Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Toprus

Strony: [1] 2
1
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 16 Kwietnia 2024, 10:44:49 »
"This is where the fun begins"
"Co roku ta sama checa"

To już trylogia tego 911. Nie ma z nami pilota a wy dalej debatujecie. Dajcie uprawnienia admina komuś kto faktycznie jest aktywny i problem znika. Jak się nie będzie spisywać to lota i elo. Co do rozwoju maszyny, który tu zawsze jest poruszany w wielkiej wojnie mapowej. Dajcie se na luz i tyle. Jak ktoś chce robić foty to niech robi. Jak ktoś chce kleić 666 teksturek siudemki to niech to robi. Jak ktoś chce robić nowe wagony to niech robi, a jak ktoś robi zakopiankę to niech robi zakopiankę. Przecież to projekt hobbistyczny i każdy tu działa nawet nie za miskę ryżu. Skończcie te wojny bo 2 desek nie zbijecie nawet. Zresztą każdy wie, że nawet dekorowanie scenerii jest sporym wyzwaniem czasowym, co dopiero zabawa z prehistorycznym rainsted i tworzenie tam scenerii. MTA ze skryptami pisanymi w notatniku działa, tam ludzie nie walczą tylko robią swoje i gierka stara jak świat a co jakiś czas pojawia się nowy serwer albo znika - działa to naturalnie. Obecne problemy maszyny to brak aktywnej administracji i brak paczek (a to de facto wspólny problem) bo gracza Macius2014PL przyciąga nowa paczka a nie pobieranie z repo bo on chce rzułte czoło do Dębicy. Będą paczki to będą nowi gracze, 3% z nowych graczy zainteresuje się i zostanie na dłużej, 0.05% pomoże w rozwoju i coś tam będzie robić. Skąd wiem? Bredzę.. a dane mam z IDZD. Jak człowiek ma się zmuszać do czegoś to nawet nie da z siebie 30% to lepiej, żeby nic nie robił. Jak czerpie z tego fun to bardzo dobrze. Zresztą można zrobić jak z omsi.. gra istnieje w podstawie, nowe mapy, autobusy etc etc wychodzą jako mody często płatne, sobie twórca zakłada DC i tam udostępnia dodatki do pobrania i zarabia na patronite i żyją, robią i nie narzekają. Na pewno nie toczą wojen o bzdety bo wolą stworzyć swoje lepsze i sprzedać i mieć zysk. Albo zostaje też opcja dogadywać się z chłopakami z Trainz i robić konwerty w 1 i 2 stronę i każdy będzie zadowolony.


2
Forum / Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 10:32:10 »
Potrzebujemy zmian.

Kontekst sytuacji: Milek w styczniu zapowiedział paczkę w marcu. 18 lutego padła propozycja wydania paczki 14.03 (z przerwą na wydawanie od końca lutego w celu testowania paczki). 8 marca dostaliśmy odpowiedź od Milka, że proponuje on wydanie paczki 23 marca. Jak doskonale wiemy, paczka nie wyszła. Od tego czasu, mimo pytania, co z tym terminem, nie mamy żadnego kontaktu z Milkiem, a i sam Milek zalogował się na forum ostatni raz 25 marca.

Milek niestety znowu nie jest responsywny, w naszej opinii potrzebujemy bieżącego rozwiązania problemu w postaci:
1. Mianowania @Miłosz Dorsz na administratora. Mimo wszystko, w aktualnej strukturze, potrzebujemy aktywnego administratora.
2. Przywrócenie do WR @Hirek i powierzenie mu zadania generowania paczek, bo Milek kolejny raz zawodzi w tej kwestii. Propozycja: paczka całościowa raz na rok + patche co 3 miesiące.

Dlaczego uważamy, że regularne wydawanie paczek całościowych jest takie ważne?
- Do testu wielu dodatków potrzebne są pliki, które pochodzą z dodatków wydanych kilka miesięcy wcześniej. Może to oznaczać czekanie wielu miesięcy na możliwość przetestowania dodatku. Co prawda @jakubg1 opublikował jakiś czas temu poradnik jak pobierać dodatki za pomocą programu TortoiseSVN, jednak aby w pełni przetestować dodatek konieczne może się okazać pobranie zawartości wielu niezależnych folderów, usunięcie odpowiednich plików E3D oraz inne trudne dla chętnych początkujących procedury, stanowiące dość wysoki próg wejścia dla potencjalnych deweloperów.
- Scenerie w dziale "Na warsztacie" wymagają obiektów, które nie zostały jeszcze opublikowane w najnowszej wersji symulatora, lecz zostały dodane na repozytorium wiele miesięcy temu. Może to spowodować stagnację w rozwoju scenerii bądź jej dostosowania do najnowszej wersji MaSzyny, a co za tym idzie, jeszcze bardziej opóźnić jej oficjalny debiut w paczce całościowej.

Przedstawione postulaty nie są odrzuceniem propozycji z innych wątków, tylko reakcją na bieżący problem. Proces restrukturyzacji musi być przedyskutowany i zapewne chwilę zajmie, poza tym jego dopracowanie jest trudne ze względu na znikomą aktywność Milka, a problem braku osoby decyzyjnej i osoby do składania paczek jest bieżący i niezależny od wszelkich pomysłów na zmianę struktury zarządzania.

Ponadto, rozmowa o potencjalnych zmianach trwa 8 miesięcy, Milek nie jest zbytnio aktywny, żadnej zmiany nie ma, a szansy na szybkie wprowadzenie tych zmian również nie widzimy.

Mamy również świadomość, co swego czasu zrobił Hirek, ale z racji na upływ czasu, aktualną postawę Hirka oraz posiadane przez niego kompetencje, uważamy, że przywrócenie go do WR będzie dobrym pomysłem.

3
Ostatnimi czasy szerzy się tutaj za mało pro-maszynowej propagandy, za to traci się czas na taką idealizującą komercyjne projektyw szczególności tego którego nazwy nie wolno wymawiać
Z tegoż oto powodu przedstawiam wszystkim, propagandową mapę większości scenerii realistycznych powstałych, aktualnie powstających i planowanych na obszarze Polski.

Gógle Mapa

Jednocześnie proszę o współpracę przy dalszym rozwoju owej mapy, wszystkiego nie idzie spamiętać, gdzieniegdzie mógł wkraść się jakiś błąd, zaś niektóre projekty nie mają swoich wątków na forum, mimo wszystko dobrze było by spisać dla potomnych co i kto gdzieś tam, kiedyś tam zrobił.
Interesują mnie tylko scenerie kładzione w Rainstedzie na podkładach ze zdjęć satelitarnych, reszta "ulepów kładzionych z palca" na mapę wstępu niema, gdyż w żaden sposób nie będzie się ich dało przyłączyć do innych linii, zaś scenerie w oparciu o teren NMT100 lub inne mało dokładne dane będą traktowane jako "Wykonane w przestarzałej technologii"

Osoby chętne do wpisu na mapę mogą w wiadomości prywatnej podesłać email konta Google i dostaną uprawnienia do edycji mapy, albo w odpowiedzi do tego wątku wypisać ładnie: odcinek, stan zaawansowania prac oraz ewentualnych współautorów i coś na potwierdzenie autentyczności (wszak nie chcemy przesadzić z ilością propagandy w propagandzie ;) a wtedy osobiście w wolnym czasie dopiszę.

Na mapę (pośrednio oraz bezpośrednio) wpisali się:
- Toprus
- Celuś
- Sm 42 driver
- krzysiuup
- GOPdriver
- Ra
- AIR
- GG
- Danniel
- DjSon231
- Kubcio58

Pozdruwki

5
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 21 Lutego 2024, 09:22:34 »
Jest napisane że sceneria jest bardzo wymagająca. Skoro masz spadki tam gdzie jest dużo obiektów to jest jasne że komputer nie wyrabia. A jak byś podał co masz za konfigurację to już by w ogóle było super.

6
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 20 Lutego 2024, 01:05:04 »
Podrzucam link do ostatecznej wersji Linii 107, w takim kształcie w jakim została wydana: https://eu07.pl/userfiles/21553/Linia_107-r4.rar

7
Bocznica / Odp: Życzenia noworoczne 2024!
« dnia: 07 Stycznia 2024, 19:47:09 »
Nie każdy od razu trzeźwieje.

8
Na warsztacie / Odp: Przeróbki kabin Wacka
« dnia: 11 Grudnia 2023, 17:14:28 »
We współpracy z @Toprus zostały dodane do kabinki SU46 proporczyki wymienionego już autora. Oraz z drobną pomocą merytoryczną została przemalowana kabina SU46 żeby nie raziła tak w oczy.

10
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 22 Października 2023, 22:13:42 »
Ostatnio coraz więcej jest informacji o kolejnych postępach przy rozbiórce i pracach na linii 104. Kto ma zatem możliwości, trzeba focić ile się da aktualnej infrastruktury. Dużo czasu nie zostało.
Z obecnych informacji, rozpoczęły się prace na odcinku Nowy Sącz - Marcinkowice.

11
Na warsztacie / Odp: Projekt Podlasie '05
« dnia: 16 Października 2023, 21:36:47 »
Wątek się nieco zakurzył ale to nie znaczy, że prace stanęły. Ostatnimi czasy niezbyt szybko się posuwały do przodu ale teraz powinny nieco przyspieszyć. Nie mniej, udało się skończyć teren pod całą linię 55 oraz stację Siedlce wraz z przyległymi wyjazdami. W niektórych miejscach trzeba jeszcze skorygować niwelety torów bo wchodzą w teren ale są to niewielkie korekty wysokości.

Kolejne prace na linii 55 skupią się na wspomnianej poprawce wysokości niwelet, dodaniu dróg oraz ich wypoziomowaniu.

Poniżej załączam screeny terenu:
1SP - st. Sokołów Podlaski, wyjazd w stronę Siedlec
2BP - szlak Sokołów Podlaski - Siedlce, widok na przejazd w ciągu DK63
3SL - wjazd do Siedlec od strony Sokołowa Podlaskiego, po prawej wykop, w którym biegł drugi tor (obecnie biegnie tędy obwodnica Siedlec)
4SL - st. Siedlce, wyjazd w kierunku Warszawy, na pierwszym planie wiadukt "garwoliński", po lewej wykop, w którym biegł drugi tor do Sokołowa
5SL - st. Siedlce, wyjazd w kierunku Łukowa/Czeremchy
6DLU - podg. Doły (Ujrzanów), widok w kierunku Siedlec, w lewo, na wiadukt nad linią 2, odbija nieistniejący dzisiaj drugi tor
7DLU - podg. Doły (Ujrzanów), widok w kierunku Siedlec (szersza perspektywa), w lewo odbija łącznica 520 w kierunku podg. Doły na linii 2

12
Na warsztacie / Odp: Wrzosy ET22 Wolica Towarowa - Sandomierz Towarowy.
« dnia: 15 Października 2023, 14:09:19 »
wafel i karpatka, ludzie litosci

13
Cześć. Jako że jakiś czas temu repozytorium MaSzyny zostało udostępnione do pobierania dla wszystkich mających konto na forum, a w ostatnim czasie otwarty został test dodatków, w którym znajdują się dodatki wymagające plików z repozytorium, zdecydowałem się na napisanie tego poradnika, aby pomóc osobom, które nie są w stanie poradzić z dociąganiem plików samemu.

Zatem zaczynamy.

1. Pobieranie TortoiseSVN
Programów do pobierania treści z repozytorium jest kilka. Dlaczego TortoiseSVN? Używa go najwięcej deweloperów w symulatorze. Ponadto integruje się z Eksploratorem Windows, przez co używanie go jest łatwiejsze niż wpisywanie komend ręcznie. Przyda nam się to później.

Wchodzimy zatem na stronę programu, a konkretnie do zakładki Downloads: https://tortoisesvn.net/downloads.html
Przewijamy w dół i oczom naszym ukażą się takie guziki:


Wybieramy przyciski w górnym rzędzie, w dolnym znajduje się starsza wersja programu. W zależności od architektury/bitażu wybieramy opcję 32-bit, 64-bit lub ARM64. Jeżeli nie wiecie co kliknąć, a macie system Windows 10/11, na 99% prawidłową opcją będzie opcja 64-bit.
Pojawi wam się reklama, należy zamknąć ją krzyżykiem. Po jej zamknięciu zostaniemy przeniesieni na stronę SourceForge (ha tfu!) i po zakończeniu odliczania pobierze nam się plik instalatora.

Instalację możemy przeprowadzić z domyślnymi ustawieniami - nie trzeba nic zaznaczać.
Po zainstalowaniu programu sprawdzamy czy integracja z Eksploratorem Windows działa - wchodzimy na pulpit i klikamy prawym przyciskiem myszy. Powinny pojawić się dodatkowe przyciski, których nie było wcześniej:


Jeżeli takich przycisków nie ma, spróbuj ponownie uruchomić komputer.

2. Pobieranie folderu
Możemy teraz pobrać dowolną część (całość lub jakikolwiek folder wraz z zawartością) z repozytorium MaSzyny. Aby to uczynić, tworzymy sobie i wchodzimy do dowolnego folderu, gdzie ma pojawić się folder, który chcemy pobrać. Kilkamy prawym przyciskiem na puste pole w eksploratorze plików i wybieramy SVN Checkout....
Pojawi nam się takie okienko:


I tak oto:
- W sekcji Repository w pierwszym polu wpisujemy adres do naszego repozytorium. Zaczynać się on zawsze będzie od https://eu07.pl/svn/pctga/. Dalej jest struktura folderów taka, jak w plikach MaSzyny, co widać na załączonym przykładzie. Drugie pole to ścieżka docelowa - zostawiamy tak, jak wpisał nam komputer.
- W sekcji Checkout Depth nic nie ruszamy.
- W sekcji Revision możemy sobie wybrać, czy chcemy najbardziej aktualny zestaw plików (w większości przypadków to właśnie to chcemy zrobić), ewentualnie możemy wpisać numer rewizji w celu pobrania archiwalnych plików. Zalecam zostawić domyślne wartości.

Po wciśnięciu przycisku OK program poprosi nas o login i hasło. Wpisujemy dane z forum.
I to w sumie tyle, program powinien pobrać nam pliki. Po zakończeniu operacji ujrzymy napis Completed! i będziemy mogli zamknąć okno.

3. Aktualizowanie plików
Po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na katalog, który pobraliśmy, otrzymujemy cały zestaw akcji, jakie możemy wykonać. Jeżeli już wcześniej pobieraliśmy folder, który został w międzyczasie zaktualizowany (np. poprawione błędy), pliki muszą zostać zaktualizowane do nowego stanu. Robimy to poprzez kliknięcie na taki folder i wybranie z menu operacji SVN Update. Pliki zostaną zaktualizowane automatycznie.

14
Słowem podsumowania, co do zaorania działów niepublicznych jestem na nie
Istnienie działów niepublicznych wymaga istnienia uprzywilejowanej grupy która ma do nich dostęp. Moim zdaniem to negatywny czynnik ograniczający możliwości udziału w projekcie nowym użytkownikom.
W momencie otwarcia/częściowego otwarcia testu dodatków został utworzony poddział w którym były wątki z działu zamkniętego. Mam propozycję kompromisową. Można zablokować możliwość zakładania nowych wątków w działach zamkniętych. Obecne rangi ukryć. Nowych rang nie nadawać. Zamknięte działy byłyby swojego rodzaju archiwum.

15
no moim zdaniem jednak pełnią, za swojej kadencji nie miałem styczności z żadną sytuacją, w której o te działy były kłótnie, za to można wstawić rzeczy do dokończenia, można wstępnie testować przez osoby bardziej kompetentne niż szary użytkownik
Zdarzały się kłótnie o te działy, pamiętam że coś było z wyciekiem elfa; za to test dodatków jest z założenia do testowania często niedokończonych dodatków, nie ma też przeszkód aby bardziej kompetentne osoby testowały właśnie tam.
ja np. odkopuję w starych wątkach materiały na tekstury pojazdów, które wyszły już X lat temu.
Milek zasugerował przegląd treści w tych działach. W takiej sytuacji te zdjęcia najprawdopodobniej by po prostu trafiły do wątku ze zdjęciami na tekstury.
Taka mała sugestia - te rzeczy nie bez powodu siedzą w zamkniętych działach, modele niedokończone, materiały, które w założeniu miały być udostępnione małej ilości osób - to wszystko w mojej subiektywnej opinii nie powinno być dostępne dla każdego, jest to po prostu głupie.
Równie dobrze autor tych materiałów i modeli mógłby rozesłać te rzeczy osobom, do których chce aby się dostały. Wtedy też jest mniejsze ryzyko wycieku, bo daje się osobom zaufanym, a nie każdej osobie z uprawnieniami.
"a rozwój symulatora? Komu to potrzebne, zatwierdzanie rzeczy z testu dodatków (który został otworzony właśnie po to, żeby nie było do tego tak wąskiej liczby osób) do repo, to jest to. Przecież to brzmi jak zaprzeczenie testu dodatków dla wszystkich, żeby testowali, skoro i tak ktoś z wyznaczonej grupy musi to przejrzeć i zatwierdzić. To by zrównało rolę testu dodatków do pobieralni, bo i tak nie ważne co stestujesz, ostateczne zdanie należy do kogoś innego xd
Nie widzę tutaj nic co by zastopowało rozwój. W pomyśle Milka też jest wiele rzeczy do doprecyzowania. Moim zdaniem test dodatków mógłby być nadal funkcjonalny, jeżeli to grono nie zajmowałoby się testowaniem od zera, a sprawdzaniem czy dodatek ogólnie działa i czy zostały poprawione zgłoszone błędy, a jeżeli nie to dlaczego.
Ponadto - jak chcesz zachęcać nowe osoby do tworzenia? Brakiem benefitów czy nawet głupiego napisu przy nicku?
Działalność w symulatorze nie powinna być motywowana benefitami. Moim zdaniem też system rang powinien być przebudowany, np na system reputacji.
To my chcemy zaorać test dodatków? Chyba właśnie po to został otworzony, żeby miał kto to testować, a nie teraz zamykać i robić kopię, ale dla jakieś rady XD
Jak się odniosłem wyżej. Gdyby dobrze to zorganizować, ma prawo to działać.
a potem ktoś coś odwali i będzie jak TK, który nie może orzekać, bo nie ma odpowiedniej liczby osób do głosowania XD
Tutaj bym się zgodził. Taki system niesie spore ryzyko, choć to też mógłby kontrolować Milek.
No, to jeszcze uwalić moją robotę, żeby dbać o stronę na FB, bo tak xD Ty jakiś niepoważny jesteś? Jaka jest argument za tym, co zepsułem, że chcesz mi zabrać opcję wstawiania postów? Może są za często, i nagle się wydaje, że symulator się rozwija, a Simrail nie? Bo nie jestem w stanie tego pojąć.
Jeżeli zrozumiałem Milka to pisałbyś nadal posty, ale dodawałaby je moderacjo-administracja. Niemniej nie jestem fanem tego pomysłu, bo wydaje mi się to dodawaniem zbędnej biurokracji. System zatwierdzania postów jednak popieram, bo dzisiaj przepraszałeś za brak impulsów, a ja Ci musiałem napisać jakiś czas temu, żebyś nie pokazywał moich tektur węglarek, bo pokazanie n-tej tekstury węglarki jest śmiechu warte i nie pokazuje rozwoju symulatora.
o, to jeszcze nie dość, że mamy radę, to ta rada nawet jak wyda jakąś decyzję, to nie może jej sama wykonać, tylko łaskawie czekać XD
Milek napisał, że administracja mogłaby mianować osoby do tego i najpewniej osobami uprawnionymi przez administrację byliby członkowie tych rad, co też zasugerował Milek kilka punktów wyżej. Sam pomysł dodawania przez uprawnione osoby jest powrotem do przeszłości, bo kiedyś zmianami na repozytorium, włącznie z dodawaniem rzeczy z testu, zajmował się głównie (jeżeli nie wyłącznie) wydział repozytorium.
pod warunkiem, że będzie to jasno ustalone, kiedy będą te paczki, a nie będą zrzucane jak bomby w postaci "tu jest paczka, zajmijcie się resztą", kiedy ustalenia były inne, a co za tym idzie, będzie można nie zapowiadać rzeczy, które się nie załapią
Milek napisał że terminy paczek byłby ściśle określone.
Poza propozycji z paczką, uważam, że zmiany są na minus, robione na siłę i realnie nie rozwiązują istniejących problemów.
Więc jakie są realnie istniejące problemy? W tym poście Milek się odnósł do tego, co pisał w innym poście Jakub, a ciągłe gadanie o braku administracji jest męczące.

16
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 07 Sierpnia 2023, 11:18:54 »
Natomiast na przestrzeni lat nie było zbyt dużych roszad jeśli chodzi o przenoszenie plików między folderami itp., więc nie musi być to dużo roboty.
Parę lat temu dostosowałem scenerię MZD do zmian w późniejszych paczkach. Jest to zrobione w ramach katalogu obiektów, używanego przez Rainsted. W podkatalogu o-eu07 (główny folder katalogu obiektów) jest plik wymiany.txt, zawierający używane wcześniej ścieżki do plików oraz wytyczne dla nowszych paczek. Podział na sekcje jest tylko formalny i nie jest uwzględniany przez algorytmy. Zawartość tego pliku uzyskałem porównując pliki scenerii pomiędzy paczkami i robiąc drobne poprawki (czasem dany typ drzewa był wymieniany na różne w różnych miejscach). Nie ma problemu, żeby dodać do tego obiekty inne niż drzewa, jednak ktoś musiałby tworzyć i nadzorować listę przemieszczonych i podmienionych obiektów. Kiedyś do tego służył system dziennych raportów ze zmian w paczce SVN, ale potem ktoś go entuzjastycznie zepsuł.
[PC2011]
l61_plants/#topola1=l61_plants/drzewo512r
l61_plants/#topola2=l61_plants/drzewo512a
l61_plants/#topola2=l61_plants/drzewo512r
l61_plants/drzewo3=l61_plants/drzewo1024v
l61_plants/drzewo4=l61_plants/drzewo1024x
l61_plants/drzewo6=l61_plants/drzewo1024e
l61_plants/drzewo7=l61_plants/drzewo1024s
l61_plants/drzewo8=l61_plants/drzewo512r
l61_plants/drzewo9=l61_plants/drzewo512m
l61_plants/sosna2=l61_plants/drzewo512j
l61_plants/sosna3=l61_plants/drzewo512h
plants/#brzoza1=l61_plants/drzewo1024i
plants/#buk1=l61_plants/drzewo1024h
plants/#cottonwood1=l61_plants/drzewo1024s
plants/#dab1=l61_plants/drzewo1024c
plants/#drzewo5=l61_plants/drzewo1024d
plants/#drzewo6=l61_plants/drzewo1024b
plants/#drzewo7=l61_plants/drzewo1024f
plants/#drzewo_12=l61_plants/drzewo1024e
plants/#drzewo_2=l61_plants/drzewo1024c
plants/#drzewo_9=l61_plants/drzewo512l
plants/#jabnisk1=l61_plants/drzewo1024r
plants/#jabnisk2=l61_plants/drzewo1024q
plants/#jabnisk3=l61_plants/drzewo1024r
plants/#krzak1=l61_plants/drzewo1024x
plants/#krzak_1=l61_plants/drzewo512d
plants/#krzakleszcz1=plants/krzak1
plants/#las1=drzewa-las2_v2
plants/#lipa1=l61_plants/drzewo1024m
plants/#morwa1=l61_plants/drzewo1024u
plants/#sosenka1=l61_plants/drzewo512f
plants/#sosenka2=l61_plants/drzewo1024n
plants/#sosenka3=l61_plants/drzewo1024o
plants/#sosna1=l61_plants/drzewo512g
plants/#sosna2=l61_plants/drzewo512i
plants/#sosna2=l61_plants/drzewo512j
plants/#sosna3=l61_plants/drzewo512h
plants/#swierk1=l61_plants/drzewo512l
plants/#swierk2=l61_plants/drzewo1024d
plants/#swierk3=l61_plants/drzewo512l
plants/#swierk4=l61_plants/drzewo1024s
plants/#swierk5=l61_plants/drzewo1024d
plants/#swierksrebrny1=l61_plants/drzewo1024l
plants/#topola1=l61_plants/drzewo512r
plants/#topola2=l61_plants/drzewo512a
plants/#topola3=l61_plants/drzewo512r
plants/kasztan1=l61_plants/drzewo1024x
plants/topola1=l61_plants/drzewo512r
plants/tree5=plants/krzak1

Moim zdaniem, dobrze by było jak by przy instalacji MaSzyny była możliwość wyboru scenerii (łącznie z tymi które teraz nie są oficjalne) jakie chcemy zainstalować, ( nie wiem jak by to wyglądało w przypadku ewentualnego Steama) pozwoliło by to trochę odciążyć MaSzynę, (np. Sceneria Galicja) a jak ktoś by jednak później chciał jakąś scenerie to by mógł pobrać osobno z forum lub z Startera, tak jak kiedyś była zakładka "dodatki" w Rainsted.
Była zakładka, bo były dodatki publikowane z poziomu forum. Potem ktoś wymyślił, że nie będzie dodatków na forum, tylko będzie aktualizator. Potem ogłoszono, że aktualizatora nie będzie, bo MaSzyna będzie na Steam. A na koniec się okazało, że MaSzyny na Steam ne będzie, bo nie ma kto zrobić. Więc nie ma MaSzyny na Steam, nie ma aktualizatora i nie ma dodatków na forum...

Na koniec, tak ogólnie, takie coś dzisiaj dostałem i na tyle spodobało mi się, że zamieszczę to tutaj.
;) Próbuję nie być złośliwy, naprawdę się staram...

17
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 23:46:43 »
Cytuj
Ktoś mógłby się zapytać, ale przecież już przeskrobał? No cóż, Miłosz Dorsz też raz przeskrobał i stracił rangę dewelopera po "zabawie" poprzez wysypywanie serwerów zarówno MaSzyny jak i Train Drivera 2 za pomocą wysyłania specjalnie przygotowanych załączników na Mattermoście. I co? Teraz jest moderatorem. Więc jak najbardziej się da.
To jednak inny kaliber sprawy, więc mocno średni argument moim zdaniem. Hirek za mocno nadwyrężył zaufanie.
A moim zdaniem nie :)
Oraz malutkie pytanko - czy jako moderator, czyli (mając na uwadze aktualną sytuację administracyjną) przedstawiciel najwyżej postawionej rangi na ten moment, mógłbyś się ustosunkować do reszty przytaczanych propozycji, a nie tylko zawetować powrót Hirka do łask, czyli jedynego aktywnego użytkownika, który biegle umie robić paczki i patche?

18
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 23:41:12 »
Hirek za mocno nadwyrężył zaufanie.
Fakt faktem ze przeskrobałem i to mocno, ale taka przerwa dala trochę do myślenia szczerze. Za bardzo się poczułem w swojej roli i namieszałem zapominając o reszcie społeczności forum. Mimo wszystko - co mnie nie zabije to mnie wzmocni.

19
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 2
« dnia: 05 Sierpnia 2023, 19:07:39 »
Odnośnie publicznych testów paczek, to ja bym był też za zniesieniem ograniczenia 30 wiadomości na teście dodatków. Gadanie o pijawkach mnie nie przekonuje, bo to jest miłe, przynajmniej dla mnie, jak ludzie dają pół zainteresowania o to co człowiek robi. Oprócz tego to takie otwarcie testu dodatków by dało więcej testerów - teraz nie ma ich w ogóle, bo limit 30 wiadomości jest jednak spory i nikomu nie chce się pisać tyle po forum, dodatkowo jeżeli jesteśmy w tym momencie historii internetu, w którym fora są raczej na wymarciu. To, że nie ma testerów skutkuje tym, że nie ma ruchu w teście dodatków, a to że nie ma ruchu w teście dodatków skutkuje tym, że niektórzy twórcy mogą się, raz - zdemotywować, przez co symulator stoi w miejscu, bo nie warto jest zrobić nic, dwa - nie rozwijać się w twórczości, bo nie wiedzą na co zwracać uwagę. W tym momencie test dodatków działa w ten sposób, że według mnie na jedno by wyszło jakby go zlikwidować całkowicie i wszystko pchać od razu na repozytorium.

20
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 21 Lipca 2023, 19:37:15 »
SU42-521 (2 boki + 2 czoła):
@Toprus: https://eu07.pl/userfiles/24765/SU42-521_t.7z
@ja: https://eu07.pl/userfiles/24765/SU42-521.7z


31WE-027 i 028 (mieszanka boków + czoło skos): https://eu07.pl/userfiles/24765/31WE-027%26028.7z

21
Na warsztacie / KWB Konin / Adamów
« dnia: 15 Czerwca 2023, 20:41:03 »
Witam

Od niedawna wraz z @KolejowyKamil pracujemy nad sceneriami KWB Konin oraz KWB Adamów.
Sceneria ma na celu odtworzyć całą sieć kolei KWB Konin oraz Adamowa jako oddzielna sceneria.


Bez rozpisywania, do rzeczy, bo na chwilę obecną nie jest zbyt wiele do pokazania przedstawiam aktualny stan prac:

Konin
tory skończone, niweleta z brakami na poszczególnych odc. (bez profilu)

Adamów
tory skończone, niweleta z brakami na poszczególnych odc. (bez profilu)



22
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 01 Czerwca 2023, 10:36:23 »
Witam. Z jakiegoś powodu nie mogę edytować repo dla tej scenerii. Z tego powodu podaję tutaj link do nagrań dla zapowiedzi SIP dla 11 stacji jakie udało mi się wyłuskać z istniejących rozkładów jazdy. Jeśli ktoś posiada ich więcej, to poproszę o spis włącznie z planowanymi nazwami plików. Wtedy wykonam komplet.

https://eu07.pl/userfiles/20786/SIP_Galicja.7z

23
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 06 Maja 2023, 21:29:38 »
Wreszcie mam trochę wolnego i poświeciłem 9 godzin żeby objechać całą trasę. Jest SUPER. Dla informacji. zag_t6900 , nie przejezdny.
 

24
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 05 Maja 2023, 09:16:01 »
A log i Errorsy są?

25
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 03 Maja 2023, 03:07:42 »
Wagony towarowe mix :

D-VTGCH_Falls_6681_014-4 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/D-VTGCH_Falls_6681_014-4.zip
PL-PKPC Eamos 5945 283-8 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PKPC_Eamos_5945_283-8.zip
PL-PLK Fas 6740 045-4 - bok / przód / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PLK_Fas_6740_045-4.zip
PL-PLK Fas 6740 056-1 - bok
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PLK_Fas_6740_056-1.zip
PL-PLK Fas 6740 057-9 - bok / przód skos / tył skos / tabliczki
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PLK_Fas_6740_057-9.zip
PL-PLK Fas 6740 072-8 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PLK_Fas_6740_072-8.zip
PL-PLK Fas 6740 166-8 - bok / przód
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PLK_Fas_6740_166-8.zip
PL-PLK Fas 6740 171-8 - bok / przód skos / tył skos
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PLK_Fas_6740_171-8.zip
PL-PLK Fas 6740 530-5 - bok / przód skos / tył skos / tabliczka
https://eu07.pl/userfiles/8682/PL-PLK_Fas_6740_530-5.zip
SK-ZSSKC Hadgs 2601 046-8 - bok x2 / przód / tył / wózek / detale
https://eu07.pl/userfiles/8682/SK-ZSSKC_Hadgs_2601_046-8.zip

26
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 01 Maja 2023, 14:57:06 »
Siema!

Zapraszamy Was do pobrania nowej paczki! Od ostatniego wydania dużo się zmieniło, więc poniżej przedstawiamy w wielkim skrócie, jakich nowości możecie się spodziewać po ściągnięciu scenerii. Czekaliśmy specjalnie do wyjścia nowej paczki całościowej, abyście mogli scenerię ściągnąć „na świeżo".

1. Odpustynniamy odcinek Jasło - Zagórz. Praktycznie cały ten fragment linii 108 został już przez nas pokryty drzewami i krzakami. Do skończenia całości zostały około 3 kilometry. Staraliśmy się, aby dekorowane przez nas fragmenty nie były wyłącznie najbliższym otoczeniem torów, ale również tym dalszym. Sprawia to wrażenie, że sceneria jest pełniejsza i nie poruszamy się po kończącej się planszy, ale za horyzontem dalej „coś jest”. W wielu miejscach doszły również trawy.
2. Jasło, Krosno, Sanok i kilka mniejszych miejscowości otrzymały prawie skończony zestaw dekoracji. W to wchodzą zarówno podmienione budynki, jak i mniejsze dekoracje, takie jak ogrodzenia, znaki drogowe, czy słupy oświetleniowe. W miastach zostały zasiane również trawy.
3. Na odcinku Zagórz - Krościenko sceneria też powoli nabiera kolorów. Powoli zajmujemy się podmienianiem automatycznie wygenerowanych budynków z CityGML na modele zawarte w MaSzynie. Aktualnie możecie je zobaczyć w okolicach Leska, Ustrzyk Dolnych i Krościenka.
4. Powoli trwają również prace nad łączeniem linii 96 i 108. W Stróżach zaczęły pojawiać się rośliny.
5. Targowiska i Wróblik Szlachecki zostały przeniesione w czasie o kilka lat i wyposażone w sygnalizację kształtową.
6. Trwają prace nad poprawkami terenu na odcinku Zagórz - Krościenko, mające na celu dopasowanie go do torów.
7. Położone zostały tory na Bieszczadzkiej Kolei Leśnej (na razie bez profilu pionowego) razem z terenem.
8. Między Krosnem, a Sanokiem będziecie mogli obejrzeć prawie skończony układ dróg polnych i gruntowych, oraz asfaltowych o mniejszym znaczeniu. Aktualnie nie jeżdżą po nich samochody, ale znacząco urozmaicają one teren i przełamują monotonny krajobraz.
9. Sieć trakcyjna wisi już na 95% scenerii, pozostało dokończyć Jasło i Jasło Towarową

https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_zaleznosci-r3.rar
https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja-r4.rar

27
Na warsztacie / Testy chwilowe: Lubliniec – Kluczbork
« dnia: 25 Kwietnia 2023, 15:53:17 »
Nie wiem, czy będzie zainteresowanie taką formą testów... Czasem po wprowadzeniu zmian wrzucam paczki pod adresem:
http://rainsted.com/warsztat/chwilowe/

Obecnie jest tam paczka linia61-230425.7z, która służy do testów zmian w skryptach sterujących stacjami od Lublińca do Kluczborka. Testuję misję "linia61_towarowy3", gdzie EN57 jako 46935 powinien przejechać przez Lubliniec, dojechać do Kluczborka, tam zmienić kierunek jazdy i wrócić do Lublińca. U mnie działa. Ponieważ inne misje chyba nie sięgają do Kluczborka, do przetestowania są pozostałe misje, w których coś wjeżdża do Lublińca albo z niego wyjeżdża. Zwracać uwagę głównie trzeba na sygnały podawane na semaforach. Błędne sygnały na To mogą wynikać z braku obsługi To w semaforze. Zakres testów obejmuje również wcześniejsze etapy, czyli przejezdność torów oraz ciągłość sieci trakcyjnej. Proszę nie zwracać uwagi na inne błędy w sygnalizacji (np. braki W6a, W13, sygnalizacji przejazdowej), źle stojące naprężacze, ani na otoczenie, gdyż na obecnym etapie testów nie mają one znaczenia.

Wymagane są podstawowe umiejętności w zakresie obsługi plików, aktualizacji składów, awaryjnego przepychania pociągów w razie korka itp. Paczka może wymagać wcześniejszego wgrania paczek linia61-f2208.7z, linia61-f2301.7z oraz linia61-230225.7z (składy z MaSzyna 22.11), spod adresu http://rainsted.com/warsztat/MaSzyna_21.04/. Przed wgraniem paczek zalecałbym zrobienie sobie kopii katalogu scenery. Nie testowałem na najnowszej paczce MaSzyny (nie mam miejsca na dysku).

W dalszej kolejności będę uruchamiał skrypty na trasie Tarnowskie Góry – Lubliniec, potem przejezdność trasy Katowice – Kluczbork. Chyba że mnie ktoś namówi na odgruzowanie trasy Kluczbork – Kępno.

28
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 17 Kwietnia 2023, 23:57:40 »
W Rainsted jest wyszukiwarka błędów, która pozwala odszukać wszelkie sygnalizatory, które powinny mieć sterowanie przez inny sygnalizator. W wyszukiwarce nie powinny się odnajdywać problematyczne obiekty, chyba że w jakichś nielicznych przypadkach formalny błąd spełnia jakieś szczególne zadanie. Kiedyś do powtarzaczy wklejałem eventy, które pozwalały wpiąć powtarzacz identycznie jak tarczę ostrzegawczą, a dalej kaskadować powtarzacze i do ostatniego wpiąć tarczę ostrzegawczą.

29
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 17 Kwietnia 2023, 17:55:14 »
Log i Errorsy poproszę.

30
Bocznica / Odp: Ban na czat.
« dnia: 03 Kwietnia 2023, 18:17:11 »
Oddajcie kermita lepiej!

Strony: [1] 2