystankowych oraz kilku dodatków do dekoracji miast i stacji kolejowych. A to wszystko na odgrzanych zdjęciach z wątku (pamiętny huawei) + nowych robionych innym telefonem.

W najbliższym czasie pokończę te obiekty + poprawię błędy. :)

Co do autobusów, zastój.

PS. Nie robię z MaSzyny OMSI, wręcz przeciwnie. Dbam o sektor miejski.

48
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 27 Lipca 2023, 20:00:08 »
Czy ktoś to przejął dalej i dłubie?

49
Na warsztacie / KWB Konin / Adamów
« dnia: 15 Czerwca 2023, 20:41:03 »
Witam

Od niedawna wraz z @KolejowyKamil pracujemy nad sceneriami KWB Konin oraz KWB Adamów.
Sceneria ma na celu odtworzyć całą sieć kolei KWB Konin oraz Adamowa jako oddzielna sceneria.


Bez rozpisywania, do rzeczy, bo na chwilę obecną nie jest zbyt wiele do pokazania przedstawiam aktualny stan prac:

Konin
tory skończone, niweleta z brakami na poszczególnych odc. (bez profilu)

Adamów
tory skończone, niweleta z brakami na poszczególnych odc. (bez profilu)



50
Wydział zamówień / Odp: ET21
« dnia: 04 Czerwca 2023, 08:39:09 »
Taka mała ciekawostka tyle lat już jest ten model i nikt nie zauważył iż są pomylone manele na dachu stronami, wczoraj miałem przez to niezłą zagwozdkę sam przez chwilę hehe.
EDIT:
Teraz wreszcie manele są na swoim miejscu i zaczyna to jakoś pomału wyglądać. Jak ktoś was dysponuje dobrymi zdjęciami odłącznika nożycowego to chętnie przygarnę.

51
Pomoc w tworzeniu / Odp: Newag Impuls 36We - jaką spółkę wybrać?
« dnia: 01 Czerwca 2023, 20:46:50 »
Też się kiedyś tak na to rzucałem, ale KMŁ, KM oraz ŁKA nie posiadają impulsów 36WEa, do istniejących modeli nie ma wnętrz. KMŁ i KM zresztą są w trakcie prac w prawidłowych wariantach, więc odradzam. A ŁKA to impuls II, a nie I, także no. Kiedyś robiłem i wydawało się że jest ok, ale teraz na to patrzę i widzę że nie było ok. Także no, zasugeruję delikatnie zrobienia czegoś innego, co potencjalnie będzie miało więcej szans na wyglądanie ok oraz na potencjalne wejście do paczki.

52
Na warsztacie / Odp: EN57-1767
« dnia: 09 Maja 2023, 15:36:13 »
Spróbowałem takie jedno oznaczenie zrobić od nowa i powstało to co w załączniku. Napiszcie co o tym myślicie. Najwyżej coś więcej pokombinuje.

53
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 19:51:24 »
Odkurzamy wątek :). Poniżej krótki spis naszych ostatnich prac i rzeczy, które udało nam się osiągnąć.

Toprus - aktualnie intensywnie prowadzone są prace dekoracyjne na odcinku Zagórz - Krosno. Mamy gotową roślinność (drzewa i krzewy) na całym kawałku szlaku do przystanku Krosno Polanka. Połowa Krosna wyposażona została już w zabudowę i detale miejskie, a część miasta również w (niefunkcjonalne) ulice. Między Krosnem i st. Nowosielce zostały wstawione drogi polne i lokalne, a przejazdy kolejowe są oznakowane dla aut. W Sanoku wstępnie rozpoczęto prace nad dekorowaniem okolic dworca. Trawy są w stanie częściowo lub w pełni gotowe na fragmentach Zagórz - Nowosielce, w okolicach przystanku Długie, w okolicach Beska, na części kawałka Milcza - Krosno. Cała linia 107 i odcinek linii 108 Jasło - Krościenko zostały wyposażone we wskaźniki i ograniczenia (jeszcze nie przypisane do torów). Na fragmencie N. Zagórz - Krosno zostały wstawione słupy teletechniczne.

mati222 - trwają prace nad podmienianiem budynków generowanych przez CityGML na modele z teksturami na odcinku Krościenko - Zagórz. Na razie gotowy jest fragment Krościenko - Ustrzyki.

Prawdopodobnie możecie się spodziewać wkrótce nowej paczki do pobrania, zawierającej to wszystko :)

55
Forum / Odp: Przerwa od twórczości.
« dnia: 27 Marca 2023, 14:21:40 »
Cześć wszystkim, wróciłem :)

Postaram się być milszy i generować/brać udział w mniejszej ilości afer. Wiem, że może to dla niektórych z Was brzmieć dziwnie, ale doświadczenia nauczyły mnie, że dużo fajniej pracuje się bez presji i bez zbędnych kłótni. Zresztą od czatu odłączyłem się już dość dawno temu. A był to właśnie jeden z powodów, dla których ten "urlop" wziąłem.

Póki co projekty, którymi chcę zająć się na ten moment to ekrany komputera pokładowego w BR285 i do nowej kabiny E189, której chyba już tylko tego brakuje do finiszu.

Pozdrawiam! :D

56
Deweloper bez dewelopera.

57
Na warsztacie / Stan scenerii realistycznych na 2023-02
« dnia: 19 Lutego 2023, 19:39:31 »
Dotarła do mnie informacja, że są użytkownicy MaSzyny, którzy nie wiedzą o postępach moich prac. Dlatego chciałbym w skrócie przedstawić stan z początku 2023 i perspektywę ewentualnych dalszych planów. Nie jestem autorem tych tras, pomagam tylko przy uruchomieniu ruchu, usunięciu błędów i poprawieniu szczegółów.

1. Linia 61 (Częstochowa – Fosowskie) oraz linia 144 (Fosowskie – Opole). W ubiegłym roku zakończyłem ostatecznie przeliczanie okolicy Ozimka do map, ustawiony jest też profil pionowy. Potrzebne jest ostateczne sprzątanie drobiazgów, bo np. po przełożeniu sieci trakcyjnej na drugą stronę toru nie spasowały się naprężania. W Ozimku dodałem bocznice huty, przygotowane około 2012 roku. Da się również dojechać do Opola, aczkolwiek tor wymaga jeszcze drobnych korekt i uzupełnienia sieci trakcyjnej oraz sygnalizacji. Zrobiony jest podział na komórki, z wyjątkiem odcinka Częstochowa – Kochanowice. Są skrypty sterujące stacjami.

2. W związku z dopasowaniem do map stacji Fosowskie (jeszcze niepełnym, ale wystarczającym), uruchomiona została przejezdność linii 144 od stacji Tarnowskie Góry. Profil pionowy wymaga jeszcze drobnej korekty, bo w Tarnowskich Górach się coś nie zgadza (o około 1m). Trasa podzielona na komórki.

3. Od Kalet przez Lubliniec do Kluczborka przejezdna jest linia 143. Ma profil pionowy i podział na komórki.

4. Od Herbów da się dojechać do Katowic. W większości przypadków są tylko tory, sieć trakcyjna jest przejezdna przynajmniej jednym torem, zapewne wymaga uzupełnienia braków. Jest profil pionowy i podział na komórki.

5. Od Katowic w stronę Opola są do Toszka przygotowane tory, wymagają dopracowania, przejezdność nie była sprawdzana. Teoretycznie powinno się dać przejechać przez Gliwice do Lublińca.

6. Od Katowic jest połączenie z profilem pionowym linią 139 do granicy ze Słowacją (na Słowacji nie ma prawidłowego profilu pionowego). Trzeba podzielić na komórki. Są skrypty sterujące stacjami od Czechowic-Dziedzic do Zwardonia.

7. Opracowałem też algorytmy przeliczenia scenerii "Kaliska", dzięki nim można przejechać od Zduńskiej Woli (albo Łodzi) do Częstochowy (i dalej do Katowic czy na Słowację). Nie ma tam profilu pionowego (jest poziomo). Teoretycznie istnieje już możliwość przeliczenia całości "Kaliskiej" do map (w tym odcinka do Ostrowa), jednak sceneria po przeliczeniu będzie wymagać ręcznych korekt.

8. Pomiędzy Herbami Nowymi a Kępnem jest ułożony tor linii 181 z profilem pionowym i częściowym otoczeniem. Do zrobienia jest podział na komórki, bo wydzielone zostało tylko Kępno, a pozostała część torów powinna być rozdzielona na kilka komórek. Skrypty sterujące stacjami są tylko dla stacji, na których wychodziły mijanki. Istnieje też potencjalna możliwość połączenia Kluczborka i Kępna torami linii 272.

9. Uporządkowałem też Manewrowo 3, czyli Suwałki (nazewnictwo rozjazdów, wysokości wstawienia napędów ustalone w 2017 roku). Niestety sceneria nie działa prawidłowo na paczce 21.04, mimo że w sterowaniu nic się nie zmieniło, a w 2015 roku wszystko śmigało idealnie.

Obecnie jestem na etapie tworzenia generatora blokad liniowych (zliczających pojazdy). Mam już dosyć ich ręcznego wstawiania i szukania błędów poprzez wielokrotne uruchamianie symulacji. A blokady liniowe są potrzebne do wygenerowania skryptów sterujących stacjami. Skrypty sterujące pozwolą finalnie zweryfikować i naprawić sygnalizację oraz nazewnictwo obiektów. Gdy już będzie działał ruch w oparciu o skrypty sterujące, mam zamiar wygenerować rozkłady pociągów z 2007 roku, ponieważ kolega MW wykonał olbrzymią pracę, aby odszukać i przygotować dane o ruchu. Po uruchomieniu pociągów rozważam zabranie się za przeróbkę sieci trakcyjnej, aby móc w końcu zlikwidować lewitujące mocowania sieci, a także za algorytmy generowania terenu z danych geodezyjnych.

Co do zasady, obiekty tras są podzielone na komórki. Komórka zwykle mieści się w prostokącie o bokach pomiędzy 8km a 16km. Wszystkie obiekty komórki mają współrzędne względem środka komórki. Aby złożyć trasę z komórek, trzeba wybrać jedną z nich jako środek, a pozostałe odpowiednio przesunąć wpisem origin. Wektory przesunięcia można wyliczyć z różnic pomiędzy środkami, a te są podane w komentarzu //$g. Niestety, nie udało mi się zrobić komórek dla scenerii fikcyjnych ani złożyć scenerii fikcyjnych w jakiś sensowny sposób, udający sieć kolejową. I raczej nie będę już do tego dążył, skoro powstał już znaczny kawałek sieci kolejowej z tras realistycznych (ponad 20 komórek i potencjalnie kolejne 20 po podzieleniu torów).

Komórki są porozkładane na podkatalogi na podstawie najmniejszego numeru linii kolejowej. Zwykle komórka ma 4 pliki:
— infrastruktura z podanym rokiem (ze względu na przebudowy torów na przestrzeni lat)
— teren — powierzchnia terenu oraz ściany lasu połączone z terenem
— reszta — infrastruktura nieistotna dla symulacji, zieleń
— citygml — bryły budynków z danych geodezyjnych.

Jeśli misja nie przebiega przez jakąś komórkę, ale istnieje potrzeba, aby wyjeżdżały z niej pociągi, można dołączyć tylko plik infrastruktury.

Niezależnie od komórek są utworzone skrypty sterujące stacjami. Obsługują one rezerwację torów, rezerwację blokad liniowych oraz podawanie sygnałów (od 2022 również Sz). Komórka może zawierać więcej niż jedną stację, a przedrostki stacji mogą być inne niż przedrostki nazwy komórki. Ze względu na potrzebę unikalności nazw, przedrostki stacji nie są zgodne z tymi na schematach.

Misje testowałem na paczce 21.04. Ze względu na duży zakres przeróbek nie chciałem dodatkowo mieszać sobie zmianą paczki na nowszą i sprawdzać, co tym razem przestało działać (a w poprzedniej paczce działało) ani szukać rozwiązań, jak mam to obejść.

Paczki z moimi zmianami można pobrać z rainsted.com/warsztat/, a szczegóły doczytać na stronach z dokumentacją zmian dla poszczególnych scenerii. Gdyby komuś się chciało przetestować i wskazać konkretne miejsca, gdzie można wprowadzić konkretne ulepszenia, to będę wdzięczny (chociaż mam już wstępną listę rzeczy do poprawiania).

Jeśli ktoś chciałby wesprzeć moje działania darowizną, to podam numery rachunków bankowych (niczego nie sprzedaję).

Przymierzam się do prowadzenia strimów, na których chciałbym pokazywać wprowadzane przeze mnie zmiany, obsługę edytora Rainsted itd., ale wymaga to jeszcze przygotowania logistycznego.

58
Forum / Przerwa od twórczości.
« dnia: 16 Lutego 2023, 15:19:10 »
Cześć,

ostatnimi czasy być może niektórzy zauważyli, że targają mną negatywne emocje. Głównie z powodu nawału roboty, nie tylko związanego z pracą, ale również z tym, że oprócz niej mam na głowie kilka innych dużych hobbystycznych projektów. Tam mam wrażenie, że bardziej się spełniam. Tutaj tylko dostaję kolejne rzeczy do pracy, zastępuję kolejne osoby, robię za 5 osób kompletnie za darmo. Skrypty w Pythonie, tekstury wagonów, refactoring exe który wydaje się że będzie się ciągnął w nieskończoność, czasem testowanie na życzenie innych osób, ostatnio naprawianie ogólnych błędów na repo z powodu powierzonej mi roli no i brak rąk do pracy nie pomagają.

Z uwagi na problemy z wygospodarowaniem czasu na te wszystkie rzeczy, znalazłem się w stanie mentalnej blokady. Mam tyle zadań, że w zasadzie nie wiadomo w co wsadzić ręki, w efekcie czego nie robię kompletnie nic. Muszę pozbyć się jakiegoś balastu. Padło na MaSzynę.

Nie odchodzę z zespołu. Jest to projekt, nad którym spędziłem za dużo czasu, bliski mojemu sercu i moim zainteresowań. Jednakże sądzę, że w obecnej sytuacji warto zrobić sobie przerwę. Nie wiem, ile potrwa. Może kilka dni, tygodni, miesięcy. Na pewno nie na zawsze. Chcę głównie nabrać chęci do robienia czegoś. Robić tam, gdzie ja chcę, a nie, gdzie mi każą. Nabrać siły do ponownego stania się istnym murz... jeleniem do robienia tego, co inni chcą. Jak nabiorę chęci do grzebania w tym symulatorze, to z pewnością wrócę. Z MaSzyną spędziłem połowę mojego życia, szkoda to zaprzepaszczać. Za dużo wiedzy technicznej mam o tym symulatorze.

Dziś jeszcze parę razy na forum i czat wejdę, ale potem wyloguję się i do momentu powrotu będę nieaktywny na forum ani na czacie. Jeżeli ktoś będzie chciał coś pilnego przekazać, proszę kontaktować się z Turbokiblem albo Miłoszem - oni mi przekażą wiadomość na Discordzie, jeśli uznają to za zasadne.
Jakikolwiek handel wymienny który był w trakcie, prosiłbym o wstrzymanie prac nad rzeczami, które miałem otrzymać w zamian. Jak wrócę, to dokończymy temat.

Jeszcze ogłoszenie odnośnie paczki całościowej: Jako, że jestem jedyną osobą która jest w stanie to zrobić, ogłaszam, że do czerwca nie pojawi się żadna paczka całościowa. Zmiany w strukturach MaSzyny są pilniejsze niż wydawanie kolejnych paczek.

Pozostaje mi tylko powiedzieć, do zobaczenia za te kilka tygodni/miesięcy, mam nadzieję, że w mniej skonfliktowanej i bardziej przyjaznej atmosferze.

Pozdrawiam
Jakub

59
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 14 Lutego 2023, 15:02:02 »
Szkoda, że autorzy tej gry zapomnieli o Maszynie, na której wielu się uczyło, i chociaż części trasy nie dorzucili do Maszyny.
xD?

Wątek zamykam, bo temat rozmów dawno odpłynął od pierwotnego. Tytuł wątku nie dotyczył ani tego, jaka zawartość powinna znaleźć się w maszynie, ani tego, czy warto dalej robić maszynę, ani tego, czy simrail jest dobry czy zły.

60
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 12 Lutego 2023, 00:56:45 »
Nie chcę się tutaj za dużo rozpisywać. Moje zdanie, może nie do końca obiektywne, ale MaSzyna ma coś nawet nie wiem jak to zdefiniować, ale nie boję się tego słowa "magii". Niezależnie od tego (no prawie), jak bardzo będzie zacofana pod różnymi względami, nowych trendów, full wypas grafiki itp, to i tak będą zapaleńcy, którzy z Maszyny będą korzystać np. ludzie z pulpitami, czy nawet VR albo ot i tak z klawy i myszki. Do tej pory, są ludzie, którzy lubują się w starych grach. Jest ich stosunkowo niewiele, ale są. Od kiedy pamiętam, MaSzyna raczej była niszowa i chyba taką pozostanie. Społeczność wiele razy przeżywała sinusoidy. Teraz być może jest i dołek, lecimy na autopilocie ;) , ale damy radę, czego głównie Wam życzę (ja już raczej w MaSzynę rzadko, ale tęsknie).
Pozdrawiam.

Strony: 1 [2] 3 4 5