Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - kacper52115

Strony: [1] 2
1
Inne niekolejowe / Problem z przeglądaniem internetu
« dnia: 10 Lutego 2019, 14:09:36 »
Od ok. tygodnia mam problem z moim laptopem (HP Pavilion dv6000, system Windows Vista Home Premium 32bit). Problem polega na tym że nie wczytują się niektóre strony, nie działają zdjęcia w Google Maps i Street View i do tego na Youtube nie wczytują się ikonki kanałów itd. Dodam że wszystko mam zaktualizowane, komputer przeskanowany CCleanerem, w przeglądarkach wyczyszczona historia, pamieć podręczna i pliki cookie.
Z góry dziękuję za pomoc.

2
Inne niekolejowe / Szczęśliwego nowego roku 2018!
« dnia: 31 Grudnia 2017, 23:59:11 »
Życzę wszystkim użytkownikom forum szczęśliwego nowego roku 2018, aby był lepszy od poprzedniego, szczęścia w życiu prywatnym i cóż jeszcze mogę powiedzieć, wszystkiego dobrego.  Natomiast deweloperom życzę udanych projektów, aby nasz symulator się coraz bardziej rozwijał.
Życzy kacper52115

3
Bieżące kolejowe / Nielegalne kasy biletowe w Gdańsku
« dnia: 16 Marca 2018, 15:14:47 »
W Gdańskiej Galerii Metropolia działają nielegalne kasy SKM Trójmiasto i PKP Intercity.
Cytuj
Zaskakujące oświadczenie władz Szybkiej Kolei Miejskiej. W piątek 16 marca na facebooku SKM Trójmiasto pojawiło się oświadczenie zatytułowane: Bezprawna sprzedaż biletów SKM w Galerii Metropolia. To już kolejne kontrowersje wokół Galerii Metropolia w gdańskim Wrzeszczu na przestrzeni zaledwie kilku dni. Na początku tygodnia pisaliśmy na naszych łamach o możliwości utraty przez obiekt koncesji na sprzedaż alkoholu w związku ze zmianą statusu placówki z centrum handlowego na dworzec. Teraz władze SKM zarzucają galerii nielegalną sprzedaż biletów.
- Od kilku dni w Galerii Metropolia działa punkt sprzedający bilety SKM i innych przewoźników. (…) Firma prowadząca ten punkt nie ma z nami żadnej umowy. (…) Osoby sprzedające bilety w Galerii Metropolia nie zostały przez nas przeszkolone. Nie mają więc odpowiedniej wiedzy, co może narazić podróżnych na nieprzyjemności (…). Wezwaliśmy już firmę, która prowadzi tę „kasę” do zaprzestania nielegalnej sprzedaży naszych biletów (...) - czytamy w komunikacie, opublikowanym przez władze SKM na facebookowym profilu.
O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy władze Galerii Metropolia. W oświadczeniu przesłanym do redakcji, dyrektor obiektu, Andrzej Klein, zapewnia, że „sprzedaż biletów na pociągi PKP IC odbywa się zgodnie z prawem”. Wyjaśnia, że „Spółka Centrum Hevelius nabywa od PKP Intercity S.A. bilet na przejazd pociągiem z zamiarem jego dalszej odsprzedaży klientowi”.
http://www.dziennikbaltycki.pl/strefa-biznesu/wiadomosci/z-regionu/a/galeria-metropolia-otwarta-w-niedziele-wolne-od-handlu-wladze-skm-sprzedaz-biletow-w-galerii-metropolia-nielegalna,13014314/
Oświadczenie SKM Trójmiasto na Facebooku:
Cytuj
BEZPRAWNA SPRZEDAŻ BILETÓW SKM W GALERII METROPOLIA

Od kilku dni w Galerii Metropolia działa punkt sprzedający bilety SKM i innych przewoźników. Ta "kasa" BEZPRAWNIE SPRZEDAJE BILETY SKM W TRÓJMIEŚCIE. Firma prowadząca ten punkt nie ma z nami żadnej umowy. W kasie SKM zawsze kupicie najkorzystniejszy bilet, zawsze też zostaniecie poinformowani, jaka ulga Wam przysługuje. Osoby sprzedające bilety w Galerii Metropolia nie zostały przez nas przeszkolone. Nie mają więc odpowiedniej wiedzy, co może narazić Podróżnych na nieprzyjemności - może Wam zostać sprzedany droższy bilet albo kupicie bilet z ulgą, która Wam nie przysługuje. W przeciwieństwie do legalnych kas SKM, w tym punkcie nie złożycie też reklamacji. Wezwaliśmy już firmę, która prowadzi tę "kasę" do zaprzestania nielegalnej sprzedaży naszych biletów. Was ostrzegamy - kupujecie tam na własną odpowiedzialność!

Cytuj
"PKP Intercity nie zawarło żadnej umowy z Galerią Metropolia w Gdańsku Wrzeszczu, uprawniającej do sprzedaży biletów tego przewoźnika" - w przesłanym do Onetu oświadczeniu informują przedstawiciele kolejowej spółki. - Działamy zgodnie z prawem – zapewnia dyrekcja "dworcowej" galerii handlowej i przesyła nam swoją odpowiedź do PKP Intercity.
W Onecie pisaliśmy już o Galerii Metropolia, która z racji swojego położenia (w rejonie stacji kolejowej Gdańsk Wrzeszcz) uzyskała niedawno status dworca. Dzięki temu placówka może być otwarta także i w niedzielę niehandlowe, bo zgodnie z nową ustawą, zakaz handlu nie obejmuje mi.n. terenu dworców.
PKP Intercity w ostrych słowach pisze do Galerii Metropolia

Dyrektor Galerii Metropolia Andrzej Klein wysłał do najemców pismo, w którym tłumaczył, dlaczego placówka stała się dworcem. "Od ponad roku znajdują się na terenie Galerii Metropolia elektroniczne punkty informacji pasażerskiej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej oraz kasowniki. W Galerii zorganizowaliśmy również miejsca odpoczynku podróżnych i poczekalnie. W wykonaniu umów zawartych z SKM oraz PKP TLK i Intercity do końca lutego 2018 roku w obiekcie uruchomione zostaną kasy z biletami SKM i dalekobieżnymi oraz punkt informacji pasażerskiej" – to fragment dokumentu.

Z takim postawieniem sprawy nie zgadzają się jednak przedstawiciele PKP Intercity. W przesłanym do Onetu oświadczeniu czytamy: "PKP Intercity nie zawarło żadnej umowy z Galerią Metropolia w Gdańsku Wrzeszczu, uprawniającej do sprzedaży biletów tego przewoźnika. Sprzedaż biletów dokonywana przez Galerię Metropolia za pośrednictwem internetowego systemu e-IC w kasach funkcjonujących na terenie tego obiektu odbywa się w sposób nieuprawniony. Powoływanie się przez dyrekcję obiektu w cytowanym przez media piśmie skierowanym do najmujących powierzchnię handlową w Galerii Metropolia, na umowę rzekomo zawartą z PKP Intercity wprowadza najemców oraz klientów sklepów w błąd (...)".

W piśmie rzecznik PKP Intercity Agnieszka Serbeńska zapowiada też podjęcie "kroków prawnych". Jak się dowiedzieliśmy, dyrekcja Galerii Metropolia otrzymała już pismo od kolejowej spółki. Dyrektor Klein nie ma sobie nic do zarzucenia. - Działamy zgodnie z prawem, a każda nasza decyzja jest konsultowana z prawnikami – zapewnia w rozmowie z Onetem.
Dyrekcja galerii-dworca odpiera zarzuty i ostrzega przed rozpowszechnianiem nieprawdziwych informacji

A jak dyrekcja ustosunkowuje się do zarzutów PKP Intercity? W odpowiedzi władze Galerii Metropolia przesyłają nam pismo, które wczoraj zostało wysłane do PKP Intercity.

Czytamy w nim: "Na terenie Galerii Metropolia uruchomione zostały punkty sprzedaży biletów na przewozy kolejowe, a sprzedaż biletów na pociągi PKP IC odbywa się zgodnie z prawem, z wykorzystaniem funkcjonalności systemu internetowej sprzedaży biletów e-IC. Mianowicie Spółka Centrum Hevelius sp. z o.o. SKA nabywa od PKP Intercity bilet na przejazd pociągiem z zamiarem jego dalszej odsprzedaży klientowi. Na chwilę obecną Centrum Hevelius z.o.o SKA nie dokonuje sprzedaży biletów w imieniu ani pod firmę PKP Intercity (tj. nie działa na podstawie umowy agencyjnej), lecz sprzedaży biletów dokonuje we własnym imieniu, wydając klientowi paragon fiskalny, w którym określony jest jednoznacznie sprzedawca biletu th. Centrum Hevelius sp. z.o.o SKA (...)".

Dyrekcja zapewnia, że klienci kupujący bilety są informowani, że sprzedawcą biletów jest spółką Centrum Hevelius.

W piśmie do PKP Intercity dyrekcja Galerii Metropolia ostrzega: "rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji i zarzutów w stosunku do spółki Centrum Hevelius sp. z o.o. SKA stanowić będzie w szczególności naruszenie jej dóbr osobistych, w związku z czym spółka uprawniona będzie do dochodzenia obrony swoich praw, w tym także na drodze postępowań sądowych".

Przedstawiciele PKP Intercity nie chcą jeszcze zdradzać szczegółów na temat podjętych przez siebie kroków prawnych w całej sprawie.
https://trojmiasto.onet.pl/spor-ws-galerii-handlowej-ktora-stala-sie-dworcem-pkp-intercity-podejmuje-kroki/b3xw6zf

4
Inne niekolejowe / Lustrzanka czy cyfrówka?
« dnia: 05 Lutego 2018, 20:21:16 »
W najbliższym czasie zamierzam kupić sobie jakiś lepszy sprzęt do fotografowania, bo telefon którym robię zdjęcia obecnie nie spełnia moich oczekiwań (po prostu wychodzą buble). Waham się nad dwoma modelami: Nikon Coolpix L840 (cyfrówka) i Canon EOS 1300D (lustrzanka). Cena Nikona to ok. 700 zł, a Canona ok. 1600 zł. I problem jest taki że nie mam pojęcia którego wybrać, bo dostałem takie opinię że ja, jako początkujący fotograf nie poradzę sobie z robieniem zdjęć lustrzanką na manualu, a na automacie zdjęcia wychodzą słabe. Z drugiej strony to ten Nikon wcale nie jest taki najgorszy, jest to chyba jeden z najlepszych aparatów cyfrowych (mój kolega robi nim zdjęcia i wychodzą naprawdę dobre).
Może mi coś doradzicie, bo nie chcę wyrzucić pieniędzy w błoto.
Specyfikacje aparatów:
Canon EOS 1300D: https://www.canon.pl/for_home/product_finder/cameras/digital_slr/eos_1300d/specification.aspx
Nikon Coolpix L840: https://www.nikon.pl/pl_PL/product/discontinued/digital-cameras/coolpix/2016/coolpix-l840#tech_specs

5
Bieżące kolejowe / Griffiny nie dla Lotosu. Umowa rozwiązana.
« dnia: 31 Stycznia 2018, 17:10:15 »
Lotos Kolej i Newag rozwiązały podpisaną w 2015 roku umowę dzierżawy pięciu nowych lokomotyw Griffin. Producent wykupił wyprodukowane przez siebie nowoczesne elektrowozy.
Cytuj
Pod koniec grudnia 2015 r., Newag zawarł z ING Lease umowę sprzedaży 5 nowych lokomotyw elektrycznych typu Griffin za 56,2 mln zł netto. Jednocześnie podpisano umowy leasingu zwrotnego pojazdów, co w konsekwencji pozwoliło na zawarcie umów dzierżawy lokomotyw na rzecz Lotos Kolej. Umowa przewidywała dzierżawę przez Lotos Kolej pięciu lokomotyw czteroosiowych Griffin o mocy 5,6MW wraz z ich utrzymaniem na okres siedmiu lat z opcją przedłużenia o kolejne trzy lata oraz z opcją dostawy kolejnych lokomotyw. Pierwszy Griffin dla Lotos Kolej został zaprezentowany w maju 2017 roku, a w grudniu poinformowano o dopuszczeniu lokomotywy do ruchu.

Realizacja dostaw miała nastąpić w 2017 roku. Do przekazania elektrowozów jednak nie doszło. Jak nieoficjalnie ustalił „Rynek Kolejowy”, w dokumentach dopuszczających lokomotywy do ruchu na sieci PKP PLK nałożone zostały ograniczenia. – Aktualnie umowa z firmą Newag na dostawę pięciu lokomotyw Griffin obowiązuje. Lotos Kolej odbierze lokomotywy po uzyskaniu przez Newag zezwolenia Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, umożliwiającego ich eksploatację na całej infrastrukturze kolejowej PKP PLK bez ograniczeń – informował przed dwoma tygodniami „Rynek Kolejowy” Krzysztof Kopeć z biura prasowego Grupy Lotos. Według naszych ustaleń, ograniczenia aktywują się dopiero w przyszłości, a obecnie nie ma przeszkód dla eksploatacji lokomotyw.

Umowy rozwiązane. Newag wykupił Griffiny

Jak się okazało, do odbioru ostatecznie nie doszło, a umowy z Lotosem i ING Lease zostały rozwiązane. Jak poinformował dziś w raporcie giełdowym Newag, umowa dzierżawy zawarta z Lotos Kolej została rozwiązana „z powodu nieprzystąpienia przez Lotos Kolej do odbioru lokomotyw (…) pomimo kilkukrotnych wezwań do odbioru”. Newag podkreśla, że uniemożliwiało to spółce czerpanie pożytków z tytułu dzierżawy, które w części przeznaczone były na spłatę rat leasingowych należnych ING Lease – instytucji finansującej.

Wobec tego Newag zdecydował się na rozwiązanie umów dzierżawy oraz powierzenie spółce zależnej – Newag Lease odkupu od ING Lokomotyw w celu ich przekazania do opłatnego korzystania innym podmiotom. Jak podaje Newag, transakcji już dokonano – Newag Lease wykupił od ING Lease pięć lokomotyw elektrycznych Griffin. Cena sprzedaży lokomotyw wynosi 56,2 mln złotych netto – tyle samo, ile zapłacił ING Lease w grudniu 2017 roku. Jak poinformował Newag, zgodnie z porozumieniem spółki i ING, nabycie lokomotyw przez Newag Lease doprowadziło do rozwiązania umów leasingu zwrotnego lokomotyw.

Trzy lokomotywy dla Orlenu, dwie szukają zatrudnienia

Griffiny wzmocnią pool taborowy Newagu i będą wynajmowane przewoźnikom. Jak poinformował Newag, trzy lokomotywy zostaną oddane Orlen KolTrans w dzierżawę na okres dwóch lat począwszy od 2 lutego 2018 r. z opcją – zawarto dziś umowę w tym celu. – Obecnie prowadzone są rozmowy z podmiotami działającymi na rynku przewozów towarowych i pasażerskich zainteresowanymi dzierżawą pozostałych dwóch lokomotyw – informuje Newag.

Spółka ocenia, iż w najbliższym czasie wszystkie lokomotywy zostaną oddane do odpłatnego korzystania klientom.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/griffiny-nie-dla-lotosu-85548.html

6
Bieżące kolejowe / Reaktywacja linii nadzalewowej?
« dnia: 20 Stycznia 2018, 22:09:42 »
Pojawiła się szansa na reaktywację linii kolejowej 254 (Tropy-Braniewo przez Suchacz, Tolkmicko, Frombork) zwanej linią nadzalewową ponieważ ciągnie się ona wzdłuż Zalewu Wiślanego. Świadczeniem przewozów na tej linii zainteresowany jest przewoźnik SKPL. Dla przypomnienia ostatnie pociągi osobowe kursowały tu w wakacje w latach 2010-2013. Operatorem połączeń była wtedy spółka Arriva RP wraz z PTMKŻ (Pomorskie Towarzystwo Miłośników Kolei Żelaznych). Ciekawe jest jednak to że linia ta jest rzekomo przeznaczona do likwidacji.
Cytuj
Powstała koncepcja uruchomienia pociągów na trasie Elbląg-Tolkmicko- Braniewo. Czy pojedziemy nią już w tym roku?
 
Pomysł narodził się w październiku 2017 r., podczas zorganizowanej w Ogonkach konferencji. Zorganizowali ją Starosta Braniewski Leszek Dziąga i Starosta Węgorzewskiego p. Halina Faj.
 
Tomasz Strapagiel z Grupy SKPL kilka dni temu przesłał pismo do Starosty Braniewskiego, w którym opowiedział m.in. o wnioskach, jakie wyniósł z tego spotkania?
 

    Region Wysoczyzny Elbląskiej poprzez Frombork aż do Braniewa jest na granicy wykluczenia transportowego. Linia nr 254 ma duży potencjał przewozowy, który obecnie nie jest wykorzystywany. Uruchomienie pociągów poprawiłoby zdecydowanie dostępność komunikacyjną regionu

 
– podkreślił.
 
Co warte zaznaczenie możliwość realizacji przewozów na omawianej linii została ujęta we wspólnym Planie Transportowym Powiatu Elbląskiego, Braniewskiego i Nowodworskiego. - Jako organizator przewozów występuje Powiat Elbląski – dodał Tomasz Strapagiel.
 
Jak informuje Tomasz Strapagiel stan techniczny linii 254 wymaga przeprowadzenia prac remontowych. - Spółka SKPL Cargo Sp. z o.o. świadcząca m.in. usługi kolejowego transportu publicznego przedstawiła gotowość pilotowania przywrócenia przejezdności inii we współpracy z obecnym zarządcą – PKP PK SA, a następnie gotowość uruchomienia pociągów pasażerskich w relacji Elbląg Zdrój – Braniewo w ramach realizacji zadania transportu publicznego – zapewnia Tomasz Strapagiel.
 
Skąd jednak wziąć fundusze na tego typu inicjatywę?
 

    Przedstawiciele wybranych lokalnych samorządów wyraził gotowość partycypacji finansowej w przedsięwzięciu. Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego, p. Marek Brzezin, zadeklarować 50 proc. partycypację w dofinansowaniu przewozów

 
– zaznaczył Tomasz Strapagiel.
 
Co proponuje Tomasz Strapagiel? - Oferta przewozowa firmy SKP Cargo to cztery pary połączeń (osiem pociągów) na trasie Elbląg Zdrój – Braniewo. Wszystkie pociągi będą w miarę możliwości skoordynowane z godzinami przeprawy promowej z Tolkmicka do Krynicy. Wysokość miesięcznego dofinansowania strony publicznej do pociągów uruchamianych przez SKPL to ok. 100 tys. zł – wyjaśniał.
 
Przedstawione rozwiązanie miałaby przynieść naszemu miastu wiele korzyści. - Wdrożenie projektu w życie otworzy dla mieszkańców Elbląga i Braniewa nowe możliwości wypoczynku w Krynicy nad Morzem Bałtyckim, jako alternatywa dla podróży przez zakorkowaną Stegną, dla turystów z innych regionów Polski pojawią się alternatywne możliwości noclegu, tj. Elbląg, Braniewo, Tolkmicko, Frombork – przekonuje Tomasz Strapagiel. - Największym beneficjentem będą sami mieszkańcy regionu, którzy uzyskają dostęp do najbardziej stabilnego rodzaju transportu publicznego, jakim jest kolej, a uruchomienie łączonego połączenia kolejowo-promowego będzie precedensem na skalę Polski.
https://info.elblag.pl/index.php?id=news_&wybrano=53007

7
Bieżące kolejowe / SKPL kupuje SZT od GPW
« dnia: 05 Stycznia 2018, 16:40:30 »
SKPL kupuje trzy spalinowe zespoły trakcyjne od Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów. Są to pojazdy SN83-003, SN84-001 i SN84-002.
Cytuj
SKPL kupi tabor od Górnośląskich Wodociągów. "Dobrze, że nie pójdą na złom"
Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów sprzeda pociągi, które trafiły do niego pięć lat temu po falstarcie Kolei Śląskich. GPW bardzo długo starało się, żeby nie trafiły one na złom. I to się uda, bo kupi je aktywny ostatnio prywatny przewoźnik - SKPL Cargo.
W kwietniu ubiegłego roku Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów wystawiło na sprzedaż posiadane przez siebie 3 spalinowe zespoły trakcyjne. GPW były one kompletnie zbędne, ponieważ spółka nie prowadzi działalności przewozowej. O samym postępowaniu oraz o tym, jak pociągi trafiły do GPW pisaliśmy tutaj.

W pierwszym postępowaniu nie było jednak chętnych na zakup pojazdów. Podobnie - w kolejnych. Spółka, wyceniając pojazdy, musiała się oprzeć na wycenach - sama nie ma doświadczenia na kolei, a pojazdy trafiły do niej ze względu na nieudane operacje finansowe poprzedniego zarządu województwa. Po trzech nieudanych postępowaniach GPW miało prawo sprzedać tabor na złom. W spółce uznano jednak, że to marnotrastwo i próbowano dalej - w sumie aż pięciokrotnie.

Ostatnie ogłoszone postępowaniu udało się w końcu rozstrzygnąć. Jak nieoficjalnie dowiedział się "Rynek Kolejowy, wpłynęły trzy oferty, a najlepszą złożył prywatny przewoźnik SKPL Cargo. Udało nam się potwierdzić, że odbiór pojazdów ma się odbyć w przyszłym tygodniu. - Dobrze, że pojazdy nie pójdą na złom, serce by się kroiło - komentują w GPW.

SKPL Cargo to prywatny przewoźnik, ostatnio bardzo aktywny w rozmowach z samorządami o możliwości przywrócenia ruchu kolejowego na lokalnych liniach kolejowych (np. do Ciechocinka oraz Doliny Bobru). Przewoźnik rozwija swój tabor - odkupił m. in.  lokomotywę SU45-115 od Przewozów Regionalnych, wagony 102A (tzw. "ryflaki") czy tzw. motoraki.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/gornoslaskie-wodociagi-maja-nabywce-na-pociagi-dobrze-ze-nie-pojda-na-zlom-85144.html

8
Bieżące kolejowe / Będą dwa tory na magistrali nadbałtyckiej
« dnia: 19 Stycznia 2018, 15:34:56 »
Wspaniała wiadomość dla mieszkańców Słupska, Lęborka i okolic. PKP PLK dobuduję drugi tor na linii 202 na trasie Gdynia Chylonia-Słupsk (niestety odcinek Słupsk-Stargard dalej będzie jednotorowy). W ramach modernizacji powstaną również nowe przystanki: Reda Buczka, Bolszewo, Gościcino Zielony Dwór, Łebień oraz Siemianice.
Cytuj
W Gdańsku podpisano umowę na zaprojektowanie modernizacji linii 202 między Gdynią Chylonią a Słupskiem. Po pracach projektowych rozpoczną się szeroko zakrojone prace budowlane, na które nie zostanie wiele czasu.
Na spotkaniu w Gdańsku wojewoda pomorski Dariusz Drelich kilkukrotnie podkreślał, jak wielkie znaczenie dla rozwoju województwa i zasypywania komunikacyjnych białych plam ma modernizacja linii 202. – Szczególnie utyskuje na komunikację z Trójmiastem miasto Słupsk, skąd dojazd koleją rzeczywiście jest utrudniony. Mam wrażenie, że prace przy linii kolejowej 202 dobrze wpisują się w Program Zrównoważonego Rozwoju premiera Morawieckiego, który ma wyrównywać szanse regionów – powiedział.

Na wybór projektantów czekaliśmy długo

Tymczasem samo wyłanianie projektantów trwało bardzo długo. Przypomnijmy: modernizację linii projektować ma dwóch wykonawców, z których pierwszy – na odcinek linii od Gdyni Chyloni do Lęborka – został wybrany wiosną 2017 roku. Przetarg na wybór drugiego – dla odcinka między Lęborkiem a Słupskiem – trzeba było powtórzyć. Dopiero niedawno udało się wybrać wykonawcę i PKP PLK w tempie ekspresowym zdecydowała się podpisać umowy z firmą Egis (dla pierwszego odcinka) i konsorcjum pod kierownictwem Biura Projektów Budownictwa Komunalnego w Gdańsku (dla odcinka drugiego), co stało się 19 stycznia.

Dwa tory do Słupska na 100%

O zakresie projektu na łamach „RK” pisaliśmy już wielokrotnie. Warto przypomnieć, że decyzją zarządu PKP PLK odcinek linii 202 pomiędzy Lęborkiem a Słupskiem będzie projektowany i wykonany w wariancie dwutorowym. Pierwotny plan zakładał, ze względów oszczędnościowych, budowę długiej mijanki na krótkim odcinku między Potęgowem a Damnicą, później skłaniano się do dobudowania jednego toru do prędkości 160 km/h, i pozostawienie istniejącego, po którym można jeździć z prędkością 120 km/h. Nie wiemy jeszcze czy właśnie ten wariant będzie wykonywany (pomoże to ocenić projektant), prezes PKP PLK Ireneusz Merchel obiecał jednak, że drugi tor pomiędzy miastami na pewno powstanie.

Poprawi się zwłaszcza ruch regionalny

PKP PLK zdecydowały ponadto o powstaniu 5 nowych przystanków osobowych. Znajdą się one w Redzie (przystanek Buczka lub Gniewkowska), w Bolszewie, Gościcinie Zielonym Dworze oraz w Łebieniu i Siemianicach. O powstanie dwóch ostatnich przystanków mocno zabiegali mieszkańcy, w tej sprawie powstały nawet lokalne stowarzyszenia.

Jednym z najważniejszych założeń projektu jest budowa nowych torów aglomeracyjnych między Gdynią Chylonią a Wejherowem. Dzięki temu przepustowość linii na najbardziej obciążonych odcinkach znacznie wzrośnie. Czas przejazdu najszybszych pociągów uruchamianych przez PKP Intercity ma wynieść nawet poniżej godziny na 110-kilometrowych odcinku między Słupskiem a Gdynią. Mimo uruchomienia nowych przystanków, znacznie skrócą swoją podróż między miastami pociągi regionalne – nawet o pół godziny – ze względu na brak konieczności ustępowania szlaku (jeden tor) pociągom kwalifikowanym.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/dwa-tory-do-slupska-powstana-do-konca-2023-roku-85350.html

I kolejny artykuł. Tym razem na temat prędkości na tej linii.
Cytuj
– Projektant modernizacji linii kolejowej 202 ma tak ją przygotować, aby możliwe było osiągnięcie prędkości 200 km/h i wyższej na jej dużej części – powiedział w Gdańsku prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.
26 miesięcy prac projektowych zleconych firmom Egis i Biuru Projektów Budownictwa Komunalnego w Gdańsku (osobno dla odcinka Gdynia Chylonia – Lębork i Lębork – Słupsk) ma pozwolić na takie zaprojektowanie geometrii linii, rozwiązań dla systemu sterowania ruchem pociągów oraz urządzeń zasilających, aby możliwe było osiągnięcie przez pociągi pasażerskie prędkości 200 km/h. PKP PLK zleci też przygotowanie zawieszenia sieci „ciężkiej”, która, przy swoich parametrach, pozwoli w przyszłości na przejazd do 240 km/h.

Przygotowanie linii do prędkości 200 km/h powinno być ułatwione między Słupskiem a Lęborkiem, gdzie przed 1939 rokiem istniały już dwa tory (drugi z nich będzie teraz dobudowany), a spora liczba dróg została przeniesiona nad lub pod tory. Gorzej wygląda sytuacja, jeśli chodzi o odcinek Lębork – Trójmiasto, gdzie kolizji drogi kolejowej i tych dla aut jest więcej. PLK zapewne nie zdecyduje się od razu na bardzo trudną, niezwykle czasochłonną i kosztowną przebudowę większości skrzyżowań, ale spółka w ręku będzie już miała dokument, który ułatwi podniesienie prędkości w niedalekiej przyszłości. Na pytanie, czy do podniesienia prędkości konieczna będzie także dobudowa podstacji trakcyjnych – odpowie projektant modernizacji dla branży energetycznej.

– Obecnie przygotowujemy się też do przetargu na studium wykonalności kolejnego odcinka linii 202 – pomiędzy Słupskiem a Stargardem. Tam również prędkością docelową będzie 200 km/h. Studium odpowie nam na pytanie, czy tam również konieczna będzie dobudowa torów szlakowych. Dokument powinien być gotowy przed 2023 rokiem, po to, by w następnej perspektywie móc posunąć modernizację kolejnego odcinka linii 202 do przodu – powiedział prezes PKP PLK.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/linia-202-bedzie-przygotowana-do-predkosci-200-kmh-a-potem-240-kmh-85353.html

9
PKP Intercity rozpisało przetarg na dostawę 12 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Cytuj
Kolejowy przewoźnik ogłosił przetarg na dostawę i utrzymanie 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych. O tym, że zamówienie zostanie ogłoszone jeszcze przed końcem roku szefowie spółki informowali na tegorocznych targach Trako.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług utrzymania do poziomu P4. Zamawiający skonstruował przetarg w taki sposób, że, mając w pamięci kłopoty z eksploatacją poprzednio kupowanych eztów, chce się najpierw przyjrzeć nowym pociągom. Dostawa dwóch pierwszych ma nastąpić w ciągu 18 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy. Kolejne mają być dostarczane w ciągu 48 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy, lecz nie wcześniej niż po zakończeniu sześciomiesięcznej eksploatacji obserwowanej pierwszych dwóch pojazdów.

Utrzymanie po stronie dostawcy i wysokie wymagania dotyczące sprawności

Oferenci muszą też zapewnić utrzymanie pojazdów do poziomu P4 w specjalistycznym warsztacie utrzymania technicznego. Odbywać się tam będzie świadczenie usług utrzymania nieplanowego oraz naprawy pogwarancyjne pojazdów i ich czyszczenie. Usługi utrzymaniowe mają być wykonywane w Warszawie lub w Łodzi. Usługa utrzymania dla każdego pojazdu ma trwać do momentu wykonania pierwszej naprawy głównej (P5).

Opieka nad pociągami ma im zapewnić wysoki poziom sprawności. Zamawiający wymaga gotowości technicznej taboru na poziomie co najmniej 95 proc. od początku eksploatacji do zakończenia obsługi poziomu P4, oraz współczynnika niezawodności taboru na poziomie co najmniej 98 proc. kwartalnie oraz dostępności w każdym czasie minimum 90 proc. ogółu dostarczonych pojazdów. Każdy z pojazdów z osobna, w cyklu 350 tys. km, ma prawo tylko czterokrotnie stracić zasadnicze cechy eksploatacyjne.

Kryteria przetargu

W przetargu cena jednostkowa każdego z eztów będzie ważyła 40 proc. wśród kryteriów oceny ofert. Taką samą wagę (40 proc.) będzie miała stawka za usługę utrzymania pojazdów. Pozostałe punkty będzie można otrzymać za zaoferowanie warunków lepszych od wymaganych przez PKP Intercity – deklarowany wyższy współczynnik gotowości technicznej (7,5 proc.), współczynnik niezawodności taboru (7,5 proc.), a także za jak najniższą maksymalną liczbę zdarzeń, które spowodują utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych.

Na oferty czekają w kolejowej spółce do 20 lutego. Oferenci muszą się wykazać posiadaniem środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości 61,5 mln zł, ubezpieczeniem od odpowiedzialności za czynności związane z przetargiem w wysokości 20 mln zł. Muszą się też wykazać doświadczeniem w postaci należytego wykonania w ciągu ostatnich 5 lat co najmniej pięciu dostaw fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, a także wykonaniem co najmniej 20 usług utrzymania pojazdów na poziomie co najmniej P2, w tym minimum pięciu na poziomie P5. Wadium w przetargu określono na 12,5 mln zł.

Dokładną specyfikację techniczną poznamy wkrótce.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-rozpisalo-przetarg-na-12-ezt-85040.html

10
A więc będą Gryffiny! Newag wygrał przetarg na dostawę 20 nowych lokomotyw elektrycznych dla PKP Intercity.
Cytuj
PKP Intercity poinformowało o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na 20 nowych lokomotyw elektrycznych. Prestiżowy kontrakt prawdopodobnie trafi w ręce nowosądeckiego Newagu.
Przetarg na 20 lokomotyw, zdolnych prowadzić pociągi pasażerskie z prędkością 160 km/h, napotkał na swojej drodze sporo przeszkód. Piszemy o nich tutaj.

Zgodnie z obietnicą zarządu PKP Intercity, udało się wyłonić wykonawcę dostawy elektrowozów jeszcze przed końcem 2017 roku. Za najkorzystniejszą ofertę uznano propozycję nowosądeckiego Newagu, który do przetargu stanął z lokomotywą Griffin. Z Newagiem, który w przetargu uzyskał 93,46 pkt., konkurowało dwóch producentów: bydgoska Pesa z elektryczną Gamą, która zdobyła 75,08 pkt, oraz chiński CRRC, oceniony na 71,40 pkt.

– Wszyscy wykonawcy złożyli oferty ważne i podlegające rozpatrzeniu. Oferta złożona przez Newag otrzymała najwyższą ilość punktów, tym samym należy uznać taką ofertę za najkorzystniejszą – informuje PKP Intercity.

Na podpisanie umowy z nowosądecką spółką jeszcze poczekamy. Inni producenci mają czas na zaskarżenie decyzji PKP Intercity.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-newag-z-najlepsza-oferta-na-dostawe-20-lokomotyw-85054.html

Cytuj
PKP Intercity, zgodnie z zapowiedziami , rozstrzygnęły przetarg na dostawę nowych lokomotyw. Najlepsza okazała się oferta Newagu. W przetargu złożone zostały następujące oferty: 1. Newag: cena 367.624.958,40 zł brutto za zamówienie podstawowe, 551.437.437,60 zł z opcją, cena jednostkowa 17.712.000,00 zł brutto, stawka za świadczenie usług utrzymania 0,54 zł brutto -93,46 pkt; 2. Konsorcjum PESA & ZNTK Mińsk Mazowiecki: cena 340.697.749,20 zł brutto za zamówienie podstawowe, 511.046.623,80 zł z opcją, cena jednostkowa 15.559.500,00 zł brutto, stawka za świadczenie usług utrzymania 1,19 zł brutto -75,08 pkt; 3. Konsorcjum CRRC Sifang Co Ltd, CRRC Datong Co Ltd: cena 336.533.904,00 zł brutto za zamówienie podstawowe, 504.800.856,00zł z opcją, cena jednostkowa 15.077.524,00 zł stawka za świadczenie usług utrzymania 1,41 zł brutto -71,40 pkt; Szacunki producenta to 354.873.500,00 zł brutto za zamówienie podstawowe oraz 532.310.249,00 z opcją. Wszystkie oferty były ważne i podlegały ocenie.
http://inforail.pl/newag-wygrywa-przetarg-na-lokomotywy-dla-pkp-ic_more_101521.html

11
Bieżące kolejowe / Powódź na stacji Ustka
« dnia: 20 Listopada 2017, 18:51:09 »
Tymczasem padający od kilku dni deszcz zalał stację Ustka. Powiem szczerze że pierwszy raz w życiu coś takiego widzę.
Cytuj
Padające od kilku dni deszcze spowodowały podtopienia na usteckim dworcu kolejowym. Pod wodą znalazły się tory kolejowe i tereny obok budynku dworca. Fotografie zalanych terenów kolejowych przesłał nam Internauta Mariusz.

http://www.gp24.pl/wiadomosci/ustka/g/zalany-dworzec-kolejowy-w-ustce-zdjecia-internauty,12690658,26374016/

12
Bieżące kolejowe / Kolejowej patologii w Pomorskim ciąg dalszy
« dnia: 06 Listopada 2017, 16:38:01 »
Cytuj
Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy PKP SKM Trójmiasto, przesłał nam stanowisko spółki, dotyczące braku decyzji o podpisaniu umowy z przewoźnikiem na wykonywanie przewozów aglomeracyjnych w Trójmieście i okolicach.
Rzecznik, z upoważnienia prezesa PKP SKM Trójmiasto Macieja Lignowskiego, napisał, że ze strony przedstawicieli województwa padły „przykre i krzywdzące spółkę PKP SKM i jej pracowników słowa”, m.in. że spółka „chciała wykorzystać sytuację i swoją pozycję do uzyskania wyższych stawek”. Mimo tego SKM-ka chce (a raczej musi) negocjować kontrakt z województwem, pomijając procedurę przetargową.

Lepsze możliwości negocjacji oferty

– Jesteśmy gotowi na niezwłoczne rozpoczęcie rozmów z urzędem marszałkowskim, ale w obecnej sytuacji to od urzędu zależy, kiedy te rozmowy się rozpoczną, a my deklarujemy, że chcielibyśmy je zakończyć szybko. Spółka jest gotowa do rozmów na warunkach partnerskich – a tryb negocjacji daje, według nas, możliwość innego rozłożenia pewnych ryzyk, które, zgodnie z warunkami przetargu, jednostronnie obciążały naszą spółkę (przykładem jest zaplanowana przez UMWP wspólna taryfa na odcinku Gdynia – Słupsk, której przewoźnik, podobnie z resztą jak i Przewozy Regionalne, nie zna, w związku z czym trudno oszacować na jej podstawie przychody z biletów – dop. reg) – czytamy w odpowiedzi PKP SKM Trójmiasto.

– Teraz, kiedy nie wiążą nas już warunki przetargu, będziemy starali się rozwiać wszelkie wątpliwości oraz ograniczyć możliwość wystąpienia tych ryzyk. Mamy nadzieję, że dzięki temu uda się nam wypracować porozumienie korzystne dla pasażerów, organizatora przewozów oraz przewoźnika czyli naszej spółki – dodaje Tomasz Złotoś.

Przygotowania do startu pociągów w nowym rozkładzie trwają

Przewoźnik uważa, że złożył ofertę korzystną zarówno dla władz województwa jak i dla podróżnych. SKM posiada wszelkie potrzebne zasoby, takie jak pociągi i ich obsługę, potrzebne do realizacji przewozów zgodnie z planowanym nowym rozkładem jazdy.

– Jesteśmy w trakcie zawierania umów m.in. na dostęp do torów, na dostawy energii trakcyjnej oraz paliw płynnych. Wszelkie wymagane w tym względzie zgody właścicielskie spółka PKP SKM pozyskała już wcześniej. Jak widać – mocno zaangażowaliśmy się w należyte przygotowanie do wdrożenia nowego rozkładu jazdy pociągów – czytamy.

Kontrakty jednoroczne to brak nowego taboru

Ponownie słuchać utyskiwania PKP SKM na warunki kontraktu w województwie, ponieważ po raz kolejny jest on jednoroczny. Nie pozwala to na pozyskanie kredytów bankowych na zakup taboru, który obecnie jest w większości archaiczny, z kolei samorząd województwa pomorskiego nie spieszy się z zakupem elektrycznych pociągów w związku z własnym projektem (po dziś dzień nie ma nawet przetargu na takie zakupy).

– Pragniemy zauważyć, że spółka PKP SKM w Trójmieście, praktycznie jako jedyny kolejowy przewoźnik pasażerski w Polsce, funkcjonuje na podstawie jednorocznych kontraktów przewozowych zawieranych z organizatorem przewozów czyli właśnie z Urzędem Marszałkowskim. To dla nas olbrzymia niedogodność. Trudno nam negocjować kredyty na pozyskanie nowego taboru, mając umowę na tak krótki czas. Banki nie są skłonne udzielać pożyczek bez gwarancji, że tabor będzie jeździł i zarabiał, co pozwoli spłacić zaciągnięte na jego zakup zobowiązania – czytamy w piśmie przesłanym do redakcji.

– Mimo tych trudności, jesteśmy gotowi świadczyć usługę przewozową w nowym rozkładzie na nie gorszych warunkach niż w latach ubiegłych, a jednocześnie będziemy dokładali wszelkich starań, aby proces sukcesywnej wymiany taboru, którym obsługujemy obszar województwa pomorskiego mógł się rozpocząć w ciągu najbliższych 4 lat. Do tego jednak wskazany byłby długoletni, minimum 10-letni kontrakt przewozowy.
http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/trojmiejska-skm-bez-umowy-negocjacje-z-marszalkiem-chcemy-zakonczyc-szybko-84276.html

13
Bieżące kolejowe / Koniec aplikacji Mój Pociąg
« dnia: 27 Października 2017, 22:50:33 »
No i PKP PLK dobiło całkowicie najlepszą aplikację z rozkładem jaka kiedykolwiek powstała czyli Mój Pociąg. Ta apka to była moja prawa ręka na szlaku gdy chciałem na szybko sprawdzić rozkład czy opóźnienie. Była szybka, intuicyjna i funkcjonalna w przeciwieństwie do aplikacji Rozkład Kolejowy PKP PLK która długo się ładuję, jest mało przejrzysta i po prostu do bani. Brawo PLK, właśnie utrudniliście życie setkom jak nie tysiącom pasażerom i nie tylko.
Cytuj
Z rynku zniknęła darmowa aplikacja mobilna z rozkładem jazdy Mój Pociąg. Stracili na tym pasażerowie i sama PLK, która walczyła z aplikacją. Wygranych nie widać – pisze w komentarzu Jakub Madrjas, redaktor naczelny portalu „Rynek Kolejowy”.
W środę rano użytkownicy aplikacji „Mój Pociąg” otrzymali informację o treści "Aplikacja umiera...". "Wygląda na to, że PKP PLK uśmierciła tę darmową aplikację. Co więcej, na autora nasłała policję. Wszystko dla <<dobra pasażera>>.... Stałym użytkownikom dziękuję za korzystanie z aplikacji i dotychczasowego wsparcie duchowe" – napisał autor. Aplikacja wciąż jest do pobrania w sklepie Google Play, ale nie działa i nie będzie działać. – Mam już dość. Poświęciłem wystarczająco nerwów i energii – powiedział mi Adrian Łubik, jej autor.

Zarządca infrastruktury od wielu miesięcy prowadził walkę z darmową aplikacją, udostępniającą rozkład jazdy i informacje o opóźnieniach pociągów z Portalu Pasażera PLK. Więcej na temat samej aplikacji oraz działach na linii autor – PLK można przeczytać tutaj.

W prawie, ale wbrew rozsądkowi

Otrzymałem od spółki wiele tłumaczeń, jakie są przyczyny tej walki – porównujące działanie autora do kradzieży książki z biblioteki, włamania do domu itd. Spółka tłumaczyła, że jest okradana z gotowego rozkładu jazdy, na którego opracowanie poświęciła siły i środki. Nie dowiedziałem się niestety, jaką korzyść odnosi spółka z walki z aplikacją – i jaką korzyść odnosi z tego pasażer.

Nie przeczę, że państwowa spółka, blokując rozpowszechnianie rozkładu jazdy w sposób sprzeczny z regulaminem, działała zgodnie z prawem. Miała nawet prawo zgłosić sprawę do prokuratury (czemu sama PLK zaprzecza zaprzecza). Jednak moim zdaniem za tymi działaniami wcale nie stoją bezduszne przepisy – które przecież można zmienić – tylko ich interpretacja. Interpretacja, która mówi „Dobro pasażera jest dla nas najważniejsze… ale to my określimy, co jest dla niego dobre”.

Inni po prostu udostępniają dane

Odmienne podejście do udostępniania danych widoczne jest u wielu samorządowych przewoźników czy organizatorów transportu. Np. MPK Wrocław i Tramwaje Warszawskie same udostępniają wygodne dla programistów api, zachęcając do opracowywania własnych aplikacji. Wychodzą bowiem z założenia, że w Internecie jest wielu entuzjastów i prywatnych firm, którzy mogą mieć nowatorskie pomysły na taki program. Pasażer ma dzięki temu większy wybór aplikacji, a koszty takich działań są minimalne. Dane o rozkładzie udostępnia nieodpłatnie też na przykład brytyjski zarządca infrastruktury kolejowej Network Rail czy niemiecki DB Netz.

Delegowanie przez państwową spółkę własnych informatyków i płacenie im pensji za to, żeby miesiącami walczyli z lubianą przez pasażerów aplikacją ułatwiającą korzystanie z kolei brzmi jak absurd. Można było tego uniknąć, gdyby PLK zdecydowała się udostępnić api z dynamicznym rozkładem. Wciąż może zresztą to zrobić - nie dlatego, że zobowiąże ją do tego prawo (jak np. w Belgii) ale wyłącznie dlatego, że to korzystne dla pasażera.
Na prośbę PKP PLK załączam stanowisko spółki w sprawie mojego felietonu.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w pełni respektują ideę otwartych danych publicznych i korzystania z nich, z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa. Zasady ich udostępniania uzależnione są od wypracowanych pomiędzy stronami warunków na podstawie obowiązujących przepisów prawa i uregulowań Spółki. Spółka na podstawie zawartych umów i porozumień, współpracuje w zakresie wymiany danych i ich udostępniania m.in. z przewoźnikami oraz innymi podmiotami.

Aplikacja „Mój Pociąg” korzystała z Portalu Pasażera w sposób nieautoryzowany i niezgodny z Regulaminem dostępnym na stronie. Takie działania powodowały nie tylko konieczność ponoszenia dodatkowych kosztów przez Spółkę, ale również utrudnienia dla podróżnych korzystających z Portalu Pasażera i Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.

Pomimo czytelnie określonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zasad – opartych o obowiązujące prawo i regulamin, potencjalni partnerzy nie byli zainteresowani akceptacją warunków współpracy. Takie zachowanie jest jedyną przyczyną zaistniałej sytuacji.
http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/ostateczny-koniec-aplikacji-moj-pociag-stracil-pasazer-84150.html

14
Nie wiadomo czy się śmiać czy płakać z tej kobiety, skoro jej było tak dobrze w Koszalinie to niech się tam z powrotem przeprowadzi. Tylko niepotrzebnie upokorzyła moje miasto. Ja jednak uważam że jakość życia w Słupsku jest bardzo dobry ale ludziom wiecznie nie dogodzisz.
Cytuj
W Słupsku nic się nie dzieje. Jest mi wstyd - mówiła podczas konferencji prasowej słupszczanka, która w tym czasie podeszła do prezydenta i zaczęła z nim dyskutować. W Słupsku nic się nie dzieje. Jest mi wstyd - mówiła podczas konferencji prasowej słupszczanka, która w tym czasie podeszła do prezydenta i zaczęła z nim dyskutować. Jak powiedziała, przeprowadziła się do Słupska z Koszalina i cały czas porównuje obydwa miasta. Prezydent namawiał ją do spotkania w swoim gabinecie, ale słupszczanka nie była zainteresowana takim rozwiązaniem.
http://www.gp24.pl/wiadomosci/slupsk/a/niezadowolona-mieszkanka-slupska-przerwala-konferencje-prasowa-r-biedronia,12608280/


15
Słupska Powiatowa Kolej Drezynowa uzupełnia rozkradziony odcinek linii 212 Bytów-Korzybie. Dzięki temu po kilkunastu latach linia ta odzyska ciągłość co znacznie ułatwi ewentualne uruchomienie tam planowych pociągów. Linia 212 póki co jest w miare czynna, na odc. Bytów-Lipusz jest ruch towarowy a sezonowo pasażerski a  o odc. Bytów-Korzybie dbają dwie organizacje: Bytowska Kolej Drezynowa i w.w. SPKD.
Więcej na Fanpage'u SPKD: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1143488582448616&id=209525335844950

16
Bieżące kolejowe / Reaktywują linię kolejową Kartuzy-Sierakowice-Lębork
« dnia: 20 Października 2017, 16:19:12 »
W związku z budową węzła integracyjnego w Sierakowicach reaktywują nieczynną od 2000 roku linię 229 (Pruszcz Gd.-Łeba) na odcinku Kartuzy-Sierakowice a być może do Lęborka. Ta linia będzie również atrakcją turystyczną, wg wielu jest uważana za najpiękniejszą linię w Polsce, przebiega przez same "serce" kaszub, mija liczne jeziora, rzeki, lasy i urokliwe kaszubskie wsie. Z całego serca trzymam kciuki aby projekt się powiódł.
Cytuj
Wróci połączenie kolejowe do Sierakowic (foto: UMWP) Około 12 tys. pasażerów rocznie ma korzystać z publicznego transportu dzięki budowie w Sierakowicach węzła integracyjnego. Ma być też przywrócone połączenie kolejowe. Budowa węzła o wartości 8,7 mln zł ma się zakończyć w 2019 roku. W środę w Gdańsku marszałek województwa, Mieczysław Struk i wójt gminy Sierakowice, Tadeusz Kobiela podpisali umowę na dofinansowanie budowy węzła integracyjnego wraz z trasami dojazdowymi w Sierakowicach. Wartość inwestycji to ponad 8,7 mln zł. Dofinansowanie unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego woj. Pomorskiego na lata 2014-2020 wyniesie prawie 5 mln zł, co stanowi ponad 60 proc. kosztów kwalifikowanych. W ramach inwestycji, która ma być zrealizowana do końca 2019 roku w Sierakowicach zbudowana zostanie nowa i rozbudowana istniejąca infrastruktura transportu zbiorowego, rozbudowany zostanie dworzec, powstaną parkingi dla samochodów i rowerów. Projekt zakłada również budowę ok. 11 km ścieżek rowerowych wraz z systemem wypożyczalni roweru miejskiego na potrzeby dojazdów do węzłów integracyjnych. Wójt gminy Sierakowice, Tadeusz Kobiela nie ma wątpliwości, że budowa węzła oznacza "kolejny skok cywilizacyjny dla gminy". Wyjaśnił, że "na bazie węzła zostanie na 99 proc. zrewitalizowana, przywrócona linia kolejowa nr 229 z Kartuz do Sierakowic i być może do Lęborka". Połączenie ponad 20 lat temu zostało zawieszone. Kobiela poinformował, że samorządy położone na trasie Kartuzy-Sierakowice-Lębork sfinansowały przygotowanie studium wykonalności dla tej trasy. Liczy, że "około 2020 r. zapadnie decyzja o odtworzeniu tej linii". Uważa, że połączenie kolejowe do Sierakowic poprawiłoby skomunikowanie najbardziej zaludnionej, zachodniej części powiatu kartuskiego na Kaszubach z aglomeracją trójmiejską. Zgodnie z planami przyjętymi w Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Obszaru Metropolitalnego Gdańsk - Gdynia - Sopot do roku 2023, na terenie całego obszaru metropolitalnego ma powstać w sumie około 20 węzłów integracyjnych. Kilka z nich zostanie zbudowanych w Trójmieście, a pozostałe w mniejszych miastach, w tym m.in. w Rumi, Redzie, Wejherowie, Żukowie czy Pruszczu Gdańskim oraz na terenie gmin wiejskich. Marszałek województwa, Mieczysław Struk ocenił w rozmowie z PAP, że realizowane na terenie całego województwa komunikacyjne węzły integracyjne są znakomitym uzupełnieniem wcześniejszych inwestycji w zakresie poprawy infrastruktury transportu publicznego. Wymienił budowę Pomorskiej Kolei Metropolitalnej (PKM) oraz realizowane obecnie modernizacje linii kolejowej nr 405 relacji Szczecinek-Słupsk-Ustka oraz linii nr 207 Grudziądz-Malbork. "Zależy nam na tym, aby w takich węzłach integracyjnych można było zostawić bezpiecznie rower, samochód i przesiąść się do pociągu lub autobusu" – tłumaczy. Ocenił, że na koniec obecnego procesu programowania, około 2022 roku wszystkie projekty zostaną zakończone. "Wówczas będziemy mówić o dalszych modernizacjach zwłaszcza linii kolejowych" – dodał Struk. Przyznał, że rozbudowa infrastruktury ma zachęcić mieszkańców Pomorza do korzystania z transportu zbiorowego. "Niewątpliwie dobre skomunikowanie, jedna taryfa obowiązująca we wszystkich środkach transportowych, nad którą obecnie pracujemy, jeden bilet metropolitalny – te wszystkie działania mogą przynieść dobre rezultaty" – argumentuje marszałek. Marszałek poinformował, że poziom kontraktacji z funduszy Regionalnego Programu Operacyjnego woj. Pomorskiego przekracza już 68 proc. całej przyznanej alokacji. "To jest najwyższy wskaźnik w kraju" – dodał 
Źródło: http://m.inforail.pl/wroci-polaczenie-kolejowe-do-sierakowic-film-_more_98670.html
Więcej o linii:
https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=linie&id=489&okno=przebieg&od=39&do=67

17
Bocznica / Odp: Maszyna nie chcę się zainstalować
« dnia: 28 Września 2017, 09:14:34 »
Po pierwsze primo to Maszyny się nie instaluje tylko wypakowuje, może to być wina 7zipa albo Winrara w zależności jaki program posiadasz. Jakby były jakieś wątpliwości to śmiało pisz ;-)

Głupoty. Bocznica. @Stele.

18
Bieżące kolejowe / Będzie kolejna czynna SU45
« dnia: 23 Września 2017, 17:57:21 »
Na lokomotywownii Kraków Prokocim naprawę główną przechodzi SU45-192 należąca do firmy Karpiel. Moim zdaniem malowanie okropne te z SKPL bardziej mi się podoba ale trzeba się cieszyć że będzie kolejny czynny Fiat choć te reklamy na burcie mogli se darować. Poniżej zdjęcie.
Autor zdjęcia: GMFK

19
Bieżące kolejowe / Rozkład jazdy 2017/18.
« dnia: 15 Września 2017, 16:44:14 »
Dzisiaj PKP PLK obublikowało w swojej aplikacji Rozkład Kolejowy rozkład jazdy 2017/18.
Co nowego dla Słupska i okolic?
-Do Słupska nie pojadą już pociągi SKM. W zamian pojadą pociągi Regio i tylko i wyłącznie w relacji Słupsk-Gdynia Gł. i Gdynia Gł.-Słupsk.
-W zamian poc. IC Malczewski pojedzie poc. IC Szkuner rel. Słupsk-Katowice.
-Pociąg TLK Pobrzeże pojedzie w relacji Kołobrzeg-Łódź Fabryczna.
-Pociąg TLK Ustronie pojedzie w relacji Kołobrzeg-Przemyśl Gł.
Nowości w sezonie wakacyjnym:
-Dodatkowa para EIP Kołobrzeg-Kraków.
-Pociąg EIC Neptun rel. Kołobrzeg-Warszawa Zachodnia.
-W wakacyjne weekendy pojedzie EIC Fregata rel. Kołobrzeg-Kraków.
-W sezonie pojedzie IC Malczewski rel. Słupsk-Przemyśl Gł.
-Poc. TLK Wydmy będzie relacji Łeba-Bohumin.

20
Bieżące kolejowe / Nowy tabor na Pomorzu?
« dnia: 13 Września 2017, 20:38:16 »
W Newagu pomału powstają 2 Impulsy ED78 dla PolRegio które na 99% trafią do oddziału Pomorskiego. Obsłużą one trasy Słupsk-Gdynia Gł -Słupsk oraz Gdynia Gł.-Bydgoszcz Gł.-Gdynia Gł.. Dzięki temu komfort podróży na mojej trasie znacznie się poprawi. Nieoficjalnie mówi się także że kilka EN57ALc trafią do oddziału Pomorskiego i także obsłużą w.w. trasy. Dzięki temu będziemy mogli pożegnać na dobre klasyczne EN57 z linii Słupskiej (obecnie tylko 6 pociągów obsługują klasyczne kible) i niestety albo stety te szroty w postaci starych EN57 trafią na linie do Elbląga/Malborka.
W załączniku zdjęcie powstającego ED78.
Fot. Grzegorz Jóźwicki

Edit: Nie dla psa kiełbasa. Impulsy trafią do Wielkopolski a Pomorzanie będą jezdzić kiblami do końca świata i jeden dzień dłużej.

21
Inne niekolejowe / Z okazji Dnia Administratora :-)
« dnia: 28 Lipca 2017, 09:43:21 »
W dniu dzisiejszym obchodzony jest Dzień Administratora więc z tej okazji w imieniu całego forum życzę @Stele @REWIZOR @AtapiCI @iwan @macius5991 @nbmx @Quark-t @ShaXbee @Winger wszystkiego dobrego, wytrwałości w prowadzeniu naszej społeczności, codziennej pogody ducha, szczęścia w życiu prywatnym i aby bany były jak najrzadziej rozdawane :-)
Pozdrawiam.

22
Inne niekolejowe / Petycja. Wykluczenie transportowe Słupska.
« dnia: 25 Lipca 2017, 23:58:13 »
Wraz z kolegą prosimy o wsparcie w petycji.
W najgorszym wypadku odbędą się protesty włącznie z zablokowaniem linii D29-202.
https://podpisz.to/petycja/zwiekszenie-liczby-polaczen-kolejowych-na-trasie-slupsk-lebork-gdynia-glowna-gdansk-glowny,270 Treść petycji:
Cytuj
    Marszałek Województwa Pomorskiego
Mieczysław Struk
ul. Okopowa 21/27
80-810 Gdańsk

Na podstawie ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach ( Dz. U. z 2014r., poz. 1195.) w imieniu mieszkańców powiatu słupskiego i lęborskiego, podpisanych pod tą petycją, zwracam się z prośbą do Pana Marszałka, o zwiększenie liczby połączeń kolejowych na trasie Słupsk – Lębork – Gdynia Główna – Gdańsk Główny

Od grudnia 2016 roku obsługę linii kolejowej Słupsk – Gdynia Główna powierzono konsorcjum spółek Przewozy Regionalne i SKM Trójmiasto, za sprawą, czego oferta znacząco się pogorszyła. Dużą część połączeń, które realizuje spółka Przewozy Regionalne jest obsługiwana starym, niekomfortowym taborem. Zostały zlikwidowane połączenia kolejowe z 23 połączeń na dobę do/ze stacji Słupsk obecnie jest zaledwie 20 połączeń, które dotuje UMWP. Często opóźnione i bardzo przepełnione pociągi „Sprinter” relacji Słupsk – Gdynia Główna – Słupsk (obsługa Przewozy Regionalne) stały się codziennością. Skargi wystosowane do Urzędu Marszałkowskiego oraz Urzędu Transportu Kolejowego niestety, nic nie pomogły. W czasie, gdy odnotowuje się wysoki wzrost gospodarczy i malejące bezrobocie mieszkańcy potrzebują dodatkowych połączeń komunikacyjnych, zwłaszcza kolejowych, które stanowią szybką i tanią alternatywę dla transportu drogowego, który jest nie ekologiczny i mniej bezpieczny. Jeżeli Polska ma się rozwijać na wzór krajów zachodnich, gdzie transport kolejowy stanowi priorytet, sprawą nadrzędną dla Urzędu Marszałkowskiego powinno być tworzenie dobrej oferty transportowej, a nie pogarszanie jej. „Głównym celem strategicznym w kształtowaniu warunków rozwoju województwa pomorskiego jest wzmocnienie międzynarodowej pozycji regionu, jako węzła komunikacyjnego poprzez inwestycje modernizujące układ transportowy.” Takie słowa można przeczytać na głównej stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, jednak z działań UMWP wychodzi straszna nieporadność, dbanie tylko o własny interes i brak jakichkolwiek kroków do poprawy sytuacji na torach zachodniej części województwa.

W związku z powyższym zwracamy się do Marszałka województwa pomorskiego o zwiększenie liczby połączeń kolejowych na trasie Słupsk – Lębork – Gdynia Główna – Gdańsk Główny, na wzór projektu rozkładu jazdy załączonej do petycji.

- uruchomienie do/ze stacji Słupsk pociągów spółki „Przewozy Regionalne”, które będą jeździły w wydłużonych relacjach ze stacji Słupsk do stacji m.in. Elbląg, Bydgoszcz, Olsztyn, w których będzie obowiązywała wspólna taryfa biletowa „PR-SKM” tzn. taryfa specjalna z cenami biletów SKM, która będzie obowiązywała tylko w pociągach o wydłużonych relacjach na odcinku Słupsk – Gdańsk Główny – Słupsk, lub honorowanie w tych pociągach biletów SKM Trójmiasto lub całkowite przywrócenie spółki SKM Trójmiasto na linię do Słupska i wydłużenie relacji niektórych poc. „Sprinter” do stacji Gdańsk Główny

- uruchomienia dodatkowego pociągu relacji Słupsk – Gdynia Główna (odjazd ze stacji Słupsk około godziny 4:10, przyjazd do stacji Gdynia Główna na godzinę 6:00), który umożliwi mieszkańcom Słupska oraz pobliskich miejscowości przebiegających wzdłuż linii 202 na odcinku Słupsk – Lębork dotarcie do pracy w Trójmieście na godzinę 6:30 oraz umożliwi kontynuację podróży ze stacji Gdynia Główna wieloma połączeniami kolejowymi m.in. TLK 5606 rel. Gdynia Główna – Wrocław Główny, Regio 50625 rel. Gdynia Główna – Smętowo, EIP 5312 rel. Gdynia Główna – Kraków Główny czy międzynarodowy pociąg IC 57000 rel. Gdynia Główna – Berlin Hbf.

- uruchomienie pociągu numer 85836 relacji Słupsk – Wejherowo w wydłużonej relacji do stacji Gdańsk Śródmieście, który będzie kursował od poniedziałku do piątku oraz w niedziele

- ponowne uruchomienie pociągu nr. 58841 relacji Gdynia Główna – Słupsk (odjazd ze stacji Gdynia Główna 22: 06) pociąg ten stanowi dla mieszkańców Słupska i okolicznych miejscowości przebiegających wzdłuż linii 202 możliwość powrotu do domu z pracy, teatru czy opery oraz kontynuację podróży do domu z wielu połączeń kolejowych m.in TLK 6502 z Poznania Głównego, EIC 3522 z Krakowa Głównego, EIC 55 z Berlina Hbf, EIP 3510 z Krakowa Głównego, R 50309 z Bydgoszczy Głównej

- zagęszczenie w szczycie przewozowym liczby połączeń do/ze stacji Słupsk oraz Lębork

- dostosowanie pojemności taboru do frekwencji na danym kursie


W związku z powstaniem inicjatywy obywatelskiej nie wykluczam eskalacji protestów, co może się wiązać z pikietami, na terenie dworców jak i pod Urzędami. Jednocześnie, jeśli nie dojdzie do kompromisu w sprawie połączeń Gdynia – Słupsk może dojść do protestów, w ramach blokady linii kolejowej D29-202. Jesteśmy zdeterminowani i konsekwentni w dążeniu do zwiększenia liczby kursujących pociągów na tej trasi

23
PKP SKM Trójmiasto odnowiło czoło od skasowanej EW58-019 i stanął jako pomnik na terenie Elektrowozownii Gdynia Cisowa. W pojezdzie została zachowana oryginalna kabina. Porą nocną światła pojazdu świecą się na czerwono. Ogólnie wygląda to całkiem fajnie. Więcej tu: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/czolo-ew58-ozdobilo-elektrowozownie-pkp-skm-trojmiasto-82551.html
Cytat z fanpega SKMT:
Cytuj
Nietypowy pomnik techniki stanął dziś na terenie naszej stacji Gdynia Cisowa Postojowa. Jest to kabina maszynisty jednostki EW58-019. Kabinę zachowaliśmy wraz z kompletnym wyposażeniem wnętrza oraz pulpitem nastawczym. Nasi pracownicy odmalowali kabinę w oryginalne barwy, w jakie malowane były jednostki serii EW58. Warto dodać że w dzień czoło będą rozświetlały lampy ledowe, natomíast w nocy ujrzeć będzie można czerwone świecące końcówkí. Całość podziwiać można na tle imitacji bramy wjazdowej do hali napraw. Nie jest to jedyny zachowany akcent kultowych już jednostek, zachowaliśmy również w całości ezt EW58-028. W tym miejscu chcemy podziękować wszystkim pracownikom Naszej Spółki, którzy byli zaangażowaní w realizację tego projektu. Efekty są widoczne na poniższych zdjęciach :-) Dziękujemy.
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p261x260/19894741_1448608581893792_8237844097763282191_n.jpg?oh=c88b5665caebed4b1d5e82e68c412421&oe=59CCDCCD
Fot.SKM Trójmiasto

Grafikę należy wrzucić jako załącznik. @macius5991

24
Uruchamianie Symulatora / Symulator wyłącza się przy ładowaniu
« dnia: 06 Lipca 2017, 16:02:49 »
Mam problem. Przy ładowaniu symulatora po chwili symulator się wyłącza. Jest tak zarówno na nowym jak i na starym exe. W załączniku errors i log.

25
Świetna wiadomość dla mieszkańców miasta Bytowa oraz okolicznych wsi. Od 1 lipca 2017 roku SKPL kontynuuje swoją działalność na linii kolejowej nr 212. Przewozy będą odbywały się w każdy weekend od 1 lipca do 24 września i będą świadczone sprowadzonym na początku roku przez SKPL czeskim motorakiem o nazwie 'Karol'. Czas przejazdu z Bytowa do Lipusza będzie wynosił 1h i 20 min ze względu na niską prędkość szlakową-20 km/h. Tak niska prędkość szlakowa jest ponieważ linia jest w złym stanie technicznym. W Lipuszu można się przesiąść na pociąg Regio (Do Kościerzyny/Chojnic). Jako ciekawostkę podam że Bytów jest największym miastem w woj. Pomorskim odciętym od kolei. W załączniku podaje rozkład jazdy. Więcej informacji na: http://shortlines.pl/
Cytat z fanpage SKPL na facebooku:
Cytuj
To już pewne: pociągi z Bytowa do Lipusza ruszają od 1 lipca. W każdą sobotę i niedzielę do 24 września włącznie będziemy uruchamiali 3 pary pociągów. Dodatkowo te samy kursy będą oferowane także 14 i 15 sierpnia czyli przez sierpniowy długi weekend.

26
Bocznica / Odp: Podmiana obrazków z ekranu ładnowania
« dnia: 21 Marca 2017, 20:36:30 »
Mam kilka screenów które mogą się do czegoś nadać. Jak chcesz to przejrzyj i wybierz które chcesz.

Wątek z dyskusją o rozwoju to nie galeria screenów. Trzeba pierwej ustalić rozmiar i kompozycję. | Stele

27
Bocznica / Odp: Sygnał odjazdu w EN57 SPOT
« dnia: 18 Marca 2017, 11:47:39 »
Przyciskiem od zamykania drzwi nie da się włączyć sygnału odjazdu. Trzeba nacisnąć przycisk ,,/'' i wtedy dopiero włącza się sygnał odjazdu. I tego sygnału z tradycyjnego kibla nie ma w spocie.

28
Bocznica / Odp: Zagadki Kolejowe
« dnia: 08 Marca 2017, 22:07:42 »
Proszę to moja zagadka:
Co to za lokomotywa i do jakiego przewoznika należy?

29
Bieżące Symulatorowe / Oficjalny kanał MaSzyny na YouTube.
« dnia: 07 Marca 2017, 21:24:17 »
Co myślicie o tym pomyśle. Mamy już fanpage na facebooku to dlaczego nie kanał na YouTube. Piszcie co o tym sądzicie.

30
Bocznica / Odp: test-13 nowych zapowiedzi.7z
« dnia: 25 Lutego 2017, 12:48:53 »
Poprawiona paczka i stenogram w nowym wątku. Proszę o zamknięcie.

Strony: [1] 2