Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Driver24

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: ed250 pendolino
« dnia: 29 Września 2022, 10:07:32 »
Gada, bo ma doświadczenie i nie krytykuje bez sensu, tylko daję poradę dla początkujących. Nikt odrazu nauki matematyki nie zaczyna od całek, a nauki gry na instrumencie od koncertów Mozarta.

2
Na warsztacie / Nowy zewnęrzny edytor ?
« dnia: 03 Marca 2020, 21:29:03 »
Wątek powiązany z https://td2.info.pl/inna-tworczosc/nowy-zewnetrzny-edytor-do-td2/msg62058/?topicseen#msg62058

Witam.
Na wstępie powiem że obecną wersję programu raczej należy traktować jako ciekawostkę niżeli coś przydatnego.
Nie jest to raczej edytor (przynajmniej w obecnej wersji) lecz program przeznaczony do generowania terenu na podstawie heightmap.
Program pozwala wyeksportować gotowy plik SCN.
Przykładowy teren wygenerowany za pomocą programu:
https://eu07.pl/userfiles/23716/image76dc224ff8799a61.png

i wygenerowany plik SCN otwarty w Maszynie
https://eu07.pl/userfiles/23716/image.png

Instrukcja obsługi programu:
Poruszanie kamerą za pomocą klawiatury (WSADQE i strzałki)
Wybieramy rozmiary siatki - muszą być takie same jak rozdzielczość heightmapy.
Ustawiamy mnożnik (zalecane 30)
Podajemy pełną ścieżkę dostępu do naszej heightmapy
Generujemy podgląd...
Jak nam się spodoba to możemy wygenerować plik SCN, podajemy w polu poniżej tekstu "wyjściowy plik scn" dokładną ścieżkę naszego pliku np:
C:\Users\skors\Documents\test.scnProgram sam utworzy plik jeśli go nie ma w tej lokacji (program nie tworzy folderów).
Dla wygody użytkownika program generuje kawałek toru oraz ustawia tam drezynę - dzięki czemu wygenerowany plik można łatwo uruchomić z poziomu programu Rainsted (w przyszłości będzie możliwość wyłączenia tej funkcji)

Link do programu (V0.1): https://drive.google.com/file/d/1J98AkrZhdRWg__fHFKOQkDVnb_uPSr-D/view?usp=sharing

W paczce są przykładowe heightmapy.


W przyszłości planuję dodać możliwość ustawiania torów i obiektów.
Obecnie pracuję nad dodaniem algorytmu który by usuwał zbędne terrainpointy (tak w skrócie).
Ze względu na prostotę plików zapisów planuję też dodać możliwość konwersji map z Maszyny do TD2 (i Vice-versa)

Za cel postawiłem sobie stworzenie edytora który w obsłudze i działaniu będzie przypominał ten z trainza.
Możliwe jest przy takiej metodzie zapisu używanie pędzli (do edycji terenu) znanych właśnie z trainzowego edytora.


TODO:
-Możliwość ustawiania skali generowanych terrainpointów
-Wprowadzenie generowania krzywych beziera (w przyszłości pozwoli to na generowanie torów)

3
Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 31 Maja 2015, 21:54:41 »
Zakończyłem prace nad swoim edytorem istniejących scenerii. Wcześniej parę razy zdarzyło się mi mówić, iż już nie przewiduje dodatkowych funkcji, jednak co jakiś czas mnie nachodzi i coś dodaje. Myślę, iż to jest już ostateczna wersja. Na więcej nie mam już chęci, ochoty i chyba wiedzy. Od ostatniego wystawienia oprócz dodania nowych rzeczy, poprawiłem już istniejące m.in. wyświetlanie na mapie semaforów, gdy separatorem tokenów była spacja (kiedyś zrobiłem tylko na średnik dla semaforów i tak zostało - zapomniałem) .

Lista możliwych rzeczy do wykonania w edytorze:
1) Wyświetlania mapki scenerii wraz z semaforami, przejazdami i punktami
początku i końca postawionego składu.
2) Edycji torów w scn: nazwy toru, eventów przypisanych to toru, prędkości
3) Prostego i szybkiego w użyciu wstawiania składów w dowolnym miejscu w scenerii .
4) Automatycznego tworzenia  w scenerii eventów sem_info, s1, sr1 i ms1, shp z automatycznym uwzględnieniem kierunku jazdy z kierunkiem postawienia semafora.
5) Interaktywne wyznaczanie szlaku.
6) Automatyczne pisanie eventów sterujących zwrotkami/anglikami pod wyznaczony szlak.
7) Automatyczne pisanie eventów sterującymi semaforami na sygnały zezwalające na jazdę dla wyznaczonego szlaku.
8) Automatyczne pisanie eventów sterującymi przejazdami dla wyznaczonego szlaku lub dla całej scenerii.
9) Automatyczne wstawianie eventów podających sygnał RP1 przed przejazdami i przecięciami torów z drogą.
10) Interaktywne wstawianie rozkazów dla AI typu odczep wagony, aktywuj/dezaktywuj pojazd, zmień kierunek jazdy itp.
11) Tworzenie losowych eventów
12) Ekstrahowania obiektów z wczytanej scenerii.
13) Sprawdzenia poprawności przypisania eventów sem_info w scenerii jak również sprawdzania unikalnych nazw semaforów i przejazdów.
14) Zaludniania scenerii i stawiania ławek.
15) Stawiania domków (wraz z latarniami) i drzew
16) Stawiania dowolnego includa w dowolnym miejscu scenerii
17) Dodawania eventów dźwiękowych do scenerii
18) Wstawiania pionowych trójkątów np. do tworzenia obiektów typu płotki, lasy, zwierzęta itp.
19) Tworzenia automatycznej kopii plików będących tematycznymi podziałami scenerii. Na kopii tej można zupełnie bezpiecznie tworzyć nowy scenariusz, bez obawy, że zepsuje się oryginalną scenerię.
Kopia pozbawiona jest składów, eventów, komórek pamięci, ograniczeń prędkości.
20) Usuwać pojedyncze składy, co umożliwia albo usunięcie danego składu albo podmianę danego składu.
21) Zmianę/dodanie opisu + zdjęcie logo scenerii.
22) Wstawianie gór, wzniesień
23) Wstawianie nasypów przytorowych
24) Wstawianie peronów wraz z tablicami peronowymi i wskaźnikami W4 oraz przypisaniem eventu do toru od wskaźnika
25) Wstawianie dowolnych wskaźników przytorowych
26) Szeroko rozumiana edycja istniejących w scenerii wskaźników
27) Automatyczna korekta obiektów inc, aby nie wchodziły w skrajnię toru
28) Automatyczna korekta współrzędnej wysokościowej obiektów inc, aby były postawione na poziomie podłoża
Lista filmów z YT:

Ostatnio dodane:








Wcześniejsze:








  Dodano: 07 Czerwca 2015, 16:01:25
Dodalem nowe narzedzie w moich toolach (Duplikaty_trojkatow_t3d.xls). Sluzy ono do wylapywania duplikatow trojkatow w t3d. Nie jest zoptymalizowany, wiec czas wykonywania dzialania jest spory. Na mojej paczce mialem sporo takich zdublowanych trojkatow w t3d.

Strony: [1]