Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - pat

Strony: [1]
1
Do tego trzeba losowo ogarnąć czy dane okno w ogóle się otwiera czy od 40 lat jest zapieczone.

2
Tabor / Odp: EU 43-czyżby ograniczenie prędkości?
« dnia: 15 Stycznia 2018, 11:13:53 »
Mam to samo, najnowsze exe. Dragon też leci max 119.

4
A Ciebie, Krzysiu, bawi coś poza watowaniem bezpieczników?

5
Trasy / Odp: Drift na LINIA053
« dnia: 04 Lipca 2017, 14:53:48 »
Tak, et22 to pojazd gracza. Nic innego nie jechało z żadnego kierunku, a kibelek został na stacji i nie dostał już wyjazdu. Ja pojechałem dalej bez dalszych problemów. Po przeniknięciu przez en57 oczywiście.

6
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problemy modelarskie - Blender
« dnia: 31 Maja 2017, 18:23:07 »
Zaznaczasz ta krawędź, wciskasz shift + S, i poprzez wybranie cursor to selected ustawiasz 3dcursor w lokalizacji tej krawedzi. Następnie wybierasz pivot point jako 3dcursor, czyli wybierasz wokół czego ma się obracać dany element - w tym przypadku wg. 3dcursora. Pomoc w załączniku.

7
Pomoc w tworzeniu / Odp: Problemy modelarskie - Blender
« dnia: 30 Maja 2017, 17:13:45 »
Ten zaznaczony plane musi mieć węzły które będą łączyć się z węzłami okien. Przykład w załączniku.

8
Pomoc doraźna / Odp: Instalacja exe c++
« dnia: 19 Kwietnia 2017, 22:59:18 »
Istnieje niemiecki program który automatycznie instaluje wszystkie paczki VC, u mnie to pomogło przy uruchamianiu najnowszego exe c++.

Program jest tylko w niemieckiej wersji językowej jednak jego obsługa jest banalnie prosta. Do pobrania tutaj: https://www.computerbase.de/downloads/systemtools/all-in-one-runtimes/

9
Na warsztacie / Odp: Maszyniści w każdej kabinie lowpoly
« dnia: 14 Kwietnia 2017, 15:08:24 »
To już chyba łatwiej raz zrobić przełącznik który posłuży wszystkim niż gdyby każdy użytkownik miał buszować po folderach :)

10
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 09 Kwietnia 2017, 16:51:05 »
Tutaj mamy problem poruszony kilka postow temu, tzn ze w rzeczywistosci nie ma czegos takiego jak uniwersalny zestaw urzadzen w kabinie EU07, bo co egzemplarz to moze byc inaczej. I teraz sa dwie 'szkoly' -- jedna grupa uzytkownikow bedzie chciala sterowania ujednoliconego, a druga grupa bedzie chciala powiazania klawiszy z konkretnymi przyciskami.
Pogodzic sie tego za bardzo nie da, dlatego sklaniam sie ku rozwiazaniu, by sterowanie z klawiatury bylo mozliwie proste, natomiast zwolennicy realizmu beda sobie mogli aktywowac recznie konkretne kontrolki po wprowadzeniu dodatkowej obslugi mysza.

Uważam, że obecne (przed ostatnimi zmianami) podejście do sterowania jest czymś co sprawia, że MaSzyna jest tak dobrym symulatorem i należy bardzo uważać, by tego nie utracić. Głupi hebelek pantografu sprawia, że ma się uczucie podejmowanej decyzji i daje "symulatorowe" odczucia.
Jeżeli wszystkie lokomotywy w danej rodzinie czy serii będą zbyt podobne do siebie (chociażby w kwestii sterowania) to po mieć różne numery lokomotyw w symulatorze? To są pytania i wnioski, które nasuwają się mi.
Nie mam wiedzy potrzebnej by osądzić czy różnice w urządzeniach np. w EU07 byłyby poważnym problemem przy sterowaniu "bardziej realistycznym" (o ile można je tak nazwać), ale chętnie nawet z samej ciekawości bym je poznał :) Masz może pod ręką jakiś interesujący przykład?

Rozwiązaniem optymalnym może być oddanie wyboru w ręce użytkownika. Myśląc całkowicie samolubnie - nie mogę się doczekać obsługi urządzeń myszą :)

11
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 09 Kwietnia 2017, 15:39:22 »
Cześć. Z symulatorem (i koleją) rozpocząłem przygodę niedawno. Ale z własnego doświadczenia na temat UX/UI, mogę zaproponować by przyciski na klawiaturze były odpowiednikami przycisków/hebelków w lokomotywie. Co mam na mysli? Otóż weźmy za przykład lok EU07.
Na ostatnim exe wciśnięcie "m" raz odpowiada wciśnięciu przycisku załączenia wył. szybkiego a raz odpowiada wciśnięciu przycisku obok tj. wyłączenia wył. szybkiego. Jest to pewnego rodzaju uproszczenie - jeden przycisk na klawiaturze odpowiada dwóm w lokomotywie, a takiemu rozwiązaniu bliżej jest do gry niż symulatorowi. Bo skoro komputer decyduje za nas który przycisk wcisnąć, to dlaczego nie oddać mu całego sterowania? :)
Uważam, że projektując interfejs MaSzyny należałoby dążyć do jak największego zatarcia różnicy między klawiaturą a pulpitem w lokomotywie.
Moja propozycja sprowadza się do:
- hebelki i przyciski 2 stopniowe są obsługiwane przy pomocy klawisza lub klawisza + shift,
- "normalne" przyciski (grzybki) mają swoje pojedyncze odpowiedniki na klawiaturze.

Strony: [1]