Jeszcze pytanie, czemu ET22 jeździ się tak małymi prądami w porównaniu np do EU07 czy ET41? Łatwiej wpadają w poślizg?
W ruchu pasażerskim często jeździło się pod sufit, co dawało dobre przyśpieszenie całym składem. Oczywiście by jechać pod 600A ważne było patrzeć na napięcie sieci, bo znacznie spadało, co powodowało wybicie nadprądowego w podstacji. Przy rozruchu w połączeniu szeregowym nie mao sensu dawać po 600A bo mocno szarpie, łatwo wpada w poślizg i łatwo ją podkuć, a poza tym przy ok 20km/h trzeba boki wrzucić do końca i dopiero potem można dać na szeregowo-równoległą (przy około 30-35 km/h), by zmniejszyć mocne szarpnięcie, przy zmianie grup silników. Zdarzyło mi się kilka razy jak przy 80km/h i wszystkich bokach gdy prąd jest ok 550A wpadła w poślizg, często spowodowany przejazdem przez przejazd drogowy ( bo kurz, błoto itp.).
W ruchu towarowym ruszanie odbywa się przy małym prądzie, by jak wiadomo na początku napiąć skład, a potem jazda jest uzależniona od ciężaru składu, ze względu na wytrzymałość sprzęgów oraz możliwe szarpnięcia.
Na tym filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=7UcoeOSWD3Y&feature=relmfu jest świetnie pokazany rozruch ET22 przy 3341 ton brutta. Przy ruchu towarowym zaleca się jazdę przy prądzie max 400-450A ze względu na grzanie się silników i długi rozruch.