Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Driver24

Strony: [1] 2 3 ... 7
1
Na warsztacie / Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« dnia: 25 Stycznia 2020, 14:35:44 »
tmj, czy da się zrobić takie oświetlenie jak z reflektorów na latarnie stojące?
Btw, górny reflektor powinien oświetlać częściowo trakcję elektryczną, aktualnie nie widać w nocy wskaźników We. Da się coś z tym zrobić?

2
Bieżące kolejowe / Lokomotywy na sprzedaż
« dnia: 25 Lutego 2014, 10:56:01 »
Wykaz lokomotyw na sprzedaż, jest tam EP07-424.

3
Bieżące kolejowe / Odp: Modelarstwo kartonowe.
« dnia: 05 Kwietnia 2013, 16:32:47 »
@mechu. Racja co do modelu że projektant poleciał w kulki, bo dodatkowo skopiował pantografy które są identyczne jak w wycinance EP09. A się różnią.
Zrobiłeś już czoła 7? Zapodaj tu jakieś fotki czół, jestem ciekaw jak zbliżone są do realnej geometrii. Sam posiadam ten model i w planach chcę zrobić 4E oraz ET41.

4
Bieżące kolejowe / Odp: Modelarstwo kartonowe.
« dnia: 20 Listopada 2012, 07:57:00 »
Na początek jeżeli chodzi o modelarstwo kartonowe to poleciłbym jakiś samolocik z Małego Modelarz by zdobyć choć ciut doświadczenia. Modele są dość proste w budowie. Trzeba się zaopatrzyć w odpowiednie narzędzia, które ułatwią wycinanie oraz pasowanie elementów.
Ja na początku skleiłem Ju-87, Wellingtona, FW-190 oraz B-17. Potem zbudowałem OL49 na której zdobyłem najwięcej doświadczenia, a dalej EP09. Jest dużo ciekawych relacji z których można brać przykład i szlifować swój warsztat. Najważniejsze jest to by się nie spieszyć z budową. Metoda: wyciąć - pasować - przykleić. Potem dochodzą takie elementy jak retusz, czy malowanie.

Warto przeczytać wątek na forum modelarskim, bo znajdują się tu cenne informacje dla początkujących:
http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=210868&t=210868&filtr=0&page=1

Pozdrawiam.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Modelarstwo kartonowe.
« dnia: 19 Listopada 2012, 17:58:37 »
Wydaje mi się, że będzie podobnie jak z EU07. Model dla średnio zaawansowanych. Po fotce widzę, że tak jak w EU07 trzeba będzie sobie dach kabiny szpachlować. Także @oscyp dasz radę. Ważne jest by się przy modelu nie spieszyć ;)

6
Bieżące kolejowe / Odp: Modelarstwo kartonowe.
« dnia: 19 Listopada 2012, 12:52:25 »
@Benek, czekam na torowisko aż skończę, wtedy przedstawię model EP09 w pełnej okazałości, ale w zasadzie na ten stan też mogę pokazać ;)
ta ET22 ze zdjęcia to jest to zdjęcie z wystawy (nie moje), w trakcie budowy testowej. Model dopiero będzie sprzedawany w styczniu przyszłego roku.

Oto fotki mojego modelu EP09-017 w skali 1:25. Aktualnie robię torowisko oraz będzie trakcja do modelu.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Modelarstwo kartonowe.
« dnia: 19 Listopada 2012, 08:38:26 »
Witam,
nareszcie się doczekałem, pojawiła się następna pozycja modelu kartonowego w skali 1:25 na stronie www.answer.pl.
Jest to ET22 :)


A to model przedstawiony w trakcie budowy:


W wycinance ma być taki model do sklejenia:





8
Inne niekolejowe / Odp: Prypeć - Czarnobyl
« dnia: 10 Sierpnia 2012, 11:04:20 »
Cześć,
ciekawa dyskusja się tu zrobiła. Aktualnie jestem mocno zainteresowany Czarnobylem w szczególności elektrownią.
Bardzo chętnie wybrał bym się, ale ze zwiedzaniem nastawni 4 bloku.
@Tomaszek_Ludz czy masz jakieś informacje na temat zwiedzania bloku 4?

Gorąco polecam linki:
http://www.podniesinski.pl/portal/?p=2901 - znajdują się tu do kupienia filmy z penetracji zony,
http://czarnobyl.cba.pl/

9
Wydział zamówień / Zdjęcia dachu EP09 i EU07
« dnia: 15 Czerwca 2012, 06:55:59 »
Witam.
Potrzebuję szczegółowych zdjęć dachu EP09 oraz EU07.
Z góry dziękuję.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 11 Maja 2012, 09:52:03 »
W ET22 jak i ET41 masz przełącznik na rozruch wysoki. Wiemy do czego służy. Taki rozruch też się czasem stosuje w ruchu towarowym jak i osobowym. Wtedy prąd sięga nawet wartości około 700A. Taki rozruch możemy zastosować dla przykładu, gdy stoimy na górce przed semaforem, z zahamowanym składem. W takiej sytuacji, żeby uzyskać taki prąd musimy najpierw usztywnić skład, czyli wszystkie sprzęgi są napięte. Trzeba ruszać bardzo płynnie, żeby nie powstała tak zwana fala i szarpnięcia. Wtedy łatwo zerwać sprzęgi jak mamy duży tonaż brutta.  Jest to ciekawa sytuacja rozruchowa. Jak skład jest napięty, czyli sztywny to z dużą precyzją podjeżdżamy nastawnikiem do wartości 700A i ciągniemy. W ET22 przy takim rozruchu do pozycji szeregowej dojdziemy dość szybko, więc czas pracy silników przy tym prądzie nie jest zbyt długi. Z reguły nie powinno się trzymać rozruchu dłużej niż 1 minutę (czy 2) ze zrozumiałych względów.

11
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 10 Maja 2012, 07:32:39 »
Jeszcze pytanie, czemu ET22 jeździ się tak małymi prądami w porównaniu np do EU07 czy ET41? Łatwiej wpadają w poślizg?

W ruchu pasażerskim często jeździło się pod sufit, co dawało dobre przyśpieszenie całym składem. Oczywiście by jechać pod 600A ważne było patrzeć na napięcie sieci, bo znacznie spadało, co powodowało wybicie nadprądowego w podstacji. Przy rozruchu w połączeniu szeregowym nie mao sensu dawać po 600A bo mocno szarpie, łatwo wpada w poślizg i łatwo ją podkuć, a poza tym przy ok 20km/h trzeba boki wrzucić do końca i dopiero potem można dać na szeregowo-równoległą (przy około 30-35 km/h), by zmniejszyć mocne szarpnięcie, przy zmianie grup silników. Zdarzyło mi się kilka razy jak przy 80km/h i wszystkich bokach gdy prąd jest ok 550A wpadła w poślizg, często spowodowany przejazdem przez przejazd drogowy ( bo kurz, błoto itp.).

W ruchu towarowym ruszanie odbywa się przy małym prądzie, by jak wiadomo na początku napiąć skład, a potem jazda jest uzależniona od ciężaru składu, ze względu na wytrzymałość sprzęgów oraz możliwe szarpnięcia.
Na tym filmiku:http://www.youtube.com/watch?v=7UcoeOSWD3Y&feature=relmfu jest świetnie pokazany rozruch ET22 przy 3341 ton brutta. Przy ruchu towarowym zaleca się jazdę przy prądzie max 400-450A ze względu na grzanie się silników i długi rozruch.

12
Bieżące kolejowe / Odp: Modelarstwo kartonowe.
« dnia: 27 Kwietnia 2012, 15:30:41 »
Raczej tam jest skala HO, a modele to takie:
- platforma dwuosiowa Pd21,
- węglarka Wddo,
- wagon chłodnia 4L i 202L,
- wagon serii CWL-30,
- platforma czteroosiowa 412Za, 412Z, 413Z, 405W, 401Z,
- cysterna 418R, 406Ra, 406Rg,
- wagon osobowy 110A, 7A, 7B,
- SM03,
- ET21,
- parowóz Tr21,
i to tyle.


13
Bieżące kolejowe / Odp: Modelarstwo kartonowe.
« dnia: 25 Kwietnia 2012, 15:32:52 »
@jageer,

po niewielkich przeróbkach z 303E, będziemy mogli zrobić 4E oraz ET41. Pracy będzie sporo. W takiej sytuacji najlepiej od razu zacząć 3 budowy ;)

14
Bieżące kolejowe / Odp: Modelarstwo kartonowe.
« dnia: 25 Kwietnia 2012, 12:45:17 »
Witam.
Już niedługo powinny pokazać się nowe modele kolejowe, które obowiązkowo trzeba będzie skleić:




Dla zainteresowanych polecam linki:
http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=211432&t=211432&filtr=0&page=1
http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=211433&t=211433&filtr=0&page=1

Modele robią duże wrażenie a w szczególności EN57 który po sklejeniu będzie miał długość 2,6m :)


15
Bieżące kolejowe / Odp: Kolejowy Rotfl
« dnia: 11 Kwietnia 2012, 07:21:18 »
Ale i tak moim zadaniem układ sygnału jest niewłaściwy. Powinno być na odwrót, czyli czerwone po prawej. Bo tak jak jest jadąc w nocy masz lewe pobocze nie doświetlone i łatwo jest przeoczyć przy dużej prędkości jakiś wskaźnik. W rzeczywistości nie ma się czasu na szukanie w WOS'ie ograniczeń dla lewego toru, no chyba że się jedzie z pomocnikiem który jest "połapany".

16
Wydział zamówień / Plany, schematy - pojazdów, obiektów, itp.
« dnia: 28 Marca 2012, 12:29:47 »
Witam,
Jak ktoś posiada ciekawe plany, schematy jakichkolwiek pojazdów, budynków, itp. to proszę o umieszczanie ich tutaj.

Schematy pojazdów: http://www.the-blueprints.com/



  Dodano: 28 Marca 2012, 20:15:34
Schematy taboru kolejowego http://photo.qip.ru/users/manchteyn-tm/135155325/153812966/

  Dodano: 28 Marca 2012, 20:18:50
schematy taboru kolejowego polskiego http://plany.zonk.pl/

  Dodano: 28 Marca 2012, 20:20:30
Plany posterunków i stacji http://semaforek.pl/

17
Tabor kolejowy / Odp: Czas zamykania, a otwierania stycznikow
« dnia: 21 Marca 2012, 11:56:19 »
@Hunter, tak z ciekawości zapytam, czy zamierzasz wprowadzić różne czasy pracy styczników w zależności od modelu 4E czy 303E? Bo napewno wiesz, że w 303E są elektropneumatyczne a w 4E pneumatyczne.
Tym bardziej w 4E zjeżdżając szybko kołem do 0 z szeregu to słychać opóźnienie w przełączaniu i takie bardzo charakterystyczne klekanie :)

18
Pomoc w tworzeniu / Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
« dnia: 20 Marca 2012, 11:29:32 »
Ach.. nie zauważyłem...  Dzięki Quark.

A można zamiast t dodać w to miejsce KeyCtrl01? To może wtedy będzie działało w różnych eventach shift+1.
No chyba że zrobimy jakiś standard i np: połączenie radiowe to będzie r.

Dzięki @Benek za wytłumaczenie.

19
Pomoc w tworzeniu / Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
« dnia: 20 Marca 2012, 11:00:57 »
Hmmm... coś nie trybie...

Jak używamy KeyCtrl01 to przez shift+1 odpalimy eventa ale tylko raz.
Natomiast z eventlauncherem to będzie tak: eventlauncher01   ??

@Benek a gdzie się definiuje ten klawisz?

20
Pomoc w tworzeniu / Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
« dnia: 20 Marca 2012, 10:05:42 »


Na obrazu mamy taką sytuację:
W punkcie 1 startuję ze scenerią. Naciskam shift+1 i odpalam radyjko i zaczynam bełkotać z nastawnią.
Podjeżdżam do punktu 2 i naciskam shift+1 [?]  by kontynuować  rozmowę z nastawnią o pozwolenie wjazdu na szlak.

Czyli jak napisać eventy do takiego scenariusza by użyć dwa razy shift+1?

21
Pomoc w tworzeniu / Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
« dnia: 20 Marca 2012, 09:48:53 »
A promień można zmniejszyć np: do 500m?
Czyli eventlauncher działa w momencie jak wjadę w jego obręb działania?

22
Pomoc w tworzeniu / Eventy - eventlaunchery a klawisze
« dnia: 20 Marca 2012, 09:27:59 »
Bry,
a nie można by było coś takiego zrobić by przypisywać wywołanie eventu przez np: shift+1 do toru, ale w tym sensie by działało tylko do eventu przypisanego do danego toru, następnie stojąc na następnym torze wywołać inny event także przez naciśnięcie shift+1 ? Wtedy moglibyśmy jedną kombinacją (np: shift+1 to wywołanie radia, odpowiedź przez radio itp) wywoływać przeróżne zdarzenia, na różnych torach.

Chyba to jakoś z sensem napisałem :P

23
Bieżące kolejowe / Odp: Ogłoszenie - Kurs na Maszynistę PT
« dnia: 17 Marca 2012, 22:23:52 »
Witam.
Interesuje mnie taka sprawa, iż jest paru zapaleńców którzy chętnie by pozyskali prawo do kierowania pojazdami trakcyjnymi pomimo negatywnych badań zdrowotnych ze względu na oczy. Np: lekki daltonizm (czyli wyróżniają tylko podstawowe kolory) lub noszone okulary.
Czy jest możliwość przystąpienia do ubiegania się o taką licencję mimo braku dopuszczenia ze strony badań zdrowotnych? Jak to się ma do tego?

24
Inne niekolejowe / Odp: Symulator Lotu Flighgear.
« dnia: 16 Marca 2012, 16:50:40 »
Leć na wschód, tam musi być jakaś cywilizacja.

No OK. Ale jaki azymut?

25
Inne niekolejowe / Odp: Symulator Lotu Flighgear.
« dnia: 15 Marca 2012, 20:00:21 »
No to skoro nauczyłeś się latać to w czym problem dolecieć do drugiego lotniska?

26
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 13 Marca 2012, 21:10:42 »
Ta metoda jest zbyt pracochłonna.
Aktualnie dzielenie flexa na odcinki poniżej 100m jest zrobione w programie czy w skrypcie?

27
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 09 Marca 2012, 19:51:53 »
Tak @Benek. Nawet napisałeś mały tutorial jak to zrobić tu: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19957.msg246492.html#msg246492
ale trzeba się trochę namotać jak dużo tego robisz. Więc tak z ciekawości pytam czy jest możliwość dodania to do skryptu by było szybko.

28
Na warsztacie / Odp: Skrypty do 3ds max
« dnia: 09 Marca 2012, 19:34:13 »
Witam.
Ja także mam propozycję.
Kładąc fleksa od długości "X"  potrzebuję go podzielić na "n" odcinków, czyli klikając na fleksa dzieli mi się na kilka mniejszych fleksów. Czy jest taka możliwość zrobienia tego w skryptach jako dodatkowa funkcja?

29
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 06 Marca 2012, 12:45:02 »
Z przepisów E1:

"...Jazda na sygnał zastępczy "Sz" może odbywać się z szybkością nie wiekszą niż 40 km/h i nie wymaga zatrzymania się przed nim. Maszynista jednak powinien tak regulować szybkość jazdy, aby mógł w każdej chwili zatrzymać pociąg, w razie nagłego zauważenia przeszkody. Przy wyjeździe na szlak bez blokady samoczynnej jazda z prędkością do 40 km/h obowiązuje w granicach posterunku ruchu."

40 km/h obowiązuje tylko w granicach posterunku. Na szlaku już nie.

30
Bieżące kolejowe / Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« dnia: 05 Marca 2012, 08:47:57 »
A czy ktoś z was może wie, czy mechanik EP09 zginął za nastawnikiem?
Jest jedno takie zdjęcie w którym możliwe że to widać.
Z drugiej strony pomocnik miał bliżej do drzwi wyjściowych niż do maszynowni, chociaż to też zależy którą kabiną jechali.  Może pomocnik wyskoczył wcześniej...

Jechali w kabinie A, za plecami pomocnika były drzwi do maszynowni.

Strony: [1] 2 3 ... 7