Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Miłosz Dorsz

Strony: [1] 2 3 ... 20
1
Pojazdy / Odp: L-4268/LM-4268 ponowne podejście.
« dnia: 24 Lipca 2025, 11:34:48 »
A czy przypadkiem wszystko co jest wydawane oficjalnie w Maszynie nie wychodzi pod licencją MaSzyny?
A jeśli nie wychodzi oficjalnie, to nie rozumiem czemu piszesz na oficjalnym forum?

2
Scenerie / Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
« dnia: 09 Lipca 2025, 18:25:33 »
Cześć, pora pokazać co tam się aktualnie dzieje na warsztacie. Tematem opracowania jest nieistniejąca już linia kolejowa nr 197 Strzebiń – Woźniki Śląskie. Pierwotnie sceneria miała być poligonem wprawkowym przed poważniejszymi projektami ale była już na tyle zaawansowana, że postanowiłem ją dokończyć. Linia jest odwzorowana na stan z 1992 roku czyli na rok przed jej zamknięciem.

Historia linii
     Budowa linii rozpoczęła się w 1929 roku na podstawie ustawy Sejmu śląskiego i trwała do roku 1932. Wybudowano niespełna 14-kilometrowy odcinek od stacji Strzebiń do stacji Woźniki Śląskie. Linię ukończono budować w lipcu 1932 roku, a budowa pochłonęła ok. 5,5 mln ówczesnych polskich złotych. Na linii wybudowano trzy stacje: Strzebiń (miejsce odgałęzienia linii od obecnej linii 131), Psary Śląskie i Woźniki Śląskie, oraz jeden przystanek w Lubszy. Uroczyste otwarcie linii nastąpiło 2 sierpnia 1932 roku (wg niektórych źródeł 1 sierpnia). Na każdej ze stacji pociąg był witany przez oficjeli, mieszkańców a także uświetniany występami dzieci czy chóru. Linia miała być docelowo rozbudowana i połączyć Woźniki z Zawierciem. Niestety plany pokrzyżował wybuch wojny w 1939 roku. Planów dalszej rozbudowy linii nigdy nie zrealizowano. Głównym założeniem budowy tej linii kolejowej była chęć pobudzenia gospodarczego tych rejonów. Planowane było uruchomienie wydobycia złóż rud żelaza, cynku, ołowiu, węgla, wapnia oraz pozyskania drewna z okolicznych lasów.
     Na linii kolejowej kursowały pociągi osobowe z/do Tarnowskich Gór, Kalet a także rozpoczynające i kończące bieg w Strzebiniu przy przydworcowym peronie nazywanym „woźnickim”. Pociągi te nazywano potocznie „sierotami”. Obsługę trakcyjną zapewniały parowozy serii Od2, Ok1, Ok2, Ok22, Tr5, Ty2, Ty42, Ty45 oraz lokomotywy spalinowe SM30, SM41, SM42 i SP42. W czasach świetności, na linii kursowało 9 par pociągów osobowych składających się z 5 boczniaków i brankardu. Kursowały też składy towarowo-osobowe a także towarowe. Na linii, w 1987 roku, odbyło się pożegnanie trakcji parowej w lokomotywowni Tarnowskie Góry. Parowóz Ty45-217 przemierzył wówczas ostatni raz odcinek z Tarnowskich Gór do Woźnik Śląskich. W ostatnim okresie funkcjonowania linii, pociągi składające się z wagonów osobowych 101A (ryflaków) obsługiwały tarnogórskie SP42-127 i SP42-150. Prędkości na linii nie były imponujące co wynika z historycznych rozkładów jazdy. Średnie prędkości na linii na przestrzeni lat wyglądały następująco: w 1933 roku: 60 km/h, w 1935 roku: 35 km/h, w 1965 roku: 45 km/h, w 1980 roku: 45 km/h, w 1992 roku: 20 km/h.
     W końcowym okresie funkcjonowania linii, na stacjach Psary Śląskie i Woźniki Śląskie nie było sygnalizacji przytorowej. Na linii nie istniała blokada liniowa a ruch odbywał się bez zapowiadania pociągów. Na całej linii mógł znajdować się tylko jeden pociąg. Ruch był prowadzony na zasadzie wyjazdu ze Strzebinia i powrotu do Strzebinia. Przed wyjazdem pociągu ze stacji Strzebiń, kierownik wyprawianego pociągu pobierał od dyżurnego ruchu klucze od zwrotnic, które zwracał po powrocie. W wyjątkowych przypadkach, gdy zachodziła konieczność wyprawienia innego pojazdu po wyjeździe pociągu na linię, można było to zrobić dopiero po telefonicznym zgłoszeniu dyżurnemu ruchu stacji Strzebiń wjazdu pociągu z sygnałami końcowymi na stację Woźniki Śląskie. Pośród wielu przejazdów kat. D na linii, znajdował się jeden przejazd kat. A, który był zlokalizowany na szlaku Strzebiń – Psary Śląskie w km 5,531. Obsługa przejazdu została zawieszona jeszcze przed zamknięciem linii, dlatego w obrębie przejazdu obowiązywało ograniczenie prędkości do 15 km/h czołem pociągu.
     Początek lat 90 ubiegłego wieku to czas zamykania wielu linii kolejowych w Polsce. Nie inaczej było w przypadku linii 197. Ruch na linii zawieszono z końcem 1993 roku. Ostatnim dniem kursowania pociągów był 31 grudnia 1993 roku (niektóre źródła podają 25 września 1993 roku a następnie KKA). Od 1 stycznia 1994 roku na linię nie wyjechały już pociągi osobowe. Stacje Psary Śląskie i Woźniki Śląskie zamknięto 24 stycznia 1994 roku. Po tym czasie odbywały się okresowe inspekcje linii jak np. w 1997 roku. Linia została rozebrana w 2006 roku. Do dzisiaj można w terenie znaleźć pozostałości po tej linii – zabudowania stacyjne i perony, betonowe podkłady porzucone w rowach a w niektórych miejscach wciąż w miejscu przebiegu toru, płyty przejazdowe, słupki hektometrowe, przekładki szynowe itd.

Opis na podstawie:
1)   http://old.timer.pl/kolej/index.html
2)   https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=459&okno=przebieg
3)   https://forum.modelarstwo.info/threads/linia-kolejowa-nr-197-strzebi%C5%84-wo%C5%BAniki-%C5%9Al%C4%85skie.51940/

Sceneria

Odwzorowaniem w ramach projektu są objęte następujące linie:
- linia 131 od km 52,600 do km 55,900 (w zakresie stacji Strzebiń)
- linia 197 od km 0,000 do km 13,572 (cała linia)

Poglądową mapkę scenerii można zobaczyć tu: klik (mapa).

Torowisko, sieć trakcyjna oraz sygnalizacja zostały odwzorowane za pomocą Rainsted na podstawie archiwalnych ortofotomap oraz planów schematycznych posterunków. Teren został przygotowany na podstawie danych NMT-1. Profile pionowe linii 131 i 197 zostały opracowane i skorygowane na podstawie danych z wygenerowanego terenu (klik: profil linii 131, klik: profil linii 197). Urządzenia srk na stacji Strzebiń zostały odwzorowane na podstawie historycznych zdjęć urządzeń zewnętrznych oraz planu świetlnego i aparatu blokowego w nastawni dysponującej „Stb”. Wszystkie perony są modelami dedykowanymi. Modele peronów uwzględniają profil pionowy linii a także jego załomy. Sceneria posiada 15 odwzorowanych (i odrutowanych) linii energetycznych ze słupami w rzeczywistej ich lokalizacji.

Na potrzeby projektu powstało 19 modeli dedykowanych (nie uwzględniając peronów), które postaram się pokrótce przedstawić w kolejnych postach.

W pierwszej kolejności została skompletowana stacja Strzebiń. Jest to stacja na linii 131, od której odgałęziała się linia 197. Stacja posiadała 5 torów głównych (z czego 4 przyperonowe), jeden boczny i jeden wyciągowy. Przy torze bocznym zlokalizowany był magazyn z rampą. Na stacji istniały 3 perony z czego jeden (przy dworcu) był dedykowany do obsługi pociągów do/z Woźnik Śląskich (tzw. peron „woźnicki”). Na stacji funkcjonowały dwie nastawnie: dysponująca „Stb” zlokalizowana w przybudówce budynku dworca oraz wykonawcza „Stb1” zlokalizowana na głowicy od strony Boronowa/Woźnik. Obie nastawnie były wyposażone w mechaniczne urządzenia srk z sygnalizacją świetlną.

I jeszcze garść screenów ze stacji Strzebiń i okolic:
STB1 – widok na perony w kierunku Kalet, po lewej stronie peron „woźnicki” i dworzec z nastawnią dysponującą „Stb”, po prawej stronie tory linii 131
STB2 – widok na perony i dworzec od strony kładki w kierunku Boronowa
STB3 – widok ogólny na wieś, po prawej kościół Świętego Krzyża w Strzebiniu, nieco dalej szkoła podstawowa a wprawne oko wypatrzy nawet dworzec i linię kolejową
STB4 – widok na północną głowicę stacji w stronę Boronowa i Woźnik, do Boronowa (linia 131) prosto, tor do Woźnik odgałęzia się w prawo, w oddali nastawnia wykonawcza „Stb1”
STB5 – widok w kierunku południowym na odgałęzienie linii do Woźnik (na lewo)
STB6 – widok na linię do Woźnik tuż za stacją Strzebiń, w prawym dolnym rogu semafor wjazdowy do Strzebinia a w oddali po prawej góra Grójec (365 m n.p.m.), która obecnie jest rezerwatem przyrody

3
Bieżące Symulatorowe / EN57AKM-1642 - błąd panelu HMI
« dnia: 23 Kwietnia 2025, 18:10:50 »
Witam,

podczas rozgrywki na linii 053 (l053_wieczór) postanowiłem podmienić EN57AKM-1562 na 2x EN57AKM-1642. Po uruchomieniu składu pojawił się błąd związany z panelem HMI (wyświetlacz). Panel nie wyświetlał właściwie żadnego menu (zrzut_ekranu-1.png), z wyjątkiem tego, które informuje o stanie drzwi . Zajrzałem do logu i oto co znalazłem:
Traceback (most recent call last):
  File "<string>", line 62, in render
  File "<string>", line 712, in _render
UnboundLocalError: local variable 'sila3' referenced before assignment
Błąd był związany z zatrzymaniem się skryptu panelu. Otworzyłem pliki od członów rozrządczych: akm_2011_ra.mmd oraz akm_2011_rb.mmd i znalazłem linijkę z definicją/deklaracją wyświetlacza:
pyscreen: { dynamic/pkp/en57akl_v1/screen_en57akl target: pixy parameters: akm=1 }Tego samego panelu używa EN57AKŁ-1226, więc zajrzałem i do jego plików, tutaj sprawa miała się inaczej:
pyscreen: { dynamic/pkp/en57akl_v1/screen_en57akl target: ekran_l parameters: akm=0 updatetime: 500 } W parametrach został zadeklarowany jeden skład, co zapewne blokowało cały kod, gdy połączyło się dwa składy. Błąd związany z wyświetlaczem sprawdziłem również na scenerii technicznej - td, oraz na innym urządzeniu - na laptopie. Rozwiązaniem była zmiana parametrów wyświetlacza w AKM-ce (w obydwóch plikach, zrzut_ekranu-2.png).
Drugą sprawą są dźwięki podczas ruszania, przyspieszania składem. Mianowicie poza dźwiękami falowników oraz samych silników, słychać dźwięk oporników, żywcem z klasyka (chodzi mi dokładnie o charakterystyczny ryk). W tym przypadku zakomentowałem w pliku wagonu silnikowego linijki od 63. do 68. (plik akm_2011_s.mmd).
Chciałem tym błędem podzielić się, może ktoś go wcześniej zauważył. Oczywiście nie mam żadnych pretensji do autorów (@RafaPolska424, @Kermit, @FORDAN, @Zefirek).

EDIT: Skreślenie tematu dźwięków silnika. [2025-04-24]

4
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Huta Katowice w maszynie
« dnia: 15 Kwietnia 2025, 13:53:06 »
Tylko nie płacz proszę

5
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna z portem COM (SerialPort)
« dnia: 07 Lutego 2025, 15:06:26 »
Hej, bardzo dziękuję za wszelką pomoc! Najbardziej Hirkowi który jeszcze ze mną pisał prywatnie.

Udało mi się opanować na tyle tą komunikację, że napisałem poradnik do nowicjuszy jak ja, żeby mieli prościej.

https://pawelkaczmarczyk.pl/maszynauart-komunikacja-podstawowa-38/

Za wszelkie uwagi też bardzo dziękuję, chce też żeby ten poradnik był "sprawdzonym" źródłem.

6
Bieżące kolejowe / Odp: Próba hamulca..
« dnia: 10 Stycznia 2025, 00:07:17 »
Jeśli pytasz o próbę szczegółowa wygląda to tak:
Przychodzi rewident, puka w drzwiczki. Witasz się z nim a następnie omawiasz z nim próbę - najczęściej, że idzie najpierw na koniec z powietrzem czyli sprawdza drożność na końcu pociągu i ciśnienie. Potem szczelność czyli napełniasz zbiornik główny do conajmniej 0,7 MPa wyłączasz sprężarkę, spuszczasz z PG 0,1 MPa, dajesz kran w odcięcie i odliczasz 5 minut - spadek ciśnienia w pociągu pasażerskim nie powinien być większy niż 0,05 MPa w PG i 0,07 w PZ (BTW; wyjazd loka z szopy powinien być także poprzedzony sprawdzeniem szczelności a spadki samej lokomotywy nie powinny być większe niż odpowiednio 0,01 czerwony i 0,02 MPa żółty. Jeśli pociąg masz szczelny to hamujesz 1 stopniem (upuszczasz ok 0,05 MPa z PG) i rewident idzie sprawdza czy hamulce wszędzie zadziałały. Potem luzujesz a on sprawdza czy wyluzowały, ewentualnie potem powinno się jeszcze sprawdzić "magnetyki" czyli hamulce szynowe - żeby to zrobić, musisz dać w nagłe. Potem popełniasz i jak wyluzuje po nagłym to hamulce są w porządku. Dostajesz kartę proby hamulca i spis wagonów w składzie i jest to jeden z trzech dokumentów koniecznych do wyjazdu pociągu.

Jeśli pytasz o próbę uproszczoną:
Przychodzi rewident, kierownik pociągu lub inny maszynista - czyli uprawniony pracownik. Idzie do ostatniego wagonu i sprawdza drożność - potem zahamowanie i wyluzowanie. Następnie do pierwszego wagonu i jeśli ten hamuje i luzuje to hamulce uznaje się za sprawne.

Tak to wygląda z perspektywy czynnego maszynisty.
Zachęcam do przeczytania instrukcji hamulcowej - na przykład ICkowe Bw-56.

8
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 20 Grudnia 2024, 16:11:55 »
Nie jestem fanem - dużo słów/zdań wypełniaczy, które mogą nie mieć pokrycia, i wygląda to na przeciętną stronę z Wordpressa. Jeszcze tylko animacji brakuje, tego charakterystycznego "pojawiania się" w momencie zjechania do danej części strony... Póki co strona wygląda jakby została wygenerowana przez AI.
Turkusowy kolor raczej nie jest kolorem MaSzyny, to już nawet nie stoi blisko klasycznej zieleni.
Brakuje mi również segmentu aktualności, i na to będę stawiał ostro - chcemy pokazać, że symulator żyje, i że coś się dzieje, aby wyjść na przekór powszechnej opinii.

Aczkolwiek nie zabraniam robić - lud zdecyduje :)

9
Instalujesz cdp jak kazdy inny przez content manager trainz, klikasz na liscie dodatkow prawym i dajesz open for editing, wchodzisz w folder z zainstalowanymi dodatkami trainz i dalej w dany kuid, trainzowe pliki 3d sa w formacie .im, bierzesz dany .im i otwierasz go programem 3d object converter przez przeciagniecie pliku, po zaimportowaniu w 3d obj conv wciskasz ctrl+u - odbicie pionowe tekstur bo domyslnie importuja sie odwrocone, nastepnie zapisujesz to do .obj i otwierasz w blenderze. Malo ktory model w trainz jest zmapowany z duzych tex, wiec trzeba go zazwyczaj przepalac na jeden uklad bo sklada sie z paru/parunastu znaczkow pocztowych. Jezeli chodzi o tabor to i tak trzeba poustawiac pivoty pod animacje, klucze (nazwy) elementow animowanych, dolozyc freespoty, latwiejsze jest konwertowanie obiektow statycznych na dekoracje scenerii. Np kilanziom (trainzart.pl) dal nam zgode i udostepnil nam wszystko co jest jego autorstwa, wiec jak faktycznie jestes zainteresowany tematem to proponuje zaczac od tego.

10
Scenerie / Odp: SDR 19 - Reaktywacja
« dnia: 06 Listopada 2024, 16:53:13 »
Może zamiast walczyć z dwudziestoma latami zaszłości i rozbieżności uzdatniajac bądź co bądź półprodukt niespełniający żadnych standardów, prościej będzie przeznaczyć siły na coś nowszego, wymiarowego i najważniejsze z czystym placem boju?

Ostbahn, Hel, SKM, szerokie tory, taka sytuacja

11
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 10 Października 2024, 16:30:28 »
Krótki pobyt w Poznaniu zaowocował małym zestawem zdjęć na tekstury jednostek w malowaniu Kolei Wielkopolskich.

   EN57-1413: https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57-1413.7z

   EN57-1502: https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57-1502.7z

   SA132-003: https://eu07.pl/userfiles/22942/SA132-003.7z

   SA134-010: https://eu07.pl/userfiles/22942/SA134-010.7z

12
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 05 Października 2024, 18:37:35 »
SM31-081 (bok + 2 czoła):
https://eu07.pl/userfiles/28235/SM31-081.7z

EU07-320 (czoło + 2 boki) - chętnych zapraszam na pv.

Zbożówki FPL:
Tagnpps 33 87 0762 483-3 F-MISA
Tagnpps 33 87 0762 485-8 F-MISA
Tagnpps 35 80 0764 102-2 D-GBXEU
Tagnpps 35 80 0764 100-6 D-GBXEU
Tagnpps 35 80 0764 106-3 D-GBXEU
Boki i czoła skosy: https://eu07.pl/userfiles/28235/zbozowe%20fpl%202102024.7z

13
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 02 Października 2024, 17:55:47 »
I do tego solidna porcja polskiego taboru, w tym ujęcia dachów z drona.

   31WEba dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/31WEba%20dach.7z

   31WEba-001: https://eu07.pl/userfiles/22942/31WEba-001.7z

   35WE dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/35WE%20dach.7z

   136A wnętrze: https://eu07.pl/userfiles/22942/136A%20wn%C4%99trze.7z

   A9emnouz 19-90 062-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9emnouz%2019-90%20062-4.7z

   A9mnouz 19-70 225-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnouz%2019-70%20225-1.7z

   A9mnouz 19-70 247-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnouz%2019-70%20247-5-r2.7z

   A9mnouz 19-70 251-7: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnouz%2019-70%20251-7.7z

   A9nouz 19-78 142-6: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9nouz%2019-78%20142-6.7z

   B9bmnouz 29-91 040-7: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9bmnouz%2029-91%20040-7.7z

   B9bnopuz 28-78 004-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9bnopuz%2028-78%20004-4.7z

   B9mnopuvz 29-90 045-7: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9mnopuvz%2029-90%20045-7.7z

   B9mnopuz 29-90 034-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9mnopuz%2029-90%20034-1.7z

   B9mnopuz 29-90 035-8: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9mnopuz%2029-90%20035-8.7z

   B9mnouz 29-90 032-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9mnouz%2029-90%20032-5.7z

   B9nopuvz 84-70 029-0: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuvz%2084-70%20029-0.7z

   B9nopuvz 84-78 014-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuvz%2084-78%20014-4.7z

   B9nopuz 29-78 138-9: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuz%2029-78%20138-9-r2.7z

   B9nopuz 29-78 149-6: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuz%2029-78%20149-6.7z

   B9nopuz 29-78 218-9: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuz%2029-78%20218-9.7z

   B9nopuz 29-78 235-3: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuz%2029-78%20235-3.7z

   B9nopuz 29-78 241-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuz%2029-78%20241-1.7z

   B9nopuz 29-78 258-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuz%2029-78%20258-5.7z

   B10bmnouz 20-71 140-8: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10bmnouz%2020-71%20140-8.7z

   B10bmnouz 20-90 057-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10bmnouz%2020-90%20057-1.7z

   B10nouz 20-70 463-7: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10nouz%2020-70%20463-7.7z

   B10nouz 20-71 068-3: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10nouz%2020-71%20068-3.7z

   B10nouz 20-71 070-9: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10nouz%2020-71%20070-9.7z

   B10nouz 20-78 318-9: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10nouz%2020-78%20318-9.7z

   B10nouz 20-78 432-8: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10nouz%2020-78%20432-8.7z

   B10nouz 20-78 636-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10nouz%2020-78%20636-4.7z

   B10nouz 20-78 722-9: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10nouz%2020-78%20722-9.7z

   B10nouz 20-78 737-7: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10nouz%2020-78%20737-7.7z

   B10nouz 20-78 740-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10nouz%2020-78%20740-1.7z

   B10nouz 20-78 837-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10nouz%2020-78%20837-5.7z

   B10nouz 20-78 903-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10nouz%2020-78%20903-5.7z

   B11mnouz 21-70 060-8: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20060-8.7z

   B11mnouz 21-70 075-6: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20075-6.7z

   B11mnouz 21-70 140-8: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20140-8-r2.7z

   B11mnouz 21-70 171-3: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20171-3.7z

   B11mnouz 21-70 172-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20172-1-r2.7z

   ED160-021 (bok, dach): https://eu07.pl/userfiles/22942/ED160-021%20%28bok%2C%20dach%29.7z

   ED250-010: https://eu07.pl/userfiles/22942/ED250-010.7z

   ED250-013: https://eu07.pl/userfiles/22942/ED250-013-r2.7z

   EN57AKM dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AKM%20dach.7z

   EN57AL dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AL%20dach-r2.7z

   EN71AKŚ-100: https://eu07.pl/userfiles/22942/EN71AK%C5%9A-100.7z

   EN71KM-101: https://eu07.pl/userfiles/22942/EN71KM-101.7z

   EN71KM-103: https://eu07.pl/userfiles/22942/EN71KM-103.7z

   EP07 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/EP07%20dach.7z

   EP09-009: https://eu07.pl/userfiles/22942/EP09-009.7z

   ET41 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/ET41%20dach.7z

   EU44-001: https://eu07.pl/userfiles/22942/EU44-001.7z

   EU160-012: https://eu07.pl/userfiles/22942/EU160-012.7z

   EU160-017: https://eu07.pl/userfiles/22942/EU160-017.7z

   LM-4268 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/LM-4268%20dach-r3.7z

   PKP PLK dachy (WM15A, EDK750, EDK1000, 411S): https://eu07.pl/userfiles/22942/PKP%20PLK%20dachy%20%28WM15A%2C%20EDK750%2C%20EDK1000%2C%20411S%29.7z

   SU160 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/SU160%20dach-r2.7z

   Wagony IC dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/Wagony%20IC%20dach.7z

   WRmnouz 88-70 193-7: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRmnouz%2088-70%20193-7.7z

   WRmnouz 88-70 228-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRmnouz%2088-70%20228-1.7z

   WRmnouz 88-70 240-9: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRmnouz%2088-70%20240-9.7z

14
Scenerie / Jastarnia
« dnia: 25 Sierpnia 2024, 17:28:49 »
Cześć, jak ktoś będzie chciał zrobić trasę na Hel, to mam do zaoferowania stację Jastarnia. Sceneria będzie wykorzystana w MSFS 2020. 

15
Pomoc doraźna / Odp: Nie działa mi poprawnie Linia 61
« dnia: 13 Sierpnia 2024, 21:47:44 »
Ale co wy tu znowu za teorie wysnuwacie? Chłopu chodzi o NOWĄ L61, nie żadne paczkowe wytwory.
Do nowej L61 jest dołączona praktycznie od zera położona L64, zaś błędy są bo to nie jest w żadnym stopniu skończony projekt.

Co to znaczy nic groźnego jak mi sceneria nie działa ?

Nie, nie działa tylko się ładuje. A czemu się tak długo ładuje? A temu się tak długo ładuje, bo się nie chciało przeczytać tego co Autor miał do powiedzenia. A może jednak nie było nawet szansy zoczyć tego co Autor miał do powiedzenia? Stara paczka ze scenerią została usunięta z serwera już chyba z półtora roku temu, więc obstawiam jakieś lewe źródło, albo wygrzebanie z odmętów dysku i mimo wszystko całkowita ignorancja względem zaleceń Autora.

Proszę wejść tutaj: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,35067.0.html Pobrać nową paczkę, zainstalować i przy uruchamianiu zastosować się do instrukcji Autora (które chyba widać dosyć wyraźnie). Jeżeli jest w tym coś niezrozumiałego to proponuje poczekać na oficjalne wydanie scenerii.

16
Pomoc doraźna / Odp: Nie działa mi poprawnie Linia 61
« dnia: 13 Sierpnia 2024, 19:21:51 »
Dalej trzeba by wprowadzić zmiany w zarządzaniu projektem, żeby osoby wprowadzające zmiany brały na siebie odpowiedzialność za konsekwencje swoich działań i w razie doprowadzenia do bałaganu były gotowe przywrócić poprawne działanie bądź zorganizować inne osoby, które to zrobią. Póki co jest tak, że każdy może wprowadzać takie zmiany, jakie chce, a potem bujajcie się wszyscy i może przez kolejne lata dojdziecie z tym do ładu. Przykład z usuniętym kozłem: ktoś "zrobił lepiej", a po 7 (słownie: siedmiu) latach nadal loguje się błąd i nikt nie wie dlaczego.
W paczkowej wersji scenerii jest poprawnie. Więc zarzuty mocno nie trafione.

No jeżeli pracujesz na nieaktualnych paczkach, to możesz mieć pretensje tylko do samego siebie, że innym na aktualnej paczce coś z Twojego warsztatu może nie działać.

17
Scenerie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 23 Lipca 2024, 21:03:37 »
Cześć, ten post jest adresowany do "wesołych" scenarzystów. Sceneria Galicja, w jednej scenerii każecie czekać godzinę na dalszą jazdę, w drugiej godzina scenerii jest 12:30 odjazd 13:20. Czy to nie jest przesada? To jest symulator, gra nie rzeczywistość. Panowie zmieńcie to!!!!! Takie scenerie zniechęcają! To nie tylko dotyczy Galicji.

18
Transport kibelków na linii 107.

19
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 09 Maja 2024, 17:25:39 »
Nie pamiętam czy się z Wami dzieliłem, ale puszczam zdjęcia z kabiny Cargowskiego "Kektrona". Może się przydadzą. Skromne bo skromne, ale są :)

https://eu07.pl/userfiles/4091/kektron.rar

20
Pojazdy / Odp: Kabina EU44
« dnia: 12 Kwietnia 2024, 23:41:28 »
A to przepraszam bardzo, mam głaskać po główce i udawać, że nie jest źle zrobione?
Pytaliście wprost, co poprawić, więc dostaliście odpowiedź, co jest źle i dlaczego się nie nada. Co do nowego doświadczenia, to jest jasna sugestia, co można zrobić, żeby takowe nabyć - robić prostsze modele. Osoby bardziej doświadczone mają:
a) swoje projekty
b) prawdopodobnie rozpoczęty i całkiem rozwinięty projekt tejże kabiny.

Jeżeli wypisanie błędów na prośbę o wypisanie błędów was zniechęca, to trochę xd.

21
Gagarin firmy Unikol jedzie ze składem kilkunastu cystern po bezdruciu w otoczeniu drzew. Miłego Wieczoru!

22
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 06 Kwietnia 2024, 20:43:12 »
Kolejna spora paczka taboru, głównie z Warszawy.

   27WE dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/27WE%20dach.7z

   45WE-007: https://eu07.pl/userfiles/22942/45WE-007.7z

   45WE-011: https://eu07.pl/userfiles/22942/45WE-011.7z

   45WE-013: https://eu07.pl/userfiles/22942/45WE-013.7z

   193 688-9 "RunCzech": https://eu07.pl/userfiles/22942/193%20688-9.7z

   222M-001 (bok, czoło, dach z drona): https://eu07.pl/userfiles/22942/222M-001.7z

   A9mnopuz 19-90 059-0: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnopuz%2019-90%20059-0.7z

   A9mnopuz 19-90 035-0: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnopuz%2019-90%20035-0-r2.7z

   A9mnouz 19-70 215-2: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnouz%2019-70%20215-2.7z

   A9mnouz 19-70 235-0: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnouz%2019-70%20235-0.7z

   A9mnouz 19-70 240-0: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnouz%2019-70%20240-0.7z

   A9mnouz 19-70 246-7: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnouz%2019-70%20246-7.7z

   A9mnouz 19-70 252-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnouz%2019-70%20252-5.7z

   A9nou 19-70 155-2: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9nou%2019-70%20155-2.7z

   A9nouz 19-70 106-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9nouz%2019-70%20106-5.7z

   A9nouz 19-70 706-2: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9nouz%2019-70%20706-2.7z

   A9nouz 19-78 156-6: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9nouz%2019-78%20156-6.7z

   AB9nouz 39-78 102-3: https://eu07.pl/userfiles/22942/AB9nouz%2039-78%20102-3.7z

   B6bnouvz 84-78 114-2: https://eu07.pl/userfiles/22942/B6bnouvz%2084-78%20114-2.7z

   B6bnouvz 84-78 126-6: https://eu07.pl/userfiles/22942/B6bnouvz%2084-78%20126-6.7z

   B7bnopuz 84-78 039-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/B7bnopuz%2084-78%20039-1.7z

   B9mnopuz 29-90 019-2: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9mnopuz%2029-90%20019-2.7z

   B9nopuvz 84-70 013-3: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuvz%2084-70%20013-3.7z

   B9nopuvz 84-70 047-2: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuvz%2084-70%20047-2.7z

   B9nopuz 29-78 032-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuz%2029-78%20032-4.7z

   B9nopuz 29-78 050-6: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuz%2029-78%20050-6.7z

   B9nopuz 29-78 138-9: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuz%2029-78%20138-9.7z

   B9nopuz 29-78 210-6: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuz%2029-78%20210-6.7z

   B9nopuz 29-78 227-0: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuz%2029-78%20227-0.7z

   B9nopuz 29-78 276-7: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuz%2029-78%20276-7.7z

   B9nopuz 29-78 299-9: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuz%2029-78%20299-9.7z

   B9nopuz 29-78 315-3: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuz%2029-78%20315-3.7z

   B10bmnouz 20-71 107-7 (bok, czoło, dach z drona): https://eu07.pl/userfiles/22942/B10bmnouz%2020-71%20107-7.7z

   B10bmnouz 20-90 060-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10bmnouz%2020-90%20060-5.7z

   B10mnopuz 20-90 035-7: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10mnopuz%2020-90%20035-7.7z

   B10nouz 20-71 054-3: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10nouz%2020-71%20054-3.7z

   B10nouz 20-71 075-8: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10nouz%2020-71%20075-8.7z

   B10nouz 20-71 077-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10nouz%2020-71%20077-4.7z

   B10nouz 20-71 117-8: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10nouz%2020-71%20117-8.7z

   B10nouz 20-78 587-6: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10nouz%2020-78%20587-6.7z

   B10nouz 20-78 620-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10nouz%2020-78%20620-5.7z

   B10nouz 20-78 744-3: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10nouz%2020-78%20744-3.7z

   B10nouz 20-78 818-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10nouz%2020-78%20818-5.7z

   B10nouz 28-78 006-9: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10nouz%2028-78%20006-9.7z

   B11gmnouz 21-70 107-7: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11gmnouz%2021-70%20107-7-r2.7z

   B11mnouz 21-70 008-7: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20008-7.7z

   B11mnouz 21-70 022-8: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20022-8.7z

   B11mnouz 21-70 024-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20024-4.7z

   B11mnouz 21-70 082-2: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20082-2.7z

   B11mnouz 21-70 127-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20127-5.7z

   B11mnouz 21-70 142-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20142-4.7z

   B11mnouz 21-70 157-2: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20157-2.7z

   B11mnouz 21-70 159-8: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20159-8.7z

   B11mnouz 21-70 168-9: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20168-9.7z

   CD ARmpee832 85-71 001-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/CD%20ARmpee832%2085-71%20001-1.7z

   CD Bbdgmee236 84-71 002-0: https://eu07.pl/userfiles/22942/CD%20Bbdgmee236%2084-71%20002-0.7z

   CD Bcmz834 59-71 001-3: https://eu07.pl/userfiles/22942/CD%20Bcmz834%2059-71%20001-3.7z

   CD Bdpee231 20-71 090-2: https://eu07.pl/userfiles/22942/CD%20Bdpee231%2020-71%20090-2.7z

   CD Bee238 20-70 537-3: https://eu07.pl/userfiles/22942/CD%20Bee238%2020-70%20537-3.7z

   CD Bmz232 21-91 833-0: https://eu07.pl/userfiles/22942/CD%20Bmz232%2021-91%20833-0.7z

   CD WLABmz826 72-91 005-3: https://eu07.pl/userfiles/22942/CD%20WLABmz826%2072-91%20005-3.7z

   ED160-013: https://eu07.pl/userfiles/22942/ED160-013.7z

   ED161 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/ED161%20dach-r2.7z

   ED161-005: https://eu07.pl/userfiles/22942/ED161-005.7z

   ED161-010: https://eu07.pl/userfiles/22942/ED161-010.7z

   ED250-013: https://eu07.pl/userfiles/22942/ED250-013.7z

   ED250-020 (bok, dach z drona): https://eu07.pl/userfiles/22942/ED250-020.7z

   EN57AKM-1622: https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AKM-1622.7z

   EN57AKM-1637: https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AKM-1637.7z

   EN76 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/EN76%20dach.7z

   EP09-001: https://eu07.pl/userfiles/22942/EP09-001.7z

   EP09-037: https://eu07.pl/userfiles/22942/EP09-037.7z

   ER75 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/ER75%20dach.7z

   ER75-014: https://eu07.pl/userfiles/22942/ER75-014-r2.7z

   ER160 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/ER160%20dach-r2.7z

   ER160-15: https://eu07.pl/userfiles/22942/ER160-15.7z

   SU160 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/SU160%20dach.7z

   VT628-009: https://eu07.pl/userfiles/22942/VT628-009.7z

   Wagony Z dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/Wagony%20Z%20dach.7z

   WLAB10mnouz 70-90 006-7: https://eu07.pl/userfiles/22942/WLAB10mnouz%2070-90%20006-7.7z

   WLAB10mnouz 70-90 010-9: https://eu07.pl/userfiles/22942/WLAB10mnouz%2070-90%20010-9.7z

   WLAB10mouz 70-70 041-9: https://eu07.pl/userfiles/22942/WLAB10mouz%2070-70%20041-9.7z

   WRmnouz 88-70 232-3: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRmnouz%2088-70%20232-3.7z

   WRmnouz 88-90 009-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRmnouz%2088-90%20009-1-r2.7z

   WRnouz 88-70 204-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRnouz%2088-70%20204-4.7z

23
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 25 Marca 2024, 19:49:26 »
Na prośbę Miłosza Dorsz zdjęcia dachu SA134, a przy okazji zdjęcia z góry kilku beczek, dachu EU07, ET22 i jeszcze z kiedyś miałem kilka wagonów IC w standardzie Z.
Gdyby ktoś potrzebował zdjęcia z drona dachu jakiegoś pojazdu, to można pisać na priv, w miarę możliwości postaram się ogarnąć. ;)

   SA134 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/SA134%20dach.7z

   EU07 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/EU07%20dach.7z

   ET22 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/ET22%20dach.7z

   Beczki dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/Beczki%20dach.7z

   Wagony IC standard Z dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/Wagony%20IC%20Z%20dach.7z

24
SU45-174 ciągnie 1400t brutto z lokalnej kopalni. Tego dnia podmieniał ST44.

25
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 20 Lutego 2024, 00:53:18 »
Zdjęcia dachów na tekstury. Zdjęcia z drona, prostopadle w dół, więc powinny być wygodne do użycia. Jedynie ER160 to zdjęcia z kładki, ale też da się z tego coś wyciągnąć.

   ED160 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/ED160%20dach.7z

   ED161 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/ED161%20dach.7z

   ED250 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/ED250%20dach.7z

   EN57AL dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AL%20dach.7z

   ER160 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/ER160%20dach.7z

   EU160 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/EU160%20dach.7z

   LM-4268 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/LM-4268%20dach.7z

   Pesa Sundeck (416B) dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/Sundeck%20dach.7z

   Traxx dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/Traxx%20dach.7z

   Twindexx dach (środkowy i sterowniczy): https://eu07.pl/userfiles/22942/Twindexx%20dach.7z

   Vectron dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/Vectron%20dach.7z

26
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 19 Lutego 2024, 22:39:42 »
Zdjęcia na tekstury wagonów IC, sporo w nowym malowaniu z czarnym pasem okiennym i niebieskimi drzwiami.

   A9mnopuz 19-90 035-0: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnopuz%2019-90%20035-0.7z

   A9mnopuz 19-90 038-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnopuz%2019-90%20038-4.7z

   A9mnopuz 19-90 052-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnopuz%2019-90%20052-5.7z

   A9mnopuz 19-90 054-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnopuz%2019-90%20054-1.7z

   A9mnouz 19-70 236-8: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnouz%2019-70%20236-8.7z

   A9mnouz 19-70 239-2: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnouz%2019-70%20239-2.7z

   A9mnouz 19-70 247-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnouz%2019-70%20247-5.7z

   A9mnouz 19-70 256-6: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnouz%2019-70%20256-6.7z

   A9mnouz 19-91 004-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnouz%2019-91%20004-5.7z

   A9nouz 19-78 157-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9nouz%2019-78%20157-4.7z

   AB9nouz 39-78 013-2: https://eu07.pl/userfiles/22942/AB9nouz%2039-78%20013-2.7z

   AB9nouz 39-78 021-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/AB9nouz%2039-78%20021-5.7z

   AB9nouz 39-78 112-2: https://eu07.pl/userfiles/22942/AB9nouz%2039-78%20112-2.7z

   B7bnopuz 28-70 022-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/B7bnopuz%2028-70%20022-4.7z

   B7bnopuz 84-78 041-7: https://eu07.pl/userfiles/22942/B7bnopuz%2084-78%20041-7.7z

   B7nopuvz 84-78 033-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/B7nopuvz%2084-78%20033-4.7z

   B9bmnouz 29-91 042-3: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9bmnouz%2029-91%20042-3.7z

   B9bmnouz 29-91 044-9: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9bmnouz%2029-91%20044-9.7z

   B9bmnouz 29-91 047-2: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9bmnouz%2029-91%20047-2.7z

   B9mnopuvz 29-90 041-6: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9mnopuvz%2029-90%20041-6.7z

   B9mnopuvz 29-90 047-3: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9mnopuvz%2029-90%20047-3.7z

   B9mnopuvz 29-91 037-3: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9mnopuvz%2029-91%20037-3.7z

   B9mnopuz 29-90 014-3: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9mnopuz%2029-90%20014-3.7z

   B9mnopuz 29-91 012-6: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9mnopuz%2029-91%20012-6.7z

   B9mnopuz 29-91 025-8: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9mnopuz%2029-91%20025-8.7z

   B9mnoupz 29-91 024-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9mnoupz%2029-91%20024-1.7z

   B9nopuvz 84-70 044-9: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuvz%2084-70%20044-9.7z

   B9nopuvz 84-70 051-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuvz%2084-70%20051-4.7z

   B9nopuvz 84-78 017-7: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuvz%2084-78%20017-7.7z

   B9nopuz 29-78 190-0: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuz%2029-78%20190-0.7z

   B9nopuz 29-78 204-9: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuz%2029-78%20204-9.7z

   B9nopuz 29-78 236-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuz%2029-78%20236-1.7z

   B9nopuz 29-78 246-0: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuz%2029-78%20246-0.7z

   B9nopuz 29-78 260-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuz%2029-78%20260-1.7z

   B10bmnouz 20-71 141-6: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10bmnouz%2020-71%20141-6.7z

   B10mnopuz 20-90 029-0: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10mnopuz%2020-90%20029-0.7z

   B10nouz 20-78 329-6: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10nouz%2020-78%20329-6.7z

   B10nouz 20-78 661-2: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10nouz%2020-78%20661-2.7z

   B11gmnouz 21-70 079-8: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11gmnouz%2021-70%20079-8.7z

   B11gmnouz 21-70 090-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11gmnouz%2021-70%20090-5.7z

   B11gmnouz 21-70 093-9: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11gmnouz%2021-70%20093-9.7z

   B11gmnouz 21-70 107-7: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11gmnouz%2021-70%20107-7.7z

   B11mnouz 21-70 011-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20011-4.7z

   B11mnouz 21-70 106-9: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20106-9.7z

   B11mnouz 21-70 140-8: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20140-8.7z

   B11mnouz 21-70 148-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20148-1.7z

   B11mnouz 21-70 149-9: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20149-9.7z

   B11mnouz 21-70 156-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20156-4.7z

   B11mnouz 21-70 162-2: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20162-2.7z

   B11mnouz 21-70 165-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20165-5.7z

   B11mnouz 21-70 172-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20172-1.7z

   B11mnouz 21-70 186-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20186-1.7z

   B11mnouz 21-91 014-0: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-91%20014-0.7z

   B11mnouz 21-91 016-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-91%20016-5.7z

   B11mnouz 21-91 026-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-91%20026-4.7z

   Bc10mnouz 50-70 000-8: https://eu07.pl/userfiles/22942/Bc10mnouz%2050-70%20000-8.7z

   Bc10mnouz 50-70 004-0: https://eu07.pl/userfiles/22942/Bc10mnouz%2050-70%20004-0.7z

   WLAB10mnouz 70-90 001-8: https://eu07.pl/userfiles/22942/WLAB10mnouz%2070-90%20001-8.7z

   WRmnouz 88-70 182-0: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRmnouz%2088-70%20182-0.7z

   WRmnouz 88-70 227-3: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRmnouz%2088-70%20227-3.7z

   WRmnouz 88-70 236-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRmnouz%2088-70%20236-4.7z

   WRmnouz 88-70 238-3: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRmnouz%2088-70%20238-3.7z

   WRmnouz 88-70 245-8: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRmnouz%2088-70%20245-8.7z

   WRmnouz 88-90 004-2: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRmnouz%2088-90%20004-2.7z

   WRmnouz 88-90 007-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRmnouz%2088-90%20007-5.7z

   WRmnouz 88-90 009-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRmnouz%2088-90%20009-1.7z

   WRnouz 88-70 199-6: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRnouz%2088-70%20199-6.7z

   WRnouz 88-70 200-2: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRnouz%2088-70%20200-2.7z

   WRnouz 88-90 003-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRnouz%2088-90%20003-4.7z

27
Scenerie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 03 Lutego 2024, 11:37:38 »
Cześć,

w związku z tym, że prace nad scenerią zostały wstrzymane, udostępniam paczkę plików które posiadam. Być może ktoś z nich skorzysta.

https://eu07.pl/userfiles/22055/sceneria%20l351.7z

28
Scenerie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 07:17:18 »
Siemka!

Zapraszamy do pobrania najnowszej wersji naszej scenerii. Zobaczycie w niej między innymi:
-ulepszone dekoracje na linii kolejowej 107 (Zagórz - Łupków), doszło tutaj więcej modeli domków oraz niektóre detale takie jak słupy energetyczne czy drogi. Linia posiada też od tej aktualizacji perony na każdym przystanku.
-uzupełnione dekoracje na kawałku linii 108 między Jasłem i Zagórzem. Większość tej części trasy jest tem samem wyposażona w drzewka, krzewy, trawki, drogi, pola, domki i wszystko, czego sobie dusza zapragnie. Zapraszamy więc do przejechania się tym rzadziej uczęszczanym kawałkiem scenerii.
-ulepszone dekoracje na linii kolejowej 96 (na odcinku Nowy Sącz - Stróże). Doszły tutaj, podobnie jak w pozostałych przypadkach, pola, budynki, detale i część dróg.

Chcieliśmy też ogłosić, że do naszego skromnego zespołu dekoratorów doszedł DominiczekTS2009, który jest odpowiedzialny za dużą część roboty na linii 107.

Paczka do pobrania tutaj: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r7.rar (podmienić pliki)

29
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 05 Stycznia 2024, 15:14:46 »
Co wątek gdy się wspomina o innych symulatorach jest przytaczany "koniec Maszyny, proszę się rozejść, nie warto robić cokolwiek, paczajcie jak inni robio to lepiej, to koniec, najlepiej sobie wszyscy idźcie". Nie wiem co się działo za kurtyną, pokłócili się tam wszyscy czy co, ale efekt jest taki, że to jest jawne sabotowanie i chęć przymusowego zakończenia hobbistycznego projektu przez swoje, i tylko swoje widzimisię.

Śledziłem kilka takich projektów, ale tylko tutaj to występuję. Wszędzie jak ktoś z jakiś przyczyn nie mógł albo już nie chciał robić nic, to po prostu odchodził, bez mlaskania i użalania się. Jest taki mod do Battlefielda 2, Project Reality, który powstał jakoś w 2004 roku i nadal jest rozwijany. Mało tego, osoby robiące tego moda nawet zmieniali trochę silnik i wiele rzeczy uważane za "hardcoded" zdołali w większym czy mniejszym stopniu zmienić. Każdy były deweloper ma rangę na forum. Jest takich kont 161 i nie widziałem wysypu pesymizmu jak tutaj. Tak, każda zmiana w rozgrywce zawsze powodowała jakiś szum, co oczywiste, ale nawet jak osoby zajmujące się tym modem postanowiły zrobić płatną grę Squad, to NIGDZIE nie było "Project Reality to syf, dajcie se spokój, przecież macie Squada, macie Hell Let Loose, paczcie, oni mogo, oni lepiej robio, silnik BF2 się nie nadaje, olejcie to". Zamiast tego nadal są tam prowadzone prace przez ludzi, co chcą to robić dla ludzi, co chcą w to grać.

Drugi projekt to Darkest Hour do jeszcze mniej popularnej gry Red Orchestra z 2006 roku. Tam nawet w pewnym momencie cała ekipa deweloperska się zmieniła i tam jest jeszcze lepiej, bo robią tam nowości dla zaledwie garstki osób (jeden niepełny serwer jest zawsze w weekendy - czy tak 40 osób). Więc się ogarnijcie.

Strony: [1] 2 3 ... 20