Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - pat

Strony: [1]
1
Inne niekolejowe / Odp: Gra z układaniem torów
« dnia: 29 Października 2017, 11:32:41 »
EEP symulator makiety. Ja mam 8 i czasem się pobawię. Ceny w sklepie internetowym w przeliczeniu na złotówki są zaporowe. W sklepie online coś koło 20€, a ja w Media Markt kupiłem za niecałe 20zł. Sporo taboru niemieckiego ze wszystkich epok. Można sobie zbudować jakiś tort, albo fragment linii kolejowej ze stacjami zwrotnymi  w tunelu.

2
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 05 Sierpnia 2017, 19:08:03 »
Nowy watek, nowe uaktualnienie ;P

- drobne zmiany w selekcji globalnego zrodla swiatla; slonce jest teraz traktowane jako glowne zrodlo od wschodu do zachodu astronomicznego; w praktyce oznacza to ze 'przelaczenie' na swiatlo i cienie ksiezyca nastepuje dopiero gdy robi sie faktycznie ciemno

- glebokosc cieni zalezy teraz od pory dnia -- o swicie/zmierzchu przez pewien czas cienie nie sa widoczne, pojawiaja sie dopiero ze wzrostem sily swiatla slonecznego

- teren zapisany w pliku e3d jest teraz konwertowany do nowego systemu rysowania co powinno wyeliminowac pozostalosci migotania podsypek itp w sceneriach korzystajacych z tego systemu (drawinowo, calkowo v2)


3
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sygnalizacja CD (Czeskie Drahy)
« dnia: 24 Lipca 2017, 18:00:40 »
Przydało by się.  Cały czas w miarę wolnego czasu robię CD. Ostatnio po testach zmieniłem na kolory fabryczne, poprawiłem wersje bazowe i teraz tworzę semafory itd.  Wstępny opis sygnalizacji CD Opis pdf

4
Bieżące kolejowe / Odp: Z aparatem w krzakach
« dnia: 11 Lipca 2017, 17:03:26 »
Skody serii 130 (ex E479.0) to typ fabryczny 79E1/2 (1977). Maszynki te wchodzą w skład szeroko pojętej II generacji elektrowozów czechosłowackich. Seria 130 otrzymała jako pierwsza dla lokomotyw towarowych połówkowe pantografy (pierwsze "połówki" otrzymały maszyny pasażerskie serii 350 ex ES499.0 w 1974 roku.) Ich konstrukcja bazowała na serii 123 (Bo'Bo', typ 57E2) z roku 1971 oraz dwuczłonowej szerokotorowej 125.8 typ 67E1 z roku 1976 (bardzo podobne do ET40). Można powiedzieć, że loki serii 130 to taka dopracowana "połówka" ET40. W latach 2004 - 2005 do PL trafiły dwie maszynki oznaczone ET11-001-23 (ex 130 041-7) oraz ET11-002-23 (ex 130 049-0) i pracowały w Transodzie oraz Lotosie, ale "002" też i w STK z oznaczeniem 79E2-002-23... Odpowiednio w 2009 i 2007 maszyny wróciły do Czech do prywatnych spółek. W 2010 pojawiły się kolejne maszyny serii 130 pod szyldem Koleje Czeskie Sp. z o.o. w Warszawie o nr 003, 013, 018 i 019 i jeżdżą do dziś.

Co robiły w Przemyślu? Pewnie przyjechały po konkretny składzik nadany na Ukrainie, a że jeżdżą "na warkoczach" to nie nowość w tym przypadku (każda z maszyn posiada moc ciągłą 2040 kW, czyli tyle co jeden człon ET40), czyli we dwie mają już konkretną MOC;)

5
Bieżące kolejowe / Odp: Z aparatem w krzakach
« dnia: 11 Lipca 2017, 16:02:24 »
Są to maszyny wyprodukowane przez firmę Skoda. Seria tych loków to 130 (rada 130). Podobne są z bryły do Skody 182, tyle że Skody 130 są 4 osiowe a Skody 181/182/183 są 6 osiowe.

6
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 25 Maja 2017, 20:44:47 »
W dzisiejszym uaktualnieniu tylko jedna zmiana, natomiast, ze sie tak wyraze, jakosciowa :d

- zmiana w systemie wizualizacji -- jest ona teraz oparta na biezacej pozycji kamery, co w praktyce oznacza ze rendering ma praktycznie ta sama precyzje w kazdym punkcie mapy. Tym samym powinno zostac w wiekszosci wyeliminowany z-fighting i drgania (poza tymi, ktore biora sie z rzucania pudlem pojazdu

(tutaj uwaga, pod system nie jest (jeszcze) wlaczony teren z pliku .e3d wiec jesli scena wykorzystuje ten typ terenu, to z-fighting z podsypkami torow do pewnego stopnia bedzie ciagle obecny. Na sceneriach nie uzywajacych tego terenu powinno byc juz calkiem przyzwoicie)

7
Pomoc doraźna / Odp: SU42 i nastawnik jazdy?
« dnia: 05 Maja 2017, 10:39:49 »
Czarna strzałka na prędkościomierzu w lokomotywach SM/SP/SU42 oznacza prędkość 33km/h. Od tej prędkości można załączać bocznikowanie. Aby to zrobić, należy cofnąć nastawnik na pozycję 6 lub 7 i nacisnąć przycisk bocznikowania. Boczniki będą załączone do momentu zejścia nastawnikiem do zera, lub zadziałania przekaźnika wyłączającego bocznikowanie przy wzroście prądu ponad ustawioną wartość (nie pamiętam w tej chwili, ile).

8
Na warsztacie / Maszyniści w każdej kabinie lowpoly
« dnia: 11 Kwietnia 2017, 15:27:19 »
 Witam,
zacząłem wprowadzać do każdego pojazdu posiadającego wnętrze lowpoly mechaników zmieniających kabinę zależnie od kierunku jazdy pojazdu. Gotowe mam obecnie 303e i 6dg. Wykorzystuje repainty cadnavovych ludzików i poradnik @Stele. W załączniku owoc prac nad 303e. Proszę o ocenę pracy, podpowiedzi, uwagi ale i repainty ludzików (o ile takowe ktoś ma) bo nie łatwo wymyślić coś nowego a klepanie na jedno kopyto to nie to.

Figurki są widoczne wyłącznie w modelu wnętrza widocznym z zewnątrz!

http://eu07.pl/userfiles/21101/priv-mechy.7z

9
Na warsztacie / Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Kwietnia 2017, 16:41:01 »
Po długich pracach udostępniam do testów wersję beta scenerii "Całkowo v2.0", stanowiącej przeróbkę oryginalnego Całkowa z dość znaczną rozbudową. Sceneria liczy ok. 100 km linii kolejowej o zróżnicowanym charakterze - od dwutorowej magistrali na 120 km/h po lokalną linię ze szlakową 40 km/h. Dostępnych jest w sumie 20 misji różnego rodzaju - towarowych i osobowych. Opisy poszczególnych misji są widoczne w starterze po wyborze pociągu. Misje powinny być grywalne zarówno na starych exe z paczki całościowej, jak i na exe++ pod warunkiem śledzenia tematu na forum i odpowiednich dostosowań we własnym zakresie (np. dotyczących plików mmd et41_v2). Zestawienie porównawcze wszystkich misji dostępne jest w pliku inne/calkowo_v2/readme.pdf.

Sceneria jest wymagająca pod względem graficznym ze względu na rozmiar i dużą liczbę obiektów. Sposoby optymalizacji w razie niskiego FPS opisane są w readme, choć cudów po ich zastosowaniu nie należy się spodziewać.

Prace nad scenerią trwają, ale ze względu na ograniczony czas, postępy są powolne. Dlatego zdecydowałem się na jej publikację w dziale "Na warsztacie", gdyż prace mogą jeszcze długo potrwać, a szkoda, aby dotychczasowa praca się marnowała. Obecnie planowane jest uzupełnienie trawy, drobnych elementów itp. na odcinku od Wilisia do Jarkawek. Docelowo można będzie również pomyśleć nad rozbudową udźwiękowania (co wymaga jednak odpowiednik nagrań), dodaniem pasażerów na peronach itp.

Zachęcam do lektury pliku inne/calkowo_v2/readme.pdf, gdzie znajdują się informacje m.in. o znanych błędach. Z rzeczy denerwujących mogą występować wysypy exe, ale na chwilę obecną źródła problemu są niestety nieznane. Z innych błędów rzucających się w oczy należy wymienić niepoprawne zachowanie samochodów (przejeżdżanie przez szlabany, ignorowanie sygnałów), ale to problem exe. Sceneria ze względu na rozmiar i oddalenie jej niektórych części od pkt 0,0,0 ma również problem z przenikaniem i migotaniem płaszczyzn.

AKTUALNA WERSJA:
Paczka: rewizja 37, stan na 12.10.2023 r. (210 MB)
Repozytorium: eu07.pl/svn/calkowo2

Strony: [1]