2
« dnia: 08 Stycznia 2025, 17:27:27 »
Jak osoba, która przesiedziała swoje z wstawiaczem dekoracji z nodebanku, mam propozycję co do wspomnianego wcześniej pędzelka edytorowego (i edytora ogólnie).
- tworzenie list obiektów z nodebanku - w osobnym okienku bądź przez zaznaczanie jakichś okienek przy obiektach w samym nodebanku. Potem obiekty zaznaczone na liście wstawiałyby się normalnie przez kliknięcie, lecz model do wstawienia byłby wybierany losowo z przeklikanych w liście. Tę listę można by potem wykorzystać też do losowania obiektów wstawianych przez pędzelek.
- możliwość ustawienia bazowego offestu po osi góra-dół (starczy z dokładnością do 0,1m), jak i bazowego obrotu. Pierwsze, bo przy wstawianiu traw na nasypie, te często wystają krawędziami poza obrys terenu. Drugie, bo wstawianie kamienic bądź słupów energetycznych/oświetleniowych i każdorazowe ich obracanie jest dość uciążliwe. Do tego opcja losowego obrotu przy wstawianym obiekcie też na +.
- dla mnie sam pędzelek byłby najbardziej wygodny, jeśli spełniałby poniższe warunki:
>możliwość zdefiniowania powierzchni na jakiej działa (granica wyznaczona przez okrąg). Jeśli jest to możliwe, to najlepiej gdyby istniała jakaś wizualna granica działania, ale nie jest to niezbędne
>pędzelek musiałby dostosowywać się do terenu, a nie tylko rozrzucać obiekty oddalone o losowy promień od środka/
>opcja ustawienia obiektom wstawianym przez pędzelek losowego obrotu
>możliwość ustawienia wstawiania na klik i "full-auto", przy czym to drugie najlepiej z suwaczkiem do określenia czasu, jaki upłynie między wstawieniem kolejnych obiektów (pewnie starczy od 0,1s do 3-5s, ale suwane jakoś logarytmicznie, bo ponad 1s to dziesiątki sekundy mają dość małe znaczenie)
>lista obiektów do losowania przez pędzel przy każdym wstawieniu (jak opsane w punkcie 1.)
jest git dobrze robią trzymaj tak dalej