Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Miłosz Dorsz

Strony: [1] 2 3 ... 19
1
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 25 Marca 2024, 19:49:26 »
Na prośbę Miłosza Dorsz zdjęcia dachu SA134, a przy okazji zdjęcia z góry kilku beczek, dachu EU07, ET22 i jeszcze z kiedyś miałem kilka wagonów IC w standardzie Z.
Gdyby ktoś potrzebował zdjęcia z drona dachu jakiegoś pojazdu, to można pisać na priv, w miarę możliwości postaram się ogarnąć. ;)

   SA134 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/SA134%20dach.7z

   EU07 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/EU07%20dach.7z

   ET22 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/ET22%20dach.7z

   Beczki dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/Beczki%20dach.7z

   Wagony IC standard Z dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/Wagony%20IC%20Z%20dach.7z

2
SU45-174 ciągnie 1400t brutto z lokalnej kopalni. Tego dnia podmieniał ST44.

3
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 20 Lutego 2024, 00:53:18 »
Zdjęcia dachów na tekstury. Zdjęcia z drona, prostopadle w dół, więc powinny być wygodne do użycia. Jedynie ER160 to zdjęcia z kładki, ale też da się z tego coś wyciągnąć.

   ED160 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/ED160%20dach.7z

   ED161 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/ED161%20dach.7z

   ED250 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/ED250%20dach.7z

   EN57AL dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/EN57AL%20dach.7z

   ER160 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/ER160%20dach.7z

   EU160 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/EU160%20dach.7z

   LM-4268 dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/LM-4268%20dach.7z

   Pesa Sundeck (416B) dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/Sundeck%20dach.7z

   Traxx dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/Traxx%20dach.7z

   Twindexx dach (środkowy i sterowniczy): https://eu07.pl/userfiles/22942/Twindexx%20dach.7z

   Vectron dach: https://eu07.pl/userfiles/22942/Vectron%20dach.7z

4
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 19 Lutego 2024, 22:39:42 »
Zdjęcia na tekstury wagonów IC, sporo w nowym malowaniu z czarnym pasem okiennym i niebieskimi drzwiami.

   A9mnopuz 19-90 035-0: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnopuz%2019-90%20035-0.7z

   A9mnopuz 19-90 038-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnopuz%2019-90%20038-4.7z

   A9mnopuz 19-90 052-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnopuz%2019-90%20052-5.7z

   A9mnopuz 19-90 054-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnopuz%2019-90%20054-1.7z

   A9mnouz 19-70 236-8: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnouz%2019-70%20236-8.7z

   A9mnouz 19-70 239-2: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnouz%2019-70%20239-2.7z

   A9mnouz 19-70 247-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnouz%2019-70%20247-5.7z

   A9mnouz 19-70 256-6: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnouz%2019-70%20256-6.7z

   A9mnouz 19-91 004-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9mnouz%2019-91%20004-5.7z

   A9nouz 19-78 157-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/A9nouz%2019-78%20157-4.7z

   AB9nouz 39-78 013-2: https://eu07.pl/userfiles/22942/AB9nouz%2039-78%20013-2.7z

   AB9nouz 39-78 021-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/AB9nouz%2039-78%20021-5.7z

   AB9nouz 39-78 112-2: https://eu07.pl/userfiles/22942/AB9nouz%2039-78%20112-2.7z

   B7bnopuz 28-70 022-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/B7bnopuz%2028-70%20022-4.7z

   B7bnopuz 84-78 041-7: https://eu07.pl/userfiles/22942/B7bnopuz%2084-78%20041-7.7z

   B7nopuvz 84-78 033-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/B7nopuvz%2084-78%20033-4.7z

   B9bmnouz 29-91 042-3: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9bmnouz%2029-91%20042-3.7z

   B9bmnouz 29-91 044-9: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9bmnouz%2029-91%20044-9.7z

   B9bmnouz 29-91 047-2: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9bmnouz%2029-91%20047-2.7z

   B9mnopuvz 29-90 041-6: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9mnopuvz%2029-90%20041-6.7z

   B9mnopuvz 29-90 047-3: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9mnopuvz%2029-90%20047-3.7z

   B9mnopuvz 29-91 037-3: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9mnopuvz%2029-91%20037-3.7z

   B9mnopuz 29-90 014-3: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9mnopuz%2029-90%20014-3.7z

   B9mnopuz 29-91 012-6: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9mnopuz%2029-91%20012-6.7z

   B9mnopuz 29-91 025-8: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9mnopuz%2029-91%20025-8.7z

   B9mnoupz 29-91 024-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9mnoupz%2029-91%20024-1.7z

   B9nopuvz 84-70 044-9: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuvz%2084-70%20044-9.7z

   B9nopuvz 84-70 051-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuvz%2084-70%20051-4.7z

   B9nopuvz 84-78 017-7: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuvz%2084-78%20017-7.7z

   B9nopuz 29-78 190-0: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuz%2029-78%20190-0.7z

   B9nopuz 29-78 204-9: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuz%2029-78%20204-9.7z

   B9nopuz 29-78 236-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuz%2029-78%20236-1.7z

   B9nopuz 29-78 246-0: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuz%2029-78%20246-0.7z

   B9nopuz 29-78 260-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/B9nopuz%2029-78%20260-1.7z

   B10bmnouz 20-71 141-6: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10bmnouz%2020-71%20141-6.7z

   B10mnopuz 20-90 029-0: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10mnopuz%2020-90%20029-0.7z

   B10nouz 20-78 329-6: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10nouz%2020-78%20329-6.7z

   B10nouz 20-78 661-2: https://eu07.pl/userfiles/22942/B10nouz%2020-78%20661-2.7z

   B11gmnouz 21-70 079-8: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11gmnouz%2021-70%20079-8.7z

   B11gmnouz 21-70 090-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11gmnouz%2021-70%20090-5.7z

   B11gmnouz 21-70 093-9: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11gmnouz%2021-70%20093-9.7z

   B11gmnouz 21-70 107-7: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11gmnouz%2021-70%20107-7.7z

   B11mnouz 21-70 011-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20011-4.7z

   B11mnouz 21-70 106-9: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20106-9.7z

   B11mnouz 21-70 140-8: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20140-8.7z

   B11mnouz 21-70 148-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20148-1.7z

   B11mnouz 21-70 149-9: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20149-9.7z

   B11mnouz 21-70 156-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20156-4.7z

   B11mnouz 21-70 162-2: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20162-2.7z

   B11mnouz 21-70 165-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20165-5.7z

   B11mnouz 21-70 172-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20172-1.7z

   B11mnouz 21-70 186-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-70%20186-1.7z

   B11mnouz 21-91 014-0: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-91%20014-0.7z

   B11mnouz 21-91 016-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-91%20016-5.7z

   B11mnouz 21-91 026-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/B11mnouz%2021-91%20026-4.7z

   Bc10mnouz 50-70 000-8: https://eu07.pl/userfiles/22942/Bc10mnouz%2050-70%20000-8.7z

   Bc10mnouz 50-70 004-0: https://eu07.pl/userfiles/22942/Bc10mnouz%2050-70%20004-0.7z

   WLAB10mnouz 70-90 001-8: https://eu07.pl/userfiles/22942/WLAB10mnouz%2070-90%20001-8.7z

   WRmnouz 88-70 182-0: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRmnouz%2088-70%20182-0.7z

   WRmnouz 88-70 227-3: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRmnouz%2088-70%20227-3.7z

   WRmnouz 88-70 236-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRmnouz%2088-70%20236-4.7z

   WRmnouz 88-70 238-3: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRmnouz%2088-70%20238-3.7z

   WRmnouz 88-70 245-8: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRmnouz%2088-70%20245-8.7z

   WRmnouz 88-90 004-2: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRmnouz%2088-90%20004-2.7z

   WRmnouz 88-90 007-5: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRmnouz%2088-90%20007-5.7z

   WRmnouz 88-90 009-1: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRmnouz%2088-90%20009-1.7z

   WRnouz 88-70 199-6: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRnouz%2088-70%20199-6.7z

   WRnouz 88-70 200-2: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRnouz%2088-70%20200-2.7z

   WRnouz 88-90 003-4: https://eu07.pl/userfiles/22942/WRnouz%2088-90%20003-4.7z

5
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 03 Lutego 2024, 11:37:38 »
Cześć,

w związku z tym, że prace nad scenerią zostały wstrzymane, udostępniam paczkę plików które posiadam. Być może ktoś z nich skorzysta.

https://eu07.pl/userfiles/22055/sceneria%20l351.7z

6
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 07:17:18 »
Siemka!

Zapraszamy do pobrania najnowszej wersji naszej scenerii. Zobaczycie w niej między innymi:
-ulepszone dekoracje na linii kolejowej 107 (Zagórz - Łupków), doszło tutaj więcej modeli domków oraz niektóre detale takie jak słupy energetyczne czy drogi. Linia posiada też od tej aktualizacji perony na każdym przystanku.
-uzupełnione dekoracje na kawałku linii 108 między Jasłem i Zagórzem. Większość tej części trasy jest tem samem wyposażona w drzewka, krzewy, trawki, drogi, pola, domki i wszystko, czego sobie dusza zapragnie. Zapraszamy więc do przejechania się tym rzadziej uczęszczanym kawałkiem scenerii.
-ulepszone dekoracje na linii kolejowej 96 (na odcinku Nowy Sącz - Stróże). Doszły tutaj, podobnie jak w pozostałych przypadkach, pola, budynki, detale i część dróg.

Chcieliśmy też ogłosić, że do naszego skromnego zespołu dekoratorów doszedł DominiczekTS2009, który jest odpowiedzialny za dużą część roboty na linii 107.

Paczka do pobrania tutaj: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r7.rar (podmienić pliki)

7
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 05 Stycznia 2024, 15:14:46 »
Co wątek gdy się wspomina o innych symulatorach jest przytaczany "koniec Maszyny, proszę się rozejść, nie warto robić cokolwiek, paczajcie jak inni robio to lepiej, to koniec, najlepiej sobie wszyscy idźcie". Nie wiem co się działo za kurtyną, pokłócili się tam wszyscy czy co, ale efekt jest taki, że to jest jawne sabotowanie i chęć przymusowego zakończenia hobbistycznego projektu przez swoje, i tylko swoje widzimisię.

Śledziłem kilka takich projektów, ale tylko tutaj to występuję. Wszędzie jak ktoś z jakiś przyczyn nie mógł albo już nie chciał robić nic, to po prostu odchodził, bez mlaskania i użalania się. Jest taki mod do Battlefielda 2, Project Reality, który powstał jakoś w 2004 roku i nadal jest rozwijany. Mało tego, osoby robiące tego moda nawet zmieniali trochę silnik i wiele rzeczy uważane za "hardcoded" zdołali w większym czy mniejszym stopniu zmienić. Każdy były deweloper ma rangę na forum. Jest takich kont 161 i nie widziałem wysypu pesymizmu jak tutaj. Tak, każda zmiana w rozgrywce zawsze powodowała jakiś szum, co oczywiste, ale nawet jak osoby zajmujące się tym modem postanowiły zrobić płatną grę Squad, to NIGDZIE nie było "Project Reality to syf, dajcie se spokój, przecież macie Squada, macie Hell Let Loose, paczcie, oni mogo, oni lepiej robio, silnik BF2 się nie nadaje, olejcie to". Zamiast tego nadal są tam prowadzone prace przez ludzi, co chcą to robić dla ludzi, co chcą w to grać.

Drugi projekt to Darkest Hour do jeszcze mniej popularnej gry Red Orchestra z 2006 roku. Tam nawet w pewnym momencie cała ekipa deweloperska się zmieniła i tam jest jeszcze lepiej, bo robią tam nowości dla zaledwie garstki osób (jeden niepełny serwer jest zawsze w weekendy - czy tak 40 osób). Więc się ogarnijcie.

9
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 15 Października 2023, 14:09:19 »
wafel i karpatka, ludzie litosci

10
Bieżące Symulatorowe / Odp: Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« dnia: 26 Września 2023, 22:09:11 »
Kilka wariantów propozycji. Moje preferencje zaznaczyłem pogrubieniem ale to nic wiążącego, zapraszam do dyskusji (również innych możliwości których tu nie przestawiłem).

Gdy w dalszej części mowa o moderacji, to chodzi o moderację i administrację.

1. Nazewnictwo: zespół/rada/komitet/komisja?

2. Sposób akceptacji zmian na repozytorium:
a) głosowanie całego zespołu
b) akceptacja 3 osób, zatwierdzenie natychmiastowo po osiągnięciu wymaganej ilości
c) akceptacja 3 osób, zatwierdzenie 24h po ostatniej akceptacji, do tego czasu możliwość zgłaszania wet, po trzech wetach zmiana poddawana pod głosowanie

Wariant a) dawałby duże opóźnienia, bo głosowania powinny być wystarczająco długie (rzędu np. 2 tygodni) żeby każdy mógł się wypowiedzieć. b) daje szybkie efekty ale łatwo o wojnę edycyjną między małymi ale aktywnymi obozami. c) jest w miarę szybkie ale w przypadku konfliktów zmiana idzie pod głosowanie.

2.1. W przypadku 2b i 2c:
a) brak wpływu moderacji na proces akceptacji
b) jeżeli w czasie kilku dni pomimo zabezpieczeń proceduralnych występuje wojna edycyjna (np. wprowadzenie zmiany, tydzień później revert tego samego) moderacja może zdecydować o poddaniu zmiany pod głosowanie.

2.2. W przypadku 2b i 2c:
a) wliczanie autora zmian jako jedną akceptację (jeżeli jest członkiem zespołu)
b) wymaganie 3 akceptacji nie wliczając autora zmian

a) wydaje się tu bardziej logiczne, bo nie daje sztucznej korzyści przy przepuszczaniu zmian przez inną osobę

3. Sposób głosowania:
3.1.
a) tajne
b) jawne

3.2. Wymagana większość:
a) >50%
b) >60%
c) >66%

3.3. Wymagane kworum:
a) 0%
b) 33%
c) 50%

3.4. Okres głosowania:
a) 1 tydzień
b) 2 tygodnie
c) miesiąc

Myślę że wymaganie kworum nie jest potrzebne żeby nie tworzyć impasu w przypadku małej aktywności, a 2 tygodnie to wystarczający okres żeby wszyscy aktywni członkowie się wypowiedzieli.

4. Skład zespołu:
4.1. Ilość miejsc:
a) stała
b) zmienna

4.2. Początkowy skład:
a) obecni użytkownicy z rangą główną (coś około 40)
b) inny wybór przez moderację

4.2.1. Co z obecnymi użytkownikami z ukrytą rangą
a) nic, zdejmujemy dostęp
b) w ciągu 30 dni od wprowadzenia zmian możliwość dołączenia do zespołu na wniosek zainteresowanego

4.3. Sposób nominacji nowych członków
a) na wniosek kandydata
b) na wniosek 3 obecnych członków

4.4. Sposób akceptacji nowych członków:
Jeżeli 4.1a, konieczny wybór między wieloma kandydatami, niestety tu wchodzimy w skomplikowaną dyskusję o systemach wyborczych: FPTP, IRV, Concordet, STAR, coś innego?
Jeżeli 4.2b, wystarcza zwykłe głosowanie o akceptację, warianty takie same jak w punkcie 3., moje preferencje takie same z wyjątkiem 3.1a

4.5. Sposób usuwania członków:
a) na wniosek 3 obecnych członków, później głosowanie tak samo jak przy dodawaniu
b) automatyczne po 3 miesiącach nieaktywności

Myślę że nie ma tu potrzeby procedury na usuwanie osób, niepotrzebne pole do konfliktów. Automatyczne usuwanie po nieaktywności powinno być wystarczające.

5. Sposób procedowania zmian w exe
a) import wybranego exe jako gotowego elementu
b) przeniesienie repozytorium exe i procedowanie zmian w kodzie tak samo jak zmiany w repozytorium

Liczę że przeniesienie rozwoju exe bliżej pozostałej części projektu zmniejszy rozbicie gałęzi do jakiego się obecnie zmierza.

6.1. Moderacja nie ma wpływu merytorycznego na podejmowane decyzje, może przystąpić jako członek na zasadach ogólnych.
6.2. Niezależnie od powyższego moderacja pilnuje przestrzegania regulaminu i może banować za nieodpowiednie zachowanie.
6.3. Jeżeli liczba członków spadnie poniżej 6, moderacja mianuje dodatkowych członków według własnej decyzji

11
Inne niekolejowe / Odp: Zakaz fotografowania
« dnia: 14 Września 2023, 19:21:11 »
Krótko - prawo nie działa wstecz.

12
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 26 Sierpnia 2023, 14:28:21 »
Lxd2-342 - 2 boki, czoło
https://eu07.pl/userfiles/28414/Lxd2-342.zip

Zdjęcia w formacie .CR2

13
Cześć. Jako że jakiś czas temu repozytorium MaSzyny zostało udostępnione do pobierania dla wszystkich mających konto na forum, a w ostatnim czasie otwarty został test dodatków, w którym znajdują się dodatki wymagające plików z repozytorium, zdecydowałem się na napisanie tego poradnika, aby pomóc osobom, które nie są w stanie poradzić z dociąganiem plików samemu.

Zatem zaczynamy.

1. Pobieranie TortoiseSVN
Programów do pobierania treści z repozytorium jest kilka. Dlaczego TortoiseSVN? Używa go najwięcej deweloperów w symulatorze. Ponadto integruje się z Eksploratorem Windows, przez co używanie go jest łatwiejsze niż wpisywanie komend ręcznie. Przyda nam się to później.

Wchodzimy zatem na stronę programu, a konkretnie do zakładki Downloads: https://tortoisesvn.net/downloads.html
Przewijamy w dół i oczom naszym ukażą się takie guziki:


Wybieramy przyciski w górnym rzędzie, w dolnym znajduje się starsza wersja programu. W zależności od architektury/bitażu wybieramy opcję 32-bit, 64-bit lub ARM64. Jeżeli nie wiecie co kliknąć, a macie system Windows 10/11, na 99% prawidłową opcją będzie opcja 64-bit.
Pojawi wam się reklama, należy zamknąć ją krzyżykiem. Po jej zamknięciu zostaniemy przeniesieni na stronę SourceForge (ha tfu!) i po zakończeniu odliczania pobierze nam się plik instalatora.

Instalację możemy przeprowadzić z domyślnymi ustawieniami - nie trzeba nic zaznaczać.
Po zainstalowaniu programu sprawdzamy czy integracja z Eksploratorem Windows działa - wchodzimy na pulpit i klikamy prawym przyciskiem myszy. Powinny pojawić się dodatkowe przyciski, których nie było wcześniej:


Jeżeli takich przycisków nie ma, spróbuj ponownie uruchomić komputer.

2. Pobieranie folderu
Możemy teraz pobrać dowolną część (całość lub jakikolwiek folder wraz z zawartością) z repozytorium MaSzyny. Aby to uczynić, tworzymy sobie i wchodzimy do dowolnego folderu, gdzie ma pojawić się folder, który chcemy pobrać. Kilkamy prawym przyciskiem na puste pole w eksploratorze plików i wybieramy SVN Checkout....
Pojawi nam się takie okienko:


I tak oto:
- W sekcji Repository w pierwszym polu wpisujemy adres do naszego repozytorium. Zaczynać się on zawsze będzie od https://eu07.pl/svn/pctga/. Dalej jest struktura folderów taka, jak w plikach MaSzyny, co widać na załączonym przykładzie. Drugie pole to ścieżka docelowa - zostawiamy tak, jak wpisał nam komputer.
- W sekcji Checkout Depth nic nie ruszamy.
- W sekcji Revision możemy sobie wybrać, czy chcemy najbardziej aktualny zestaw plików (w większości przypadków to właśnie to chcemy zrobić), ewentualnie możemy wpisać numer rewizji w celu pobrania archiwalnych plików. Zalecam zostawić domyślne wartości.

Po wciśnięciu przycisku OK program poprosi nas o login i hasło. Wpisujemy dane z forum.
I to w sumie tyle, program powinien pobrać nam pliki. Po zakończeniu operacji ujrzymy napis Completed! i będziemy mogli zamknąć okno.

3. Aktualizowanie plików
Po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na katalog, który pobraliśmy, otrzymujemy cały zestaw akcji, jakie możemy wykonać. Jeżeli już wcześniej pobieraliśmy folder, który został w międzyczasie zaktualizowany (np. poprawione błędy), pliki muszą zostać zaktualizowane do nowego stanu. Robimy to poprzez kliknięcie na taki folder i wybranie z menu operacji SVN Update. Pliki zostaną zaktualizowane automatycznie.

14
Słowem podsumowania, co do zaorania działów niepublicznych jestem na nie
Istnienie działów niepublicznych wymaga istnienia uprzywilejowanej grupy która ma do nich dostęp. Moim zdaniem to negatywny czynnik ograniczający możliwości udziału w projekcie nowym użytkownikom.
W momencie otwarcia/częściowego otwarcia testu dodatków został utworzony poddział w którym były wątki z działu zamkniętego. Mam propozycję kompromisową. Można zablokować możliwość zakładania nowych wątków w działach zamkniętych. Obecne rangi ukryć. Nowych rang nie nadawać. Zamknięte działy byłyby swojego rodzaju archiwum.

15
tymi sposobami, które proponujesz, może niekoniecznie udać się przedstawiony cel
A pamiętasz w ogóle jaki jest cel? Nie chodzi o zabetonowanie maszyny, tylko o pozyskiwanie nowych użytkowników. Cały czas piszesz "nie bo nie". Milek przedstawił bardzo dobre, genialne w swojej prostocie pomysły. Powinny zostać wprowadzone chociażby z jednego powodu. Od lat trzymamy się jednego schematu z drobnymi modyfikacjami i cały czas idzie ku złemu. A jak czytam argumenty:
Cytuj
niepotrzebnych pytań "KIEDY MODEL X WIDZIAŁEM ŻE JEST ROBIONY".
To nie wiem czy śmiać się czy płakać. Zaraz nie będzie komu takich komentarzy pisać, bo fanbase maszyny robi się coraz węższy. Podobnie jak dyskusja o rangach. Jakiś czas temu prowadzono polubienia.

16
za to można wstawić rzeczy do dokończenia
Równie dobrze rzeczy do dokończenia mogą wisieć publicznie. Przecież wiele jest niedokończonych rzeczy w działach takich jak Na warsztacie, i nie ma z tego powodu problemu.

Taka mała sugestia - te rzeczy nie bez powodu siedzą w zamkniętych działach, modele niedokończone, materiały, które w założeniu miały być udostępnione małej ilości osób - to wszystko w mojej subiektywnej opinii nie powinno być dostępne dla każdego, jest to po prostu głupie.
Co znaczy "udostępnione małej ilości osób"? Możliwości są dwie:
a) mamy zgodę na wykorzystanie danych materiałów, więc równie dobrze może wisieć w publicznym dziale, kiszenie w zamkniętym nic tu nie pomaga
b) z jakiegoś powodu nie możemy materiału wykorzystać, więc... po co mieć działy z materiałami, których nie da się wykorzystać? I tak są bezużyteczne.

Przecież to brzmi jak zaprzeczenie testu dodatków dla wszystkich, żeby testowali, skoro i tak ktoś z wyznaczonej grupy musi to przejrzeć i zatwierdzić.
Czym niby różni obecny się test dodatków od tego? Ostateczna decyzja przecież należy do tego kto wgrywa dodatek na repozytorium. Jasne, jest zasada że zgłoszone błędy muszą być poprawione, ale jak ktoś zgłosi, że piksel powinien mieć kolor 342534 zamiast 342635 to nikt nie będzie wstrzymywał dodatku z tego powodu, tylko zostanie wrzucony na repo mimo że teoretycznie był zgłoszony błąd. Moja propozycja ma na celu uregulowanie tego przejrzystymi zasadami: jest aprobata N osób - zmiana jest akceptowana. Żeby było jasne: ten system zastępowałby obecny test dodatków, po prostu trafiałyby tam wszystkie zmiany, zarówno nowe dodatki jak i zmiany które obecnie są robione na repozytorium bezpośrednio przez osoby z dostępem; w zasadzie byłoby to rozszerzeniem zakresu testu dodatków.

Brakiem benefitów czy nawet głupiego napisu przy nicku?
Jak ktoś robi coś tylko dlatego żeby mieć głupi napis przy nicku, to smutne to jest.

a potem ktoś coś odwali i będzie jak TK, który nie może orzekać, bo nie ma odpowiedniej liczby osób do głosowania XD
Dlatego liczę na dyskusję w jaki sposób miałoby to dokładnie działać - "będzie jak TK" niewiele tu wnosi. Administracja cały czas pozostanie, ale podejmowanie działań przez nią to jedynie ostateczność gdy system zawiedzie. Trzeba tak stworzyć procedury żeby zminimalizować to ryzyko.

No, to jeszcze uwalić moją robotę, żeby dbać o stronę na FB, bo tak xD
Chodzi o to żeby nie było specjalnych stanowisk, tylko wszystko przechodziło tą samą ścieżkę: dowolny użytkownik (również ty...) może napisać post, gdy uzyska aprobatę zespołu to jest dodawany.

Z upublicznieniem Wydziału Promocji bym się wstrzymał, ponieważ wiele lat temu w kilku wątkach podawaliśmy tam różne dane, które niekoniecznie powinny być publiczne: imiona, nazwiska, numery telefonów, maile, adresy, numery rachunków bankowych itd.
Nie chodzi mi o upublicznienie działów, tylko bardziej likwidację. Wyciągniecie przydatnych treści po to żeby nic nie zginęło w sytuacji: mamy zgodę na wykorzystanie materiałów, nie ma przeszkód żeby je wykorzystywać, ale zostały wrzucone do ukrytego działu. Wypisałem wszystkie działy, w praktyce pewnie z promocji, webmasterów, promotorów nie będzie nic do wyciągnięcia.

Jest repozytorium, do którego nie ma uprawnień każdy, ale każdy może stworzyć pull request i po testach i sprawdzeniu przez doświadczonych programistów dana zmiana zostaje zaakceptwoana
Właśnie coś w rodzaju pull requestów mam na myśli, z uregulowanymi zasadami zatwierdzania.

Niemniej nie jestem fanem tego pomysłu, bo wydaje mi się to dodawaniem zbędnej biurokracji. System zatwierdzania postów jednak popieram
Osób upoważnionych do dodawania postów może być więcej (wyznaczonych przez administrację/moderację), ale chodzi o to że byłaby to funkcja jedynie techniczna, po prostu wstawiane byłyby posty które zostałyby zatwierdzone przez zespół.

o, to jeszcze nie dość, że mamy radę, to ta rada nawet jak wyda jakąś decyzję, to nie może jej sama wykonać, tylko łaskawie czekać XD
Rada decyduje merytorycznie, i sama zarządza swoim składem. Końcowe wrzucenie na repozytorium to tak jak wyżej jedynie czynność techniczna, administracja/moderacja może wyznaczyć więcej osób w celu usprawnienia procesu.

17
no moim zdaniem jednak pełnią, za swojej kadencji nie miałem styczności z żadną sytuacją, w której o te działy były kłótnie, za to można wstawić rzeczy do dokończenia, można wstępnie testować przez osoby bardziej kompetentne niż szary użytkownik
Zdarzały się kłótnie o te działy, pamiętam że coś było z wyciekiem elfa; za to test dodatków jest z założenia do testowania często niedokończonych dodatków, nie ma też przeszkód aby bardziej kompetentne osoby testowały właśnie tam.
ja np. odkopuję w starych wątkach materiały na tekstury pojazdów, które wyszły już X lat temu.
Milek zasugerował przegląd treści w tych działach. W takiej sytuacji te zdjęcia najprawdopodobniej by po prostu trafiły do wątku ze zdjęciami na tekstury.
Taka mała sugestia - te rzeczy nie bez powodu siedzą w zamkniętych działach, modele niedokończone, materiały, które w założeniu miały być udostępnione małej ilości osób - to wszystko w mojej subiektywnej opinii nie powinno być dostępne dla każdego, jest to po prostu głupie.
Równie dobrze autor tych materiałów i modeli mógłby rozesłać te rzeczy osobom, do których chce aby się dostały. Wtedy też jest mniejsze ryzyko wycieku, bo daje się osobom zaufanym, a nie każdej osobie z uprawnieniami.
"a rozwój symulatora? Komu to potrzebne, zatwierdzanie rzeczy z testu dodatków (który został otworzony właśnie po to, żeby nie było do tego tak wąskiej liczby osób) do repo, to jest to. Przecież to brzmi jak zaprzeczenie testu dodatków dla wszystkich, żeby testowali, skoro i tak ktoś z wyznaczonej grupy musi to przejrzeć i zatwierdzić. To by zrównało rolę testu dodatków do pobieralni, bo i tak nie ważne co stestujesz, ostateczne zdanie należy do kogoś innego xd
Nie widzę tutaj nic co by zastopowało rozwój. W pomyśle Milka też jest wiele rzeczy do doprecyzowania. Moim zdaniem test dodatków mógłby być nadal funkcjonalny, jeżeli to grono nie zajmowałoby się testowaniem od zera, a sprawdzaniem czy dodatek ogólnie działa i czy zostały poprawione zgłoszone błędy, a jeżeli nie to dlaczego.
Ponadto - jak chcesz zachęcać nowe osoby do tworzenia? Brakiem benefitów czy nawet głupiego napisu przy nicku?
Działalność w symulatorze nie powinna być motywowana benefitami. Moim zdaniem też system rang powinien być przebudowany, np na system reputacji.
To my chcemy zaorać test dodatków? Chyba właśnie po to został otworzony, żeby miał kto to testować, a nie teraz zamykać i robić kopię, ale dla jakieś rady XD
Jak się odniosłem wyżej. Gdyby dobrze to zorganizować, ma prawo to działać.
a potem ktoś coś odwali i będzie jak TK, który nie może orzekać, bo nie ma odpowiedniej liczby osób do głosowania XD
Tutaj bym się zgodził. Taki system niesie spore ryzyko, choć to też mógłby kontrolować Milek.
No, to jeszcze uwalić moją robotę, żeby dbać o stronę na FB, bo tak xD Ty jakiś niepoważny jesteś? Jaka jest argument za tym, co zepsułem, że chcesz mi zabrać opcję wstawiania postów? Może są za często, i nagle się wydaje, że symulator się rozwija, a Simrail nie? Bo nie jestem w stanie tego pojąć.
Jeżeli zrozumiałem Milka to pisałbyś nadal posty, ale dodawałaby je moderacjo-administracja. Niemniej nie jestem fanem tego pomysłu, bo wydaje mi się to dodawaniem zbędnej biurokracji. System zatwierdzania postów jednak popieram, bo dzisiaj przepraszałeś za brak impulsów, a ja Ci musiałem napisać jakiś czas temu, żebyś nie pokazywał moich tektur węglarek, bo pokazanie n-tej tekstury węglarki jest śmiechu warte i nie pokazuje rozwoju symulatora.
o, to jeszcze nie dość, że mamy radę, to ta rada nawet jak wyda jakąś decyzję, to nie może jej sama wykonać, tylko łaskawie czekać XD
Milek napisał, że administracja mogłaby mianować osoby do tego i najpewniej osobami uprawnionymi przez administrację byliby członkowie tych rad, co też zasugerował Milek kilka punktów wyżej. Sam pomysł dodawania przez uprawnione osoby jest powrotem do przeszłości, bo kiedyś zmianami na repozytorium, włącznie z dodawaniem rzeczy z testu, zajmował się głównie (jeżeli nie wyłącznie) wydział repozytorium.
pod warunkiem, że będzie to jasno ustalone, kiedy będą te paczki, a nie będą zrzucane jak bomby w postaci "tu jest paczka, zajmijcie się resztą", kiedy ustalenia były inne, a co za tym idzie, będzie można nie zapowiadać rzeczy, które się nie załapią
Milek napisał że terminy paczek byłby ściśle określone.
Poza propozycji z paczką, uważam, że zmiany są na minus, robione na siłę i realnie nie rozwiązują istniejących problemów.
Więc jakie są realnie istniejące problemy? W tym poście Milek się odnósł do tego, co pisał w innym poście Jakub, a ciągłe gadanie o braku administracji jest męczące.

18
Bieżące Symulatorowe / Potencjalne zmiany w zarządzaniu projektem
« dnia: 09 Sierpnia 2023, 04:48:04 »
Ten post jest odpowiedzią na powracające wciąż żądania, żeby przyznać innej osobie stanowisko administratora. Jest to prezentowane przez część osób aktywnych w projekcie jako panaceum na wszelkie problemy z którymi od dłuższego czasu boryka się projekt MaSzyny w sferze zarządzania.

Faktem jest, że w ostatnim okresie część członków administracji zrezygnowała ze stanowiska, a moja aktywność jest niewielka. Nie jestem jednak skłonny nominować nowych administratorów, zarówno ze względu na ostatnie doświadczenia z przyznawaniem dostępów osobom które nadwyrężyły nasze zaufanie, jak i moje przekonanie że żonglowanie rangami nie wprowadzi realnej zmiany jakościowej.

Podnosi się argument że nowa administracja miałaby ożywić projekt, jednak w jaki sposób miałoby się to wydarzyć? Przecież nie jest wymagane aprobata od administratora, żeby poprawiać błędy, tworzyć nową zawartość czy wprowadzać zmiany w exe.

W celu uregulowania tej sytuacji, chciałbym zaproponować pewne zmiany w funkcjonowaniu projektu. Niezmiennie od początku mojej aktywności jestem przeciwnikiem specjalnych stanowisk, ukrytych działów, limitu postów w działach, czy innych rozwiązań ograniczających transparentność (i co za tym idzie, ilość afer związanych z dostępem do ukrytej treści i wycieków stamtąd) jak i uniemożliwiających pełne zaangażowania nowych osób bez zbędnych przeszkód.

Proponuję więc:
- Zlikwidowanie działów niepublicznych (deweloperów, betatesterów, repozytorium, promocji, webmasterów, promotorów). Nie pełnią one istotnej funkcji, poza możliwością bycia punktem niezdrowych konfliktów. Należałoby tu zrobić przegląd zawartych w nich treści i wyciągniecie tego co możemy wykorzystać (są odpowiednie zgody itd.) do działów publicznych. Reszty, skoro i tak nie można wykorzystać niech zostanie jedynie w czeluściach archiwum serwera, bez ogólnego dostępu.
- Utworzenie zespołu składającego się z kilkunastu osób z doświadczeniem w projekcie, którego głównym zadaniem byłaby akceptacja zmian wprowadzanych na repozytorium symulatora. Nie wiązałoby się to z żadnymi dodatkowymi benefitami czy dostępem.
- Wprowadzenie przejrzystej procedury wprowadzania zmian na repozytorium, w formie zbliżonej do obecnego testu dodatków. Zmiany wymagałaby akceptacji przez powyższy zespół, np. przez aprobatę N jego członków.
- Zespół mógłby w jakiś sposób dodawać nowych członków, np. przez nominację przez N jego członków i następnie głosowanie większością.
- Dodawanie treści na mediach społecznościowych również przechodziłoby proces aprobaty tak samo jak dla zmian repo, zaakceptowany post wstawiany byłby na platformę przez administrację/moderację, ale to byłaby czynność jedynie techniczna.
- Aktualizacji repozytorium po zaakceptowaniu zmian dokonywałaby również administracja, moderacja i wyznaczone przez nią osoby, ale to byłaby czynność jedynie techniczna. Docelowo powinno zostać opracowane narzędzia które to zautomatyzują.
- Wprowadzony zostałby stały cykl wydawniczy paczki, w którym terminy byłyby ściśle określone, np. miesięczne czy kwartalne. Zawierałyby stan repozytorium na dany dzień, bez osobnej fazy wydawniczej, testów, przesuwania terminów bo coś się nie załapało, itd. Publikacją paczki zajmowała by się administracja i moderacja (w obecnej sytuacji pewnie ja), do momentu przygotowania narzędzi które będą to robić automatycznie.
- Administracja i wyznaczeni przez nich moderatorzy czuwaliby nad zachowaniem kultury wypowiedzi. Zasadniczym wyzwaniem jest niedopuszczenie do eskalacji wszelkich dymów i zatrzymanie ich na samym początku. Jeżeli regulamin jest w tych kwestiach niewystarczająco jasny, może warto wprowadzić dodatkowy CoC.

Oczywiście to tylko wstępny zarys propozycji. Jeżeli opinia społeczności byłaby pozytywna, to trzeba przygotować uszczegółowione zasady, w szczególności w zakresie sposobu akceptacji, głosowania/aprobaty N osób, sposobu nominacji nowych członków, sposobu wyboru początkowych członków zespołu itd. Zachęcam do propozycji w tym zakresie.

19
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 06 Sierpnia 2023, 15:16:10 »
Zaczyna się wydziwianie ze Steamem... Na Steam jedynie oficjalna paczka powinna trafiać. Resztę jak ktoś będzie chciał niech sobie pobierze ze strony Maszyny jako "dodatki".

20
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 19:07:39 »
Odnośnie publicznych testów paczek, to ja bym był też za zniesieniem ograniczenia 30 wiadomości na teście dodatków. Gadanie o pijawkach mnie nie przekonuje, bo to jest miłe, przynajmniej dla mnie, jak ludzie dają pół zainteresowania o to co człowiek robi. Oprócz tego to takie otwarcie testu dodatków by dało więcej testerów - teraz nie ma ich w ogóle, bo limit 30 wiadomości jest jednak spory i nikomu nie chce się pisać tyle po forum, dodatkowo jeżeli jesteśmy w tym momencie historii internetu, w którym fora są raczej na wymarciu. To, że nie ma testerów skutkuje tym, że nie ma ruchu w teście dodatków, a to że nie ma ruchu w teście dodatków skutkuje tym, że niektórzy twórcy mogą się, raz - zdemotywować, przez co symulator stoi w miejscu, bo nie warto jest zrobić nic, dwa - nie rozwijać się w twórczości, bo nie wiedzą na co zwracać uwagę. W tym momencie test dodatków działa w ten sposób, że według mnie na jedno by wyszło jakby go zlikwidować całkowicie i wszystko pchać od razu na repozytorium.

21
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 18:36:33 »
Maszyna na steam to wręcz must have, by przyciągnąć nowych twórców.

22
Forum / Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 18:07:36 »
Cześć. Znowu ta sama dyskusja o nieaktywności administracji... Ileż można? Otóż tym razem w porozumieniu z kilkoma innymi użytkownikami forum przygotowaliśmy nieco bardziej dojrzały opis problemu, plan naprawy i chcemy przedstawić korzyści płynące z tego.

Oczywiście dla tych co nie śledzili tematu, krótkie przypomnienie: Członków administracji, która wchodzi regularnie przynajmniej raz na tydzień mamy obecnie zero. W przeciągu ostatniego roku odeszło kilku aktywnych administratorów: Stele, AtapiCl, MaciejM. Został tak na dobrą sprawę tylko Milek7, oraz właściciele serwera, którzy w bezpośredni sposób nie odpowiadają za stan symulatora: iwan i Winger.
Problem z Milkiem7 jest taki, że wchodzi rzadko. Nie interesują nas powody: inne projekty, być może rodzina, czy praca. Chodzi o to, że jedyna osoba odpowiedzialna bezpośrednio za stan MaSzyny nie jest responsywna. Oznacza to, że w kwestiach, które tylko administratorzy mogą rozwiązać bądź podjąć działanie, często dochodzi do wielotygodniowych opóźnień. Powoduje to kilka implikacji, o których poniżej.

Obecnie po raz kolejny borykamy się ze stagnacją w kwestii wydawania paczek całościowych. 5 stycznia 2023 pojawił się wątek mojego autorstwa z paczką 23.01 do testów. Ponieważ nie mam dostępu do serwera, byłem zmuszony podzielić paczkę na trzy części i wrzucić ją do uploadu. Niestety, pojawiło się kilka dziwnych błędów przez źle skonwertowane tekstury. 21 stycznia @Turbokibel napisał do Milka z prośbą o pomoc. Miesiąc później Milek zrobił drugą paczkę do testów. Wyszło parę błędów, i długo, długo nic. Dopiero 18 marca pojawiła się kolejna paczka do testów od Milka. Wyszło kilka błędów, i tutaj faktycznie po miesiącu dopiero sam musiałem poprawić parę błędów, których naprawienie zajęło 10 minut. Tu nie ma winy administracji. 22 kwietnia pojawił się instalator do testu, i dzień później wydana została MaSzyna 23.04. Pod koniec cyklu wydawniczego tempo było faktycznie dobre, i to pochwalam. Niestety, mimo planowanego patcha, i nawet paczki z patchem do testów udostępnionej w beta 26 maja, ślad po Milku się urwał. Żadnych nowinek, żadnych nowych testów, NIC, przez bite niemal 2 miesiące. Dopiero ja sam musiałem otworzyć repo, a patch nigdy się nie pojawił.

Ponadto, nie dostałem nigdy żadnej podpowiedzi od Milka na temat porad dotyczących samodzielnego składania paczki, pomimo pytań. Oznacza to, że gdybym chciał zrobić kolejną paczkę, musiałbym borykać się z tymi samymi problemami związanymi z problematyczną konwersją tekstur. A jako że tylko on może złożyć kompletną paczkę i wrzucić ją na serwer zamiast podzielić ją na kilka części, jesteśmy uzależnieni od jego dobrej woli. A biorąc pod uwagę jego nieaktywność, raczej nieprędko pojawi się kolejna paczka. Której tworzenie będzie zajmowało kolejne pół roku, bo paczki do testów będą pojawiały się co miesiąc, zamiast co np. tydzień, kiedy już garść wykrytych błędów będzie naprawiona. A co do prędkości wykrywania błędów, o tym też będzie za chwilę.

No dobra, koniec tego gadania. To jakie masz propozycje na naprawienie tego problemu, mądralo?

Zacznijmy od podsumowania zmian, które będą według mnie pozytywnie wpływały na ogólny odbiór symulatora:
- Kwartalne wydawanie paczek.
- Publiczne testy paczek.
- Dodanie do paczki bazowej scenerii na warsztacie.
- W dalszej kolejności, wydanie na Steama.

A teraz po kolei każdy z tych punktów, z uzasadnieniem i pomysłem wdrożenia:

Kwartalne wydawanie paczek według mnie byłby trafionym pomysłem. MaSzyna przez większość swojego życia doczekiwała się zazwyczaj mniej więcej corocznych aktualizacji. O ile dawniej miało to sens, gdyż pobieranie paczek całościowych ważących wiele gigabajtów w dobie ówczesnego internetu potrafiło trwać dniami, o tyle dziś świat jest inny. Znaczna większość gier, głównie publikowanych na Steam, otrzymuje comiesięczne, bądź nawet częstsze aktualizacje, które nie są aż tak duże, ale pozwalają sprawić wrażenie, że projekt wciąż jest wspierany. MaSzyna miała przez krótką chwilę szansę na poprawę tej sytuacji dzięki Hirkowi, który zadeklarował się wypuszczać paczki kwartalne. Niestety, z powodu dość niefajnego przyznajmy się zachowania szybko został z tej funkcji wyrzucony.
Sam pomysł jest jednak według mnie dużym krokiem w dobrą stronę. Dzięki kwartalnemu wydawaniu paczek użytkownicy będą mieli poczucie, że cały czas tworzone są nowe dodatki, i będą mogli lepiej ocenić tempo ich tworzenia. Ponadto potencjalni deweloperzy widząc, że ich praca nie będzie musiała czekać cały rok na ukazanie się oficjalnie, mogą być bardziej skłonni do tworzenia dodatków. Wydawanie paczek co trzy miesiące zwiększy także przewidywalność wydań, ponieważ obecnie nigdy nie wiadomo, kiedy pojawi się kolejna paczka. Niestety, z tylko jedną osobą, która jest w stanie wydawać paczki, na pokładzie i to w dodatku taką, na której kompletnie nie możemy polegać, nie możemy osiągnąć tego celu. Potrzebujemy więcej osób, które będą w stanie zarządzać tym procesem i będą miały odpowiednie uprawnienia do np. tworzenia instalatorów. Nie wnikam w sposób wyboru tych osób, aczkolwiek na pewno ktoś musi zostać administratorem/WR+dostęp do serwera, aby ten cel mógł zostać osiągnięty.
Chcę jeszcze zaznaczyć, że 3 miesiące to przykładowy odstęp - jednak uważam, że jest on optymalny. Zbyt krótki okres między kolejnymi paczkami spowoduje, że będzie dużo paczek z kuriozalnie małą ilością zmian, i będzie trzeba nad nimi poświęcić zbyt dużo pracy. Z kolei zbyt długi okres (>6 miesięcy) spowoduje, że aktualizacje wciąż będą pojawiać się rzadko, co stoi w sprzeczności ze wspomnianym celem sprawienia wrażenia, że cały czas coś się dzieje.

Publiczne testy paczek to pomysł, który już jakiś czas temu podrzuciłem w wydziale beta. Obecnie tylko zamknięte grono (betatesterzy i deweloperzy) może testować całe paczki. Uważam to za błąd. Obecnie tylko kilka osób z tego grona aktywnie testuje paczki, przez co ilość wykrywanych błędów jest mniejsza. Dla porównaniu, w wątku MaSzyna 23.04 - problemy od jego utworzenia w ciągu 48 godzin użytkownicy symulatora zgłosili 6 błędów, a w wątku z testami nowej paczki całościowej w tym samym okresie liczba tych błędów wyniosła 0. Dopiero po czterech dniach zgłoszony został pierwszy błąd. Aby więc zmniejszyć ilość błędów w finalnym wydaniu proponuję przeniesienie tych testów dla ogółu - NIE w Teście Dodatków, tylko w Publikacjach, ewentualnie w dziale Na Warsztacie. Post z takim testem nie różniłby się dużo od postu z faktyczną aktualizacją - główną różnicą byłby dodany napis u góry, który informowałby o tym, że jest to paczka testowa, może zawierać błędy, pobierasz na własną odpowiedzialność, zapraszamy do zgłaszania błędów w tym wątku. Takie wątki pojawiałyby się na kilka tygodni przed faktyczną aktualizacją, aby mieć czas na naprawienie zgłoszonych błędów. Wersji testowych mogłoby być więcej niż jedna, a mogłyby być one numerowane np. MaSzyna 23.12-pre1, pre2 itp. Jako bonus, możliwość samodzielnego podsyłania naprawionych plików dawałaby furtkę do otrzymania rangi Betatester/Deweloper.

Dodanie do paczki oficjalnej scenerii na warsztacie - Co tu dużo mówić. ZAJ@*$#&STE scenerie marnują się i gniją na warsztacie. Drawniowo od rana/do wieczora, Całkowo 2, Kaliska, Bieszczady... Setki kilometrów pięknie udekorowanych szlaków, marnuje się i czeka na warsztacie. Problem jest wielowarstwowy. Po pierwsze, nie każdy ma świadomość, że te scenerie w ogóle istnieją. Pobieranie MaSzyny nie wymaga kontaktu z forum. Wchodzisz na stronę główną, klikasz link i masz. Nawet nie jesteś świadom, ile dobrego Ciebie omija. Gdyż żeby znaleźć te scenerie, trzeba wiedzieć, że:
- takie scenerie istnieją,
- można znaleźć je na forum,
- trzeba szukać w dziale Na warsztacie,
- musisz wiedzieć, która wersja jest najbardziej aktualna. Czasem jest ona w pierwszym poście, ale czasem nie (Kaliska).
- Jeśli najbardziej aktualna wersja jest na repozytorium scenerii (co też musisz wiedzieć), musisz założyć konto na forum i pobrać oraz nauczyć się obsługi programu takiego jak Git, czy TortoiseSVN.
- Jeśli repozytorium scenerii jest dostępne tylko dla deweloperów, no cóż... You're out of luck.
- Sam proces instalacji również nie jest prosty. W szczególności jeśli potrzeba jakichś plików z repo, itp...
Na przykład na repo Kaliskiej znajduje się aktualna wersja, w przeciwieństwie do tego co jest napisane w pierwszym poście (tam jest link do wersji z 2021 roku, ale nie ma linku do repo).
No dobra, ale ktoś może powiedzieć, "Te scenerie są niedokończone, mogą się zepsuć!!!". Widzę rozwiązanie tego problemu - oznaczenie scenerii w starterze jako eksperymentalna. Co prawda, mogą zawierać błędy, ale na pewno uruchomienie takiej scenerii i praca nad nią przebiegałaby dużo sprawniej na wspólnym repo zamiast wielu oddzielnych. Co więcej, uświadomienie większej liczby osób o tym, że są scenerie w trakcie prac i że dużo zostało już zrobione, zwiększyłoby szanse na znalezienie osób chętnych do pomocy przy takich dużych projektach. Niektóre bardziej dokończone scenerie (Całkowo 2) można nawet wydać jako całkowicie funkcjonalne scenerie, a te, które faktycznie mają zbyt krytyczne błędy, można oznaczyć w opisie scenerii jako "sceneria nieprzejezdna", bądź też wstrzymać się z jej wydawaniem. Zresztą, w paczce mamy fragment Linii 61 z gołymi torami i siecią trakcyjną pozbawiony jakiegokolwiek terenu, więc jak najbardziej się da.

Na koniec, Wydanie na Steam. Strona została założona 23 lutego 2019, jako coming soon. Projektem zarządza oczywiście Milek, który przez trzy i pół roku nie zrobił absolutnie nic. Taka wydmuszka może odstraszać, a na pewno nie powinno to tyle zajmować. Wspólnie z Hirkiem stwierdziliśmy, że można by było założyć nowy produkt o nazwie MaSzyna na Steam, dodając np. 2023 na końcu, żeby widniało jako aktualne. Z tego co widzę, że ma chęci, więc warto spróbować. Pozwoli to zwiększyć zasięgi i niejako konkurować z innymi symulatorami, również dostępnymi na Steam.
Ktoś mógłby się zapytać, ale przecież już przeskrobał? No cóż, Miłosz Dorsz też raz przeskrobał i stracił rangę dewelopera po "zabawie" poprzez wysypywanie serwerów zarówno MaSzyny jak i Train Drivera 2 za pomocą wysyłania specjalnie przygotowanych załączników na Mattermoście. I co? Teraz jest moderatorem. Więc jak najbardziej się da.
Korzyści płynące z wydania MaSzyny na Steam nie ograniczają się jednak do potencjalnego zwiększenia jej popularności, ale także potencjalnego aktualizowania gry bezpośrednio z repozytorium, chociaż kwartalne aktualizacje automatyczne do najnowszego wydania wraz z integracją wersji beta również są dobrym pomysłem.

Dajcie znać, co o tym sądzicie? Czy któreś z tych planów mają szansę na realizację? Czy macie jakieś pytania na temat moich pomysłów? Jakie mogą być według Was wady lub uargumentowane głosy przeciwko niektórym, albo wszystkim opisanym tutaj zmianom? Prosiłbym w miarę możliwości o wyrażenie opinii uwzględniając perspektywę szarego użytkownika.

23
Tabor kolejowy / Odp: Spis nieużytych zdjęć na tekstury
« dnia: 25 Lipca 2023, 15:35:13 »
Baza danych została dziś uzupełniona!

25
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 21 Marca 2023, 18:33:34 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Opcja archiwalne pojazdy przeniesiona do okna głównego,
  • naprawa aktualizatora (uaktualnienie nagłówka żądania),
  • wykrywanie zmian ustawień tylko po pełnym uruchomieniu programu,
  • tłumaczenie na język węgierski (@guih48).
Niestety ze starszej wersji nie ma możliwości pobrania nowej- nie jest obsługiwany użyty wcześniej User-Agent.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter230321.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_230321.zip

26
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 26 Lutego 2023, 12:46:08 »
Wydaje mi się, że zamysł był taki, aby ta opcja była domyślnie włączona.
Póki co było to dodane testowo, stąd domyślne wyłączenie i ukrycie; w najbliższej wersji to zmienię. W razie co, ponieważ paczka jest wrzucana z plikiem konfiguracyjnym wystarczy w pliku starter/starter.ini dodać/zmodyfikować wpis HideArchivalVehicles=yes .
Cytuj
Od jakiegoś czasu, wywołując sprawdzenie aktualizacji z poziomu aplikacji pokazuje błąd 403.
Postaram się to naprawić.
- Druga rzecz, skoro już mamy ukrywanie archiwalnych pojazdów, fajnie by było, gdyby starter ukrywał również kolejne człony pojazdów wieloczłonowych. Wraz ze wzrostem ilości wariantów EN57 ilość scrollowania zaczyna być zauważalna.
Potencjalnie problematyczne- te pojazdy (człony) dalej są obecne w składach, może to utrudniać na przykład edycję pojazdu. Ale zobaczę czy jest jakieś fajne rozwiązanie.

27
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot?
« dnia: 08 Lutego 2023, 13:21:20 »
A prawię (a w zasadzie prawiłam, bo długo nie zaglądałam do worda) takie głupoty bo dość mam osobiście dość patrzenia jak powstają kolejne wrzoski, kaliskie i inne trupiaszki,
No to dokończ swoją scenerie pokaż że można. Te trupiaszki powstawały w pojedynke. Kaliską zacząłem robić w 2006 roku. Byłas w ogóle wtedy na świecie? W ogole cie nie rozumiem, czego ty chcesz. Po co startowac z jedna z najtrudniejszzych linii w Polsce a potem płakac ze nikt nie chce pomóc? Każdy robi linie ze swojego otoczenie do których ma sentyment. Chciałbym pomóc przy Czestochowa - Kielce ale w domu mam taką sytuacje że, moge tylko 3 godziny tygodniowo posiwecić na robienie trasy,. Linai 131, o zgrozo w 3dsmaxie. Juz od pierwszego swojego posta na forum siejesz ferment własnie nt  trupiaszków którzy inni zrobili. Po co? Z góry wiedziałem że nie skończysz tego projektu.

28
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 20 Stycznia 2023, 20:43:15 »
  • obsługa opcji archiwalne pojazdy (opcja w menu listy tekstur).
Wydaje mi się, że zamysł był taki, aby ta opcja była domyślnie włączona. Tak jak jest to teraz zrobione w niczym nie pomaga, bo użytkownik nawet będzie szukał opcji, o której nie będzie miał pojęcia, że jest. A nawet jeśli znajdzie w/w notatkę, to nie będzie potrafił jej znaleźć, gdyż ta opcja jest... stosunkowo mocno ukryta.

29
Symulator / Odp: Programy na użytek symulatora. [szczawik]
« dnia: 13 Stycznia 2023, 15:57:13 »
Nowa wersja, zmiany:
  • Rozdzielenie opcji losowej kolejności i obrócenia,
  • obsługa opcji archiwalne pojazdy (opcja w menu listy tekstur).
Oznaczenie odbywa się poprzez dodanie w nagłówku pliku textures.txt w nowej linii znacznika $a; dalsza część linii nie ma znaczenia.
Link do paczki: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter230113.zip
64bit: https://eu07.pl/userfiles/7492/starter64_230113.zip

30

Ogólnie wracam do nauki budowy taboru, jak będzie się na tym dało jeździć to coś pojadę i się udzielę bo szkoda mi trochę już czasu na ten bałagan. Najlepiej fotografować siódemki i wydawać pierdyliony skinów zamiast rzucić moce developerskie na trasy nawet z zaznaczeniem "ku...rrrr nie robimy skinów, wszyscy robimy trasy bo nie ma gdzie jeździć". Skoro wszystkiego można się nauczyć to niech devi uczą się rainsteda, ja nie mam czasu bo robię świadectwo. I żeby była jasność, zero pretensji do tych co pracowali nad tą i każdą inną scenerią. Szczać za to ze śmiechu mi się chce jak w TD jest kolejny skin do taboru. Zmarnowane moce i czas.


Maszyna to nie jest praca z jakimiś umowami o dzieło i tutaj tworzy się hobbystycznie, robiąc co się chce i kiedy się chce i żaden członek społeczności nie będzie mówił deweloperom, czy można tworzyć skórki taboru, czy może jednak nie można ich tworzyć i zamiast tego trzeba tłuc scenerie. Tym bardziej jeżeli przychodzi z ulicy i zaczyna dyktować ludziom co robić, po czym się wycwania, że "to nie moja robota, a tak w ogóle to nie mam czasu, bo uczę się na świadectwo."

Strony: [1] 2 3 ... 19