Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - AIR

Strony: [1] 2 3 4
1
Pomoc w tworzeniu / Odp: Pytania o eventy
« dnia: 24 Kwietnia 2025, 09:19:59 »
Jeżeli dobrze kojarzę (chociaż nie mam pewności bo nigdy jakoś sobie głowy tym nie zawracałem), najpierw odlicza opóźnienie, a dopiero potem sprawdza warunek i uruchamia odpowiednie eventy.

2
Na warsztacie / Odp: dodatki ptysia
« dnia: 21 Marca 2025, 13:28:36 »
Po prawie, ze miesiacu przerwy zapowiadam, ze nastepny "pack" jaki wydam, to beda roznorodne talboty. W wiekszosci PKPC, ale kto wie co wiatr przywieje...

(widoczne bledy na screenie beda poprawione!)

3
Bieżące kolejowe / Odp: Co dalej z seria EP09?
« dnia: 19 Lutego 2025, 18:51:06 »
Trochę bujasz w obłokach... Prywaciarz nie będzie inwestował w zmianę przekładni i bawił się w zmianę typu, bo na rynku jest opór EU07 z IC, które wciąż można kupić i zlecić P4/P5 i jest na to gwarant. Poza tym po co komu nowe szkolenia i autoryzacje na taką "ET09"? No i w końcu: skoro jest "taka awaryjna" to przy pociągach towarowych i bardzo ciężkich nie będzie jeszcze bardziej? Kto to by serwisował? Jaki zakład?

Niby przetwornice  i sprężarki świrują teraz... No to idąc tym tropem padły by w ruchu towarowym na pierwszym kursie...

Nie ma co tutaj bić piany: skoro IC ich nie chce to niestety trzeba się z tym pogodzić i zamknąć temat. Pisałem już wcześniej: mają argument w postaci napływu nowych EU160 i EU200 i nic tego nie przebije. Nasze sentymenty możemy sobie wsadzić głęboko w...

4
https://eu07.pl/userfiles/21553/L61-r2.rar

Stradom - Turów jest przejezdność po torze nr 2, dalej nie jestem w stanie dojechać na swojej zasyfiałej paczce bo w Turowie wysypuje xd.
Nie powinno już łamać pantografu na wyjeździe ze Stradomia, ale dla bezpieczeństwa lepiej wyłączyć tą możliwość w ustawieniach.

Semafur powinien być inny i jeszcze niżej, ale nie mamy takiego więc jest jak jest. 

5
Kawup wrócił z mlekiem


Na warsztat trafiło coś, czego w maszynie jeszcze nie było, czyli bramki semaforowe :3
W międzyczasie kończony jest most w Komańczy.

6
ekhm.. ekhm...
Halo, dzień dobry wieczór Witam Serdecznie.

Wielki powrót legendarnej Linii 61! Zmiany względem ostatniej wersji?
-Przeryta struktura katalogowa na wzór tej z Galicyi,
-Całkowicie nowa Częstochowa i odłączenie od "starej" linii_61,
-Wymieniona sieć na tą z Galicyi (zawarta w paczce żeby nie komplikować, nadal wymaga exe z zależności Galicyjskich (z obsługą PBR)),
-Pierwszy raz w ciągu 4 lat, na porządnie naprawione rozjazdy na Kucelince, jak scenariusze się nie posypały (a jest to całkiem możliwe) to na 35% będzie działać,
-Nowy teren w Częstochowie i więcej domków z CityGMLa (tak mam zapisane, ale możliwe, że teren był już wcześniej),
-Jakieś mniejsze lub większe zmiany, poprawki w Kielcach, nie pamiętam bo to już chyba rok jak to robiłem,
-Najpotężniejszy ze wszystkich deweloperów, bez dewelopera postanowił poprawić tabor w scenariuszach żeby nie było braków i zasadniczo tylko dzięki niemu ta paczka się pojawiła, bo takto by kisło kolejne pół roku (oddajcie mu już te range :<)
-Zobligował się również do poprawienia w przyszłości tych różowych cyborgów które straszą w tym jakże pięknym, pustynnym, świętym mieście z tramwajami,

Ogółem to wychodzi na to, że wszystko się ładuje, baza w jakimś stopniu działa, torowisko jest bardziej stabilne, sieć bardziej przypomina sieć, ale całościowo nadal jest lipa i jakoś mnie nie ciągnie do kończenia tego. Scenariuszy nie testowałem, możecie się pobawić i spróbować samemu poprawić, ewentualnie podesłać logi i czekać aż gdzieś mnie znowu natchnie do tego. Może szybciej do tego dojdzie jak zjawi się ktoś kto udekoruje na tip-top Częstochowę. W paczce jest SBT dla jednego scenariusza, można sobie to spokojnie przekopiować i zmienić nazwę coby reszta też się szybko odpalała. Z jednej strony szkoda żeby to kisło (w samym Rainstedzie na liczniku jest ponad 450rbh i pewno drugie tyle przy terenie) szczególnie, że najgorsze (drogi, sieć) jest zrobione. Z drugiej strony ciężko mi przy tym cokolwiek robić po nabraniu doświadczenia przy innych projektach i teraz przynajmniej teren, na pewnym odcinku, wypadało by zrobić od nowa. Podzielcie się swoją opinią na ten temat.

A no i ten, gdzieś w międzyczasie zrobiłem dedykowane semafory (wiszące karzełki dwurzędowe, sześciokomorowe) na Częstochowę Osobową, ale przy przenosinach na nową paczkę gdzieś je wsysnęło, jak znajdę to podrzucę.

https://eu07.pl/userfiles/21553/L61.rar

7
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 10 Czerwca 2024, 01:03:01 »
Hejka! :) Najnowszy rarytas PKP IC czyli EP07-201 10 dni po naprawie. Dla zainteresowanych mogę udostępnić zdjęcia w formacie .NEF (1 bok + czoło skos)

https://eu07.pl/userfiles/24104/EP07-201.rar

8
Cześć,
wysyłam zdjęcia na tekstury wolnostojących sklepów wielkopowierzchiowych Dino oraz Biedronka.

Sklepy są w lokalizacji wg współrzędnych poniżej - miejscowość Siennica, powiat miński:
52°06'04.8"N 21°36'23.5"E
Na Google Maps nie ma ich jeszcze na zdjęciach lotniczych, ale na GeoPortalu są już dostępne, można zmierzyć wielkość budynków.

https://eu07.pl/userfiles/8463/dino_siennica.7z
https://eu07.pl/userfiles/8463/biedronka_siennica.7z

9
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 18 Lutego 2024, 08:57:59 »
EU07E-109 Cargounit w służbie Captrain

1 czoło + 1 bok

https://eu07.pl/userfiles/29972/EU07E-109_tex.zip

10
Pod projekt Linii 61 cały czas dodawane są nowe assety:
Tym razem most nad rzeką Pilicą w Koniecpolu (ten od strony drogi)

11
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 30 Stycznia 2024, 01:27:38 »
Szalą
Projekt dycha, ledwo dycha wiec z nudow powstają mosty nad pilicą w Koniecpolu :3

12
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 04 Stycznia 2024, 21:54:46 »
Ja bym nie nazwał tego zaoraniem, tylko opinią.

Zaoranie Maszyny będzie wtedy gdy SimRail umożliwi:
- dowolne modyfikacje w konfigurację taboru (co raczej za szybko nie nastąpi, a może nigdy?)
- edytor tras
- tworzenie scenariuszy, a to się wiąże też z...
- modyfikacje zestawień taboru
- dostęp do nowego taboru (bo na razie to za wiele SimRail nie ma, choć obecne modele jakościowo są super)

Może punktów mało, ale wymagające. Ile lat zleci SR na ich stworzenie, o ile uda się je stworzyć?

Ja gram w obie, choć zastopowanie Maszyny troszkę boli, szczególnie gdy patrzy się przez pryzmat godzin poświęconych w jej rozwój.

13
Jakoż, że jest planowany powrót do prac nad L61 to ja wracam do tworzenia modeli dedykowanych dla tejże scenerii :3
Na pierwszy ogień poszła kładka ze stacji Koniecpol i muszę przyznać,że wyszła zadowalająco, pomimo braku materiałów.
Model na ten moment ma około 21k poly, oraz teksturę roboczą w 8K, którą planuje zmniejszyć do jakiś 2k maksymalnie 4k.
//edit 27.11.2023
dobra jan mnie przekonał zostaje


14
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 22 Listopada 2023, 18:35:48 »
No to słabo jeśli tak by było. Widać WC ma większy priorytet i jest potrzebne w symulacji realizmu bardziej niż szafa do której "trzeba" podejść by uruchomić jednostkę.

15
Bieżące kolejowe / Odp: Inna metoda hamowania np. EU07
« dnia: 14 Listopada 2023, 21:19:49 »
Luzem, przy małych prędkościach nic, zmienił byś kierunek jazdy.
Najpierw zmieniłby kierunek działania siły, a dopiero po uzyskaniu prędkości równej zero - kierunek jazdy.
Im większa byłaby prędkość, tym większa szansa, że może dojść do gwałtownego poślizgu i rozpadnięcia się silników. Przy jeździe luzem i przy małych prędkościach, tak jak kolega wyżej napisał.
W lokomotywie oporowej trudno byłoby uzyskać efekt poślizgu na pierwszej pozycji jazdy. Normalnie na postoju po ustawieniu pierwszej pozycji zakładając rezystancje sumaryczną 27 ohm (nie pamiętam ile ma dokładnie EU07) popłynie prąd 111A przy napięciu 3 kV. Gdyby komuś udało się uzyskać np. 444A (na suchych szynach jeszcze daleko do poślizgu), to oznaczałoby 12 kV na rezystorze. Wydzielona moc byłaby 16-krotnie większa niż normalnie. Nie wiem co podziałoby się z izolacja silników trakcyjnych przy tak wysokim napięciu. Fabrycznie nowa miałaby szansę chwilę wytrzymać. Nie wiem jak z komutacją prądu na komutatorze. Widziałem w ostatnich dwóch latach w sumie dwa silniki typu EE541, które przetrwały działanie napięcia na zaciskach powyżej 3100 V (znamionowo nie powinno być tam więcej niż 1800V) przy obrotach odpowiadających prędkości w ok. 160 km/h (przy przełożeniu zwykłej EU07), ale prąd wynosił już wtedy tylko 110A. Wcześniej niż poślizg doszłoby do zadziałania przekaźnika różnicowego np. z powodu pojawienia się ognia okrężnego na komutatorze oraz błyskawicznie przepalił by się rezystor rozruchowy, gdyby ogień na komutatorze się nie zapalił z jakiegoś powodu, czy też nie przebiło by wcześniej izolacji obwodu głównego.

16
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 10 Listopada 2023, 20:42:54 »
Dobry, wagoniki dzisiaj :)
ERR,WASCOSA,EUROWAGON --> https://eu07.pl/userfiles/28087/E06.rar <--

Ps. Nie chciało mi się każdego do osobnego uploadu pakować to paczkę zrobiłem

17
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 03 Października 2023, 11:55:51 »
No, jeżeli pozostanie moda na robienie nowych modeli, które mają setki tysięcy trójkątów na LODach gdzie widać jedynie zarys albo wręcz kilka pikseli, to będzie trzeba zamontować te RTXy.

18
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 27 Sierpnia 2023, 19:52:52 »

19
Kolega wyżej dobrze mówi, z tym że nowej paczce jeszcze daleko do wydania. Trzeba ogarnąć węzeł Częstochowski oraz węzeł Kielecki pod względem sygnalizacji i sieci trakcyjnej, i dopiero będzie można szykować paczkę pod wydanie - czytaj: Raczej nie wcześniej niż za dwa miesiące.

Na ten moment nie zalecam pobierać, ani instalować wygrzebanej skądś starej paczki gdyż powoduje ona więcej problemów, niż generuje przyjemności z jazdy. Pozdrawiam serdecznie i wątek zamykam, żeby nikt tutaj nie śmiecił do momentu wydania nowej wersji.

20
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 13 Sierpnia 2023, 23:13:01 »
Szefy projekt cały czas żyje, i cały czas potrzebne są osoby do modeli dedykowanych. U mnie na warsztacie obecnie jest nastawnia w Juliance

21
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 07 Sierpnia 2023, 20:03:56 »
15D/A-121 (bok + czoło) fotki ''trudne''

-----> https://eu07.pl/userfiles/28087/15DA-121.rar <-----

22
Ostatnimi czasy wróciła mi ochota na modelowanie, więc powstają nowe słupy drewniane średniego napięcia, oraz plan na dalszy termin to "nowe nowe" słupy teletechniczne.

23
Bieżące kolejowe / Odp: Symulatory szkoleniowe.
« dnia: 26 Czerwca 2023, 00:37:44 »
Cytuj
PS. 7 wagonów to nigdy nie będzie długo luzować, a fali na osobowych się nie stosuje szczególnie tych wyposażonych w hamulec tarczowy ;)

I to jest temat rzeka, zależy jak wydajnie kran popełnia, jaki woźnica jechał przed tobą i jaki jest stan instalacji pneumatycznej na wagonach. Kiedyś instruktor hamulcowy w naszej firmie mi powiedział "Nieważne jak luzujesz byle byś luzował zawsze tak samo, najwięcej problemów występuje po zmianie maszynisty".

24
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 07 Maja 2023, 10:24:11 »
Dołożę swoje 0.03$ z perspektywy zwykłego, szarego usera. Usera, który póki co tylko jeździ, ale może gdzieś, kiedyś coś by sobie "poedytował".
Cytuj
Ja osobiście byłbym za prostym edytorem, w którym nawet nie byłoby ani edycji terenu, ani krzywych przejściowych, ani przechyłek, ale żeby po prostu był
Prosty edytor, z prostymi funkcjami de facto stworzy (ewentualnie na amen zabetonuje już istniejący) standard maszynowych scenerii- prostych, płaskich naleśników z mało realnym układem torowym. Chyba jestem trochę rozpieszczony Bieszczadami albo nową L61, ale moim zdaniem, to właśnie powinien być nowy standard. Pozornie głupia rzecz, jaką jest profil pionowy, diametralnie zmienia przyjemność z prowadzenia pociągu. Nie nadrobi się tego ciekawą dekoracją.
Rainsted być może jest skomplikowany, mój kontakt z jego funkcjami edycyjnymi jest skromny. Ale to skomplikowanie daje możliwości. Blender tudzież Gimp też są skomplikowane, też właściwie użyte dają super efekty, jednak nie ma tutaj głosów, aby pierwszego zastąpić chociażby jakimś Sketchup-em a drugiego windowsowym Paintem.

25
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 10 Grudnia 2022, 18:26:27 »
Postęp przy projekcie l61: Drogi w Rykoszynie i bocznicy zakładowej są powoli na ukończeniu...

26
Tabor kolejowy / ET22 rekord mocy
« dnia: 08 Grudnia 2022, 09:29:56 »
Witajcie!
Moc ciągła ET22 podawana w literaturze dla napięcia 3kV wynosi 3000 kW. Jak wiadomo tabor trakcji elektrycznej charakteryzuje się dużą przeciążalnością i chwilowe moce mogą osiągać dwukrotność tej wartości. Pokazany na obrazkach zapis rzeczywistej jazdy, to fragment zapisu zwykłej pracy na jednotorowej linii pomiędzy Olzą a Wodzisławiem Śląskim ze składem pociągu o masie ok. 1400 brt. Dla lepszej czytelności wykresu pomnożyłem prędkość jazdy i pozycje jazdy przez liczbę 10. Pozycje jazdy z osłabionym polem są zapisywane w prędkościomierzu jako setki. Pozycję 21 i boczniki od 1 do 6 odzwierciedla liczba z zakresu 101-106. Pozycję 48 i boczniki od 1 do 6 odzwierciedla liczba z zakresu 301-306. Moc maksymalną uzyskał kolega maszynista podczas tej jazdy na pozycji 48 i boczniku nr. 5. Moc pobierana z sieci na cele trakcyjne osiągnęła wartość 5837 kW przy prędkości 68,6 km/h.

27
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 07 Grudnia 2022, 20:06:30 »
Może to jest ten czas, żeby "przeprosić" się z projektem Zakopianki i iść w tę stronę?
Tak tylko...

28
Bocznica / Odp: [ANKIETA] Wyrzucenie scenerii "Moczniki" z paczki
« dnia: 05 Grudnia 2022, 19:44:52 »
Czas zawijać manatki, bo ta trasa deklasuje pod każdym względem wszystkie moje scenerie :/

29
Na warsztacie / Sceneria Jeziorka do pobrania - WiP
« dnia: 03 Grudnia 2022, 21:54:44 »
Podobnie jak z Bieszczadami, trwa akcja czyszczenie magazynów.

Po pobraniu użytkownik ma do dyspozycji NIEDOKOŃCZONĄ scenerię "Jeziorka", o długości około 15 kilometrów, obejmującą kawałek bocznicy Elektrociepłowni Siekierki znajdującej się w Warszawie. Szlak prowadzi od punktu zdawczo-odbiorczego w Jeziornie do samej elektrowni. Teren wzięty z geoportalu z pomocą Jana21.

Vmax 30km/h z ograniczeniami do 20 na przejazdach i 3-5km/h na wadze przy hałdzie. Rozjazdami możemy sterować samemu (i pojechać na przykład na wysypisko popiołów :)).

Otoczenie jest poniżej jakichkolwiek standardów, scenerię wrzucam jedynie do pobawienia się, jakby ktoś na przykład miał sentyment do tej trasy. Chętnych oczywiście zapraszam do dekorowania na własną rękę i podsyłania w wątku efektów... może coś z tego wyjdzie. Stan na okolice roku 2019.

Dziękuję Janowi za pomoc z terenem, nauką rainsteda i poprawkami. Kogutowi za ogarnianie całości ze strony technicznej, oraz Parka za pomoc w dekorowaniu.

Link do pobrania: https://eu07.pl/userfiles/28312/jeziorka.rar
Wymagane pliki t3d drzew i krzaków w tym wątku: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.0.html

30
Pomoc w tworzeniu / Odp: ED160 - Ponowne podejście do tematu
« dnia: 28 Listopada 2022, 22:18:16 »
Udało się zdobyć materiały na połączenia międzywagonowe, a co za tym idzie coś powoli udaje się kleić.

Strony: [1] 2 3 4