Autor Wątek:  Różne pytania  (Przeczytany 276634 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #210 dnia: 09 Kwietnia 2009, 22:19:23 »
Myśle że odruch:
czyli dać w nagłe lub coś podobnego.

(oczywiście jeśli w danej chwili obserwujesz szlak i masz rękę blisko kranu hamulca)
Jedyna opcja to wianie z kabiny gdzie pieprz rosnie. Jezeli zlapia mechanika z Toba na pokladzie to...

To też prawda. Mieć drogę ucieczki.

Offline MaciejZ

  • Wiadomości: 344
  • Latamy by ratować ;) Pozdro z góry!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 69
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #211 dnia: 09 Kwietnia 2009, 23:32:19 »
Lec do Faktu i udziel wywiadu.

Jedyna opcja to wianie z kabiny gdzie pieprz rosnie. Jezeli zlapia mechanika z Toba na pokladzie to...
...maszynista ma lekko mówiąc przerąbane. Ale jak jedzie w kibelku(przykładowy MK) to chyba nie ma problemu, poprostu przechodzi za drzwiczki. Gorzej w loku...

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #212 dnia: 09 Kwietnia 2009, 23:53:44 »
Nie ma żadnej różnicy czy w loku czy EZT. Kabina maszynisty to kabina i wchodzić tam nie wolno.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #213 dnia: 11 Kwietnia 2009, 11:39:18 »
To teraz pytanie od Żabka :)
Sytuacja: mechanik jedzie sputnikiem. Pozycja bezoporowa. Zagapił sie i nie spuścił patyków na czas i w takim stanie jak powyżej wjechał na uszyniony odcinek trakcji. Co wtedy?
Na żabkowy rozum mamy taką sytuację - lok jedzie więc wiadome, że wirniki w silnikach się kręcą z tym, że silniki przechodzą na pracę generatorową zwracając zamienioną na prąd elektryczny energię mechaniczną do sieci. Trakcja jest uczyniona, więc mamy połączenie trakcji z szynami, co zamyka nam obwód tworząc praktycznie zwarcie. Jest pozycja bezoporowa. W takim wypadku chyba wywali nadmiarowy, prawda? Czy mój tok myślenia jest błędny?
The Frog

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #214 dnia: 11 Kwietnia 2009, 11:47:26 »
Wywali, o ile zdąży przed spaleniem jakiegoś elementu :] Równie dobrze może jakiś zanikowo-napięciowy wyrzucić albo szybki.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #215 dnia: 11 Kwietnia 2009, 12:38:35 »
A u Mietka co będzie?
The Frog

Offline TOM34

  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #216 dnia: 12 Kwietnia 2009, 17:21:26 »
Gdy wrzuca sie kolejne pozycje nastawnika w lokomotywie st44 obroty silnika zwZrastają z opuÓźnieniem-filmik   

Dlaczego tak sie nie dzieje w symulatorze?

REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 12 Kwietnia 2009, 18:49:26 wysłana przez REWIZOR »

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #217 dnia: 12 Kwietnia 2009, 17:36:14 »
Bo dizelpack nie jest w 100% realny. W spalinówkach prąd też nie rośnie skokowo jak w elektrowozie w gagarze bocznikowanie włącza się trochę inaczej niż w realu. Dizelpack będzie jaszcze ulepszany.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #218 dnia: 12 Kwietnia 2009, 17:41:12 »
Równie dobrze może jakiś zanikowo-napięciowy wyrzucić albo szybki.

Ja tu od siebie dodam, że szybki nie puszcza od tak sobie jako zabezpieczenie - tylko właśnie pod wpływem zadziałania jednego z przekaźników - tj. zanikowo napięciowego, ciśnieniowego pantografów, różnicowego, nadm. ogrzewania pociągu i bodajże nadmiarowego silników przetwornic.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #219 dnia: 15 Kwietnia 2009, 15:04:43 »
Do żabek

1 Wywali zasilanie przed uszynionym odcinkiem, pantograf zrobi zwarcie na żabie.
2 Po stracie zasilania (uszyniony odcinek) zadziała zanikowy - na sputniku wyłączy rozrząd, wiec puszczą styczniki i WS

Dla loka to nie problem, większe szkody mogą powstać na pantografie i sieci trakcyjnej. Przez moment ślizgacz pantografu będzie robił za zwieracz (Sieć uszyniona i normalne zasilanie), co skutkuje dużymi prądami zwarciowymi (prąd zadziałania nadmiarowych na podstacji sekcyjnej)

Pozdrawiam Ryszard

Ps. może to nawet grozić przyspawaniem(pantografu) lub upaleniem sieci

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #220 dnia: 15 Kwietnia 2009, 18:30:24 »
Czyli, zakladajac ze nie dojdzie do zwarcia miedzy odcinkiem zasilanym a uszynionym trakcji, zadziala zanikowy i szybki zanim wywali nadmiarowy?
Ponawiam pytanie odnosnie Mietka - co wpisac zeby trakcja byla uszyniona? Danie 0 jako napiecia spowoduje wjazd na odcinek bez zasilania, czy tak? Jak wpisac potencjal szyn?
The Frog

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #221 dnia: 15 Kwietnia 2009, 18:38:44 »
Potencjał szyn równy jest 0 zawsze jak by tak nie było to szyny musiały by mieć izolacje względem ziemi a chodzenie po nich było by niebezpieczne. Jeżeli wpiszesz napięcie sieci =0 to będzie tak jak by trakcja była wyłączona, ale nie wiem czy uszyniona.

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #222 dnia: 15 Kwietnia 2009, 20:06:05 »
Do żabek

Nie dam na 100% głowy, ale znając konstrukcję tzw. żab i zasadę działania, dojdzie do zwarcia. Żaby stosuje się właśnie do sekcjonowania sieci (odizolowania 2 sąsiednich odcinków), budowa ich powoduje że przez moment ślizgacz pantografu zwiera oba odcinki sieci, jest to celowe ponieważ jak by było inaczej trzeba by po przejechaniu takiej żaby załączać WS i maszyny od nowa.

             |------  ----------|
-------------|..................|-----------
             |---------  -------|


Tak to wygląda patrząc z góry na standardową żabę

"-" -drut trakcyjny
"."  - drążek izolacyjny

Pozdrawiam Ryszard

Ps. Wyzwolenie WS i tak powoduje rozłączenie zasilania silników (puszczają liniowe) i dodatkowo odizolowanie lokomotywy od sieci, więc to że silniki pracują jako prądnice (jak lokomotywa jedzie) nie jest szkodliwe - chyba że komuś by się zachciało wejść do szafy WN podczas jazdy lokomotywy ;), to będzie SZKODLIWE dla niego.
« Ostatnia zmiana: 15 Kwietnia 2009, 23:39:05 wysłana przez Ryszard-san »

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #223 dnia: 16 Kwietnia 2009, 12:29:56 »
Ryszard, dzięki za wyjaśnienie.
Osobiście czuję się jednak zbulwersowany obecnością jakiejś żaby na sieci trakcyjnej :P pfe :P
The Frog

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #224 dnia: 16 Kwietnia 2009, 13:43:53 »
Niema sprawy, nazwa Żaba to nazwa potoczna, dokładnie to się nazywa Izolator sekcyjny sieci trakcyjnej.

http://pubserv.uprp.pl/PublicationServer/generuj_dokument.php?plik=PL_000000000062383_Y1_PDF

To jest wersja z 2 drążkami izolacyjnymi, są wersje z jednym.

Pozdrawiam Ryszard

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2962
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 326
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #225 dnia: 16 Kwietnia 2009, 15:56:44 »
To ja może zadam pytanie, po co są te uszynione odcinki?

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #226 dnia: 16 Kwietnia 2009, 19:44:49 »
Sieć trakcyjną się uszynia, jak trzeba wykonać jakieś prace związane z nią lub w jej sąsiedztwie (np. przywiązać resztki połamanego pantografu, odłączyć uszkodzony pantograf).

Uszynienie zakłada się w 2 miejscach przed i za miejscem prac w określonej odległości od miejsca pracy (odległości nie pamiętam), ma to na celu zabezpieczenie ludzi znajdujących się w sąsiedztwie sieci trakcyjnej - ktoś może nieświadomie załączyć ponownie wyłączony odcinek, bądź tak jak pisał Żabek nieuważny maszynista może wjechać na wyłączony odcinek (wtedy ślizgacz pantografu przeniósłby napięcie, na sieć która jest wyłączona).

Odrazu odpowiem czemu w 2 miejscach się uszynia - bo nie wiadomo z której strony się pojawi napięcie, i ze względów bezpieczeństwa (zły kontakt jednego z uszynień, możliwość upalenia przy pojawieniu się napięcia w sieci).

Pozdrawiam Ryszard

Offline lukasz_cmg

  • Wiadomości: 228
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #227 dnia: 16 Kwietnia 2009, 20:37:36 »
Cytuj
Uszynienie sieci ma na celu:
-wyrównanie potencjałów sieci jezdnej i powrotnej. Należy pamiętać o tym, że mimo wyłączenia sieci spod napięcia na przewodach pozostaje ładunek szczątkowy,
-natychmiastowe spowodowanie wyłączenia napięcia przez podstację trakcyjną, gdyby pojawiło się ono na przewodach odcinka sieci, na którym są wykonywane roboty. Z możliwością taką należy zawsze liczyć, np. wskutek przeniesienia napięcia z innych czynnych odcinków przez elektr. tabor trakcyjny, omyłkowego załączenia zasilacza lub odłącznika sekcyjnego, uszkodzenia sieci, izolatora sekcyjnego itp.,
-obniżenie wielkości napięcia dotyku do wielkości bezpiecznej dla życia ludzkiego (do czasu wyłączenia przez podstację) gdyby pojawiło się ono z przyczyn podanych wyżej.
Sieć trakcyjna - Konserwacja i naprawa (żółta książeczka).
„Nie każdy, kto do mnie mówi: ‚Panie, Panie’, wejdzie do królestwa niebios, lecz tylko ten, kto wykonuje wolę mego Ojca, który jest w niebiosach."
Mateusza 7:21

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #228 dnia: 16 Kwietnia 2009, 22:44:07 »
Dodam tylko że z tego powodu :

-obniżenie wielkości napięcia dotyku do wielkości bezpiecznej dla życia ludzkiego (do czasu wyłączenia przez podstację) gdyby pojawiło się ono z przyczyn podanych wyżej.

Uszynienia zakłada się w pewnej odległości od miejsca pracy.

Pozdrawiam Ryszard

Ps. I odpowiedni ubiór ;)

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2962
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 326
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #229 dnia: 17 Kwietnia 2009, 15:48:36 »
Zmienię troszkę temat:
http://rail.phototrans.eu/14,5983,0.html

może mi ktoś powiedzieć, co to za "czwarte" gniazdo na tym czole? Chodzi mi o to dodatkowe nad środkowym gniazdem.
Ehh... dzisiaj ta maszyna to EP07-1005 :(

Offline idzi1910

  • Wiadomości: 51
  • Szwarno dziołcha z powstania
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #230 dnia: 25 Kwietnia 2009, 19:41:10 »
A ja mam pytanie takie: Dlaczego ET41-167 ma zgarniacze od 4E jak takie były montowane do numeru 41-111?
"WOW.powiec kiedy to wyjdzie w publuikacjach i jakim klawiszem włączac światło w kabinie" ~Paulo Coelho

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #231 dnia: 25 Kwietnia 2009, 20:06:06 »
ET41-167-A to ET41-003-B ;)
Jak sie dobrze przyjrzysz, to zobaczysz, ze jeden czlon jest ryflowany a drugi nie.
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2009, 20:11:41 wysłana przez uetam »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2962
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 326
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #232 dnia: 25 Kwietnia 2009, 20:06:46 »
@idzi, zwróć uwagę że to ET41 to łamaniec (i dosłownie i w ksywie ;P) ponieważ składa się z dwóch różnych numerów. Nie pamiętam powodów i numerów, ale 167-A to był niższy numerem jamnik, zaś 167-B to ten sam tylko z innym zgarniaczem.

Znów nikt nie odpowiedział na moje wcześniejsze pytanie :(

@uetam mnie ubiegł ;D
Na odwrót: 167-A jest bez ryfli ;P

Offline idzi1910

  • Wiadomości: 51
  • Szwarno dziołcha z powstania
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #233 dnia: 25 Kwietnia 2009, 20:53:00 »
Dzięki za odpowiedź :).
"WOW.powiec kiedy to wyjdzie w publuikacjach i jakim klawiszem włączac światło w kabinie" ~Paulo Coelho

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #234 dnia: 25 Kwietnia 2009, 21:01:46 »
A mnie zawsze nurtowało takie pytanie: Ile różnic jest między EU06 a EU07, że ta druga aż otrzymała wyższy numer?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #235 dnia: 25 Kwietnia 2009, 21:16:26 »
EU06 jest produkcji angielskiej, zaś EU07 polskiej.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #236 dnia: 25 Kwietnia 2009, 21:18:39 »
A mnie zawsze nurtowało takie pytanie: Ile różnic jest między EU06 a EU07, że ta druga aż otrzymała wyższy numer?
EU07 ma trochę więcej udogodnień, m.in. EU06 do ogrzewania kabiny wymaga 3000V czyli podniesionego pantografu, a w EU07 wystarczy 110V.
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #237 dnia: 25 Kwietnia 2009, 21:28:15 »
Najwięcej różnic było w części elektrycznej - WS, sprężarka główna, pomocnicza. Do tego kosmetyczne różnice w budowie wózków, silników.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline MaciejZ

  • Wiadomości: 344
  • Latamy by ratować ;) Pozdro z góry!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 69
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #238 dnia: 26 Kwietnia 2009, 01:08:36 »
Wie ktoś może na jakiej podstawie tak...dziwnie oznaczono tą siódemkę?

Sigman

  • Gość
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #239 dnia: 26 Kwietnia 2009, 01:59:15 »
Wygląda to tak, jakby została przerobiona z EU06 na EU07, chociaż to tylko moje domysły. A myślę tak dlatego, że nie ma miejsca na zero w numerze (EU06 były numerowane bez zera) i jest to "coś" z boku, taki pionowy element, który występował w EU06 i pierwszych EU07.
Tylko dlaczego mieliby coś takiego robić?