Autor Wątek:  Różne pytania  (Przeczytany 276641 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #240 dnia: 26 Kwietnia 2009, 04:44:33 »
Wygląda to tak, jakby została przerobiona z EU06 na EU07, chociaż to tylko moje domysły.

Na pewno tak nie było - wszystkie szóstki zostały albo skasowane, albo jeżdżą albo gniją pod szopą na Prokocimiu. Może w jakimś ZNTK podczas ściągania oznaczeń uszkodzili "0", wiec po prostu go nie dorabiali a ściągnęli resztę 0. To oczywiście tylko przypuszczenia. Swoja drogą, mimo, że nie wygląda na przecinaka - to całkiem sympatyczny wóz.

EDIT:
A myślę tak dlatego, że nie ma miejsca na zero w numerze (EU06 były numerowane bez zera) i jest to "coś" z boku, taki pionowy element,

Ten pionowy element to miejsce w którym mocuje się drabinkę, którą kiedyś każda siódemka woziła w przedziale maszynowym - dziś raczej trudne do spotkania.
« Ostatnia zmiana: 26 Kwietnia 2009, 04:57:22 wysłana przez EU07-483 »
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #241 dnia: 26 Kwietnia 2009, 08:22:57 »
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline MaciejZ

  • Wiadomości: 344
  • Latamy by ratować ;) Pozdro z góry!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 69
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #242 dnia: 26 Kwietnia 2009, 14:42:30 »
Czyli mamy kolejną zagadkę - EN57-42 ;)

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #243 dnia: 26 Kwietnia 2009, 15:35:29 »
Był jeszcze 47.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #244 dnia: 07 Maja 2009, 17:55:33 »
A ja mam pytanie dotyczące hamowania lokiem. Widziałem na YT filmiki, w których maszyniści, hamując na 1 pozycji hamulca, w pewnym momencie naciskali odluźniacz i ciśnienie w cylindrze spadało do zera, ale skład dalej hamował, tylko z mniejszą siłą (tak mi się bynajmniej wydaje ). Co daje takie hamowanie ??

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #245 dnia: 07 Maja 2009, 17:59:30 »
Jeżeli w cylindrze miałeś zero, to po prostu pociąg kontynuował rozpoczęte hamowaniem wytracanie pędu. Toczył się coraz wolniej, a jedyne, co go hamowało, to po prostu grawitacja.
« Ostatnia zmiana: 07 Maja 2009, 18:06:11 wysłana przez Monczan_SP32 »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #246 dnia: 07 Maja 2009, 18:00:31 »
Hamując w ten sposób nie zużywasz tak obręczy na loku ;).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #247 dnia: 07 Maja 2009, 18:08:28 »
Jeżeli w cylindrze miałeś zero, to po prostu pociąg kontynuował rozpoczęte hamowaniem wytracanie pędu. Toczył się coraz wolniej, a jedyne, co go hamowało, to po prostu grawitacja.

No nie do końca. Naciskając odluźniacz luzujesz jedynie lokomotywę - skład hamuje cały czas.

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #248 dnia: 07 Maja 2009, 18:10:59 »
Widziałem na YT filmiki, w których maszyniści, hamując na 1 pozycji hamulca, w pewnym momencie naciskali odluźniacz i ciśnienie w cylindrze spadało do zera, ale skład dalej hamował, tylko z mniejszą siłą (tak mi się bynajmniej wydaje ).
Manometr cylindra hamulcowego na lokomotywie dotyczy tylko i wylacznie jej, natomiast przewodu glownego calego skladu. Skoro odluzniacz dziala na sama lokomotywe to nic dziwnego, ze sklad dalej hamuje pomimo tego, iz w cylindrze hamulcowym pojazdu jest 0 atmosfer. W wagonie dalej jest cisnienie w cylindrach dopoki nie zostanie zwiekszone cisnienie w przewodzie glownym do 5 atmosfer (albo uzyty odluzniacz w kazdym wagonie)
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #249 dnia: 07 Maja 2009, 18:20:22 »
Dzięki za odpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanie :P Jak to jest z taśmami Haslera, z przebytej służby?? Po służbie mechanicy je gdzieś zanoszą?? I czy ktoś je w ogóle sprawdza, i w jaki sposób ?

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #250 dnia: 07 Maja 2009, 18:26:34 »
Tasme daje sie po zakonczeniu sluzby do dyspozytora wraz z karta pracy.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #251 dnia: 07 Maja 2009, 18:26:34 »
Dzięki za odpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanie :P Jak to jest z taśmami Haslera, z przebytej służby?? Po służbie mechanicy je gdzieś zanoszą?? I czy ktoś je w ogóle sprawdza, i w jaki sposób ?

Po zakończonej służbie maszynista zdaje wykaz pracy razem z taśmą dyspozytorowi. Taśmy są archiwizowane. Co do sprawdzania, to raczej robi się to z konkretnego powodu, np. maszynista wydłużył gdzieś czas jazdy i instruktor (czy inna osoba do tego wyznaczona) w takim przypadku opisuje taśmę sprawdzając stan faktyczny (czyli odczyt z taśmy) z przedstawionymi maszyniście ewentualnymi zarzutami.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #252 dnia: 07 Maja 2009, 19:24:29 »
A czy jeśli dajmy na to na taśmie wyszło by że mech się zagapił np bo szlakowa wynosiła 100km/h , a on przez jakiś czas jechał te 105 km/h . Albo nie zdążył wyhamować przed W9, i przez jakiś czas jechał przez ten odcinek z prędkością wyższą niż powinien. Czy przez takie coś mechanik może mieć potem jakieś poważne problemy ??

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #253 dnia: 07 Maja 2009, 19:36:51 »
Wiesz, co do W9, to nie ustawia się go bez powodu. Jeżeli jechałby cały czas z wyższą prędkością przez odcinek, gdzie należało ją dość znacznie zmniejszyć, to było by spore ryzyko wykolejenia, co jest poważnym zarzutem.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #254 dnia: 07 Maja 2009, 19:37:00 »
Oj może mieć. Co do tych 105km/h to sam prędkościomierz ma pewne wahnięcie (dokładność) także do tego aż tak nie powinni się przyczepić (choć mogą). Gorzej jeśli nie zwolnił przed sierżancikiem. Chociaż zawsze można się ratować, że ślisko było (o ile naprawdę mogło tak być) ale i to do końca nie usprawiedliwia.
btw Byłem kiedyś świadkiem jak wezwano maszynistę bo na taśmie wyszło, że stojąc siódemką pod semaforem był cały czas na oporowej. Mechanik twierdził jednak, że na pewno miał 0 na nastawniku. Nie wiem jak to się skończyło ale sądząc po atmosferze jaka wtedy panowała było to coś bardzo poważnego.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #255 dnia: 07 Maja 2009, 20:24:26 »
Cytuj
Jeżeli jechałby cały czas z wyższą prędkością przez odcinek, gdzie należało ją dość znacznie zmniejszyć, to było by spore ryzyko wykolejenia, co jest poważnym zarzutem.
Chodziło mi o to, że wyhamował do danej prędkości kilkadziesiąt metrów za wskaźnikiem.

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #256 dnia: 07 Maja 2009, 21:08:14 »
Cytuj
Jeżeli jechałby cały czas z wyższą prędkością przez odcinek, gdzie należało ją dość znacznie zmniejszyć, to było by spore ryzyko wykolejenia, co jest poważnym zarzutem.
Chodziło mi o to, że wyhamował do danej prędkości kilkadziesiąt metrów za wskaźnikiem.
To nic sie nie stanie, po prostu pozniej zaczyna sie rozpedzac i wszystko jest jak najbardziej ok :) Ile ja razy to juz w 50ke wjechalem przy 60-70 ;) W Pile od strony Poznania stoja semafory wjazdowe przed przejazdem, spory kawal od zwrotnic - to tam przy semaforze wskazujacym 40 wjezdza sie z predkoscia 60-80 ;)
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #257 dnia: 08 Maja 2009, 10:25:46 »
To nic sie nie stanie, po prostu pozniej zaczyna sie rozpedzac i wszystko jest jak najbardziej ok :)

Zgadza się, tylko w sytuacji, gdybyś (odpukać) na "trzydziestce" wykoleił jadąc 50 czy 60 km/h wówczas już by tak wszystko OK nie było. Poniżej fragment protokołu z Zarzeki:
Cytuj
Na podstawie analizy zapisów na taśmie prędkościomierza stwierdzono, że w okolicy rozjazdu nr 7 nastąpiła jazda bezprądowa lokomotywy a na przecince rozjazdowej nr 5 i 3 początek działania hamulców w pociągu nr 24100

Zatem jak widzisz ustalenie dokładnego miejsca na podstawie odczytu z taśmy nie jest niemożliwe ;)

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #258 dnia: 20 Czerwca 2009, 20:27:54 »
Czy po wylaczeniu przetwornicy na EU07 napiecie obwodow NN od razu spada do 90 V?
Pozdrawiam, Karol

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #259 dnia: 20 Czerwca 2009, 20:32:41 »
Nie, spada najpierw do ok. 110V i potem, w miarę poboru energii z baterii napięcie nadal spada. Jak się zapomni wyłączyć bateryjkę złażąc z loka, to rano mamy kompletne pustą;] (czyt. volto nn pokaże może ze 20V).
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #260 dnia: 20 Czerwca 2009, 20:41:42 »
Spada do ok.110... A ja myslalem, ze przy zalaczonej przetwornicy NN wynosi wlasnie 110 V.
Pozdrawiam, Karol

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #261 dnia: 20 Czerwca 2009, 21:18:25 »
Kiedy masz włączoną przetwornice to napięcie wynosi 110V bo tyle trzyma regulator napięcia. Kiedy wyłączysz przetwornice to napięcie spadnie do wartości napięcia baterii a te zależy od tego jak mocno jest naładowana więc może osiągać różne wartości i będzie spadało podczas wyładowywania.

Offline SM31-113

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 448
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #262 dnia: 20 Czerwca 2009, 23:23:23 »
Do czego służą te klapy na pudle 303E? (zał.)

Offline Szopa

  • Wiadomości: 228
  • Miłośnik kolei z Wrocławia
    • Zobacz profil
    • Moja galeria zdjęciowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #263 dnia: 21 Czerwca 2009, 08:07:24 »
Czy reflektory w lokomotywach elektrycznych są zasilane zawsze z baterii akumulatorów (nawet, gdy włączona jest przetwornica) czy przy włączonej przetwornicy zasilanie są właśnie z niej?
www.gagarin.kolej.org.pl -moja galeria zdjęciowa
www.youtube.com/user/gagarinpl -moja galeria filmowa
Pozdrawiam!

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #264 dnia: 21 Czerwca 2009, 11:22:41 »
Cytuj
Do czego służą te klapy na pudle 303E? (zał.)

To są otwory inspekcyjne  ułatwiające dostęp do przetwornic (podobnie jest w ET41).

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #265 dnia: 21 Czerwca 2009, 13:22:49 »
Czy reflektory w lokomotywach elektrycznych są zasilane zawsze z baterii akumulatorów (nawet, gdy włączona jest przetwornica) czy przy włączonej przetwornicy zasilanie są właśnie z niej?
Wszystkie aparaty NN zasilane są buforowo albo z przetwornicy albo z baterii. Oznacza to że źródłem zasilania jest to urządzenie któro ma wyższe napięcie. Jeżeli mamy właczaną przetwornice to ona ładuje akumulatory i zasila wszystkie urządzenia jeżeli ja wyłączymy to zasilanie przejmuje bateria (bo spadnie napięcie na przetwornicy). Jeżeli wyłączymy baterię to odłączamy ja całkowicie on obwodów NN. Czyli nic elektrycznego nie włączymy.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #266 dnia: 21 Czerwca 2009, 15:45:08 »
Cytuj
Do czego służą te klapy na pudle 303E? (zał.)

To są otwory inspekcyjne  ułatwiające dostęp do przetwornic (podobnie jest w ET41).
Tylko częściowo - prawy rzeczywiście pozwala dostać się do przetwornicy (a dokładniej do szczotkotrzymaczy w po niskiej stronie przetwornicy). Druga klapa pozwala na demontaż pompy zębatej, która smaruje sprężarkę.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #267 dnia: 21 Czerwca 2009, 15:57:25 »
Ale fakt faktem zostaje, że są to otwory rewizyjne, tylko nie wiedziałem że jest jeszcze dostęp do pompy zębatej smarującej sprężarke. Ale człowiek uczy się  poprzez doświadczenie :)

Converter

  • Gość
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #268 dnia: 21 Czerwca 2009, 16:07:56 »
(treść usunięta)
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2019, 16:02:47 wysłana przez Converter »

Offline siodemkanaoporach

  • Wiadomości: 295
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #269 dnia: 22 Czerwca 2009, 10:38:41 »
Który z hamulców: exe Kurs'a90 (717KB)  czy exe youBy   (735KB) jest realniejszy w stosunku do prawdziwych lokomotyw?

Realniejsze pod względem hamulców jest exe z dizelpacka (735 kB).
quidquid Latine dictum sit, altum videtur