Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Rudzik

Strony: [1] 2 3 4
1
Pomoc w tworzeniu / Spis lampek
« dnia: 27 Października 2021, 09:17:09 »
Cześć. Znajduje się gdzieś w jednym miejscu spis wszystkich działających kontrolek w naszym symulatorze?

2
Bieżące kolejowe / Pożar lokomotywowni w Bielsku-Białej.
« dnia: 10 Maja 2021, 22:20:29 »
Po godzinie 20.00 zgłoszono pożar hali wachlarzowej byłej lokomotywowni w Bielsku-Białej.

https://www.bielsko.info/wiadomosci/27418-foto-wideo-duzy-pozar-magazynu-przy-dworcu-pkp-w-bielsku-bialej-bielsko-biala

3
Bieżące kolejowe / Wypadek ST43 z pociągiem z Gryfowa.
« dnia: 25 Grudnia 2020, 01:59:02 »
Dziś mój tata wspomniał o wypadku mojego dziadka na loku ST43 na pociągu z Gryfowa że w latach 70 gdzieś w Lubaniu wypadli składem bez hamulców. Wie ktoś coś więcej?

4
Inne niekolejowe / Trackball
« dnia: 24 Kwietnia 2020, 20:39:36 »
Jako że komputera używam w 95% do 3Ds'a i do Gimp'a a w mojej obecnej myszce kółko prawie zdechło a bez niego w obu tych programach jak bez ręki, zamierzam zakupić trackball. Na wielu stronach wyczytałem, że po opanowaniu staje się precyzyjniejszy od myszki (w tworzeniu oczywiście) i jest wygodniejszy - sam korzystam tylko i wyłącznie z dużych, mocno wyprofilowanych myszek. Czy ktoś z Was posługuje się tackballem? I czy te 150zł w górę jest warte zachodu? Nie będę go używał do gier.

5
Symulator / Nie kiście dodatków! :) I używajcie chmur.
« dnia: 14 Kwietnia 2020, 11:02:42 »
Od prawie trzech lat robię nową SU45 do naszego symulatora współpracując z Adamem z forum Trainza. Od jakiegoś miesiąca zastanawiałem się, czy nie wyrzucić jej do Beta na testy. Wczoraj mocno pożałowałem, że się zastanawiałem... Przynajmniej miałbym kompletną paczkę...
Mój komputer wczoraj chwycił wirusa. Wszystkie pliki na komputerze uległy szyfrowaniu (zniszczeniu, bo nie ma na razie deszyfratora). W tym były wszystkie pliki do nowej SU45. Praca, która zabrała mi ponad dwa lata w ciągu dwóch minut zniknęła bezpowrotnie... Bo nie robiłem od jakiegoś czasu kopii w chmurach mimo, że mam dwie z dużą pojemnością (100GB i 15GB) ani żadnych backupów dysków.
Siedziałem do późnej nocy i udało mi się odzyskać wszystkie pliki *.max z 3Ds'a (niestety sprzed tygodnia a ostatnie dwa dni siedziałem nad szafą NN) i plik MMD do SU45 z chwili awarii (i to tylko dla tego, że Notepad++ robi backupy otwartych plików w razie awarii i niezapisania). Niestety dźwięki, plik FIZ i tekstury poszły się paść.

Nie kiście dodatków i róbcie kopie zapasowe!


Przesuwam, przypinam.
Matek123

6
Bieżące Symulatorowe / Podgrzewacz na SU45
« dnia: 04 Stycznia 2020, 20:36:28 »
Cześć. Pytanie mam do osób, które miały styczność z lokomotywami SU45. Chodzi mi o dźwięk podgrzewacza układu chłodzenia. Jako, że jest on praktycznie niemożliwy do zdobycia zastosowałem małe szamaństwo:


Nagrałem swoje webasto z samochodu, odpowiednio poprzycinałem i wstawiłem jako podgrzewacz. Czy ten dźwięk nie różni się bardzo od tego, co tak na prawdę odgrywa to urządzenie?

7
Tabor kolejowy / Potrzebne zdjęcie wnętrza szafy NN z Su45.
« dnia: 06 Listopada 2019, 12:43:15 »
Cześć. Jest ktoś z Was może w posiadaniu zdjęcia poglądowego szafy niskiego napięcia (części z wisami) z lokomotywy SU45 (albo nawet z SP45)? Chodzi mi o rozmieszczenie wył. sam. N-101. Muszę skonfrontować zdjęcia z modelem szafy. Zdjęcia z instrukcji do SU45 ADHD jak i grafiki z książki Piątka znam.

8
Wydział zamówień / Materiały na kocioł Vapor z SP45
« dnia: 14 Lipca 2018, 08:14:09 »
Cześć.
Moglibyście mi pomóc w znalezieniu materiałów na wymodelowanie kotła Vapor stosowanego w lokomotywach SP45? Chodzi głównie o schematy, rysunki, instrukcje obsługi itp.
Z góry dziękuję.

9
Nowy model nie ukrywam jest ciężki (250k poly na razie model zewnętrzny) i jest dość szczegółowy przez co na słabszych komputerach na mocniej rozbudowanych sceneriach może dochodzić to spadków FPS. Są głosy ZA dokończeniem ale są i głosy, by go zoptymalizować, czego będę się wzbraniał bo nie po to siedziałem i szukałem planów i zdjęć najmniejszych dupereli, żeby teraz je usuwać bo model jest zbyt okrągły. Numery w 3D są, ale można zrobić LoD i szybko będą niknęły, prawda? 90k poly na jeden wózek, ale za to nie mam wyciętych zdjęć elementów na plane jak prawie wszystkie modele tylko elementy w pełni 3D. I pod wózkiem jest w pełni (prawie) odwzorowany układ hamulcowy i silniki a nie czarne boxy.
Wiem, że pewnie niektórym nie spodoba się to, że tą ankietę otworzyłem, ale modelu nie robię dla kilku devsów i beta ale dla wszystkich użytkowników MaSzyny. Zagłosujcie jak uważacie.

Tylko ankieta, BEZ komentarzy.

10
Siema.
Wpadłem na pewną koncepcję dotyczącą lokomotyw spalinowych w naszym symulatorze dotyczącą układu chłodzenia silnika spalinowego i magistrali olejowej. Obu tych rzeczy nie posiadamy. Posiadamy za to kompresor i zbiornik tworzące razem układ pneumatyczny pod ciśnieniem. Można by w ten sposób zasymulować zarówno ciśnienie oleju w magistrali olejowej jak i temperaturę wody w jednym czy dwu układach (zależy ile posiada dana lokomotywa).
Pierwsze pytanie jest najważniejsze - czy da się dodać kilka sprężarek które można by przypisywać do danych obwodów ciśnieniowych?

Ciśnienie oleju.
Chodzi o proste zbudowanie dodatkowego obwodu [mała sprężarka] + [duża sprężarka] + [zbiornik] + [nieszczelność] + [włącznik ciśnieniowy]. Mała sprężarka sterowana klawiszem O (załączenie i dźwięk). Miała by ustawioną niewielką wydajność do ciśnienia ok 60. Przy ciśnieniu 50 łapał by włącznik ciśnieniowy umożliwiając rozruch silnika spalinowego. Uzależnienie podobne jak podniesienie pantografów w siódemce po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia przez małą sprężarkę. Podczas rozruchu mała sprężarka wyłączała by się a po załapaniu silnika włączała sprężarka duża "na wale" wydajnością uzależniona od obrotów silnika. Przy jałowych obrotach utrzymująca ciśnienie ok 80 a przy 1500 obrotach ok 130. Teraz rola "nieszczelności". Powodowała by ona spadek ciśnienia w razie wyłączenia sprężarki przed rozruchem silnika. Prędkość tracenia ciśnienia trzeba by było ustalić z Adamstanem lub Kurakiem303E. Dodatkowo powodowała by spadek ciśnienia przy zmniejszaniu obrotów silnika.

Temperatura wody.
W temperaturze wody koncepcja jest podobna jak w ciśnieniu oleju z tą różnicą, że trzeba by ją wyłączyć ręcznie (luźna sugestia klawisza V). No i równolegle musi działać pompa obiegowa wody (lokomotywy SU45 i SU46) ale można ją zrobić tylko jako włączenie dźwięku. Ale musi być od niej uzależnione włączenie ogrzewacza czyli naszej małej sprężarki. I podobnie jak w oleju zwiększała by ona ciśnienie które w tym przypadku pokazywane było by na termometrze jako temperatura i mogła by mieć wydajność do ok 50*C. Przy progu 40*C w układzie głównym możliwy był by rozruch. W układzie pomocniczym przy osiągnięciu 30*C. Jak pisałem ogrzewacz (mały kompresor) trzeba by wyłączyć ręcznie po rozruchu. Wraz z silnikiem dołączała by się "duża sprężarka" na wale również uzależniona wydajnością od obrotów. Ale prędkość "spadania temperatury" była by niższa. Wpierw duża sprężarka dobiła by do 70*C (optymalna temperatura (W)2112SSF). Potem jak wcześniej wraz z obrotami dobijała by wyżej. We fiatach próg żaluzji jest coś lekko ponad 80*C (mam wymodelowana żaluzje otwarte i zamknięte dla SU46 na zasadzie ON/OFF). Ale po osiągnięciu tego progu spadanie temperatury do bodaj 70 kilku stopni było by szybsze. Jakby dołączyć kolejny zawór upustowy.

Wtedy uzyskalibyśmy prawie 100% realną pracę silnika spalinowego i jego podzespołów (magistrali olejowej i układu chłodzenia).

Można jeszcze na tej zasadzie zrobić pompę paliwa ale to już byłby sam mały kompresor z progiem umożliwiającym rozruch którego wyłączenie podczas działania silnika powodowało by, że diesel gaśnie.

Do wszystkich funkcji wyżej opisanych były by uruchomione wszystkie przełączniki fizycznie znajdujące się na lokomotywie umożliwiając podłączenie sterowania myszą. Wiem, że to pewnie wygląda jak koncert życzeń i pewnie @tmj albo inne osoby zajmujące się kodem mnie znienawidzą, ale w nowym modelu uruchamiam każdy hebelek i zegar na pulpicie, w szafie NN i maszynowni.

11
Tabor kolejowy / Żaluzje chłodnic SU46-037.
« dnia: 10 Grudnia 2017, 21:58:39 »
Słuchajcie, mam pytanie za milion:

Maszyna SU46, numer 037. Jakie ona posiada żaluzje chłodnic? Standardowe otwierane pióra czy same beleczki jak ma ST46? Na zdjęciach z internetu za czasów jej customowych malowań ma normalne żaluzje jak wszystkie inne numery. Natomiast od kiedy pomalowali ją na "papugę" do teraz wszystkie zdjęcia wyglądają (i filmy) jakby miała żaluzje na wzór ST46 albo pióra cały czas otwarte. Nawet jak stoi wygaszona na postoju. Powiecie mi dokładnie co ona tam ma?

12
Pomoc w tworzeniu / Problem z mapowaniem
« dnia: 12 Listopada 2017, 13:30:12 »
Może i śmieszny problem jak na kogoś kto modeluje od 6 lat w 3dsie, ale mam problem z edytorem UV (nakładanie tekstury). Nie wiem czy coś kliknąłem nieopatrznie ale jak zawsze przesuwanie wierzchołków w edytorze UV było płynne tak teraz skacze po niewidocznej siatce. Nic nie mogę oteksturować i nie mam pojęcia co kliknąłem... Pomóżcie proszę...

13
Bieżące kolejowe / Gdynia Grabówek a SU46
« dnia: 17 Października 2015, 21:10:18 »
Cześć.
Może uda mi się na wiosnę wpaść na tydzień do Gdyni i zapytuję was w związku z tym, czy można jeszcze tam spotkać SU46? No ewentualnie SU45, nie musi być na chodzie, byle by miała kompletne wnętrze i była możliwość dostania się do niej. Ale i tak bardziej zależy mi na SU46.

14
Bieżące kolejowe / Lokomotywy "na warkoczach".
« dnia: 15 Września 2015, 14:48:27 »
Cześć Wam. Słuchajcie, jest jeszcze gdzieś możliwość zobaczenia lokomotyw EU/EP07 jadących na warkoczach (w podwójnej trakcji z ukrotnieniem)? Czy gniazda na czołach siódemek to raczej pozostałość po minionej epoce?
Piszę, bo sądząc po niektórych zestawieniach pociągów (na przykład Szczecinianin łączony w Poznaniu (jeśli się mylę to poprawcie) z 2 różnych składów - 16 wagonów) siódemka wydaje się lokomotywą troszkę za słabą. Szczecinianinem w Symulatorze na L61 nie byłem w stanie się rozpędzić ponad 100km/h a wentylatory oporów to myślałem, że odlecą.
Czy te gniazda na czołach w dzisiejszych czasach są w ogóle jeszcze używane (nie mówię o pociągach towarowych)?
Miło było by zobaczyć jakieś zdjęcia, bo sam na własne oczy takiego zjawiska przez 25 lat nie zdążyłem uświadczyć:)

15
Można gdzieś zmienić częstotliwość odtwarzania dźwięku silnika spalinowego (coś jak runningnoise dla max i nim prędkości) dla max obrotów? Bo poprawnie na najwyższej pozycji silnik w SU45 powinien brzmieć jak przy 6000 obrotów wpisanych w FIZ, ale wtedy obrotomierz się 3 razy przekręca i nie można go wyskalować.
Dowód:

16
Bieżące kolejowe / Podział damsko/męski w wagonach sypialnych.
« dnia: 22 Sierpnia 2015, 02:54:14 »
Cześć. Na wiosnę planuję pojechać nocnym pociągiem z Bielska do Gdyni w wagonie sypialnym. Ja, moja narzeczona i jej babcia. Starsza kobieta, nie do końca w pełni sprawna, chce odwiedzić rodzinę nad morzem. I tutaj mam zagwozdkę właśnie odnośnie w/w podziału. Dostaniemy jeden przedział na naszą trójkę czy będzie problem? Czy to jest tak, że osoby "znające się" mogą jechać razem, a obce muszą przestrzegać podziału?
Może i pytanie dziwne, ale nigdy w życiu nie jechałem sypialką, a kto pyta, nie błądzi:)

17
Na warsztacie / Bonanza v 2.0
« dnia: 05 Sierpnia 2015, 21:56:08 »
Zgaduj zgadula, z czego to podwozie?:)

Tak, dokładnie, to nowa wersja wagonu osobowego serii 120a [Bh], popularnej Bonanzy. Zajmuję się właśnie tworzeniem nowego modelu, jak widać właśnie kończę modelować podwozie (przewody powietrzne, cięgna hamulcowe, zbiorniki, cylindry itp...). Zaraz za nim będę się brał za zrobienie porządnego wnętrza.
No i właśnie teraz planuję zamieścić tutaj swoją prośbę. Potrzebowałbym jak najwięcej zdjęć (poglądowych/teksturowych), wymiarów, ciekawostek itp. z wnętrza wagonu. Wszystko, oprócz toalety:) Tablice rozdzielczą również z opisem wyłączników jak by się dało.
Mam nadzieję, że nie wymagam zbyt dużo od Was, no i liczę na Waszą pomoc w materiałach.
Dzięki z góry i pozdrawiam.

18
Cześć. Potrzebowałbym szerokość drzwi do przedziałów w wagonie 120a (Bh). Mam nadzieję, że gdzieś je jeszcze idzie złapać. Nie chcę po prostu niczego na odwal się na oko robić. Z góry dziękuję.

19
Pomoc w tworzeniu / Problem z przezroczystością.
« dnia: 23 Lipca 2015, 20:33:18 »
Mam gimpa z pluginem DDS i chcę wyeksportować teksturę z wyciętymi oknami. Robię ją w następujący sposób: dwie warstwy, jedna z wagonem powycinanym, druga to tekstura szyb wymazana gumką do 40% przezroczystości. Przed eksportem łączę warstwy w jedną i eksportuję z kompresją DTX5. Ale jeśli jest 40% przezroczystości, to w symulatorze szyb w ogóle nie ma, jest 100% przezroczystość. Jak dam 20% na okna, to zaś jest brak przezroczystości i jest pełna tekstura.
Dacie rady pomóc?

20
Wydział zamówień / Wersja T3D + TGA nowego sputnika.
« dnia: 12 Lipca 2015, 14:00:54 »
Jest opcja, że będzie gdzieś dostępna wersja T3D + TGA nowego sputnika, dla modelarzy?
Dzięki za odpowiedź.

21
Poszukuję, chcę zrobić / Zdjęcie tablicy NN w ET21
« dnia: 04 Lipca 2015, 13:02:40 »
Miałby ktoś zdjęcie tablicy NN w przedziale maszynowym ET21? Dość dobre, dla odczytania tabliczek przełączników i zrobienia tekstury. Z góry dziękuję.

22
Pomoc w tworzeniu / Włącznik baterii.
« dnia: 02 Lipca 2015, 19:01:33 »
Jest w EXE zdefiniowany animowany włącznik baterii? Czy jest tylko zdefiniowana reakcja lokomotywy na Shift+J? I powiedzcie mi proszę, jak się on nazywa, bo szukam i jakoś dojść do tego nie mogę.

23
Tabor kolejowy / Pociąg ekspresowy Odra 2
« dnia: 15 Maja 2015, 12:51:33 »
Cześć Wam.
Dzisiaj oglądając sobie filmik z 1977 roku o nowym taborze dla PKP, dowiedziałem się o istnieniu pociągu ekspresowego Odra 2. Starałem się o nim dowiedzieć coś więcej (zestawienie, dokładniejsze zdjęcia malowania, czy był prowadzony konkretną EP08 czy nie) ale w internecie nic o nim nie ma. Dla tego pytam Was czy macie może o nim nieco więcej informacji. Za wszelakie z góry bardzo dziękuję.

24
Wydział zamówień / Zdjęcia lub informacje na temat szafy NN SU46
« dnia: 03 Listopada 2014, 19:23:21 »
Cześć. Przechodzę dziś do prób modelowania szaf NN mieszczących się w kabinie B, by ją w końcu skończyć. Potrzebowałbym materiały na temat tychże urządzeń i czy ułożenie jest takie samo jak w SU45, czy się mocno różni? Dałoby się skombinować jakieś poglądowe zdjęcia? Z góry za materiały bardzo dziękuję i pozdrawiam.

25
Bieżące kolejowe / ED72 - Stacjonowanie i kursowanie
« dnia: 09 Września 2014, 11:54:27 »
Cześć. Powiedzcie mi, gdzie można w okolicach Śląska (Bielska-Białej, Suchej Beskidzkiej, Żywca, Wisły), bo wiem, że w tym rejonie jeździły, spotkać ED72, ale w wersji fabrycznej (foto), bo te zmodernizowane przez KŚ mnie nie interesują. Lub gdzie one stacjonują? Bo wiem, że kiedyś w Suchej Beskidzkiej chyba stały. Potrzebował bym porobić sporo zdjęć, a jedyne co widzę czasem w Czechowicach to EN57-19xx, a on się troszkę różni.

Obrazek: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/56/Ed72-014.jpg

Reg. Obowiązki: 2
Rozi

26
Tabor kolejowy / Uruchamianie cztero-członowych EZT (EN71 i ED72)
« dnia: 30 Sierpnia 2014, 10:48:20 »
Cześć. Mam pytanie do osób obsługujących lub znających się na EN71 i ED72, ale jednostki przed modernizacją. Chodzi mi o ich uruchamianie z szafy NN. Na zimno wiem, że trzeba uruchomić osobo każdy wagon silnikowy. Tylko nie wiem, jak jest w ED72 - przy uruchamianiu silnikowego pierwszego w stosunku do kierunku jazdy musimy podnieść w nim pantograf, by uruchomić przetwornicę i sprężarkę w jednym rozrządczym, następnie analogicznie w drugim silnikowym, potem opuszczamy pantograf w pierwszym silnikowym i mamy przeniesienie 3kV z drugiego? Czy zaczynamy zawsze od drugiego w kierunku jazdy, by niepotrzebnie nie tracić czasu na nabijanie pantografu w członi w którym będzie opuszczony? I czy człon sa bierze prąd z baterii członu ra, a sb z rb?

27
Wydział zamówień / "Podwozie" EN57
« dnia: 22 Lipca 2014, 13:32:15 »
Cześć. Ma ktoś może zdjęcia "podwozia" EN57 (ale przed modernizacją, czyli popularnego, starego, poczciwego kibla)? Chodzi mi o zdjęcia z kanału, spod jednostki, bądź z bardzo bliska wszystkich trzech wagonów.
Z góry bardzo dziękuję.

28
Cześć Wam.
W końcu, po jakiś chyba 4-5 latach, 21 i 22 czerwca, udało mi się zawitać do rodzinnego Węglińca i na tamtejszą stację. Ale to, co zobaczyłem, po prostu mnie załamało.
Wpierw, zaraz po przyjeździe zatrzymaliśmy się pod "Biedronką", bo za Legnicą skończyło nam się picie w samochodzie i suszyło. Wtedy ze Zgorzelca przejechała Ludmiła z węglarkami. Myślę sobie: Fajnie się te dwa dni zapowiadają, skoro na samym początku już wita mnie Br232. Zaraz potem skierowaliśmy się na cmentarz, na "zwiedzanie" Węglińca itp. W końcu, gdy trafiliśmy na dworzec, nogi się pode mną ugięły. W pewnym momencie straciłem orientację, czy jestem jeszcze na węglinieckim dworcu, czy to może jednak Kozubnik... Odrapany, mocno zniszczony budynek, brak wiaty nad peronami, tylko samo ożebrowanie, wszystko pozamykane na głucho, jedynie otwarte było pomieszczenie kas, gdzie i tak było pusto i śmierdziało jak w publicznej latrynie. Istna ruina. Na wschód od budynku dworca pomiędzy peronami półtorej metrowa trawa, w tym roku na pewno nie koszona. I jak na ironię, obok tego obrazu jak z horroru piękna, czysta tablica o remoncie linii... Na peronach żywej duszy, tylko nasza czwórka.
Na torach też nie było wiele. Trzy wygaszone Br232 i dwa szynobusy. Ani śladu ST43, SU46... Tylko gdzieś tam zmodernizowana stonka przetaczała wagony. Wszystkie Fiaty i Rumuny stały cicho, nieruszane pod lokomotywownią. Składów wagonowych też było tak jakby mniej. Przez sobotę i niedzielę byłem tam 3 razy. I zawsze tak samo jak w powyższym opisie. Nie tak zapamiętałem tą stację jak jeździłem tam z tatą pociągiem do Dziadków. Zawsze ruch, nieustający odgłos Shulzerów albo Fiatów, co chwila echem od okolicznych borów odbijała się syrena manewrującej lokomotywy.

Czy to teraz normalny obraz ja węglinieckim dworcu? Czy po prostu trafiłem w nieodpowiednim momencie?

29
Wydział zamówień / Prędkościomierz SU46
« dnia: 30 Maja 2014, 16:14:18 »
Cześć. Kolejny raz zwracam się do Was, forumowicze o pomoc. Potrzebował bym informacji na temat (przepraszam za niezbyt fachowy opis) tego nowego, czarnego prędkościomierza montowanego na niektórych SU46. Chodzi mi głównie o wymiary i dobre zdjęcia z każdej strony na tekstury. Jest jeszcze jedna prośba: obok tego prędkościomierza na pulpicie montowany jest coś typu mały panel z przełącznikami. Jeśli dało by się to samo co przy prędkościomierzu, to byłbym bardzo wdzięczny. No i były by 2 wersje kabiny do nowej SU46.

30
Bocznica / Odp: Plany/schematy układu hamulcowego w wózku lokomotywy SU46
« dnia: 10 Października 2013, 10:40:08 »
Up. Jest ktoś w stanie pomóc?

Reg. obowiązki 12.
Benek

Strony: [1] 2 3 4