Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Toprus

Strony: [1] 2
1
Na warsztacie / Odp: Bestie z Woroszyłowgradu
« dnia: 07 Kwietnia 2024, 16:46:36 »
Bo autorowi się nie chciało spasować sprzęgów, hitboxów, przegubów i złączy powietrza/ukrotnienia. Jakby któś miał za dużo czasu to nie bronię pogrzebać w plikach i naprawić :)

2
Na warsztacie / Bestie z Woroszyłowgradu
« dnia: 28 Marca 2024, 18:52:04 »
Coś, na co wielu pewnie czekało - prezent na wielkanoc ;)

Oddaję w Wasze rączki paczkę kilku niedokończonych i niedopracowanych lokomotyw z serii M62 i 2M62 pracujących dla RŻD. Wszystkie tekstury to repainty.

Szczególnie niedorobiony jest model 2M62, w którym trzeba zamienić lowpoly i poprawić mapowanie i tekstury w paru miejscach. Publikuję całość dla zainteresowanych, jakby ktoś sobie po prostu chciał pojeździć - miło by jednak było jakby ktoś podjął się poprawiania błędów. Cała struktura paczki jest zrobiona bardzo chałupniczo - pliki z wielkimi literami, tekstury nie mają mini, ogólnie całość nie nadaje się jeszcze na test, lecz chcę zaspokoić ciekawość osób, które się pytały, kiedy będzie można pobrać.

Człony 2M62 mają przejście, lecz nie są obowiązkowo spięte ze sobą podczas wstawiania lokomotywy, aby dać graczowi możliwość robienia składaków z różnych lokomotyw. Dlatego, jak chcemy postawić sobie podwójnego gagara, musimy najpierw dodać do składu jeden człon, a następnie drugi (drugi człon trzeba też obrócić).

Przeróbki wózków na szerokie i sprzęgu na SA-3 wykonał Jan21
W paczce zawarte są również szerokotorowe wagony węglarki autorstwa Sigmana, lekko dostosowane do obecnej wersji maszyny przeze mnie i matka123.

Szeroki(e) M62 znajduje(ą) się pod osobną kategorią, roboczo nazwaną "M62_S"

Do działania wymagany nowy model ST44.

Paczka całościowa złożona przez matek123, zawiera 2M62 (razem z uzupełnieniami dla osób, które nie mają gagara MAV), węglarki autorstwa Sigmana z poprawkami matka i próbnie scenerię EC Dobre przerobioną przez matka na szeroki rozstaw:
https://eu07.pl/userfiles/11222/EDOBRE_s.7z

Dokładna zawartość paczki Gagarów:
- 2M62-0685, malowanie zielone z napisem RŻD z boku, lokomotywownia Czerniachowsk, Kaliningradzka ŻD (zrobiony tylko człon A)
- 2M62-0662, malowanie zielone wyblakłe, lokomotywownia Wyborg, Październikowa ŻD
- 2M62-0571, malowanie niebieskie, lokomotywownia Kaliningrad, Kaliningradska ŻD

- M62-1579, malowanie zielone ze "skrzydłami", Październikowa ŻD. Ma tylko jedną tabliczkę czołową, ale to błąd.

Wpisy do textures należy wkleić do pliku w folderze dynamic/pkp/st44_v2:

2M62-0685-A=2M62-0685-A,2M62,2M62-0685-A//v2,2M62-0685-A,RŻD,Depo_Czerniachowsk,XX.XX.XXXX,?,Toprus,Toprus
2M62-0662-A=2M62-0662-A,2M62,2M62-0662-A//v2,2M62-0662-A,RŻD,Depo_Wyborg,XX.XX.2004,?,Toprus,Toprus
2M62-0662-B=2M62-0662-B,2M62,2M62-0662-B//v2,2M62-0662-B,RŻD,Depo_Wyborg,XX.XX.2004,?,Toprus,Toprus
2M62-0571-A=2M62-0571-A,2M62,2M62-0571-A//v2,2M62-0571-A,RŻD,Depo_Kaliningrad,XX.XX.2003,?,Toprus,Toprus
2M62-0571-B=2M62-0571-B,2M62,2M62-0571-B//v2,2M62-0571-B,RŻD,Depo_Kaliningrad,XX.XX.2003,?,Toprus,Toprus
M62-1579=M62-1579,M62_S,M62-1579//v2,M62-1579,RŻD,Okt.Ż.D.,XX.XX.2004,?,Toprus,Toprus

MIŁEJ ZABAWY


Zgłaszajcie ewentualne krytyczne błędy i braki w pliczkach.

3
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 15 Marca 2024, 20:34:21 »
Do autorów scenerii kieruję jeszcze pytanie, czy aby lokomotywy serii SU45 (ogólnie sześcioosiowe) nie miały zakazu wjazdu w tamte okolice? Dlaczego w składach zaproponowanych przez Was są więc te lokomotywy, skoro nawet początkowe paczki scenerii miały rumuny?

Jasielska lokomotywownia miała epizody z różnymi lokomotywami, lecz na przełomie wieków SU45 faktycznie tam stacjonowały (w szczytowym okresie chyba w liczbie całych dwóch sztuk) do obsługi pociągów pospiesznych . Jak by nie patrzeć, mają one ogrzewanie składu, a poza sezonem grzewczym puszczenie rumuna na takim składzie by było grzechem. Z tego co wiem, to SU45/46 jak i ST44 mają zakaz wyłącznie na linii 107 (ewentualnie ostatnim kawałku 108). Daliśmy je jako urozmaicenie, aby każdy scenariusz nie był z tą samą lokomotywą.

Witam, zainstalowałem exe Jana, zależności jak i samą scenerię, chce pograć na L053 (render uproszczony shaderowy) i wywala mi grę, nawet nie chce się włączyć tak naprawdę. Problem nie występuje gdy odpalam na starym renderze albo uproszczonym, przed zainstalowaniem galicji wszystko normalnie chodziło jak powinno, wie ktoś może w czym problem? Dołączam logi.

OIDP exe Jana nie wspiera uproszczonego renderera, dlatego wyrzuca symulację, chociaż tu lepiej, żeby sam autor się wypowiedział. Uruchomienie symulatora na paczkowym exe też nie da rezultatów, bo paczka zależności, oprócz exe, podmienia też kilka innych plików, na przykład z katalogu shaders, co trochę burzy strukturę tego, co jest w paczce całościowej.

4
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa spalinowa S-200
« dnia: 13 Lutego 2024, 18:19:03 »
Z tego co mi wiadomo, nikt nigdy nie prowadził nad takową prac.

5
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 12 Lutego 2024, 19:05:55 »
Przecież w tytule scenariusza, który uruchamiasz (linia 107 południe) WYRAŹNIE jest napisane, że obejmuje linię kolejową 107. Ona kończy się właśnie w Zagórzu.

Fiat nie powinien być dostępny na tym scenariuszu do prowadzenia, prawdopodobnie masz zaznaczoną opcję "Pokazuj pociągi AI" w Starterze i dlatego ci się pokazuje w liście składów.

6
Inne niekolejowe / Odp: Zakaz fotografowania
« dnia: 10 Lutego 2024, 22:18:47 »
Trochę dużo jeżdżenia po politykach, jakby to oni mieli faktycznie jakiś wpływ. Nieco odrzuca od oglądania dalszej części filmu, bo sprawia wrażenie mniej rzeczowego. Podrzędna kadra MONu w większości zapewne się nie zmienia, pracownicy dostali rok temu zlecenie, żeby wykonać wzór tabliczki i określić jej sposób rozwieszenia, bla bla bla, i na spokojnie sobie to zlecenie wykonywali, bo każdy na wyższym szczeblu pewnie już o tym zapomniał. Projekt jest dopiero w pierwszej fazie i musi jeszcze przejść przez konsultacje społeczne oraz kilka innych etapów, a na końcu dostać podpis samego ministra (jego decyzji jeszcze nie znamy).

7
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 10 Lutego 2024, 21:57:03 »
Czysto formalnie, aby utrzymywać kronikę scenerii - dzisiaj wrzuciliśmy pierwszą część (lk107) na test dodatków.

8
Na warsztacie / Kolej wąskotorowa cegielni Bielowice - Nowy Sącz
« dnia: 29 Stycznia 2024, 19:55:10 »
Siema!

Udostępniamy Wam do pobrania scenerię wąskotorową odwzorowującą do pewnego stopnia tory należące do sieci kolejowej Zakładów Ceramicznych Bielowice na przedmieściach Nowego Sącza.

Całkowita długość torowiska na scenerii to około kilometr torów o rozstawie 600mm z testowymi podkładami 3D, okraszonych w pocie czoła robionym otoczeniem w taki sposób, aby użytkownik toczący się kilka kilometrów na godzinę nie był odrzucony przez nijakość świata go otaczającego.

Na razie jedyne, co gracz może robić na scenerii, poza manewrami na mini-szopie, to podjazd na górną część kopalni gliny w celu załadunku wagonów. Tor z eventem załadunku znajduje się na wysokości znaku z przekreślonym ludzikiem. Załadunek jednej koleby trwa około 20-30 sekund, ale jest widoczny dopiero po skończeniu całego procesu. Po powrocie na zakład nie ma jednak opcji rozładunku wagonów, ponieważ event do rozładunku nie chce współpracować.

Tabor do obsługi naszej małej zakładowej sieci to koleby wąskotorowe w kilku wariantach tekstur, WLs40 w trzech wariantach i Ls600. Lokomotywy nie posiadają działającego wnętrza. Mogą być obsługiwane wyłącznie klawiaturą. Odpalamy klasycznie jak każdego diesla, a reszta kontrolek podobna do SM03. Staramy się hamować ręcznym, zamiast zespolonego/pomocniczego pneumatycznego.

Do poprawnego działania taboru wąskotorowego potrzebny jest plik .exe i shadery dostępne do pobrania w zależnościach do scenerii Galicja. - https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_zaleznosci-r3.rar
Do tego jeszcze trzeba mieć zestaw zależności do scenerii Glinojeck, bądź aktualną wersję z repozytorium. W przeciwnym wypadku brakować będzie paru tekstur.


Link do pobrania: https://eu07.pl/userfiles/25531/cegielka.7z

Autorzy:
- teren z malowaniem, tory, podkłady - Jan21
- tabor wąskotorowy - Manul/MichauSto, dźwięki i ładunki - Toprus
- dekoracje na scenerii - Toprus

W związku z nietuzinkowym charakterem scenerii występuje na niej kilka problemów:
-zakręcanie hamulca ręcznego, jak i łączenie i rozpinanie wagonów jest bardzo utrudnione ze względu na ich mały rozmiar
-skład potrafi czasami dziwnie 'falować'
-WLs40 na pierwszym biegu może bardzo łatwo zerwać przyczepność i zgasnąć, uważać!
-podczas załadunku resetuje się długość i napięcie całego składu, więc może szarpać.

W samym taborze jak i scenerii może występować dalej sporo błędów. Udostępniamy ją wyłącznie jako ciekawostkę do pobawienia się.

Miłej zabawy

9
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 11:00:42 »
Opis zawsze może być ucięty i kończyć się trzema kropkami. po kliknięciu w okienku zobaczylibyśmy pełny tekst. Clickbait ;)

10
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 15:32:37 »
To samo pytanie co kilka postów temu - czy w ustawieniach masz włączone shadery i dodatkowe efekty shaderów?

11
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 12:14:42 »
Tak, projekty są podłączone, więc całość od Chabówki na Zakopiec i Suchą jest Celusiowa.

12
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 11:04:38 »
Linia 104 jest teoretycznie na etapie dekorowania. Mamy zrobione otoczenie przy kilku stacjach (możesz sobie zresztą sam zobaczyć, bo wszystko jest zawarte w paczce) i roślinność jakoś na 1/3 - 1/2 całej trasy.

Poza tym to teren leży, są semafory, a całość jest całkowicie przejezdna (już chyba od roku). Skupialiśmy się teraz jedynie na doszlifowaniu dekoracji do Łupkowa i Jasła, a potem zelektryfikowanym kawałku linii 108. Linia 104 od początku miała być ostatnim kawałkiem i zwieńczeniem całego projektu.

13
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 07:17:18 »
Siemka!

Zapraszamy do pobrania najnowszej wersji naszej scenerii. Zobaczycie w niej między innymi:
-ulepszone dekoracje na linii kolejowej 107 (Zagórz - Łupków), doszło tutaj więcej modeli domków oraz niektóre detale takie jak słupy energetyczne czy drogi. Linia posiada też od tej aktualizacji perony na każdym przystanku.
-uzupełnione dekoracje na kawałku linii 108 między Jasłem i Zagórzem. Większość tej części trasy jest tem samem wyposażona w drzewka, krzewy, trawki, drogi, pola, domki i wszystko, czego sobie dusza zapragnie. Zapraszamy więc do przejechania się tym rzadziej uczęszczanym kawałkiem scenerii.
-ulepszone dekoracje na linii kolejowej 96 (na odcinku Nowy Sącz - Stróże). Doszły tutaj, podobnie jak w pozostałych przypadkach, pola, budynki, detale i część dróg.

Chcieliśmy też ogłosić, że do naszego skromnego zespołu dekoratorów doszedł DominiczekTS2009, który jest odpowiedzialny za dużą część roboty na linii 107.

Paczka do pobrania tutaj: https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r7.rar (podmienić pliki)

14
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 22 Stycznia 2024, 17:04:13 »
Jakiego trybu renderowania używasz? Ewentualnie jakie inne ustawienia masz?

15
Bocznica / Odp: Życzenia noworoczne 2024!
« dnia: 07 Stycznia 2024, 19:53:05 »

16
Na warsztacie / Odp: Przeróbki kabin Wacka
« dnia: 11 Grudnia 2023, 18:05:22 »
Po internecie kręci się zdjęcie z kabiny SUni (bodaj 033) udekorowanej w podobny sposób, które wackowi właśnie wysłałem. Tam jeszcze dorzucone jest kilka malowanych detali na żółto i czerwono. Przeszkadzajki są dobrym sposobem, żeby zakryć brzydkie i monolityczne ściany, ale to się jeszcze zobaczy.

17
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 23 Października 2023, 07:37:57 »
„Prace rozpoczęte” to mało powiedziane. Tam już do Klęczan zerwali całe torowisko z siecią. Szybko leci.

18
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 17 Października 2023, 20:52:17 »
Teren podlasia jest raczej mniej urozmaicony od podkarpackiego, więc trójkąty dużo łatwiej oszczędzić na w pełni płaskich pola. Pewnie stąd wynika lepsza wydajność.

19
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 23 Września 2023, 20:14:52 »
#umniedziała na każdej scenerii :/

20
Pomoc w tworzeniu / Odp: Lowpoly w ED72
« dnia: 16 Września 2023, 14:54:21 »
…no i jak wejdzie nowe exe do maszyny.

21
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Sierpnia 2023, 10:13:09 »
Nowa wersja

Zapraszamy Was do pobrania nowej wersji scenerii. Tym razem będziecie mogli przejechać się po częściowo udekorowanej linii kolejowej 104. Na prawie całej trasie rosną już wstępne drzewka, których z czasem będzie przybywać. Na części stacji i przystanków pojawiły się też dekoracje. Tory na tej linii zostały dodatkowo dopoziomowane, aby uniknąć przenikania przez nie terenu, a także została zmieniona tekstura podsypki.

22
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 16 Sierpnia 2023, 21:54:06 »
Siema,
obecnie sytuacja wygląda tak, że odcinek Nowy Sącz - Stróże ma roślinność prawie skończoną, w niektórych miejscach brakuje trawek. Sam Sącz ma już prawie skończone dekoracje (brakuje trochę ZNTK i peronów). Scenariusza nie ma, ale sceneria jest w pełni przejezdna, można sobie ustawiać semafory i rozjazdy przez mapkę i się pobawić, dać wycisk ET41 bądź siódemce.

Na odcinku Jasło - Stróże zamierzam na dniach zacząć wstawiać pierwsze drzewka, ale zanim to będzie jakkolwiek wyglądało, to jeszcze trochę potrwa. Dekoracje zacznę na samych stacjach.

23
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 07 Maja 2023, 13:23:59 »
Nie do końca odniosłeś się do mojej wypowiedzi, bo większość z Twoich pytań odnosi się do braku funkcji tego edytora, a nie tego, jak go używać. Właśnie ta prostota edytora aktualnie sprawia, że jest stosunkowo łatwy, a i tak jest dużym przeskokiem względem tworzenia scenerii w notatniku. Uważam, że faktycznie zmiana sposobu zapisu (w tym autozapis) to coś, co znacząco by ułatwiło nowym osobom korzystanie z edytora (przynajmniej możliwość wskazania lokalizacji i nazwy pliku z zapisem, lub opcja automatycznego merge z wybranym plikiem by wystarczyła).

24
Pomoc w tworzeniu / Odp: Lowpoly w ED72
« dnia: 07 Maja 2023, 12:52:10 »
Nie o to chodzi, okna muszą być na osobnym submodelu, oddzielnej mapie (tekstura szyby) i z wbitą przezroczystością.

25
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Edytor Scenerii
« dnia: 07 Maja 2023, 10:49:24 »
Popieram jednak bve2 pod tym względem, że największą bolączką scenerii jest dekorowanie. Spostrzeżcie, że tak na prawdę, położenie 200km torów w Rainstedzie dla wprawionego użytkownika jest robotą na max tydzień i jest wiele osób, które bez problemu by coś takiego dla kogoś innego wykonały. Scenerie (te realistyczne, bądź nie) rozbijają się głównie na terenie (którego obróbkę aktualnie ogarniają może 3 osoby) oraz na dekoracjach.

Inną sprawą jest to, że może część użytkowników jest niechętna, aby cokolwiek zrobić? Nasza Galicja to w praktyce, w połączeniu z Zakopianką, kilkaset kilometrów szlaku, gotowych zaspokoić potrzeby użytkowników (są dwu- i jednotorowe, z drutem i bez), ale brakuje osób chętnych do podjęcia się dekorowania, pomimo, że edytor F11 jest banalnie prosty i nie ma tutaj mowy o żadnym learning curve. Wejść i zacząć się nim bawić może każdy, a kwestią do wyuczenia po prostu jest to, jak dekorować, żeby było ładnie. Wspomniany Excel jest potrzebny na absolutnie końcowym etapie tworzenia, a w trakcie prac wszystko można wykonywać wyłącznie przy użyciu notatnika. Tutaj fakt, że dałoby się wprowadzić jakieś ułatwienia, ale i tak nie jest to jakiś dramat. Chodzi wyłącznie o skopiowanie zawartości jednego pliku do innego.

26
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 03 Maja 2023, 18:12:58 »
Ważna informacja dla osób pobierających nową wersję!

Jeśli pobierałeś wcześniej scenerię razem z zależnościami, po pobraniu paczki będziesz miał do wyboru nowe exe (nowsze względem poprzedniej rewizji). Należy pamiętać o przełączeniu się na nie, aby sceneria się bezproblemowo uruchomiła, ponieważ starsze exe nie jest w stanie uruchomić scenerii z budynkami emitującymi własne dymy (fabryki, elektrownie). Próba odpalenia ze starego exe będzie skutkowała natychmiastowym wykrzaczeniem się gry po załadowaniu scenerii. Możliwe, że to poprawi część problemów z uruchomieniem scenerii, które są zgłaszane.

27
Na warsztacie / Odp: Galicyjska Kolej Transwersalna
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 19:51:24 »
Odkurzamy wątek :). Poniżej krótki spis naszych ostatnich prac i rzeczy, które udało nam się osiągnąć.

Toprus - aktualnie intensywnie prowadzone są prace dekoracyjne na odcinku Zagórz - Krosno. Mamy gotową roślinność (drzewa i krzewy) na całym kawałku szlaku do przystanku Krosno Polanka. Połowa Krosna wyposażona została już w zabudowę i detale miejskie, a część miasta również w (niefunkcjonalne) ulice. Między Krosnem i st. Nowosielce zostały wstawione drogi polne i lokalne, a przejazdy kolejowe są oznakowane dla aut. W Sanoku wstępnie rozpoczęto prace nad dekorowaniem okolic dworca. Trawy są w stanie częściowo lub w pełni gotowe na fragmentach Zagórz - Nowosielce, w okolicach przystanku Długie, w okolicach Beska, na części kawałka Milcza - Krosno. Cała linia 107 i odcinek linii 108 Jasło - Krościenko zostały wyposażone we wskaźniki i ograniczenia (jeszcze nie przypisane do torów). Na fragmencie N. Zagórz - Krosno zostały wstawione słupy teletechniczne.

mati222 - trwają prace nad podmienianiem budynków generowanych przez CityGML na modele z teksturami na odcinku Krościenko - Zagórz. Na razie gotowy jest fragment Krościenko - Ustrzyki.

Prawdopodobnie możecie się spodziewać wkrótce nowej paczki do pobrania, zawierającej to wszystko :)

28
Sorry, pisałem to już raz w innym wątku, ale to trzeba powtórzyć - Rainsted w żadnym wypadku nie jest trupem. Na prawdę, jak ktoś ma chęci się nauczyć, to da się to zrobić, a możliwości tego edytora są potężne. Uważam, że jak ktoś szuka "prostszego edytora", to po prostu chce pójść na łatwiznę, a trasa "wypluta" z takiego edytora nie byłaby zbyt realistyczna. Szkoda by było porzucać też włożone w niego lata pracy.

29
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady WIP - do pobrania
« dnia: 19 Marca 2023, 07:46:13 »
Ogólnie fajne, ale wydaje mi się, że wypadałoby dać pełne relacje do pociągów. "Połoniny" jeździły do Krakowa Głównego (przez Jasło, Gorlice Zagórzany, Tarnów, Bochnię, Kraków Płaszów). Do tego, z tego co patrzę po moich starych tablicach, nie podawano numeru pociągów (nawet tych wyższego sortu - IC/EC!). Numery pociągów to chyba jakiś świeższy pomysł.

Tu linki do momentów w filmie, w których pojawiają się tablice jakoś nas dotyczące (na etapie Bieszczad, bo po linii 96 to trzeba już będzie ogarniać międzynarodowe ekspresy na przykład).
https://youtu.be/lWaK8FOLvnE?t=172
https://youtu.be/lWaK8FOLvnE?t=436
https://youtu.be/lWaK8FOLvnE?t=457
https://youtu.be/lWaK8FOLvnE?t=465
https://youtu.be/lWaK8FOLvnE?t=781

30
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady WIP - do pobrania
« dnia: 17 Marca 2023, 23:04:25 »
Nie trzeba wykorzystywać zdjęcia, można namalować.

Strony: [1] 2