Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - AIR

Strony: 1 2 [3] 4
61
Na warsztacie / Odp: Maszynowe dodatki Miłosza.
« dnia: 20 Września 2020, 23:04:47 »
Po wagonach 111A-20 przyszła pora na wagony typu 141A-20. Wnętrze i pierwsza tekstura są gotowe, pozostało zrobienie pozostałych skórek.

62
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 20 Września 2020, 22:40:46 »
Zdjęcia  pojazdów  są  różne.  Stopień  ubrudzenia i itp.  Jest sens przebicia jak nie ma się  fotek a zdjęcia  z różnych  okresów danej lokomotywy  różnią  się  na tyle, że po zmianie numerów  są to zupełnie  dwa inne pojazdy.

63
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 20 Września 2020, 22:39:33 »
Nie będą wyglądały na identyczną z przebitym numerem. No i materiał na przyszłość. Ostatnio niestety kilka osób pokasowało swoje zdjęcia na tekstury.

64
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 20 Września 2020, 22:02:39 »
035-6 jest już w przygotowaniu z innych materiałów, więc te fotki mogą posłużyć jako baza pod inny numer.

65
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 19 Września 2020, 13:34:05 »
Parę propozycji do edytora:
- Dodanie pól do wpisania pozycji i rotacji obiektu. Obecnie czasem ciężko ustawić jakiś obiekt precyzyjnie. Niby można użyć notatnika, ale zamykanie symulatora, otwieranie scenerii w notatniku i ponowne otwieranie symulatora dla każdego wstawionego obiektu może doprowadzić do bólu głowy.
- Podświetlanie zaznaczonego obiektu. Czasem klikniesz w miejsce, gdzie jest kilka obiektów obok siebie i nie wiesz, który edytujesz.
- Strzałeczki które pojawiają się na środku wybranego obiektu do precyzyjnego ich ustawienia.
- Możliwość wyłączenia wyświetlania tych zielonych "diamencików" (memcelli).
- Przyciąganie obiektów do toru, aby ustawić je równolegle do tychże albo w odpowiedniej odległości.

66
Publikacje / Odp: MaSzyna 20.09
« dnia: 17 Września 2020, 14:46:42 »
Pełna lista zmian (login i hasło jak do forum):
https://wiki.eu07.pl/websvn/log.php?repname=pctga&path=%2F&isdir=1&peg=6316&sr=6316&er=5736&max=1000&search=&all=1

Skrócony spis przygotowany przez użytkownika Vanquish

Usprawnienia i nowe funkcje EXE

Kluczowe zmiany i nowe funkcje dodane względem EXE z poprzedniego wydania:

    Wprowadzono odtwarzanie komunikatów systemu informacji pasażerskiej dla pojazdów w niego wyposażonych;
    Wprowadzono obsługę dedykowanych dźwięków zapięcia/rozpięcia poszczególnych elementów sprzęgu tj. przewodu głównego hamulca, przewodu zasilającego, złącz ukrotnienia, przejścia międzywagonowego oraz ogrzewania;
    Wprowadzono możliwość zdefiniowania dźwięku deszczu odtwarzanego podczas przebywania w kabinie danego pojazdu;
    Komunikat odjazdu nadawany przez kierownika pociągu transmitowany jest przez radiotelefon, na kanale wyszczególnionym w rozkładzie jazdy;
    W pliku konfiguracyjnym wprowadzono możliwość określenia poziomu głośności dla określonych kategorii dźwięków. Głośność można modyfikować też na bieżąco za pośrednictwem suwaków w sekcji "Settings" panelu "Debug Mode";
    Wprowadzono obsługę ekranów Pythonowych w kabinach lowpoly, w przypadku braku wymodelowanych kabin użytkowych;
    Wprowadzono możliwość dodania automatycznej aktywacji syren(y) przy hamowaniu awaryjnym;
    Wprowadzono definicje kabli sterowania ukrotnionego - użytkownik może podłączyć sterownie ukrotnione tylko w pojazdach z tą samą definicją;
    Dodano nowy przycisk w kabinie - Rozłącznie Sprzęgu - tylko w pojazdach ze sprzęgiem automatycznym;
    Dodano automatyczne zakładanie półsprzęgu, jeśli sprzęgane pojazdy tego wymagają;
    Dodano nowe urządzenie kabinowe: guziko-lampka nastawnika kierunkowego;
    Dodano obsługę osobnych lamp sygnalizacyjnych oraz możliwość używania osobnych lamp dla załączonego przyciemnienia reflektorów;
    Dodano diagnostykę inicjalizacji portu LPT;
    Dodano częściową obsługę przez AI nastawnika uniwersalnego w pojazdach z napędem spalinowo-elektrycznym;
    Zmieniono zachowanie AI podczas manewrów - pojazd dociąga do semafora/tarczy przy W5, a nie nawraca pod rozjazdem;
    Dla pojazdów z nastawnikiem uniwersalnym panel "Pomocnik" wyświetla teraz procent zadanej mocy/hamowania oraz pozycję nastawnika;
    Dla pojazdów z załączonym tempomatem panel "Pomocnik" wyświetla teraz literę "T" na wskaźniku kierunku jazdy;
    Dla sekcji "Vehicle" w panelu "Debug Data" podawany jest stan hamulca postojowego oraz sprężynowego;
    Usprawniono detekcję odległości do zmiany ograniczenia prędkości na szlaku w panelu "Pomocnik";
    Parser plików tekstowych ignoruje identyfikator plików UTF;
    Dodano nowy rodzaj eventu służący do zmiany tekstury wymiennej w statycznych modelu/modelach;
    Dodano zaawansowane ustawienia odbić - możliwość konfiguracji co się odbija;
    Wprowadzono możliwość wstawiania obiektów we wbudowanym edytorze;

Wyżej wymienione punkty to tylko ułamek wprowadzonych zmian, gdyż przedstawiamy zmiany istotne i widoczne dla użytkowników. Dokładny changelog znajduje się w wątku poświęconym zmianom w EXE na Forum projektu - lista jest stale aktualizowana.  https://eu07.pl/forum/index.php/topic,28920.msg532484.html#msg532484

Nowości w obecnym wydaniu

    Premiera: Elektryczny Zespół Trakcyjny typu 36WE - Impuls;
    Nowe modele wagonów pasażerskich - Typ 174A i 120A;
    Nowy model słowackiej węglarki - Typ 457W, oraz wagon C462W w wersji z kołami obręczowanymi;
    Model wagonu chłodni - konwersja modelu Samplaire'a z Trainz;
    Lokomotywa EP09 - Wnętrze lowpoly oraz poprawione teksturowanie przedziału maszynowego;
    Wagony serii BHP - Wnętrza do wagonów;
    Aktualizacja dźwięków falowników Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych typu EN62, EN76, EN96 - Elf;
    Aktualizacja dźwięków dla hamulców tarczowych;
    Aktualizacja fizyki oraz paramterów napędów Spalinowych Zestawów Trakcyjnych typu SA133, SA134;
    Dodano nową paczkę węglarek serii 9-107 produkcji Tatravagónka Poprad;
    Dodano nową paczkę węglarek serii B553;
    Dodano lokomotywę 754.025, 754.041;
    Dodano lokomotywę EP07-395;
    Dodano lokomotywę EU07-476;
    Dodano lokomotywę ET21-309;
    Dodano lokomotywę SM42-1244;
    Dodano lokomotywę SM42-2302;
    Dodano Elektryczny Zespół Trakcyjny EN57-047, EN57-857, EN57-1068, EN57-1368, EN57-1627 oraz EN57-1767;
    Dodano paczki wagonów pasażerskich PKP InterCity oraz Przewozów Regionalnych;
    Wprowadzono korekty dźwięku prowadzenia zestawów kołowych po łuku - słyszalny do 80 km/h;
    Dokonano zmiany opóźnienia animacji nastawnika, dźwigni bocznikowania, nawrotnika, kranu hamulca zespolonego oraz hamulca pomocniczego we wszystkich pojazdach;
    Dla E186 oraz BR285 wyłączono wzrost ciśnienia ponad 5 bar w pozycji napełniania oraz asymilację w pozycji napełniania;
    Dla EN62, EN76, EN96 dodano przycisk kabinowy do rozłączenia sprzęgu;
    Dodano model Fiata 126p, konwersja z Trainz'a (@Sony25);
    Nowe modele miejskie, przemysłowe i inżynieryjne;
    Urealnienie semaforów - Wyświetlenie S1 na semaforze poprzedzane jest sekundą kompletnie wygaszonych komór;
    Ekrany LCD z dynamiczną zmianą treści w Bałtyku Głównym oraz na linii 053;
    Najnowsze wersje scenerii Quark i Zwierzyniec (200823);
    Linia 61 i L61+L144: aktualizacja do najnowszej wersji Ra (11.07.2020), oraz nagrane kwestie kierownika pociągu;

Starsze, ale dalej ważne zmiany!

    EX07, EP08, ET41, ET42, ET22, ET21, EP09, EP05, 181, 182: Pomiędzy ustawieniem nastawnika kierunkowego a załączeniem wyłącznika szybkiego, należy zresetować przekaźnik różnicowy! [n]
    Hamulec sprężynowy lub ręczny są załączone domyślnie na starcie!
    Ex05, ET40, 181: Trzymanie [Ctrl] zatrzymuje powrót nastawnika do bieżącej pozycji
    ET41: Zmiana obsługi pantografu: Wybrać pantograf/y w maszynowniach obu członów [p] i
  • , i dopiero potem podnieść w kabinie [Ctrl+Shift+o]

    EP08: Zmiana obsługi pantografu: Wybrać pantograf/y w maszynowni [p] i
  • , potem podnieść w kabinie [Ctrl+Shift+o]

    E186: Zmiana obsługi pantografu: Wybrać pantograf/y w kabinie [p] i
  • , potem podnieść w kabinie [Ctrl+Shift+o]

    181, Ex05, ET40: Zmiana obsługi pantografu: Programator w stylu Skody [Ctrl+Shift+o] i [Shift+o]

68
Na warsztacie / Odp: Projekt 750mm
« dnia: 09 Września 2020, 23:09:17 »
Nie, nie chce mi się. Inni też mają swoje zajęcia, więc cały tabor wąskotorowy kiśnie. Poza tym nie ma trasy, zatem ciśnienia by skończyć chociażby Lxd2 i Bxhpi A20D-P nie ma. A robota tam będzie gruba, m.in. konieczne przemapowanie, z resztą w moim letniaku też znalazłem buble do poprawy, ponieważ był to mój pierwszy model w życiu.

69
Poradniki / Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« dnia: 05 Września 2020, 15:43:03 »
Nie uzywasz przypadkiem ustawien "uproszczony szaderowy" w nowym starterze? Z tego co pamietam aktywuja one opcje ktore koliduja z kalkulacja wskazywania elementow mysza, ale nie bylo to cos co szczegolnie pilnie domagalo sie poprawienia. Zobacz czy sytuacja nie poprawi sie uzywajac "normalnego", pelnego trybu szaderowego, lub w ostatecznosci trybu legacy.

70
Poradniki / Odp: [SCN] Obsługa edytora w eu07.exe
« dnia: 05 Września 2020, 15:38:28 »
Jakiegoś reshade'a nie masz zainstalowanego? Ewentualnie innych narzędzi do przechwytywania ekranu itp. ? Ewentualnie spróbuj pobrać jakieś inne exe. Może to twoje ma jakieś problemy z edytorem.

71
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 05 Września 2020, 11:24:50 »
Dwie lokomotywy dwuczłonowe. Fotografowane na stacji Wałbrzych Główny. Stan na dzień dzisiejszy.

ET41-174 - dwa boki, jedno czoło.

--> https://eu07.pl/userfiles/4198/ET41-174.rar <--

ET42-036 - dwa boki, jedno czoło.

--> https://eu07.pl/userfiles/4198/ET42-036.rar <--


73
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 03 Września 2020, 20:50:08 »
EN57AL-2112 (bok + czoło): https://eu07.pl/userfiles/27025/foto-en57al-2112.7z (zdjęcia niestety prześwietlone)

Skoda 182-162-8 w barwach Cargounit (bok + czoło): https://eu07.pl/userfiles/27025/182-162-8-r2.7z

Fas 33 51 673 8 473-4 (bok + skośne czoło): https://eu07.pl/userfiles/27025/Fas%2033%2051%20673%208%20473-4.7z

Fas 33 51 673 8 483-3 (bok): https://eu07.pl/userfiles/27025/Fas%2033%2051%20673%208%20483-3.7z

Wszystko oczywiście jakości komórkowej.

74
Bieżące kolejowe / Odp: Rozruch towarowych
« dnia: 25 Sierpnia 2020, 18:44:21 »
Dzięki za odpowiedź. Czyli z tego co napisałeś wynika, że nie ET22, a ET41 powinno jeździć się mniejszymi prądami? Dobrze rozumiem?
ET22 jest bardziej ekonomiczna tzn. zużywa mniej energii do wykonania tej samej pracy dla pociągów mających częstsze rozruchy. Ma po prostu mniejsze straty na rezystorach rozruchowych, ale większe na silnikach trakcyjnych. ET41 pobiera dużo prądu z sieci, ale dla wykonania tej samej pracy przez poszczególne silniki płynie mniej prądu niż w ET22. Straty w uzwojeniach miedzianych są proporcjonalne do kwadratu prądu. Technika jazdy obiema seriami jest różna i nic nie da się z tym zrobić. Jeżeli do przeprowadzenia pociągu po trudnym szlaku potrzebujemy dwóch ET41 (bo nie mamy jeszcze zbyt wielu innych maszyn z rozruchem energoelektronicznym ) - ze względu na brutto, pochylenia pionowe, wytrzymałość cieplną silników, przyczepność zestawów na szynach - to musimy posiadać mocne podstacje i sieć o małej rezystancji własnej. W Rudzie Śląskiej Kochłowicach, gdzie tego nie mamy, zawsze do pomocy stoi lokomotywa popychowa i zawsze jest nią ET22.

75
Bieżące kolejowe / Odp: Rozruch towarowych
« dnia: 24 Sierpnia 2020, 12:42:16 »
Rozmawiałem ostatnio z pewną osobą która twierdziła, że rozruch ET22 przeprowadza się na mniejszych prądach niż ET41. Nie potrafił jednak uzasadnić dlaczego stosuje się te różnice.
W początkowej fazie rozruchu ET41 uzyskuje siłę na haku tylko o 33% większą od ET22 przy 100% większym prądzie pobieranym z sieci. Przykładowo ET22 w zakresie prędkości od 0 do 16 km/h przy prądzie 355A wytwarza na haku ok. 21 ton ciągu, gdy w tym czasie ET41 wytworzy ok. 28 ton, ale pobierając łącznie z sieci 710 A (2 x 355A). Ma to znaczenie w miejscach gdzie jest słabe zasilanie i duże prądy albo wyzwolą zabezpieczenie na podstacji, albo spowodują tak duży spadek napięcia w sieci, który pobudzi do działania nasze zabezpieczenia podnapięciowe na lokomotywie. W takich miejscach najlepiej sprawdzają się lokomotywy przekształtnikowe (obojętnie czy czoperowe, czy już nowsze z silnikami trójfazowymi).

76
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 15 Sierpnia 2020, 23:08:49 »
Q1 definitywnie powinien być czterokomorowy :) A teraz nowości: Kominy, więcej kominów i chłodnia kominowa :) W zasadzie to do mojej części zostały do zrobienia jeszcze: jeden dla Guardiana, 4 identyczne dla koksowni, różniące się teksturą, komin rurowni, te z dachu walcowni (7 sztuk) i Polontex czyli łącznie z 8 modeli i z 11 tekstur. A dodatkowo wypadało by zrobić jeszcze komin Elanexu, Wełnopolu, zapałek, Wigolenu i jeszcze jednego z Gnaszyna. Do końca przyszłego tygodnia pewnie paczka z kominami poleci do testów :) Zapomniałem o najważniejszym - komin Elektrowni na Zawodziu - trzeba zrobić póki istnieje..

Edit: /22.08.2020/ Przy okazji tworzenia komina powstała również spora część Huty szkła Guardian. Pozostało pomalować
Edit: /23.08.2020/ Już pomalowane.

77
Bocznica / Odp: Odp: Brudnopis
« dnia: 17 Sierpnia 2020, 22:51:40 »
Elektrowozy

EP05: 22
EP09: 005 005' 006 009 012 014 019 020 020' 021 021' 022 023 024 025 028 031 032 033 038 040 041 042 043 044 045 046 046'
ET21: 012 012' 23 70
3E-100: 002 005 031 076 117
3E/1: 006 006' 007 009 067 067'
3E/1M: 488
ET40: 55
ET42: 001 006 007 011 013 015 017 036 044
Taurus (EU44): 002 003 006 007 008
Vectron (X4E): 619
Vectron (X4EC): 037-3 049-8 054-8
Vectron (193): 232-6 261-5 360 361-3 363-9 365-4 366 368-8 560-0 563-4 735-8 823
Vectron (EU46): 511 512
Gama (111Ed): 005 005' 011 011' 011'' (B) 012 019 019' 020 020' 020'' 022 023 023'
Griffin (EU160): 001 001 (B) 008 010 013 014 014' 023 023' 026 027 030
Griffin (E4DCUd): 002
Traxx (EU47): 006
Traxx (E186): 241 274-7 275 530-2
Eurosprinter (E189): 012-8 802 806
Dragon (E6ACT): 006 009 009'
Dragon (E6ACTd): 103
Dragon (E6ACTa): 005 011 015
Dragon (E6ACTab): 010 034 037 038
Dragon (E6ACTad): 017 026
Dragon (E6ACTadb): 029 030
131: 067/068
162: 114
163: 043-3
Skoda (181): 002-7 003-5 014-2 047-2 049-8 053-0 058-9 077-9 077-9' 077-9'' 078-7 078-7' 083-7 083-7' 088-6 106-1 100-9 104-1 114-0 116-5 131-4 144-7
Skoda (182): 001-8 001-8' 007-5 011-7 028-1 040-6 057-0 064-6 071-1 075-2 078-6 094-3 107-3 116-4 123-0 143-8 155-2 157-8 160-2 162-8 163-6 163-6' 163-6''
Skoda (E182): 129
Skoda (183): 001-7 035-5 035-5' 035-5''
207E: 001

80
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 28 Lipca 2020, 21:42:13 »
Zewnętrzne dwa L61 potem 703, 701 i ostatni Huciany.
Edit: /29.07.2020/ Jeszcze tylko jeden...
Edit: /07.08.2020/ Mosty już są wszystkie, jeszcze tylko odbojnice trzeba jakoś dodać, przybyło dużo drutu (61 w stronę Lusławic i Stradomia) oraz semaforów (Cz. Mirów, Cz. Towarowa)

81
Na warsztacie / Maszynowe dodatki Miłosza
« dnia: 04 Sierpnia 2020, 22:52:38 »
W tym wątku będą prezentowane prace nad moimi projektami do Symulatora Pojazdów Szynowych "MaSzyna". Wątek założony głównie w celu zapobiegania ewentualnemu zdublowaniu pracy. Jeśli administracja/moderacja nie będzie miała nic przeciwko, to informacja o każdym następnym dodatku będzie w nowym poście, dla lepszej czytelności.

Po wagonach 140A-10 i 174A przyszła pora na 111A-20. Są to wagony bezprzedziałowe drugiej klasy, powstałe w wyniku modernizacji 141A oraz różnych odmian 111A. Charakteryzują się malowaniem "czarny pasek", starymi wózkami 4ANc S oraz niewygodnymi fotelami. Wykonane.

Wydane od początku: katalog tekstur,
wydane od 09.2021r. oraz aktualnie tworzone: arkusz Google Docs.

82
Jako, że nie znalazłem takowego wątku, to zakładam.
Temat wyniknął ze znanego niektórym użytkownikom Maszyny problemu przycinania symulacji na shaderowym trybie renderowania. Tryb uproszczony (wydajniejszy) w moim odczuciu daje ładny efekt realizmu pogodowego ale cienie są kanciaste, a jazda nocą to okropne rozświetlanie kolejnych kawałków terenu skokowo co kilkadziesiąt metrów. Z wielką radością przyjąłem przeto rozwój renderowania, aczkolwiek ubolewając, że moja karta tego nie może uciągnąć. Aż tu pojawił się nowy starter, z poziomu którego można ustawić opcje grafiki nie ingerując w plik ini symulatora. Czyli taki fajny bajerek dla laików, gdyby... No właśnie, został opisany. Zatem opisuję ja.
Testy robiłem na sprzęcie z kartą NVIDIA GeForce 940MX 2GB RAM, procesor Intel Core i5-7200U, 2,5GHz do 3,1 GHz, RAM 8GB. Misja testowa: baltyk_skm1, maszyna EN62 (wybrałem sprzęt z wieloma wyświetlaczami gdyż są w stanie mocno spowolnić symulację). Poniżej podaję wyniki testu w postaci różnic w wartości liczby klatek na sekundę (FPS) na danym ustawieniu względem ustawienia bazowego. Wartości ujemne oznaczają spadek, wartości dodatnie wzrost. Podałem tylko te ustawienia, przy których była zmiana FPS.

Na ustawieniu trybu renderowania uproszczony shaderowy:
Rozdzielczości nie testowałem.
Skalowanie tekstur: baza = 4096. Ustawienie: 8192 (-2 FPS), 16384 (-3 FPS).
Jakość łuków: baza = niska. Ustawienie: bardzo niska (-3 FPS), bardzo wysoka (-3 FPS). Brak różnic w ustawieniu 'wysoka'.
Jakość filtrowania tekstur: baza = bardzo niska. Ustawienia: niska (-1 FPS), normalna (-2 FPS), wysoka (-2 FPS), bardzo wysoka (-3 FPS).
Multisampling: baza = x2. Ustawienia: x4 (-2 FPS), x8 (-2 FPS).
Częstotliwość odświeżania ekranów dodatkowych: baza = standardowa. Ustawienia: brak (-5 FPS).
 Odbicia jako cubemapa. Odświeżanie odbić: baza = bardzo niska. Ustawienia: niskia (-6 FPS), wysoka: (-10 FPS), bardzo wysoka (-15 FPS).
                                    Rozdzielczość cieni: baza = niska. Ustawienia: Umiarkowana (-2 FPS), wysoka (-10 FPS).
Cienie (shadery): baza = zaznaczone. Ustawienie: odznaczone (+15 FPS) - ale brak cieni.
Skalowanie składowej: baza = zaznaczone. Ustawienie: odznaczone (+5 FPS).
Ekrany w osobnym wątku: baza = zaznaczone. Ustawienie: odznaczone (+15 FPS).

I wpływ trybu renderowania: baza = uproszczony shederowy. Ustawienia: pełny (-15 FPS), uproszczony (+8 FPS), stary (+25 FPS).

Podsumowanie: na wydajność (płynność) gry mają największy wpływ ustawienia trybu renderowania. Jeśli chcemy mieć ładną grafikę wybieramy shaderowy uproszczony. Warto wyłączać cienie na misjach nocnych (checkbox cienie). Wyłączone skalowanie składowej oraz ekrany w osobnym wątku też daje dużą różnicę. Nie warto ustawiać wysokich jakości odbić oraz wysokiej rozdzielczości cieni (jeśli włączone).
Na koniec ważna uwaga: na niektórych sprzętach warto przetestować ograniczenie liczby FPS. Pozwala płynniej działać symulacji bez nagłego przechodzenia z dużych wartości na małe co powoduje przycięcia. Załączam moje ustawienia grafiki w Starterze oraz karty graficznej.

83
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 29 Lipca 2020, 20:23:42 »
A przede wszystkim polecam wytrzeć obiektyw telefonu. Czasami się nawet niechcący złapię za niego i potem taki zamglony obraz wychodzi.

84
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 29 Lipca 2020, 19:59:04 »
Nadal prześwietlone, ale trochę mniej. Nie wiem, może omyłkowo włączony tryb nocny? Na Twoich zdjęciach czas ekspozycji wynosi ~1/200s. To za dużo przy tych warunkach, szczególnie że w telefonach nie da się zmieniać wartości przysłony. Najlepiej włączyć tryb "profesjonalny" i ustawić ręcznie niskie ISO (w jasny dzień najniższe, pewnie będzie to 50) i krótki czas ekspozycji. W taki jasny dzień powinna ona wynosić około 1/640 lub nawet 1/1000 i mniej. Musisz już sam zobaczyć na oko, żeby zdjęcie nie było niedoświetlone, ani prześwietlone.

Tryb pro pozwala również ustawić stały balans bieli (przy pochmurnym dniu ustawienie o takiej nazwie), co znacznie ułatwia i przyspiesza proces sklejania tekstury.

Do tego Twoje zdjęcia są sztucznie przesycone, najlepiej wyłączyć wszystkie pierdoły typu HDR i inne zwiększacze nasycenia.

W skrócie poradnik fotografowania telefonem, w jasny pochmurny dzień:
1. Wyłączasz wszystkie wspomagacze, czyniące zdjęcie sztucznym
2. Włączasz tryb pro
3. Ustawiasz ustawienie balansu bieli na "pochmurno"
4. Ustawiasz najniższą czułość ISO i taki czas naświetlania (ekspozycji), aby zdjęcie było odpowiednio naświetlone
5. Serię zdjęć całego pojazdu robisz na tych jednych ustawieniach, powinno być o niebo lepiej.

85
Na warsztacie / Odp: Częstochowski Węzeł Kolejowy i Linia 61
« dnia: 28 Lipca 2020, 00:29:04 »
Nie musisz się spieszyć z tymi planami :) Temat budynków tła to cały czas dość odległa przyszłość jeszcze będę myślał w tym temacie. Na razie po dniu walki mam gotowe trzy z pięciu mostów żelaznych nad Kucelinką. Potem jeszcze kolejne trzy tym razem betonowe nad Wartą, do tego nastawnia i temat Kucelinki można będzie uznać za zamknięty.

86
Na warsztacie / Odp: Odświeżanie Quark-u
« dnia: 25 Lipca 2020, 23:13:39 »
No i zagadnienie jest czysto teoretyczne, bo o ile sie orientuje to zadnych golych scenerii z profilem pionowym ktore czekaja na urozmaicenie zamiast tej to w symulatorze chyba nie ma.
Zaraz może być L61. Położyć teren i będzie można dekorować. A profil pionowy na niej jest dość ciekawy. Góry też można by ozdabiać, tam gdzie skończyłem już teren, projekt przynajmniej by nie umarł i można by udostępnić jakiś jej kawałek.

87
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 23 Lipca 2020, 23:38:46 »
Wrzucam na prośbę i za zgodą autora zdjęcia na tekstury które wykonał Szymon 'Simon' Mrowiec.
Nie wrzucam tutaj całości, bo waży dużo. Do wykorzystania tylko w MaSzynie.
Lista i miniaturki poniżej. Więcej informacji na priv.
1) Wagon WR WRmnouz - 32 zdjęcia
2) EP07-1061, naprawa 11.03.2020 Olkol - 22 zdjęcia
3) Wagon XB B11mnouz - 24 zdjęcia
4) EP07-1052 - 48 zdjęć

88
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 23 Lipca 2020, 21:36:18 »
https://eu07.pl/userfiles/24592/Kabina%20EN57AL-1296.zip
Kabina EN57AL-1296. Paczka zawiera: Pulpit, fotel maszynisty, ekrany, prędkościomierz podświetlony i zgaszony, przyciski podświetlone i zgaszone, manometry podświetlone i zgaszone, lampa w kabinie podświetlona i zgaszona, lampki SHP czuwak.
Osoby zajmujące się tworzeniem EN57AL prosiłbym o kontakt w wiadomości prywatnej gdyż mam kilka istotnych materiałów, które mogą się przydać a nie będę ich tutaj publikował.

89
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 20 Lipca 2020, 10:39:04 »
EP07-339 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/EP07-339.7z

EP07-372 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/EP07-372.7z

EP07-444 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/EP07-444.7z

EP07-544 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/EP07-544-r2.7z

EP07-1004 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/EP07-1004.7z

EP07-1023 - bok + czoło
https://eu07.pl/userfiles/23148/EP07-1023-r2.7z

ET22-898 - 2 boki + 2 czoła
https://eu07.pl/userfiles/23148/ET22-898.7z

Facc 84 51 6841 049-4 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Facc%2084%2051%206841%20049-4.7z

Facc 84 51 6891 050-1 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Facc%2084%2051%206891%20050-1.7z

Facc 84 51 6891 051-9 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Facc%2084%2051%206891%20051-9.7z

Facc 84 51 6891 053-5 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Facc%2084%2051%206891%20053-5.7z

Facc 84 51 6891 055-0 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Facc%2084%2051%206891%20055-0.7z

Facc 84 51 6891 060-0 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Facc%2084%2051%206891%20060-0.7z

Facc 84 51 6891 061-8 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Facc%2084%2051%206891%20061-8.7z

Facc 84 51 6891 063-4 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Facc%2084%2051%206891%20063-4.7z

Facc 84 51 6891 065-9 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Facc%2084%2051%206891%20065-9.7z

Facc 84 51 6891 068-3 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Facc%2084%2051%206891%20068-3.7z

Facc 84 51 6891 069-1 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Facc%2084%2051%206891%20069-1.7z

Facc 84 51 6891 250-7 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Facc%2084%2051%206891%20250-7.7z

Facc 84 51 6891 260-6 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Facc%2084%2051%206891%20260-6.7z

Facc 84 51 6891 262-2 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Facc%2084%2051%206891%20262-2.7z

Facc 84 51 6891 268-9 - bok
https://eu07.pl/userfiles/23148/Facc%2084%2051%206891%20268-9.7z

Strony: 1 2 [3] 4