Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Rudzik

Strony: [1] 2
1
Inne niekolejowe / Odp: Train Life A Railway Simulator
« dnia: 21 Września 2021, 15:46:53 »
Oczywiście, co nie zmienia faktu, że reklamowanie produktu jako „maksymalnie realistyczny” z „pociągami odwzorowanymi zgodnie z pierwowzorami” jest scammerstwem. :v
A zapałzowaliście sobie na trailerze gdy widać to coś mające przypominać Siódemkę? Straszydło...

2
Bieżące kolejowe / Pożar lokomotywowni w Bielsku-Białej.
« dnia: 10 Maja 2021, 22:20:29 »
Po godzinie 20.00 zgłoszono pożar hali wachlarzowej byłej lokomotywowni w Bielsku-Białej.

https://www.bielsko.info/wiadomosci/27418-foto-wideo-duzy-pozar-magazynu-przy-dworcu-pkp-w-bielsku-bialej-bielsko-biala

3
Bieżące kolejowe / Odp: Wypadek ST43 z pociągiem z Gryfowa.
« dnia: 25 Grudnia 2020, 19:56:10 »
Władysław. Niestety nie żyje od 19 lat. Jeździł na lokomotywowni w Węglińcu. Tą wspominkę słyszę już drugi raz w życiu, wcześniej to było coś kilkanaście lat temu. Tylko nie wiem dla czego kojarzył mi się parowóz. Ale wczoraj z dużą dozą pewności tata powiedział, że to było na Rumunie (30 lat temu był pomocnikiem maszynisty więc na lokomotywach jakoś nie super ale się zna). Nawet dość dokładnie powiedział jak się wtedy dziadek zachowywał, że trochę czasu nie mógł dojść do siebie (czyli to musiało być coś większego).

4
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 22 Kwietnia 2020, 21:16:35 »
Ma cztery pozycje - 0, RI, RII, W. Tak szczerze powiedziawszy to ten nastawnik determinuje tylko w której lokomotywie (naszej - pozycja RI, czy na ukrotnieniu - pozycja RII) ma włączyć się pompa oleju, paliwa, ma zadziałać przycisk START. Hebelki wentylatorów są na ukrotnieniu. Natomiast pozycja W jest ustawiana w lokomotywie sterowanej, żebyśmy mogli nią sterować z lokomotywy przez nas obsadzonej.

Zależności wszystkich trzech wałków:
  • możliwość wyjęcia klucza z nastawnika kierunku lub rozruchu tylko w ich położeniu 0.
  • brak możliwości przestawienia koła nastawnika głównego na pozycję W i dalej gdy nie ma wybranego kierunku jazdy.
  • możliwość przełączenia kierunku jazdy w przód lub w tył tylko, gdy nastawnik rozruchu jest w pozycji 0.
  • brak możliwości zmiany kierunku, gdy nastawnik główny nie jest w pozycji 0.

5
Tabor kolejowy / Odp: Nadmiarowe w SU45
« dnia: 17 Kwietnia 2020, 20:37:59 »
Jest. Ustawiony jest na 550A. Po przekroczeniu tej wartości przekaźnik nadmiarowo-prądowy powoduje rozłączenie styczników liniowych i (nie wiem czy dobrze interpretuję książkę Piątka) załączenie lampki "USZKODZENIE LOKOMOTYWY" - tej samej co przy zimnym układzie chłodzenia, albo "PRZEKAŹNIK ZIEMNOZWARCIOWY". Nie jestem pewien która lampka. Odblok jest na pulpicie na lewo od hebelka pompy oleju.

Mam nadzieję, że dobrze piszę. Znaczy ja piszę jak jest w realu a nie w symku ;)

6
Symulator / Odp: Nie kiście dodatków! :) I używajcie chmur.
« dnia: 14 Kwietnia 2020, 22:28:08 »
Dobrze napisałeś - "jeszcze". Jak już mówiłem backupy plików z SU45 mam od dziś na 3 chmurach. Komputer zacząłem traktować jako coś nietrwałego.

7
Symulator / Nie kiście dodatków! :) I używajcie chmur.
« dnia: 14 Kwietnia 2020, 11:02:42 »
Od prawie trzech lat robię nową SU45 do naszego symulatora współpracując z Adamem z forum Trainza. Od jakiegoś miesiąca zastanawiałem się, czy nie wyrzucić jej do Beta na testy. Wczoraj mocno pożałowałem, że się zastanawiałem... Przynajmniej miałbym kompletną paczkę...
Mój komputer wczoraj chwycił wirusa. Wszystkie pliki na komputerze uległy szyfrowaniu (zniszczeniu, bo nie ma na razie deszyfratora). W tym były wszystkie pliki do nowej SU45. Praca, która zabrała mi ponad dwa lata w ciągu dwóch minut zniknęła bezpowrotnie... Bo nie robiłem od jakiegoś czasu kopii w chmurach mimo, że mam dwie z dużą pojemnością (100GB i 15GB) ani żadnych backupów dysków.
Siedziałem do późnej nocy i udało mi się odzyskać wszystkie pliki *.max z 3Ds'a (niestety sprzed tygodnia a ostatnie dwa dni siedziałem nad szafą NN) i plik MMD do SU45 z chwili awarii (i to tylko dla tego, że Notepad++ robi backupy otwartych plików w razie awarii i niezapisania). Niestety dźwięki, plik FIZ i tekstury poszły się paść.

Nie kiście dodatków i róbcie kopie zapasowe!


Przesuwam, przypinam.
Matek123

8
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 06 Kwietnia 2020, 22:20:35 »
Czytam teraz instrukcję uruchomienia SU45. Jest troszkę inaczej niż we Fiacie Adama na którym się wzorujemy - lampka AWARIA LOKOMOTYWY STERUJĄCEJ sygnalizująca zbyt niską temperaturę wody nie gaśnie po osiągnięciu przez wodę temp. 40*C ale (cytat instrukcji):
Załączyć pompę paliwa łącznikiem dźwigienkowym DPP POMPA PALIWA (na pulpicie zgaśnie lampka POMPA PALIWA); przy temperaturze wody minimum +40*C i ciśnienu oleju 55 kPa zgaśnie lampka USZKODZENIE LOKOMOTYWY STERUJĄCEJZ tego cytatu wynika, że lampka pali się cały czas doputy, dopuki nie załączymy pompy paliwa (przy czym muszą być spełnione dwa warunki - załączona pompa oleju z nabitym minimalnym ciśnieniem i woda +40*C).
Dodatkowo:Z chwilą wzbudzenia prądnicy pomocniczej (po rozruchu silnika) i zadziałania stycznika SŁB (STYCZNIK ŁADOWANIA BATERII) nastąpi wyłączenie elektrycznego silnika pompy oleju.Czyli elektryczna pompa oleju wyłącza się po rozruchu silnika.
Idąc dalej:Zwiększenie obrotów silnika jest uzależnione uprzednim podwyższeniem temperatury oleju w czasie obrotów jałowych silnika spalinowego do +55*CNie jestem pewien ale brzmi to jak coś w stylu termicznej blokady Woodwarda przed zwiększeniem obrotów. Albo po prostu zasada jak w samochodzie - nie dawej mu na zimnym.

9
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Kwietnia 2020, 11:18:10 »
Mam pewien problem który dzisiaj zwrócił moją uwagę. Gdy w SU45 steruję "na zimno" czyli z wyłączonym silnikiem, kontrolka styczników liniowych na pozycji "0" świeci się, na "W" gaśnie, a po powrocie na "0" znów się zapala. Jednak podczas jazdy liniowej jak zgaśnie raz po wrzuceniu pozycji "W" tak potem za cholerę nie chce się zapalić. Dopiero wyłączenie i ponowne odpalenie silnika skutkuje.

10
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 03 Kwietnia 2020, 17:02:25 »
Ja to bym wsadził całkiem "zimną" SU45. Na jeden z porannych osobowych. Przygotowanie składu do drogi zajmuje ok 15 minut.

11
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 08 Stycznia 2020, 10:16:42 »
Nawet znalazłem filmik gdzie słychać na wentylatorach podskok napięcia jak mówi Adam. Tylko tutaj z odblokiem mechanik troszkę chyba na skróty poszedł.

Nawet na upartego widać lekki rozbłysk lampek. Tak swoją drogą Adam zerkałeś na ten mój filmik z dźwięku podgrzewacza? Czy taki dźwięk może być?

12
Bieżące Symulatorowe / Podgrzewacz na SU45
« dnia: 04 Stycznia 2020, 20:36:28 »
Cześć. Pytanie mam do osób, które miały styczność z lokomotywami SU45. Chodzi mi o dźwięk podgrzewacza układu chłodzenia. Jako, że jest on praktycznie niemożliwy do zdobycia zastosowałem małe szamaństwo:


Nagrałem swoje webasto z samochodu, odpowiednio poprzycinałem i wstawiłem jako podgrzewacz. Czy ten dźwięk nie różni się bardzo od tego, co tak na prawdę odgrywa to urządzenie?

13
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Stycznia 2020, 00:20:30 »
A kto Cię uczył angielskiego? ;) OIL =/= paliwo...

A to temu "relay" mi nie działało jak używałem go jako inną definicję dźwięku w spalinowozach...;)

14
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 31 Grudnia 2019, 22:38:22 »
Cześć. Wiem, że trafi to do działu "koncert życzeń", ale mam do kolegi @tmj jedną małą prośbę. Chodzi o dodanie do EXE czterech dźwięków - pompy paliwa, pompy wody, podgrzewacza wody i zaworu bezpieczeństwa sprężarki (charakterystyczne syknięcie co jakiś czas na Fiacie albo Stonce). Jak kiedyś tam była by wolna chwilka to można by je było do EXE wsadzić, bo troszkę ich brakuje przy uruchamianiu zimnej lokomotywy ;) Z góry dziękuję i dalszego tak szybkiego rozwoju EXE w 2020 :)

15
Tabor kolejowy / Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT
« dnia: 29 Grudnia 2019, 22:44:10 »
[W] oznacza waty, czyli moc urządzenia, tudzież pojazdu trakcyjnego. Napięcie zasilania wyrażane jest w woltach [V] i w przypadku obu EZT jest takie samo (z resztą w Polsce jest tylko jeden system zasilania) - 3000 woltów prądu stałego (3 kV DC).

16
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 20 Listopada 2019, 20:24:24 »
Pierwsze co - od EXE 19.11.11 wydajność poleciała mi na łeb na szyję... Na TD z 30 FPS do 6-7 na identycznych ustawieniach EU07.ini.

17
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 11 Listopada 2019, 17:03:49 »
Symulator w ogóle się nie uruchamia na najnowszym wypuście EXE.
Cytat: ERRORS
EU07.EXE 19.1111.64.0
msaa framebuffer setup failed
default viewport setup failed
Cytat: LOG
Starting MaSzyna rail vehicle simulator (release: 19.1111.64.0)
For online documentation and additional files refer to: http://eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx, OLO_EU, Bart, Quark-t, ShaXbee, Oli_EU, youBy, KURS90, Ra, hunter, szociu, Stele, Q, firleju and others

available monitors:
Generic_PnP_Monitor:0,0
Gfx Renderer: Intel(R) HD Graphics
Vendor: Intel
OpenGL Version: 3.3.0 - Build 10.18.14.5067
--------
Supported extensions:
GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_blend_color GL_EXT_abgr GL_EXT_texture3D GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_compiled_vertex_array GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_generate_mipmap GL_EXT_draw_range_elements GL_SGIS_texture_lod GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_separate_specular_color GL_ARB_multitexture GL_ARB_map_buffer_alignment GL_ARB_conservative_depth GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_secondary_color GL_EXT_fog_coord GL_EXT_texture_env_add GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_internalformat_query GL_ARB_internalformat_query2 GL_ARB_texture_env_add GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_EXT_multi_draw_arrays GL_SUN_multi_draw_arrays GL_NV_blend_square GL_ARB_texture_compression GL_3DFX_texture_compression_FXT1 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_point_parameters GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_env_crossbar GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_ARB_shadow GL_ARB_window_pos GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_stencil_wrap GL_ARB_vertex_program GL_EXT_texture_rectangle GL_ARB_fragment_program GL_EXT_stencil_two_side GL_ATI_separate_stencil GL_ARB_vertex_buffer_object GL_EXT_texture_lod_bias GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_fragment_shader GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_texture_non_power_of_two GL_ARB_vertex_shader GL_NV_texgen_reflection GL_ARB_point_sprite GL_ARB_fragment_program_shadow GL_EXT_blend_equation_separate GL_ARB_depth_texture GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_draw_buffers GL_ARB_color_buffer_float GL_ARB_half_float_pixel GL_ARB_texture_float GL_ARB_pixel_buffer_object GL_EXT_framebuffer_object GL_ARB_draw_instanced GL_ARB_half_float_vertex GL_ARB_occlusion_query2 GL_EXT_draw_buffers2 GL_WIN_swap_hint GL_EXT_texture_sRGB GL_ARB_multisample GL_EXT_packed_float GL_EXT_texture_shared_exponent GL_ARB_texture_rg GL_ARB_texture_compression_rgtc GL_NV_conditional_render GL_ARB_texture_swizzle GL_EXT_texture_swizzle GL_ARB_texture_gather GL_ARB_sync GL_ARB_cl_event GL_ARB_framebuffer_sRGB GL_EXT_packed_depth_stencil GL_ARB_depth_buffer_float GL_EXT_transform_feedback GL_ARB_transform_feedback2 GL_ARB_draw_indirect GL_EXT_framebuffer_blit GL_EXT_framebuffer_multisample GL_ARB_framebuffer_object GL_ARB_framebuffer_no_attachments GL_EXT_texture_array GL_EXT_texture_integer GL_ARB_map_buffer_range GL_ARB_texture_buffer_range GL_EXT_texture_snorm GL_ARB_blend_func_extended GL_INTEL_performance_query GL_ARB_copy_buffer GL_ARB_sampler_objects GL_NV_primitive_restart GL_ARB_seamless_cube_map GL_ARB_uniform_buffer_object GL_ARB_depth_clamp GL_ARB_vertex_array_bgra GL_ARB_shader_bit_encoding GL_ARB_draw_buffers_blend GL_ARB_geometry_shader4 GL_EXT_geometry_shader4 GL_ARB_texture_query_lod GL_ARB_explicit_attrib_location GL_ARB_draw_elements_base_vertex GL_ARB_instanced_arrays GL_ARB_base_instance GL_ARB_fragment_coord_conventions GL_EXT_gpu_program_parameters GL_ARB_texture_buffer_object_rgb32 GL_ARB_texture_rgb10_a2ui GL_ARB_texture_multisample GL_ARB_vertex_type_2_10_10_10_rev GL_ARB_timer_query GL_ARB_tessellation_shader GL_ARB_vertex_array_object GL_ARB_provoking_vertex GL_ARB_sample_shading GL_ARB_texture_cube_map_array GL_EXT_gpu_shader4 GL_ARB_gpu_shader5 GL_ARB_gpu_shader_fp64 GL_INTEL_fragment_shader_ordering GL_ARB_fragment_shader_interlock GL_ARB_clip_control GL_ARB_shader_subroutine GL_ARB_transform_feedback3 GL_ARB_get_program_binary GL_ARB_separate_shader_objects GL_ARB_shader_precision GL_ARB_vertex_attrib_64bit GL_ARB_viewport_array GL_ARB_transform_feedback_instanced GL_ARB_compressed_texture_pixel_storage GL_ARB_shader_atomic_counters GL_ARB_shading_language_packing GL_ARB_shader_image_load_store GL_ARB_shading_language_420pack GL_ARB_texture_storage GL_EXT_texture_storage GL_ARB_compute_shader GL_ARB_vertex_attrib_binding GL_ARB_texture_view GL_ARB_fragment_layer_viewport GL_ARB_multi_draw_indirect GL_ARB_program_interface_query GL_ARB_shader_image_size GL_ARB_shader_storage_buffer_object GL_ARB_texture_storage_multisample GL_ARB_buffer_storage GL_AMD_vertex_shader_layer GL_AMD_vertex_shader_viewport_index GL_ARB_query_buffer_object GL_EXT_polygon_offset_clamp GL_ARB_debug_output GL_KHR_debug GL_ARB_arrays_of_arrays GL_ARB_texture_query_levels GL_ARB_invalidate_subdata GL_ARB_clear_buffer_object GL_ARB_texture_mirror_clamp_to_edge GL_INTEL_map_texture GL_ARB_texture_compression_bptc GL_ARB_ES2_compatibility GL_ARB_ES3_compatibility GL_ARB_robustness GL_ARB_robust_buffer_access_behavior GL_EXT_texture_sRGB_decode GL_ARB_copy_image GL_KHR_blend_equation_advanced GL_EXT_direct_state_access GL_ARB_stencil_texturing GL_ARB_texture_stencil8 GL_ARB_explicit_uniform_location WGL_EXT_depth_float WGL_ARB_buffer_region WGL_ARB_extensions_string WGL_ARB_make_current_read WGL_ARB_pixel_format WGL_ARB_pbuffer WGL_EXT_extensions_string WGL_EXT_swap_control WGL_EXT_swap_control_tear WGL_ARB_multisample WGL_ARB_pixel_format_float WGL_ARB_framebuffer_sRGB WGL_ARB_create_context WGL_ARB_create_context_profile WGL_EXT_pixel_format_packed_float WGL_EXT_create_context_es_profile WGL_EXT_create_context_es2_profile WGL_NV_DX_interop WGL_ARB_create_context_robustness
--------
ARB_clip_control supported!
wide lines supported.
--------
texture sizes capped at 8192px
shadows map size capped at 2048px
using multisampling x16
main window size: 1920x1080
preparing renderer..
Loading common gfx data...
Created texture object for "textures/fx/lightglare"
Loading texture data from "textures/fx/lightglare.dds"
Created texture object for "textures/fx/sun"
Loading texture data from "textures/fx/sun.dds"
Created texture object for "textures/fx/moon"
Loading texture data from "textures/fx/moon.dds"
Created texture object for "textures/fx/smoke"
Loading texture data from "textures/fx/smoke.dds"
...gfx data pre-loading done
init viewport: 1920, 1080
motion blur enabled
msaa framebuffer setup failed
default viewport setup failed

A ponadto na poprzednim przy załączaniu baterii czy świateł na przykład tracą się tekstury na niektórych elementach i zaczynają się wyświetlać na biało. Po wyłączeniu na przykład świateł lub baterii tekstury powracają.

18
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 03 Października 2018, 00:41:33 »
Turbina już świszczy. Jeszcze jedno zapytanie - tłumienie silnika z maszynowni. Jest troszkę za słabe. Jeszcze oprócz głośności można dorobić obcinanie góry? Chodzi mi o wysokie tony dźwięków. I była by możliwość wsadzenia tego do MMD jako na przykład procentowo ustawiany parametr do własnego dopasowania albo do spersonalizowania pod konkretny egzemplarz?

19
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 28 Września 2018, 23:43:15 »
Nie gaśnie kontrolka styczników liniowych podczas jazdy na SU45.

20
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 27 Września 2018, 13:54:51 »
Nadjeżdża nowe...

21
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 22 Września 2018, 19:48:13 »
Tak można fajnie zaobserwować jak skład się rozciąga i ściska, tylko z 20 byków na ukrotnieniu trzeba by połączyć na czoło bo to kilka kilometrów wagonów. Byki ruszą a tyłek przed nami będzie dalej stał.

22
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 08 Lipca 2018, 13:31:07 »
Tak. Przedział maszynowy w 100% skończony. Manometry, obrotomierz, drzwi, kurki wody, podgrzewacz działają. Kabiny też już w 100% przerzuciłem. Zabawa z udźwiękowieniem została no i w adamowym modelu wsadzam swoje wózki i jakieś 20-30% oteksturowania ich pozostało.

http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-1.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-2.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-3.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-4.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-5.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-6.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-7.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-8.jpg
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45-9.jpg

23
Screeny / Odp: Przedstawienie procesu twórczego na Facebooku
« dnia: 07 Lipca 2018, 13:43:09 »
W weekendy mam parę minut wolnego i już od jakiegoś czasu przerzucam SU45 od Adama z paroma moimi poprawkami i dodatkami.
http://eu07.pl/userfiles/3953/foto-SU45.jpg

24
Artykuł płatny żeby doczytać do końca.

25
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Czerwca 2018, 17:59:33 »
Ale na razie można było by przestawić żeby radio było wyłączone na starcie.

26
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 24 Czerwca 2018, 16:28:16 »
Można by było radio zrobić jak sprężarkę i przetwornicę - automat (z baterią) i manual (switch). Bo w niektórych kabinach mamy chyba switche albo pakieciaki od uruchamiania zasilacza radia. No i jeszcze na bezczelnego zapytam o dźwięk zasilacza :)

27
Symulator / Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« dnia: 12 Czerwca 2018, 22:22:23 »
Nic nie pokazuje bzdur. Podstawy mechaniki. @EU40 a jak jest z jazdą samochodem po autostradzie i po mieście? Po mieście używamy raczej niskiego zakresu obrotów ale jest mały pęd powietrza chłodzący chłodnicę i silnik z racji niskiej prędkości. Olej na rozgrzanym silniku utrzymuje temperaturę taką samą jak płyn w układzie chłodzenia (95-105*C). Jak wpadasz na autostradę to raczej 50km/h nie jedziesz. Przy prędkości 140km/h samochód z silnikiem benzynowym ma średnie obroty 4tys. Temperatura chłodziwa spada do ok 90-95*C za to olej dostaje ostro po tyłku osiągając nawet 110-115*C z racji bardzo wysokiej prędkości obrotowej elementów silnika. Musi przecież obsłużyć 4 tłoki pędzące góra-dół z częstotliwością 67 razy na sekundę każdy i wał korbowy obracający się 4000 razy na minutę. Nie wspomnę o wałkach i innych ruchomych częściach. A chłodziwo temu takie zimne bo pęd powietrza chłodzi zarówno chłodnicę jak i silnik. Dla czego po zjeździe na punkt obsługi podróżnych czy stację paliw przy autostradzie NIE WOLNO zgasić od razu silnika? Bo trzeba schłodzić przez 2-3 minuty olej do temperatury chłodziwa. Nie tylko turbiny, wolnossaki też.

W SU45 tłoków masz 12 i każdy "skacze" 25 razy na sekundę przy prędkości 1500 obrotów wału korbowego na minutę.
Tarcie.

To normalne że przy pałowaniu z wysoką prędkością przez dłuższy czas olej idzie mocno w górę a woda utrzymuje się na bezpiecznym poziomie.

28
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 01 Czerwca 2018, 18:16:55 »
Ale załączanie/wyłączanie i wszystkie reakcje z tym związane zgadzają się w 100% z rzeczywistością (nie licząc tego, że brak nie uniemożliwia ruszenia). A przetwornica i tak nic nie zasila w spal-ele. Łatwiej chyba dodać w spal-ele zależność, że bez przetwornicy nie mamy sterowania niż pisać wentylatory od zera. A z głowy będzie to o co pół forum (ze mną) jęczy od dawna. A dla tego są w kabinach, bo gdy dawałem do silnikowego i zwiększałem głośność były słyszalne na zewnątrz mocno a tak w rzeczywistości nie jest.

W stycznikach już jak koń pod górkę grzebałem bo chciałem je uruchomić. Ale nie idą.

29
Nowy model nie ukrywam jest ciężki (250k poly na razie model zewnętrzny) i jest dość szczegółowy przez co na słabszych komputerach na mocniej rozbudowanych sceneriach może dochodzić to spadków FPS. Są głosy ZA dokończeniem ale są i głosy, by go zoptymalizować, czego będę się wzbraniał bo nie po to siedziałem i szukałem planów i zdjęć najmniejszych dupereli, żeby teraz je usuwać bo model jest zbyt okrągły. Numery w 3D są, ale można zrobić LoD i szybko będą niknęły, prawda? 90k poly na jeden wózek, ale za to nie mam wyciętych zdjęć elementów na plane jak prawie wszystkie modele tylko elementy w pełni 3D. I pod wózkiem jest w pełni (prawie) odwzorowany układ hamulcowy i silniki a nie czarne boxy.
Wiem, że pewnie niektórym nie spodoba się to, że tą ankietę otworzyłem, ale modelu nie robię dla kilku devsów i beta ale dla wszystkich użytkowników MaSzyny. Zagłosujcie jak uważacie.

Tylko ankieta, BEZ komentarzy.

30
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia na teksturę EN57 SPOT tygrys
« dnia: 20 Stycznia 2018, 09:43:17 »
Ale jeszcze podstawa - piszesz, że "zrobiony w paint". Ale to chyba tylko pogląd? Bo rzeczy (szczególnie tabor) paintowe już od ładnych paru lat nie mają prawa bytu w MaSzynie. Tylko 100% zdjęć. Znaczy ja tak po części Twoje posty rozumiem.

Strony: [1] 2