Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - kacper52115

Strony: [1] 2 3
1
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 26 Lipca 2019, 17:37:05 »
Zdjęcia na tekstury wagonu Bombardier Twindexx (Bmnopuxz) Kolei Mazowieckich.
https://eu07.pl/userfiles/24543/Bmnopuxz.rar

2
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 15 Lipca 2019, 18:51:38 »
Zdjęcia na tekstury czeskiego wagonu bagażowego BDs449. Niestety brak czoła wagonu.
https://eu07.pl/userfiles/24543/BDs449.rar
Zdjęcia na użytek tylko symulatora MaSzyna.

3
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 21 Czerwca 2019, 14:13:44 »
Zdjęcia na tekstury EN63A-042 Województwa Zachodniopomorskiego.
https://eu07.pl/userfiles/24543/EN63A-042.rar

4
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 24 Kwietnia 2019, 17:31:27 »
Zdjęcia na tekstury 401Da-056.
Niestety ze względu na świecące słońce brak jednego czoła lokomotywy.
https://eu07.pl/userfiles/24543/401Da-056.rar
Zdjęcia na użytek tylko Symulatora MaSzyna.

5
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 20 Lutego 2019, 16:43:26 »
Zdjęcia na tekstury EN57AL-1556 w barwach Województwa Zachodniopomorskiego.
https://eu07.pl/userfiles/24543/EN57AL-1556.rar

6
Inne niekolejowe / Odp: Smartphone do 500PLN
« dnia: 19 Grudnia 2018, 19:54:34 »
Nokia 3310. :->

7
Bieżące kolejowe / Odp: Założenia rozkładu PIC 2018/2019
« dnia: 05 Września 2018, 21:13:31 »
Niby tak ale skoro on już ''lata'' po wszystkich polskich forach kolejowych to nie widzę problemu. Poza tym za tydzień max dwa powinien być już projekt rozkładu opublikowany w portalu pasażera (tak jak to było w ubiegłym roku). Ubolewam też nad tym że np. w Czechach czy na Słowacji zarys rozkładu podawany jest do publicznej wiadomości już dużo wcześniej dzięki czemu jest czas na konsultacje i ewentualne zmiany a w Polsce niestety wszystko jest tajemnicą. :-/

8
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 01 Sierpnia 2018, 16:58:48 »
Zdjęcia na tekstury EN57AP-1603 w barwach Województwa Pomorskiego.
http://eu07.pl/userfiles/24543/foto-EN57AP-1603_foto.rar
Zdjęcia na użytek tylko symulatora MaSzyna.

9
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« dnia: 09 Maja 2018, 23:12:06 »
Zdjęcia na tekstury wagonu Res (424Z) w malowaniu PKP Cargo.  Niestety brak czoła wagonu.
http://eu07.pl/userfiles/24543/foto-Res_424Z.rar

10
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 09 Kwietnia 2018, 21:11:46 »
Kolejnych kilka moich fotek zrobionych w ostatnim czasie.
Stacja Potęgowo:
1. ED250-005 z poc. EIP 8300 rel. Kołobrzeg-Kraków Główny.
2. EP07-1052 z poc. TLK 85104 Gryf rel. Szczecin Główny-Olsztyn Główny.
3. EP07-541 z poc. TLK 58103 Żuławy rel. Olsztyn Główny-Szczecin Główny.
4. EN57ALd-2233 jako poc. R 85208 rel. Słupsk-Gdynia Główna/Tczew, po lewej EN57-679 jako poc. R 58207 rel. Gdynia Gł.-Słupsk.
Szlak Potęgowo-Głuszyno Pomorskie:
1. EP09-004 z poc. IC 18155 Parsęta rel. Łódź Fabryczna-Kołobrzeg.
2. EN57-1367 jako poc. R 85214 rel. Słupsk-Gdynia Główna.
3. EP07-1052 z poc. TLK 58105 Gryf rel. Olsztyn Główny-Szczecin Główny.
4. EP09-004 z poc. IC 81154 Parsęta rel. Kołobrzeg-Łódź Fabryczna.
5. EN57-1395 jako poc. R 58227 Sambor rel. Bydgoszcz Główna-Słupsk.

11
Inne niekolejowe / Szczęśliwego nowego roku 2018!
« dnia: 31 Grudnia 2017, 23:59:11 »
Życzę wszystkim użytkownikom forum szczęśliwego nowego roku 2018, aby był lepszy od poprzedniego, szczęścia w życiu prywatnym i cóż jeszcze mogę powiedzieć, wszystkiego dobrego.  Natomiast deweloperom życzę udanych projektów, aby nasz symulator się coraz bardziej rozwijał.
Życzy kacper52115

12
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
« dnia: 31 Marca 2018, 10:26:04 »
Odgrzewam kotleta bo właśnie UMWP ogłosiło przetarg na dostawę nowych EZTów.
Cytuj
Województwo Pomorskie ogłosiło przetarg na dostawę 5 nowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych z opcją na 5 kolejnych. Zakup został dofinansowany przez Ministra Inwestycji i Rozwoju, który na zakup nowych pojazdów przeznaczony 10,8 mln zł.

Fundusze, które zostały przekazane samorządowi województwa pomorskiego są wkładem krajowym dla projektu „Zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi przewozów pasażerskich, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020”. Celem projektu jest podniesienie jakości życia mieszkańców dzięki zwiększeniu niezawodności, bezpieczeństwa i komfortu przemieszczania się. Ponadto ma promować kolej jako niskoemisyjny i przyjazny pasażerom środek transportu.

Województwo pomorskie dzięki temu ogłosiło przetarg na dostawę 5 fabrycznie nowych EZT z opcją na 5 kolejnych. Pojazdy będą przeznaczone do obsługi trasy Słupsk-Trójmiasto-Elbląg, a w przyszłości także linii PKM. Oferty można składać do 10 maja. Zamówienie, łącznie z prawem opcji ma zostać zrealizowane do 30 września 2020 roku, przy czym decyzję o skorzystaniu z opcji zamawiający podejmie nie później niż do 30 września 2019 roku.

Kryteria oceny ofert w przetargu przedstawiają się następująco:
– Okres gwarancji / Waga: 8
– Termin dostawy dwóch pierwszych pojazdów / Waga: 9
– Termin dostawy trzeciego i czwartego pojazdu / Waga: 5
– Wskaźnik długości niskiej podłogi / Waga: 8
– Wskaźnik niezawodności technicznej pojazdów / Waga: 10
– Cena – Waga: 60
Szczegóły dotyczące samych pojazdów, takich jak ich długość, liczba członów i wyposażenie opisane będą w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, która pojawi się w najbliższych dniach. O szczegółach dotyczących samych pojazdów będziemy informować na łamach serwisu zbiorowy.info.

Pomijając dwa impulsy należące do SKM Trójmiasto, będą to pierwsze nowe elektryczne zespoły trakcyjne w województwie. Dziś obsługę pociągów regionalnych na liniach zelektryfikowanych w województwie w blisko 100% zapewniają mocno wyeksploatowane zespoły serii EN57, których średni wiek w SKM przekroczył już 30 lat, zaś w Pomorskim Oddziale Przewozów Regionalnych wynosi około 40 lat.

Przetarg miał zostać ogłoszony na początku roku, lecz doszło do opóźnienia, o którym pisaliśmy tutaj.
http://zbiorowy.info/2018/03/ministerstwo-inwestycji-i-rozwoju-wesprze-zakup-nowych-ezt-dla-pomorza/

13
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 25 Marca 2018, 20:52:38 »
Kilka kolejnych moich fotek ze stacji Słupsk i Potęgowo.
21.03.2018 stacja Słupsk.
1. EN57AL-1531 skończył bieg z poc. R 58205 rel. Gdynia Główna-Słupsk.
2. Po lewej EN63A-033 jako popołudniowy R 80253 rel. Słupsk-Szczecin Główny, po prawej ED78-017 z poc. R 80251 Ina rel. Słupsk-Szczecin Główny.
3. EP07-1029 z poc. TLK 84105 Gwarek rel. Słupsk-Katowice.
4. EN57AL-1531 jako poc. R 85210 rel. Słupsk-Gdynia Główna.
5. EN57AL-1786 jako poc. R 85208 rel. Słupsk-Gdynia Główna/Tczew.
6. EN63A-033 z poc. R 80253 rel. Słupsk-Szczecin Główny, po prawej EP07-1029 z TLK Gwarek rel. Słupsk-Katowice.
7. Po lewej EN57AL-1531 jako poc. R 85210 rel. Słupsk-Gdynia Główna, po prawej EN57AP-1618 stoi na torach postojowych oczekując na popołudniowy poc. R 85212 rel. Słupsk-Gdynia Główna.
8. ET22-944 stoi na torach postojowych, za nią EN57AP-1618 i EN57AL-1531.
22.03.2018 stacja Potęgowo.
1. EN57ALd-2233 wykonuje swój pierwszy kurs po P5+M jako poc. R 58203 rel. Gdynia Główna-Słupsk. To już trzeci pojazd EN57ALd, który trafił do oddziału pomorskiego. Nieoficjalnie mówi się też o czwartym pojeździe, który ma trafić na pomorze.

14
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 17 Marca 2018, 22:26:55 »
Kilka zdjęć z Potęgowa.
1.Drezyna sieciowa PKP Energetyka stoi na stacji Potęgowo.
2.EN57ALd-2208 jako poc. R 85208 rel. Słupsk-Gdynia Główna/Tczew.
3.EN57-679 jako poc. R 85206 rel. Słupsk-Gdynia Główna.
4.EN57-682 jako poc. R 58207 rel. Gdynia Główna-Słupsk.
5.EP07-389 z TLK 85106 Stańczyk rel. Szczecin Główny-Olsztyn Główny.

15
Bieżące kolejowe / Nielegalne kasy biletowe w Gdańsku
« dnia: 16 Marca 2018, 15:14:47 »
W Gdańskiej Galerii Metropolia działają nielegalne kasy SKM Trójmiasto i PKP Intercity.
Cytuj
Zaskakujące oświadczenie władz Szybkiej Kolei Miejskiej. W piątek 16 marca na facebooku SKM Trójmiasto pojawiło się oświadczenie zatytułowane: Bezprawna sprzedaż biletów SKM w Galerii Metropolia. To już kolejne kontrowersje wokół Galerii Metropolia w gdańskim Wrzeszczu na przestrzeni zaledwie kilku dni. Na początku tygodnia pisaliśmy na naszych łamach o możliwości utraty przez obiekt koncesji na sprzedaż alkoholu w związku ze zmianą statusu placówki z centrum handlowego na dworzec. Teraz władze SKM zarzucają galerii nielegalną sprzedaż biletów.
- Od kilku dni w Galerii Metropolia działa punkt sprzedający bilety SKM i innych przewoźników. (…) Firma prowadząca ten punkt nie ma z nami żadnej umowy. (…) Osoby sprzedające bilety w Galerii Metropolia nie zostały przez nas przeszkolone. Nie mają więc odpowiedniej wiedzy, co może narazić podróżnych na nieprzyjemności (…). Wezwaliśmy już firmę, która prowadzi tę „kasę” do zaprzestania nielegalnej sprzedaży naszych biletów (...) - czytamy w komunikacie, opublikowanym przez władze SKM na facebookowym profilu.
O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy władze Galerii Metropolia. W oświadczeniu przesłanym do redakcji, dyrektor obiektu, Andrzej Klein, zapewnia, że „sprzedaż biletów na pociągi PKP IC odbywa się zgodnie z prawem”. Wyjaśnia, że „Spółka Centrum Hevelius nabywa od PKP Intercity S.A. bilet na przejazd pociągiem z zamiarem jego dalszej odsprzedaży klientowi”.
http://www.dziennikbaltycki.pl/strefa-biznesu/wiadomosci/z-regionu/a/galeria-metropolia-otwarta-w-niedziele-wolne-od-handlu-wladze-skm-sprzedaz-biletow-w-galerii-metropolia-nielegalna,13014314/
Oświadczenie SKM Trójmiasto na Facebooku:
Cytuj
BEZPRAWNA SPRZEDAŻ BILETÓW SKM W GALERII METROPOLIA

Od kilku dni w Galerii Metropolia działa punkt sprzedający bilety SKM i innych przewoźników. Ta "kasa" BEZPRAWNIE SPRZEDAJE BILETY SKM W TRÓJMIEŚCIE. Firma prowadząca ten punkt nie ma z nami żadnej umowy. W kasie SKM zawsze kupicie najkorzystniejszy bilet, zawsze też zostaniecie poinformowani, jaka ulga Wam przysługuje. Osoby sprzedające bilety w Galerii Metropolia nie zostały przez nas przeszkolone. Nie mają więc odpowiedniej wiedzy, co może narazić Podróżnych na nieprzyjemności - może Wam zostać sprzedany droższy bilet albo kupicie bilet z ulgą, która Wam nie przysługuje. W przeciwieństwie do legalnych kas SKM, w tym punkcie nie złożycie też reklamacji. Wezwaliśmy już firmę, która prowadzi tę "kasę" do zaprzestania nielegalnej sprzedaży naszych biletów. Was ostrzegamy - kupujecie tam na własną odpowiedzialność!

Cytuj
"PKP Intercity nie zawarło żadnej umowy z Galerią Metropolia w Gdańsku Wrzeszczu, uprawniającej do sprzedaży biletów tego przewoźnika" - w przesłanym do Onetu oświadczeniu informują przedstawiciele kolejowej spółki. - Działamy zgodnie z prawem – zapewnia dyrekcja "dworcowej" galerii handlowej i przesyła nam swoją odpowiedź do PKP Intercity.
W Onecie pisaliśmy już o Galerii Metropolia, która z racji swojego położenia (w rejonie stacji kolejowej Gdańsk Wrzeszcz) uzyskała niedawno status dworca. Dzięki temu placówka może być otwarta także i w niedzielę niehandlowe, bo zgodnie z nową ustawą, zakaz handlu nie obejmuje mi.n. terenu dworców.
PKP Intercity w ostrych słowach pisze do Galerii Metropolia

Dyrektor Galerii Metropolia Andrzej Klein wysłał do najemców pismo, w którym tłumaczył, dlaczego placówka stała się dworcem. "Od ponad roku znajdują się na terenie Galerii Metropolia elektroniczne punkty informacji pasażerskiej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej oraz kasowniki. W Galerii zorganizowaliśmy również miejsca odpoczynku podróżnych i poczekalnie. W wykonaniu umów zawartych z SKM oraz PKP TLK i Intercity do końca lutego 2018 roku w obiekcie uruchomione zostaną kasy z biletami SKM i dalekobieżnymi oraz punkt informacji pasażerskiej" – to fragment dokumentu.

Z takim postawieniem sprawy nie zgadzają się jednak przedstawiciele PKP Intercity. W przesłanym do Onetu oświadczeniu czytamy: "PKP Intercity nie zawarło żadnej umowy z Galerią Metropolia w Gdańsku Wrzeszczu, uprawniającej do sprzedaży biletów tego przewoźnika. Sprzedaż biletów dokonywana przez Galerię Metropolia za pośrednictwem internetowego systemu e-IC w kasach funkcjonujących na terenie tego obiektu odbywa się w sposób nieuprawniony. Powoływanie się przez dyrekcję obiektu w cytowanym przez media piśmie skierowanym do najmujących powierzchnię handlową w Galerii Metropolia, na umowę rzekomo zawartą z PKP Intercity wprowadza najemców oraz klientów sklepów w błąd (...)".

W piśmie rzecznik PKP Intercity Agnieszka Serbeńska zapowiada też podjęcie "kroków prawnych". Jak się dowiedzieliśmy, dyrekcja Galerii Metropolia otrzymała już pismo od kolejowej spółki. Dyrektor Klein nie ma sobie nic do zarzucenia. - Działamy zgodnie z prawem, a każda nasza decyzja jest konsultowana z prawnikami – zapewnia w rozmowie z Onetem.
Dyrekcja galerii-dworca odpiera zarzuty i ostrzega przed rozpowszechnianiem nieprawdziwych informacji

A jak dyrekcja ustosunkowuje się do zarzutów PKP Intercity? W odpowiedzi władze Galerii Metropolia przesyłają nam pismo, które wczoraj zostało wysłane do PKP Intercity.

Czytamy w nim: "Na terenie Galerii Metropolia uruchomione zostały punkty sprzedaży biletów na przewozy kolejowe, a sprzedaż biletów na pociągi PKP IC odbywa się zgodnie z prawem, z wykorzystaniem funkcjonalności systemu internetowej sprzedaży biletów e-IC. Mianowicie Spółka Centrum Hevelius sp. z o.o. SKA nabywa od PKP Intercity bilet na przejazd pociągiem z zamiarem jego dalszej odsprzedaży klientowi. Na chwilę obecną Centrum Hevelius z.o.o SKA nie dokonuje sprzedaży biletów w imieniu ani pod firmę PKP Intercity (tj. nie działa na podstawie umowy agencyjnej), lecz sprzedaży biletów dokonuje we własnym imieniu, wydając klientowi paragon fiskalny, w którym określony jest jednoznacznie sprzedawca biletu th. Centrum Hevelius sp. z.o.o SKA (...)".

Dyrekcja zapewnia, że klienci kupujący bilety są informowani, że sprzedawcą biletów jest spółką Centrum Hevelius.

W piśmie do PKP Intercity dyrekcja Galerii Metropolia ostrzega: "rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji i zarzutów w stosunku do spółki Centrum Hevelius sp. z o.o. SKA stanowić będzie w szczególności naruszenie jej dóbr osobistych, w związku z czym spółka uprawniona będzie do dochodzenia obrony swoich praw, w tym także na drodze postępowań sądowych".

Przedstawiciele PKP Intercity nie chcą jeszcze zdradzać szczegółów na temat podjętych przez siebie kroków prawnych w całej sprawie.
https://trojmiasto.onet.pl/spor-ws-galerii-handlowej-ktora-stala-sie-dworcem-pkp-intercity-podejmuje-kroki/b3xw6zf

16
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 13 Marca 2018, 23:13:11 »
Kilka zdjęć zaraz po wprowadzeniu marcowej korekty rozkładu jazdy.
1.EN57AL-1464 z poc. R 58227 Sambor rel. Bydgoszcz Gł.-Słupsk wjeżdża na p.o. Głuszyno Pomorskie.
2.EP07-1029 z TLK Pobrzeże rel. Łódź Fabryczna-Kołobrzeg mija p.o. Głuszyno Pomorskie.
3.EN57ALd-2208 z poc. R 58203 rel. Gdynia Główna-Słupsk stoi na stacji Potęgowo.

17
Bieżące kolejowe / Odp: Imprezy Kolejowe
« dnia: 08 Marca 2018, 21:25:03 »
Pożegnanie Bipy
6 maja upływa termin ważności świadectwa wagonów piętrowych typu Bhp. Oznacza to ostateczne zakończenie eksploatacji tychże wagonów w planowym ruchu regionalnym. Zamierzamy zorganizować dla Was, ostatnią wycieczkę tymi wagonami.  Przejazd będzie adresowany typowo do miłośników kolei, z nastawieniem na plenery fotograficzne (fotostopy).

Pożegnalny przejazd Bipą odbędzie się 21 Kwietnia 2018 r., na trasie:
Chojnice – Brusy – Lipusz – Kościerzyna – Olpuch – Bąk – Łąg Południowy – Lipowa Tucholska – Zarośle – Wierzchucin – Tuchola – Gostycyn – Pruszcz Bagienica – Tuchola – Silno – Chojnice.

Cena udziału w przejeździe 150 zł od osoby. Internetowa rezerwacja i sprzedaż biletów, ruszy niebawem w zakładce bilety naszej strony internetowej www.smkchojnice.pl . Całkowity dochód ze sprzedaży biletów na ten pociąg zostanie przeznaczony na renowację parowozu Ty2-1387 – czyli chojnickiego „Tymka”.

Wyjazd z Chojnic planowany jest na godzinę 7:42 przy zachowaniu skomunikowania z pociągami z Tczewa, Krzyża, Tucholi i Szczecinka. Powrót do Chojnic ok. godz.18:15 przy zachowaniu skomunikowania z pociągiem TLK „Bory Tucholskie” do Gdyni, regio do Szczecinka oraz Arrivą w stronę Bydgoszczy.

Wiele osób sygnalizowało Nam problem z dojazdem do Chojnic na 7:42, kiedy to ma odjechać pociąg specjalny. Dlatego też postanowiliśmy zorganizować autobus który dowiezie chętnych na imprezę z Bydgoszczy do Chojnic, zaś po imprezie odwiezie z powrotem do Bydgoszczy. Bilety na Autobus dostępne są w zakładce bilety, w cenie 30 zł za osobę na przejazd w obie strony.
Odjazd autobusu z przed dworca Bydgoszcz Główna, o godzinie 5:25, przy zachowaniu skomunikowania z pociągiem IC „Pogoria” z Katowic.
Więcej na: http://smkchojnice.pl



18
Bieżące kolejowe / Odp: Rozkład jazdy 2017/18.
« dnia: 04 Marca 2018, 19:59:17 »
Już za tydzień wchodzi w życie marcowa korekta rozkładu jazdy więc prezentuję najważniejsze zmiany dla Pomorza.
-pociągi IC Malczewski (Słupsk/Kołobrzeg-Przemyśl Główny) oraz TLK Gwarek (Słupsk-Katowice) w związku z czasowym zamknięciem na linii Poznań-Piła pojadą okrężną trasą przez Świdwin, Stargard, Krzyż.
-Zostaną wydłużone niektóre pociągi Regio ze Słupska do Bydgoszczy, Elbląga i Tczewa:
R 85200 Słupsk-Elbląg
R 85202 Słupsk-Bydgoszcz Główna
R 85224 Słupsk-Elbląg
R 85208 Słupsk-Tczew
R 85226 Słupsk-Elbląg
R 58227 SAMBOR Bydgoszcz Główna-Słupsk
R 58213 Tczew-Słupsk
R 58223 Elbląg-Słupsk
R 58225 Tczew-Słupsk
-pociąg EIC Kaszub relacji Gdynia Główna-Kraków Płaszów
-w dniach 8-27 V w związku z zamknięciem odcinka Chojnice-Czersk pociąg TLK Bory Tucholskie pojedzie trasą przez Kościerzynę liniami 201 i 211. Również w tych dniach w zamian za pociągi Regio pojadą autobusy
-Będą dodatkowe pociągi w długi majowy weekend (28.04, 1.05, 3.05, 6.05) oraz w dniach 31.05 i 3.06:
TLK Posejdon relacji Warszawa Zachodnia-Kołobrzeg (z niewiadomych przyczyn pociąg ten nie zatrzyma się w Lęborku)
TLK Parsęta relacji Kołobrzeg-Warszawa Zachodnia (także nie zatrzymuję się w Lęborku)
TLK Delfin relacji Łódź Fabryczna-Łeba/Hel
To chyba wszystko. Jak coś jeszcze znajdę to dopiszę.

19
Film o słynnych łowcach Rp1. Sam film może jest niezbyt zabawny ale fragment gdzie ten gość puka do maszynisty prosząc o Rp1 już tak. :-)
https://vimeo.com/32936855

20
Odgrzewam kotleta :-) Kto śledzi poczynania SPKD ten wie że trwa budowa bazy dla drezyn w Bronowie. Członkowie SPKD dali radę ze środków własnych zbudować szkielet wiaty oraz zadaszenie. Na resztę niestety zabrakło środków więc konieczne było przerwanie budowy. Dlatego powstała zrzutka, która ma na celu zebranie brakujących pieniędzy a jest to conajmniej 5000 złotych. Budowa wiaty jest konieczna, ponieważ sprzęt stojący pod gołym niebem niszczeje i wymaga ciągłej konserwacji. Zebrane pieniądze będą przeznaczone na budowę posadzki, torów, instalacji oraz prac wykończeniowych. 
Link do zrzutki: https://zrzutka.pl/23yzx6
Jak ktoś może to niech wpłaci dowolną kwotę, każdy grosz się przyda. SPKD swoim dobroczyńcom oferuje nagrody:
-10 zł i więcej-wolny przejazd drezyną w 2018
-100 zł i więcej-roczna "prenumerata" wolnych przejazdów na 2018 rok
-200 zł i więcej-dożywotnia "prenumerata" wolnych przejazdów

21
Bieżące kolejowe / Griffiny nie dla Lotosu. Umowa rozwiązana.
« dnia: 31 Stycznia 2018, 17:10:15 »
Lotos Kolej i Newag rozwiązały podpisaną w 2015 roku umowę dzierżawy pięciu nowych lokomotyw Griffin. Producent wykupił wyprodukowane przez siebie nowoczesne elektrowozy.
Cytuj
Pod koniec grudnia 2015 r., Newag zawarł z ING Lease umowę sprzedaży 5 nowych lokomotyw elektrycznych typu Griffin za 56,2 mln zł netto. Jednocześnie podpisano umowy leasingu zwrotnego pojazdów, co w konsekwencji pozwoliło na zawarcie umów dzierżawy lokomotyw na rzecz Lotos Kolej. Umowa przewidywała dzierżawę przez Lotos Kolej pięciu lokomotyw czteroosiowych Griffin o mocy 5,6MW wraz z ich utrzymaniem na okres siedmiu lat z opcją przedłużenia o kolejne trzy lata oraz z opcją dostawy kolejnych lokomotyw. Pierwszy Griffin dla Lotos Kolej został zaprezentowany w maju 2017 roku, a w grudniu poinformowano o dopuszczeniu lokomotywy do ruchu.

Realizacja dostaw miała nastąpić w 2017 roku. Do przekazania elektrowozów jednak nie doszło. Jak nieoficjalnie ustalił „Rynek Kolejowy”, w dokumentach dopuszczających lokomotywy do ruchu na sieci PKP PLK nałożone zostały ograniczenia. – Aktualnie umowa z firmą Newag na dostawę pięciu lokomotyw Griffin obowiązuje. Lotos Kolej odbierze lokomotywy po uzyskaniu przez Newag zezwolenia Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, umożliwiającego ich eksploatację na całej infrastrukturze kolejowej PKP PLK bez ograniczeń – informował przed dwoma tygodniami „Rynek Kolejowy” Krzysztof Kopeć z biura prasowego Grupy Lotos. Według naszych ustaleń, ograniczenia aktywują się dopiero w przyszłości, a obecnie nie ma przeszkód dla eksploatacji lokomotyw.

Umowy rozwiązane. Newag wykupił Griffiny

Jak się okazało, do odbioru ostatecznie nie doszło, a umowy z Lotosem i ING Lease zostały rozwiązane. Jak poinformował dziś w raporcie giełdowym Newag, umowa dzierżawy zawarta z Lotos Kolej została rozwiązana „z powodu nieprzystąpienia przez Lotos Kolej do odbioru lokomotyw (…) pomimo kilkukrotnych wezwań do odbioru”. Newag podkreśla, że uniemożliwiało to spółce czerpanie pożytków z tytułu dzierżawy, które w części przeznaczone były na spłatę rat leasingowych należnych ING Lease – instytucji finansującej.

Wobec tego Newag zdecydował się na rozwiązanie umów dzierżawy oraz powierzenie spółce zależnej – Newag Lease odkupu od ING Lokomotyw w celu ich przekazania do opłatnego korzystania innym podmiotom. Jak podaje Newag, transakcji już dokonano – Newag Lease wykupił od ING Lease pięć lokomotyw elektrycznych Griffin. Cena sprzedaży lokomotyw wynosi 56,2 mln złotych netto – tyle samo, ile zapłacił ING Lease w grudniu 2017 roku. Jak poinformował Newag, zgodnie z porozumieniem spółki i ING, nabycie lokomotyw przez Newag Lease doprowadziło do rozwiązania umów leasingu zwrotnego lokomotyw.

Trzy lokomotywy dla Orlenu, dwie szukają zatrudnienia

Griffiny wzmocnią pool taborowy Newagu i będą wynajmowane przewoźnikom. Jak poinformował Newag, trzy lokomotywy zostaną oddane Orlen KolTrans w dzierżawę na okres dwóch lat począwszy od 2 lutego 2018 r. z opcją – zawarto dziś umowę w tym celu. – Obecnie prowadzone są rozmowy z podmiotami działającymi na rynku przewozów towarowych i pasażerskich zainteresowanymi dzierżawą pozostałych dwóch lokomotyw – informuje Newag.

Spółka ocenia, iż w najbliższym czasie wszystkie lokomotywy zostaną oddane do odpłatnego korzystania klientom.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/griffiny-nie-dla-lotosu-85548.html

22
Bieżące kolejowe / SKPL kupuje SZT od GPW
« dnia: 05 Stycznia 2018, 16:40:30 »
SKPL kupuje trzy spalinowe zespoły trakcyjne od Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów. Są to pojazdy SN83-003, SN84-001 i SN84-002.
Cytuj
SKPL kupi tabor od Górnośląskich Wodociągów. "Dobrze, że nie pójdą na złom"
Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów sprzeda pociągi, które trafiły do niego pięć lat temu po falstarcie Kolei Śląskich. GPW bardzo długo starało się, żeby nie trafiły one na złom. I to się uda, bo kupi je aktywny ostatnio prywatny przewoźnik - SKPL Cargo.
W kwietniu ubiegłego roku Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów wystawiło na sprzedaż posiadane przez siebie 3 spalinowe zespoły trakcyjne. GPW były one kompletnie zbędne, ponieważ spółka nie prowadzi działalności przewozowej. O samym postępowaniu oraz o tym, jak pociągi trafiły do GPW pisaliśmy tutaj.

W pierwszym postępowaniu nie było jednak chętnych na zakup pojazdów. Podobnie - w kolejnych. Spółka, wyceniając pojazdy, musiała się oprzeć na wycenach - sama nie ma doświadczenia na kolei, a pojazdy trafiły do niej ze względu na nieudane operacje finansowe poprzedniego zarządu województwa. Po trzech nieudanych postępowaniach GPW miało prawo sprzedać tabor na złom. W spółce uznano jednak, że to marnotrastwo i próbowano dalej - w sumie aż pięciokrotnie.

Ostatnie ogłoszone postępowaniu udało się w końcu rozstrzygnąć. Jak nieoficjalnie dowiedział się "Rynek Kolejowy, wpłynęły trzy oferty, a najlepszą złożył prywatny przewoźnik SKPL Cargo. Udało nam się potwierdzić, że odbiór pojazdów ma się odbyć w przyszłym tygodniu. - Dobrze, że pojazdy nie pójdą na złom, serce by się kroiło - komentują w GPW.

SKPL Cargo to prywatny przewoźnik, ostatnio bardzo aktywny w rozmowach z samorządami o możliwości przywrócenia ruchu kolejowego na lokalnych liniach kolejowych (np. do Ciechocinka oraz Doliny Bobru). Przewoźnik rozwija swój tabor - odkupił m. in.  lokomotywę SU45-115 od Przewozów Regionalnych, wagony 102A (tzw. "ryflaki") czy tzw. motoraki.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/gornoslaskie-wodociagi-maja-nabywce-na-pociagi-dobrze-ze-nie-pojda-na-zlom-85144.html

23
Można ustawić białe, niebieskie i czerwone.

24
A co tak cię wszystko interesuje? Planujesz zamach? :-D Przełącznik świateł końca pociągu z tego co udało mi się wyczytać znajduję się wewnątrz pojazdu w czołowych ścianach wagonu.

25
Od czegoś jest forumowa szukajka ;-) Ale niech ci będzie, wyręczę cię: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,29067.0.html

26
1. Zazwyczaj jest po prostu wywieszona kartka z cyfrą 2.
2. Tablice relacyjne są produkowane w Warszawskiej siedzibie PKP IC a jak są produkowane możesz przeczytać tu: https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/dzial-prasowy/aktualnosci/jak-powstaja-tablice-relacyjne-kulisy-pracy-studia-poligraficznego-pkp-intercity.html
Co do ich pozyskania to tylko na aukcjach internetowych itp.

27
Bieżące kolejowe / Odp: Nowy tabor na Pomorzu?
« dnia: 10 Stycznia 2018, 17:39:58 »
Na koniec dnia taka znakomita wiadomość. UMWP podjął uchwałę o zakupie 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych. W najbliższych dniach możemy spodziewać się przetargu.
Cytuj
Władze województwa kupią za ok. 133 mln zł pięć elektrycznych zespołów trakcyjnych. Możliwe, że pierwszy z nich pojawi się jeszcze w tym roku. Część EZT-ów w przyszłości pojechać ma po zelektryfikowanej linii PKM.
Zarząd Województwa Pomorskiego podjął uchwałę o zakupie pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi połączeń w województwie pomorskim. Nowe składy mają wozić pasażerów nie tylko po już zelektryfikowanych szlakach w regionie. Władze województwa w uchwale podkreśliły, że nowe pociągi mają się pojawić na zaplanowanych do elektryfikacji i modernizacji liniach PKM, z Gdyni do Kościerzyny, a także do Kartuz.

- Zabezpieczyliśmy środki na pozyskanie tych składów. Lada dzień ogłosimy przetarg na zakup pociągów. O wyborze firmy, która dostarczy pociągi, ma decydować nie tylko cena, ale także termin dostawy - mówi Ryszard Świlski, zastępca marszałka województwa pomorskiego.

Teraz urzędnicy będą musieli opracować dokumentację do zamówienia.

- Chcielibyśmy, by pierwszy pociąg pojawił się pod koniec tego roku - mówi Świlski.

Władze samorządowe przewidują, że zakup pięciu nowych składów pochłonie 133 mln zł. Około 85 proc. tych kosztów zostanie dofinansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego

Pesa albo Newag

Na polskim rynku w produkcji elektrycznych zespołów trakcyjnych prym wiodą Pesa ze swoim składem pn. Elf oraz Newag z pociągiem Impuls.

W województwie pomorskim na razie kursuje tylko jeden Link w barwach spółki Polregio (dawne Przewozy Regionalne). Elektryczne zespoły trakcyjne pn. Impuls znane są bardzo dobrze mieszkańcom Trójmiasta. Dwa tej serii składy jeżdżą w barwach spółki SKM Trójmiasto.
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Piec-pociagow-dla-wojewodztwa-pomorskiego-za-133-mln-zl-n120056.html

28
A więc będą Gryffiny! Newag wygrał przetarg na dostawę 20 nowych lokomotyw elektrycznych dla PKP Intercity.
Cytuj
PKP Intercity poinformowało o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na 20 nowych lokomotyw elektrycznych. Prestiżowy kontrakt prawdopodobnie trafi w ręce nowosądeckiego Newagu.
Przetarg na 20 lokomotyw, zdolnych prowadzić pociągi pasażerskie z prędkością 160 km/h, napotkał na swojej drodze sporo przeszkód. Piszemy o nich tutaj.

Zgodnie z obietnicą zarządu PKP Intercity, udało się wyłonić wykonawcę dostawy elektrowozów jeszcze przed końcem 2017 roku. Za najkorzystniejszą ofertę uznano propozycję nowosądeckiego Newagu, który do przetargu stanął z lokomotywą Griffin. Z Newagiem, który w przetargu uzyskał 93,46 pkt., konkurowało dwóch producentów: bydgoska Pesa z elektryczną Gamą, która zdobyła 75,08 pkt, oraz chiński CRRC, oceniony na 71,40 pkt.

– Wszyscy wykonawcy złożyli oferty ważne i podlegające rozpatrzeniu. Oferta złożona przez Newag otrzymała najwyższą ilość punktów, tym samym należy uznać taką ofertę za najkorzystniejszą – informuje PKP Intercity.

Na podpisanie umowy z nowosądecką spółką jeszcze poczekamy. Inni producenci mają czas na zaskarżenie decyzji PKP Intercity.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-newag-z-najlepsza-oferta-na-dostawe-20-lokomotyw-85054.html

Cytuj
PKP Intercity, zgodnie z zapowiedziami , rozstrzygnęły przetarg na dostawę nowych lokomotyw. Najlepsza okazała się oferta Newagu. W przetargu złożone zostały następujące oferty: 1. Newag: cena 367.624.958,40 zł brutto za zamówienie podstawowe, 551.437.437,60 zł z opcją, cena jednostkowa 17.712.000,00 zł brutto, stawka za świadczenie usług utrzymania 0,54 zł brutto -93,46 pkt; 2. Konsorcjum PESA & ZNTK Mińsk Mazowiecki: cena 340.697.749,20 zł brutto za zamówienie podstawowe, 511.046.623,80 zł z opcją, cena jednostkowa 15.559.500,00 zł brutto, stawka za świadczenie usług utrzymania 1,19 zł brutto -75,08 pkt; 3. Konsorcjum CRRC Sifang Co Ltd, CRRC Datong Co Ltd: cena 336.533.904,00 zł brutto za zamówienie podstawowe, 504.800.856,00zł z opcją, cena jednostkowa 15.077.524,00 zł stawka za świadczenie usług utrzymania 1,41 zł brutto -71,40 pkt; Szacunki producenta to 354.873.500,00 zł brutto za zamówienie podstawowe oraz 532.310.249,00 z opcją. Wszystkie oferty były ważne i podlegały ocenie.
http://inforail.pl/newag-wygrywa-przetarg-na-lokomotywy-dla-pkp-ic_more_101521.html

29
Bieżące kolejowe / Odp: Z kamerą na PKP
« dnia: 28 Grudnia 2017, 19:56:28 »
Trochę zdjęć ode mnie ze stacji Potęgowo (powiat Słupski).
1.EN57-962, 1367 i 678 jako poc. R 85206 relacji Słupsk-Gdynia Główna.
2.EP07-201 z TLK Ustronie relacji Przemyśl Główny-Kołobrzeg.
3.EN57ALd-2208 jako poc. R 85208 relacji Słupsk-Gdynia Główna, po lewej stoi EN57-716 jako poc. R 58207 relacji Gdynia Główna-Słupsk.
4.EN57ALd-2209 jako poc. R 58209 relacji Gdynia Główna-Słupsk.
Zdjęcia wykonane 28.12.2017 między godziną 9 a 14.

30
Inne niekolejowe / Odp: Życzenia/rozmowa o świętach
« dnia: 23 Grudnia 2017, 21:12:41 »
Życzę wszystkim użytkownikom wesołych, zdrowych i spokojnych świąt Bożego Narodzenia oraz by w te święta wstrzymać się od klejenia siódemek i spędzić troche czasu z rodziną :-D

Strony: [1] 2 3