Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Rudzik

Strony: 1 [2]
31
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 09 Stycznia 2018, 00:47:33 »
Przyznam, dałem tylnej części ciała miałem napisać nie napisałem. W ten weekend nie miałem za wiele czasu. W piątek nawet laptopa nie odpaliłem, w sobotę tyle co po południu z Sawim rozmawiałem i przy okazji modelowałem coś tam i tak nie długo gadalismy bo musiałem spadać. W niedzielę piękna pogoda była więc tyle co 3dsa wieczorkiem odpaliłem na godzinkę może.
Żeby nie robić z buzi trampka teraz napiszę po krótce (na razie, o ile mi chrom na smyrfonie nie odswierzy strony...) apropo dźwięku schodzenia z obrotów. Tam w ogole nie słychać klekotania diesla bo Woodward odcina dawkę paliwa adekwatną do obrotów przez co silnik pracuje (zmniejsza obroty) "cicho", można powiedzieć że słychać tylko postukiwanie koników w rozrządzie. Głównie słychać buczenie wirującej prądnicy i turbo jeśli jechał pod obciążeniem. Bardzo łatwo można to zauważyć podczas podpalenia. Pierwsze Woodward podaje bardzo dużą dawkę rozruchową przez co silnik głośno i szybko wchodzi na obroty. Następnie zmniejsza ją do poziomu obrotów jałowych. Silnik cicho schodzi do 760 (chyba). Więc podkładanie tutaj modulacji normalnej pracy będzie brzmiało co najmniej źle bo będzie cały czas słychać klekot. Dalej co do wchodzenia i schodzenia z obrotów. Woodward zapobiegając nadmiernemu kopceniu silnika podczas nabierania obrotów jak i zapobiegając jego nadmiernemu obciążeniu (mógłby odrazu podać dawkę na 1500 RPM ale poszła by ogromna czarna chmura i silnik startując z 760 dostał by ogromnego obciążenia. Bardzo szybko poszły by się paść panewki i korbowody. Albo po prostu jak w SP47 nie wytrzymał by wał korbowy) podaje dawkę chyba o jedną-dwie pozycje wyższą. Dla tego osiągnięcie maksymalnych obrotów zajmuje sporo czasu. Do tego jest już raczej potrzeba fizyka silnika. Na razie można sztucznie ustawić stały czas osiągania pełnych obrotów przez silnik. Co do schodzenia. Fakt, Woodward od razu zmniejsza dawkę na 760 obrotów w ciągu może 2 sekund ale silnik jest wielkości sporego samochodu i ma 12 podskakujących tłoków. Dodatkowo jest sprzężony z 3 prądnicami, wzbudnicą i hydropompą (w SU46). Wszystko to ma swoją siłę bezwładności. Co prawda poprzez odłączenie styczników w szafie elementy te pracują podczas schodzenia bez obciążenia ale jednak powodują opóźnienie tego porocesu. Ale wbrew pozorom raczej ma on zawsze ten sam czas. Więc to mogę wyciągnąć z nagrań które mam.
Więc jak dla mnie przez to co napisałem do udźwiękowienia Fiatów najbardziej pasuje wielodźwięk każdego rodzaju dźwięku. I to wszystko mamy dostępne. Jak trzeba będzie coś z.mojej wiadomości rozwinąć to piszcie.

32
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 04 Stycznia 2018, 23:57:38 »
Ale powiedz mi, jak może nie być sensu zabawy z dźwiękiem zejścia? Mnie strasznie kłuje w uszy jak Fiat w sekundę schodzi do jałowych. Może niektórym odpowiadają pół środki mi nie. Przy takim roku myślenia nigdy nie dojdziemy do perfekcji w udźwiękowieniu spalinowozów i zawsze to będą jakieś protezy. To po co ja robię nową SUkę skoro jest dobrze tak jak jest teraz. Ja jestem perfekcjonistą i lubię wszystko robić w 101%. A jest szansa by było coś zrobione na prawdę cacy.

33
Inne niekolejowe / Odp: MSTS
« dnia: 02 Stycznia 2018, 22:30:47 »
Nie to forum.

34
Siema.
Wpadłem na pewną koncepcję dotyczącą lokomotyw spalinowych w naszym symulatorze dotyczącą układu chłodzenia silnika spalinowego i magistrali olejowej. Obu tych rzeczy nie posiadamy. Posiadamy za to kompresor i zbiornik tworzące razem układ pneumatyczny pod ciśnieniem. Można by w ten sposób zasymulować zarówno ciśnienie oleju w magistrali olejowej jak i temperaturę wody w jednym czy dwu układach (zależy ile posiada dana lokomotywa).
Pierwsze pytanie jest najważniejsze - czy da się dodać kilka sprężarek które można by przypisywać do danych obwodów ciśnieniowych?

Ciśnienie oleju.
Chodzi o proste zbudowanie dodatkowego obwodu [mała sprężarka] + [duża sprężarka] + [zbiornik] + [nieszczelność] + [włącznik ciśnieniowy]. Mała sprężarka sterowana klawiszem O (załączenie i dźwięk). Miała by ustawioną niewielką wydajność do ciśnienia ok 60. Przy ciśnieniu 50 łapał by włącznik ciśnieniowy umożliwiając rozruch silnika spalinowego. Uzależnienie podobne jak podniesienie pantografów w siódemce po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia przez małą sprężarkę. Podczas rozruchu mała sprężarka wyłączała by się a po załapaniu silnika włączała sprężarka duża "na wale" wydajnością uzależniona od obrotów silnika. Przy jałowych obrotach utrzymująca ciśnienie ok 80 a przy 1500 obrotach ok 130. Teraz rola "nieszczelności". Powodowała by ona spadek ciśnienia w razie wyłączenia sprężarki przed rozruchem silnika. Prędkość tracenia ciśnienia trzeba by było ustalić z Adamstanem lub Kurakiem303E. Dodatkowo powodowała by spadek ciśnienia przy zmniejszaniu obrotów silnika.

Temperatura wody.
W temperaturze wody koncepcja jest podobna jak w ciśnieniu oleju z tą różnicą, że trzeba by ją wyłączyć ręcznie (luźna sugestia klawisza V). No i równolegle musi działać pompa obiegowa wody (lokomotywy SU45 i SU46) ale można ją zrobić tylko jako włączenie dźwięku. Ale musi być od niej uzależnione włączenie ogrzewacza czyli naszej małej sprężarki. I podobnie jak w oleju zwiększała by ona ciśnienie które w tym przypadku pokazywane było by na termometrze jako temperatura i mogła by mieć wydajność do ok 50*C. Przy progu 40*C w układzie głównym możliwy był by rozruch. W układzie pomocniczym przy osiągnięciu 30*C. Jak pisałem ogrzewacz (mały kompresor) trzeba by wyłączyć ręcznie po rozruchu. Wraz z silnikiem dołączała by się "duża sprężarka" na wale również uzależniona wydajnością od obrotów. Ale prędkość "spadania temperatury" była by niższa. Wpierw duża sprężarka dobiła by do 70*C (optymalna temperatura (W)2112SSF). Potem jak wcześniej wraz z obrotami dobijała by wyżej. We fiatach próg żaluzji jest coś lekko ponad 80*C (mam wymodelowana żaluzje otwarte i zamknięte dla SU46 na zasadzie ON/OFF). Ale po osiągnięciu tego progu spadanie temperatury do bodaj 70 kilku stopni było by szybsze. Jakby dołączyć kolejny zawór upustowy.

Wtedy uzyskalibyśmy prawie 100% realną pracę silnika spalinowego i jego podzespołów (magistrali olejowej i układu chłodzenia).

Można jeszcze na tej zasadzie zrobić pompę paliwa ale to już byłby sam mały kompresor z progiem umożliwiającym rozruch którego wyłączenie podczas działania silnika powodowało by, że diesel gaśnie.

Do wszystkich funkcji wyżej opisanych były by uruchomione wszystkie przełączniki fizycznie znajdujące się na lokomotywie umożliwiając podłączenie sterowania myszą. Wiem, że to pewnie wygląda jak koncert życzeń i pewnie @tmj albo inne osoby zajmujące się kodem mnie znienawidzą, ale w nowym modelu uruchamiam każdy hebelek i zegar na pulpicie, w szafie NN i maszynowni.

35
Wydział zamówień / Odp: Potrzebne zdjęcia na tekstury SU46.
« dnia: 22 Grudnia 2017, 01:13:05 »
Maszynownia już prawie pokolorowana stoi. Teraz tylko ruchome elementy znaleźć i podopasowywać...

36
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 18 Grudnia 2017, 19:25:16 »
Przed chwilą wpadłem na pomysł - nie można napisać sterowania pod dany model lokomotywy? Są elektryki, asynchromy, diesle mechaniczne, spal-elektr. A można zrobić dla 301D (SU45), 303D (SU46), 060DA (ST43) i reszty. Wtedy nie było by jakichkolwiek problemów i wszystko by w 100% działało. Nawet jeśli ktoś mi podeśle źródła i zrobi szybkie lekcje, mogę się pobawić w sterowanie Fiatów.

37
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Grudnia 2017, 23:43:46 »
SU45 kompresor? Toż tam na wale jest sprężarka i jej w trakcie pracy nie słychać, poza tym jest tylko jak w SMrodku co jakiś czas zawór upustowy. 46 nie dopalałem ale na fiacie silnik pracuje bardzo przyjemnie mimo, że nie jest to 13 dźwięków a tylko 2:) No tylko, że nie ma wentylatorów które go w 80% zagłuszają. Dla tego tak bardzo nalegam na to odpięcie diesla spod X i wsadzenie pod M a do X i Ctrl+X wsadzić sekcje wentylatorów. Jazda przez to nie jest zbyt realna. No i zejście. Woodwardowi troszkę to zajmuje (szczególnie na 2112SSF, w SU46 z przedrostkiem W - doładowany). W 2 sekundy do jałowych a powinno zająć to dużo dłużej, spokojnie przez całą gamę obrotów. W 45 nie ma ale do 46 to turbo jak opisałem przydało by się zrobić bo jednak go nie słychać od wewnątrz praktycznie ani przy niskim obciążeniu więc w dźwięku silnika kompletnie nie pasuje. I jeszcze podzielić ten silnik na wewnętrzny i zewnętrzny albo na prawdę dać porządne tłumienie gdzieś w MMD ustawiane. Ale to już musi się Adamstan albo Kurak303E wypowiedzieć i stestować bo oni mają fiaty w małym palcu. Ja mam na razie w serdecznym SUkę a fiata to w ogóle dopiero w kciuku.

38
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 17 Grudnia 2017, 01:41:56 »
engine: motor-eu07h.wav 200.0  0.9 0.85  0.018 0.8
engine: { amplitudefactor: 3.0 amplitudeoffset: 2.5 /*frequencyfactor: 0.0475 frequencyoffset: -0.2*/ }

converter: {
 soundbegin: start.wav soundend: koniec.wav
 sound696: poz0.wav pitch696: 1
 sound696: poz1.wav pitch696: 1
 sound629: poz2.wav pitch629: 1
 sound763: poz3.wav pitch763: 1
 sound850: poz4.wav pitch850: 1
 sound900: poz5.wav pitch900: 1
 sound975: poz6.wav pitch975: 1
 sound1050: poz7.wav pitch1050: 1
 sound1125: poz8.wav pitch1125: 1
 sound1200: poz9.wav pitch1200: 1
 sound1275: poz10.wav pitch1275: 1
 sound1350: poz11.wav pitch1350: 1
 sound1425: poz12.wav pitch1425: 1
 sound1500: poz13.wav pitch1500: 1
 crossfade: 75
 range: 150 }
Też obroty z Fiz ściągnąłem bo tutaj się nie do końca pokrywały.

39
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 16 Grudnia 2017, 10:21:08 »
Będzie małe jęczenie. a dało by się zrobić dźwięk dzielony dla silników spalinowych? Żeby można było ustalić ilość pozycji i dźwięki przejścia w górę i dół? Jak w Trainzie i podzielone za wewnętrzne/zewnętrzne? I dźwięk turbodoładowania tylko z zewnątrz którego głośność uzależniona będzie od wskazań amperomierza siły pociągowej.

40
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia SU46.
« dnia: 11 Listopada 2017, 03:12:55 »
Popatrzałem na konwersję i dla mnie to troszkę czarna magia... Ze skompletowaniem nie musisz się spieszyć, bo w ten weekend jak dobrze pójdzie skończę model zewnętrzny, potem mam kabiny do roboty a maszynownia może wpaść później już po wydaniu modelu jako update.

41
Wydział zamówień / Odp: Zdjęcia SU46.
« dnia: 10 Listopada 2017, 00:33:26 »
Odgrzewamy po 2 latach.
Model zewnętrzny jest na prawie ostatniej prostej. W sensie przed testami, bo dalej może być niezła szykana:) Kabina na razie wymodelowana (tylko B, ale A to dzień-dwa zabawy) - z teksturowaniem jej bardziej w lesie jestem. Trochę zoptymalizowałem model, tu i ówdzie uciąłem dość sporo poly, kilka-kilkanaście tysięcy zszedłem w dół.
Ogólnie to miałem czekać z wydaniem na nową fizykę dla spalinowozów. Zarzuciłem ten pomysł i założyłem bardziej prosty deadline - jak kurde najszybciej.

Od razu piszę - bawię się tylko w weekendy po parę godzin (to już nie to co w 2011 jak zaczynałem model, teraz żona, rodzina, dom itp...) więc nie wiem dokładnie kiedy model wyjdzie, ale nie chcę go już na Dropboxie kisić.

Jako, że to wątek o zdjęcia to poproszę bardzo dokładne czołownice z każdej strony, cały ich osprzęt. Wiem, że to raczej nierealne, ale ma ktoś dostęp do kanału (nawet pod odstawioną)? Chodzi o megadokładne zdjęcia wózków i podwozia. No i pięta achillesowa - dach. Nie mam nic, żeby go sensownie oteksturować. No i dalej proszę o maszynownię (całą) i silnik.
Z góry dziękuję.

42
Screeny / Odp: Moja wersja kabiny EN57
« dnia: 01 Kwietnia 2011, 19:46:04 »
Bo tak jest.

Strony: 1 [2]