Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Driver24

Strony: 1 ... 5 6 [7]
181
Bieżące kolejowe / Zabawny Filmik
« dnia: 07 Maja 2006, 19:02:58 »
Wogóle to ten koles co prowadzi siódemke zrobil ciekawy bląd. W rzeczywistosci jak tak szybko da sie boki odrazu wskakując na 5 lub 6 pozycje to jest niezłe szarpniecie. Raz tak z ciekawosci zrobilem i oberwalo mi sie od mechanika. Powinno sie płynnie przestawiac pozycje "by pasażerowie nie odczuwali szarpniec podczas jazdy" :P

182
Na warsztacie / wrocław-opole
« dnia: 27 Kwietnia 2006, 18:44:58 »
http://www.kolejomania.rail.pl/

na tej stronce jest kilka filmików ze szlaku Brzeg- Opole z kabiny (chyba SA)
może sie przydadzą :)

183
Publikacje / Poprawione kabiny do ET22
« dnia: 26 Kwietnia 2006, 11:56:49 »
Dokładnie. Strasznie buja na łączeniach toru. Ale to wszystko zależy od zniszczenia torowiska. Ja z mechanikiem raz, stalismy z kubkami kawy przez 45 min na ugietych kolanach, żeby mozna bylo sie jako tako napic, bo tak bujało, góra-dół :)
A tak pozatym to wielu maszynistów którzy tylko jeżdzą Bykami mają kłopoty z żołądkami. Jest to choroba polegająca na tym ze jelita z żołądkiem sie przesuwa od tego bujania ciągłęgo.

184
Publikacje / Lokomotywa EP23-001 (wariacja)
« dnia: 25 Kwietnia 2006, 12:24:34 »

185
Tabor / Intercity
« dnia: 25 Kwietnia 2006, 07:53:24 »
Witam.
Jeżeli chodzi o osiąganie przez loki prędkości ponad konstrukcyjne, to znam 2 maszysnistów którzy robili testy predkości razem z jakąś ekipą inżynierków na świeżej EP07 po remoncie generalnym. Lecieli na odcinku brzeg opole bodajrze 163 km/h. Są to nieoficjalne informacje.
Wiec predkosc nie zależy od bezpeczników, ponieważ są to silniki szeregowe (im wieksza predkość obrotowa tym mnieszy pobierają prąd, dlatego mają tendencje do rozbiegania), a bardziej chodzi tu o możliwosci maksymalnych predkosci obrotowych silnika i grzania sie łożysk w wózku. Ale to tak bardzo ogólnikowo.

Pozdrawiam.

186
Poszukuję, chcę zrobić / Jak pomóc twórcom SPT ?
« dnia: 12 Kwietnia 2006, 16:41:09 »
Witam.
Od dłużeszego czasu przygladam sie jak rozwija sie SPT. Przeważnie byly to klótnie, że bardzo powli sie to rozkręca itd. Z wypowiedzi Barta wynika że brakuje informatyków którzy byli by wstanie napisac kody i takie tam rzeczy o których raczej wiekszosc z nas nie ma pojecia.
Mam pewien pomysl jeżeli chodzi o skaplikowane sprawy zwiazane z programowaniem. Otóż, widzialem na stronach amatorskich kierowców rajdowych tak zwaną cegiełkę w postaci smsa za 2,5,10 zł na koszty utrzymania auta itp. Byli to studenci którzy nie pracowali, a jedynie pomagali im znajomi, rodzice i internauci.
Gdyby u nas na forum zrobic tak zwaną cegiełkę na rozwój SPT, i nawet niech wiekszosc osób by wyslalo smska, to z otrzymanej kasy można by bylo dac informatykowi prywatnemu by zrobil cos z czym nasi sobie rady nie dają.
Uważam że ułatwiło by to prace wspaniałemu zespołowi SPT i przyśpieszylo prace nad wydaniem SPT.

Co wy o tym sądzicie? lub moze macie jakies inne ciekawe pomysly...
Pozdrawiam.

187
Na warsztacie / wrocław-opole
« dnia: 12 Kwietnia 2006, 16:20:54 »
No tak, aparatem bedzie lepsza jakosc zdecydowanie...
ale ja to dla siebie robie, bo chce miec to na DVD i ogladac jazde jedzac chipsy i popijac coca-colą :)
w zasadzie chce nagrac linie Wroclaw-Przemyśl, bo od dzieciństwa co roku jeżdze ta trasą. Kamerke mam fajną bo miesci aż 8GB danych. wiec moge nagrac cos na jakosci DVD :) Kwestia tylko dobrego umocowania w kabinie tak by mechanikowi nie przeszkadzalo i bylo w miare dobrze widac trase (romawialem z paroma i powiedzieli ze nie ma problemu).

No a jadac w ostatnim wagonie, to troche lipa, bo nawet jak uda Ci sie odtworzyc odwrotnie film to i tak sygnalizacje masz wszedzie na stop, i jedziesz non stop lewa strona. A ogladanie filmu jak uciekaja Ci tory to tak nie zabardzo mi sie uśmiecha, można fajnej fazy dostac... efekt oddalajacego sie obrazu :P

188
Publikacje / Lokomotywa ET22-304
« dnia: 12 Kwietnia 2006, 01:19:30 »
Akvin masz moze wersje z wiadrami 304 ale z twoim modelem et22 któty możesz udostępnic?

189
Na warsztacie / wrocław-opole
« dnia: 11 Kwietnia 2006, 19:21:36 »
Witam,
Piotrln, możliwe ze w niedalekiej przyszlosci bede mial cala trase Wroclaw-Opole nagrane na DVD z kabiny, ale narazie nad tym pracuje ;)
(musze wymyslec jakis patent na zamontowanie kamery, by nikomu nie przeszkadzalo i zeby sie mocno trzymala)
A tak pozatym jak potrzebujesz pomocy to chetnie pomoge.

190
Na warsztacie / Blachownia - Częstochowa Gnaszyn
« dnia: 07 Marca 2006, 00:34:25 »
BohunIC... jak dla mnie jesteś GENIUSZEM!!!
po prostu rewelacja... trzymam kciuki za dalsze prace nad rewelacyjną trasą...

Pozdrawiam

191
Publikacje / Lokomotywa EP05
« dnia: 17 Lutego 2006, 17:27:20 »
a jak zamknąc okno od strony maszynisty? bo przy 160 mocno wieje...    ;)

192
Bieżące kolejowe / Jak zabrać się do loka z maszynistą w trase?
« dnia: 07 Stycznia 2006, 23:24:50 »
Witam!!!

Na elektrowozach przejechalem do tej pory 2000km, i moj najdłóższy odcinek mial 536km, około 9h w kabinie bez przerwy. Wlasnie te 9h w kabinie spowodowaly jak bardzo mocno pragnę byc maszynistą...
Ja zakombinowałem następująco by tyle km przejechac,
otóż:
Chodzilem do lokomotywyowni u siebie w miescie tak 1 w tyg, pytając sie oczywisice czy moge zrobic sobie kilka zdjec loków bo jestem MK itp... po 2 miesiącach chodzenia do lokomotywowni poznałem paru pracowników i kilku maszynistów. Oczywisice niewpraszałem sie odrazu do kabiny, tylko pytałem sie o szczegóły eksploatacji maszyn i danych technicznych itp. Potem ów pracownik pokazal mi kabine... sam zaproponował... a po tym jak mnie tam widzial ze czesto przychodze i foce loki sam mi zaproponowal jazde w kabinie :)   Chodzi o to ze trzeba trafic na maszyniste który wie co robi, gdy Cie zabiera na maszyne (bo doskonale zdaje sobie sprawe ze moze dostac nagane, a nawet stracic prace), a najważniejsze to jest to zeby Cie poznał!!! bo jak widzi ze bardzo interesujesz sie koleją i widzi to rozmawiając z tobą, bardzo szybko znajdziesz sie w kabinie... ale nigdy, przeniegy nie wolno sie prosic, tymbardziej gdy Cie nie zna, bo to maszyniste tylko zniecheca. Potem jak Cie lepiej pozna, wymieniacie sie telefonami i informuje Cie jakie ma fajne służby itd....

No.... może ktoś moją metodą zdobędzie maszyne :)
Pozdrawiam

193
Cytuj
Driver24 napisał:
2. YouBy dobrze napisal i ja sie z nim zgadzam...."

Wojtek M napisał:
No prawie, chodziło mi o PRZEKAŹNIK a nie BEZPIECZNIK. Jednak masz poważne problemy ze zrozumieniem prostego tekstu


Masz dziwny tok myślenia, ale to twoja sprawa...
YouBy chodzilo o zasade dzialania WYSOKIEGO ROZRUCHU, a nie czy to jest przekaźnik czy bezpiecznik (zresztą jedno i drugie chroni silniki przed uszkodzeniem), wiec faktycznie niepotrzebnie sie w tej kwestii spieramy, jak to napisal kolega Radkos07. Pozatym podałem CYTAT Z KSIĄŻKI: "Lokomotywy elektryczne serii ET22" wydawnictwa komunikacji i łączności 1991, w tym celu zeby podac teoretyczna zasade dzialania wysokiego rozruchu, według fachowej lektury. Doskonale wiem ze sprzegi mają 850kN, bo jest to nawet napisane na czolach lokomotyw.
Pozatym piszesz tu o jakichś moich wpadkach. Proponuje ci przeczytac uważnie temat dyskucji i jej prześledzenie, bo dochodzisz do błędnych przemyśleń. Ale mniejsza z tym...

Idą świeta i nowy rok sie zbliża, wiec trzeba sie cieszyc i szanowac :)
Oby przyszły rok byl udany dal nas i dla jedynego w swoim rodzaju symka MaSzyny EU07 :)))

P.S.
Skoro masz dostep do kabiny i jazdy w ET22 proponuje zebys pomierzył czasy od momentu ruszania przez 5,10 i 20, sek na poz1,potem2,3 i 4. Moze sie to przydac do poprawy fizyki ET22 w symku. Ja postaram sie to zrobic na EU07 bo do tej maszyny mam dostep. I moze dzieki temu przyczynimy sie do polepszenia zachowania sie loków bardziej realistycznie.

Pozdrawiam

Dodano po 6 minutach:

 
Cytuj
YouBy napisał:
czyli trzeba robić przynajmniej charakterystyki, jak nawet nie fizykę, dla każdego loka osobno


Wydaje mi sie ze wystarczyło by naprzykład:
oddzielic loki datą produkcji,modernizacją czy usprawnieniami. Wiadomo ze 4E czy 303e maja podobne charakterystyki to samo jest z ET22. Ale pisanie charakterystyki dal każdej lokomotywy chyba mija sie z celem bo ciężko by bylo każdym lokiem sie przejechec i pomierzyc czasy przyspieszenia :P

194
1.
Cytuj
No i dodam, że napisałem coś takiego:

Przypuszczam, że na 4 do 20 kmh max. Cały czas bedzie miał tendencję do rozpędzania, ale czekanie to wieczność. Nikt tak nie jeździ.

Masz problemy z interpretacją tekstu?


2.
Cytuj
Wojtek M napisał:

Źle ;)

Przekaźnik nadmiarowy. Na et22 normalnie na układzie szeregowym trzyma do około 620A a na wysokim nawet do 800A. Ale to zależy od egzemplarza. Na et22 323 jak dasz na SR przy v mniejszej jak 30 kmh to 80% że wybije. Pewnie teraz już to zrobili i trzyma dobrze


1. Nie mam klopotu z interpretacja tekstów...   A to co napisales nie sprawdza sie w praktyce, bo tak jak potwierdzil moją wypowiedz kolega Radkos07 luzem jadac 20km/h dajesz nastawnik na poz 2,(najdalej!!!)bo dalej nie ma potrzeby dawac nastawnikiem na poz. 4 bo maszyna ciagnie dalej. Ale to nie trwa  wiecznosc. Wiecznosc może i by trwało osiąniecie predkosci 100km/h na 4 poz. nastawnika.

2. YouBy dobrze napisal i ja sie z nim zgadzam. Wysoki rozruch stosuje sie po to by zwiekszyc siłe pociągową lokomotywy przy ruszaniu, lub w trakcie jej toczenia. Np: Mozemy włączyc szybki jak ruszamy  składem osobowym w sposób "rakietowy" z peronu by uzyskac wieksze przyspieszenie... ale tego sie raczej nie stosuje, chyba ze mechanik chce sie pochwalic ze umie szybko przyspieszac :P (tak jak mi pokazal), a druga mozliwosc to ruszanie skladem towarowym. Tylko wazne jest by uzywac rozruchu maks 5min bo jednak silniki trakcyjne pobierają duzy prad i sie mocno grzeja. Pozatym jest to temat o EU07 a nie ET22 Wiec ciesze sie ze "cos tam wiesz" o przkaźniku nadmiarowym w ET22.

Co do ET22. Cytat z książki o ET22: "Rozrych Wysoki można stosowac jedynie w przypadku wyposażenia lokomotywy i wagonów w tzw. sprzęg centralny, który umozliwia realizowanie siły pociągowej powyżej 420kN (42000kG). Jazdę taką można kontynuowac tylko przez 5min i tylko w połączeniu szeregowym silników trakcyjnych. Przekroczenie dowolnego czasu jazdy przy tym rozruchu jest sygnalizowane buczkiem, który jest automatycznie uruchamiany poprzez odpowiedni przekaźnik. Z chwilą zadzialania buczka należy przełączyc przełącznik w położenie rozruch NISKI, zmieniając tym samym prąd rozruchowy z wartości 580A do wartości 440A..."

195
Cytuj
Różnica jest praktycznie niewielka. Jak złapie przy 0 kmh na pierwszej pozycji to od razu wskakuje na około 200A. Kolejne dokładanie pozycji nie powoduje tak dużych różnic w prądzie, więc Twoje przemyślenia nie są słuszne.


Skoro twierdzisz ze moje przemyslenia sa niesłuszne,to na jakiej podstawie doszedłes do wniosku ze szybciej na 4 jak 20km/h nie pojedziesz siódemką? Przy składzie 8 wagonów na pozycji 1 jest faktycznie ok 200A, na 2 około 250A, na 3 około 310A, a na 4 400A.
Wiec jakbys jechal luzem 07 to zauważyłbys ze na 1 płynnie rusza, a w momencie jak dasz 4 czujesz jak cie w fotel wciska.

Wiec na to wygląda ze nie siedziales w "7" (chyba ze na postoju w dniach otwartych, lub skansenie) skoro twierdzisz ze szybciej jak 20km/h na 4 nie pojedzie.

 A zapewjniam Cie ze pojedzie i to nawet ponad 40km/h.

196
Bieżące kolejowe / EU07 w oczekiwaniu na...
« dnia: 19 Grudnia 2005, 16:35:40 »
no jest 4E... ale chodzi mi o 303e... w wersji 22.02.04, a takze w unoffie nie ma z okrągłymi swiatlami.... chyba ze w starszych, ale nie sprawdzalem

197
Witam.
A ja cos takiego zauważylem...
Otóż ostatnio jechalem w nocy Wrocław - Częstochowa i natym szlaku przez 30km jest ograniczenie do 20km/h przed Czestochowa.
Jadąc EU07-037 ze składem 8 wagonów pełnych ludzi, aby utrzymac stałą prędkośc nastawnikem dawalem maksymalnie 2 pozycje, na przemian z 1. Jechalem coprawda na oporach przez jakies 1,5h ale jak mechanik mi powiedzial, nie powinno sie tak jechac, ale przy niewielkim prądzie jest to nie szkodliwe dla loka.

Pozatym na manewrach, luzem, jak sie rozpedzałem do 25km/h to najwyzej dalem 2 poz nastawnikiem. Lokomotywa dalej "ciągnela", wiec wydaje mi sie ze spokojnie pojedzie na 2 poz 40km/h a juz nie mówie o 3 i 4 (bo nie sprawdzalem).

Pozdrawiam

198
Publikacje / Sceneria w pięć minut ;-)
« dnia: 18 Grudnia 2005, 22:24:20 »
hola!   Chłopie!!! coraz lepiej to wygląda!!! :))) mi sie najbardziej podoba misja 2x07 :) i jeszcze ta noc... ale klimacik...  

Fajnie by bylo jakbys zrobil tylko i wylącznie trase nocą... z tego powodu ze nie musisz stosowac tekstur terenu ani dbac o teren.
Dzieki temu mozesz sie skupic na układzie torowym (czego nam brakuje) i eventach. Dzieki czemu szybciej powastała by jakas fajna trasa... oby długa :P

Oby tak dalej. Trzymam kciuki!!!

199
Bieżące kolejowe / EU07 w oczekiwaniu na...
« dnia: 18 Grudnia 2005, 23:56:08 »
heh... no ja tą teksturke juz zrobilem :]
tylko jest dos duzy problem...
otóż 317 ma wiaderka halogenowe i ni w cholere pasują do tego modelu 303e, z tego powodu ze tam sa halogenki kwadratowe i bardzo brzydko to wyglada...

Dodano po 1 godzinach 30 minutach:

 [img=http://img502.imageshack.us/img502/5088/eu073179gj.jpg]

Dodano po 2 minutach:

 cos tu namieszalem...

Dodano po 5 minutach:

 http://img388.imageshack.us/my.php?image=eu073173zw.jpg

200
Publikacje / Sceneria w pięć minut ;-)
« dnia: 18 Grudnia 2005, 18:43:01 »
mi wyskakuje abnormal.... ble ble ble
w tym punkcie w log.txt:

Loading - text model: models\pkp/head5_gyryw.t3d
Loading - text model: models\pkp/post-y-h5.t3d
Loading - text model: models\pkp/post-yn-h5.t3d
Loading - texture: textures\pkp/wskazniki1.bmp
OK
Loading - texture: textures\rail_screw_rused1.bmp
OK
Loading - text model: models\tr/est-polbramka-2t-770.t3d
Loading - texture: textures\tr/est-polbramkaszara-s770.tga
OK
Loading - texture: textures\tr/est-polbramkaszara-p.tga
OK
Loading - texture: textures\tr/#est-polbramkaszara-psegm.tga
OK
Loading - text model: models\wzk.t3d
Loading - texture: textures\wzk.bmp
OK

i to tyle.
P.S. Skąd masz take wagony i skąd je mozna wziąc???   :P

201
Publikacje / Sceneria w pięć minut ;-)
« dnia: 17 Grudnia 2005, 17:20:15 »
Dla mnie na początek rewelacja :))) Odrazu jest akcja!!! :P

Pewnie, ciągnij  tą traske dalej... a może coś ciekawego powstanie...

202
Tabor / 2 kabina w et41
« dnia: 15 Grudnia 2005, 18:53:11 »
Wpis musi wygladac nastepująco:

node -1 0 ET41-148-A dynamic PKP\eu07 et41-133 203E-a 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 ET41-148-B dynamic PKP\eu07 et41-133 203E-b 0.0 connected 3 0 enddynamic

wtedy powinno byc wszsytko ok.

203
Tabor / 2 kabina w et41
« dnia: 13 Grudnia 2005, 23:34:14 »
Kozi ten link nie dziala!

a u mnie po tych zmianach jest juz dużo lepiej.
Jest tak:
KabinaA-korytarzA-mostekA-mostekB-korytarzB-(...szklarnia...)

(...) - w tym miejscu powinna mi sie pojawic kabinaB, ale jej nie ma :(
jestem na koncu jamnika, juz zadowolony a tu brak kabiny, widze wszystko od wewnętrznej strony kabiny... nie kumam tego. Zrobiłem wszystko tak jak to wyjasnił EP08_015.

A jeszcze pytanie do YouBy:
Czy jest możliwosc zrobienia takich samych swiatel drogowych jak to zrobiłes w 303E-M, w sensie takim ze jakies odpowiednie linijki przekopiuje z 303-M.t3d do 203e-a.t3d i 203e-b.t3d  ??? Bo mi sie to bardzo spodobało i jazda w nocy sprawia mi niesamowitą frajde i robi sie super klimacik :P

204
Tabor / 2 kabina w et41
« dnia: 12 Grudnia 2005, 23:46:16 »
Wpis mam nastepujący:
node -1 0 ET41-148-A dynamic PKP\eu07 et41-133 203E-a 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 ET41-148-B dynamic PKP\eu07 et41-133 203E-b 0.0 connected 3 0 enddynamic

i nic to nie daje. Mogę wejsc do drugiego członu po mostku, ale po mostku powinienem miec korytarz do kabiny a nie kabine i korytarz.

      /""""""""""""""""| /"""""""""""""""""|
     |_|__________||__|__________|
____O-O_____O-O__O-O_____O-O_____


Tekstury sa dobrze ułożone i wszystko z zewnątrz wyglada ok.
wlasnie problem polega na tym jak odwrócic prawidłowo kabine w 2 członie ET41, ze jak wlacze symka to powinienem miec:
kabina-korytarz-mostek-korytarz-kabina,
a nie:
kabina-korytarz-mostek-kabina-korytarz.

205
Tabor / 2 kabina w et41
« dnia: 12 Grudnia 2005, 22:49:16 »
Mam ten nowy exe i faktycznie mozna przechodzic do drugiej lokomotywy... ale problem jest nastepujacy... włączam symka z jamnikiem oczywiscie.  znajduje sie w kabinie i jest wszystko git. Nastepnie chce przejsc do drugiego członu, widze korytarz dalej i widze kabine z której to widze tylnią sciane pierwszego członu...

____<----- <----____ a powinno byc tak ___<----- ----->____

strzałka to kabina. Wydaje mi sie ze to cos z plikiem właśnie mmd, lub chk. Próbowalem kombinowac z polozeniem kabiny ale tak namieszalem ze sie pogubilem. Moze ktoś wie jak to naprawic? lub jak zdefiniowac polozenie kabiny i korytarza w 2 członie ET41?

Pozdrawiam.

206
Publikacje / Lokomotywa EP02 do pobrania
« dnia: 10 Grudnia 2005, 05:50:32 »
Witam.
Niespodzianka jest super.
Mam tylko skromny problemik, otóż mimo wpisu do pliku dynamic.dat i zainstalowania EP02 w start nie wyswiatla mi sie ten lok i nie moge nim jeździc :/ probowalem juz wszystkiego ale nic to nie dalo. Natomiast jak dam EP02 do innego skladu (AI) to wtedy na trasie go widze. o co chodzi?

207
Bieżące Symulatorowe / KIEDY_PACZKA_CAŁOŚCIOWA_DO_DIABŁA_!!??
« dnia: 06 Grudnia 2005, 16:24:59 »
Witam.

Ja także chcetnie pomogę przy projekcie. Mam możliwosc:

- przebywania w kabinie loka i jazdy,
- posiadam aparat cyfrowy,
- wiedze techniczną o budowie i dzialaniu lok elektrycznych, wszczególnosci EU07 i ET22.

208
Bieżące Symulatorowe / Światła
« dnia: 04 Grudnia 2005, 12:37:22 »
Witam.

Chciałbym pogratulowac koledze YouBy za świetny pomysł zrobienia tych światel. Uważam ze wykonał świetną robote!!!

Włączyłem symka na trasie bochnia z takimi ustawieniami światła:
atmo 0.5 0.6 0.7 0 1200 0.5 0.6 0.7 endatmo //atmosfera: kolor nieba, mgla: poczatek, koniec oraz skladowe RGB (0...1)
light -500 500 200 0.1 0.12 0.11 0.00 0.0 0.0 0.00 0.00 0.00 endlight//ok swiatlo

to jakby pora bardzo wcześnie poranna... i przy tym ustawiniu sprawdzilem te swiatla.... normalnie... pełna rewelacja. zdarzylo mi sie jechac kilka razy w nocy w kabinie siódemki. Mam takią skromną sugestie do youBy czy mógłby tylko wydłóżyc te teksturki swiatel bo one swieca w pozycji jakby były przyciemnione... pozatym jak rozmawialem z maszynistą to światla na "długich" świecą do ok. 300m.
Pozatym jak spróbujecie pojechac na powyższym ustawieniu atmosfery, to zauważycie ze nic w kabinie nie widac(jedynie kontrolki) i trzeba jechac na czuja... czy ktos moze zrobil oswietlenie kabiny lub cos w tym stylu?

Serdecznie pozdrawiam

209
Bieżące Symulatorowe / Lista Obecności
« dnia: 08 Listopada 2005, 18:44:42 »
adamoz126(at)wp.pl

Strony: 1 ... 5 6 [7]