Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - AIR

Strony: [1] 2 3
1
Nie samymi słupami człowiek żyje XDDDD

W trakcie prac paczka wiaduktów drogowych znanych między innymi z CMK

2
Symulator / Odp: Dyskusja o wymianie pasażerskiej.
« dnia: 12 Stycznia 2022, 19:47:57 »
Może żeby nie gmerać w praserze rozkładów, to mógłby dość nowy plik nazwarozkładu_pasangers. I tam  byłoby definiowana wymiana dla posterunków na których mamy postój. Dla innych postojów niż handlowe 0 0. Jak brakowałoby pliku, albo punktu postoju, to domyślne z exe.

3
W pewnej autobusowej "konkurencji", dla przystanku (słupka przystankowego) podawało się min i max pasażerów, a dodatkowo w pliku konfigu podawało się wagę dla danej godziny (w szczycie była większa, poza szczytem mniejsza). Może by dało radę zaszyć choć ten pierwszy myk, z podaniem min-max dla przystanku w scenerii?

4
Wyszły nowe modele kontenerów, wychodzą nowe zdjęcia.

https://eu07.pl/userfiles/21866/conts_2.zip

Paczka zawiera:

Boki kontenerów 40' HC:
  • Evergreen
  • Florens
  • Maersk
  • MCC
  • MSC (czerwony, żółty)
  • Raffles
  • Triton

Jest jeden kontener 40' DV - zardzewiały Evergreen.

Są również czoła 20' DV kontenerów Cosco, Evergreen, UASC i tylna ściana 20' Rafflesa.


====
https://eu07.pl/userfiles/21866/22G1.zip
https://eu07.pl/userfiles/21866/45G1.zip

Paczki kontenerów 20' DV i 40' HC. W paczkach jest 80+ długich kontenerów różnych przewoźników/armatorów i 11 krótkich.

5
Spotkałem się z postojami około minuty, 30-paru sekund jak teraz, widziałem też przypadki (chyba na "Drawinowie od rana" tak jest) gdzie postój to dosłownie 8-10 sekund. Warto dorobić jakąś opcję, bo co innego stacja węzłowa a co innego stacja przelotowa na zadupiu (tutaj często postoje jak na przystankach).

6
Witammmmm w mojek kuchniiiiii


Dziś przedstawię wam słup Z52 w wersji Odporowo-narożnej :33

7
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 07 Stycznia 2022, 13:52:56 »
X4E-625 (2 boki + czoło): https://eu07.pl/userfiles/24765/X4E-625.7z

EP07-361 (bok + czoło): https://eu07.pl/userfiles/24765/EP07-361.7z

EN90-004 (bok + 2 czoła): https://eu07.pl/userfiles/24765/EN90-004-r2.7z

EP09-024 (bok + czoło): https://eu07.pl/userfiles/24765/EP09-024.7z

B6bnouvz 50 51 84-78 121-7, 111A-30 (bok + 2 kawałki czół): https://eu07.pl/userfiles/24765/B6bnouvz%2050%2051%2084-78%20121-7.7z

B10mnopuz 61 51 20-90 033-2, 154Aa (bok + 2 kawałki czół): https://eu07.pl/userfiles/24765/B10mnopuz%2061%2051%2020-90%20033-2-r2.7z

B8bnopuz 51 51 28-70 006-6, 111Ainw (bok + 2 kawałki czół): https://eu07.pl/userfiles/24765/B8bnopuz%2051%2051%2028-70%20006-6.7z

B10nou 51 51 20-71 049-3, YB (bok + 2 kawałki czół): https://eu07.pl/userfiles/24765/B10nou%2051%2051%2020-71%20049-3.7z

8
A oto prawie gotowy słup Z52 :3

9
Wracam z nową wersją izolatorów na 400kV, które posłużą do projektu budowy sieci przesyłowych 400kV w Maszynie.

10
Bieżące kolejowe / Trakcja podwójna lub popych
« dnia: 02 Stycznia 2022, 14:44:59 »
Zawsze mnie zastanawiało jak to jest z synchronizacją prędkości dwóch lokomotyw ciągnących ale bez stosowania połączenia przewodami ukrotnienia. Podobna sytuacja gdy jedną ciągnie, a druga popycha. Przecież nie da się idealnie zsynchronizować prędkości i wtedy albo rozciągają sprzęgi lub cały skład (przy popychu) albo go ściskają przez różnicę prędkości.
W dawnych instrukcjach czytałem o sygnałach dawanych gwizdawką, żeby maszyniści wiedzieli kiedy zacząć/skończyć popychanie ale to nic nie mówi o prędkości. Myśląc analogią samochodów dochodzi chyba do szarpania ja te prędkości się zmieniają.
A może za bardzo kombinuję ;)

11
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 02 Stycznia 2022, 14:16:27 »
Dobry. Przedstawiam wam Mega Pack zdjęć EP07-456 po ostatniej naprawie w ZNT Ostrów Wlkp. Jest to jedna z dwóch siódemek TV obecnie noszących najnowszy schemat malowania PKPIC z dużym logiem na czole. Jako że maszyna pomaga przy manewrach na stacji to miałem okazję do cyknięcia jej sporo zdjęć na symulator. Paczka zawiera oba boki i oba czoła po dwa razy + sporo detali.

PL-PKPIC EP07-456  - 2 boki + 2 czoła + detale (stan na grudzień 2021)
Link: https://eu07.pl/userfiles/25840/PL-PKPIC%20EP07-456.zip

12
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 30 Grudnia 2021, 20:13:16 »
Postępy prac w projekcie (@gg). Prace prowadzone (29-30.12):
-ułożone wszystkie wskaźniki w8 i w9 na linii 61 na podstawie WOS ;)
Przykłady w załącznikach.

13
Na warsztacie / Odp: Maszynowy Warsztat
« dnia: 09 Czerwca 2021, 19:41:31 »
Obecnie prawie już ukończyłem prace nad 601W, do zrobienia została już tylko jedna tekstura. Z dostępnych elementów będzie można przygotować dowolny wariant 601W z prostą ścianą czołową.

W ramach wakacyjnej przerwy zabrałem się za zrobienie zachodniopomorskiego ED78 i 45WE KD. Na jesień planuję skończenie wagonu 434Z oraz bliźniaczych do niego zagranicznych wagonów serii Sgns. Pojawi się też cała rodzina wagonów 437W, planuję też zrobić nowy wózek 1XTa jeśli do momentu ich skończenia nikt takiego nie zrobi. Na koniec roku również pojawi się coś ciekawego, mogę powiedzieć tyle, że częściowo są powiązane z wagonami 437W.

Skoro jest jeszcze sporo czasu, to składam zamówienie na:
- 437Wc (długość (-14,40m-), rozstaw czopów 8,96m)
- 437Wd (długość (-14,40m-), rozstaw czopów 8,9m)


Wyciąg z NVR wskazuje, że odmiany 437Wc i 437Wd powstały tylko w wersji prototypowej i nikt ich nie zamówił. Poza tym ich długość nie pasuje do żadnego wagonu spotykanego w Polsce przed 2010 rokiem. Taką długość jedynie miały wagony 421V, które były talbotami z wózkami z rodziny Y25 opartymi o konstrukcję 24Ve. Żaden polski wagon z wózkami 1XTa nie miał długości ze zderzakami równej 14,40m, być może w tych prototypach przedłużono ramę z innego wagonu.

Aktualny ilostan wagonów z rodziny 437W według wyciągu z NVR:
- 437W: 457 sztuk
- 437Wa: 103 sztuk
- 437Wb: 79 sztuk
- 437Wc: 2 sztuki
- 437Wd: 1 sztuka
- razem 642 sztuki

W następnych latach z nowości może pojawią się Gondole albo E06A/B. Może też będą zrobione od nowa reedycje 408W/408Wb, 412W, 430W albo 430Wa.

Niedawno zostały ukończone dwa nowe warianty ED78, kolejne 31WEa i 45WE są w przygotowaniu.

W tym tygodniu zabrałem się za skończenie 437W i 434Z. W 437W do zrobienia są elementy na czole i pod spodem oraz nowe wózki. Do 434Z mam już gotową całą ramę, teraz czas na dodanie wszystkich niezbędnych detali.

Dzisiaj skończyłem prace nad nowym wózkiem 1XTa. Dzięki zaincludowaniu wielu parametrów wszystkie warianty wózka mają niewielką wagę i pasują do dowolnego taboru z 1XTa.

W ostatnim czasie został wydany zestaw wagonów 437W/437Wa/437Wb z nowymi wózkami 1XTa. A do testów trafił zestaw wagonów 425S, 426W i 426Za. Wagony 425S powstały na bazie platform 426Za, a wagony 426W głównie na bazie 421S. Już w 2019 roku nie było żadnego 421S, więc już dawno zostały przebudowane na 426Z lub zezłomowane.

Dzisiaj skończyłem modelowanie Sgnsa 434Z, teraz trzeba będzie go pomalować. A potem przygotuję też nowe kontenery i kilka innych popularnych Sgnsów np. DB, VTG, AAE itd.

Skończyłem prace nad 434Z i nowymi modelami kontenerów. Najpierw jeszcze skończę jedną małą rzecz, a potem zabieram się do kolejnych Sgnsów.

Wczoraj został skończony wagon serii Sgns681 produkcji Tatravagónka Poprad. Następne w przygotowaniu.

Dzisiaj doszedł wariant produkcji MSV Studenka oraz nowe modele cystern 20ft.

Tak prezentuje się nowy model wagonu serii Sgmmns190 należący do VTG. Te wagony oryginalnie miały długość 60‘, ale skrócono je do 40'.

14
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 29 Grudnia 2021, 13:14:47 »
W I kwartale 2022 planujemy paczkę całościową, lecz exe oficjalne nie jest aktualizowane od września, rozwijane jest nieoficjalne od @youBy, lecz do paczki takie nie może iść. @Tmj, czy mógłbyś zaktualizować swoje exe o ficzerki i różne poprawki youBy'a?
PS: Dawno Cię nie widzieliśmy aktywnego w wątku lub na chacie, @tmj, choć na forum wchodzisz. :< Brakuje nam Ciebie - programisty.

15
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 28 Grudnia 2021, 23:44:45 »
Postępy prac w projekcie (@gg) stan na 28.12.2021:
- w toku: wstawianie wskaźników w Czarncy i lk571(prawie skończone).
- Dodanie pozostałych plików potrzebnych do działania(wskaźnik na słupie trakcyjnym) + aktualizacja plików torów,
- model elementu rozjazdu,
- modyfikacja pliku nodebank_add.txt o ostatnie zmiany,
-małe poprawki i uzupełnienia wskaźników etcs w Knapówce.

16
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 27 Grudnia 2021, 21:41:28 »
Parę przejazdów na odcinku Częstochowa - Turów.

17
https://youtu.be/vqPfactZvUA
Zjawisko bardzo powszechne dla tego typu pojazdów. Zielony pomiar, to spadek napięcia na boczniku amperomierzy silników 4 i 6, a czerwony, to spadek napięcia na boczniku amperomierzy silników 2 i 5. Zjawisko występowania prądu wstecznego silników trakcyjnych nr. 4, 5 i 6 podczas przejścia z pozycji jazdy numer 21 na 22 trwa ponad 200 milisekund. Duży podskok wartości prądu dla wykresu czerwonego związany jest z tym że chwilowo stycznik grupowy SG7 zamyka obwód dla obydwu tworzonych grup silników, a wiec w nim skupiają się prądy silników 1, 2, 3, 4, 5, 6 tzn. chwilowo przez styki tego jednego stycznika płynie suma prądów obu grup silników (maszynista ustawiając pozycję nr. 22 żąda ich utworzenie). Aby określić jaki prąd płynie w tym czasie przez silniki 1, 2 i trzeci trzeba odjąć matematycznie od wykresu czerwonego wykres zielony. Dla obu wykresów zerem jest wartość w okolicy 50 tzn. wartość prądu jest zawyżona o 50 A dla zakresu dodatniego oraz zaniżona dla ujemnego, gdyż na szybko lutowałem dzielnik rezystorowy dla wzmacniacza operacyjnego, który umożliwił pomiar prądów przemiennych z odczytem poprzez przetwornik ADC mikrokontrolera Atmega. Wmacniacz i mikrokontroler zasilany napięciem 5V. Dodatkowe rezystory, to jeden o wartości 1kohm i dwa 10 omowe. Za ich sprawą napięcie przemienne o amplitudzie 40mV (+20mV i -20mV) dawało na wejściu wzmacniacza napięcia od 10 do 30 mV. Podczas przełączania silników z układu SR na R  (przejście z pozycji numer 36 na 37) oba obserwowane  kanały pomiarowe zachowywały się odwrotnie tzn. czerwony pokazywał prąd wsteczny, a zielony sumował prądy. Tu przydałby się do pełnego podglądu sytuacji i trzeci kanał, który najprościej podłączyć do bocznika silników 1 i 3, ale jeszcze nie polutowałem tego. Generalnie zmiany zarówno wartości prądów jak i kierunku są na tyle szybkie, że klasyczne magnetoelektryczne przyrządy kabinowe w ET22 nie są wstanie nadążyć za tym, a jako taką informację co się dzieje w obwodzie niesie lampka sygnalizująca brak wentylacji rezystorów rozruchowych. Widać jak w trakcie przełączania rozbłyskuje na krótki czas aż dwa razy :). Na klasycznym taborze 3kV tzn. z rozruchem rezystorowym mamy zasadniczo cztery sposoby przełączania grup silników, a w praktyce wykorzystujemy trzy. Sposobu z chwilową przerwą w dopływie prądu nie stosujemy, gdyż powoduje duże zmiany siły pociągowej tzn. szarpie składem. Na ezetach i lokomotywach z rodziny EU07 korzystamy z metody "mostka". Jest to najlepszy sposób, ale trudny do zaimplementowania na lokomotywach sześciosilnikowych. Na ET21 zastosowano metodę "zwarcia". Na ET22 konstruktorzy zdecydowali się zastosować nieco zmodyfikowaną metodę "zwarcia"... mianowicie metodę "bocznika". Dodatkowo rozdzielili silniki tak, że silnik nr. 1 i 3 jest w pierwszym wózku a drugi w drugim wózku etc. W efekcie podczas przełączania nie "rozjeżdżają" nam się tak wózki jak miałoby to miejsce, gdyby wprost przenieść rozwiązania elektryczne z ET21. W tej drugiej efekt był słabiej zauważalny, gdyż wózki w ET21 są połączone z pudłem za pomocą czopów skrętu. Współcześnie można byłoby dołożyć diody półprzewodnikowe i ograniczyć w ten sposób szarpnięcia, ale nawet w podczas głębokich modernizacji do wersji 201Em i 201Ek nie ruszano tego i tak już chyba zostanie. Dodatkowo w trzech załącznikach pomiary:
1) przełączenie z pozycji 21 na 22;
2) przełączenie z pozycji 36 na 37;
3) szybki powrót z trzeciego układu do zera.
Układ pomiarowy rejestrował dane co 10 ms.
Pozdrawiam

18
@pol102 nie ma jeszcze, ale będą :))

Tym czasem szykuje się paczka słupów 400kV, łącznie będzie 10 rodzajów konstrukcji wsporczych na 400kV i 40 rodzajów izolatorów :trollface:

19
Ode mnie prezent świąteczny w postaci nowej wersji Kaliskiej. Zmiany względem poprzedniej:

- Naprawiona sieć. Można już jeździć na symulacji patyków :D.
- Testowo dodane samochody w Opatówku, Radliczycach i Łodzi Kaliskiej.
- Różne poprawki: wygaszanie semafora w Radliczycach, przypisanie powtarzaczy/tablic ostrzegawczych.

Od teraz nie powinno być żadnego "zaniku napięcia" - gubienia ślizgu pantografu ani łamania pantografu. Jeśli podczas przejazdu zdarzyło się zgubić ślizg/złamać pantograf, należy załączyć plik errors.txt, gdzie są współrzędne gdzie to się wydarzyło.

LINK: https://eu07.pl/userfiles/27025/kaliska%20v3.0.7z

20
Na warsztacie / Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« dnia: 03 Grudnia 2021, 17:44:53 »
A ja bym optował za skończeniem czczych dywagacji, które nie wnoszą nic i wzięciem się za robotę.

21
Na warsztacie / Odp: Początek prac nad scenerią "Bochnia"
« dnia: 03 Grudnia 2021, 16:29:42 »
#stopratowaniustarychtrupow

23
Pomoc w tworzeniu / Odp: ED160 - Ponowne podejście do tematu
« dnia: 22 Listopada 2021, 20:30:22 »
Render na zachętę :P

24
Z torów i ta tego nie będzie widać. Chyba, że masz puste miejsce na teksturze, w które nie ma co wsadzić. ;)

25
Kolejne projekty do paczki słupów WN 110kV

Słup odporowo-narożny Typu B2 z izolatorami ceramicznymi, docelowo jeszcze będą kompozyty.
Słup d2 Przelotowy i odporowo narożny znany m.in z miejskich instalacji 110kV.

Teraz pytanie czy robić tabliczki z nazwami faz tzn L1, L2, L3+ tabliczka nie dotykać urządzenie elektryczne, czy raczej nie robić?

27
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 12 Listopada 2021, 22:07:13 »
Dobry. Padło tym razem na 4 siódemki. Siódemki rzekłbym ciekawe bowiem są to ostatnie czynne EU07 4E z klasycznymi reflektorami + w obecnym schemacie malowania PKPIC ostatnia EU07 4E w starym schemacie malowania oraz ex. EP08-003 czyli EU07-244. O tyle o ile zdjęcia 072 da się jeszcze doprowadzić do jakiegoś stanu (sam sprawdzałem) to z numerem 244 może już być kłopot aczkolwiek myślę że uda się coś z nich wyciągnąć.

PL-PKPIC EU07-052 - bok + 2 czoła + detale (stan na lipiec 2021)
Link: https://eu07.pl/userfiles/25840/PL-PKPIC%20EU07-052.zip

PL-PKPIC EU07-067 - bok + czoło + detale (stan na lipiec 2021)
Link: https://eu07.pl/userfiles/25840/PL-PKPIC%20EU07-067.zip

PL-PKPIC EU07-072 - bok + czoło (stan na sierpień 2020)
Link: https://eu07.pl/userfiles/25840/PL-PKPIC%20EU07-072.zip

PL-PKPIC EU07-244 - 2 boki + 2 dwa czoła (stan na sierpień 2020)
Link: https://eu07.pl/userfiles/25840/PL-PKPIC%20EU07-244.zip

28
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 11 Listopada 2021, 00:39:12 »
Wagony Towarowe:

CZ-CDC Falls 401.1 6677 258-1 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/CZ-CDC_Falls_401.1_6678_026-1.zip
CZ-CDC Falls 401.1 6678 026-1 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/CZ-CDC_Falls_401.1_6677_258-1.zip
CZ-CDC Falls 401.1 6681 356-7 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/CZ-CDC_Falls_401.1_6681_356-7.zip
CZ-CDC Falls 401.1 6682 773-2 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/CZ-CDC_Falls_401.1_6682_773-2.zip
PL-GATXP Zaes 7983 704-1 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-GATXP_Zaes_7983_704-1.zip
PL-GATXP Zas 7850 183-7 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-GATXP_Zas_7850_183-7.zip
PL-PKPC Eanos-x 425Wx 5375 497-5 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PKPC_Eanos-x_425Wx_5375_497-5.zip
PL-PKPC Slmmps 443Z 4735 000-5 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PKPC_Slmmps_443Z_4735_000-5.zip
PL-PKPC Slmmps 443Z 4735 017-9 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PKPC_Slmmps_443Z_4735_017-9.zip
PL-PKPC Slmmps 443Z 4735 037-7 - bok / przód
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PKPC_Slmmps_443Z_4735_037-7.zip
PL-PKPC Slmmps 443Z 4735 039-3 - bok x2 / przód tył skos / wózki / tabliczka / detale
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PKPC_Slmmps_443Z_4735_039-3.zip
PL-PROT Eaos 5348 197-1 - bok / przód skos / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PROT_Eaos_5348_197-1.zip
PL-PROT Eaos 5373 551-7 - bok / przód skos / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PROT_Eaos_5373_551-7.zip
PL-PROT Eas 5979 039-1 - bok / przód / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PROT_Eas_5979_039-1.zip
PL-TWG Zas 7952 512-6 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-TWG_Zas_7952_512-6.zip

29
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 04 Listopada 2021, 04:41:09 »
EU07-1520 - bok + 2 czoła + detale
https://eu07.pl/userfiles/23148/EU07-1520-r4.7z

Roos 31 51 3526 085-1 - bok + czoło + detale
https://eu07.pl/userfiles/23148/Roos%2031%2051%203526%20085-1.7z


30
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 31 Października 2021, 12:03:25 »
Nie wiem na ile przyda się ta informacja - ale byłem 21.10 w Kielcach Herbskich. Pokręciliśmy się rano z kolegą po kładce - jeździł sobie wtedy cargowski "kiosk" i chyba coś zestawiał. Tym, co przykuło naszą uwagę były węglarki załadowane drzewem (biała kora z czarnymi akcentami? Coś takiego).

Poszliśmy coś zjeść na miasto i załatwić swoje sprawy; gdy wróciliśmy, do węglarek zapięty już był byk. Niestety w swojej sklerozowatości nie zwróciłem uwagi na numery (zresztą był daleko i chyba i tak bym ich nie dojrzał). Za jakiś czas wsiedliśmy w pociąg powrotny do Częstochowy, zaś parę godzin później, już w Częstochowie Raków, zaobserwowaliśmy skład z drzewem jadący od południa - i zakładam, że mógł to być ten sam, ale, jak mówię, nie znam numerów więc to przypuszczenia.

Więc możliwe, że drzewo jakieś też wożą. :)

Edit - zdjęcie z tego co widzieliśmy.

Strony: [1] 2 3