Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Robert83

Strony: [1] 2
1
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 15 Kwietnia 2017, 13:29:22 »
Też jestem tego zdania. Wcześniej było lepiej manewrować i zapinać wagony.

2
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 13 Kwietnia 2017, 10:28:25 »
Tak,  musisz przestawić zwrotnice ręcznie i cofać na ten tor.

Reg. obowiązki 11a.
Usunąłem zbędny cytat.
Benek

3
Na warsztacie / Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« dnia: 11 Kwietnia 2017, 22:36:59 »
Witam, mam problem z misją Kaliska pośpieszny ET22. Manewruję pod W5 czekam aż przyjedzie mój pociąg.
EU07-424 dostaje Ms2 z peronu i jedzie z wagonami na boczny tor gdzie stoi EU07, ale nie odpina wagonów które mam zabrać.
Co robię źle bo sceneria jest jedną z moich ulubionych a nie mogę sobie z tym poradzić.
Używam najnowszego EXE C++


4
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Kwietnia 2017, 19:41:59 »
Ja właśnie pobieram i biorę się za testy. Wspaniała robota kolego, super że dochodzi nam nowa wersja scenerii.
Patrząc po screenach już mega mi się podoba :))

5
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 29 Marca 2017, 21:29:11 »
Cytuj
Czekaj czekaj, drzy, czy w sense ze kamera idzie ostro w bok na rozjazdach itp? Bo jak to drugie to akurat "feature" jest, na kierujacego bardziej dzialaja sily przyspieszenia itp, a to sie akurat najbardzie na rozjazdach objawia.

Właśnie to że idzie w bok jest super, ale ja mam też efekt drgania, nawet przy 10km/h. Wszystko widać podwójnie jak ktoś już pisał o tym w tym temacie :)

Moim zdaniem niebo w ng++ też jest za bardzo jasne :)

Moim zdaniem niebo od @tmj  tak właśnie powinno wyglądać ;)

6
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 29 Marca 2017, 20:39:18 »
Witam, w załączniku screeny z nocy - dlaczego mam całe niebo w bez chmur w jednym kolorze?

W .ini w sekcji Maszyna mam wpis : movelight 0

Na scenerii l053-sluzba-4-night po dojechaniu w perony z bocznego toru EP07 pośpieszny (zapętliło mi się audio "zgłaszam" i tak cały czas się powtarza i nie mogę tego wyłączyć.
Sceneria strasznie drży w poziomie przy wjazdach na inne tory

Mam najnowszą wersję od : @Milek7

7
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 29 Marca 2017, 05:59:18 »
U mnie też już nie ma czerwonej trawy i artefaktów :) Jedynie też trzęsie kabiną na zakrętach w poziomie oraz wszystkie semafory na których świeci się zielone to u mnie jest kolor niebieski. Tak już od dłuższego czasu.

8
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 25 Marca 2017, 23:26:03 »
a dla innych, poprawione shadery, ci mieli krzaki mogą przetestować jeszcze raz https://milek7.pl/.stuff/eu07exe/fixedpipeline25.zip
U mnie niestety dalej jak było źle tak jest. Nie pomogło :(

9
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 25 Marca 2017, 12:56:54 »
A u mnie wygląda to tak jak na obrazku. Też czerwona trawa i w loko dużo żółtego.

Wersja EXE : eu07++ng

Log w załączeniu.

Karta Radeon R9 290

10
Na warsztacie / Odp: Linia nr 91 - Kraków Bieżanów - Bochnia
« dnia: 24 Marca 2013, 16:36:10 »
Projekt zapowiada się super, bardzo bym chciał aby wyszedł Kraków do symulatora :) Sam jestem z Krakowa i brakuje takich linii w symulatorze, sam coś tam tworzę, ale to dopiero początki i nie będzie to trasa realna. Może kiedyś, zobaczymy. Jeśli mógłbym jakoś pomóc to można pisać.

11
Na warsztacie / Odp: Projekt Rochowice
« dnia: 05 Marca 2013, 20:17:49 »
Super się zapowiada, naprawdę mi się bardzo podoba. Oby tak dalej! ;)

12
Na warsztacie / Trasa północna - Wstęp
« dnia: 26 Lutego 2013, 00:51:02 »
Witam serdecznie,



Jako że zaczynam tworzyć trasy, próbuję, uczę się.  Chciałbym zaprezentować szkielet mojej trasy w postaci wideo. Ma ona póki co mnóstwo błędów, niedociągnięć i braków. Zależy mi na Waszych opiniach czy według Was, może coś z tego wyjść? Wiem że bardzo dużo jest do poprawy, zrobienia, przemyślenia. Jak wszyscy wiemy nie jest to prosta robota. Ale chęci i satysfakcja skłania mnie aby walczyć, uczyć się i osiągnąć jakiś konkretny cel.

Poniżej link do filmu (jest w kiepskiej jakości ze względu na słaby upload).

Link : http://www.youtube.com/watch?v=UOjNTdr_CLw&feature=youtu.be

13
Pomoc w tworzeniu / Odp: 3DS kilka niejasności.
« dnia: 18 Lutego 2013, 00:56:07 »
I jeszcze bardzo ważna rzecz. Pamiętaj o wygaszaniu semaforów.
node -1 0 005 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_used1 4 tpbp-new2 0.2 0.5 1.1
-40.117 0.2 239.731  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-40.117 0.2 339.731  0.0  //point 2
event2 semek1_s1
endtrack

Dokładnie, właśnie testuje wygaszania :)

Jeszcze raz Wszystkim ślicznie dziękuję. Już mi wszystko śmiga aż miło. Manewrowe podwójne itd..  również zachowują się jak należy :)

14
Pomoc w tworzeniu / Odp: 3DS kilka niejasności.
« dnia: 18 Lutego 2013, 00:06:27 »
Niech da sygnał S2, dopisze współrzędne i sprawdzi czy działa, bo powinno..

No i musiałem zmienić semafor na ss3zcbi.inc

Dokładnie, wyjaśniło się. Ale już dzięki Wam dość dużo się nauczyłem. A to zachęca do dalszej walki i sprawia coraz większą przyjemność :)

15
Pomoc w tworzeniu / Odp: 3DS kilka niejasności.
« dnia: 18 Lutego 2013, 00:05:19 »
Niech da sygnał S2, dopisze współrzędne i sprawdzi czy działa, bo powinno..

Dobra Panowie, działa z S2. Już zrozumiałem co i jak. Tylko muszę popatrzeć na ten sygnał S5. Bo innym wpisem dawał żółte a tak nie ;) Dzięki za poświęcony mi cenny czas ;)

16
Pomoc w tworzeniu / Odp: 3DS kilka niejasności.
« dnia: 17 Lutego 2013, 23:30:39 »
Dobrze, mam nadzieję że wspólnymi siłami uda nam się coś zdziałać. Generalnie super się tworzy trasy, jak się już pojmie parę rzeczy to naprawdę można zrobić konkretne trasy ;)

SCN:

//$n test
//$d test
//$i test
//$g test
//$f pl test


//sky cgskj_dusk013.t3d endsky
//atmo 0 0 0 1000 2000 0 0 0 endatmo
//light 1470 40 110 0.118 0.118 0.118 0.38 0.318 0.247 0.404 //0.522 0.588 endlight

include test/test.scm end

node -1 0 ty_mnie_slyszysz sound -10.0161 0.2 85.0 ty_mnie_slyszysz.wav endsound
event ty_mnie sound 2 ty_mnie_slyszysz 1 endevent
event event01 multiple 0 none ty_mnie endevent

node -1 0 dajzolte eventlauncher 0.0 0.0 0.0 -1 none 1031 semek1 none end
event semek1 multiple 3 none semek1_s5 endevent


event keyCtrl01 multiple 0 none semek1 endevent


FirstInit
trainset none Testowy 20 0
node -1 0 ST44-313 dynamic PKP\ST44_V1 ST44-313 ST44  0 headdriver 3 0 enddynamic
endtrainset


trainset rozklad 213 80 25
//$o -
node -1 0 SU45-017 dynamic pkp\su45_v1 301d-017 301d  0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00256-5 dynamic pkp\1xxa_v1 azdnu_120 111a 0.0 nobody 3 19 passengers enddynamic
node -1 0 505120-00256-5 dynamic pkp\1xxa_v1 bdnu_120 111a 0.0 nobody 3 19 passengers enddynamic
node -1 0 505120-00256-5 dynamic pkp\1xxa_v1 adnu_120 1xxa 0.0 nobody 3 22 passengers enddynamic
endtrainset


trainset none 7 0 0
node -1 0 SIEC-080645 dynamic PKP\BDHPUMN_V2 505126-08064-5 BDHPUMN 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 a4166 dynamic PKP\BDHPUMN_V2 505126-08064-5 BDHPUMN 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 a1240 dynamic PKP\BDHPUMN_V2 505126-08064-5 BDHPUMN  0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 a23560 dynamic PKP\BDHPUMN_V2 505126-08064-5 BDHPUMN 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 a6500 dynamic PKP\BDHPUMN_V2 505126-08064-5 BDHPUMN  0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 a27377 dynamic PKP\BDHPUMN_V2 505126-08064-5 BDHPUMN  0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 a46700 dynamic PKP\BDHPUMN_V2 505126-08064-5 BDHPUMN 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 a10235 dynamic PKP\BDHPUMN_V2 505126-08064-5 BDHPUMN 0 nobody 3 0 enddynamic
endtrainset

SCM tutaj : http://www.speedyshare.com/K7dtw/test.scm

17
Pomoc w tworzeniu / Odp: 3DS kilka niejasności.
« dnia: 17 Lutego 2013, 23:17:41 »
Czyli nie jest poprawnie, skoro nie zmienia się sygnał. Pokaż jak teraz wygląda zawartość twoich plików scn.

Zmieniłem semafor na inny ale dalej to samo. Musi być jakaś głupota ;) drobny błąd. Podaję zawartość plików po modyfikacjach:

SCN:

include test/test.scm end

node -1 0 ty_mnie_slyszysz sound -10.0161 0.2 85.0 ty_mnie_slyszysz.wav endsound
event ty_mnie sound 2 ty_mnie_slyszysz 1 endevent
event event01 multiple 0 none ty_mnie endevent

node -1 0 dajzolte eventlauncher 0.0 0.0 0.0 -1 none 1031 semek1 none end
event semek1 multiple 3 none semek1_s5 endevent

SCM :

node -1 0 Toras001 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_used1 4 tpbp-new2 0.2 0.5 1.1
-10.0161 0.2 63.1484  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-10.0161 0.2 163.148  0.0  //point 2
0
event2 semek1_sem_info
velocity 35
endtrack

18
Pomoc w tworzeniu / Odp: 3DS kilka niejasności.
« dnia: 17 Lutego 2013, 23:01:16 »
Sawi : Jest to semafor "ss4zcpbi.inc" dodany w 3DS Max (semafor półsamoczynny, czterokomorowy na słupie prostym.). Eventy dodane ręcznie.

adsim : Opóźnienie również nie pomaga.

* Cały czas sygnał S1 i AI stoi :(, event wywołany poprawnie.

19
Pomoc w tworzeniu / Odp: 3DS kilka niejasności.
« dnia: 17 Lutego 2013, 22:45:09 »
Tak, wiem, przepraszam moja pomyłka, żółte do 40/km/h chciałem napisać. Przepisy w miarę znam ;)

20
Pomoc w tworzeniu / Odp: 3DS kilka niejasności.
« dnia: 17 Lutego 2013, 22:41:03 »
Nie jest dobrze. Powinno być tak:
node -1 0 dajzielone eventlauncher 0.0 0.0 0.0 -1 none 1031 semek1 none end
event semek1 multiple none semek1_s5 endevent

No teraz się w ogóle nie zmienia światło na S5, loguje że odpala eventa bez błędu, natomiast nie zmienia na zielone żółte i AI stoi.

21
Pomoc w tworzeniu / Odp: 3DS kilka niejasności.
« dnia: 17 Lutego 2013, 22:22:51 »
Wywołuje się, zmienia sygnał na S5 o podanej godzinie. To działa prawidłowo.
Dołączam jeszcze raz loga, oraz wpisy. Cały czas kombinuję ale bez efektów.

SCN:

include test/test.scm end

node -1 0 ty_mnie_slyszysz sound -10.0161 0.2 85.0 ty_mnie_slyszysz.wav endsound
event ty_mnie sound 2 ty_mnie_slyszysz 1 endevent
event event01 multiple 0 none ty_mnie endevent


node -1 0 dajzielone eventlauncher 0 0 0 -1 none 1031 semek1 none  end
event semek1 lights 0.0 semek1 1 0 0 0 0 endevent

SCM:

node -1 0 Toras001 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_used1 4 tpbp-new2 0.2 0.5 1.1
-10.0161 0.2 63.1484  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-10.0161 0.2 163.148  0.0  //point 2
0
event2 semek1_sem_info
velocity 35
endtrack

22
Pomoc w tworzeniu / Odp: 3DS kilka niejasności.
« dnia: 17 Lutego 2013, 22:10:01 »
Zmieniłem nazwy semafora wszędzie na takie same : semek1. W 3dsMax również tak się nazywa.
Na początku sygnał S1. AI Zatrzymuje się. Następnie po kilku sekundach o konkretnym czasie dostaje S5, działa auto-wyzwalacz. Jeszcze raz dołączam log.txt.

23
Pomoc w tworzeniu / Odp: 3DS kilka niejasności.
« dnia: 17 Lutego 2013, 21:49:57 »
W załączeniu log.txt. Wszystko tam w porządku. Dałem nawet semafor przed torem ale nic się nie zmieniło.


24
Pomoc w tworzeniu / Odp: 3DS kilka niejasności.
« dnia: 17 Lutego 2013, 21:43:48 »
macius5991 Nie pomogło niestety.

A czy tor z sem_info znajduje się przed semaforem i czy lokomotywa na nim na pewno stoi?

Tor znajduje się w połowie semafora. Lokomotywa stoji na tym torze.

25
Pomoc w tworzeniu / Odp: 3DS kilka niejasności.
« dnia: 17 Lutego 2013, 21:21:22 »
Dołączam poniżej screen. Co chwilkę command zmienia się na Prepare Engines i wraca do Obey_Train i tak w kółko.

http://img849.imageshack.us/img849/5244/semek.jpg

26
Pomoc w tworzeniu / Odp: 3DS kilka niejasności.
« dnia: 17 Lutego 2013, 17:06:21 »
Zgadza się :) Już mi wszystko działa, przepraszam Was za pytania podstawowe ale tak troszkę mi się namieszało to wszystko ;) Kontynuuję prace i mam nadzieje że z górki. Dziękuję serdecznie jeszcze raz Wam wszystkim. Potraficie pomóc ;)

  Dodano: 17 Lutego 2013, 20:50:59
Mam jeszcze kolejny problem. Chodzi natomiast o semafory. Eventami już potrafię je przestawiać, ale mam problem taki że jedzie AI 35km/h, do toru mam przypisany i posadzony semafor z sygnałem S1

node -1 0 Toras001 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_used1 4 tpbp-new2 0.2 0.5 1.1
-10.0161 0.2 63.1484  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-10.0161 0.2 163.148  0.0  //point 2
0
Velocity 35
event2 Semek1_sem_info
endtrack

AI zatrzymuje się ładnie przed S1. Po chwili dostaje sygnał S5 i AI stoi. Szukałem, czytałem, próbowałem ale ruszyć się nim nie udało na S5. Stąd moja prośba o pomoc.

Z góry dzięki.

27
Pomoc w tworzeniu / Odp: 3DS kilka niejasności.
« dnia: 17 Lutego 2013, 16:50:16 »
A spróbuj zjechać z odcinka i przejechać po nim.

  Dodano: 17 Lutego 2013, 16:37:35
node -1 0 ty_mnie_slyszysz sound -10.1684 0.0 109.864 ty_mnie_slyszysz.wav endsound
event ty_mnie sound 2 ty_mnie_slyszysz 1 endevent
event event01 multiple 0 none ty_mnie endevent
Zobacz tak.

matek123 No działa jak zjadę z odcinka i wycofam. Czyli działa w drugą stronę.

Poniżej wpis toru "Testowy"

Cytuj
node -1 0 Testowy track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_used1 4 tpbp-new2 0.2 0.5 1.1
-0.0521236 0.2 -10.2684  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-0.0521236 0.2 89.7316  0.0  //point 2
0
endtrack

28
Pomoc w tworzeniu / Odp: 3DS kilka niejasności.
« dnia: 17 Lutego 2013, 16:31:57 »
event keyCtrl01 multiple 0 none ty_mnie_slyszysz endevent
Wklej to i wciśnij shift+1

No tak, to działa idealnie :). Czyli generalnie powinno zadziałać automatycznie. Więc w czym jeszcze tkwi szczegół że nie odgrywa z automatu po najechaniu na współrzędne?

29
Pomoc w tworzeniu / Odp: 3DS kilka niejasności.
« dnia: 17 Lutego 2013, 16:25:37 »
Cytuj
event ty_mnie_slyszysz sound opuzn ty_mnie_slyszysz 1 endevent
Tutaj musi być opóźnienie w sekundach. No w folderze /sounds musi się znajdować dźwięk ty_mnie_slyszysz.wav.

Rozumiem, dziękuję, ustawiłem na 2sekundy jak poniżej. Niestety dalej nie jest odgrywany wav.
Plik znajduje się w folderze Sound. Da się odtworzyć i jest słyszalny dobrze.
Dodam że na tym torze gdzie ma być odegrany dźwięk, jest postawiony skład który jest prowadzony poprzez skrypt ze startową prędkością 35km/h. On jedzie do przodu i na współrzędnych toru jest zdefiniowane to zdarzenie. Ale nawet jak wsiadam do lokomotywy i nią jadę sobie to też dźwięk się nie odgrywa :(

Cytuj
event ty_mnie_slyszysz sound 2 ty_mnie_slyszysz 1 endevent

30
Pomoc w tworzeniu / Odp: 3DS kilka niejasności.
« dnia: 17 Lutego 2013, 16:11:57 »
node -1 0 ty_mnie_slyszysz sound x y z ty_mnie_slyszysz.wav endsound - deklaracja dźwięku.
event ty_mnie_slyszysz sound opozn ty_mnie_slyszysz 1 endevent - event odpalający dźwięk.
 event event01 multiple 0 none ty_mnie_slyszysz         endevent - event odpalający, poprzedni event przez najechanie toru.
x y z ustawisz sobie współrzędne. opozn dasz opóźnienie wywołania eventu.

  Dodano: 17 Lutego 2013, 16:05:57
Pierwsze dwie linijki muszą być. Wywołanie możesz zrobić jakie chcesz.

Zrobiłem jak napisałeś, ale jeszcze coś mi się nie odgrywają dźwięki.
Poniżej jeszcze raz załączam kody, błędów w logach nie mam jeśli chodzi o ten event:

Plik SCM:

node -1 0 Toras001 track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_used1 4 tpbp-new2 0.2 0.5 1.1
-10.0161 0.2 63.1484  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-10.0161 0.2 163.148  0.0  //point 2
0
event1 event01
endtrack

oraz plik SCN:


//sky cgskj_dusk013.t3d endsky
//atmo 0 0 0 1000 2000 0 0 0 endatmo
//light 1470 40 110 0.118 0.118 0.118 0.38 0.318 0.247 0.404 //0.522 0.588 endlight

include test/test.scm end

node -1 0 ty_mnie_slyszysz sound -10.1684 0.0 109.864 ty_mnie_slyszysz.wav endsound

event ty_mnie_slyszysz sound opuzn ty_mnie_slyszysz 1 endevent

event event01 multiple 0 none ty_mnie_slyszysz endevent



FirstInit
trainset none Testowy 20 0
node -1 0 ST44-313 dynamic PKP\ST44_V1 ST44-313 ST44  0 headdriver 3 0 enddynamic
endtrainset


Strony: [1] 2