Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Toprus

Strony: [1] 2 3 4
1
Bocznica / Odp: WRP Braniewo
« dnia: 02 Marca 2025, 09:18:05 »
-

2
Pomoc doraźna / Odp: Rozpoczęcie z modelowaniem
« dnia: 22 Lutego 2025, 19:27:42 »
Na początek, żeby ogarnąć się w tym, jak pracują narzędzia i czego się spodziewać, to najlepiej zrobić coś jak znak, wskaźnik, baner, albo prosty domek-klocek, czy też blok (byle bryła nie była zbyt skomplikowana). Potem w miarę jak będziesz robił kolejne modeliki, to sam poczujesz ambicję i ogarniesz na jakim poziomie są Twoje możliwości. Do prostych domków dojdą rynny i kominy, i stopniowo przerzucisz się na bardziej skomplikowane kształty, jak tabor.

3
Uwaga! Do działania wymagane są placeholdery drzew i krzaków, do pobrania stąd: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,31581.0.html

Zalecam przeczytać przed pobieraniem czegokolwiek całość wpisu, aby uniknąć wszelkich nieporozumień.

4
Odniosę się do wypowiedzi przedpiścy i zaznaczę, jak dramatycznie aktualnie potrzebujemy modeli statystycznych wszelkiej maści w symulatorze. Trening byłby prawdopodobnie bardziej użyteczny niż docelowy convert "stodół", który byś chciał osiągnąć.

Błagam na kolanach.

5
Na warsztacie / Odp: siudemka.exe - Pomysły na ficzerki
« dnia: 08 Stycznia 2025, 17:27:27 »
Jak osoba, która przesiedziała swoje z wstawiaczem dekoracji z nodebanku, mam propozycję co do wspomnianego wcześniej pędzelka edytorowego (i edytora ogólnie).

- tworzenie list obiektów z nodebanku - w osobnym okienku bądź przez zaznaczanie jakichś okienek przy obiektach w samym nodebanku. Potem obiekty zaznaczone na liście wstawiałyby się normalnie przez kliknięcie, lecz model do wstawienia byłby wybierany losowo z przeklikanych w liście. Tę listę można by potem wykorzystać też do losowania obiektów wstawianych przez pędzelek.
- możliwość ustawienia bazowego offestu po osi góra-dół (starczy z dokładnością do 0,1m), jak i bazowego obrotu. Pierwsze, bo przy wstawianiu traw na nasypie, te często wystają krawędziami poza obrys terenu. Drugie, bo wstawianie kamienic bądź słupów energetycznych/oświetleniowych i każdorazowe ich obracanie jest dość uciążliwe. Do tego opcja losowego obrotu przy wstawianym obiekcie też na +.

- dla mnie sam pędzelek byłby najbardziej wygodny, jeśli spełniałby poniższe warunki:
>możliwość zdefiniowania powierzchni na jakiej działa (granica wyznaczona przez okrąg). Jeśli jest to możliwe, to najlepiej gdyby istniała jakaś wizualna granica działania, ale nie jest to niezbędne
>pędzelek musiałby dostosowywać się do terenu, a nie tylko rozrzucać obiekty oddalone o losowy promień od środka/
>opcja ustawienia obiektom wstawianym przez pędzelek losowego obrotu
>możliwość ustawienia wstawiania na klik i "full-auto", przy czym to drugie najlepiej z suwaczkiem do określenia czasu, jaki upłynie między wstawieniem kolejnych obiektów (pewnie starczy od 0,1s do 3-5s, ale suwane jakoś logarytmicznie, bo ponad 1s to dziesiątki sekundy mają dość małe znaczenie)
>lista obiektów do losowania przez pędzel przy każdym wstawieniu (jak opsane w punkcie 1.)

jest git dobrze robią trzymaj tak dalej

6
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 26 Czerwca 2024, 15:13:43 »
Co do krzaków w torach, stawania nie przy peronie (względnie braku peronów), braku semaforów etc etc, proponowałbym wpierw zapoznać się z rzeczywistymi warunkami na tej linii (wszak istnieje ona naprawdę).
Perony są ziemne - a przynajmniej tak się nazywają - bo w rzeczywistości to tylko kawałek uklepanego gruntu koło toru.
"Stacje" bez semaforów to byłe stacje, teraz niepełniące funkcji posterunków ruchowych.
Drogi to najbardziej uciążliwa, monotonna i generalnie męcząca część dekorowania, dlatego jest ich najmniej. Zapraszamy do kontynuowania dzieła - wydana sceneria zawsze może mieć uzupełniane otoczenie w ciągu następnych paczek.
Brak tekstur na snopkach to prędzej problem braku plików w paczce lub ich niepoprawnego katalogowania, nie scenerii.
Niepasujące nazwy stacji wynikają z tego, że MaSzyna ma skończony katalog dostępnych modeli, a większość z nich nazwy posterunków mają wypisane na stałe.

7
Na warsztacie / Odp: Bestie z Woroszyłowgradu
« dnia: 29 Maja 2024, 22:43:34 »
Nie za bardzo mi się chce, już z tymi było wystarczająco dużo roboty (a nawet nie są skończone). Do tego jeszcze nie wiem czy istniały wersje 3М62 bez Уlepszenia.

8
Symulator / Odp: BŁędy po wgraniu dodatku Galicja
« dnia: 05 Maja 2024, 16:26:50 »
Nie. Pobieramy i instalujemy tylko i wyłącznie paczkę z największą cyferką przy R, a także zależności.

Skakanie pojazdu na łączeniach nie jest błędem, tylko celowym zabiegiem mającym trochę „urealnić” całość, lecz wyszło jak wyszło. Nie da się więc go naprawić, może ewentualnie w przyszłej rewizji skakanie będzie lekko zniwelowane.

9
Na warsztacie / Odp: Bestie z Woroszyłowgradu
« dnia: 07 Kwietnia 2024, 16:46:36 »
Bo autorowi się nie chciało spasować sprzęgów, hitboxów, przegubów i złączy powietrza/ukrotnienia. Jakby któś miał za dużo czasu to nie bronię pogrzebać w plikach i naprawić :)

10
Na warsztacie / Odp: Kolej wąskotorowa cegielni Bielowice - Nowy Sącz
« dnia: 04 Kwietnia 2024, 20:48:04 »
Po solidnym przeczesaniu internetu przez naszą kilkuosobową ekipę udało się znaleźć tylko dwa zdjęcia tej kolejki w jakimś magazynie kolejowym w ultra niskiej rozdzielczości.

Druga cegielnia w Sączu - Zawada - też miała swoją kolejkę do wyrobiska, jednak na archiwalnych zdjęciach na geoportalu już jej nie było (albo była w tak słabym stanie, że jej prawie nie szło odrysować).

11
Na warsztacie / Odp: Kolej wąskotorowa cegielni Bielowice - Nowy Sącz
« dnia: 03 Kwietnia 2024, 20:38:20 »
W ogóle jest realna. Zakłady ceramiczne znajdują się w Nowym Sączu przy ulicy Grünwaldzkiej 174A, a na południe od nich znajduje się byłe wyrobisko, do którego prowadziła kolejka.

Przy okazji chciałem przeprosić za brak aktualizacji paczki. Miały być hamulce do Wuelesa i tak dalej ale nie byłem w stanie się wyrobić, ze względu na ograniczony czas. Sorunia.

12
Na warsztacie / Odp: Bestie z Woroszyłowgradu
« dnia: 30 Marca 2024, 11:12:32 »
Z plików widać, że nie jest to tylko kwestai dachu, ale też wycieraczek, kratek i tabliczek bocznych. Ciekawe tylko, jak ci działa cała reszta (lowpoly, fiz, mmd, kabina itd.), a tych plików nie ma.

13
Na warsztacie / Odp: Bestie z Woroszyłowgradu
« dnia: 28 Marca 2024, 20:03:04 »
Wszystkie te pliki są zawarte w paczce z nowym modelem ST44 na teście dodatków (wrzuconym już kilka miesięcy nazad). Pliki możesz pobrać z repozytorium, bądź pobierając tę paczkę z testu.

Nie wiem czy one są już w jakiejś ostatniej paczce, czy nie, ale jeśli tak, to trzeba usunąć pliki .e3d i pobrać .t3d z repo/paczki testowej.


Podobno niektórym brakuje też tekstury wózka. Jest ona do pobrania z repozytorium, niedługo może zrobię paczkę uzupełniającą.

14
Na warsztacie / Odp: Bestie z Woroszyłowgradu
« dnia: 28 Marca 2024, 19:57:11 »
Bez loga/errors nic nie zdziałam. W jakim sensie nie ma jego połowy, czego brakuje?

15
Na warsztacie / Bestie z Woroszyłowgradu
« dnia: 28 Marca 2024, 18:52:04 »
Coś, na co wielu pewnie czekało - prezent na wielkanoc ;)

Oddaję w Wasze rączki paczkę kilku niedokończonych i niedopracowanych lokomotyw z serii M62 i 2M62 pracujących dla RŻD. Wszystkie tekstury to repainty.

Szczególnie niedorobiony jest model 2M62, w którym trzeba zamienić lowpoly i poprawić mapowanie i tekstury w paru miejscach. Publikuję całość dla zainteresowanych, jakby ktoś sobie po prostu chciał pojeździć - miło by jednak było jakby ktoś podjął się poprawiania błędów. Cała struktura paczki jest zrobiona bardzo chałupniczo - pliki z wielkimi literami, tekstury nie mają mini, ogólnie całość nie nadaje się jeszcze na test, lecz chcę zaspokoić ciekawość osób, które się pytały, kiedy będzie można pobrać.

Człony 2M62 mają przejście, lecz nie są obowiązkowo spięte ze sobą podczas wstawiania lokomotywy, aby dać graczowi możliwość robienia składaków z różnych lokomotyw. Dlatego, jak chcemy postawić sobie podwójnego gagara, musimy najpierw dodać do składu jeden człon, a następnie drugi (drugi człon trzeba też obrócić).

Przeróbki wózków na szerokie i sprzęgu na SA-3 wykonał Jan21
W paczce zawarte są również szerokotorowe wagony węglarki autorstwa Sigmana, lekko dostosowane do obecnej wersji maszyny przeze mnie i matka123.

Szeroki(e) M62 znajduje(ą) się pod osobną kategorią, roboczo nazwaną "M62_S"

Do działania wymagany nowy model ST44.

Paczka całościowa złożona przez matek123, zawiera 2M62 (razem z uzupełnieniami dla osób, które nie mają gagara MAV), węglarki autorstwa Sigmana z poprawkami matka i próbnie scenerię EC Dobre przerobioną przez matka na szeroki rozstaw:
https://eu07.pl/userfiles/11222/EDOBRE_s.7z

Dokładna zawartość paczki Gagarów:
- 2M62-0685, malowanie zielone z napisem RŻD z boku, lokomotywownia Czerniachowsk, Kaliningradzka ŻD (zrobiony tylko człon A)
- 2M62-0662, malowanie zielone wyblakłe, lokomotywownia Wyborg, Październikowa ŻD
- 2M62-0571, malowanie niebieskie, lokomotywownia Kaliningrad, Kaliningradska ŻD

- M62-1579, malowanie zielone ze "skrzydłami", Październikowa ŻD. Ma tylko jedną tabliczkę czołową, ale to błąd.

Wpisy do textures należy wkleić do pliku w folderze dynamic/pkp/st44_v2:

2M62-0685-A=2M62-0685-A,2M62,2M62-0685-A//v2,2M62-0685-A,RŻD,Depo_Czerniachowsk,XX.XX.XXXX,?,Toprus,Toprus
2M62-0662-A=2M62-0662-A,2M62,2M62-0662-A//v2,2M62-0662-A,RŻD,Depo_Wyborg,XX.XX.2004,?,Toprus,Toprus
2M62-0662-B=2M62-0662-B,2M62,2M62-0662-B//v2,2M62-0662-B,RŻD,Depo_Wyborg,XX.XX.2004,?,Toprus,Toprus
2M62-0571-A=2M62-0571-A,2M62,2M62-0571-A//v2,2M62-0571-A,RŻD,Depo_Kaliningrad,XX.XX.2003,?,Toprus,Toprus
2M62-0571-B=2M62-0571-B,2M62,2M62-0571-B//v2,2M62-0571-B,RŻD,Depo_Kaliningrad,XX.XX.2003,?,Toprus,Toprus
M62-1579=M62-1579,M62_S,M62-1579//v2,M62-1579,RŻD,Okt.Ż.D.,XX.XX.2004,?,Toprus,Toprus

MIŁEJ ZABAWY


Zgłaszajcie ewentualne krytyczne błędy i braki w pliczkach.

16
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 20 Marca 2024, 20:49:30 »
Niby tak, lecz sceneria jest robiona na stan o dekadę lat do przodu względem wycofania wagonów grzewczych, dlatego potrzeba było zwyklejszych lokomotyw. Zakładam, że mogły się zdarzać pojedyncze przypadki, gdzie puszczano Rumuna, a z nim jakąś SU42 jako grzałkę.

Przy okazji chciałem przeprosić za błąd - chodziło mi o jazdę w trakcie sezonu grzewczego, nie poza nim.

17
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 15 Marca 2024, 20:34:21 »
Do autorów scenerii kieruję jeszcze pytanie, czy aby lokomotywy serii SU45 (ogólnie sześcioosiowe) nie miały zakazu wjazdu w tamte okolice? Dlaczego w składach zaproponowanych przez Was są więc te lokomotywy, skoro nawet początkowe paczki scenerii miały rumuny?

Jasielska lokomotywownia miała epizody z różnymi lokomotywami, lecz na przełomie wieków SU45 faktycznie tam stacjonowały (w szczytowym okresie chyba w liczbie całych dwóch sztuk) do obsługi pociągów pospiesznych . Jak by nie patrzeć, mają one ogrzewanie składu, a poza sezonem grzewczym puszczenie rumuna na takim składzie by było grzechem. Z tego co wiem, to SU45/46 jak i ST44 mają zakaz wyłącznie na linii 107 (ewentualnie ostatnim kawałku 108). Daliśmy je jako urozmaicenie, aby każdy scenariusz nie był z tą samą lokomotywą.

Witam, zainstalowałem exe Jana, zależności jak i samą scenerię, chce pograć na L053 (render uproszczony shaderowy) i wywala mi grę, nawet nie chce się włączyć tak naprawdę. Problem nie występuje gdy odpalam na starym renderze albo uproszczonym, przed zainstalowaniem galicji wszystko normalnie chodziło jak powinno, wie ktoś może w czym problem? Dołączam logi.

OIDP exe Jana nie wspiera uproszczonego renderera, dlatego wyrzuca symulację, chociaż tu lepiej, żeby sam autor się wypowiedział. Uruchomienie symulatora na paczkowym exe też nie da rezultatów, bo paczka zależności, oprócz exe, podmienia też kilka innych plików, na przykład z katalogu shaders, co trochę burzy strukturę tego, co jest w paczce całościowej.

18
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 10 Marca 2024, 14:07:35 »
Ze swoim stanem wiedzy jestem w stanie się tylko odnieść do pytania o Załuż i Olszanicę - oba miejsca były kiedyś stacjami i pozostały na nich rozjazdy z torami po bokach, lecz po unieważnieniu semaforów stały się tylko przystankami z ładowniami.

19
Symulator / Odp: Spawn pociągu w rozpoczętym scenariuszu
« dnia: 04 Marca 2024, 17:59:59 »
Niestety nie ma takiej opcji, aby wydłużyć sobie zabawę możesz dodać wagony przed rozpoczęciem symulacji, w starterze. Jeśli liczba miejsc do wstawiania składów Ci nie odpowiada, możesz dodać nowe edytując plik scenerii w folderze scenery o takiej samej nazwie, jak pobrany przez ciebie scenariusz i dodając nowe wpisy "trainset" według wzoru w Wiki maszyny. Nazwa toru na którym chcesz wstawić skład może być odczytana przez najechanie nań kursorem myszki w trybie debug lub w trybie edycji otoczenia (F11).

20
Inne niekolejowe / Odp: Zakaz fotografowania
« dnia: 15 Lutego 2024, 08:14:50 »
W tym przypadku nie jest.

21
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa spalinowa S-200
« dnia: 13 Lutego 2024, 18:19:03 »
Z tego co mi wiadomo, nikt nigdy nie prowadził nad takową prac.

22
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 12 Lutego 2024, 19:05:55 »
Przecież w tytule scenariusza, który uruchamiasz (linia 107 południe) WYRAŹNIE jest napisane, że obejmuje linię kolejową 107. Ona kończy się właśnie w Zagórzu.

Fiat nie powinien być dostępny na tym scenariuszu do prowadzenia, prawdopodobnie masz zaznaczoną opcję "Pokazuj pociągi AI" w Starterze i dlatego ci się pokazuje w liście składów.

23
Inne niekolejowe / Odp: Zakaz fotografowania
« dnia: 10 Lutego 2024, 22:18:47 »
Trochę dużo jeżdżenia po politykach, jakby to oni mieli faktycznie jakiś wpływ. Nieco odrzuca od oglądania dalszej części filmu, bo sprawia wrażenie mniej rzeczowego. Podrzędna kadra MONu w większości zapewne się nie zmienia, pracownicy dostali rok temu zlecenie, żeby wykonać wzór tabliczki i określić jej sposób rozwieszenia, bla bla bla, i na spokojnie sobie to zlecenie wykonywali, bo każdy na wyższym szczeblu pewnie już o tym zapomniał. Projekt jest dopiero w pierwszej fazie i musi jeszcze przejść przez konsultacje społeczne oraz kilka innych etapów, a na końcu dostać podpis samego ministra (jego decyzji jeszcze nie znamy).

24
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 10 Lutego 2024, 21:57:03 »
Czysto formalnie, aby utrzymywać kronikę scenerii - dzisiaj wrzuciliśmy pierwszą część (lk107) na test dodatków.

25
Na warsztacie / Odp: Nowe dymy (do pobrania)!
« dnia: 04 Lutego 2024, 16:45:19 »
Tak, paczka została usunięta a dymy zawarte w exe dołączone do scenerii Galicja. Wątek można w ogóle zamknąć

26
Na warsztacie / Kolej wąskotorowa cegielni Bielowice - Nowy Sącz
« dnia: 29 Stycznia 2024, 19:55:10 »
Siema!

Udostępniamy Wam do pobrania scenerię wąskotorową odwzorowującą do pewnego stopnia tory należące do sieci kolejowej Zakładów Ceramicznych Bielowice na przedmieściach Nowego Sącza.

Całkowita długość torowiska na scenerii to około kilometr torów o rozstawie 600mm z testowymi podkładami 3D, okraszonych w pocie czoła robionym otoczeniem w taki sposób, aby użytkownik toczący się kilka kilometrów na godzinę nie był odrzucony przez nijakość świata go otaczającego.

Na razie jedyne, co gracz może robić na scenerii, poza manewrami na mini-szopie, to podjazd na górną część kopalni gliny w celu załadunku wagonów. Tor z eventem załadunku znajduje się na wysokości znaku z przekreślonym ludzikiem. Załadunek jednej koleby trwa około 20-30 sekund, ale jest widoczny dopiero po skończeniu całego procesu. Po powrocie na zakład nie ma jednak opcji rozładunku wagonów, ponieważ event do rozładunku nie chce współpracować.

Tabor do obsługi naszej małej zakładowej sieci to koleby wąskotorowe w kilku wariantach tekstur, WLs40 w trzech wariantach i Ls600. Lokomotywy nie posiadają działającego wnętrza. Mogą być obsługiwane wyłącznie klawiaturą. Odpalamy klasycznie jak każdego diesla, a reszta kontrolek podobna do SM03. Staramy się hamować ręcznym, zamiast zespolonego/pomocniczego pneumatycznego.

Do poprawnego działania taboru wąskotorowego potrzebny jest plik .exe i shadery dostępne do pobrania w zależnościach do scenerii Galicja. - https://eu07.pl/userfiles/21553/galicja_zaleznosci-r3.rar
Do tego jeszcze trzeba mieć zestaw zależności do scenerii Glinojeck, bądź aktualną wersję z repozytorium. W przeciwnym wypadku brakować będzie paru tekstur.


Link do pobrania: https://eu07.pl/userfiles/25531/cegielka.7z

Autorzy:
- teren z malowaniem, tory, podkłady - Jan21
- tabor wąskotorowy - Manul/MichauSto, dźwięki i ładunki - Toprus
- dekoracje na scenerii - Toprus

W związku z nietuzinkowym charakterem scenerii występuje na niej kilka problemów:
-zakręcanie hamulca ręcznego, jak i łączenie i rozpinanie wagonów jest bardzo utrudnione ze względu na ich mały rozmiar
-skład potrafi czasami dziwnie 'falować'
-WLs40 na pierwszym biegu może bardzo łatwo zerwać przyczepność i zgasnąć, uważać!
-podczas załadunku resetuje się długość i napięcie całego składu, więc może szarpać.

W samym taborze jak i scenerii może występować dalej sporo błędów. Udostępniamy ją wyłącznie jako ciekawostkę do pobawienia się.

Miłej zabawy

27
WWW / Odp: Projekt nowej strony głównej
« dnia: 28 Stycznia 2024, 11:00:42 »
Opis zawsze może być ucięty i kończyć się trzema kropkami. po kliknięciu w okienku zobaczylibyśmy pełny tekst. Clickbait ;)

28
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 15:32:37 »
To samo pytanie co kilka postów temu - czy w ustawieniach masz włączone shadery i dodatkowe efekty shaderów?

29
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 12:14:42 »
Tak, projekty są podłączone, więc całość od Chabówki na Zakopiec i Suchą jest Celusiowa.

30
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 11:04:38 »
Linia 104 jest teoretycznie na etapie dekorowania. Mamy zrobione otoczenie przy kilku stacjach (możesz sobie zresztą sam zobaczyć, bo wszystko jest zawarte w paczce) i roślinność jakoś na 1/3 - 1/2 całej trasy.

Poza tym to teren leży, są semafory, a całość jest całkowicie przejezdna (już chyba od roku). Skupialiśmy się teraz jedynie na doszlifowaniu dekoracji do Łupkowa i Jasła, a potem zelektryfikowanym kawałku linii 108. Linia 104 od początku miała być ostatnim kawałkiem i zwieńczeniem całego projektu.

Strony: [1] 2 3 4