Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jakubg1 dnia Dzisiaj o 13:06:01 »
Raczej muszą zrobić przejście, bo inaczej jak drużyna konduktorska miałaby chodzić po składzie?
2
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jakisrandomowynoob dnia Dzisiaj o 12:53:17 »
Z tego co patrzę po internetach to GTW mają ten człon przechodni, ale specjalnie szerokie to to przejście nie jest.
3
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Ostatnia wiadomość wysłana przez koszowy dnia Dzisiaj o 11:41:44 »
Ciekawe spostrzeżenie. Też mnie to ciekawi, w jaki sposób rozwiążą tą kwestię. A z ciekawości, jak wyglądają takie przejścia w GTW?
4
Bieżące kolejowe / Odp: Hybrydy Newagu dla IC
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jakisrandomowynoob dnia Dzisiaj o 11:30:15 »
Mnie najbardziej nurtuje, czy człon a'la GTW będzie przechodni, czy wracamy do czasów EW53 z praktycznie podzieloną jednostką.
5
Bieżące kolejowe / Hybrydy Newagu dla IC
« Ostatnia wiadomość wysłana przez koszowy dnia Dzisiaj o 09:18:59 »
Taka ciekawostka się szykuje: https://kolejowyportal.pl/newag-dostarczy-pkp-intercity-hybrydowe-zespoly-trakcyjne/
Cytuj
PKP Intercity rozstrzygnęło przetargu na zakup 35 nowych dwunapędowych zespołów trakcyjnych (HZT). Za dostawę pojazdów odpowiadać będzie Newag, który jako jedyny podmiot złożył ofertę w postępowaniu. To pierwsze takie pojazdy w taborze przewoźnika.
Abstrahując od tego skandalu z Newagiem, to sądzę, że sama jednostka wygląda no jak impuls, z tym, że jest to pierwsza polska jednostka z przedziałem silnikowym, zaś raczej będzie to druga po GTW od DB Regio odwiedzających niegdyś Szczecin.
Jak sądzicie, czy poza wykorzystaniem na dotychczasowych odcinkach po których poruszają się TLK/IC z użyciem składów wagonowych lub szt,  byłaby szansa na uruchomienie w przyszłości jakichś nowych relacji? Mam wrażenie, że one będą dedykowane głównie na Podsudecką w zamian za SN84 i na pewno na Lubuskim. Zresztą, zobaczymy jak to będzie.


PS. pozazdrościli chyba ilości zachpomowi :P
6
WWW / Odp: Nieaktualna klawiszologia na stronie głównej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez matek123 dnia 22 Maja 2024, 23:12:10 »
Ogólnie najaktualniejszy plik informacyjny jest na repo. Z repo jest wrzucany na stronę główną, więc jeżeli chcesz coś poprawiać, to bazuj na pliku z repo.
7
WWW / Nieaktualna klawiszologia na stronie głównej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez robert357 dnia 22 Maja 2024, 22:46:26 »
Sprawdziłem sobie z ciekawości klawiszologie i na stronie głównej Maszyny nie jest zawarta aktualna, która jest w plikach readmie (widać to chociażby po braku wzmianki o SHP w Traxxach).

Dodatkowo niektóre opisy są same w sobie nieaktualne lub niezbyt dobrze napisane. Najbardziej rzucające są te od obsługi hamulców:
- num 9 i 3 nie tylko "ustawiają zawór maszynisty na pozycję o większym/mniejszym stopniu hamowania" a bardziej przekręca/przestawia go od nas (num 9) i do nas (num 3),
- wzmianka o 3x num 9 do ustawienia na odcięcie nie ma w sumie sensu, bo jak ja klikam 3x num 9 to mi się ustawia w uderzeniowe z pozycji jazdy, a co dopiero z innych pozycji,
- komentarze o przytrzymaniu ileś sekund num 3 mają ten sam problem co w punkcie wyżej, do obsługi danych typów hamulców jest dział "sterowanie" (chociaż też powinien zostać w niektórych miejscach przepisany),
- komentarz dla num 7 i 1 są chyba już od dawna niepoprawne, bo w EZT ręczny jest podpięty tak samo jak w innych pojazdach i jedynie co robią to ruszają nastawnikiem jazdy połączonym z hamowaniem (np. Impuls).

Z poprawek to bym zmienił opisy dla nastawnika jazdy oraz bocznikowania (głównie chodzi o komentarz). Są troszku zbyt mało klarowne. Dodatkowo wiele komentarzy nie zmieniła się od lat, bo np. można założyć końcówki praktycznie wszędzie, a nadal mamy "uwaga, nie wszystkie je posiadają" i to jeszcze podkreślone.

W komentarzach od zmiany kanałów radia jest podany zakres od 0 do 8, gdzie 0 jest wyłączony. Szczerze, mało to mówi, zwłaszcza że jest 10 kanałów które możemy ustawić więc komentarz powinien być bardziej klarowny.

Klawisz 9 dla BR285 także nie jest już używany i radio się włącza tak jak w innych pojazdach (w ogóle to klawisze 0-9 podchodzą pod uniwersale do których też jest lista i chyba też nie była tykana od dość dawna?).

Z innych rzeczy to nie znalazłem gdzie niby działa L w EZT co niby "Wyłącza wskaźnik aktywnego hamulca drugiej jednostki"? Jeżeli jest to tylko w wybranych pojazdach, to można to dodać do komentarza jak to jest z resztą klawiszy.

No i główny winowajca czemu piszę ten wątek to... literówka w komentarzu do ZEW3 gdzie jest "ipt" zamiast "itp" :O


Jakby co to mógłbym tę klawiszologię trochę przepisać w wolnym czasie, tylko przydałaby się osoba która wie więcej i zna się lepiej, by chociażby podpowiedziała co się może jeszcze zmieniło i czy jeszcze z któryś z klawiszy zmienił działanie lub wręcz przestał działać.
8
Tabor kolejowy / Odp: Zdjęcia taboru na tekstury
« Ostatnia wiadomość wysłana przez shonek93 dnia 22 Maja 2024, 21:42:10 »
Dziś prezentuje zdjęcia kolegi autorstwa : Mirosław Chiliński ( zgoda jest ) stan fot.24.04.2015r. lokomotywa obecnie jest w malowaniu Orionu a więc zdjęcia nie do powtórzenia

https://eu07.pl/userfiles/8682/TEM2-211.rar - bok x2 / przód ( zdjęcia w lekkim słońcu )
https://eu07.pl/userfiles/8682/TEM2-211.rar
9
Na warsztacie / Odp: Bestie z Woroszyłowgradu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kocio dnia 21 Maja 2024, 15:31:09 »
Lok oczekujący na podsyłkę pustych węglarek stoi korytarzem łącznikowym w stronę nadjeżdżających węglarek. W obydwóch członach brak dachów. Na repo nie wejdę bo jestem b. starym userem/kiedyś nie było problemu/ i w obecnych warunkach wyszukiwania potrzebnych treści nie ogarniam tematu. Czekam więc na oficjalne wydanie. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam.
10
Screeny / Odp: Galeria screenów. / W tym wątku zabrania się umieszczania komentarzy.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez koszowy dnia 20 Maja 2024, 15:34:03 »
>Zaraz będzie ciemno!
>Zam... ilcz! :D
Strony: [1] 2 3 ... 10