Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Miłosz Dorsz

Strony: 1 [2] 3 4 ... 19
31
Moderatore, a ja mam takie pytanie. Na jakiej podstawie te punkty za używanie słowa "burdel"? Bo słownik twierdzi że, to nawet wulgaryzm nie jest. W zaistniałej sytuacji jestem wybitnie skonsternowany.

32
Forum / Odp: Błędy na Chacie
« dnia: 25 Grudnia 2022, 11:38:09 »
W sumie ten chat to jest bezużyteczny jak nie ma głównego kanału...

Po pierwsze to nikt ci nie każe na niego wchodzić, po drugie nadal korzysta z niego dużo osób, po trzecie to nie jest wątek o dyskusji czy według ciebie jest on potrzebny tylko o problemach z nim związanych. Pozdrawiam :))

33
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 08 Grudnia 2022, 17:06:11 »
Dlatego na koniec zostało dodane poniższe zdanie.
Cytuj
Środowisko Maszyny jednak trzyma poziom :D

Czytając wypowiedzi obu stron zastanawiam się czy aby na pewno o przepychanki chodzi. Jak pisałem wcześniej, to nie jest tak, że tylko maszyna kłóci się między sobą. Żadne środowisko w które się zagłębiałem nie było wyjątkowe i wszędzie były równe żenujące kłótnie. Ta tutaj idealnie wpisuje się w schemat. Kluczem dla mnie jest pytanie Po co robię? Dla kogo? W maszynie Stapox dał przykład, że jeśli chcesz się odciąć od toksycznego środowiska, betonu, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby się odciąć i robić po swojemu. "Maszyna" jako projekt dalej się rozwijał, z jednej strony dodatki na forum, z drugiej te Stapoxowe, które nie były ograniczane wizją osób niezwiązanych z ich produkcją. W innych symulatorach ludzie wykorzystywali również inne powszechnie stosowane rozwiązania.
Jeśli autor chce rozwijać symulator, dać przykład, że można inaczej, wznieść tworzenie scenerii na wyższy poziom, to nic nie stoi na przeszkodzie. Pomijam ograniczenia symulatora i tym podobne, bo zaczynając tworzyć chyba miał świadomość na co się pisze. Ukończenie projektu mogłoby być czymś, co pozwoliłoby niektórym spojrzeć na tę stronę symulatora inaczej, zakończenie go w tym stanie daje jedynie kolejny dowód, że jeśli ktoś wychodzi z podobną inicjatywą, to nie warto się w nią angażować, bo niczym zapałka, jak szybko wybuchła, tak szybko się wypaliła. I chyba nie ma sensu na kimkolwiek wieszać psów, bo ilość takich inicjatyw jest... spora. Gdyby wszystkie się udały, to mielibyśmy symulator zbliżony do ideału.

34
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 08 Grudnia 2022, 15:56:51 »
Dobrze, że w innych środowiskach nie ma żadnych przepychanek, przez które część osób odchodzi z projektu, albo ogranicza dostępność publikowanych dodatków. Sugerowanie, że tylko w maszynie takie rzeczy się dzieją świadczy wyłącznie o niedostatecznym zgłębieniu tematu.

35
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 21 Listopada 2022, 11:47:39 »
Gdyby na racjonalnych argumentach i debatach się kończyło, to by się to inaczej potoczyło. Jednak zachowania poszczególnych osób są po prostu kuriozalne i nie do zaakceptowania.
Czyje zachowania?

Począwszy od krytykowania tego, że miałam "czelność" wyrażać opinię na temat innych projektów, poprzez marginalizowanie prowadzonych przeze mnie prac do "jakiejś tam kolejnej scenerii, boże, ta znowu o tej srakopiance", kończąc wyzywaniu mnie
Kto?

Już samo to, że w moim czy innych osób kierunku kierowane były słowa "Gówniarze, szczyle"...
Kto kierował?

Tl;dr dla całej lekturki, skierowane głównie do osób odpowiedzialnych za całe zamieszanie:
"Osób odpowiedzialnych" - czyli kogo?

Ja wiem, że rzucać oskarżenia jest bardzo łatwo, natomiast nie wyobrażam sobie prowadzenia jakiejkolwiek dalszej dyskusji w tym wątku bez wskazania konkretnych osób odpowiedzialnych za niepowodzenie projektu "Zakopianka". Od razu zasygnalizuję, że nie dostaliśmy (my - administracja czy moderatorzy) żadnej wiadomości czy raportu od Ciebie w tej sprawie. A myślę że powinniśmy dostać, skoro padały wyzwiska, słowa poniżania czy inne zachowania nie do zaakceptowania. Tak więc ponawiam pytanie - kto? Uprzejmie proszę o odpowiedź, nawet w formie prywatnej wiadomości.

36
Na warsztacie / Odp: D29-97/98/99/94/117 - Zakopianka
« dnia: 20 Listopada 2022, 19:36:30 »


Cytuj
To, że tworzysz od lat dla symulatora nie daje żadnego immunitetu ani nie sprawia, że twoje zdanie jest ważniejsze. Najważniejszy jest postęp, a zachowania takie jak przedstawione wyżej prowadzą jedynie do jego wyhamowania. Postępując w ten sposób w imię własnych racji i dobra szkodzicie całemu projektowi, i każdemu docelowemu użytkownikowi symulatora. W ten sposób nie zachowują się osoby w kwiecie wieku. Nie tędy droga. Takie zachowania prowadzą i będą nadal prowadzić jedynie do odejść kolejnych osób.

To, ze tworzysz od roku nie daje tobie zadnego immunitetu ani nie sprawia, ze twoje zdanie jest najwazniejsze i nie uprawnia do podejscia bo ja tak chce i tak ma byc i hoooy. Postepujac w ten sposob w imie wlasnych racji  wyszlo ze zrobilas chlew i po zalosnej prowokacji z st44 zaszkodzilas calemu projektowi i kazdemu docelowemu blabla. W ten sposob nie zachowuja sie dojrzale osoby, nie tedy droga, bla bla. I nie mow mi ze sie nie da inaczej bo jakos ja potrafilem wprowadzic jakies innowacje w postaci includowanych elementow wozow czy skryptow pixy na parametrach. 

A wiecej mi sie nie chce, z fartem, elo i sztywniutko.

Zakazy 20, 21.
+5
@MaciejM


Tu nie bylo wuglaryzmu zlociutki.

37
Bocznica / Odp: Товарищ Гагарин V2
« dnia: 12 Listopada 2022, 20:05:34 »
[...]

"Biedny sawi"
No mogłeś sobie już darować tych dogryzek.

38
Bocznica / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 31 Października 2022, 19:42:54 »
Bocznica, zgodnie z prośbą.
@MaciejM.


Szanowni Państwo,
myślę że nadszedł właściwy czas, cobym przedstawił swoją gałązkę skupioną przede wszystkim wokół zmian w rendererze gl3.3 i shaderach: https://github.com/MichauSto/maszyna/tree/sim.

Aktualne zmiany obejmują:
  • Wczytywanie tekstur:
    • obsługę tekstur DDS z grupy BC4-5(RGTC) i BPTC, oraz bitmapowych half float dla których nie jest dostępna kompresja sprzętowa
    • wczytywanie cubemap
  • Wczytywanie modeli t3d:
    • Poprawiona transformacja układu współrzędnych która zachowuje ortogonalny tangent-space
  • Shadery:
    • Obliczanie macierzy TBN na etapie fragment-shadera (zachowanie ujednolicone z silnikami gier oraz innym oprogramowaniem 3D traktowanym jako "industry standard")
    • Fragment shadery (mat_phys, mat_normalmap_phys) z oświetleniem PBR oraz ambientem rozszerzonym o IBL (image-based lighting) dla uzyskania fotorealistycznego efektu; formuły adaptowane są z Godot Engine, opensourcowego silnika gier na licencji MIT
  • Pipeline 3.3:
    • Dodany globalny efekt Bloom, zaimplementowany w oparciu o rozwiązanie z Call of Duty: Advanced Warfare, zaprezentowane na SIGGRAPH 2014 (dokładne źródło zakomentowane w includzie)
  • DynObj
    • Prototyp nowego systemu animacji w oparciu o keyframe'y; ich użycie jest opcjonalne i nie wyklucza się wzajemnie z dotychczasowymi animacjami w mmd
Znane ograniczenia:
  • Dodatkowe skompresowane formaty DDS są dostępne na poziomie gl3.3 jedynie w formie rozszerzeń (ich obsługa jest aktualnie obecna u obu wiodących vendorów, i stanowi część standardu OpenGL od specyfikacji 4.2 wzwyż). Znacząca przewaga nad DXT objawia się w braku widocznych artefaktów kompresji blokowej, i zaleca się przyjęcie tego formatu przynajmniej dla assetów najwyższej jakości i obowiązkowo tych korzystających z oświetlenia PBR, gdzie widoczne przy użyciu DXT artefakty często są spotęgowane przez kontrastową plamkę specular.
  • Cubemapy IBL oraz lut dla dystrybucji BRDF dla fizycznego shadera nie są przypisane globalnie dla sceny i wymagają każdorazowego dopisania w .mat. Zachowanie to zostanie naprawione przed złożeniem PR.
Przykładowy asset:
https://eu07.pl/userfiles/27213/wls50_v1.7z

Kanały tekstury params (mat_phys, mat_normalmap_phys):
R = Metal; G = Gloss; B = AO

Prezentacja shadera: załączniki

eu07.exe:

39
Jest jeszcze taka prymitywna grupa zwierząt, cudem utrzymująca postawę wyprostowaną na dwóch kończynach, co macha do ciopongów żeby zaspokoić swój popęd seksualny.

40
Około 80 lat temu dużą popularnością w Europie cieszyła się grupa podróżników z Niemiec, która również witała się podniesioną ręką. Z przyzwoitości jednak nie wrzucę zdjęć, bo nie chcę wyłapać bana.

41
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 15 Sierpnia 2022, 22:33:20 »
A Dziś prezentuje EU07-465 świeżynkę ECCO Rail lokomotywa jest moją 300-setną lokomotywą sfotografowaną na tekstury czyli limit już został zrobiony roczny :D

PL-ECCOR EU07-465 - bok x2 / przód / tył / detale / tabliczki
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-ECCOR_EU07-465.zip

42
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 24 Lipca 2022, 09:09:10 »
Wątek spadł na drugą stronę więc lekka aktualizacja że coś się przy projekcie robi:


43
Na warsztacie / Odp: eu160
« dnia: 29 Czerwca 2022, 16:51:26 »
Teksturowanie nic nie ujawni, poza kolejnymi nieścisłościami.

44
Na warsztacie / Drawinowo do końca
« dnia: 01 Czerwca 2022, 20:19:10 »
Przedstawiam dokończenie cyklu scenariuszy "Od rana do wieczora" na scenerii Drawinowo, czyli scenariusz Drawinowo do wieczora.

https://eu07.pl/userfiles/23326/bardzo_lawinowo-r2.7z

Do wyboru mamy 19 misji:
  • EP07-424. Prowadzimy Ex "Przemysław" 17107 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska ponownie jako Ex "Przemysław" 71108. Za każdym razem zatrzymujemy się w Drawinowie, Grabówku i Włodowicach. Na koniec odstawiamy wagony na bocznice i sami zjeżdżamy na tor postojowy. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EP09. Prowadzimy IC "Fredro" 7108 z Włodowic Zachodnich do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Włodowic Zachodnich ponownie jako IC "Fredro" 1709. Po drodze zatrzymujemy się tylko we Włodowicach. Na koniec wpychamy wagony na boczny tor, urywamy się i jedziemy na postój. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EU07. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, podczepiamy skład wagonów osobowych, które następnie wyciągamy w perony. Jedziemy jako 17143 do Grabówka, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Mniej więcej w tym samym czasie jak wjedziemy do Grabówka, na stację powinien wjechać 67145 z Janiszewa. Odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się do składu z Janiszewa (w tym samym czasie prowadząca tamten skład lokomotywa podczepi się pod skład, który przyciągneliśmy z Grodziska). Wracamy do Grodziska jako 71144, zatrzymując się po drodze w Drawinowie. Na koniec misji odstawiamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę, i jedziemy na tor odstawczy dla lokomotyw. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EU07. Prowadzimy pociąg osobowy 17215 z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Następnie wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71216. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie jedziemy jako pociąg osobowy 71610 do Grodziska Zachodniego, i wracamy do Włodowic Zachodnich jako 17611. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grabówku. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grabówek - Włodowice Zachodnie - Grabówek (wykonujemy 2 kółka jako 77841, 77842, 77843, 77844). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Na koniec wracamy na bocznicę z której wyjechaliśmy na samym początku. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Włodowice - Włodowice Towarowe - Włodowice (wykonujemy 3 kółka jako 70753-70758). Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na torach odstawczych we Włodowicach Zachodnich. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy: Włodowice Zachodnie - Włodowice jako 70712, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70713, Włodowice Towarowe - Włodowice jako 70714, Włodowice - Włodowice Towarowe jako 70715, i powrót do Włodowic Zachodnich jako 70716. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach. Uwaga! Jeżeli we Włodowicach Towarowych otrzymamy wjazd na wprost w peron 1, to będziemy musieli przemanewrować w peron 2, gdyż z peronu 1 nie ma możliwości wyjazdu na właściwy tor. Na koniec misji wracamy na tory odstawcze. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • EN57. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy kursy wahadłowe na trasie Grodzisk Zachodni - Zarzecze Dolne - Grodzisk Zachodni (wykonujemy 3 kółka jako 11871-11876, dowożąc pracowników do elektrowni "Grodzisk"). Na koniec misji wracamy na bocznicę. Czas misji: ok. 2,5 godziny.
  • SU45. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Jedziemy przypiąć wagony, podstawiamy się w peron, następnie prowadzimy pociąg osobowy 17225 relacji Grodzisk Zachodni - Grabówek przez Drawinowo, Lubniew, Ostrownię i Krucz. W Grabówku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grodziska jako 71228, ponownie przez Krucz, Ostrownię i Lubniew. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji zjeżdżamy razem z wagonami na bocznicę. Czas misji: ok. 3 godziny i 15 minut.
  • SU45. Misję rozpoczynamy w lokomotywowni w Grabówku. Najpierw wyciągamy wagony z bocznicy, po ustawieniu ich w peronie odczepiamy lokomotywę, wykonujemy manewry i podczepiamy się z drugiej strony. Następnie prowadzimy pociąg osobowy 71226 relacji Grabówek - Grodzisk Zachodni przez Krucz, Ostrownię, Lubniew i Drawinowo. W Grodzisku wykonujemy oblot składu i wracamy do Grabówka jako 17227, ponownie przez Lubniew, Ostrownię i Krucz. Zatrzymujemy się na wszystkich stacjach i przystankach, dodatkowo w Lubniewie musimy odwrócić czoło pociągu (odczepiamy się, wykonujemy oblot i podczepiamy się z drugiej strony). Na koniec misji wpychamy wagony na bocznicę, odczepiamy lokomotywę i wracamy do lokomotywowni. Czas misji: ok. 3,5 godziny.
  • SM48. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Grodzisku Zachodnim. Manewrujemy zgodnie ze wskazaniami tarcz, doczepiamy skład wagonów z podkładami, i wyciągamy je pod semafor wyjazdowy. Po około 15 minutach oczekiwania wyjeżdżamy do Drawinowa. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę, manewrujemy na bocznicę i przyczepiamy wagony z tłuczniem, które następnie doczepiamy do naszego składu. Następnie jedziemy do Lubniewa, a stamtąd na wiadukt w Lubniewie Małym, gdzie trwają prace remontowe. Tam służba się kończy. Czas misji: ok. 80 minut.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy w Drawinowie. Jedziemy w tory stacyjne, następnie wyjeżdżamy luzem do Grodziska Zachodniego. Na wjeździe do Grodziska otrzymamy wjazd na sygnał zastępczy - wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg towarowy 174351 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ET41. Prowadzimy skład węglowy 714354 z Włodowic Towarowych do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET41. Prowadzimy pociąg towarowy 114332 z Zarzecza Dolnego do Grodziska Zachodniego. Następnie wykonujemy oblot składu i prowadzimy pociąg towarowy 174333 do Włodowic Towarowych. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ET22. Misję rozpoczynamy na bocznicy we Włodowicach Zachodnich. Wyjeżdżamy w peron, po czym jedziemy luzem do Włodowic Towarowych. Wjazd otrzymamy na sygnał zastępczy, wjeżdżamy na tor zajęty przez skład, do którego się podczepiamy. Następnie prowadzimy pociąg kontenerowy 714222 do Grodziska Zachodniego. Czas misji: ok. 2 godziny.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Najpierw czekamy aż na stację wjedzie pociąg wojskowy i prowadząca go lokomotywa się odczepi. Wówczas manewrujemy i doczepiamy się do eszelonu. Następnie jedziemy do Grodziska Zachodniego jako 714258 przez Grabówek, Krucz, Ostrownię i Lubniew (z uwagi na niższą prędkość rozkładową nie jedziemy główną magistralą). W Lubniewie musimy wykonać manewry związane ze zmianą czoła składu. Czas misji: ok. 2 godziny i 45 minut.
  • ST43. Misję rozpoczynamy na torze odstawczym dla lokomotyw we Włodowicach Towarowych. Wykonujemy manewry, po czym doczepiamy się do składu węglarek. Następnie jedziemy do Lubniewa jako 754270. W Lubniewie odczepiamy lokomotywę, jedziemy luzem do Krucza, gdzie doczepiamy kolejny skład, i wracamy z nim do Włodowic Towarowych jako 574271. Po dojechaniu odczepiamy lokomotywę i jedziemy na tor postojowy, gdzie kończymy służbę. Może się jednak zdarzyć, że otrzymamy polecenie jazdy luzem do Włodowic Zachodnich - wówczas zakończymy służbę na tamtejszej bocznicy. Czas misji: ok. 3 godziny.
  • SM42. Misję rozpoczynamy na jednej z bocznic we Włodowicach Towarowych. Pierwsza części misji to manewry: wykonujemy porządki na bocznych torach stacji, podczepiając wagony i doczepiając je do innych składów. Cały czas manewrujemy zgodnie ze wskazaniami semaforów i tarcz. Następnie podczepiamy się do jednego ze sformowanych przez nas składów i następuje druga część misji: jedziemy jako pociąg zdawczy 794388 do Włodowic. Tam odczepiamy się i wracamy luzem do Włodowic Towarowych. Wracamy na tor na którym rozpoczęliśmy służbę. Czas misji: ok. 3 godziny.

Ruch jest taki jak zwykle u mnie, czyli przez scenerię przejedzie 57 pociągów. Jest to mniej niż na Drawinowie od rana, jednakże biorąc pod uwagę że 13 pociągów wjedzie na tylko jedną ze stacji w scenerii (na Drawinowie od rana było ich ponad 20), i dodatkowo jest wiele wahadeł, można się spodziewać tłoku. Jest to też najpotężniejszy scenariusz w historii MaSzyny, zawiera 19129 eventów (dotychczasowy rekordzista L053 Południe ma ich "ledwo" 19043).

Scenariusz był pisany niemal "na kolanie", nie poprzedziła go żadna analiza wykonalności, a część misji była improwizowana podczas pisania. Ale spokojnie, nie ucierpiała na tym funkcjonalność ani atrakcyjność. Jedyne co, to mogą wystąpić pewne nieścisłości w rozkładach jazdy, np.: w jednej z misji osobowej możemy zaliczyć nawet godzinę spóźnienia.

Misje 1, 2, 4, 5 i 14 są dla nielubiących manewrów – albo ich w ogóle nie ma, albo występują dopiero na półmetku (po przejechaniu całej scenerii), zaś wyjazd ze stacji następuje dość szybko. W misjach pasażerskich nie ma podmian składu (z wyjątkiem misji nr 3), toteż można równie sporo napodróżować się jako pasażer.

Opus magnum to jednak misje 10, 11 i 17 (po części również 12 i 18), które odkryją Drawinowo nieznane, którego nikt dotąd nie oglądał. Teoretycznie ten fragment scenerii jest w paczce całościowej od ponad dekady, w praktyce jest to nowa sceneria.

Paczka jest tak przygotowana, że nie ma potrzeby wcześniejszego instalowania "Drawinowa od rana". Niemniej należy uważać na scenariusz Drawinowo od rana – przestanie w pełni działać po wgraniu niniejszego dodatku. Nie jest to wielki paraliż, gdyż problem stanowi tylko poprawa nazewnictwa semaforów na nowym odcinku scenerii. Poprawka jest w przygotowaniu.

Inne tematy:
  • Brak sieci trakcyjnej od Grabówka do podg Ostrownia.
  • Sieć w bazie we Włodowicach. Nie da się z niej wyjechać bez połamania pantografu.
  • AI wykonuje manewry przy przypisanym rozkładzie na stacji z postojem (w Lubniewie) – w zasadzie to zrobi, ale przy okazji symuluje spitego maszynistę: stawanie na kilka minut nie wiadomo po co, brak reakcji na ms2, włączanie świateł pociągowych przy podanym ms2...
  • Radiotelefonu nie ma i póki co nie będzie.

45
Bocznica / czacik
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 21:52:11 »
Luli laj, śpij maleńki,
w świetle małej stajenki, oczka zmruż.
Jutro znowu dzień cały,
będą świat oglądały, wielki świat.

46
Symulator / Odp: Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 17 Kwietnia 2022, 13:08:17 »
Niby można usunąć, tylko po co? Jak ktoś nie chce używać to niech nie używa, po prostu, ale cóż szkodzi, by nadal w paczce był?

Szkodzi, głównie wizerunkowi symulatora. Jeszcze rok temu był odpał na YT, który publikował filmy z tytułem najnowszej wtedy wersji, a na treści była syfiasta pustynia z 15-letnimi modelami. Kanał zebrał +300k wyświetleń.
Pora obrać kierunek rozwoju, uchroni to mniej rozeznanych użytkowników od przypadkowego wybrania starocia. Odbijając piłeczkę, cóż szkodzi, żeby użytkownicy świadomie instalowali przeterminowany tabor.

[...]. A co do wyjęcia z repo i trzymania poza to jestem absolutnie na nie. Moim zdaniem to zmniejszenie szans na nowy model, bo fizy i mmd się przeterminują (piszę tu o innych co mają realną fizykę, a stary model) bo nie będą hurtowo aktualizowane przy okazji wprowadzania nowych poprawek globalnie.
Tak wiem, ale widzę idea jest by na tym nie skończyć, także ja jestem stanowczo przeciw. Będzie zrobiony zamiennik to wtedy co innego. Usuwa się poprzedni i wgrywa lepszy.

Nie uważam, że warunkiem koniecznym wyrzucenia z repo konkretnego assetu jest stworzenie nowego odpowiednika. Jeśli wyrzucasz pięcioletnie ogórki z piwnicy, to nie wstawiasz nowych w ich miejsce, prawda? Tutaj jest podobnie, patrząc na taką EU04 czy bdhinu czuję się, jakbym wchodził na zapomniany strych, w którym oprócz myszy w kątach, na środku borsuk rozbił sobie legowisko i wszystkie te zwierzęta płoszą mnie z ich chawiry.

Jak dla mnie jest to dobry czas na refleksję i świąteczne porządki. Osobiście brzydzi mnie perspektywa zobaczenia zakurzonego starocia na nowej L61, czy całkowie. Szanuję argumenty ludzi, którzy są za pozostawieniem tych rzeczy na repo, natomiast totalnie się z nimi nie zgadzam.

47
Symulator / Usunięcie bdhinu_v1
« dnia: 16 Kwietnia 2022, 14:09:32 »
Aktualnie cały model wygląda jak śmietnik sprzed 15 lat i nikt z niego nie korzysta. Więc nie ma sensu go dalej trzymać.

48
Bieżące Symulatorowe / Okno "Raport szkolenia"
« dnia: 03 Kwietnia 2022, 14:38:12 »
Chciałbym się dowiedzieć, w jakich celach podane w temacie okno (na screenie) pojawiło się w symulatorze, oraz jak powinno się go używać, ewentualnie gdzie zapisują się te raporty. Będę wdzięczny za odpowiedź.

Jeżeli napisałem w złym dziale, poproszę o przeniesienie.

50
Forum / Odp: Dostęp do Testu Dodatków - przemyślenia i pomysły.
« dnia: 17 Marca 2022, 00:19:58 »
Cytuj
Miałyby być to osoby (niekoniecznie z widoczną rangą), którym to dostęp przyzna administrator lub moderator na prośbę tejże osoby. Można by utworzyć jakąś kolejną ukrytą rangę dającą tylko dostęp do TD.
Mam rozumieć, że stworzenie kolejnej rangi, której nie byłoby komu dać bo każdy, kto wykazał choćby minimalny potencjał jakąś rangę dostał, ma cokolwiek rozwiązać?
Cytuj
działać na zasadzie warunek utrzymania dostępu do TD = 3 znalezione błędy na kwartał
Jeśli takie ma być założenie tej rangi, to ona z założenia nie ma prawa działać.
Cytuj
Do nadzorowania osób z dostępem do TD można by zatrudnić dodatkową osobę
lol, Jeśli ktokolwiek miałby cokolwiek nadzorować, to musiałaby to być osoba obyta z symulatorem. Każda taka osoba ma rangę. Po co dodawać kolejną rangę?
Cytuj
albo te obowiązki przydzielić moderatorowi działu
Założeniem moderatora jest dbaniem stricte o forum a nie o projekt.
Cytuj
Uważamy, że byłoby to rozwiązanie, które usprawniłoby testy w TD, gdyż dostęp do zawartości tego działu miałaby tylko ograniczona grupa nadzorowanych osób.
W jaki sposób ograniczenie dostępu miałoby korzystnie wpłynąć na usprawnienie testów? Od dawna w taki sposób funkcjonują betatesterzy, sam takiego dostałeś, a jakoś nie widać, żeby cokolwiek to zmieniło w sposobie, ilości i jakości testów. edit Wróć, w sumie różnica jest, bo twoja aktywność dopasowała się do reszty bt.
Cytuj
No i oczywiście nastałby koniec usilnego nabijania 30 postów.
Walczycie z problemem, który sami sobie wymyśliliście. Przy każdym spamerze zakładacie, że nabija posty, żeby zyskać dostęp do testu dodatków a nie bierzecie pod uwagę, że ludzie po prostu tacy są. Niezależnie od tego czy ilość postów daje jakiś profit czy nie. Za każdym razem kiedy podnosiliście raban, że ktoś nabija posty, nawet kiedy nie udawało mu się się dobić 30, często znikał z forum. Z drugiej strony zdarzało się, że to był taki typ osoby, która mając nawet 100 postów, dalej je nabijała. Jak komuś bardzo się nudzi, to niech sobie przejrzy bocznicę i zastanowi się co jest problemem.

Rozwiązujecie problemy których nie ma, bo to czy zwykli użytkownicy mają dostęp do CZĘŚCI wszystkich testów (poza TD jest WBT, devs, gdzie niejako obowiązuje część sugerowanych zasad tj. działy są zamknięte, dostęp mają tylko wybrani) nie ma absolutnie żadnego znaczenia. Możemy sobie gadać czy dodać taką czy śmaką rangę, czy zostawić test otwarty, czy go zamknąć. Zamiast tego może warto byłoby się zastanowić się jak przyciągnąć na forum nowych użytkowników, albo przynajmniej postarać się ich nie zrazić do tego forum, bo właśnie to jest realnym problemem, który jest poruszany od lat. Wystarczy poczytać stare wątki w WBT albo devsowni. Zamkniecie TD, otworzycie TD, lata mi to i powiewa jeśli na karuzeli będą się bawiły cały czas te same osoby.

51
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 15 Marca 2022, 01:45:33 »
Cześć. Przedstawiam zestaw różnych jednostek, które udało mi się sfotografować w Warszawie.
Do użytku dla każdego, do wszystkich symulatorów. ;)


19WE-01 SKM (bok): https://eu07.pl/userfiles/22942/19WE-01.rar

27WE-006 SKM (bok + czoło pod skosem): https://eu07.pl/userfiles/22942/27WE-006.rar

27WE-006 SKM v2 (bok + czoło pod skosem): https://eu07.pl/userfiles/22942/27WE-006%20v2.rar

27WE-011 SKM (bok): https://eu07.pl/userfiles/22942/27WE-011.rar

31WEba-001 SKM (2 boki + czoło pod skosem): https://eu07.pl/userfiles/22942/31WEba-001.rar

31WEba-002 SKM (2 boki + czoło pod skosem): https://eu07.pl/userfiles/22942/31WEba-002.rar

35WE-002 SKM (bok): https://eu07.pl/userfiles/22942/35WE-002.rar

35WE-008 SKM (bok): https://eu07.pl/userfiles/22942/35WE-008.rar

45WE-002 Koleje Mazowieckie (bok): https://eu07.pl/userfiles/22942/45WE-002.rar

45WE-005 Koleje Mazowieckie (niekompletny bok): https://eu07.pl/userfiles/22942/45WE-005.rar

45WE-007 Koleje Mazowieckie (bok + czoło pod skosem): https://eu07.pl/userfiles/22942/45WE-007.rar

45WE-010 Koleje Mazowieckie (bok): https://eu07.pl/userfiles/22942/45WE-010.rar

45WE-011 Koleje Mazowieckie (bok + czoło pod skosem): https://eu07.pl/userfiles/22942/45WE-011.rar

45WE-013 Koleje Mazowieckie (niekompletny bok): https://eu07.pl/userfiles/22942/45WE-013.rar

ED78-024 PolRegio (bok + czoło pod skosem): https://eu07.pl/userfiles/22942/ED78-024.rar

EN57AKM-1578 Koleje Mazowieckie (bok): https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AKM-1578.rar

EN57AKM-1641 Koleje Mazowieckie (bok): https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AKM-1641.rar

EN57AKM-1642 Koleje Mazowieckie (bok + czoło): https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AKM-1642.rar

EN57AKM-1682 Koleje Mazowieckie (bok + czoło): https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AKM-1682.rar

EN57AL-1674 Koleje Mazowieckie (bok): https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AL-1674.rar

EN57AL-1712 Koleje Mazowieckie (bok): https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AL-1712.rar

EN57AL-1902 Koleje Mazowieckie (bok + czoło pod skosem): https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AL-1902.rar

EN97-007 WKD (bok + czoło pod skosem): https://eu07.pl/userfiles/22942/EN97-007.rar

ER160-20 Koleje Mazowieckie (bok + detale): https://eu07.pl/userfiles/22942/ER160-20.rar

ER160-24 Koleje Mazowieckie (bok + czoło): https://eu07.pl/userfiles/22942/ER160-24.rar

52
Bieżące kolejowe / Odp: Rozkład jazdy 2022/2023
« dnia: 14 Marca 2022, 20:22:18 »
A ja tam napisze, że wagony cyrkowe będą jeździć. I co, też takie coś będziesz roznosić na innych forach?

54
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 04 Marca 2022, 18:49:35 »
Trzeba zainwestować w lepszy sprzęt. Symulator nie będzie stał w miejscu, a scenerie nie będę specjalnie odchudzane, tylko ze względu na to, że kilka użytkowników ma słabszy sprzęt. Sama nie mam żadnego potwora, a 8 letni laptop z dosyć mocno wysłużonym HDD, i nie uważam się za osobę która powinna zrzucać winę na autorów czegokolwiek, z czym mój komputer ma problem, bo jest to oczywiste. Do paczki ze scenerią (tej z pierwszego postu co była przynajmniej, do najnowszej nie zaglądałam) jest dołączone readme ze wskazówkami co można ze scenerią zrobić we własnym zakresie, aby przyspieszyć jej działanie na gorszym sprzęcie.

55
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 07 Lutego 2022, 22:21:34 »
No to się posłuchałem i wrzucam RAWy poprzednich zdjęć, tj. ET22-842, 186 361 i 182 166. Dodatkowo parę Vectronów i Husarz w okleinie Pileckiego.

182 166:
https://eu07.pl/userfiles/24253/182%20166.rar
186 361:
https://eu07.pl/userfiles/24253/186%20361.rar
ET22-842:
https://eu07.pl/userfiles/24253/ET22-842.rar
193 362 w okleinie "I am European":
https://eu07.pl/userfiles/24253/193%20362.rar
193 623 w okleinie "Rail Force One":
https://eu07.pl/userfiles/24253/193%20623.rar
193 812 SETG:
https://eu07.pl/userfiles/24253/193%20812.rar
193 366 "I am Einziganders":
https://eu07.pl/userfiles/24253/193%20366.rar
EU44-002 w okleinie "Witold Pilecki" - oba boki + czoło jest takie same z obu stron
https://eu07.pl/userfiles/24253/EU44-002.rar

56
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 06 Lutego 2022, 22:28:10 »
Powitać,
182 166, bok + czoło:
https://eu07.pl/userfiles/24253/182%20166-9.rar
186 361, bok + czoło:
https://eu07.pl/userfiles/24253/186%20361-2.rar
ET22-842 z charakterystycznymi obwódkami lamp, bok + czoło:
https://eu07.pl/userfiles/24253/ET22-842.rar

57
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 05 Lutego 2022, 17:29:09 »
E6ACTa-005 - 2 boki + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/E6ACTa-005.7z

58
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 31 Stycznia 2022, 22:48:36 »
Eaos 31 51 5315 942-3 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205315%20942-3.7z

Eaos 31 51 5340 702-0 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205340%20702-0.7z

Eaos 31 51 5350 722-5 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205350%20722-5.7z

Eaos 31 51 5351 084-9 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205351%20084-9.7z

Eaos 31 51 5351 136-7 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205351%20136-7.7z

Eaos 31 51 5351 418-9 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205351%20418-9.7z

Eaos 31 51 5351 751-3 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205351%20751-3.7z

Eaos 31 51 5357 585-9 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205357%20585-9.7z

Eaos 31 51 5359 807-5 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205359%20807-5.7z

Eaos 31 51 5360 105-1 - 2 boki + 2 czoła
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205360%20105-1.7z

Eaos 31 51 5360 194-5 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205360%20194-5.7z

Eaos 31 51 5360 935-1 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205360%20935-1.7z

Eaos 31 51 5361 301-5 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205361%20301-5.7z

Eaos 31 51 5361 381-7 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205361%20381-7.7z

Eaos 31 51 5361 802-2 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205361%20802-2.7z

Eaos 31 51 5361 886-5 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205361%20886-5.7z

Eaos 31 51 5362 022-6 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205362%20022-6.7z

Eaos 31 51 5362 091-1 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205362%20091-1.7z

Eaos 31 51 5362 182-8 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205362%20182-8.7z

Eaos 31 51 5363 574-5 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Eaos%2031%2051%205363%20574-5.7z


59
Bocznica / Kultura osobista na forum a regulamin
« dnia: 31 Stycznia 2022, 21:34:28 »
Pan groźny moderator. Weź mi pan pokaż gdzie w regulaminie jest nakaz posiadania kultury osobistej i gdzie jest napisane, że brak takowej wiąże się z ostrzeżeniami.

60
Bocznica / Odp: 111AMM-20
« dnia: 31 Stycznia 2022, 21:06:25 »
@klimczok_mk Jaki to ma związek z tematem?

Strony: 1 [2] 3 4 ... 19