Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Skyskaper

Strony: [1] 2
1
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 05 Listopada 2025, 19:58:22 »
Wyprosiłem od @Miłosz Dorsz założenie repozytorium lk2 i teraz tam będą wrzucane wszelkie poprawki. Paczki całościowe będą składane po większych aktualizacjach bądź na żądanie, nie częściej niż raz w miesiącu.

Do zalogowania się wymagane jest konto z rangą betatestera lub wyżej na forum MaSzyny! Do poprawnego działania nadal należy pobrać paczkę zależności z pierwszego posta. Poradniki co do pobierania plików dostępne są w dziale poradniki.
Proszę nie zgłaszać pytań jak pobrać lub braku wielkiego pliku POBIERZ.

https://eu07.pl/svn/lk2/

2
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 02 Listopada 2025, 14:35:56 »
Łamanie pantografu znane jest, wiadukt w mmz jest placeholderem. Opisz dokładniej problem z dezaktywacją kabiny i podaj numery peronów które w skrajnie wchodzą.

3
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 02 Listopada 2025, 08:43:37 »
Hotfix nie uwzględnia jeszcze poprawki w sieci. Wrzuce ją na repozytorium lk2 gdy owe powstanie.

4
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 01 Listopada 2025, 18:54:43 »
Poprawka do braku terenu zawarta w pierwszym poście wraz z instrukcją co zrobić.
Aktualnie ten wątek ma służyć do zgłaszania problemów uniemożliwiających grę np. łamanie pantografu. Proszę nie zalewać go lawiną pytań o to, co jest wyjaśnione w pierwszym poście.

5
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 01 Listopada 2025, 14:51:04 »
Użyj wyszukiwarki eksploatora, powinien być w scenery. Upewnij się, że hotfixa poprawnie wgrałeś.

6
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 31 Października 2025, 23:34:11 »
Dużo mi to mówi, podeślij loga, errorsy i jaką scenerie uruchamiałeś. Hotfix do braku terenu w scenariuszu demo dostępny do pobrania w pierwszym poście.

7
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 31 Października 2025, 23:25:03 »
Siema a ktoś mógł by jakiś tutorial zrobić jak to zainstalować bo ja już próbuję od 30 minut i mi nie działa

Kopiujesz foldery scenery, textures i models do głównego katalogu maszyny. Jeśli system pyta o nadpisanie plików to zgodzić się.

8
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 31 Października 2025, 22:16:43 »
OK i gdzie to mam wrzucic?

Napisałem.

9
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 31 Października 2025, 22:07:49 »
Absolutnie cudowna robota!

- brak SHP przed TOP
- na każdym szlaku masz SBL 3-stawną, a powinna być 4-stawna
- sieć nieprawidłowo współpracuje z pantografem tylko na odcinku WWO - Rembertów, dalej ładnie trzyma WS
- nieprzypisane W4 (od WWO złapało mi dopiero W4 w Miłosnej)

Dałeś mi sporą motywację, aby zebrać materiał foto na modele, cholernie miło było zobaczyć model swojego bloku na scenerii i oczywiście deklaruję swoją pomoc.

Bardzo dziękuję za chęci pomocy! Na dniach postaram się poprawić te błędy. Co do braku terenu, udało mi się znaleźć przyczyne, includowany był plik który nie zawierał terenu xD Podsyłam nowy plik scenariusza który wrzucamy do folderu scenery. Lepszego hotfixa złożę jak wrócę do domu.

Brak peronów na wschodniej

Pobierz hotfixa z tego posta.

10
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 31 Października 2025, 20:48:05 »
Miło mi słyszeć! Co do takich złamań czy wykolejeń bądź czegokolwiek innego to zgłaszajcie odrazu ;D

11
Bocznica / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 31 Października 2025, 18:13:44 »
Na pewno nie uruchamiasz scenariusza bez terenu? Poproszę errorsy również.

12
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 31 Października 2025, 17:39:22 »
Pierwsza alpha wydana! Do pobrania w pierwszym poście. ;D

13
Pomoc doraźna / Odp: MaSzyna 25.10 - problemy
« dnia: 25 Października 2025, 13:26:08 »
Starter ma ikonkę rainsteda na pasku zadań.

14
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 25 Października 2025, 11:50:53 »
Nie chce brzmieć jak męczybuła, ale nadal dach betonowca wygląda na jakiś mały. No ale już tam, zrobić, wstawić, sprawdzić i zawsze można później poprawić, bo model jest notabene prosty.

Nie ma problemu, model zawsze można zmienić bo jest bardzo prosty. Pewnie przemodelowanie i oteksturowanie betonu na nowo to kwestia godzinki.

15
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 25 Października 2025, 00:03:28 »
Poprawiłem troszkę i oteksturowałem, wrzucam zdjęcie ze wszystkimi przejściami.

16
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 23 Października 2025, 23:04:03 »
Może to wina perspektywy, ale ten tylny daszek powinien być bardziej zadziorny oraz węższy (nie wystaje tak jak dach nad schodami).

Drugie przejście zaś jakieś przymałe wygląda, głównie dach. Jest też jakby za nisko?

Pod tylnym daszkiem jest "blok" betonowy tylko na zdjęciu nie widać więc wydaje się, że wystaje.
Dach drugiego przejścia zrobiłem ze zdjęcia które podesłał kolega gdzie też wydawał się być niski, jutro jeszcze zobaczę na wschodnim czy faktycznie taki jest.

17
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 23 Października 2025, 22:24:32 »
Tak aktualnie wyglądają modele, jutro dorobie poprawki i oteksturuje wstępnie.

18
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 22 Października 2025, 22:17:55 »
Gdy jesteśmy już w temacie przejść, można się pokusić o te z końców peronów podmiejskich. W zasadzie to wariant z murkiem + taki fikuśna bryła u góry
Postaram się wymodelować przed wydaniem ;)

Dodatkowo pokaże jeszcze próby dorobienia schodków 3D do przejścia (tak wiem, że kostka zbyt masywna jest).

19
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 21 Października 2025, 21:33:22 »
Model zacny, ale wiata wydaje się być zbyt krótka. Na mapach google długość to ~11 m.
Jako podkład wziąłem zdjęcie z geoportalu i pasowało wszystko.

20
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 21 Października 2025, 20:49:07 »
Oczywiście, owe były robione przedwczoraj i wczoraj dla wszystkich dedyków.

21
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 19 Października 2025, 21:05:16 »
Wreszcie wrzuciłem do galerii screeny z lk13. Poprawiona została również sieć na całej scenerii, teraz wszędzie powinny być odpowiednie typy słupów :D Udało mi się również ogarnąć licencje do substance paintera, poniżej wrzucam zdjęcia z pierwszych prób teksturowania ;)

PS. forum narazie nie pozwala mi wysłać zdjęcia może później się uda >:( Już działa :o

22
I chciałem się zapytać czy w ogóle byście chcieli to ujrzeć na świetle dziennym,

Każda sceneria jest mile widziana :D Oby była starannie wykonana to każdy będzie zadowolony, powodzonka życzę!

23
Pojazdy / Odp: ET24 - Postęp prac
« dnia: 24 Września 2025, 19:08:59 »
Hejoo,

Na początku szanuje chęci tworzenia własnego pojazdu od zera, a nie lepienie na nowo tego co mamy <3 Widzę jednak kilka problemów z topologią/cieniowaniem modelu, podsyłam screeny tego co mi nie pasuje.

24
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 18 Września 2025, 20:04:04 »
Dopasowywanie terenu w Warszawie jest skończone aczkolwiek jak teraz patrzę to przydało by się w okolicy osobowej poprawić. Pewnie jutro się tym zajmę bo dzisiaj wieszam już ostatnie kabelki :D

25
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 16 Września 2025, 21:16:24 »
Dzień dobry, przedstawiam pierwszą aktualizacje projektu ;)

Przede wszystkim, mamy już sieć na całej LK2. Zostaje teraz tylko Grzebowilk i botstacje, więc jak się sprężymy to może i w październiku wyjdzie beta :D.
Zaktualizowałem również w galerii zdjęcia z Warszawy, można podziwiać już sieć trakcyjną.
Prezentuje również dwa modele dedykowane nad którymi pracowałem jakiś czas temu.

26
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 31 Sierpnia 2025, 20:24:12 »
Myślę, że można spokojnie do 2017 cofnąć jak pisał kolega wyżej. Kwestia paru zmian w otoczeniu.

27
Scenerie / Odp: Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 31 Sierpnia 2025, 08:49:15 »
Super to wygląda! Dwa pytania, na jaki okres jest sceneria oraz czy jest planowane zrobienie Grochowa w jakimkolwiek stopniu, przykładowo położenie kilku torów w miejscach gdzie las jest rzadszy by postawić jakiś tabor dekoracyjny?
Grochów na scenerii jest, ale tylko taką "botstacją" (coś jak na Bałtyku), więc można wstawić składy ai i składy dekoracyjne oraz schować za drzewami.
Scenerie robie na rok około 2022. Jakby zrobić kiedyś tunel w sulejówku to by i było pewnie na 2024.

Bardzo dobrze to wygląda, cieszę się, że się tym projektem pochwaliłeś na forum. Powodzenia w dalszych pracach i dużo cierpliwości :) Jeśli mogę coś zasugerować, to warto przed przystąpieniem do dalszych prac dekoracyjnych spróbować dociągnąć teren do torów tam, gdzie są dziury pod torami albo obniżyć go tam, gdzie tory są aktualnie pod terenem. To niestety żmudna praca ale w niektórych miejscach to się dosyć rzuca w oczy. Później po dodaniu dekoracji też można to zrobić ale może się okazać, że niektóre dekoracje (trawa, budynki) będą lewitować nad terenem i przejrzenie wszystkich takich miejsc może się okazać kłopotliwe.
W pełni się zgadzam, jak sieć skończę to wezmę się za ostatnie poprawki terenu. Miałem już okazje poprawiać teren przy każdym wiadukcie/tunelu na scenerii :-)).

28
Scenerie / Projekt: LK2 — WWO - Siedlce & Grzebowilk
« dnia: 30 Sierpnia 2025, 23:28:53 »
Alpha V0.1 już dostępna!

Więc oto prezentuje! Pierwsza wersja alpha scenerii dostępna do otwartych testów. Zawiera ona dwa scenariusze typu "Sandbox", jeden z terenem i drugi bez terenu, gdzie jedynym ograniczeniem jest wasza wyobraźnia! Stworzyliśmy z katomem również prosty amatorski scenariusz jeśli ktoś chce przejechać scenerię bez przestawiania ręcznie semaforów.

Zanim zgłosisz błąd, przeczytaj uważnie treść tego posta i sprawdź czy nie ma na niego rozwiązania!

Paczka ze scenerią: https://eu07.pl/userfiles/31735/lk2-r1.7z
Paczka zależności wymaganych do poprawnego działania scenerii: https://eu07.pl/userfiles/31735/lk2_zaleznosci.7z
Hotfix naprawiający brak terenu w scenariuszu demo. Do poprawnego działania należy usunąć plik lk2_pospieszny_alpha.sbt! https://eu07.pl/userfiles/31735/lk2-r1-hotfix.7z
Repozytorium scenerii: https://eu07.pl/svn/lk2/

Kolejność wrzucania paczek losowa. W paczce zawarty został plik .sbt do scenariusza Lk2_sandbox, jeśli ktoś chcę może sobie przekopiować go do Lk2_pospieszny_alpha coby się szybciej ładowało.

Fajne linki:
Galeria screenów scenerii: https://drive.google.com/drive/folders/12YtYEJL4fKjuz2w8zmrGdG8SBpfL3wEW?usp=sharing
Mapa scenerii (słaba): https://eu07.pl/userfiles/31735/mapa.png
Mapa scenerii (lepsza): https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1qJo0KE1jaF94NQD-sS0d0vh_14WORjA&usp=sharing

Ekipa :DD
@Skyskaper: Tory, Obróbka Terenu, Sieć Trakcyjna, Semafory, Wskaźniki
@Jan21: Teren, Poprawki
@Katom: Dekoracje


Specjalne podziękowania dla:
@Jan21 - Chęci tłumaczenia mi edytora (i w sumie całej reszty) pomimo moich często głupawych pytań <3
@Katom - Chęci pomocy przy dekoracjach oraz pomoc w pierwszych krokach Rainsteda
@Ra - Stworzenie tak dobrego edytora jak Rainsted (ja nawet nie piszę teraz sarkastycznie, serio spróbujcie kiedyś)

Aktualnie na scenerii mamy:
- Układ torowy z pełnym profilem pionowym
- Sterowanie SBL
- Odcinki izolowane
- Teren robiony z danych NMT1
- Sieć Trakcyjna
- Rezonatory SHP

Brakuje:
- Dekoracje


Krótka historia jak to wszystko powstało.
Był sobie kiedyś mały Skyskaperek co lubił bardzo w Maszyne grać. Pewnego dnia uznał, że otworzy edytor i pogugla za jakimiś poradnikami. Z owymi krucho było ale udało się zrobić małą scenerie Toru Doświadczalnego w Żmigrodzie. przypomniał on sobie wtedy, że był podobno jakiś poradnik dla trasopisarzy to postanowił napisać do Jana21 czy coś takiego jest. Jano podesłał mityczną lekturę i zaczęła się przygoda z Rainstedem.

Dokładnie rok temu (od założenia tego wątku) odpaliłem Rainsteda i stworzyłem scenerie lk2. Początkowo myślałem, że to tylko klikanie torów dla zabicia czasu gdy mi się nudzi. Zbudowałem pierwsze tory w okolicy Mieni, pierwszą stacje którą był Mińsk Mazowiecki. Wtedy też ustawiłem sobie cel "Zrobie od Sulejówka do Mrozów, a jak mi się spodoba to do Siedlec". Spodobało mi się tak bardzo, że dałem się namówić na zrobienie Warszawy i tak oto projekt zaczął przybierać na sile i stawać się coraz bardziej "poważnym". Jan pomógł później z ustawianiem niwelet, tworzeniem profilu pionowego, terenem i całą resztą. Katom do nas dołączył pomóc nam z dekoracjami, aż dotarliśmy tutaj. Gdy mogę z dumą zaprezentować to nad czym pracowałem od roku czyli:

Projekt: LK2

Jeszcze raz dziękuje wszystkim moim znajomym, którzy pomagali mi przez ten cały czas robienia projektu oraz Janowi za ciągłe wsparcie przy Rainstedzie <3

~Skyskaper

29
Nie szkoda kasy na mikoli?
Trzeba zainwestować w naród może się wtedy ogarnie.
Gdzie tam, nadal będą kraść sobie modele, wymieniać się i robić wielki lament jak "prywatny" dodatek wycieknie ;D

30
Dobry, jeśli teren zrobiony w 3DS Maxie to można pobrać skrypty od @JAN21 z najnowszej wiadomości wątku "Skrypty do 3ds max". Jeśli teren zrobiony w Blenderze można pobrać i złożyć sobie skrypty dostępne do pobrania na gitlabie Balaclavy (Wyszukaj w gógle eu07 blender addons i powinien wyskoczyć link do gitlaba). Z tego co wiem aktualnie nie ma "oficjalnych stabilnych" skryptów eksportu terenu do blendera.

Ps. tory ręcznie dostosowywujesz w edytorze i patrzysz w symku czy działa ;)

Strony: [1] 2