Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Robert83

Strony: [1]
1
Publikacje / MaSzyna 24.06
« dnia: 25 Czerwca 2024, 19:53:56 »


Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym wydaniem Symulatora "MaSzyna" - MaSzyna 24.06!

POBIERZ INSTALATOR


NIE należy instalować do folderów systemowych, takich jak Pulpit, User Files czy Program Files!
Powiadomienia Windows Smart Screen i antywirusowe należy zignorować.
Wymagane wolne miejsce na dysku do procesu czystej instalacji: 72 GiB (77 GB).



Możliwe jest wsparcie finansowe na rzecz m.in. tej i przyszłych paczek całościowych. Szczegóły:



2
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 04 Lutego 2024, 13:44:36 »
Udostępniam arkusz, gdyby ktoś chciał pojeździć w maszynie i jednocześnie przyczynić się do wydania Całkowa 2. Można też odpalić bota w tle i zobaczyć, czy dojedzie do celu. Po skończeniu scenariusza samodzielnie wpisujemy wyniki do podlinkowanej tabelki.



3
Publikacje / E6ACT - 001 ZNLE Gliwice
« dnia: 05 Stycznia 2018, 21:05:29 »
Cytat: info.txt
Przedstawiamy lokomotywę E6ACT "Dragon".

Model i tekstury: Xsoner, Mint (Trainz)
Konwersja do maszyny, poprawki: Patryk Farana, Sawi, Stele, Wiggle, tmj, EP08_015, Kermit
Fizyka: youBy, Stele
Udźwiękowienie: MK1991, Stele, Kermit
Wsparcie merytoryczne: SQT
Sprzeg: Krasnowski
Tarczki SKP: Rootek




Do prawidłowego działania należy posiadać exe w wersji co najmniej 171227.


Wersja TGA: http://eu07.pl/userfiles/24150/e6act_001_final_tga.7z


Dodane do repozytorium. Rev 2122. @MR6

4
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 17 Lipca 2017, 21:07:41 »
1) Nie działa podświetlenie zegarów. Zawsze działało pod ";", nawet w ini tak jest, a w kabinie bez zmian. Testowane na EU07
2) Powolutku idąc hamulcem w uderzeniowe, zanim przekręci się kran, powietrze już idzie w układ. Efekt może być taki że kran nawet nie drgnie, a przewód popełniamy.
Wpis podswietlenia zmienil sie niedawno, przetestuj jesli moze na uaktualnionych .mmd zalaczonych do paczki patch 17.07, w tescie dodatkow. Punkt 2 jest poprawiony w nastepnym uaktualnieniu.

edit:
w dzisiejszym uaktualnieniu drobne poprawki,

- poprawka, animacja elementow kabiny powinna ponownie byc plynna

- poprawka, skalowanie rozblyskow nie powinno sie gubic w niektorych sytuacjach

(poza tym wersja 17.717 wyglada duzo lepiej jako kandydat dla paczki calosciowej ;p

5
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 16 Kwietnia 2017, 00:23:52 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- podpiete pod nowy system kontroli: przekaznik samoczynnego rozruchu, aktywacja hamulca elektropneumatycznego, przelacznik ogrzewania, blokada drzwi, sygnal odjazdu

- dodana obsluga przycisku opuszczenia wszystkich pantografow (w kabinach wyposazonych w taki wihajster, czyli wpis pantalloff_sw w pliku .mmd z przypisanym sub-modelem), na ta chwile pod kombinacja Ctrl + P

- poprawiona nieco wizualizacja/obsluga pantografow w kiblach, tzn animacja przyciskow do obslugi pantografu przedniego, i ogolnie przyciski impulsowe dzialajace tylko w jedna strone, co znaczy ze nie da sie opuscic tylnego pantografu przyciskiem do podnoszenia

- na szybko/byle jak "poprawione" uzaleznienie dzialania kontrolek, wiekszosc powinna teraz dzialac gdy zalaczony jest akumulator lub przetwornica i ignorowac stan wylacznika szybkiego. Nie obejmuje to niestety kontrolek zrobionych "na opak" czyli takich, ktore w stanie wylaczonym udaja ze swieca, a po zalaczeniu udaja, ze gasna.

- dodana diagnostyka brakujacych sub-modeli przypisanych do urzadzen w kabinie. Bo niestety niektore pojazdy wygladaja tak:
Failed to locate sub-model "przetwwyl" in 3d model "dynamic\pkp\ed72_v1\kabina_a.e3d"
Failed to locate sub-model "pantopuszcz" in 3d model "dynamic\pkp\ed72_v1\kabina_a.e3d"
Failed to locate sub-model "odblprzeknadm" in 3d model "dynamic\pkp\en57-2000_v1\kabinaa.e3d"
Failed to locate sub-model "przetwwyl" in 3d model "dynamic\pkp\en57-2000_v1\kabinaa.e3d"
Failed to locate sub-model "omygod" in 3d model "dynamic\pkp\en57-2000_v1\kabinaa.e3d"
Failed to locate sub-model "telewizorzgasl" in 3d model "dynamic\pkp\en57-2000_v1\kabinaa.e3d"
Failed to locate sub-model "sygnodjazdu" in 3d model "dynamic\pkp\en57-2000_v1\kabinaa.e3d"
a ja potem siedze i sie zastanawiam czemu cos nie dziala :P

- tymczasowo przywrocona mozliwosc sterowania pojazdami w widoku zewnetrznym, takze w trybie zwyklym. Docelowo bedzie tutaj przelacznik w konfiguracji pozwalajacy sobie wybrac indywidualnie stopien masochizmu/realizmu, i kazdy bedzie mial tak, jak mu/jej wygodniej :d

6
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 15 Kwietnia 2017, 13:13:30 »
Nie twierdzę jak "ma być", tylko po prostu moim zdaniem akurat to było po staremu lepiej/wygodniej i nie zmniejszało zbytnio realizmu.
Może być póki co jako odległość do pojazdu na interfejsie.
Zawsze to coś, ale nie zapominaj o tarczach manewrowych i rozjazdach (kiedy np. nie ma Tm).

Edit:
A to to już mamy jako odległość do sygnału podane na diagnostyce.
Ok., cofam powyższe.

7
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 15 Kwietnia 2017, 13:04:11 »
Praca manewrowa nie może wymagać debugmode. Szary gracz nie powinien musieć nawet wiedzieć o tym trybie. O ile prędkość lotu z shift+strzałka w trybie normalnym jest moim zdaniem wystarczająca, to kontrola numerycznej+kierunku z freefly powinna pozostać z tego względu. No albo "asystent parkowania". Może być póki co jako odległość do pojazdu na interfejsie.

8
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 15 Kwietnia 2017, 11:24:54 »
Akurat tu mi nie chodzi o sprzęganie, bo to nawet w prawdziwym świecie musi robić maszynista. Ja mam na myśli to że w realu mam ustawiacza który mówi mi przez radio albo podaje sygnały ręczne kiedy dojeżdża się do składu albo przy zwrotnicach mając cały bat wagonów przed albo za sobą. Na starych exe wyskakiwało się z kabiny i było się takim wirtualnym ustawiaczem-maszynistą czyli sterowało się maszyną podczas dojeżdżania czy krzyżowania z perspektywy ustawiacza. Teraz jest to bardzo niewygodne lub nawet niewykonalne.

9
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Kwietnia 2017, 22:24:31 »
Ladnie, klimatycznie jest. Jeszcze jakby byly w exe dynamiczne cienie i normal/specular maps to w ogole bylby szal cial i uprzezy.

10
Na warsztacie / Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Kwietnia 2017, 16:41:01 »
Po długich pracach udostępniam do testów wersję beta scenerii "Całkowo v2.0", stanowiącej przeróbkę oryginalnego Całkowa z dość znaczną rozbudową. Sceneria liczy ok. 100 km linii kolejowej o zróżnicowanym charakterze - od dwutorowej magistrali na 120 km/h po lokalną linię ze szlakową 40 km/h. Dostępnych jest w sumie 20 misji różnego rodzaju - towarowych i osobowych. Opisy poszczególnych misji są widoczne w starterze po wyborze pociągu. Misje powinny być grywalne zarówno na starych exe z paczki całościowej, jak i na exe++ pod warunkiem śledzenia tematu na forum i odpowiednich dostosowań we własnym zakresie (np. dotyczących plików mmd et41_v2). Zestawienie porównawcze wszystkich misji dostępne jest w pliku inne/calkowo_v2/readme.pdf.

Sceneria jest wymagająca pod względem graficznym ze względu na rozmiar i dużą liczbę obiektów. Sposoby optymalizacji w razie niskiego FPS opisane są w readme, choć cudów po ich zastosowaniu nie należy się spodziewać.

Prace nad scenerią trwają, ale ze względu na ograniczony czas, postępy są powolne. Dlatego zdecydowałem się na jej publikację w dziale "Na warsztacie", gdyż prace mogą jeszcze długo potrwać, a szkoda, aby dotychczasowa praca się marnowała. Obecnie planowane jest uzupełnienie trawy, drobnych elementów itp. na odcinku od Wilisia do Jarkawek. Docelowo można będzie również pomyśleć nad rozbudową udźwiękowania (co wymaga jednak odpowiednik nagrań), dodaniem pasażerów na peronach itp.

Zachęcam do lektury pliku inne/calkowo_v2/readme.pdf, gdzie znajdują się informacje m.in. o znanych błędach. Z rzeczy denerwujących mogą występować wysypy exe, ale na chwilę obecną źródła problemu są niestety nieznane. Z innych błędów rzucających się w oczy należy wymienić niepoprawne zachowanie samochodów (przejeżdżanie przez szlabany, ignorowanie sygnałów), ale to problem exe. Sceneria ze względu na rozmiar i oddalenie jej niektórych części od pkt 0,0,0 ma również problem z przenikaniem i migotaniem płaszczyzn.

AKTUALNA WERSJA:
Paczka całościowa rew. 47: https://eu07.pl/userfiles/11222/ca%C5%82kowo_rew47.7z
Łatka uaktualniająca do rew. 49: https://eu07.pl/userfiles/11222/patch_49.7z

Repozytorium: eu07.pl/svn/calkowo2

11
Na warsztacie / EP09 Specjal Pack
« dnia: 23 Października 2016, 01:04:39 »
W odpowiedzi na apel kolegi @matek123 z tematu >> Lista pojazdów w okleinach, lub "kończących" się schematów malowania. << przypadkowo trafiłem na jeden z elektrowozów i wykonałem zdjęcia "na szybko". Spontanicznie zabrałem się za sklejanie i efekt mimo mizernych zdjęć jest bardziej niż zadowalający. Z racji tego, iż tekstura ta posiada tylko jeden bok sklejony z fotografii, można ją nazwać pół-repaintem, jednak korzystałem z grafik wysokiej rozdzielczości i wspierałem się rzeczywistymi zdjęciami.
Miałem udostępnić tę teksturę do testów, ale stwierdziłem że wykonam jeszcze co najmniej 3 tekstury unikatowych malowań i wydam to w formie jednej paczki.

  • EP09-009: 15 lat Intercity [99%]
  • EP09-003: Złoty pociąg [75%]
  • EP09-0??: TBA [0%]
  • EP09-0??: TBA [0%]

Każdy progress będzie uzupełniany w pierwszym poście wraz ze screenami + nowy post dla powiadomienia.
Uprzedzając uszczypliwości i złośliwości - PassPack nie został jeszcze wydany przez brak gotowych modeli wagonów osobowych, a w przypadku EP09 modele mamy gotowe.


1. EP09-009: 15 lat Intercity
Opis: Malowanie z okazji 15. lecia spółki, październik 2016. Tekstura wykonana 23.10.2016.
Screeny HQ:



2. EP09-006: Złoty pociąg
Opis: Spółka PKP Intercity w styczniu 2016 roku rozpoczęła promocję pt. "Złoty pociąg" której towarzyszył konkurs „ZNAJDŹ ZŁOTE LOKOMOTYWY”. Z tej okazji przewoźnik przemalował 5 kursujących po Polsce lokomotyw serii EP09 na kolor złoty. Malowanie to było prezentowane jedynie przez kilka miesięcy.
Screeny HQ:


3. EP09-0??: TBA
Opis:
Screeny HQ:


4. EP09-0??: TBA
Opis:
Screeny HQ:


Moderatorów proszę o nie usuwanie linków do screenów, gdyż forumowy upload nie gwarantuje zadowalającej jakości obrazów.

12
Na warsztacie / Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 24 Stycznia 2016, 11:06:52 »
UWAGA: Sceneria zawiera błędy i w krótkim czasie nie jesteśmy w stanie ich poprawić. Liczymy na Waszą pomoc.

Wielu z Was słyszało o tej scenerii. Tym razem będziecie mogli sami ocenić jak wygląda. Będziecie też mogli wykazać swoje umiejętności i pomóc ją skończyć. Zapadła decyzja o udostępnieniu tej scenerii. Autorem trasy jest Kolega @Pozdze, zmagał się z budową tej scenerii spory szmat czasu. Od końca 2014 r. staraliśmy się pomóc w udostępnieniu tej scenerii w takim stanie jak jest.


Sceneria jako nieskończona zawiera błędy i braki, jednak staraliśmy się aby była przejezdna. Wielkość tej scenerii powoduje bardzo długi czas wczytania, proszę więc zachować cierpliwość przy uruchamianiu.

Sceneria do pobrania:

Strony: [1]